Sfaturi pt incepatori, Proaspeti posesori ai permisului
![]() ![]() ![]() |
Sfaturi pt incepatori, Proaspeti posesori ai permisului
Stash |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 13 October 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
- BV XX JIC
|
|||
paulp |
![]()
Post
#2
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Eu iti recomand sa conduci, cit mai mult, si in conditii cit mai diverse
![]() E lucrul cel mai bun pe care-l poti face ca incepator, sa acumulezi experienta. La iarna, lopata, saculet cu nisip, cauciucuri de iarna, benzina pe saturate, aprindere si incalzire beton, curaj ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
costi |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
tarzy |
![]()
Post
#4
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
felicitari
ca sfaturi este valabil ce au spus colegii de mai sus, in plus eu as spune ca ptr inceput este bine sa ai in dreapta un posesor mai vechi de permis a ... sa nu uit e o chestie universal valabila pe care am retinut-o de la instructor nu misti niciodata masina fara sa te uiti in directia de deplasare, adica nu intrii in intersectie asigurandu-te pana ajungi in mijlocul intersectie - ptr asigurarea laterala este suficient o privire fugara apoi iti indrepti ochii in directia in care mergi, oricand ala din fata poate pune frana sau ... mai rau se gaseste vre-un tolomac de pieton sa creada ca tu ai incetinit sa poata traversa el. bineinteles ca asigurarea "fugara" trebuie facuta cu toata atentia, daca ai macar un mic dubiu ca trebuie sa opresti atunci opresti, iesi mult mai bine atat financiar cat si legal daca esti lovit in spate decat daca nu acorzi prioritae. This post has been edited by tarzy: 13 Oct 2005, 18:45 |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
Smudo |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
La cele spuse de paul si taarzy as mai adauga ceva: sa nu "te joci" cu gazul, si sa nu te uiti prea mult pe trotuare cind masina e in miscare. Adica nu chiar atit de mult incit sa nu vezi daca cel din fata frineaza. Iti spune un om patit.
![]() |
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
As mai adauga un "Fii foarte calm!", nu te grabi chiar daca primesti claxoane la stop in prima milisecunda dupa ce s-a pus verde. Nu te panica daca masina pleaca usor in spate in panta. Gandeste-te la manevrele pe care le faci, incet-incet o sa-ti intre in instinct. Incearca sa-ti stabilesti niste limite viteza/turatie ca sa stii in ce viteza trebuie sa te afli la un moment dat fara sa subturezi sau supraturezi motorul. Nu te lasa distrat de nimic (asta inseamna sa mergi cu aparatul stins, fara sa fumezi, fara telefon si discutiile cu pasagerii la minim - singura exceptie facand asa cum a zis si tarzy un pasager-instuctor care te ghideaza).
PS: Hai ca am scapat cu viata si in a 5-a zi de condus cu prietena la volan ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
Smudo |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
QUOTE(ovidiusoft @ 13 Oct 2005, 18:48) PS: Hai ca am scapat cu viata si in a 5-a zi de condus cu prietena la volan ![]() ![]() Uite cum faci: ori dai muzica taaaareee, da' tare rau de tot, ori cind auzi ceva din dreapta raspunzi: "da... aha.... nuuuuu... aaaaa, ba da, cum sa nuuu.... pai sigur ca da.... mai intrebi?..." Dar iti trebuie totusi ceva antrenament. Daca exersezi mult si perfectionezi chestia asta, sa vezi ce misto o sa fie ![]() ![]() |
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Smudo @ 13 Oct 2005, 20:29) Uite cum faci: ori dai muzica taaaareee, da' tare rau de tot, ori cind auzi ceva din dreapta raspunzi: "da... aha.... nuuuuu... aaaaa, ba da, cum sa nuuu.... pai sigur ca da.... mai intrebi?..." Dar iti trebuie totusi ceva antrenament. Daca exersezi mult si perfectionezi chestia asta, sa vezi ce misto o sa fie ![]() ![]() N-ai inteles, e pe dos ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
FLEX |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Despre condusul cu "supervizor": io l-am dat jos pe taica-meu din masina de la al doilea drum, mi se pare o pura pierdere de vreme sa conduci "la dictare" - si soferii cu experienta nu se vor putea abtine sa nu dicteze - pina la urma vei fii obligat sa conduci si singur si e ca si cum n-ai mai fi condus deloc, o iei de la capat cu construirea propriei experiente.
Hai, primul drum mai merge, sa-ti explice un pic hachitele masinii (turatie, viteza, taria comenzilor, etc.) dar apoi asuma-ti conducerea masinii de unul singur. Daca ai nervii tari (sa nu te lasi influentat de claxoane si porcaieli) si mergi incercind sa aplici ce ai invatat la scoala de soferi, cu ritmul (viteza) la care te simti stapin pe masina si pe reflexele tale vei prinde repede in scurt timp abilitati de sofer. Mergi mult, cit se poate de mult. |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
bertro |
![]()
Post
#10
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
felicitari!
si eu sunt de acord cu FLEX. poate e intr-adevar bine sa ai un sofer cu vechime primele 2-3 "curse", dar dupa aia cel mai bine inveti tu singur, altfel ajungi sa depinzi mereu de indicatii si ti-ar fi greu sa te descurci fara ele. eu am luat carnetul in iunie si am condus singur din secunda 1. am facut greseli (din fericire fara urmari), mi-am luat flashuri, claxoane, frane in fata, dar am invatat din ele. trei sfaturi mari si late am pt tine: 1. fiind proaspat trecut prin examenul teoretic, probabil stii legislatia foarte bine si poate ai impresia ca si toti ceilalti participanti la trafic o stiu si o respecta. WRONG! Invata sa fii mereu pregatit sa nu ti se acorde prioritate cand ai dreptul, sa ti se bage in fata pe banda fara semnal tot soiul de giboni, sa puna frana si sa "parcheze" fara semnal si in ultima clipa (asta daca mergi pe banda 1), sa iasa din parcari, curti, strazi laterale fara macar sa se asigure (de semnal nu mai zic), etc. Aplica-le mereu celorlalti participanti "prezumtia de vinovatie", adica asteapta-te mereu sa faca o tampenie si pastreaza atentia si distanta necesara pentru a evita eventualele consecinte. 2. nu brusca masina. nu pleca cu "scart" de pe loc, nu tura la 5000rpm, chiar daca ti-e frica sa nu opresti motorul. daca dai drumul incet la ambreiaj, nu o sa-l opresti. "scartul" se transforma in nervi si lacrimi pe zapada sau gheata ![]() 3. procura cartea lui Corneliu Mondiru. daca ai si un parinte sofer experimentat e si mai bine. roaga-l sa-ti arate ce si cum se intimpla pe sub capota. incearca sa inveti alcatuirea si functionarea masinii si sa faci singur micile reparatii. nu numai ca te scuteste de timp si bani pierduti prin service, dar in mod sigur tu le-ai face cu mult mai mult simt de raspundere decat "mecanicii". desigur, nu te bagi nicaieri pana nu citesti in carte sau aici pe forum. bafta la condus. |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
afh |
![]()
Post
#11
|
![]() !!!! Group: Members Posts: 142 Joined: 11 November 04 ![]() |
1. e important să conduci cât mai mult și imediat după ce ți-ai luat carnetul dacă se poate. ignoră claxoanele nervoșilor dacă mergi prea încet, nu există limită inferioară de viteză. personal înclin pe varianta fără îndrumător în dreapta.
2. la parcările laterale încearcă să le faci "din ochi". mie nu îmi ieșeau deloc după metodele didactice de la școala de șoferi până când mi-a zis un prieten să le fac "din ochi". dacă ai distanța inițială laterală bună, aprox. 1 m, intră fără probleme fără să mai îți trebuiască tot felul de repere. |
--------------------
toyota
corolla sedan
2010 nu face niciodată ceva pentru prima oară!
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
1. Incearca sa faci un drum de preferat inafara orasului pentru a te familiariza putin cu masina... sa incepi sa o simti cum reactioneaza la acceleratii, frane, manevre putin mai rapide etc...
2. Atentie multa, multa, multa si 10 inimi sa ai la tine, fii foarte calm si accepta ca esti incepator si ai sa fi injurat de fel de fel de dobitoci 3. Orice ar fi nu intra in panica, aminteste-ti ceea ce ai invatat de la instructor ca nu-i degeaba 4. Un sfat de la o persoana mai experimentata e intotdeauna binevenit... pe mine ma stresa tata de-mi venea sa o iau pe jos cateodata... insa acum dupa 10 ani de condus fara evenimente nu pot decat sa-i multumesc. 5. Intotdeauna sa conduci preventiv si sa te astepti la cele mai neobisnuite reactii din partea celorlalti participanti la trafic 6. In primii doi ani de condus NU FACE EXPERIENTE CU MASINA asta daca nu ai mai condus (experiente: viraje bruste la viteze mari, frane, intoarceri cu frana de mana, samd) 7. Sfatul unui fost mecanic: "Masina e ca femeia: cu cat esti mai finut cu ea, cu atat obtii mai multe de la ea si cu cheltuieli minime" 8. Condu cat mai mult pe drumuri cunoscute si in conditii cat mai diverse. Bafta, sa-ti stapanesti sanatos permisul si sa n-ai parte de evenimente neplacute. Numai bine. |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
Stash |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 13 October 05 ![]() |
Multumesc de sfaturi.
N-am treaba cu claxoanele, sa se streseze cat vor daca altceva nu pot sa faca...Cam la cat timp dupa ce conduc prin oras ar trebui sa fac un drum in afara?Drumul e de 60 km si il stiu cap-coada, fara serpentine, o singura curba periculoasa. Si masina e buna pt incepator?Cum o sa mi se para daca masina de pe scoala era o dacie 1410 pe GPL, iar Dacia mea e pe benzina? |
--------------------
Dacia
1310
- BV XX JIC
|
|
Buyaka |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru pasionat Group: Members Posts: 507 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Ideea era sa faci primele drumuri inafara sa te obisnuiesti cu "naravurile" masinii, cu comenzile si in general cu masina in perioada de inceput e de preferat sa eviti drumurile mai aglomerate (orasul), dar cum toate au un inceput nu-i nimic daca mergi prin oras din prima, voiam sa-ti spun ca atat masina cat si soferul se comporta diferit in oras si in afara orasului.
Masina pe gaz e putin mai "puturoasa" decat cea pe benzina dar dupa parerea mea n-ai sa simti nici o diferenta... e o chestie neglijabila. Bafta! |
--------------------
Dacia Berlina '96
Opel Frontera '97
'96; 4x4 '97
- B
|
|
CosminM |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 24 January 05 From: Sibiu ![]() |
Dupa parerea mea .... mergi cu masina fara "instructor" in dreapta sau in spate. Nu inveti sa conduci daca te "toaca" la cap cineva din drepta. Eu am avut experienta asta ...si pana nu m-am urcat singur la volan nu am invatat(aveam tot timpul inca un "stres" in plus). Numai asa poti sa-ti dezvolti un stil de a conduce.Si fi tot timpul atent la trafic. Alte sfaturi eu nu am sa-ti dau pentru ca ti le-a dat instructorul (sau ar fi trebuit sa ti le dea).Bafta.
This post has been edited by CosminM: 14 Oct 2005, 11:04 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.4
- SB....... În momentele dificile ale vieții trebuie să ridici capul, să scoți pieptul în față și să spui cu hotărâre: "Acuma chiar că am pus-o!"
|
|
Ant |
![]()
Post
#16
|
![]() Utilizator resuscitat Group: Members Posts: 358 Joined: 21 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Kilometri cat mai multi si ochii cat sarmaua ... incearca sa te deplasezi cat mai mult singur ca inveti sigur mai usor (si masina si drumurile). Nu te lasa influentat de claxoane sau de diverse provocari din trafic. Incearca sa prevezi ce se va intampla in trafic nu te uita in dosul masinii din fata. Felicitari pentru carnet.
|
--------------------
Opel
Vectra
2005 cu remorca
- B .. AIT Daca nu merge cu ciocanul din prima, incercati un ciocan mai mare
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#17
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
eu sunt din brasov, o sa iti las pe prv nr meu de tel, daca ai nevoie de ceva sfaturi poti sa ma suni.
|
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
alex275 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 313 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Felicitari!
Eu cand mi-am luat permisul, parca simteam nevoia sa-l arat tuturor. Cea mai buna scoala este cea a experientei. Drumuri cat mai multe. Nici un instructor din lume nu te invata sa conduci. Iti expica niste reguli generale! Sa conduci, te invata experienta! Casca ochii la trafic! Fii tu cel ce nu greseste! Fii tu cel mai bun! Nu te enerva, desi ai sa ai multe motive! O sa le arati ca esti mai bun ca ei!!! La inceput mergi usor, relaxat, apoi dupa ce-ti vor fi la indemana deprinderile, condu cum iti place tie. Parerea mea e ca-ti formezi deprinderi dupa 6 000KM. Nu incerca marea cu degetul....... |
--------------------
dacia
logan 1,6 laureate
- B 46 W S T [i]Inteleptii vorbesc pentru ca au ceva de spus. Prostii pentru ca nu pot sa taca.[/i] [b]PLATON[/b]
Un snob este un om care a fost educat mai mult decat ii permite inteligenta!!! |
|
alex275 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 313 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Imi cer scuze moderatorilor, dar am uitat sa-i fac o recomandare!
Daca nu e binevenita, stergeti-o "din temelii"! Mergi mult noaptea, cand traficul nu este intens! Este o mare reusita sa inveti intersectiile din orasul tau , atata timp cat nu "se leaga" nimeni de tine! Invata semafoarele, intersectiile, benzile de incadrare, indicatoarele, si-ti va fi totul mult mai usor!!! Iti doresc sa devii un sofer "al naibii de bun" !!! |
--------------------
dacia
logan 1,6 laureate
- B 46 W S T [i]Inteleptii vorbesc pentru ca au ceva de spus. Prostii pentru ca nu pot sa taca.[/i] [b]PLATON[/b]
Un snob este un om care a fost educat mai mult decat ii permite inteligenta!!! |
|
Petea |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 31 August 05 From: Iasi ![]() |
Tot ca incepator iti recomand sa mergi mult in afara orasului. Traficul urban este mult mai stresant decat cel extraurban. Primii mei 2000 km i-am facut mai mult pe afara. Fa plimbari intre localitati. Viteza sa nu fie mare pentru inceput pana iti formezi reflexele, eu la inceput mergeam cu 60...65 km/h in afara.
Privitor la mersul seara si eu il recomand prin oras ca sa inveti intersectiile. Dar sa nu iesi noaptea din oras ca o sa ai mari surprize cu carutele nesemnalizate si cu "jmecherii" care nu au farurile reglate si te orbesc. Si pregateste-te cu multa rabdare ca multi papagali or sa te claxoneze ca nu mergi tare sau ca nu pleci de la intersectie cu rotile scartaind. Pur si simplu ignora-i. Din nefericire la capitolul asta o sa capeti repede experienta. Chiar daca mergi cu 60km/h in oras tot o sa se gasesca unul sa te claxoneze (am patit-o si nu odata ![]() Oricum spor si pentru inceput nu apasa acceleratia prea tare. This post has been edited by Petea: 15 Oct 2005, 12:34 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- is Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
|
|
anpop |
![]()
Post
#21
|
![]() Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti ![]() |
incearca sa conduci cat mai mult in oras, primele dati la ore in care sa nu ai trafic si nici filtre...sambata, duminica6:30~9:00..in rest trebuie doar sa te obisnuiesti cu masina, si kilu' meu: sa inveti sa conduci!!!
![]() toate cele bune..... |
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
alex275 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 313 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu sunt intru-totul de acord cu Petea.
Una e sa circuli in localitate. Alta e sa circuli in afara localitatii. In afara localitatii intervine capacitatea de apreciere a distantei la care te afli fata de masina ce se deplaseaza din sens opus si viteza pe care o are. (In cazul depasirii) Ziua e simplu dar sa vedem noaptea, cand vine berbecul cu luminile de drum..! Iar masina ta nu e tocmai un 24V! Ideea e urmatoarea: iti trebuie experienta in oras si experienta in afara orasului. Poti conduce 100 000km in oras, dar afara esti varza. Ia-o incet, condu si afara si in oras. Prin condus capeti experienta Mergi usor ca sa poti avea timp de reactie!!!!!!! |
--------------------
dacia
logan 1,6 laureate
- B 46 W S T [i]Inteleptii vorbesc pentru ca au ceva de spus. Prostii pentru ca nu pot sa taca.[/i] [b]PLATON[/b]
Un snob este un om care a fost educat mai mult decat ii permite inteligenta!!! |
|
Stash |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 13 October 05 ![]() |
O intrebare legata de asigurare, cam cat m-ar costa CASCO? Mi-a recomandat cineva si sunt curios ce pareri aveti si voi.
Si daca as vrea sa pun un MP3 player in masina, nu e o chestiune de fite, nu vreau sa scol tot cartieru cand merg cu masina, dar am facut 5 CDuri si nu mai am treaba si eram curios cum se poate face un suport pt player neaparat sa se poata scoata ca sa nu ma usureze de el ![]() Edit : masina e de prin 70-80 si nu are deloc suport de radiocas dar am vazut la unele dacii sub scrumiera dar oare nu ma incomodeaza schimbatorul la introdus/ejectat CDuri? This post has been edited by Stash: 15 Oct 2005, 18:58 |
--------------------
Dacia
1310
- BV XX JIC
|
|
alex275 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 313 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai Stash, da' nu cumva vrei sa-ti dam "taraful" nostru la schimb?
Pai mai ai putin si ne intrebi cate ceva de neveste ![]() Cu dacia 13XX ce-ai facut? Te-ai "prins" de care ai? |
--------------------
dacia
logan 1,6 laureate
- B 46 W S T [i]Inteleptii vorbesc pentru ca au ceva de spus. Prostii pentru ca nu pot sa taca.[/i] [b]PLATON[/b]
Un snob este un om care a fost educat mai mult decat ii permite inteligenta!!! |
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Stash @ 15 Oct 2005, 19:55) Edit : masina e de prin 70-80 si nu are deloc suport de radiocas dar am vazut la unele dacii sub scrumiera dar oare nu ma incomodeaza schimbatorul la introdus/ejectat CDuri? Nu stiu exact cum este la masina ta, dar ai mei au desfiintat complet scrumiera si bricheta si au pus casetofonul in locul ramas liber - a incaput perfect. Dacia 1310 model 1997 (faruri dreptunghiulare). Desigur, asta daca esti nefumator ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
anpop |
![]()
Post
#26
|
![]() Sef de pisica! Group: Members Posts: 422 Joined: 28 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Stash @ 15 Oct 2005, 19:55) O intrebare legata de asigurare, cam cat m-ar costa CASCO? Mi-a recomandat cineva si sunt curios ce pareri aveti si voi. Si daca as vrea sa pun un MP3 player in masina, nu e o chestiune de fite, nu vreau sa scol tot cartieru cand merg cu masina, dar am facut 5 CDuri si nu mai am treaba si eram curios cum se poate face un suport pt player neaparat sa se poata scoata ca sa nu ma usureze de el ![]() CASCO e foarte bun, dar din pacate pt tine nu cred ca-ti va face vreo societate de asigurari....stiu ca se face la masina pana la 10 ani vechime...cel putin la allianz... MP3 playerul are pe spate (de obicei) un sistem de prindere...o piesa din plastic care se lipeste de bord ...in care intra MP3'u si se roteste ca sa stea fixat... |
--------------------
Logan
Preference 1,4
- b-xx-xxx Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
|
|
sinaxis |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 388 Joined: 30 March 04 ![]() |
Mai, toate cele de mai sus is bune.
Eu adaug una: dupa ce-ti pui centura, fa o cruce mare si spune un Doamne ajuta! ![]() Cele bune! This post has been edited by sinaxis: 16 Oct 2005, 19:18 |
--------------------
tohan
stas
2012 full "as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
|
|
thunder |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 22 April 04 From: Pitesti ![]() |
1. drumuri in afara orasului, pt. a te obisnuii cu masina
2. in oras incearca sa fi cu ochi in 4 ... sunt multi "meseriasi" pe strada. Incearca sa pastrezi o distanta mai mare fata de cel din fata ta ... la inceput reactionezi mai greu in diverse situatii. 3. de preferabil sa ai pe cineva in dreapta la primele drumuri, dar numai ca suport moral, nu unul care sa-ti spuna ce sa faci ... pana la urma trebuie sa inveti sa conduci si singur. 4. ar fi bine sa inveti cateva lucruri despre mecanica masinii, sa nu ramai cu ea in drum si sa nu sti ce sa faci. 5. incearca sa aplici regulamentul cat mai corect ... daca de ex. ajungi intr-o intersectie si nu esti sigur pe tine daca ai sau nu prioritate, mai bine opresti 5-10 secunde, analizezi situatia si iei o decizie cat mai corecta. Mai bine asa decat sa intri cu ochii inchisi intr-o intersectie. 7. e bine sa inveti si drumurile din oras: prioritati, diferite indicatoare, etc ... dar nu te ajuta prea mult ... poate se schimba un indicator sau poate ajungi intr-un alt oras despre care nu stii nimic si atunci esti pierdut, etc ... 6. si poate cel mai important ... FI CALM ... nu-i lasa pe alti sa-ti strice starea de spirit (claxoane, injuraturi, degete ridicate, manevre de genu ... da-te bah la o parte) 7. si corect ... centura de siguranta ... te poate salva in multe cazuri ... pana la urma e viata ta si nici un mertzan nu ai cu 10000 de airbaguri si alte sisteme de siguranta This post has been edited by thunder: 16 Oct 2005, 14:46 |
--------------------
Opel
Astra H
2006
- B-50-WSE Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
|
|
alex275 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 313 Joined: 5 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sinaxis @ 16 Oct 2005, 13:28) Mai, toate cele de mai sus is bune. Eu adaug una: dupa ce-ti pui centura fa o cruce mare si spune un Doamne ajuta! ![]() Cele bune! Parinte, de fiecare data cand plec la drum lung, fac trei cruci mari si rostesc un "Doamne ajuta" si slava Domnului, m-a ajutat mereu. p.s.Tare bine ar fi daca Stash ar receptiona macar 10% din mesaje! |
--------------------
dacia
logan 1,6 laureate
- B 46 W S T [i]Inteleptii vorbesc pentru ca au ceva de spus. Prostii pentru ca nu pot sa taca.[/i] [b]PLATON[/b]
Un snob este un om care a fost educat mai mult decat ii permite inteligenta!!! |
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#30
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
cei mai stresanti pt incepatori sunt soferii care au claxon in pedala de acceleratie. Asta e singura explicatie ca(,)claxoneaza imediat cum se pune verde
![]() inca ceva: poarta semnul de incepator! daca faci accident ai ceva sanse sa te gaseasca vinovat pt ca celalalt nu a fost "Atentionat". In plus, e o "povara" pe care trebuie sa o porti fara sa-ti fie rusine This post has been edited by Uncle-Sam: 18 Oct 2005, 08:54 |
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 21:35 |