DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Temperatura Apa - Imbunatatiri?, Ce imbunatatiri s pot face s nu am pb cu temp. apa

cosminus
post 27 Jul 2008, 19:39
Post #31


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 September 07




Daca ai paleta pe pompa apa, important este ca distanta dintre paleta si radiator sa nu fie mare, 8-10 mm eu zic ca e normal


--------------------
Dacia Berlina 2004i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Jul 2008, 19:49
Post #32


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




montarea unui carenaj la elicea de racire poate imbunatati racirea:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 29 Jul 2008, 14:46
Post #33


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti




Iata o varianta mai ales pentru traficul din Bucuresti:
-montat radiator cupru Brasov de papuc (e mai mare decat cel original si fagurii sunt pe trei randuri in loc de doua,adica e mai gros);se cumpara si cotul superior de papuc in care intra termostatul,acesta fiind mai lung decat cel original;
-termostat 86 grade de Vaslui;
-montat difuzor mare din plastic pentru a face mai eficienta elicea;
-montat fulie mica la elice, valabil pentru masinile mai vechi.


--------------------
Logan 1.2 16v E5 2011 sedan Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muratu
post 30 Jul 2008, 21:34
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 505
Joined: 25 June 06




Am pe dacie un radiator mic din fabrica, cred ca e din cupru dar nu bag mana in foc pt asta, cu un termostat de 86C, cu antigel in concentratie de 70%, si pot spune cu mana pe inima ca la temperaturile extreme de asta vara de numa 36 grade celsius in timp ce eu scoteam aburi prin piele motorul era undeva intre cele doua lini albe de sub linia rosie de la indicatorul temperatirii. Dar am o problemea ciudata zic eu, am muci pe peretii vasul de expansiune. De unce au venit si din ce cauza?


--------------------
Daewoo Hyundai Tico Accent 0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI - B-##-JSP B-##-SAK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 30 Jul 2008, 22:48
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Cea mai simpla si testata solutie de racire a motorului:
- mic rezervor de apa (preferabil distilata), avand capac etans, cu doua stuturi de alama (prin unul iese apa, prin celalalt intra aer filtrat)
- spirala de cupru (6mm, vreo 4-5 spire) bobinata in jurul furtunului principal de la radiator (dintre radiator si pompa de apa), sau bobinata in jurul tevii de evacuare
- valva de sens
- robinet de reglaj fin (2 buc)
- stut filetat de alama (M6, diametru de 6mm, gaura de 3-4mm, vreo 3buc)
- Teu de plastic (de la instalatia de spalare a parbrizului, de ex)
- furtun cauciuc (sau transparent, cu perete gros) de marime potrivita (diametru, lungime).
Montaj simplu:
- rezervorul montat intr-un loc potrivit, ferit de socuri, temperatura, etc, si cat mai jos (pentru a nu intra apa in motor pe principiul vaselor comunicante).
- la galeria de admisie se cupleaza un ram al Teului, iar la cagula (racordul de plastic filtrului de aer la carburator) se cupleaza al doilea
- valva de sens se monteaza intre vas si spirala de cupru, cu sensul dinspre vas spre spirala
- un robinet se monteaza intre vas si valva, celalalt pe ramul dinspre galerie al Teului.
Functionarea e simpla:
- apa este absorbita de vacuum-ul din galerie, dozata de robinet, incalzita de spirala (eventual transformata in aburi), directionata de valvele de sens si de ramurile Teului, apoi este "arsa" in motor. In faza detentei gazelor, apa se vaporizeaza complet si absoarbe din caldura degajata de arderea gazelor, racind interiorul camerei de ardere.
Misiune indeplinita. smile.gif

Iata o idee de montaj:
steam_layout_1_.gif ( Size: 6.23k ) Number of downloads: 203

In schema atasata mai este un element valoros: o electrovalva care permite deschiderea circuitului apei doar dupa incalzirea motorului la temperatura de regim.
Bonus:
- reducerea noxelor
- protejarea sistemului de aprindere
- reducerea detonatiilor

E necesar ca setul motor sa fie intr-o stare destul de buna, pentru ca vaporii de apa sa nu intre in baia de ulei.

Mult succes tuturor!

This post has been edited by Kinetix: 30 Jul 2008, 23:14


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 30 Jul 2008, 23:00
Post #36


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




QUOTE(RIVE @ 29 Jul 2008, 14:46)

-montat radiator cupru Brasov de papuc
*


la papuc diesel:)smile.gif 1304-1309 powered by reno 1.9 icon_mrgreen.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 31 Jul 2008, 23:18
Post #37


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Revin cu impresii dupa montarea ELV :
1.Temperatura creste muuuult mai repede .... dry.gif
2.Termocupla porneste la 95 grade , ii originala de pe o alta dacie ca si al tatalui meu ( care are ELV montat din fabrica si radiator mic ,si nu a avut probleme 24 de ani cu apa )
3.Chiar si seara cand ii racoare daca nu circul cu macar 40 km/h , imi creste temperatura la apa pana in 90 grade ,chiar si la 95 unsure.gif (cu elicea nici macar in 85 nu ajungea .... dry.gif )

Inca nu am scos-o in afara la drum sa vad cum se comporta , dar cel putin azi dupa ora 19 cand am terminat montajul ELV-ului , mi se pare ingrijorator sa urce asa repede apa ... dry.gif in oras cu viteza nu mai mare de 6 in treapta a IV , si nu creste cand rulez cu peste 50 km , ci cand am o viteza mica , in treapta II , oare merita sa ma ingrijorez .... huh.gif

Precizez ca in afara de radiator care la mine este mare si de Cu, instalatia a fost preluata de pa alta masina cu radiator mic , instalatie care a fost pe masina respectiva de cand a iesit din fabrica neavand probleme de racire !

Temperatura nu creste mai mult de atat nici rupta , ca imi porneste ELV-ul ,dar asa de repede sa ajunga la 90 de grade ..

Aerisirea am facut-o ca si pana acum si nu am avut probleme ca sa zic ca ar fi de la aerisire deficienta a sistemului
Vi se pare normal ... ??

This post has been edited by Minel: 31 Jul 2008, 23:21


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 31 Jul 2008, 23:29
Post #38


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




da la toate:)) asa ma miram si eu:)) e normal sa urce apa repede;)
ce bine e iarna:)smile.gif poze se poate:)?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 1 Aug 2008, 07:03
Post #39


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(ydaniel @ 1 Aug 2008, 00:29)
da la toate:)) asa ma miram si eu:)) e normal sa urce apa repede;)
ce bine e iarna:)smile.gif poze se poate:)?
*



Phuiiii , ca m-am linistit a scapat.gif , am crezut ca ii vreo problema , ca ma gandeam ca am muncit degeaba wacko.gif , deci urmeaza sa "aranjez" cablaraiele si sa fac frumos , apoi urmeaza o repriza de fotografii !! laugh.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 1 Aug 2008, 09:04
Post #40


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




Eu am modificat grila din fata adica am facut grila sport in loc de cea cu emblema ca sa intre aer mai bine si ar fi indicate 2 prize de aer pe capota smile.gif - varianta ieftina de aerisire.

La varianta cu termocupla e normal sa se incalzeasca repede deoarece nu raceste nimic, ventilatorul porneste cand ajunge apa din radiator la o anumita temperatura si este sesizata de termocupla care il porneste (vorba colegului, iarna e super).

This post has been edited by ceribros: 1 Aug 2008, 09:09


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 1 Aug 2008, 15:08
Post #41


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




cel mai mult conteaza calitatea termocuplei:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al1n
post 1 Aug 2008, 17:57
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 416
Joined: 1 August 08
From: Iasi




stie cineva cat te costa la un mecanic sa vada din ce cauza se incalzeste apa(fierbe) si sa o puna la punct???daca stiti un loc prin iasi sau un mecanic care sa lucreze si sambata.ms anticipat


--------------------
Dacia/Renault Berlina 1.4/Symbol Expression 1.2 16v '99/2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 1 Aug 2008, 18:52
Post #43


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(ydaniel @ 1 Aug 2008, 16:08)
cel mai mult conteaza calitatea termocuplei:)
*




Termocupla ii de pe o fosta masina ( cred ca ii din 1985 ) de pe care am "transplantat" ELV ,releul , butonul si termocupla (are vreo 22 ani ) , care cupleaza pe la 95 grade ,incercata cu aparatul de masura in apa .
In oras nu imi porneste mai deloc ,doar cand ajung aproape de zona parcarii , viteza mica , cald afara , o las in ralanti cand porneste ELV-ul , se opreste si apoi opresc motorul si gata !!

Maine sau poimaine am drum (presarat de dealuri si campii ) in afara si o sa vad cum se comporta , rolleyes.gif

This post has been edited by Minel: 1 Aug 2008, 18:54


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 1 Aug 2008, 19:26
Post #44


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Minel mai bine cumperi una straina si gata . Eu m-am convins.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminus
post 2 Aug 2008, 06:51
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 September 07




Eu am radiator mare din aluminiu si termocupla, iar dimineata daca sunt 15 grade si merg pana la servici, fix 3 km cu un semafor si drumul este liber, nu imi porneste termocupla. Dar daca o las sa mearga inca 2-3 minute la relantiu, porneste. Vara daca merg sub 20-25 km/h porneste, daca merg peste nu.


--------------------
Dacia Berlina 2004i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 2 Aug 2008, 12:08
Post #46


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(djasu82 @ 1 Aug 2008, 20:26)
Minel mai bine cumperi una straina si gata . Eu m-am convins.
*



NU imi cumpar nimic , multumesc lui D-zeu rolleyes.gif , merge prea bine sa o dau , sunt foarte multumit de ea rolleyes.gif smile.gif



QUOTE(cosminus @ 2 Aug 2008, 07:51)
Eu am radiator mare din aluminiu si termocupla, iar dimineata daca sunt 15 grade si merg pana la servici, fix 3 km cu un semafor si drumul este liber, nu imi porneste termocupla. Dar daca o las sa mearga inca 2-3 minute la relantiu, porneste. Vara daca merg sub 20-25 km/h porneste, daca merg peste nu.
*



Azi erau vreo 34 de grade si am facut cateva ture prin oras si nu mi-a pornit decat cand ma apropiam de parcare ca mergeam cu viteza mica , in rest apa tinea undeva pe la 92 de grade ,... smile.gif

A meritat efortul de a-mi monta ELV ... rolleyes.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 2 Aug 2008, 21:40
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Bravo, Minele! Ma bucur pentru reusita ta. Cu un pic de munca si probabil ceva banuti, ai reusit sa faci un upgrade folositor Daciei.

In ce ma priveste, zilele astea, desi a fost cald, ELV-ul nu a pornit deloc. Motivul? Sistemul de admisie a vaporilor de apa. Da, a trebuit sa completez cateva sute de ml in... biberon, dar si-a facut treaba. smile.gif
Toate cele bune.


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 3 Aug 2008, 07:20
Post #48


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




o poza cu dispozitivul montat pe masina se poate?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 3 Aug 2008, 11:32
Post #49


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(ydaniel @ 3 Aug 2008, 08:20)
o poza cu dispozitivul montat pe masina se poate?
*



Pozele le-au pus aici ( , scuze inca o data pt motorul meu jegos mad.gif , nu am mi avut timp sa il curat cum imi place mie rolleyes.gif , dar o sa il curat la tara ,il fac ca nou !!! smile.gif rolleyes.gif
http://www.daciaclub.ro/Montarea-unui-elec...ml#entry1477170

Post 767

This post has been edited by Minel: 3 Aug 2008, 12:52


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dani_devito
post 3 Aug 2008, 11:37
Post #50


Membru extradat


Group: Members
Posts: 249
Joined: 24 October 06
From: Dublin




QUOTE(Minel @ 2 Aug 2008, 12:08)
NU imi cumpar nimic , multumesc lui D-zeu  rolleyes.gif , merge prea bine sa o dau , sunt foarte multumit de ea  rolleyes.gif  smile.gif
Azi erau vreo 34 de grade si am facut cateva ture prin oras si nu mi-a pornit decat cand ma apropiam de parcare ca mergeam cu viteza mica , in rest apa tinea undeva pe la 92 de grade ,... smile.gif

A meritat efortul de a-mi monta ELV ... rolleyes.gif
*




Inseamna ca nu ai condus masini straine , sau daca ai condus erau jafuri !

Apropo BRAVO de lucrare , o iesit super ! worship.gif

This post has been edited by dani_devito: 3 Aug 2008, 11:38


--------------------
Dacia / Fiat Berlina Li / Punto SX 2003 / 2000 - SB 87 SDI
.... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Aug 2008, 12:31
Post #51


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




sa zicem ca vrei sa aduci volanta la semn pentru avans, culbutori sau mai stiu ce..cum faci? nedumerire.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 3 Aug 2008, 12:39
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




in prima fotografie vad ca mai ai ceva pus pe furtunul de recurculare de iese din capaculd e culbutori.....ce-i aia?

QUOTE(Minel @ 3 Aug 2008, 11:32)
Imi cer scuze pt mizeria de la motor dar nu am mai avut timp sa il curat la loc  blush.gif dupa munca muuulta  a scapat.gif ,practic de la zero tot a trebuit facut
*




--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 3 Aug 2008, 12:45
Post #53


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(soulraven @ 3 Aug 2008, 13:39)
in prima fotografie vad ca mai ai ceva pus pe furtunul de recurculare de iese din capaculd e culbutori.....ce-i aia?
*



Filtru separator ulei de Oltcit !!!


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 3 Aug 2008, 12:52
Post #54


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




QUOTE(argon @ 3 Aug 2008, 12:31)
sa zicem ca vrei sa aduci volanta la semn pentru avans, culbutori sau mai stiu ce..cum faci? nedumerire.gif
*


invarti cu ajutorul unei chei fixe fulia de la pompa de apa laugh.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 3 Aug 2008, 13:16
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




si cum le-ai legat exact?m-am uitat mai atent si parca e si un furtun pus pe filtru de aer sau ceva de genu asta? se mai gasesc filtre separatoare de genu asta?


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 3 Aug 2008, 14:29
Post #56


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(soulraven @ 3 Aug 2008, 14:16)
si cum le-ai legat exact?m-am uitat mai atent si parca e si un furtun pus pe filtru de aer sau ceva de genu asta?
*




Furtunul acela subtire iese sub masina intr-un recipient mic de colectare a "chestiilor" ce se aduna acolo , de obicei vapori de ulei , condens , etc ...
Ii foarte bun la pastrarea carburatorului curat . smile.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 3 Aug 2008, 14:30
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




poti sa ne explici mai in amanunt cum ai fauct toata minunea?mai ales in zona carburatorului.....ce si cum?


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 3 Aug 2008, 14:50
Post #58


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(soulraven @ 3 Aug 2008, 15:30)
poti sa ne explici mai in amanunt cum ai fauct toata minunea?mai ales in zona carburatorului.....ce si cum?
*




Simplu de tot , un furtun gros la culbutori (cel de jos ) , un furtun la T-ul de la carburator (ce de sus ) si un furtun mai mic ( cel de colectare ) in afara ,( am explicat mai sus unde ) si gata !! excl.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 15 Nov 2008, 18:05
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




ce parere aveti despre termostat klaxcar??

This post has been edited by kindeeru56: 15 Nov 2008, 19:51


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 15 Nov 2008, 20:44
Post #60


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




prost.ia unu VERNET>


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th May 2025 - 18:04
Forum Renault