comutator faza scurta-faza lunga defect, fiabilitate proasta sau ghinion?
![]() ![]() ![]() |
comutator faza scurta-faza lunga defect, fiabilitate proasta sau ghinion?
sorin_tcm |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 200 Joined: 6 March 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
Logan Prestigios 1.6 16v - FURIA GRI -
2007
- cj55DFG
|
|||
aRIPeL |
![]()
Post
#92
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 6 February 08 ![]() |
QUOTE(sorin_tcm @ 7 Feb 2008, 10:13) Hai ca sunt culmea! Sa inteleg ca ai acces la un singur service? In timp eu am facut reviziile la mai multe locatii, si la fiecare intrebam de o anumita problema, chiar daca primisem raspuns negativ de la primul service. In situatia ta eu le-as face scandal, ba chiar as depune plangere la OPC, pentru ca e dreptul meu ca masina pe care am dat o groaza de bani sa functioneze fara scartaituri. Mult succes! |
--------------------
Dacia
Logan 1.5dci
2006
- B 54 SVZ
|
|
corbex |
![]()
Post
#93
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
[quote=raszvan,26 Nov 2005, 00:01]
Klaus, eu cred ca blocul de lumini este ceva mai complex si are si rol de releu...de aici si pretul destul de piperat. Eu imi explic asta si prin fapul ca trecerea de la o faza la alta se face numai cand este alimentat (pus contactul). Rasvan, Un tip, pe care-l chema Ohm, adica nu om, a zis ca P=UxI Adica faza mare+faza mica aprinsa = 250 watt, adica 250 watti impartit la 12 volti =20,8 amperi. Cum crezi tu ca "complexitatea" aia de bloc de lumini ar putea suporta curentul asta? De ce crezi ca s-au inventat releele? Pentru ca, altfel, am avea nevoie de intrerupatoare cit pumnul, care ar mai da si o gramada de scintei la comutaqtie. Ai observat cit de mare e un releu? crezi ca ar putea incapea in blocul de lumini? Abia citind topicul asta am aflat ca mai exista producatori de masini "responsabili" care nu monteaza relee (sau alt dispozitiv cu acelasi rol) pentru lumini. As fi pariat pe orice ca asa ceva nu se egzista ! Ma ia groaza gindindu-ma ce alte dispozitive au fost in stare sa "simplifice" la masina cu care eu circulam foarte senin ! In plus, eu chiar am demontat un bloc de lumini. E un simplu rahat de plastic cu niste lamele de contact si un intrerupator basculant pentru faze. Arculetele de basculare sint asezate prost, se incing de la atita curent, se decalibreaza si nu mai permit bascularea. Pretul mare provine de la inclinatia catre furt/inselaciune a onorabilei firme care s-a apucat sa faca o masina de 5000 de $ si i-a iesit una de 10000 de E! Chiar si cu releu intrerupatorul se defecteaza, dar macar nu esti in pericol sa-ti dai foc la masina. Nu mai manifestati increderea asta oarba in coana "dacia", care stie ea ce face ! Mai credeti-i si pe baietii care au pipait cu miinile lor, au vazut si/sau citit cu ochii lor, ca nu e obligatoriu sa spuna prostii. Trebuie sa ma uit daca solenza mea are, daca nu, ii voi pune neaparat. altminteri masina asta e o cutie de chibrituri care se pot aprinde oricind. Off topic: asa, ca o simpla comparatie, afla ca o masina de spalat rufe consuma ceva intre 10 si 16 amperi, si stii si tu cit de groase sint bornele stecherului si cablul de alimentaqre, ca sa poata suporta curentul asta. This post has been edited by corbex: 8 Feb 2008, 14:25 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
klaus |
![]()
Post
#94
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si cum ziceai ca e si faza mare si faza mica aprinsa in acelasi timp la tipul de becuri H4 de pe logan/solenza/dsn?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#95
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai poate si-a pus omul 'Xenoane' de 120W pe filament..
![]() De fapt puterea e de 55/60W. Deci 120W pe becurile din fata si cat o mai fi pe pozitii (parca vreo 5W*4) = 140W. deci I = P/U (care cu motorul pornit e cam 14V) = 10A. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
corbex |
![]()
Post
#96
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Asa ar fi daca faza lunga ar functiona independent de cea scurta. Ia uita-te tu la becurile tale, cind ai faza lunga, nu cumva, de fapt, le ai aprinse pe amindoua?
Ca exista si asa, si asa.... La mine, la nova, mergeau amindoua concomitent (si mi se pare logic, trebuie sa vezi si aproape si departe). Dar nova avea releu. Chiar si asa am bulit un bloc de lumini. Si chiar si numai cu faza lunga, 10 amperi sint prea mult pentru un comutator normal. Contactele se vor incalzi si banuiesc ca asta-i cauza pentru care baietilor li se blocheaza schimbarea fazelor dupa un timp de functionare. Dar nu-i normal. Toti producatorii seriosi incearca sa nu plimbe curenti mari prin habitaclu. Singurul consumator mare admis inauntru e bricheta. Pentru ceilalti consumatori se folosesc relee, amplasate in compartimentul motor. Uite ca mi s-a deschis curiozitatea si o sa ma uit si la solenza cum sta treaba cu fazele ! ![]() ![]() Off topic: se pare ca domnii admini mi-au abtiguit reputatia pe motiv ca am descoperit ca o masina de 5000 de $ nu-i egala cu una de 10000 de E. Fapt e ca indiferent cit de proasta reputatie voi avea, reno va ramine o firma de cacao (auzi, sa vinzi scrumiera, plafoniera si bricheta la optionale !! Sa faci 2000000 lei o curea de distributie care era 70000. Asta nu se cheama furt? ![]() This post has been edited by corbex: 8 Feb 2008, 17:47 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#97
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Mai e si dezaburirea..
![]() Intamplarea face ca am ajutat la 'asamblarea' unui comutator de Nova defect (ala nu mai semnaliza cum trebuie) si problema cea mai mare e calitatea indoielnica a pieselor pentru ca tablele alea de acolo si firele suporta curenti destul de mari, doar ca din cauza incalzirii lor se deplaseaza aiurea din suportul de plastic ![]() Eu stiu ca exista sigur releu pe proiectoare. Pe restul nu m-a interesat. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#98
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(corbex @ 8 Feb 2008, 17:32) Ia uita-te tu la becurile tale, cind ai faza lunga, nu cumva, de fapt, le ai aprinse pe amindoua? La mine ma uit degeaba ca nu corespunde cu Loganu/Solenza si DSN-ul ca eu pe masina mea am H7 care asa se comporta, ambele aprinse cand e faza lunga...QUOTE(corbex @ 8 Feb 2008, 17:32) La mine, la nova, mergeau amindoua concomitent [...]Uite ca mi s-a deschis curiozitatea si o sa ma uit si la solenza cum sta treaba cu fazele ! Pai vezi, uita-te la masinile in discutie pe topic, nu la altele, ca asa si la mine merg amandoua dar asta nu inseamna ca merg la fel si la logan... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
corbex |
![]()
Post
#99
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Ai dreptate, dar sustinerea mea avea ca scop sa demonstreze necesitatea existentei releelor.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
klaus |
![]()
Post
#100
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
De asta nu cred ca se indoiesc multi, desi comutatoarele alea valeo suporta destul de mult.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
GabyT |
![]() ![]()
Post
#101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Am descoperit si eu acest topic de curand...
Tot de curand am schimbat (pe garantie) blocul de lumini de la Logan din cauza comenzii claxonului, si avand in vedere numeroasele probleme semnalate aici referitor la aceasta componenta inclin sa cred ca nu a fost o intamplare ce mi s-a intamplat mie. ![]() Parerea mea (mai ales dupa ce am citit aici) este ca nu poate fi vorba de un singur ghinion "cadera" blocului de lumini la o masina ce a parcurs doar 8000 de km si are aprox. 1 an, cata vreme aceasta a fost utilizata cu mult mai "elegant" decat a fost utlizata Solenza care dupa aprox. 5 ani si 85.000 km nu are asemenea probleme cu o componenta identica (cel putin la exterior), care a fost utilizata intensiv. Concluzia pe care o trag eu este ca, in goana dupa economisirea catorva leuti, porducatorul acestor componente a facut rabat de la calitate, iar efectele nu au intarzia sa apara. ![]() ![]() L.E. am rectificat, 3 probleme (majore), nu doua This post has been edited by GabyT: 9 Feb 2008, 12:07 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
Kramer |
![]()
Post
#102
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 26 May 04 From: Brasov ![]() |
Ambele faze sunt aprinse cat timp maneta comuta de la faza scurta la lunga. Se observa si cu ochiul liber din masina, pentru ca in starea aia iluminarea este mult mai mare.
Am observat asta in perioada cat comutatorul era defect. L-am schimbat in garantie fara nici un comentariu, desi se intampla tot asa numai dupa ce se incalzea. Cat despre relee, astea vin in toate culorile si dimensiunile, deci numai cine desface un bloc de lumini ne poate spune cu siguranta. |
-------------------- |
|
fratie |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 15 February 07 ![]() |
Salutare , nu e nimic nou , dar poate ajuta pe careva .
|
--------------------
Logan
Laureat Plus 1.4
2006
|
|
green_wall_13 |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru Group: Members Posts: 112 Joined: 28 June 07 From: Timisoara ![]() |
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6mpi 2007 Doua lucruri sunt infinite: Prostia si Infinitul
|
|
fratie |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 15 February 07 ![]() |
Eu am facut modificarea (cu relee) , desi nu am avut probleme , pentru ca orice masina moderna are asa ceva . si va sfatuiesc sa o modificatii .
|
--------------------
Logan
Laureat Plus 1.4
2006
|
|
Slider |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
A aparut si la mine o problema la comutatorul de lumini...cand trec de pe faza lunga pe scurta raman cam 2 secunde "pe intuneric". Adica nu mai am nimic aprins...
Am un bec de la faza scurta ars pe stanga. Oare de la asta o fi? Apropo care se pricepe cum se schimba becul ars? |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
GIC |
![]()
Post
#107
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Nu din cauza becului ars iti face asa...o fi pe duca comutatorul.
This post has been edited by GIC: 22 Oct 2008, 07:26 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
poe |
![]()
Post
#108
|
Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 7 June 06 From: Constanta ![]() |
La un far cu bec tip H4, adica cu 2 filamente, este normal sa functioneze doar un filament odata, in nici un caz ambele in acelasi timp. Daca ard ambele in acelasi timp de ex. cand se comuta pe faza lunga, ceva nu este in regula, duce la supraincalzirea becului si implicit a farului, mai stiti voi pe cei ce puneau becuri de 100w cum li se topea farul si instalatia electrica. Practic faza scurta are filament de 55W si cea lunga de 60W. Cele doua filamente sunt dispuse astfel incat sa se modifice focalizare in bec la trecerea dintr-o faza in alta, dar nu sunt proiectate sa arda amandoua odata.
|
--------------------
Dacia
Logan Kiss FM, 1.5 dci 85CP
2007
|
|
huffy |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 3 April 06 From: Sibiu ![]() |
Blocurile de lumini la Solenza,Logan,Sandero au aceeasi problema.Claxoane lungi la nunti = pa claxon,iar pe partea cu farurile de obicei pica faza scurta(nu se mai aprinde).se poate desface si se curata toate contactele,dar nu e o solutie de durata.Daca ramine blocat pe faza lunga(cauza...schimbator de faze topit)....cu parere de rau si cu ceva cheltuiala se pune schimba blocul de lumini.Cine o sa desfaca unul o sa ramina uimit de cit plastic de proasta calitata exista in interior si lipsa contactelor platinate.Lucru de kk.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Logan 1.4
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#110
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Nu zice nimeni despre calitatea de la dacia, ca ra fi buna dar nici foarte des nu se intimpla cea ce spui tu, e putin exagerat...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#111
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Contactele alea se topesc si daca pui becuri de neam prost, in locul celor din fabrica.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#112
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
huffy, se monteaza relee ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
sandilisorin |
![]()
Post
#113
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 26 November 08 ![]() |
si eu am o problema de genul asta.Incerc sa dau drumul la faza si nu se aprinde nici un far.se aude clicul ca dau pe faza de pe pozitii dar becurile nu se aprind.daca atunci cand este pe pozitia de faza incerc sa comut pe lunga imi ramane blocat pe lunga fara insa a o mai putea readuce pe faza scurta decat daca opresc luminile definitiv.si cand le opresc se aude un zgomot ciudat in comutator si merge foarte greu.eusunt in belgia si nu stiu ce sa fac?
|
--------------------
dacia logan
berlina
2005
- il 02 ydk
|
|
Serje |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Du-te si schimba blocul de lumini, ii plin de dealeri Dacia pe acolo, ma gandesc ca or avea si service-uri. http://www.dacia.be/be/DaciaSITe/dealer_peoc/index.html
|
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
Agrig |
![]()
Post
#115
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(Slider @ 22 Oct 2008, 08:54) A aparut si la mine o problema la comutatorul de lumini...cand trec de pe faza lunga pe scurta raman cam 2 secunde "pe intuneric". Adica nu mai am nimic aprins... Am un bec de la faza scurta ars pe stanga. Oare de la asta o fi? Apropo care se pricepe cum se schimba becul ars? A aparut si la mine problema aceasta, descrierea este perfecta. Am intrebat la Dacia de bloc si pretul a fost de aprox 6.5 mil! Superba lucrare. Ca urmare am pus un releu peste contactul din bloc, comandat din faza lunga, cu confirmare din pozitii, adica am legat infasurarea releului intre pozitii si faza lunga. Problema e ca daca pui pozitiile se aprinde automat si faza scurta. Momentan e OK. Bafta, Grig |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
DR.M |
![]()
Post
#116
|
Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 14 August 10 ![]() |
De 1 an (10000 de km) si eu ma confrunt cu aceasta problema a fazei scurte care se aprinde cu 1-2 secunde intarziere dupa ce schimb din faza lunga. E enervant deoarece rulez mult in intuneric dar m-a consolat ideea ca ar putea fi si invers, adica atunci cand aprind faza lunga dupa faza scurta. Urmeaza sa duc masina la revizie si voi vedea acolo ce e de facut.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambiance
2005/1.4MPI
|
|
lupul-sur |
![]()
Post
#117
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 21 September 08 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o problema cu comutatorul faza scurta lunga insa nu cum am citit pana aici ca nu tine. La mine tine, se aprinde martorul de bord dar nu se aprinde faza lunga. Daca trag de maneta piezis si aprinde si faza lunga. Un sfat ceva?
|
--------------------
Dacia
Logan Diesel 85 cp
2008 - echipare full option - model Partener
- B-92-SOD
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#118
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
alt bloc de lumini
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
skywalker |
![]()
Post
#119
|
![]() Calator printre stele Group: Members Posts: 153 Joined: 11 April 04 From: Brasov ![]() |
Am si eu aceeasi problema, la schimbarea de pe lunga pe scurta am o "bezna" de cateva secunde, ceva mai multe pe temperaturi scazute si mai putine pe caldura.
Solutia e doar schimbarea blocului de lumini? ... ca am citit pe aici ca ar fi cam scump ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Prestige
2006
- RFC Kawasaki ZZR 500 BV SKY
BMW R1100 RT BV SKY |
|
GIC |
![]()
Post
#120
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Vedeti ca a desfacut Streulea unul si a facut tutorial cu ce si cum ...
This post has been edited by GIC: 15 Nov 2013, 14:12 |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 19:17 |