cum se poate monta amortizor la portbagaj?
![]() ![]() ![]() |
cum se poate monta amortizor la portbagaj?
collinro2 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 22 August 04 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane 2.2
- IS-05-GP?
2006 1,5dCi 80CP We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
|
|||
moshu_59 |
![]()
Post
#62
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
moshu_59 |
![]()
Post
#63
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
Klaus, o sa incerc sa raspund in ordinea in care mi-ai pus intrebarile.
1. recuperat de la un hayon de Opel Kadett 2. am montat unul singur dar nu cred ca face rau un al doilea 3. nu trebuie nici un impuls, am coborat arcurile pentru tensiune maxima, la mine n-a fost suficient si am "scurtcircuitat" un arc - vezi schitele 4. limitele cursei pistonului se incadreaza in cele necesare 5. tampoanele suplimentare le-am montat pentru situatia in care s-ar putea intampla ceva rau cu amortizorul, este pur preventiv, dar aduc si o amortizare suplimentara in situatiile de vant 6. distantierul montat imi rezolva 3 probleme importante: a. constituie element de legatura intre bratul portbagajului si amortizor b. elimina posibilitatea suprapunerii cilindrului cu arcul in pozitia inchis a portbagajului c. aliniaza capetele amortizorului astfel incat pe toata cursa de deschidere se afla aproximativ in acelasi plan ceea ce permite folosirea articulatiilor cilindrice |
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
moshu_59 |
![]()
Post
#64
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
Am uitat sa raspund la intrebarea privind tensiunile din sistem. Explic inca o data modul de functionare pentru a fi foarte clar. Voi face referire la schitele trimise.
In stare inchisa a portbagajului, amortizorul este la lungimea maxima. Cand portbagajul incepe sa se deschida, pistonul avanseaza catre pozitia din stanga (vezi schita) si comprima aerul din zona respectiva, aer care iese fortat prin orificiul calibrat. Iesirea fortata produce acea temporizare de care avem nevoie. La capatul cursei de comprimare portbagajul este deja deschis iar presiunea camerei din stanga se va egaliza cu cea atmosferica rezultand tensiuni 0. In cursa de inchidere, garnitura este "lasata in urma", etansarea de pe fata plana a garniturii se strica, aerul patrunde nestingherit din camera din dreapta in camera din stanga prin centrul garniturii si nu are tendinta de a forma vid astfel incat sa incurce procesul de inchidere a capotei. Ca sa exemplific si mai clar si a intelege temporizarea, imaginati-va ca aveti o minge pe care o spargeti cu un ac, imediat va urcati cu picioarele pe ea si veti vedea ca trece un timp pana veti ajunge cu picioarele pe sol. Asemanator lucreaza si acest sistem, doar temporizeaza iesirea aerului. De aceea dati atentia cuvenita orificiului de evacuare din schite. Il puteti largi ulterior daca va fi necesar. Protejati-l cu un burete sau orice altceva pentru a nu se infunda cu praf. Practicati-l conform schitei in partea superioara a ansamblului pentru a nu fi infundat de uleiul necesar ungerii pistonului. |
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
gheghe |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
Moshu-le, esti tare! Jos palaria si pentru schite!
QUOTE(moshu_59 @ 3 Jun 2005, 18:38) In cursa de inchidere, garnitura este "lasata in urma", etansarea de pe fata plana a garniturii se strica, aerul patrunde nestingherit din camera din dreapta in camera din stanga prin centrul garniturii si nu are tendinta de a forma vid astfel incat sa incurce procesul de inchidere a capotei. Sunt suficiente cele doua degajari din saiba de capat ca sa nu opuna rezistenta la inchidere sau se simte o oarecare opunere din partea pistonului? Par cam mici. Ai muncit ceva la schitele alea. Le-ai facut doar pentru noi? Daca da, multumim inca o data! |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
moshu_59 |
![]()
Post
#66
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
categoric da, n-aveam chef de schite... iar gaurile sunt suficiente, o sa va dati seama de asta cand veti constata ce importanta are diametrul gaurii de evacuare aer.
|
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
ady624 |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 14 May 04 From: București ![]() |
Brava pentru schite. Moshu_59 sta f. bine la desen tehnic. Jos palaria.
Am si eu o intrebare: Deoarece initial acel piston a fost prevazut pentru o functionare "uda" (cu ulei, care printre altele asigura si ungerea) cat timp va trece pana cand garnitura "valva" va pierde ungerea necesara si se va strica? Crezi ca vorbim de o luna, un an, zece ani? Multumesc. Adrian |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-42-TWK Culmea lenei este să te scoli mai devreme ca să ai mai mult timp să stai degeaba...
|
|
ady624 |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 14 May 04 From: București ![]() |
Dragi co-forumisti
Va propun un lucru destul de indraznet. Uitandu-ma atent la cursa bratului portbagajului am observat ca in partea de sus, aproape de cheder, cursa lui descrie un oarecare cerc. Nu sunt de profesie mecanic, dar pot face multe cu un motor. Ce spuneti daca pe bratul portbagajului se ataseaza o cremaliera circulara si in contact cu aceasta sa se afle un motor de curent continuu (din motive tehnice si pentru a i se putea controla directia) cu un reductor? De asemenea, limitatoare de cursa. Este foarte interesant si un senzor de curent pentru a opri motorul atunci cand apare un blocaj. Portbagajul se poate inchide si prin apasare, fara avant (nerecomandat) ceea ce inseamna ca un motor il poate inchide relativ usor. Adica, sa facem portbagajul sa se deschida automat, cu o viteza constanta si in acelasi timp... sa se inchida singur!!! Nu ma pricep foarte tare la mecanica, dar fizica stiu destul de bine. Eu pun la bataie cunostintele de electronica si microcontrollere / automatizari. Cine se poate ocupa de partea mecanica pentru a realiza un astfel de prototip? Poate iese ceva ce n-au nici nemtii pe wolkswagen, ca tot am citit mai devreme de AutoBild... ![]() Daca ideea mea este bizara, imi cer scuze ![]() Adrian |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-42-TWK Culmea lenei este să te scoli mai devreme ca să ai mai mult timp să stai degeaba...
|
|
moshu_59 |
![]()
Post
#69
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
Adrian cred ca un termen de 1 an intre doua ungeri nu ne indeparteaza foarte mult de realitate. In ce priveste ideea cu motorul, m-am gandit si eu la un sistem asemanator, diferenta ar fi ca in cursa de deschidere a portbagajului as pune bobinajul motorului d.c.c. in scurtcircuit pentru a realiza o frana electromagnetica. Complicatiile mecanice si dorinta de a nu afecta spatiul portbagaj m-au facut sa renunt la aceasta idee.
Ah, am facut un filmulet cu o proba de deschidere a portbagajului din telecomanda, ma chinui de mai mult timp sa o pun pe internet ca sa o puteti viziona, n-am reusit nicicum. Filmul va va putea lamuri asupra rezultatelor pe care le puteti obtine cu solutia propusa de mine. Sunt convins ca puteti aduce imbunatatiri acestei idei si astept sa ma informati despre prima realizare practica pentru care ma voi bucura si eu. acum merge, trebuie sa asteptati vreun minut sa se incarce. http://video.freevideoblog.com/Player.aspx...BA-A86F88CC7A3D NU editati postul asta, va rog, ca se pierde linkul! Enjoy ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
gheghe |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
Moshu-le esti tareeeee, m-ai spart cu clipul.
![]() Merge super si mi-a placut si amortizarea aceea suplimentara de la sfarsitul cursei. ![]() Daca se dovedeste si suficient de fiabila in timp, adica sa nu necesite ungeri, recalibrari ale orificiului, inlocuirea la cateva luni a garniturii etc, poti sa traiesti bine din vanzarea mecanismului. Felicitari! ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
moshu_59 |
![]()
Post
#71
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
Multumesc de aprecieri si astept sa-ti reuseasca si tie si tuturor care vor incerca. Succes!
|
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
Danco |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 9 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Mosule, felicitari!
Cam asa ceva aveam si eu in cap (am ceva experienta in pneumatica), dar nu mi-a venit Loganu inca (azi-maine). Pentru toti cei interesati: cilindri pneumatici la SMC: (http://www.smcromania.ro/htm/home.htm). Am in cap o schema cu cilindru, supapa de sens si drosel reglabil. Cum imi vine masina ma apuc de treaba si revin. |
--------------------
---------------
Logan Ambition
- --------------- Vorbind ai pierdut privilegiul de a parea intelept!
|
|
misu_bc |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 26 January 05 ![]() |
Salut!
Tot citind topicul sa vad ce as putea face si eu la portbagaj, mi-a venit o idee. Sa va spun si voua sa vad ce parere aveti. Priviti schita atasata si spuneti-mi daca nu ar fi mult mai simplu asa. Mai ramine de calculat ce grosime ar trebui sa aiba lamela pentru a prelua socul produs la capatul cursei de deschidere a usii. Aici sa va vad. Eu am o lene de ma doare. Pentru a nu se strimba eventual un singur brat, sunt de parere ca aceste lamele trebuie puse pe ambele brate ale usii. Astept pareri. |
--------------------
LOGAN
Laureate 1.6 Perla
- BC 01 ###
|
|
Dsign |
![]()
Post
#74
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
buna ideea, zic eu, dar de unde lamele?
|
--------------------
D
Logan
- B 48 CUP
2004 Preference 1.6MPI Egee http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
klaus |
![]()
Post
#75
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca vrei pareri:
1. e realizabil, dar arcul trebuie sa fie solid nu gluma... 2. Eu as fi gandit-o cu sprijin pe doua parti nu doar pe una (verzi pct. 1) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Dsign |
![]()
Post
#76
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
klaus, cu sprijin pe ambele parti ar fi insemnat frecare intr-o parte... mai greu de realizat, zic eu
|
--------------------
D
Logan
- B 48 CUP
2004 Preference 1.6MPI Egee http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
misu_bc |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 26 January 05 ![]() |
Pt. Klaus
Vezi postul meu. Eu am spus din prima ca trebuie la mabele brate. Pt. Design. Cred ca se pot confectiona di tabla de arc de 1,5 sau 2 mm grosime |
--------------------
LOGAN
Laureate 1.6 Perla
- BC 01 ###
|
|
Dsign |
![]()
Post
#78
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
misu n-ai inteles ce vrea klaus sa zica...
lamea sa fie sprijinita in 2 puncte pe brat, exact cum au masinile cu arcuri lamelare... ideea e ca la unul din punctele de sprijin, arcul tre sa alunece pe brat, ceea ce e destul de nasol |
--------------------
D
Logan
- B 48 CUP
2004 Preference 1.6MPI Egee http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
misu_bc |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 26 January 05 ![]() |
Am inteles ce vrei sa spui Klaus, dar nu cred ca este loc pentru sprijin in doua puncte
|
--------------------
LOGAN
Laureate 1.6 Perla
- BC 01 ###
|
|
misu_bc |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 26 January 05 ![]() |
Oricu, cred ca voi incerca sa le realizez. Daca obtin ceva va tin la curent.
|
--------------------
LOGAN
Laureate 1.6 Perla
- BC 01 ###
|
|
klaus |
![]()
Post
#81
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Mai, voi gaste mai aveti?
1. Pt. misu_bc, m-ai inteles gresit: FIECARE lamela sa aiba sprijin in doua puncte. Asa cum zice dsign, unul fix si unul mobi. 2. Pt. dsign: se mai indoaie un capat (prin calire) se mai da cu vaselina, se rezolva... 3. Cred ca mai simplu in situatia data este folosirea unui arc elicoidal. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
misu_bc |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 26 January 05 ![]() |
De ce? Vrei sa le duci la pascut?
Am spus mai sus ca am inteles ce vrei sa spui. Lasind gluma, m-am gindit si la un arc elicoidal. Cind il montez pe cel lamelar am sa va spun ce rezultate am obtinut. Multam de participare. This post has been edited by misu_bc: 5 Jul 2005, 11:52 |
--------------------
LOGAN
Laureate 1.6 Perla
- BC 01 ###
|
|
klaus |
![]()
Post
#83
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Asteptam cu interes rezultatele
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
moshu_59 |
![]()
Post
#84
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
Analizand din punct de vedere energetic solutia propusa de misu reiese ca nu poate avea rezultate practice satisfacatoare din cauza lipsei consumatorului de energie mecanica. Anticipez ca se va comporta ca o minge izbita de asfalt care va sari din ce in ce mai putin pana va disipa intreaga energie prin frecare. O astfel de pendulare prevad si la capota portbagaj.
Pentru cei care au inceput constructia propusa de mine si n-au reusit executia orificiului de 0,15mm (executand-o prea mare) pot face o corectie introducand in gaura cu pricina un fir metalic (cupru) de dimensiuni corespunzatoare pentru a reduce sectiunea de trecere a aerului. Firul va fi consolidat de corpul cilindrului prin lipire cu poxipol la o distanta de cativa milimetri de orificiu. Pentru cei care nu vor sa se chinuie in nici un fel cu gaura respectiva le propun practicarea acesteia cu diametru de circa 3mm iar concentric cu aceasta vor atasa un corp de cui pontou de la batrana 1300 prin alamire, iar cuiul se va fixa de corp printr-un sistem de insurubare dand astfel posibillitatea reglajului sectiunii de trecere a aerului. PS Daca n-ar exista frecare, capota portbagaj ar pendula la infinit ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
misu_bc |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 26 January 05 ![]() |
Si uite asa m-am trezit ca am inventat "perpetuum mobile".
Teoretic asa este dar sunt de parere ca pritr-o dimensionare corecta a lamelelor se poate obtine un rezultat bun. Diferenta dintre energiile dezvoltate de cele doua resorturi trebuie sa fie foarte mica si in favoarea elicoidalului. Cum se vede din filmul tau, mosule, si la tine este o mica pendulare la sfirsitul cursei. MAi vorbim dupa ce il voi realiza. |
--------------------
LOGAN
Laureate 1.6 Perla
- BC 01 ###
|
|
moshu_59 |
![]()
Post
#86
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
O analiza, daca este corecta, nu trebuie sa deranjeze - in ce priveste "pendularea" de pe film e mai degraba oprire inaintea capatului de cursa, corectabila in caz ca se doreste. Mie-mi place asa, si prin prisma faptului ca orice "deplasare" a punctului primei opriri constituie un semn ca s-a intamplat ceva cu etansarea pistonului.
|
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
klaus |
![]()
Post
#87
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu personal consider ca cea mai eleganta solutie ar fi un amortizor cu cama pe axul balamalei. Dar mie mi-a fost lene sa fac niste incercari.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
moshu_59 |
![]()
Post
#88
|
Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 21 May 05 ![]() |
M-ar interesa o descriere sumara a solutiei si daca este un pas inainte fata de ce s-a prezentat pana acum, poate o dezvoltam.
|
--------------------
Dacia
Logan
- VS 04 LCC
|
|
torpedo |
![]()
Post
#89
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 13 November 03 ![]() |
Un amortizor pentru portbagaj este cel folosit pentru usi. Are brate oscilante si nu trebuie facute calcule suplimentare. Pentru a regla forta amortizorului acesta dispune de 2 suruburi. La montarea lui nu trebuiesc modificate arcurile masinii, eventual mutat un arc intr-o gaura mai jos (sau ambele) pentru a se ridica capota singura. Mentionez ca in cazul de fata amortizorul de usa are rol de a amortiza forta generata de arcuri si a nu lovi capota in marginea de sus a masinii (acolo unde lovesc tampoanele de cauciuc). Mi-am montat un astfel de amortizor si sunt foarte multumit, mai ales de efectul pe care il are.
Am vazut la Mercedes sa la balamalele capotei are o portiune mai ingusta pe sfarsitul cursei, astfel cand ajunge aproape de deschiderea maxima, balamalele intampina o forta, ceea ce face sa micsoreze viteza capotei. Am incercat sa fac asa ceva dar trebuie sa demontez cumva suportul balamalelor si sa pun un plastic sau altceva acolo dar mi-a fost lene. This post has been edited by torpedo: 16 Sep 2005, 14:59 |
--------------------
Dacia
Logan 1,4, Laureate
- IL 02 xxx
|
|
Danco |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 9 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Care este amortizorul pentru usi?
La a mea cu ambele arcuri montate in ultima gaura portbagajul nu se deschide singur! |
--------------------
---------------
Logan Ambition
- --------------- Vorbind ai pierdut privilegiul de a parea intelept!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 17:18 |