solenza 1.9D, cate informatii va rog
![]() ![]() ![]() |
solenza 1.9D, cate informatii va rog
Vladd |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru Banatean Group: Members Posts: 1.453 Joined: 19 May 09 From: Resita, Caras-Severin ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Bmw
Solenza/320
Europa cu A/C si DA/ E90
|
|||
slider2 |
![]()
Post
#62
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
QUOTE(bogdanelkva @ 26 Nov 2009, 20:38) da...etajarea...scoate ..(25) cp diferenta!?ca symbolu e cu 3 pereki....symbolul e mai greu ca solenza.hai sa ne dam cu parerea... mah eu la matematica am invatat asa 65cp (motor 1.5dci euro3 logan) scazut 63cp (motor 1.9d solenza) = 2 cp. de unde ai scos aia 25cp?? ai logaritmat cilindreea?? sau ce ai facut?? ori oare tu crezi ca evil afirma ca solenza lui de 1.9 face loganul diesel de 85cp (desi si asa diferenta e doar de 20, nu 25cp)?? ca aici aberatie e putin spus... iar legat de symbol mai greu ca solenza, uite mai jos un link sa vezi ca al draq model cocosat de la renault e mai greu cu -10kg ca o solnita... http://www.automarket.ro/masini-noi/renaul...ecificatii.html 26 Nov 2009, 21:47 cum era treaba aia cu datul cu parerea?? This post has been edited by slider2: 26 Nov 2009, 21:48 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#63
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
cutiile de la renault sunt 'puturoase'.asta e parereaa mea.si tot cei de la renault au pus motoare de 1,4 pe o masina ca loganul,tre sa fii tampit la cap...sami spuna cei cu AC pe masina ce parere au...
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
slider2 |
![]()
Post
#64
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
nu-i adevarat ce spui tu. orice producator are montate pe masinile lui cutii de viteza cu diferite etajari. in principiu un producator de modele de volum, orientate mai mult spre confort, nu va monta niciodata pe modelele sale cutii de viteza cu etajare foarte scurta, exceptand modele din categoriile hot hatch, gen clio rs, fiesta st, megane rs, golf gti, focus rs, etc.
o cutie de viteza mai lunga ca si etajare, favorizeaza consumul mai redus in comparatie cu o cutie "scurta", care este facuta mai mult pentru acceleratie. si stim cu totii ca in momentul in care conduci sportiv, consumul o ia un pic razna. pe de alta parte cutiile de viteza etajate lung favorizeaza o viteza maxima ceva mai ridicata. acesta din urma fiind unul dintre motivele pentru care un symbol 1.4 75cp mai mult de 175km/h (pe bord) se chinuie sa ia, iar unele solenze au ajuns si pe la 190km/h (pe bord). dar la demaraj symbolul este superior. uite un exemplu de cutie de renault etajata ceva mai scurt, este cea asociata motoarelor 1.6 16v. masina din semnatura are la 100km/h, 3000rpm, pe cand o solenza pe benzina, la aceeasi turatie are un pic peste 110km/h. iar legat de motorizari putin potente pe masini ceva mai grele, vezi ca se poarta si la case mai mari. exemple: octavia 1.4 75/80cp, focus 1.4 80cp, golf 4 1.4 75cp, golf 5 1.4 80cp, etc. pentru mersul mai mult in oras nu prea se simte aceeasta lipsa de putere a masinii. si e normal ca un producator sa ofere asa ceva, pentru ca este un agent economic, iar scopul acestei entitati economice este de a obtine un profit, cat mai mare. ori la logan e si normal sa fie dotat cu un motor mic, astfel incat pretul de achizitie al masinii sa fie unul cat mai redus. modelul autohton este adresat persoanelor nu foarte potente financiar, deci trebuie facut cost-reduction pe toate sectoarele posibile. presupun ca 90% din cei care si-au achizitionat un logan, sau orice alt model cu un motor micut, sa zicem 1.4; si-ar fi dorit un motor mai potent, dar a fost problema de bani. unii au preferat sa nu manance rabdari prajite pentru a plati rata la un logan 1.6 16v, si s-au multumit cu 1.4 75cp, care se descurca onorabil daca ii cunosti limitele si sti sa-l exploatezi corect. gandeste-te ca pentru o mare parte din posesorii de logan, saltul de la batranele dacii, lada, skoda, sau mai stiu eu ce modele vechi; la un logan fie el si de 75cp, fost unul substantial. sti cum se spune te intinzi cat iti este plapuma... This post has been edited by slider2: 26 Nov 2009, 22:16 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#65
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
phahahaha,nu stiu mah,solenza mea o fi fost gravida cand iam facut talonu,era mai grea...voi stiti...hahahaha
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
slider2 |
![]()
Post
#66
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
in general in romanica, intre datele referitoare la masa unui anumit model, furnizate de producator si datele trecute in talon exista diferente mari. exista cazuri de masini identice din orice punct de vedere, care in talon aveau mase diferite substantial.
solenza rapsodie 1.4 75cp a unchiului meu avea in talon 980kg. symbolul ph3 1.4 75cp al unui tovaras avea in talon 970kg. n-o fi exact ca in talon, sau chiar ca datele oficiale, dar masele celor doua modele sunt aproximativ identice. |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#67
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
dj94dra |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 22 November 09 From: Craiova ![]() |
slider 2 solenza 1.9D are teoretic 63cp. dar se aproximeaza ca si la loganu 1.5DCI.. are 65.cp si majoritatea zic ca are 70. asa k pt 2 iepe am zis si io k are tot 70 ....
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
2004 Confort
- NEO
|
|
slider2 |
![]()
Post
#69
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
pe logan au existat 3 variante ale motorului 1.5 dci:
- primul diesel, care era euro3 avea 65cp si 160nm - apoi a aparut varianta de 70cp (de fapt 68cp) si 180nm (sau 200nm, aici nu stiu sigur) - ulterior cu trecerea la euro4 a aparut si varianta 85cp si 200nm. deci nu majoritatea zic ca are 70cp... la diesel diferenta o face cuplul motor si nu caii putere. gandeste-te ca 1.6 16v are 150nm, deci mai putin si ca dieselul de 65cp, dar faptul ca motorul pe bezina are mai multi cp si o plaja de turatii mai mare, duc la un demaraj si o viteza de top mai mare ca orice logan diesel in varianta stock. |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
lord_wader |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 9 March 09 ![]() |
QUOTE ca posesor de solenza tin sa va anunt ca pt . diesel de doar 70 cp trage exagerat de bine....viteza maxima pe care i-am dat-o a fost de 175km/h pedala la podea si masina full(5 oamenii si porbagaju plin) ....ceea ce o face sa se remarce este conumu foarte mic,respectiv 4,5-5 in afara localitati (100-120km/h)si 5in oras chiar si 6 daca de dai la ea.cred in continuare ca e o masina suficient de buna pt un om de rand,modest. 25 Nov 2009, 00:50: si diferenta dintre diesel normal si DCI este faptul ca DCI-ul are turbo,si nu e aspirat ca D-ul .insa acel turbo nu are un rol semnificativ.de ex solenza 1.9D fara turbo are aceleasi performante ca logan 1.5DCI cu turbo....Daca stai sa te gandesti ii da si unpic de fum la top speed loganului Nu ma pot abtine cand vad ca se exagereaza pe aici, sau cand se vehiculeaza cifre scoase din "burta". Vad ca mai nou se compara solenza 1.9D vs logan 1.5Dci de 65CP Deci sa punem datele oficiale pe hartie: -solenza diesel: 63 CP la 4500 rpm si 120 Nm la 2250 rpm, 0/100 16.9sec, topspeed 155km/h, greutate 1010kg -logan Dci 65CP: Cilindree 1,5 litri Putere 65 CP Cuplu maxim 160Nm/ 2.000 rpm Viteză maximă 155 km/h Demaraj 0-100 km/h 15,5 secunde Masă 1.065 kg Deci vedeti voi..... cuplul maxim dupa ce, ca e cu 40Nm mai mare la logan mai e si furnizat cu 250rpm mai jos decat la solenza diesel. Iar timpul 0-100km/h e cu 1.4s mai bun in favoarea logan cu toate ca e mai greu cu 55kg iar cutia de viteze mai stralucita la solenza. Asta ce inseamna?ca pana la 100/h loganul accelereaza ceva mai rapid, fapt explicabil prin cei 40Nm in plus deci lasati putin exagerarile de genu "ii da fum la dci" , "eu fac mpi ul cu dieselu", "eu prind 175 cu masina plina" |
--------------------
dacia
1310
1991 tlx
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#71
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Lasa-i sa se umezeasca ca au motor de 1.9(daca-i intreb pe multi, nu e mult mai prejos decat 1.9TDI, visul lor suprem). Numai ca motorul acela e proiectat in 1981.
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
IS-05-CJU |
![]()
Post
#72
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 30 March 09 ![]() |
Pentru mine Solenza 1.9D este un esec. Putini cai putere, capacitate cilindrica mare. Stiti cum se traduce asta? Bani aruncati in buzunarele asiguratorilor RCA si impozite, fara sa te bucuri pe deplin de puterea pe care ar trebui sa o aiba un motor de 1.9.
Daca ati condus vreodata un diesel de 1.9 TDI (nu D), atunci nu mai spuneti ca Solenza 1.9 are putere de rupe sasiul... hai sa fim seriosi, sasiul nu e de bicicleta, asa cum nici nu poti sa dai peste cap vitezometrul ca mergi cu 190km/h, poate doar cu NOS. This post has been edited by IS-05-CJU: 3 Jan 2010, 14:40 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Confort
- IS-05-CJU
|
|
slider2 |
![]()
Post
#73
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
si eternica comparatie cu tdi-ul. se pare ca lumea n-a inteles ca orice motor diesel de generatie noua, fie si dci, este peste 1.9d de pe solenza, datorita folosirii de noi tehnologi si a turbinei.
@cju vezi ca mult laudatii creatori ai tdi-ului au avut in gradina lor un motor la fel de reusit ca 1.9d de pe solenza, se numea 1.9sdi. se regaseste pe golf4, caddy, ibiza/cordoba, fabia1 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
Trofin Liviu |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 17 May 06 ![]() |
Cine n-a avut Solenza diesel balacareste, cine a avut sau are o iubeste. Pe mine m-a dus 140000km si am vandut-o si merge si azi bine merci. Si a mers peste tot, pe tot felul de drumuri si nu s-a rupt si nu s-a stricat. Si a macat de toate, inclusiv asta
Am vandut- doar pentru ca nu avea aer conditionat si din cauza taxelor mari nu-mi permiteam doua masini. Dar si-a scos banii cu varf si indesat! This post has been edited by Trofin Liviu: 3 Jan 2010, 16:44 |
--------------------
Renault
Megane
2007
- Cl-02-xxx
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#75
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
sii auzi pa forum.neneeaa am pilitura
![]() ![]() ![]() dupaia 8.9 8.9, kit de reparatie delphi ![]() |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
evil_2009 |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 20 June 09 From: BUCURESTI ![]() |
Pentru mine Solenza 1.9D este un esec. Putini cai putere, capacitate cilindrica mare. Stiti cum se traduce asta? Bani aruncati in buzunarele asiguratorilor RCA si impozite, fara sa te bucuri pe deplin de puterea pe care ar trebui sa o aiba un motor de 1.9.
TOTAL GRESIT ! This post has been edited by evil_2009: 4 Jan 2010, 13:16 |
--------------------
dacia
solenza 1.9 d + logan 1.5 dci
europa / laureat
|
|
solenzaxjg |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 21 August 09 ![]() |
Solenza diesel nu atinge 190 veci si pururi filmeaza sa vedem si noi ca merge atata.Iar motorul ii vechi de numa dotari cam putine iara zgomotul scos de motor este enervant la drum lung zici ca ii un tractor cand ii in brazda.Chip tuning nu prea ai sanse un user o incercat de aici de forum o incercat turbo suflanta dar nu prea a avut noroc ca nu pune nimeni pe motorul ala asa ca mai bine luai pe benzina 14MPI ca ii si mai silentioasa si poti sa alegi si varianta SCALA full option pe cand la diesel 19D nu prea gasesti varianta SCALA fff rar am si eu pe aici 1 numa diesel si SCALA.Asa ca bafta si noroc sa te tine mult si bine si fara reparatii
|
--------------------
dacia
solenza
2004 confort
- CJ 07 JBY EU SI VISINIA MEA
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#78
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Excelenta argumentare!
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
adită |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.161 Joined: 25 June 07 From: BUCURESTI ![]() |
evil asta cati anisori o avea?
zau de nu se comporta ca un copilas care se da cu fundul de asfalt cand voi ii spuneti ca nu are dreptate! ![]() |
--------------------
--------------
-------------
-------------
- BUCURESTI -------------------------
|
|
evil_2009 |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 20 June 09 From: BUCURESTI ![]() |
22 . Multi nici nu ati mers cu aceasta masina dar vb in necunostinta de cauza carcotasilor
![]() |
--------------------
dacia
solenza 1.9 d + logan 1.5 dci
europa / laureat
|
|
adită |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.161 Joined: 25 June 07 From: BUCURESTI ![]() |
da omule nu am mers cu 1.9!dar tu o descrii ca pe o masina care rupe pamantul!
io ce sa mai zic de masinile pe care le-am condus....range rover supercharged 520 cp,infinity coupe 320 cp!pai daca solenza 1.9 e super masina astea ce mai sunt!tu poate esti multumit si zici ca trage ok ,dar sa mergi cu asa ceva si sa vezi ca o sa spui dsp motorul ala ca e un gunoi!poate ca ,comparatia totusi nu e dreapta!dar ti-am spus asa ca idee ca motorul ala de 63 de cai e sub limita decentei! ![]() toate bune! |
--------------------
--------------
-------------
-------------
- BUCURESTI -------------------------
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#82
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
IS-05-CJU |
![]()
Post
#83
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 30 March 09 ![]() |
@evil_2009: mi-o placut atre mult postul tau ... am citit ca nu esti de acord cu mine, am dat mai in josul paginii sa citesc si argumentarile ... probabil VA URMA, nu ?
@slider2: e posibil sa ai dreptate, nu am luat in vedere si perioada cand a fost proiectat motorul si ca este de generatie veche. Am condus Solenza 1.9D si sincer nu m-a impresionat. Pentru capacitatea cilindrica is putini cai putere ... si sa mai aud eu pe careva ca motorul de 1.9D rupe la propriu sasiul de pe Solenza si ca trebuie sa ai grija cum pleci ... asta a fost cea mai buna duma de pana acum pe anul in curs. Si acum parerea mea persoanala: Am Solenza 1.4, daca ar fi sa fiu iarasi in ziua in care mi-am cumparat-o si sa am de ales intre 1.4 si 1.9 ghiciti: tot pe asta as lua-o ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Confort
- IS-05-CJU
|
|
pvgk |
![]()
Post
#84
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 7 August 09 ![]() |
salut am vazut mai sus discutiile despre Solenza vs Logan dci, eu sunt proprietar de Solenza 1.9 d multumit de ea desi sunt un incepator ,cosum mic in jur de 4.5 5 dar sincer eu nu reusec sa ajung peste 140 km /h nu stiu ce are sau nu are sunt al 3-lea proprietar si cel din naintea mea tot acceiasi km maxim mi-a relatat .cei de facut? da uitasem am pus pe ea gume 175/65/14 sperand sa am ceva spor la drum cu ea, sunt ceva pericole ? la bucse ma refer sau pivoti? va multumesc
|
--------------------
dacia
solenza
2003 1.9d
- GL-06-VVL
|
|
slider2 |
![]()
Post
#85
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
nu stiu exact ce viteza maxima are solenza diesel in cartea tehnica/talon, dar in general aia e viteza de top pe care o masina o poate atinge. pe vitezometru, situatia este un pic alta, respectiv viteza maxima va fi mai mare, asta datorita erorii pe care orice vitezometru din lumea asta o are. aceasta eroare se masoara ca procent din viteza de deplasare, si la masinile mai noi este intre 3 si 8%.
din ce am auzit eu pe la alti coforumisti, la solenza ar fi 8%, ceea ce inseamna ca la 140km/h, tu de fapt ai cu 8% (11,2km/h) mai putin, deci 128,8km/h. cat ar fi solenza diesel de masina total nesportiva, ar trebui sa prinda ceva mai mult. nu ma pricep ff bine, dar una dintre cauze ar putea fi efectul mersului subturat, respectiv infundarea catalizatorului. multi soferi de diesel au tendinta de a merge subturat cu gandul ca motorul lor dezvolta cuplu motor mare si ca nu e nevoie s-o tureze, ceea ce e gresit. dar asta nu-i impiedica sa schimbe in treapta superioara in jurul a 2000-2200rpm. pe un anume site (idiot) am vazut un articol despre condusul economic, si se recomanda la diesel schimbarea treptelor la 1600-1800rpm ![]() ![]() ![]() in sfarsit nu stiu ce fel de mers ai tu in ceea ce priveste schimbarea treptelor de viteza la turatii corecte, nu stiu in ce fel au mers fostii proprietari, dar daca erau adeptii subturarii, cred ca s-a infundat catalizatorul. ca sa intelegi mai exact, cand se conduce subturat, amestecul de carburant pulverizat in camera de ardere, nu este eficient si arde incomplet rezultand calamina. aceasta se depune pe motor, si calatoreste prin sistemul de evacuare pana pe sitele catalizatorului unde se depune. astfel acesta (catalizatorul) se infunda si reduce drastic puterea motorului. prin urmare in treapta maxima de viteza, cand demultiplicarea este mica, motorul nu mai produce suficienta putere pentru a accelera, si nu poate atinge maximul de turatii. consumul ala specificat de tine, este cam mic pentru capacitatea si performantele motorului 1.9d, si ar putea indica un mers subturat, dar solenza nu are computer de bord, asta inseamna ca e un consum estimat, deci nu pot fi sigur... This post has been edited by slider2: 10 Jan 2010, 19:36 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
curentat |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 10 December 08 ![]() |
salutare la toti eu am o solenza motor 1.4 mpi si cel mai mult pe bord a luat 190km/h ....am condus o alta solenza 1.9dci iasi-bucuresti iar viteza maxima se plafona la 165km/h pe bord cu pedala la fund mai mult nu lua .....
![]() ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003 clima
|
|
adită |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.161 Joined: 25 June 07 From: BUCURESTI ![]() |
cat ai in talon la 1.4?viteza maxima const adica!
|
--------------------
--------------
-------------
-------------
- BUCURESTI -------------------------
|
|
andr3y_yoo |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru ma Group: Members Posts: 1.060 Joined: 18 November 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza
1.4 GT Turbo
- B-68-BMD Daca Ai cap Iese Altfel Dacia 4 ever :X |
|
adită |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.161 Joined: 25 June 07 From: BUCURESTI ![]() |
andrey poate stii tu cat are in talon!
|
--------------------
--------------
-------------
-------------
- BUCURESTI -------------------------
|
|
evil_2009 |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 20 June 09 From: BUCURESTI ![]() |
@ IS-05-CJU mie motorul asta chiar mia rupt cadru motor , chiar nu te mint
|
--------------------
dacia
solenza 1.9 d + logan 1.5 dci
europa / laureat
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 09:29 |