Temperatura Apa - Imbunatatiri?, Ce imbunatatiri s pot face s nu am pb cu temp. apa
![]() ![]() ![]() |
Temperatura Apa - Imbunatatiri?, Ce imbunatatiri s pot face s nu am pb cu temp. apa
cosminus |
![]()
Post
#31
|
||
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 September 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina
2004i
|
|||
ydaniel |
![]()
Post
#32
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
montarea unui carenaj la elicea de racire poate imbunatati racirea:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
RIVE |
![]()
Post
#33
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Iata o varianta mai ales pentru traficul din Bucuresti:
-montat radiator cupru Brasov de papuc (e mai mare decat cel original si fagurii sunt pe trei randuri in loc de doua,adica e mai gros);se cumpara si cotul superior de papuc in care intra termostatul,acesta fiind mai lung decat cel original; -termostat 86 grade de Vaslui; -montat difuzor mare din plastic pentru a face mai eficienta elicea; -montat fulie mica la elice, valabil pentru masinile mai vechi. |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
Muratu |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
Am pe dacie un radiator mic din fabrica, cred ca e din cupru dar nu bag mana in foc pt asta, cu un termostat de 86C, cu antigel in concentratie de 70%, si pot spune cu mana pe inima ca la temperaturile extreme de asta vara de numa 36 grade celsius in timp ce eu scoteam aburi prin piele motorul era undeva intre cele doua lini albe de sub linia rosie de la indicatorul temperatirii. Dar am o problemea ciudata zic eu, am muci pe peretii vasul de expansiune. De unce au venit si din ce cauza?
|
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Cea mai simpla si testata solutie de racire a motorului:
- mic rezervor de apa (preferabil distilata), avand capac etans, cu doua stuturi de alama (prin unul iese apa, prin celalalt intra aer filtrat) - spirala de cupru (6mm, vreo 4-5 spire) bobinata in jurul furtunului principal de la radiator (dintre radiator si pompa de apa), sau bobinata in jurul tevii de evacuare - valva de sens - robinet de reglaj fin (2 buc) - stut filetat de alama (M6, diametru de 6mm, gaura de 3-4mm, vreo 3buc) - Teu de plastic (de la instalatia de spalare a parbrizului, de ex) - furtun cauciuc (sau transparent, cu perete gros) de marime potrivita (diametru, lungime). Montaj simplu: - rezervorul montat intr-un loc potrivit, ferit de socuri, temperatura, etc, si cat mai jos (pentru a nu intra apa in motor pe principiul vaselor comunicante). - la galeria de admisie se cupleaza un ram al Teului, iar la cagula (racordul de plastic filtrului de aer la carburator) se cupleaza al doilea - valva de sens se monteaza intre vas si spirala de cupru, cu sensul dinspre vas spre spirala - un robinet se monteaza intre vas si valva, celalalt pe ramul dinspre galerie al Teului. Functionarea e simpla: - apa este absorbita de vacuum-ul din galerie, dozata de robinet, incalzita de spirala (eventual transformata in aburi), directionata de valvele de sens si de ramurile Teului, apoi este "arsa" in motor. In faza detentei gazelor, apa se vaporizeaza complet si absoarbe din caldura degajata de arderea gazelor, racind interiorul camerei de ardere. Misiune indeplinita. ![]() Iata o idee de montaj: steam_layout_1_.gif ( Size: 6.23k ) Number of downloads: 203 In schema atasata mai este un element valoros: o electrovalva care permite deschiderea circuitului apei doar dupa incalzirea motorului la temperatura de regim. Bonus: - reducerea noxelor - protejarea sistemului de aprindere - reducerea detonatiilor E necesar ca setul motor sa fie intr-o stare destul de buna, pentru ca vaporii de apa sa nu intre in baia de ulei. Mult succes tuturor! This post has been edited by Kinetix: 30 Jul 2008, 23:14 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#36
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Minel |
![]()
Post
#37
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Revin cu impresii dupa montarea ELV :
1.Temperatura creste muuuult mai repede .... ![]() 2.Termocupla porneste la 95 grade , ii originala de pe o alta dacie ca si al tatalui meu ( care are ELV montat din fabrica si radiator mic ,si nu a avut probleme 24 de ani cu apa ) 3.Chiar si seara cand ii racoare daca nu circul cu macar 40 km/h , imi creste temperatura la apa pana in 90 grade ,chiar si la 95 ![]() ![]() Inca nu am scos-o in afara la drum sa vad cum se comporta , dar cel putin azi dupa ora 19 cand am terminat montajul ELV-ului , mi se pare ingrijorator sa urce asa repede apa ... ![]() ![]() Precizez ca in afara de radiator care la mine este mare si de Cu, instalatia a fost preluata de pa alta masina cu radiator mic , instalatie care a fost pe masina respectiva de cand a iesit din fabrica neavand probleme de racire ! Temperatura nu creste mai mult de atat nici rupta , ca imi porneste ELV-ul ,dar asa de repede sa ajunga la 90 de grade .. Aerisirea am facut-o ca si pana acum si nu am avut probleme ca sa zic ca ar fi de la aerisire deficienta a sistemului Vi se pare normal ... ?? This post has been edited by Minel: 31 Jul 2008, 23:21 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#38
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da la toate:)) asa ma miram si eu:)) e normal sa urce apa repede;)
ce bine e iarna:) ![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Minel |
![]()
Post
#39
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 1 Aug 2008, 00:29) da la toate:)) asa ma miram si eu:)) e normal sa urce apa repede;) ce bine e iarna:) ![]() Phuiiii , ca m-am linistit ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ceribros |
![]()
Post
#40
|
![]() Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par Group: Members Posts: 285 Joined: 8 January 08 ![]() |
Eu am modificat grila din fata adica am facut grila sport in loc de cea cu emblema ca sa intre aer mai bine si ar fi indicate 2 prize de aer pe capota
![]() La varianta cu termocupla e normal sa se incalzeasca repede deoarece nu raceste nimic, ventilatorul porneste cand ajunge apa din radiator la o anumita temperatura si este sesizata de termocupla care il porneste (vorba colegului, iarna e super). This post has been edited by ceribros: 1 Aug 2008, 09:09 |
--------------------
Am avut Dacie
Berlina
1997 In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#41
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
cel mai mult conteaza calitatea termocuplei:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
al1n |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 416 Joined: 1 August 08 From: Iasi ![]() |
stie cineva cat te costa la un mecanic sa vada din ce cauza se incalzeste apa(fierbe) si sa o puna la punct???daca stiti un loc prin iasi sau un mecanic care sa lucreze si sambata.ms anticipat
|
--------------------
Dacia/Renault
Berlina 1.4/Symbol Expression 1.2 16v
'99/2010
|
|
Minel |
![]()
Post
#43
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 1 Aug 2008, 16:08) Termocupla ii de pe o fosta masina ( cred ca ii din 1985 ) de pe care am "transplantat" ELV ,releul , butonul si termocupla (are vreo 22 ani ) , care cupleaza pe la 95 grade ,incercata cu aparatul de masura in apa . In oras nu imi porneste mai deloc ,doar cand ajung aproape de zona parcarii , viteza mica , cald afara , o las in ralanti cand porneste ELV-ul , se opreste si apoi opresc motorul si gata !! Maine sau poimaine am drum (presarat de dealuri si campii ) in afara si o sa vad cum se comporta , ![]() This post has been edited by Minel: 1 Aug 2008, 18:54 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#44
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Minel mai bine cumperi una straina si gata . Eu m-am convins.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
cosminus |
![]()
Post
#45
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 September 07 ![]() |
Eu am radiator mare din aluminiu si termocupla, iar dimineata daca sunt 15 grade si merg pana la servici, fix 3 km cu un semafor si drumul este liber, nu imi porneste termocupla. Dar daca o las sa mearga inca 2-3 minute la relantiu, porneste. Vara daca merg sub 20-25 km/h porneste, daca merg peste nu.
|
--------------------
Dacia
Berlina
2004i
|
|
Minel |
![]()
Post
#46
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 1 Aug 2008, 20:26) NU imi cumpar nimic , multumesc lui D-zeu ![]() ![]() ![]() QUOTE(cosminus @ 2 Aug 2008, 07:51) Eu am radiator mare din aluminiu si termocupla, iar dimineata daca sunt 15 grade si merg pana la servici, fix 3 km cu un semafor si drumul este liber, nu imi porneste termocupla. Dar daca o las sa mearga inca 2-3 minute la relantiu, porneste. Vara daca merg sub 20-25 km/h porneste, daca merg peste nu. Azi erau vreo 34 de grade si am facut cateva ture prin oras si nu mi-a pornit decat cand ma apropiam de parcare ca mergeam cu viteza mica , in rest apa tinea undeva pe la 92 de grade ,... ![]() A meritat efortul de a-mi monta ELV ... ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Bravo, Minele! Ma bucur pentru reusita ta. Cu un pic de munca si probabil ceva banuti, ai reusit sa faci un upgrade folositor Daciei.
In ce ma priveste, zilele astea, desi a fost cald, ELV-ul nu a pornit deloc. Motivul? Sistemul de admisie a vaporilor de apa. Da, a trebuit sa completez cateva sute de ml in... biberon, dar si-a facut treaba. ![]() Toate cele bune. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#48
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
o poza cu dispozitivul montat pe masina se poate?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Minel |
![]()
Post
#49
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 3 Aug 2008, 08:20) Pozele le-au pus aici ( , scuze inca o data pt motorul meu jegos ![]() ![]() ![]() ![]() http://www.daciaclub.ro/Montarea-unui-elec...ml#entry1477170 Post 767 This post has been edited by Minel: 3 Aug 2008, 12:52 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
dani_devito |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru extradat Group: Members Posts: 249 Joined: 24 October 06 From: Dublin ![]() |
QUOTE(Minel @ 2 Aug 2008, 12:08) NU imi cumpar nimic , multumesc lui D-zeu ![]() ![]() ![]() Azi erau vreo 34 de grade si am facut cateva ture prin oras si nu mi-a pornit decat cand ma apropiam de parcare ca mergeam cu viteza mica , in rest apa tinea undeva pe la 92 de grade ,... ![]() A meritat efortul de a-mi monta ELV ... ![]() Inseamna ca nu ai condus masini straine , sau daca ai condus erau jafuri ! Apropo BRAVO de lucrare , o iesit super ! ![]() This post has been edited by dani_devito: 3 Aug 2008, 11:38 |
--------------------
Dacia / Fiat
Berlina Li / Punto SX
2003 / 2000
- SB 87 SDI .... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
|
|
argon |
![]()
Post
#51
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
sa zicem ca vrei sa aduci volanta la semn pentru avans, culbutori sau mai stiu ce..cum faci?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
soulraven |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Minel |
![]()
Post
#53
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#54
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
soulraven |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
si cum le-ai legat exact?m-am uitat mai atent si parca e si un furtun pus pe filtru de aer sau ceva de genu asta? se mai gasesc filtre separatoare de genu asta?
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Minel |
![]()
Post
#56
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(soulraven @ 3 Aug 2008, 14:16) si cum le-ai legat exact?m-am uitat mai atent si parca e si un furtun pus pe filtru de aer sau ceva de genu asta? Furtunul acela subtire iese sub masina intr-un recipient mic de colectare a "chestiilor" ce se aduna acolo , de obicei vapori de ulei , condens , etc ... Ii foarte bun la pastrarea carburatorului curat . ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
soulraven |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
poti sa ne explici mai in amanunt cum ai fauct toata minunea?mai ales in zona carburatorului.....ce si cum?
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Minel |
![]()
Post
#58
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(soulraven @ 3 Aug 2008, 15:30) poti sa ne explici mai in amanunt cum ai fauct toata minunea?mai ales in zona carburatorului.....ce si cum? Simplu de tot , un furtun gros la culbutori (cel de jos ) , un furtun la T-ul de la carburator (ce de sus ) si un furtun mai mic ( cel de colectare ) in afara ,( am explicat mai sus unde ) si gata !! ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ce parere aveti despre termostat klaxcar??
This post has been edited by kindeeru56: 15 Nov 2008, 19:51 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#60
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
prost.ia unu VERNET>
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 18:04 |