O pasarela a cazut peste doua masini la Tancabesti, morti si raniti :(
![]() ![]() ![]() |
O pasarela a cazut peste doua masini la Tancabesti, morti si raniti :(
nick |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 9 April 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007 |
|||
Sony |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#33
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
QUOTE(Victoras2001 @ 26 Jun 2008, 08:02) Eu nu-s inginer constructor, deci nu-mi pot da cu parerea despre ce trebuia facut. Un singur lucru stiu clar. Trebuia luat in calcul ca in orice clipa poate trece un taun care poate lua pasarela cu el. O pasarela care putea rezista in cazul incidentului de ieri nu se mai numeste pasarela, ci pod. Atata timp cat avea inaltimea necesara si rezista la intemperii si greutatea pietonilor, nu vad unde e problema. Nu cred ca era asezata pur si simplu pe suportul de beton, pentru ca vibratiile provocate de trafic ar fi doborat-o pana la urma. Problema o reprezinta politia rutiera, care trebuia sa opreasca autobasculanta. O observatie.. Soferita nu a vazut ca autobasculanta se intrepta cu bena ridicata spre pasarela? Instinctul de conservare iti apasa pedala de frana cand vezi asa ceva... Ma rog, aici vorbesc aiurea, pentru ca nu stim ce pozitie avea dansa fata de autobasculanta.. Condoleante familiei decedatei... ![]() |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
Hai sa nu scoatem totusi mortul vinovat.
![]() Are si politia o mare parte din vina, ca doar i-am umplut buzunarele lu piticu columbean ca sa puna camere de supraveghere pe DN. Pe mine puteti sa ma taiati cu lama si sa ma dati cu sare, ca tot imi mentin parerea. Ceva n-a fost ok cu pasarela aia. Ditamai huiduma de fier si ce-o mai fi avut pe ea, era la cativa metri de picioare, intoarsa invers. Doar nu e bara de la saritura cu prajina. |
--------------------
ZAZ
Zaporojeț
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
Sony |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Ia gandeste-te cam ce impuls a primit acea pasarele! p = m x v. Masa unei basculante este 17-18 tone, iar viteza era si ea destul de mare. Crezi ca basculanta ar fi trebuit sa ramana agatata in pasarela?
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Forța izbiturii a fost prea mare pentru pasarelă. Putea să aibă mama sudurilor și cabluri de ancorare pe ambele părți. Ar fi cedat oricum.
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
Sony |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Uite si o parere de inginer!
![]() |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
Ma, o fi. Ca prea ziceti cu foc. Ce-i drept tractorul era pe camp, iar bena la mama dracu.
|
--------------------
ZAZ
Zaporojeț
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#39
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
doar nu iti imaginezi un scenariu in care pasarela de 1.5 m latime ramanea in picioare dupa impactul cu o remorca de 20 t la 70 km/h sau mai mult. Si daca era lipita cu poxipol tot nu ramanea acolo
![]() Singurii vinovati sunt soferul camionului si politia rutiera. Atat. |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
vijelie |
![]()
Post
#40
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
In lumea civilizata se construiesc inainte si dupa pasarele portale limitatoare de gabarit. Dar suntem prea saraci ca sa ne protejam oamenii.
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
xcss |
![]()
Post
#41
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
Si crezi ca ditamai basculanta nu facea praf limitatorul?
|
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#42
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
nu ma pricep atat de mult la constructii dar vrei sa zici ca structurile alea din profile sudate sunt atat de rezistente incat sa reziste impactului cu autobasculanta de ieri? Sau doar trezesc soferul la realitate?
Ieri era o baba la realitateatv care sustinea ca firma constructoare ar trebui trasa la raspundere. Probabil ca a terminat ase-ul... Daca v-ati uitat atunci in direct ati vazut ca reporterul a zis "Din fericire, femeia de la volan a murit"? |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
vijelie |
![]()
Post
#43
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Limitatoarele respective chiar sunt calculate la asa ceva.
Pasarelele de pe DN1 nu. LE Ohhh daaa in acel moment mi-am dat seama ca am privit prea mult la teve ![]() This post has been edited by vijelie: 26 Jun 2008, 21:28 |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#44
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
QUOTE(Victoras2001 @ 26 Jun 2008, 21:40) Citeste mai bine ce am scris, nu cred ca iti imaginezi ca sugeram ca sarmana femeie a fost de vina ca a cazut pasarela pe ea. 26 Jun 2008, 22:32: limitatoarele alea rezista presupun la tiruri care au suprastructura de pe remorca realizata din tevi, la o basculanta nu cred ca rezista sub nici o forma. repet, doar podurile realizate din beton pot rezista pentru ca betonul spart disipa o mare parte din energia impactului. This post has been edited by Fratzica: 26 Jun 2008, 21:32 |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
vijelie |
![]()
Post
#45
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca ambii se indreptau unul spre celalalt cu 80kmph, inseamna ca viteza relativa era de 160 kmph, viteza la care nu prea mai ai ce face cand vezi o schela de 20m lungime cum o ia din loc.
LE Nu, betonul este rigid, metalul preia eforturi prin deformare ![]() This post has been edited by vijelie: 26 Jun 2008, 21:37 |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#46
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
masina si basculanta se indreptau in aceeasi directie. si basculanta, si masina in care a decedat soferita se indreptau spre bucurest
da, metalul se deformeaza, dar nu se rupe, trage dupa el intreaga structura, plus ca nu poti compara o structura metalica cu una din beton armat ![]() |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
mauru007 |
![]()
Post
#47
|
![]() sir Group: Members Posts: 437 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Am vazut acum la stiri azi un alt sofer de la aceeasi firma prin pe DN1.La- oprit politia si tot el comenta ca seful lui a omorit o pasarela nu pe fata aia. Daca fata aia era ruda cu mine le starpeam neamul la toti cei vinovati de accident. Romanii sunt prea rabdatori ca de obicei. Sa mergi pe un drum pe care nu ai voie si cu bena ridicata e omor cu premeditare din punctul meu de vedere. "Nu-i mila ci o crima sa ierti pe criminali". Am incheiat citatul.
|
--------------------
Ford
Focus
2002/Ghia
- vl Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan |
|
vijelie |
![]()
Post
#48
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Metalul se deformeaza si poate ceda la imbinari (nituri, suruburi, suduri).
Portalele respective sunt ancorate in fundatii de beton armat cu buloane calculate in astfel de situatii. In tarile mai putin populate de romani exista un fel de portale de care atarna niste table astfel incat cine iese din gabarit aude si actioneaza ca atare. |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
Asi |
![]()
Post
#49
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
as face eu un calcul de rezistenta la soc ca sa aveti idee ce inseamna o bara plina de sectiune circulara de otel indigen (vreun OL45, cu E=2.1+e5 MPa, si sigma admisibil ~ 150MPa )
modificam un pic problema si vedem in primul rand cat de mare e bara pt a rezista la incarcarea statica a camionului, adica 20tone=> F=20000kg*9.81m/s2 =196200N=196kN~hai 200kN Bun, bara are lungimea L=30m, incarcata la jumatatea ei, deci momentul incovoietor din reazeme (incastrari) ar fi 2 forte de 100kN ca reactiuni iar in diagrama de momente ne iese un maxim la jumate de 15m*100kN=1500kNm Acuma facem un mic artificiu de calcul, inlocuiesc viteza camionului cu h, adica inaltimea de la care ar trebui sa "cada" camionul pe pasarela cu viteza de ~70km/h si h=(din conservarea energiilor)=vpatrat/2g=19,6m~20metri si dimensionam grinda noastra cu psi=1+sqrt(1+h/delta static) impreuna cu relatia lui delta static care e in cazul asta deltastatic=(200*30^3/48)/EIz Iz(pt cerc)=Ip=pi*d^3/16 sigma adimisibil=sigma dinamic max=psi*(Mi/Wz) (unde wz=iz*z max) si ajunge la un sistem de 4ecuatii cu 4necunoscute (delta static, iz, psi si cel mai important d, diametrul barii noastre rotunde, pline) sa va scutesc de efort, am rezolvat sistemul pe "hartie"(mathcad, sistem de ecuatii) in continuare si avem un factor de multiplicare psi=188 si un diametru rezultant de d=16.87METRI Asa ca pt cei care au deschis televizorul mai tarziu, o pasarela calculata pt a da nea gica cu basculanta in pasarela ar trebui sa contina o grinda de diamtru 17metri de otel. (si tot nu e bine ca apare oboseala, si deformatii in domeniul plastic, iar la asemenea dimensiune deja nu putem neglija greutatea proprie, deci diametrul va fi si mai mare, si cel mai important aspect este faptul ca este eronat calculul deoarece deja nu mai avem de-a face cu teoriile de la bare drepte, deoarece lungimea ei este foarte mica in comparatie cu diametrul, deci, trebuie abordata o varianta pe metoda elementelor finite) Este un calcul teoretic, iar masuri de siguranta contra unui camion la 70 la ora nu isi au rostul (exista dar alfel facute si realizate, si pt scopuri antiteroriste - vezi discovery), asa ca nu vad de ce constructorul pasarelei ar fi vinovat. (si asa am examen zilele astea la RM, asa ca am mai recapitulat cu ocazia asta incovoierea prin soc) This post has been edited by Asi: 26 Jun 2008, 23:05 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
Andrul |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru' Group: Members Posts: 208 Joined: 4 July 07 From: Bucuresti ![]() |
Uite AICI parere de inginer!
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition
- B-XX-XXX
|
|
tkx |
![]()
Post
#51
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
mie de la bun inceput mi s-a parut o tampenie faptul ca constructorul pasarelei ar fi de vina. asta imi aduce aminte de cei care mananca ca porcii de la fast food si apoi dau in judecata lantul de restaurante ca au devenit obezi.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
BlaueCorsa |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru cu Prafuitor Group: Members Posts: 1.097 Joined: 6 October 03 From: Socola Tower, Iasi ![]() |
Mie chestia asta mi se pare versiunea moderna a povestii cu drobul de sare. Pasarela aia nu trebuia proiectata sa reziste la un impact cu basculanta pentru simplul motiv ca basculanta n-avea ce sa caute pe DN1. Vehiculele grele au o ruta alternativa. Daca se lovea o masina sau o duba de ea si nu rezista, atunci da, era vina proiectantului/constructorului. Dar asa... nu pot decat sa fiu de acord cu tkx.
|
--------------------
Dacia / Renault
Duster / Captur
2018 Confort / 2015 Authentique Mon amour, tu es la lumière de mes jours...
sans numéro! sans numéro! sans numéro! |
|
vijelie |
![]()
Post
#53
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pasarela a fost proiectata si construita INAINTE de interdictia cu pricina
![]() Autoturismele nu o pot atinge fiindca sunt prea scunde (pe verticala) si mai intai lovesc parapetul (pe orizontala). This post has been edited by vijelie: 27 Jun 2008, 09:48 |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
tkx |
![]()
Post
#54
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
chiar si asa eu nu-i gasesc vreo vina pasarelei in sine ci mai degraba se impunea un limitator
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
Cocojambo |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 795 Joined: 4 May 06 From: Bucuresti ![]() |
si gaborii aia care stau in toti boschetii sa te prinda cu 63 km/h?
aia pe unde dormeau? sau era mica rau basculanta aia de nu a vazut-o nimeni? am auzit ca cica soferul nici nu era in timpul serviciului, iesise la un ciubuc ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.5dci
2006
- B-86-... -
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Basculanta aia goala avea 20 tone?
Parca nu imi vine sa cred. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
Asi |
![]()
Post
#57
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
20de tone, sau 5tone, la 70km/h sau 35km/h calculul din experienta iti zic ca tot sare diametrul de 10metri. adica oricum e nefezabil sa supradimensionam diverse elemente la evenimente improbabile (daca lovea stalpul era alta discutie, dar a lovit pe la mijloc si a lovit direct partea superioara), asadar de ce nu construim antenele gsm de pe cladiri sa reziste si la cate un boeing 737 ratacit ? Sau cablurile nu ar trebui in mod normal sa reziste la un copac daramat de vre-o furtuna?, evident NU
vinovat ar fi doar soferul basculantei pt neatentia si greseala pe care a facut-o (poate a actionat basculanta fara sa vrea, in timp ce isi aprindea o tigara si schimba cd-ul) sau pt starea tehnica proasta a basculantei, care pica in raspunderea administratorului firmei si al soferului (am impresia ca sunt aceeasi persoana). |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
mauru007 |
![]()
Post
#58
|
![]() sir Group: Members Posts: 437 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti ![]() |
La stiri era prezentata ca fiind de 35 de tone incarcata.
L.E. am gasit pe net modelul de basculanta. Are 18 tone la gol. Basculanta Marca Mercedes Benz Model 1841 LS din 2004 Greutate 18 t Motor Diesel 2 axe Euro 3 6 viteze ABS ASR Clima Tempomat Incalzire Legatura hidraulica Rezervor AL 400 L Cuplu remorca iv1675c_760117.jpg ( Size: 18.71k ) Number of downloads: 63 This post has been edited by mauru007: 27 Jun 2008, 12:19 |
--------------------
Ford
Focus
2002/Ghia
- vl Ford Focus Sedan 1.6 I 101 CP / Ford Fiesta 2009 1.4 diesel
Bucuresti/Salajan |
|
os |
![]()
Post
#59
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Am o intrebare:
dupa mine asemenea vehicule ar trebui prevazute cu interblocari de genul urmator: bena nu se poate ridica decit daca viteza e mai mica de (hai sa spunem) 2km/h; daca bena e ridicata, viteza nu poate creste dincolo de aceasta valoare. Nu exista asemenea interblocari? Cam acum doua saptamini mia era unul care basculase "din greseala" niste fiare pe sosea, vrind sa porneasca radioul (sau asa ceva). |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
afilon |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 12 September 07 ![]() |
asi maica, nu stiu ce ai calculat tu dar o grinda cilindrica, plina, de otel, 30 metri lungime si 16 metri diametru cintareste 47500 de TONE! 3.14 x 8^2 x 30 x 7.87 (pi x R^2 x H x ro fier (7.87 tone/ metru cub)). avind in vedere ca un bolard de otel cu o sectiune circulara de 700 cm^2 si 1 metru inaltime (aprox 900 kg/metru) face MUCI o betoniera de 40 de tone lansata cu 90 la ora fara deformari plastice masurabile eu cred ca mata ai gresit pe undeva la calcule. e adevarat ca in exemplul dat de mine, forta e aplicata la =< 1 metru de la incastrare in timp ce in calculele tale avem 15 metri dar momentul de rasucire creste liniar cu bratul fortei, nu exponential si p-orma, totusi, 47500 de tone? asta-i deplasamentul unui portavion mai mic. io zic sa mai verifi o data calculele ca rezultatul nu-i foarte plauzibil.
|
--------------------
zil
cu pritzep
1984 baba frosa intercracis magna crapetur habet
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 10:03 |