DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Mit sau realitate?, Scade eficienta franarii cand AC-ul e pornit?

deconectat
post 13 Jun 2008, 18:29
Post #31


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




QUOTE(YR-ZBG @ 13 Jun 2008, 14:43)
Argon...eu chiar am recunoscut ca nu pot...daca imi sare ceva in fata in scurt rad o frana si gata...cine zice ca o calca, o mai lasa si tot asa...ori e super meserie ori vorbeste sa n-adoarma.

Eu zic ca in scurt nu apuca nici Sumaher sa o calce si sa o elibereze cand blocheaza si tot asa....dar ma rog...sunt unii care sustin ca ei pot...

Eu nu pot...eu in scurt am franat si gata...
*


Nu vorbesc ca sa n-adorm si nu am zis ca de la 60 km/h in 3 m apuc macar sa ating pedala de frana; de altfel am avut un accident in care de la 40 km/h abia am apucat sa ating frana in o lungime de masina (3-4 m), insa nu a apucat sa mai si prinda. De obicei distanta pe care franezi e mai mare pentru ca observi obstacolul de la distanta mai mare de 3 m.

Daca ai ocazia sa conduci mai mult pe zapada o masina fara abs, ai sa vezi ca doar asa o poti controla cand ai de evitat un obstacol. Nu am zis niciodata ca poti face asta la fel de repede/bine ca abs-ul, insa o poti face cu ceva antrenament.


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 13 Jun 2008, 19:25
Post #32


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Inertia este proprietatea corpurilor de a-si pastra starea de repaos sau de miscare in care se afla atata timp cat nu sunt supuse actiunilor fortelor exterioare.
Aceasta proprietate este cu atat mai prezenta cu cat fortele exterioare ce actioneaza asupra corpurilor sunt mai mici.
Cu cat fortele exterioare sunt mai mari, inertia tinde sa devina mai mica.
Asta e de fapt rezultatul principiului al doilea al mecanicii (al manifestarii actiunilor). Cam asta zice fizica de liceu.
Pe aici am observat ca se sustine altceva. As fi deosebit de interesat de fundamentare cat de cat stiintifica a acelor afirmatii.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 26 Jun 2008, 09:39
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Deci concluzia voastra este ?

Intreb asta pt ca ieri am incercat cateva franari in cateva cazuri si concluzia mea este ca franeaza mai prost cu A/C pornit decat fara . Daca fara A/C as opri de la o anumita viteza in 10 m , cu el pornit opresc in 12 m .
Parerea mea este ca asta se intampla si sincer nu ma intereseaza legile fizicii de care spuneti si pe care le-am studiat toti , ci faptul ca la motor se intampla totusi ceva care nu ne putem explica . Ori presiunea de la servo-frana este diferita , ori franele se incalzesc mai tare cu A/C pornit , ori sa ne ia naiba ca nu stiu , dar concluzia si observatiile personale le-am spus .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 26 Jun 2008, 15:08
Post #34


benkenobi


Group: Members
Posts: 842
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




QUOTE(marius80_eugen @ 26 Jun 2008, 10:39)
Deci concluzia voastra este ?

Intreb asta pt ca ieri am incercat cateva franari in cateva cazuri si concluzia mea este ca franeaza mai prost cu A/C pornit decat fara . Daca fara A/C as opri de la o anumita viteza in 10 m , cu el pornit opresc in 12 m .
Parerea mea este ca asta se intampla si sincer nu ma intereseaza legile fizicii de care spuneti si pe care le-am studiat toti , ci faptul ca la motor se intampla totusi ceva care nu ne putem explica . Ori presiunea de la servo-frana este diferita , ori franele se incalzesc mai tare cu A/C pornit , ori sa ne ia naiba ca nu stiu , dar concluzia si observatiile personale le-am spus .
*




deci se incalzesc mai tare franele atunci cand ai aerul conditionat pornit.!:D si mai zici ca nu esti pe langa subiect. daca ar fi dupa tine s-ar scoate ac de pe toate masinile sa nu cumva sa se incalzesca franele peste normal. icon_mrgreen.gif
apoi hai sa vedem care este principiul de functionare al pompei servo pe care este atasata pompa centrala de frana. de unde vine furtunul ala negru care intra in supapa servo? ce rol are el , ce rol are supapa aia unisens?
ce se intampla cu puterea motorului cand se porneste ac?
acum hai sa le punem cap la cap. se va modifica oare depresiunea din pompa servo? va influienta ea oare forta de apasare pe pistonasul din pompa centrala de frana.
totusi nu cred ca se modifica atat de drastic capacitatea de franare.

27 Jun 2008, 00:12:
LE- cum adica legile fizicii pe care le-am studiat toti? tu nu dovedesti ca le-ai studiat si asa cum singur spui chiar nu te intereseaza aceste legi care ne guverneaza existenta. se pare ca tu traiesti intr-o alta lume supusa unor alte legi de care noi nu avem cunostinta. sau poate s-a modificat fizica si nu am luat noi la cunostinta.

This post has been edited by benkenobi: 26 Jun 2008, 23:12


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 26 Jun 2008, 23:24
Post #35


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




sa zicem dar eu unul nu cred ca odata ce pornesti ac sa fie distribuita mai multa putere a motorului catre ac decat catre servo si astfel servo merge mai prost deci si franasa se apasa si tine mai prost. e doar o teorie pe care nici eu nu o cred. scuze daca am aberat prea rau.

This post has been edited by bogdan_90: 26 Jun 2008, 23:25


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 26 Jun 2008, 23:44
Post #36


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




Fizica de liceu are dreptate, zice ca e mit, dar imi dau si eu cu parerea, desi nu sunt convins de ceea ce spun... blush.gif

Cu AC pornit calculatorul de injectie suplimenteaza cantitatea de combustibil ca sa compenseze lucrul mecanic datorat antrenarii compresorului. In timpul franarii aceasta suplimentare de combustibil se pastreaza, nu? Asta nu ar trebui sa creeze fenomenul de "franare apasand usor pe acceleratie"? (Desi compresorul nu inceteaza sa consume energie nici in franare...)

Ma faceti sa incerc si eu maine! icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 27 Jun 2008, 11:40
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Gata eu am rezolvat problema , la mine merg super si A/C-ul si franele ! Dar nu va pot explica , pentru ca s-ar putea sa contrazic legile fizicii .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolek_bolek
post 27 Jun 2008, 12:57
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 14 June 06
From: Bucurestii din deal




Pai, e normal, daca pornim AC, aerul din masina devine mai rece, mai dens, si deci mai greu ! si in consecinta, masina fiind mai grea , franeaza mai prost...

Din acelasi rationament, rezulta evident ca stabilitatea in curbe va fi imbunatatita substantial, pentru ca habitaclul isi coboara centrul de greutate!

Gata ! am aberat destul pt. azi...


--------------------
dacia slz $K@|@_04 - Numar inmatriculare
Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zasul
post 27 Jun 2008, 17:43
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 27 April 07




Cu AC pornit oricum esti in pericol la cat de aiurea se tureaza si cum trage ...


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 27 Jun 2008, 18:16
Post #40


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Un raspuns scurt si la obiect (obiectul fiind intrebarea din titlul topicului): mit! (aberatie, mai degraba)


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 27 Jun 2008, 18:36
Post #41


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(bolek_bolek @ 27 Jun 2008, 13:57)
Pai, e normal, daca pornim AC, aerul din masina devine mai rece, mai dens, si deci mai greu ! si in consecinta, masina fiind mai grea , franeaza mai prost...

Din acelasi rationament, rezulta evident ca stabilitatea in curbe va fi imbunatatita substantial, pentru ca habitaclul isi coboara centrul de greutate!
*


radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Ai fost mai tare decat mine cu duma aia lansata cu volanta de la masinutele de jucarie biggrin.gif

klaus are dreptate ! Gata nu mai aberati !


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 27 Jun 2008, 18:46
Post #42


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(bogdan_90 @ 27 Jun 2008, 00:24)
sa zicem dar eu unul nu cred ca odata ce pornesti ac sa fie distribuita mai multa putere a motorului catre ac decat catre servo si astfel servo merge mai prost deci si franasa se apasa si tine mai prost. e doar o teorie pe care nici eu nu o cred. scuze daca am aberat prea rau.
*


Servofrana functioneaza (ca amplificare) pe baza depresiunii din galerie.
Servodirectia functioneaza pe baza compresorului de pe cureaua de accesorii.
La care servo te refereai?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 27 Jun 2008, 19:41
Post #43


benkenobi


Group: Members
Posts: 842
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




Servofrana functioneaza (ca amplificare) pe baza depresiunii din galerie.


da dl klaus- constat ca esti de acord cu postul meu anterior. dar nu vrei sa mergi cu rationamentul pana la capat? sau gresesc eu undeva? daca da atunci astept corectura si justificarile tehnice de rigoare ( doar am mai spus odata ca marea majoritate a postarilor tale sunt corecte ).


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apostuviorel
post 28 Jun 2008, 17:16
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 4 May 07




Am facut un mic test cu masina imobilizata. Am pornit motorul si l-am turat pana la 3000 rot/min. Imediat am luat piciorul de pe acceleratie iar turatia motorului a scazut la 750rot/min. Acelasi lucru l-am facut si cu ac-ul pornit. Dupa ce am eliberat pedala de acceleratie am constatat ca turatia a juns din nou la 750rot/min insa MULT MAI LENT. Asta inseamna ca inertia motorului+ac>inertia motorului fara ac. Astfel efortul de franare este mai mare pentru a invinge aceasta inertie(in cazul in care sunt in miscare). Gresesc?


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikemaniack
post 2 Jul 2008, 07:14
Post #45


Membru Maniac


Group: Members
Posts: 357
Joined: 8 April 08
From: Bucuresti




eu am observat ca daca ai aerul cuplat si faci si frana de motor franeaza mai bine decat daca nu ai aerul cuplat si faci frana de motor.


--------------------
BMW 320D TOURING
EX SOLENZA CLIMA 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DoubleG
post 3 Jul 2008, 12:02
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 6 August 07
From: Rosiori De Vede (TR)




Hai sa va distrez si eu putin. Masinile dotate cu aer conditionat sau clima in mod logic au distanta de franare mai mare, avand si inertie mai mare datorita kilogramelor in plus (compresor, radiator, lichid si altele). Daca v-ati oprit din ras, atunci va spun serios ca de cate ori mi-a taiat calea o masina sau un pieton si am franat brusc, tot ce atatea ori am calcat si ambreajul, instinctiv. Prin asta se reduce distanta de franare deoarece nu mai trebuie sa franezi motorul in sine si plus ca se reduc la minim eforturile pe transmisie, CV, ambreiaj si motor. A lasa motorul cuplat atunci cand franezi brusc, mi se pare o prostie imensa. Experienta ne spune cat sa apasam fara ca roata sa inghete si tot experienta ne opreste sa apasam brusc pedala din motive de panica.

La franarea lina insa, este chiar recomandat a se folosi frana de motor, atat pe vreme buna dar mai ales pe carosabil acoperit cu apa, zapada, polei, tarana si altele. Prin asta se castiga stabilitate si se menajeaza intreg sistemul de franare.

Ca o concluzie ONTOPIC: Nu cred ca compresorul de clima sau alt consumator de energie influienteaza in vre-un fel franarea de urgenta. Poate sa influienteze frana de motor, dar in nici un caz atat de puternic incat sa putem spune ca se simte diferenta.

This post has been edited by DoubleG: 3 Jul 2008, 12:10


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4 MPI 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 3 Jul 2008, 12:11
Post #47


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(DoubleG @ 3 Jul 2008, 13:02)
Nu cred ca compresorul de clima sau alt consumator de energie influienteaza in vre-un fel franarea de urgenta.
*
Asta plecand de la ipoteza ca ambreiajul e apasat.



<span class='edit'>3 Jul 2008, 13:27:</span>
QUOTE(DoubleG @ 3 Jul 2008, 13:02)
Masinile dotate cu aer conditionat sau clima in mod logic au distanta de franare mai mare, avand si inertie mai mare datorita kilogramelor in plus
*

Si aici discutia era daca in cazul de AC cuplat e distanta mai mare sau mai mica, nu daca la masinile cu AC pus sau nu.
Curios as fi cum faci tu comparatie la o masina fara AC daca franeaza mai lung cand ii cuplezi AC-ul. Foarte curios. Ii cuplezi AC-ul care... nu exista? blink.gif

This post has been edited by klaus: 3 Jul 2008, 12:27


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solenzoi
post 3 Jul 2008, 13:50
Post #48


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 11 November 07




DoubleG- Daca incep si eu sa ma gandesc nitel asa, si nu prea o fac de obicei ca ma doare capul sad.gif inseamna ca eu daca am aer conditionat pe masina , servo si macarale electrice sunt din start handicapat fata de cel cu solenza cheala pentru ca fiind greutate mai multa franez mult mai greu ca solenza cheala. Deci si riscul ca eu sa produc accidente , in caz de neatentie sporeste.Concluzia , arunc aerul conditionat, smulg servofrana si scot macaralele electrice , ca de' ,ce imi tre mie mai mult confort sau siguranta?Bine ca a dat D-zeu si a mea masina nu are si air-bag ca nu stiu ce faceam, cred ca innebuneam de gandul ca sunt un real pericol . Deasemenea nu mai merg decat singur ca la cele vreo 60si ceva de kilograme ale mele , daca iau in masina vreo trei din aia mai sanatosi peste suta sau aproape sunt pericol public.
In ceea ce priveste apasarea ambreiajului concomitent cu apasarea pedalei de frana , la franarea brusca , parerea mea este ca daca procedezi asa maresti distanta de franare tocmai pentru ca motorul nu mai franeaza si el atat cat poate in acel moment. Alta e situatia in care , chiar daca ai franat de urgenta si brusc , abia apoi , in secunda urmatoare calci ambreiajul , ca sa nu omori de tot motorul.
De acord cu concluzia ca AC pornit nu influenteaza prea mult sau mai bine zis aproape deloc franarea de urgenta. Iar la solenze daca pornesti aerul conditionat nu mai prea ai "inima" in motor .


--------------------
Dacia Solenza 2003, Scala - Cj-75 LAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DoubleG
post 4 Jul 2008, 15:10
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 6 August 07
From: Rosiori De Vede (TR)




Pentru cei care nu au inteles, o sa explic mai clar: A fost o gluma faza cu kilogramele in plus ale instalatiei, soferului, benzina din rezervor si altele.
Acum discutand serios, sigur ca si kilogramele alea conteaza si conteaza destul, dar aia era o gluma.

@solenzoi
Omule... Daca te deplasezi linistit cu circa 2-3 mii de RPM in oricare treapta de viteza si iti apare brusc in fata ceva, tu apesi frana si crezi ca si motorul ajuta la franare? Iti garantez ca gresesti enorm si ca defapt tu il franezi pe el. Franezi un intreg ansamblu care tine sa iti pastreze inertia. Daca iei piciorul de pe aceleratie, turatia scade brusc la tine? Eu cred ca dureaza 1-3 secunde, care sunt critice in acele momente. Plus de asta se stie clar ca la motoarele cu injectie electronica, frana de motor e foarte slaba pentru ca primeste benzina destula chiar si fara a apasa pedala de accepleratie. Ma rog... revenind la discutia oarecum offtopic, imi sustin in continuare afirmatia ca la franarea brusca, trebuie calcat si ambreiajul neaaparat pentru a scurta distanta de franare, pentru a simti mai bine masina si pentru a nu brusca motorul in sine care tinde sa se mai invarta 1-3 secunde din inertie pana sa ajunga la turatia de relanti.

@klaus Scuze omule pentru gluma cu kilogramele in plus. Am vrut doar sa va descretesc fruntile. wink.gif Te rog, daca vrei sa iti dai si tu cu parerea despre apasarea sau nu a ambreajului la franarea brusca, desi stiu ca e offtopic. Sper sa nu fiu sanctionat.

This post has been edited by DoubleG: 4 Jul 2008, 15:21


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4 MPI 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 4 Jul 2008, 15:50
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




DoubleG - zi ca glumesti ca esti luat de fazan , dupa cate se pare si chair pe buna dreptate . Uneori , greutatea ajuta la franare , dar depinde de pozitionarea ei !
- noi NU vb numai de franarea de urgenta si de fapt eu NU m-am referit deloc la franarea de urgenta , ca atunci iti faci cruce si te apesi cum poti pe frana si ambreiaj .
- la franarea de urgenta se apasa ambreiajul pana la cap si frana cat mai tare . DACA ai timp sa faci cea mai mica franare de motor sau ai timp sa dozezi frana de picior NU mai este franare de urgenta !
- la frana normala , asa cum a remarcat si ApostuViorel , cam asta se intampla .
- la 3000 rom intr-a 5-a , esti deja pe la 110 ... deci e bine sa nu fii prea linistit biggrin.gif ;

Nu stiu daca ati observat , dar cand este pornit A/C-ul , puteti sa mergeti f linistit la relanti in treapta 1 si 2 , chiar si intr-a 3-a , DACA nu ai greutate , iar fara A/C pornit abia reusesti sa ramai linistit intr-a 2 -a . Presupun ca suportul ECU-ului pe partea de injectie in momentul in care A/C-ul este pornit este mult mai mare si "sponsorizeaza" motorul cu atata benzina cat este necesara ca motorul sa ramana cel putin la turatia de relanti a A/C-ului . Chiar si frana de motor in orice treapta cu A/C pornit este mult mai lina si mai bine dozata decat fara A/C pornit , desi se poate spune ca este mai accentuata . Trecerea din regim de frana de motor la regim de relanti in a 2-a si chiar in prima treapta este mult mai lina cu A/C pornit .

UPS , cred ca am incalcat legile fizicii ... cred ca Einstein tocmai mi-a intentat proces !

vijelie - daca ai timp sa debra(i)ezi , sa scoti dintr-o treapta si sa bagi in alta ( care trebuie gandita sa nu omori motorul si sa aiba totusi efectul scontat ) apoi sa cuplezi in acea treapta ( mai incet sau mai rapid ) , deja nu mai este franare de urgenta .
Orice test de franare de urgenta NU se face cu frana de motor , ci cu ambreiajul apasat si frana la maxim !
Toate mijloacele la indemana nu inseamna sa deschizi si geamurile ( ca sa scazi viteza ) , sa-ti arunci soacra din masina , sa tragi de volan pe unde poti , sa scoti mainile pe geam ca sa creasca frecarea cu aerul , sa tragi frana de mana si multe altele care vin in capul unora !

This post has been edited by marius80_eugen: 4 Jul 2008, 16:21


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 4 Jul 2008, 15:56
Post #51


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Cum mai poti pretinde ca actionezi DE URGENTA (rapid si cu toate mijloacele posibile la indemana) din moment ce nu apelezi si la aportul franei de motor?


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DoubleG
post 4 Jul 2008, 20:11
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 6 August 07
From: Rosiori De Vede (TR)




Mai, eu sunt tampit sau voi nu intelegeti ce scriu?
Am scris cateva posturi mai sus ca la franarea normala e recomandat din "n" motive folosirea franei de motor: stabilitate, eficienta in franare. Mai ales pe timp de iarna si asfalt alunecos nici nu mai discutam, e vitala.

@marius80_eugen
Mai tu citesti tot sau doar asa? Am scris clar mai sus parerea mea serioasa si repet acum:

1. Frana normala
Se foloseste frana de motor.

2. Franarea de urgenta.
Se renunta la folosirea franei de motor prin apasarea ambreajului.

Tu vorbesti serios cu greutatea care ajuta la franare? Greutatea nu face decat sa lungeasca distanta de franare si demarajele. Poti sa pozitionezi greutatea dupa cum vrei, fata, spate, stanga sau dreapta, efectul va fi acelasi, si anume distanta de franare mai mare decat daca aveai masina goala. Tu ai carat in vreodata greutate serioasa cu masina? Io zic ca nu, ca altfel nu mai ziceai ca greutatea ajuta la franare.

Eu zic sa iei si sa citesti tot. Am scris in nenumarate randuri ca vorbesc de franarea de urgenta si ca e usor offtopic.

P.S. Tu chiar crezi ca exista un suport ecu si ca se intampla ceva deosebit cu motorul atunci cand pornesti AC? Iti garantez eu ca nu si ca UCE injectie de la tine e identic cu alea care nu au AC. UCE nu face decat sa compenseze cu benzina si sa regleze momentul aprinderii (atat cat se poate de mult) ca turatia sa nu scada sub 800 RPM si cu asta basta. Tu ai impresia ca el stie cand ai pornit tu AC? radmasa.gif

Grija la ce afirmi pe viitor, te rog.

This post has been edited by DoubleG: 4 Jul 2008, 20:20


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4 MPI 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 4 Jul 2008, 21:31
Post #53


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Este evident ca o masa mai mare te ajuta sa franezi mai bine, nu stiu ce asa neclar. Cu cat masa obstacolului de care te lovesti e mai mare cu atat franezi mai repede si mai bine...

Iar legat de AC: da, ecu stie cand e pornit AC-ul. Butonuld eAc nu face decat sa puna un contac la masa la ECU. Ecu mai departe da comanda de cuplare a comrpesorului de AC, de compensare la relanti a sarcinii suplimentare (ring the bells, sarcina suplimentara= consum energetic sporit inclusiv in frana de motor), de decuplare a compresorului in cazul regimurilor tranzitorii de sarcina (accelerari bruste, urcari de pante mari etc)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 4 Jul 2008, 21:49
Post #54


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




de ex cand apasa pedala la fund compresorul de ac se opreste? ca am observat de la o vreme cand apas acceleratia la blana chiar si la relantiu se decupleaza ac sau cel putin am eu senzatia asta.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 5 Jul 2008, 19:33
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Eu sunt de acord cu ce zice DoubleG, si nu sunt de acord cu Marius si Klaus. Ce vrea sa zica DoubleG e ca (si ganditiva logic ca asa e): distanta si eficienta la franare in cazul mai multor kilograme pe aceeasi masina decat ea fiind goala e mai mare. Pai la voi masina franeaza mai usor cand are in ea 5 oameni si ceva in portbagaj sau cand o conduceti voi si atat?


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DoubleG
post 6 Jul 2008, 07:26
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 6 August 07
From: Rosiori De Vede (TR)




Nu te lua de klaus ca si el m-a aprobat. Sa revenim la subiect,
klaus, tu esti sigur ca compresorul de AC se decupleaza la sarcini mari? Daca da, stii si la care din modele? Eu nu am observat sa se intample asa ceva. Se activeaza sau dezactiveaza optional din setari, folosind interfata? E interesant ce spui tu si ar fi o chestie destepta, dar nu am auzit de asa ceva la solenza.


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4 MPI 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 6 Jul 2008, 15:18
Post #57


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




QUOTE(bogdan_90 @ 4 Jul 2008, 21:49)
de ex cand apasa pedala la fund compresorul de ac se opreste? ca am observat de la o vreme cand apas acceleratia la blana chiar si la relantiu se decupleaza ac sau cel putin am eu senzatia asta.
*


Asa este. In sarcina mare, ECU comanda decuplarea A/C.


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 6 Jul 2008, 23:01
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




Faceti urmatorul test: coborati o panta f. abrupta in treapta I, cu AC-ul pornit si apoi cu el inchis. Cu el pornit nu trebuie nici macar atinsa frana, masina abia se misca iar turatiile raman foarte joase; cu AC oprit, creste viteza, turatia se ridica si mai trebuie apasata frana ca sa nu ia viteza f mare.
Deci o influenta are...


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 7 Jul 2008, 08:50
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




ciptuning - s-a discutat deja faptul ca A/C-ul are influente serioase asupra franei de motor si asta poti sa o probezi mai bine in trepte superioare decat in prima treapta !

QUOTE(DoubleG @ 6 Jul 2008, 07:26)
Nu te lua de klaus ca si el m-a aprobat. Sa revenim la subiect,
klaus, tu esti sigur ca compresorul de AC se decupleaza la sarcini mari? Daca da, stii si la care din modele? Eu nu am observat sa se intample asa ceva. Se activeaza sau dezactiveaza optional din setari, folosind interfata? E interesant ce spui tu si ar fi o chestie destepta, dar nu am auzit de asa ceva la solenza.
*


Eu nu am avut niciodata impresia ca s-ar fi decuplat desi i-am dat cu A/C si intre 130 - 160 .

ECU-ul meu este nou , de Logan 1.4 , cu softul de Solenza si maparile de Solenza Sport . Deci ai tu grija ce afirmi pe viitor biggrin.gif despre faptul ca am eu acelasi ECU si soft ca cel de la Solenza cheala !
Apoi ECU stie primul daca tu ai da drumul sau nu la A/C . Dupa cate stiu eu , daca tu lasi cheia pe rosu , apesi pe A/C si apoi dai la cheie , dureaza cateva secunde pana se porneste A/C-ul si NU porneste imediat , odata cu motorul cum ar fi normal , daca A/C nu ar avea nimic in legatura cu ECU , adica exact pana cand ECU-ul da comanda de pornire .

QUOTE(AR-18-MOS @ 6 Jul 2008, 15:18)
Asa este. In sarcina mare, ECU comanda decuplarea A/C.
*


La turatii mari sau cum ? Cum isi traduce ECU-ul acea sarcina ? Numai prin pozitia pedalei de acceleratie sau prin turatie ? Daca e prin turatie la cat se decupleaza ?

klaus - din punctul meu de vedere franarea este strans legata de stabilitatea masinii . Nu are rost sa ajungem in extreme , sa comparam o franare a unei masini incarcate la maxim cu una goala , dar intotdeauna exista greutati optime si amplasari optime . Se stie ca o masina ceva greutate are o stabilitate mai buna decat una goala , viteza maxima se atinge cu ceva greutate in masina si nu goala si tot asa .

RE : Mercic Klaus - nu m-ar deranja problema cu decuplatul !

This post has been edited by marius80_eugen: 7 Jul 2008, 10:05


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Jul 2008, 09:46
Post #60


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Off-topic: Pt. decuplarea AC-ului, facei experienta: cu el cuplat, cu capota ridicata, accelerati puternic de mana din clapeta fluture de sub filtrul de aer. Si uitati-va ce se intampla cu compresorul de AC.
Decuplarea AC-ului in sarcina este si pe DSN.
Insa exista unele "probleme" in cazul in care UCE injectie e "chip-tunat". La multe nu mai decupleaza.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 10:01
Forum Renault