Generatorul de Hidrogen, scheme, experimente, rezultate
![]() ![]() ![]() |
Generatorul de Hidrogen, scheme, experimente, rezultate
mircea.bidian |
![]()
Post
#541
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 9 August 08 ![]() |
|
||
--------------------
N/A
N/A Nuclear energy will never work. There is no way in which we can split an atom at will - Albert Einstein (about 14 years before the atom bomb)
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#542
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Si tu zici sa ramanem sclavi la arabi ca sa platim o benzina foarte scumpa mai scumpa fata de toata europa . As fi de acord sa fie 1 euro litru dar nene cand bag benzina sau motorina sa simt ca trage motorul . Toate inventiile sunt cumparate si tinute sub tacere doar mici fragmente sunt disponibile pe net .Asa se tinea sub cheie si programarea memoriilor eprom . Momentan tehnologia stagneaza din cauza asa zisei recesiuni fiindca s-a inaintat foarte mult in necunoscut si nu le convine la unii care controleaza puterea lumi . S-a mai vorbit despre acest aspect. Pana una alta motorul lui rusetel a fost realizat prezentat si functionabil . This post has been edited by Ov: 22 Jun 2009, 13:48 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#543
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
djasu82, ai iesit din tara recent? stii ca oriunde benzina e peste 1euro/litru? Iti zic eu ca tot asa iti trage motorul si cu benzina sau motorina nemteasca. In romania ai consum mai mare din cauza aglomeratiei si a drumurilor proaste.
Intre timp...cati l de HHO/min are nevoie motorul de dacie de 62 de cai putere ca sa se hraneasca doar din gazul asta? Un generator care sa il alimenteze si sa manance maxim 300w se poate realiza? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
panter1 |
![]()
Post
#544
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
cred ca niste acumulatori puternici se pot realiza, am vazut la tv odata cum o baterie cat un pahar de apa de 300ml avea 100 Ah, cred ca cu vro cateva dinalea.. se poate atasa unui motor electric cu eficienta sporita,in paralel celui pe benzina.Sa se mearga 50 km pe benzina iar 50 Km pe curent. In tot acest timp un alternator de putere mare sa incarce din belsug acumulatorii cat timp se merge pe benzina dar si motorul electric sa mai aibe alt alternator care sa nu lase la viteza mare sa se consume prea mult bateria marindui eficienta. Generatoarele eoliene eu nevoie de nu prea mult vant.. caci o parte din energia de rotatie este regenerata de alte alternatoare care faca elicea sa se invarta si mai tare iar acelea alte.e.. si tot asa fiind necesar de un vant nu prea puternic cat sa acopere deficitul de putere..
Poate ca am dat o idee poate ca nu.. spun si eu ce gandesc, daca as avea mai multe cunostinte in capitolul acumulatori as realiza ceva de genul expus mai sus. Deci motorul electric cand se invarte sa invarta odata cu el si alt alternator sa mai salveze din putere.. Nu ma injurati ptr interventie ![]() This post has been edited by panter1: 20 Jun 2009, 21:43 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
daniil |
![]()
Post
#545
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 15 June 09 ![]() |
Ceea ce spui tu deja exista spre vanzare, cel putin pe piata europeana....cauta pe net masinile hibride. This post has been edited by Ov: 22 Jun 2009, 13:49 |
--------------------
Daewoo
Daewoo
2004
|
|
panter1 |
![]()
Post
#546
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
mutzam, dar acelea costa enorm de mult iar un utilizator de dacie nici pe departe nu va avea asa cva
![]() ![]() This post has been edited by panter1: 21 Jun 2009, 16:02 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
daniil |
![]()
Post
#547
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 15 June 09 ![]() |
Ceea ce am spus de masinile hibride, ele costa s-h cam 6000 - 8000 euro si ele merg pe principiul descris de tine mai sus......pe langa tractiunea normala care are in componenta motorul cu ardere interna....mai are 2 - 4 motoare electrice care sunt alimentate de la acumulatori, iar cand mergi pe benzina, motorul incarca acumulatorii.....deci ceea ce spuneai mai sus. This post has been edited by Ov: 22 Jun 2009, 13:50 |
--------------------
Daewoo
Daewoo
2004
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#548
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Nu iasa asa de usor electric. Toto HHO-ul e cea mai viabila solutie momentan.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
mircea.bidian |
![]()
Post
#549
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 9 August 08 ![]() |
Poti sa uiti!! Electricul e deja pe teava!! La o densitate de 70 kwh/kg cit poate debita un supercapacitor nu vad pe nimeni nebun sa faca investitii in ceva care va fi fara viitor. Numai ideea sa arzi HHO intr-un motor care are din start randament de 23% mi se pare o nebunie, fara sa mai pun la socoteala faptul ca e un motor cu explozie cu toate problemele sale. Un supercapacitor se incarca in cel mult un minut si este sigur si nepoluant. Desigur ca depinzi de o centrala electrica, care poate fi geotermala, eoliana, nucleara, etc, etc.., dar pretul kilowatului/ kilometru e mult mai mic decit orice altceva. Doar atunci va fi HHO cit de cit rentabil cind o sa iti propulsezi masina electric si cu pila de combustie, dar sa nu uitam ca tot iti trebuie hidrogen de undeva, presupunind ca oxigenul il iei din aer si nu-l mai cari dupa tine. Ceea ce facem noi acum, instalarea de generatoare de hidroxigen pe masini e sa ne salvam buzunarull pentru moment, un surogat la saracie, dar nicidecum o solutie. Toata lumea vrea bun si ieftin. Nu exista asa ceva. Totul costa! Dar exista solutii care pe termen lung pot deveni rentabile. Si aici ma refer la masina electrica alimentata pe baterii de acumualtori de litiu. Cine nu a auzit TESLA Cars? Poti sa iti transformi orice masina, desigur ca te omoara la pret, acumlatorii, motorul electric, cutia de comanda, care adunate dau peste 20.000 de dolari. Scump, dar se poate! Citeva din punctele de reper in lincurile ce urmeaza: Supercapacitorii http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/nl8038579 http://www.materialstoday.com/view/2108/pr...upercapacitors/ Masina electrica http://etischer.com/awdev/ Motorul Electric http://zuglet.com/ev/fordsiemens/fordsiemens.html http://www.commoditiesrecoverycorp.com/electricmotors.htm (motoare electrice uneori sunt pe ebay de vinzare) Invertor http://www.circuitcellar.com/microchip2007...ers/mt2291.html http://137.207.14.230/~web/vdc/downloads/l...es/EOh_masc.pdf This post has been edited by Ov: 22 Jun 2009, 13:50 |
--------------------
N/A
N/A Nuclear energy will never work. There is no way in which we can split an atom at will - Albert Einstein (about 14 years before the atom bomb)
|
|
panter1 |
![]()
Post
#550
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Uitati ce pareri mai au si altii http://www.phorum.ro/showthread.php?t=4734 concluzia ar fi ca tot producatorii mari de masini or sa scoata
Danil> dami te rog un link in care o masina hibrid costa 7-8000 de euro ca eu am cautat si mai jos de 19.000. nu am gasit nimic. Cred ca daca costa asa putin bietul logan pica de mult in vanzari ![]() This post has been edited by panter1: 22 Jun 2009, 12:31 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
Ov |
![]()
Post
#551
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
va rog pe toti cei care postati in acest topic sa NU mai citati post-ul imediat anterior. Apasati pe fast reply sau pe add reply, FARA sa mai dati quote !
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
mircea.bidian |
![]()
Post
#552
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 9 August 08 ![]() |
@Ov - Nu-mi place masura asta restrictiva! Mi se pare logic si normal sa il citez pe cel caruia ii raspund, aidoma unui mail. Fara QUOTE arata forumul ca si un monolog! De ce pina acum s-a putut si de acum nu se mai poate?
@panter1 - Masina electrica nu a fost accesibila pentru ca nu sunt acumulatori ieftini, iar o pila de combustie costa (sau a costat) cit trei masini. Totul in lumea asta se invirte in jurul banului. Banul este combustibilul economiei mondiale, si nimeni nu face investitii din care sa nu scoata profit, sau cine face (adica e nerentabil financiar) pierde si e scos din circuit. "Teoria conspiratiei", din exemplul cu procesoarele, e valabila in multe alte sute de cazuri, si care nu este altceva decit contabilitate pura, pentru ca toti cei implicati in virtejul profitului trebuie sa joace dupa cum le dicteaza piata si mai ales concurenta! Chiar si la un simplu motor cu apa, presupunind ca asta urmeaza ca asa vrea lumea, apare o problema imensa, pompa de apa deionizata, dedurizata, sau distilata. Si e doar apa! Dar la hidrogen?! Asa e si cu procesoarele sau orice altceva care necesita soft. Procesorul pe 64 de biti se comercializeaza de 10 ani, exista windows xp pe 64 de biti tot de atunci, dar piata nu e in stare sa renunte la 32 de biti nici azi. INERTIA! Si aceasta se aplica in orice alt domeniu, indiferent daca e hard sau soft. Lumea crede ca daca a facut, Stanley Meyer, Puharichi sau Kanarev, generatorul de hidrogen supraunitar, de miine el va fi implementat automat pe motoarele termince. Nimic mai fals! Inca nu s-a rezolvat problema functionarii sub zero grade a generatorului de hidroxigen si ruginii din motor provocata de apa rezultata din procesul de combustie. Presupunind ca Motorul Ceramic e pe lista si care e inventat de peste 50 de ani, nici macar azi nu e fezabil din punct de vedere al productivitatii. Un exemplu clasic al inertiei (sau imposibilitatii tehnice) este motorul cu reactie, utilizat de Coanda in 1910 si care a aparut in practica abia in 1945, adica 35 de ani mai tirziu! Si sa nu uitam ca armata nu isi pune problema daca e ieftin sau nu ci daca merge, si totusi nu au fost in stare! Deci cei doi factori, Inertia si imposibilitatea tehnica ne limiteaza in a fi in trend cu moda, fara sa mai amintesc alti factori de natura politica sau chiar religioasa, acesta din urma fiind si motivul pentru care generatorul de curent continuu (si la propriu si la figurat) construit de comunitatea Methernitha din Linden/Swizerland nu se "lasa" copiat si reprodus. Si exemplele pot continuua... Methernitha http://www.methernitha.com/English/english.htm |
--------------------
N/A
N/A Nuclear energy will never work. There is no way in which we can split an atom at will - Albert Einstein (about 14 years before the atom bomb)
|
|
P0IS0N |
![]()
Post
#553
|
![]() pe "Invisible" Group: Members Posts: 88 Joined: 12 November 07 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(mircea.bidian @ 22 Jun 2009, 19:12) Procesorul pe 64 de biti se comercializeaza de 10 ani, exista windows xp pe 64 de biti tot de atunci, dar piata nu e in stare sa renunte la 32 de biti nici azi. INERTIA! Primul procesor 64-bit comercializat a aparut prin 2003 (AMD64). Iar XP x64 a aparut in 2005. Treaba cu inertia in domeniul asta nu e reala. Majoritatea procesoarelor de pe piata sunt 64bit, si intentia de a trece pe sisteme de operare x64 exista, dar sunt f. putine motive pentru a o face, deocamdata. Singurul avantaj real la aceasta ora e capacitatea sistemelor de operare x64 de a recunoaste peste 4 GB memorie RAM. In rest, probleme cu driverele (multe firme nu ofera suport pentru sisteme x64 la produse care nu sunt de ultima ora), probleme cu rularea anumitor softuri, si mai ales faptul ca desi sisteme de operare x64 exista, f. multe softuri sunt concepute pentru x32 si diferenta nu se vede. |
--------------------
Dodge
Challenger
2009 SRT8 Manual Transmission
- PH-66-SIX amice știm și noi că politica i-o curvă. eu tot ce vreau să demonstrez e că e una proastă
|
|
mircea.bidian |
![]()
Post
#554
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 9 August 08 ![]() |
@P0IS0N - Eu am facut o generalizare, dar daca vrei date exacte poti sa incepi de aici!!
1991: MIPS Technologies produces the first 64-bit microprocessor, the R4000, which implements the MIPS III ISA, the third revision of their MIPS architecture.[2] The CPU is used in SGI graphics workstations starting with the IRIS Crimson. However, 64-bit support for the R4000 would not be included in the IRIX operating system until IRIX 6.2, released in 1996. Kendall Square Research deliver their first KSR1 supercomputer, based on a proprietary 64-bit RISC processor architecture running OSF/1. ........................................................... 2001: Intel finally ships its 64-bit processor line, now branded Itanium, targeting high-end servers. It fails to meet expectations due to the repeated delays in getting IA-64 to market. Linux is the first operating system to run on the processor at its release. Mai conteaza cind a aparut XP-Vista pe 64? |
--------------------
N/A
N/A Nuclear energy will never work. There is no way in which we can split an atom at will - Albert Einstein (about 14 years before the atom bomb)
|
|
P0IS0N |
![]()
Post
#555
|
![]() pe "Invisible" Group: Members Posts: 88 Joined: 12 November 07 From: Ploiesti ![]() |
Tu ai zis ca se "comercializeaza de 10 ani". Din pacate, alea nu prea au fost pe piata.
|
--------------------
Dodge
Challenger
2009 SRT8 Manual Transmission
- PH-66-SIX amice știm și noi că politica i-o curvă. eu tot ce vreau să demonstrez e că e una proastă
|
|
flaviand |
![]()
Post
#556
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 25 October 04 From: Brasov ![]() |
mircea, te inteleg ca esti entuziasmat de super-condensatori, dar momentul in care masinile electrice vor deveni o realitate va fi doar acela in care nu vor mai avea nevoie de incarcare. Adica atunci cand energia necesara motorului electric va fi produsa la bordul autoturismului.
Pana atunci, cu tot randamentul lui scazut, tot HHO-ul ramane cu sanse mai mari. Exact apropo de inertia de care ziceai mai devreme si de faptul ca avem o flota imensa de motoare pe benzina care necesita doar mici sau deloc modificari pentru a merge cu HHO. In plus, nu zice nimeni ca trebuie sa arzi hidrogenul doar in motoarele existente deja. Exista pile de combustie, motoare quasiturbine, motoare pulsejet, motoare stirling etc. This post has been edited by flaviand: 23 Jun 2009, 07:50 |
--------------------
Logan
Ambiance
Arctic
- Mai 2006 Logan Laureat Rosu - Nov 2004
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#557
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
domnule bidian, permiteti-mi sa va explic ceva:
1.Un motor electric de cateva zeci de kw costa enorm. Este si foarte greu. 2. Acumulatorii care s-ar putea folosi pentru alimentarea sa sunt sau grei, mari si scumpi sau nu chiar asa de grei, destul de voluminosi si enorm de scumpi. Ma refer la acumulatoarele pe plumb si la cele li-ion. 3. Motorul trebuie alimentat sau printr-un rezistor de o putere enorma si vom avea un cuptor + o pierdere de energie enorma inutila sau printr-un controller smecher care l-ar alimenta in impulsuri, proportionale ca durata si intensitate cu nevoia de putere a motorului. Daca folosim un motor pas cu pas (mi se pare cea mai dejteapta solutie) controllerul va fi mult mai complex. si din nou enorm de scump si nerealizabil in conditii de amator. 4. Masina pe care se monteaza va trebui sa aiba un sasiu intarit si adunand si masa motorului + acumulatorii vom avea nevoie de o putere dubla (cred) ca sa urnim caruta. De aceea HHO-ul mi se pare cea mai ieftina solutie momentan. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
mircea.bidian |
![]()
Post
#558
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 9 August 08 ![]() |
@flaviand - Te inteleg perfect ce spui! Si eu as vrea sa fie HHO accesibil de facut, am si eu masina si stiu ce inseamna sa ti se miste acul de la benzina mai rapid decit minutarul de la ceas!! Cit despre entuziasmul meu, ce sa zic? Va cistiga acela care va baga banii in afacere. Deocamdata, stii si tu si te confrunti cu aceasi problema, generatorul de HHO maninca mai mult curent decit poate produce motorul masinii. Cu riscul de a ma repeta, dar o mai spun odata, NU AVEM INCA UN GENERATOR SUPRAUNITAR comercial rentabil! Cind va fi mic, rentabil si va produce 500 de litri de gaz pe minut, la un curent de 1/100 din puterea motorului (electric sau cu "foc") atunci lucrurile se schimba, si nu mai conteaza daca e electric sau cu explozie!
@Mr_Devil83 - Din dorinta de a da un raspuns ai uitat sa si verifici ce spui!! Ca internet aveti si acolo de unde scrii (infern??). Sa fie viteza netului de vina sau comoditatea de a da un clic pe linkurile care le-am postat mai sus? Hm... greu de spus! Daca e sa dam crezare unora sau altora care ne spun ca le merge netul ca dracul, ne fuge mintea la puturosenia dracului. Daca in schimb ne gindim cit de bine fuge dracul la vederea tamii deja il facem campion mondial de atletism. Dupa cum vezi parerile is impartite. Se mai spune ca dracul nu minte, doar i-a adevarul si-l rasuceste putin! Asa ai facut si tu acum! Un motor electric de 90 de cai putere are greutate de 63 de kg. Pretul variaza intre 1000-2000 de dolari pe ebay. Uite aici un link sa vezi cit e de mare motorul impreuna cu cutia de viteze: http://etischer.com/awdev/coupling/machineshop/DSCF2575.JPG "Rezistorul de putere" e cam la pretul motorului daca il cumperi, dar daca ti-l faci e la un sfert! Uite aici un link sa vezi dimensiunea invertorului: http://www.circuitcellar.com/microchip2007...onech_Mayes.jpg Acumulatorii cu litiu is la aceeasi greutate cu motorul cu ardere interna plus plinul de combustibil (vreo 200 kg) . Odata scos motorul, greutatea se va distribui pe motorul electric si acumulatori. Deci domnule Mr_Devil pot sa spun ca dracul nu e chiar asa de negru pe cum spui!! In lumea asta tot timpul este cite un idiot posedat de... o idee care nu a aflat ca nu se poate face cutare lucru, se pune pe treaba si lucrul dracului... si reuseste. Stiinta inca nu a stabilit cite procente are idiotul si cit incornoratul, dar se negociaza inca! Pentru a vedea idiotul si lucrul dracului da clic aici: http://etischer.com/awdev/ Ispititor de-a dreptul!!! Singura problema cu adevart "grea" e buzunarul, inca nu-i ieftin sa-ti faci masina electrica. Si aici se vede clar ca si-a bagat dracul coada!. Malefic de-a dreptul! Cum dracu reuseste sa se bage peste tot? Nu stiu! Stiu doar ca la final povestea se termina cu fratia dintre idiot si diavol, dar numai pina trec puntea! E dat dracului idiotul asta!! |
--------------------
N/A
N/A Nuclear energy will never work. There is no way in which we can split an atom at will - Albert Einstein (about 14 years before the atom bomb)
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#559
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 23 Jun 2009, 09:51) domnule bidian, permiteti-mi sa va explic ceva: 1.Un motor electric de cateva zeci de kw costa enorm. Este si foarte greu. 3. Motorul trebuie alimentat sau printr-un rezistor de o putere enorma si vom avea un cuptor + o pierdere de energie enorma inutila sau printr-un controller smecher care l-ar alimenta in impulsuri, proportionale ca durata si intensitate cu nevoia de putere a motorului. Daca folosim un motor pas cu pas (mi se pare cea mai dejteapta solutie) controllerul va fi mult mai complex. si din nou enorm de scump si nerealizabil in conditii de amator. la punctul 1 si 3 te contrazic si anume ca de ceva timp au aparut motoare puternice , usoare si foarte fiabile DE CURENT ALTERNATIV(adica trifazat) cum este cel expus mai sus , avantajul fata de cele de curent contunu este ca sint cu intretinere aproape 0 , cele de cc avind intretinerea foarte anevoioasa (vezi electromotorul) variatia cu rezistente nu mai este valabila la motoarele de curent alternativ , modificarea facindu-sa din variatia frecventei si tensiunii pe motor un invertor daca este proiectat corect , protejaza absolut tot ce tine de instalatia electrica si de motor si in plus contrar asteptarilor se poate recupera energia de frinare un exemplu concret unde se foloseste o asemenea tehnologie este in tractiunea electrica (metrou la noi , sau unele locomotive electrice) cu mentiunea ca metrourile noi au invertoare cu motoare ce CA iar cele vechi au motoare CC si variatia cuplului si vitezei cu rezistente singura problema majora de depasit fiind sursa de alimentare a acestui motor care este destul de voluminoasa This post has been edited by bygy007: 23 Jun 2009, 14:50 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
daniil |
![]()
Post
#560
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 15 June 09 ![]() |
QUOTE(panter1 @ 22 Jun 2009, 12:27) Uitati ce pareri mai au si altii http://www.phorum.ro/showthread.php?t=4734 concluzia ar fi ca tot producatorii mari de masini or sa scoata Danil> dami te rog un link in care o masina hibrid costa 7-8000 de euro ca eu am cautat si mai jos de 19.000. nu am gasit nimic. Cred ca daca costa asa putin bietul logan pica de mult in vanzari ![]() UF......e greu sa cauti pe google auto hibrid ?......poftim link: http://cautare.mobile.ro/vehicule/showDeta...ro&pageNumber=1 |
--------------------
Daewoo
Daewoo
2004
|
|
mircea.bidian |
![]()
Post
#561
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 9 August 08 ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 21 Jun 2009, 21:20) Ca sa nu ne piarda de clienti, OMV-ul din Germania a pornit prima pompa de Hidrogen!! Clik aici: http://www.autobloggreen.com/2009/06/19/ba...ydrogen-fillin/ BMW cu hidrogen: http://www.bmw.ca/ca/en/insights/technolog...n_vehicles.html BMW își ia inima în dinți și scoate la vânzare primele limuzine Seria 7 cu propulsie bazată pe hidrogen. O alternativă mult mai scumpă decât propulsia hibridă, dar poate că de viitor. Se împlinesc deja 20 de ani de când BMW tatonează terenul combustiei cu hidrogen și iată că, la Paris, a apărut prima limuzină de serie al cărei propulsor se înscrie în categoria „emisii poluante zero”. Dar asta numai atunci când agregatul V12 funcționează cu hidrogen– pentru că, de fapt, este vorba de cunoscutul motor de pe nava amiral 760Li, care poate fi alimentat cu benzină sau cu hidrogen lichid. Interesant este că alimentarea cu hidrogen nu dăunează performanțelor (rămân disponibili tot 260 CP capabili de 9,5 secunde pentru 0-100 km/h), însă emisiile poluante tind spre zero. „Tind” și nu „sunt” deoarece o cantitate infimă de CO2 este eliminată datorită uleiului care, inerent, ajunge în camera de ardere. În rest, automobilul elimină doar vapori de apă – și când te gândești că acum o sută de ani ăsta era un semn că îți fierbe motorul! Hidrogenul este stocat într-un recipient de 8 litri, ceea ce înseamnă că autonomia mașinii crește cu 200 km peste cea normală de 500 km , asigurată de combustibilul convențional. Șoferul are posibilitatea de a alege modalitatea de funcționare a motorului, însă în mod normal, computerul de bord acordă prioritate utilizării hidrogenului. Deocamdată, rămâne problema numărului de stații de alimentare cu hidrogen (rețea aproape inexistentă), cât și modalitatea de stocare a hidrogenului – în recipiente speciale, la presiuni de 3-5 bar și temeperaturi de -250 grade Celsius – ceea ce înseamnă costuri mari. Cât de mari, încă nu știm. Știm doar că BMW intenționează producerea în 2007 a 100 de modele Seria 7 Hydrogen. Având în vedere că un 760Li convențional depășește lejer 100.000 euro (iar dotările principale de lux ne duc spre 150.000 euro), s-ar putea ca prețul unui model care utilizează hidrogen să depășească valoarea unui Rolls Royce. Deci, deocamdată, foarte puțini dintre cei foarte bogați se vor putea lăuda că nu poluează. Sursa: PROMOTOR.ro |
--------------------
N/A
N/A Nuclear energy will never work. There is no way in which we can split an atom at will - Albert Einstein (about 14 years before the atom bomb)
|
|
daniil |
![]()
Post
#562
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 15 June 09 ![]() |
Orice inceput e binevenit......chiar daca BMW a scos prima masina cu hidrogen.....sunt destui competitori.
![]() E bine ca adapteaza ei motoarele direct din fabrica......ne usureaza noua munca. This post has been edited by daniil: 24 Jun 2009, 19:29 |
--------------------
Daewoo
Daewoo
2004
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#563
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Salutari.
Prieteni, se pare ca obtinerea hidrogenului prin electroliza face progrese...modeste, deocamdata. Intre timp, o alta tehnologie, cu succes mult mai mare, se dezvolta promitator in regim de realizari artizanale. Am scris cate ceva despre acest sistem AICI. Cred ca am face progrese mai mari in directia economicitatii motoarelor si a scaderii poluarii daca ne vom orienta spre acest sistem. Apropo de poluare, nu dioxidul de carbon e marea pacoste, prieteni. Daca ar fi, atunci ar trebui sa ne restrictionam si noi respiratia, nu-i asa? Sunt mii de savanti care protesteaza impotriva ideii ca incalzirea globala ar fi determinata de gazele de esapament. Toate cele bune. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
mircea.bidian |
![]()
Post
#564
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 9 August 08 ![]() |
@Kinetix - Ideea nu e chiar noua, ceva similar era si pe avioanele Luftwaffe Fw 190A-9, Ta 152H care foloseau injectie de apa si metanol.
Datorita crizei economice in care ne aflam o sa iasa la iveala tot mai multe proiecte care de care mai economice. Motorul cu aer comprimat isi face si el loc. Greau de presupus cine va cistiga cursa. Nu cred ca se doreste o independenta energetica a utilizatorului, si ca atare ceva trebuie cumparat, apa, curent, hidrogen, baterii, etc. Tind sa cred ca masina electrica va avea un cuvint de spus, mai ales ca energia electrica poate fi produsa acasa de generatoare eoliene sau panouri solare. Firma Opel face experimente cu un model de roata care inglobeaza motorul electric, eliminind pierderile prin frecare din sistemul de transmisie, marind asfel capacitatea de rulaj. Motorul electric mai are avantajul ca utilizeaza frinarea recuperativa, care transforma motorul de tractiune in generator. Cu multi ani in urma am vazut un film de prezentare despre un autobus suedez care folosea propulsia inertiala, formata dintr-un rotor cu masa mare si care se invirte cu 15.000 de rotatii pe minut intr-un mediu vidat. Pe timpul noptii in garaj se "pompa" energia consumata la rulaj. Nici propulsia inertiala nu e noua, fiind utilizata la avioanele rusesti din cel de al doilea raboi mondial, ca si demaror inertial pentru pornirea motorul. Citeva linkuri Masina cu aer comprimat: http://www.popularmechanics.com/automotive...rs/4251491.html Propulsia inertiala: http://inertialpropulsion.com/ Propulsia electrica: http://www.hybridtechnologies.com/multimed...t_drives_l1x_75 http://www.hybridtechnologies.com/news/200...ercar_gt_launch |
--------------------
N/A
N/A Nuclear energy will never work. There is no way in which we can split an atom at will - Albert Einstein (about 14 years before the atom bomb)
|
|
driverx |
![]()
Post
#565
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(mircea.bidian @ 2 Jul 2009, 03:29) .... Tind sa cred ca masina electrica va avea un cuvint de spus, mai ales ca energia electrica poate fi produsa acasa de generatoare eoliene sau panouri solare. ... Da. Imi dau jos termopanele si pun panouri solare in loc, iar Dolce TV-ul montat pe peretele exterior zboara si el si va fi inlocuit de catre o morisca dinaia de facut curent. Dupa aceea ma duc la Preamarie sa cer aprobare pentru sant, sa imi duc curentul la vreo 100-150 metri de casa, ca am curent unde sta masina. Ba, tu te asculti? Sau aia care mai emit idei dinastea? 1) Cum ai spus chiar TU. Nimeni nu vrea independenta energetica pentru end-user. 2) E nasol sa stochezi energie sub forma de energie electrica. Da, apar baterii mai noi, dar acelasi entuziasm stupid aveau altii probabil mai batrani ca tine, prin anii 80 si credeau ca in 20 ani zburam cu energie electrica, ca doar progreseaza bateriile pana atunci si devin viabile economic. 3) Sa zicem ca scad vizibil timpii de incarcare. Eu tare ma tem ca ORICE masina cu tehnologie alternativa care va cere un timp mediu dublu de aimentare fata de timpul necesar pentru masinile din ziua de azi, va fi o masina frumoasa doar in reviste si la show-uri auto. 3) Hidrogenul ma tem ca va fi solutia. Sub ce forma va fi rezervorul masinii, mai greu de spus. This post has been edited by driverx: 2 Jul 2009, 07:54 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
argon |
![]()
Post
#566
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
In Santuhalm, langa Deva exista o casa, vila mai bine zis, neracordata la retea, are 'morisca' si panouri solare, presupun ca si acumulatori, umbla vorba ca e multumit, dar ma indoiesc..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#567
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
mircea.bidian, eu NU am vorbit de injectie de apa.
Daca recitesti ce am scris acolo si descarci PDF-ul cu GEET, vei vedea ca e cu totul alta tehnologie. Nu se introduce apa in motor. Este vorba de un reactor care proceseaza vaporii care trec prin el, fie de motorina, benzina, apa, alcool, ulei, sau un amestec oarecare din aceste lichide. Ma mir ca dati asa de repede la o parte o tehnologie relativ ieftin de replicat si care se pare ca da rezultate bune. Cea mai mare experienta in replicarea sistemului GEET de utilizatori individuali o au francezii. Au si un forum dedicat pentru reactorul asta. Au montat GEET-ul pe tot felul de motoare termice: motocositoare, tractoare, motociclete, autoturisme, tiruri, pana si pe un elicopter Alouette. Cele mai spectaculoase rezultate au fost in directia scaderii drastice a noxelor. Au mai obtinut si ceva reducere a consumului. Toate cele bune. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
axdtuning |
![]()
Post
#568
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 4 May 09 ![]() |
la cele spuse mai sus as dori sa adaug ca este vorba despre reactorul de plasma inventat de Pantone dar care a fost copiat de francezi si chiar comercializat sub denumirea de SPAD. problema la ei este ca nu e omologat pt montarea pe vehicule ce merg pe drumurile publice si atunci ei il monteaza pe ce au, in special pe tractoare agricole. dar in alte parti ale lumii unde nu au probleme de omologare l-au pus si pe masini. in franta , la tractoare economia este de 50%. acum ca o fi vorba de traseu mixt sau doar de mers constant in brazda nu stiu. noxele scad cu 90%. in alte parti , mai ales la masinile pe benzina am inteles ca scade cu 2/3. inventatorul insusi anunta un consum de 80%apa si 20% ceva ce arde, el insusi folosind pt motorul demonstrativ petrol neprelucrat. inventia sa este la liber cu conditia de a nu fi facuta pentru comercializare. mai e problema: nu se va putea dezvolta la nivel de mase ca precis vine careva din guvern si o interzice in mod expres pt ca pierd cei ce vand combustibili la care guvernul insusi are un adaos urias (70%). asa ca , daca cineva doreste, se gasesc pe net toate explicatiile, lucrarea e simpla fiind vorba de doua tevi si cativa robineti, si fara sa dea sfoara in tara. pe inventator l-au bagat la balamuc.
|
--------------------
bmw
318 is
coupe 1995
- ag 74 aur
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#569
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(driverx @ 2 Jul 2009, 08:53) E nasol sa stochezi energie sub forma de energie electrica. Da, apar baterii mai noi, dar acelasi entuziasm stupid aveau altii probabil mai batrani ca tine, prin anii 80 si credeau ca in 20 ani zburam cu energie electrica, ca doar progreseaza bateriile pana atunci si devin viabile economic. True. am avut prea mult timp liber in maini zilele astea si m-am pus sa sap pe net de masini electrice (plictiseala mare). Pentru aplicatii pur urbane ai alternative. In londra, unde pun aia taxa pe orice, merita al naibii de tare sa te uiti la masina electrica. Ce m-o distrat o fost site-ul la G-wiz... ca dadeau ei din coada in mod artistic, raspunzand la "Nu locuiesc in londra, pot sa-mi cumpar un G-wiz ?" Culmea e ca adaptarea unei masini normale la electric nu e incredibil de grea. Ca un termen de comparatie, multi de pe forumul asta au depus eforturi de adaptare muuult mai mari pentru 20 CP in plus pe dacie. Singura chestie inca, e pretul la baterii li-ion. daca ala ajunge la un nivel decent, si astia care si-au convertit masinile la electric schimba bateriile de plumb cu litiu-ion (grele al naibii), o sa le scoata ochii la toti cu "v-am spus io". L.E. Bine, aia de dincolo care se joaca cu asa ceva sunt ca noi cu daciile. tot timpul faci cate ceva ![]() Dadusem de unu' care isi facuse un MG electric prin anii '70. si l-o tinut pana prin 2000. Si sincer, daca devin acumulatorii aia pe li-ion cumparabili, ideea e tentanta, la ce caracteristici de cuplu are un motor electric. ![]() This post has been edited by bucatzel: 3 Jul 2009, 17:32 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#570
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Baieti, despre tractiunea electrica e bine sa discutam in alta parte. E un subiect interesant, dar aici suntem off-topic.
Intr-adevar, si sistemul GEET ar putea beneficia de un topic separat, dar am considerat benefic sa discutam tot aici, deoarece se pare ca reactorul ala are de a face tot cu Hidrogenul. Fie ca se foloseste de Hidrogenul din lichidele pe care le proceseaza, fie ca produce Hidrogen (sau "plasma") din ele. Nu stiu. Insa randamentul sau e mult superior electrolizoarelor, datorita faptului ca foloseste energie termica "gratuita" (caldura gazelor de ardere, pe care, altfel, o pierdem). Montarea lui pe masina nu face sa se simta la motor efectul de franare pe care il determina electrolizoarele (prin amperajul mare consumat). axdtuning, ai dreptate in parte. Totusi, nu confunda sistemul GEET cu SPAD. Sunt asemanatoare, dar nu identice. De fapt, SPAD e derivat din GEET, si adaptat in special la tractoarele pe motorina, din cate stiu eu. GEET e mai mult decat SPAD. Nu poti pune SPAD pe un scuter sau pe un elicopter, de ex., deoarece e sensibil la inclinarea vehiculului, dar am vazut un videoclip cu GEET pus pe scuter, iar pe un forum francez am citit despre un utilizator care l-a pus pe elicopter si a crescut durata de zbor cu acelasi consum de carburant. Pentru a vizualiza sistemul pus pe scuter, apasati AICI. Clipul video se afla in partea de jos a paginii, sub numele de Geely Scooter. Toate cele bune. This post has been edited by Kinetix: 3 Jul 2009, 22:52 Attached File(s) ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Topicul de fata se refera in principal la experimente personale.
Tentativele mai mult sau mai putin ascunse de reclama/vanzare se pedepsesc cu warn/ban. Discutiile pro-contra care deviaza in flame se pedepsesc cu warn/ban. Orice problema se poate discuta si civilizat. Discutiile off-topic se pedepsesc cu warn/ban. Reguli valabile incepand de azi 27.09.2012 18:00 |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 06:34 |