Probleme alternator, (Nu mai vrea sa porneasca! A murit subit.)
![]() ![]() ![]() |
Probleme alternator, (Nu mai vrea sa porneasca! A murit subit.)
liviu2004 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
@ vesebas unele modele masoara si cc , trebuie sa te uiti pe specificatiile tehnice ale aparatului
Attached thumbnail(s) am.JPG ( Size: 84.75k ) Number of downloads: 801 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vsebas |
![]()
Post
#33
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
@liviu2004 : am masurat si am avut valorile 126mA si dupa 1-2 secunde 69mA; atasez si poza
cum gasesc firul de la electromotor ? pleaca dinspre la alternator ( surubul pt firele rosii (+) ) sau dinspre baterie ? masina e "stock" cu alarma activata din UCH de zgabi acum ~2 ani; alti consumatori fata de echiparea standard nu am; problema e ca a fost la vopsit si nu stiu ce au executat mesterii cum stiu daca e bine intinsa cureaua ? sau daca patineaza ? ( zgomot nu face si vizual nu pare sa patineze ) @bygy007 : am cautat si eu, asa e, dar aparatul meu ( vezi poza) nu stie decat ca ![]() Attached thumbnail(s) consum_in_gol.jpg ( Size: 78.9k ) Number of downloads: 853 |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Atunci consumul e ok, probabil si la mine o fi 70mA dar rezolutia pe moment era la 10A. Maine masor si eu tensiunea, asa de curiozitate.
La consumul asta, nu mai are rost sa umbli la firele de la electromotor. Nu e de acolo. |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
maxer_25 |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 March 07 ![]() |
Gata! Am rezolvat problema. Mi-a schimbat mecanismul (fulia) din capatul de la cureaua de accesorii de la alternator. Mi-a aratat-o si pe aia veche. era crapata si ciupita la interior.
Ce-am mai facut: -schimbat kit distributie (ma apropiam de 60k si daca tot am dus-o la mester...am sacrificat bugetul familiei); -schimbat curea utilitati; -schimbat plaute frana. -schimbat filtru aer. Uleiul nu l=am schimbat ca l-a, schimbat acu' vreo luna si ceva (il schimb la 10k, inclusiv filtrul). Cat m-a costat: 7 milioane (+ 500 de mii care-i i-am dat omului in prima seara), din care, din spusele mesterului, numai piesele au costat 5 (nu l-am crezut pe cuvant dar oricum am iesit mai ieftin ca la dealer sau service autorizat.) Singura problema este ca am ramas fara aer conditionat deocamdata (nu mai am freon in instalatie- sunt curios cum procedeaza aia la service sa scoata alternatorul fara sa dea la o parte conductele de AC). Asta ma mai costa vreo 2 milioane + manopera vreo 500 din cate am inteles. Ca invatatura de minte: 1. nu o mai pornesc impinsa. prefer sa astept pe cineva sa-mi dea curent (mi-am cumparat cabluri); 2. saptamanal verific bateria si alternatorul daca o incarca. Cam asta e. Multumesc tuturor pentru sfaturi si explicatii. Mi-au prins tare bine...chiar l-am surprins pe nea Tanase cu cunostintele mele ![]() Urez tuturor multi km fara incidente. Numai bine! |
--------------------
Dacia Logan
Laureate
2004 1.4 MPI
- GL 75 xxx
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
vsebas |
![]()
Post
#37
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
Asta e marea mea problema ca odata ce scade ( la 13.4V de ex ) nu mai creste mai mult de 13.7V - 13.8V fara consumatori, chiar daca turez motorul ( la cald).
This post has been edited by vsebas: 26 Jul 2008, 13:02 |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
orwo |
![]()
Post
#38
|
![]() taxidriver Group: Members Posts: 58 Joined: 3 July 06 From: timisoara ![]() |
acum cat iti incarca si cat te-a costat fulia?ai amplif si lada de bass?
|
--------------------
dacia
logan
2006,1.4 YELLOW CAB
- TM-50-RWO [/B]taxi for ever
|
|
juristul2000 |
![]()
Post
#39
|
![]() "Membru 20 cm record" Group: Members Posts: 793 Joined: 6 October 05 From: Oradea ![]() |
Am si eu o problemasi nu stiu de la ce poate sa fie, cand pornesc consumatori cum ar fi dezaburirea geamurile (dar numai sus complet si numai daca tin 2-3 secunde butonul apasat) scade turatia la relantiu cu vreo 200-300 de ture.Eu am impresia ca undeva pierde curent dar la o inspectie vizuala nu am vazut nimic desprins la motor.Poate ma stiti ajuta voi cu un sfat.Multumesc
|
--------------------
logan
dacia
Laurate 2005
- AR-07-RZV 20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!! NU, da spaga!!! |
|
vijelie |
![]()
Post
#40
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Turatia nu se stabilizeaza? Ramane scazuta?
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
juristul2000 |
![]()
Post
#41
|
![]() "Membru 20 cm record" Group: Members Posts: 793 Joined: 6 October 05 From: Oradea ![]() |
daca inchid consumatorul revine la normal daca nu ramane scazuta
|
--------------------
logan
dacia
Laurate 2005
- AR-07-RZV 20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!! NU, da spaga!!! |
|
vijelie |
![]()
Post
#42
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Si daca nu il inchizi? Ca asta intrebam...
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
juristul2000 |
![]()
Post
#43
|
![]() "Membru 20 cm record" Group: Members Posts: 793 Joined: 6 October 05 From: Oradea ![]() |
daca nu inchid ramane scazuta cam cu 200-300 de rotatii la relantiu
|
--------------------
logan
dacia
Laurate 2005
- AR-07-RZV 20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!! NU, da spaga!!! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
problema zic eu ca ar trebui cautata prin alta parte sistemul de gestionare al turatiei (nu stiu ca nu am logan) este normal ca la cuplarea unui consumator mare alternatorul sa se frineze
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Sandu Magnatu |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 27 September 08 From: Arad ![]() |
@vsebas: este perfect normal sa mearga pana in 14,4v, asta e limita de incarcare, daca este cu mult peste aceasta valoare ai motive de ingrijorare, iar in timpul functionari nu trebuie sa scada sub ~12,30v, daca scade iara e problema, dar in momentul de fata nu are rost sa te ingrijorezi deaorece functioneaza absolut normal, si consumul cu motorul oprit este absolut normal, nu "fura curent", sa fi atent la becul din bord cu bateria, sau daca vrei sa fi fara griji iti poti construi un indicator de tensiune cu putina electronica si un pistol/letcon de lipit.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Preferance
- AR 58 ---
|
|
vsebas |
![]()
Post
#46
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
@Sandu Magnatu, ai citit ce ziceam sau ... ? ; tensiunea este de 13.4V !!! nu 14.4 care stiu ca e normala.
.. si becul de pe bord nu se aprinde in timpul functionarii, doar la pornire, apoi se stinge ( ca si cum totul e OK ). QUOTE(vsebas @ 26 Jul 2008, 13:01) Asta e marea mea problema ca odata ce scade ( la 13.4V de ex ) nu mai creste mai mult de 13.7V - 13.8V fara consumatori, chiar daca turez motorul ( la cald). This post has been edited by vsebas: 1 Jan 2009, 23:14 |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
Sandu Magnatu |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 27 September 08 From: Arad ![]() |
posibil sa fie uzura alternatorului (nu ma bag la mecanica), eu nu am pus multimetru pe logan din 2005, nici bateria nu e schimbata inca, dar mai important este curentul pt o incarcare 100%, cel mai bine ar fi sa pui mana pe un cleste ampermetric sa masoare in c.c. si sa compari amperajul tau cu un alt logan.
PS e o diferenta foarte mica intre 13.7 si 14.1, nu mi se pare un defect, mai ales ca depinde de temperatura. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Preferance
- AR 58 ---
|
|
vsebas |
![]()
Post
#48
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
Eu imi fac probleme pentru ca daca dau drumul la consumatori scade tensiunea ( pe undeva normal, desi alternatorul ar trebui sa suplimenteze si sa creasca un pic spre 14-14.1 V ) si daca opresc aceeasi consumatori tensiunea ramane acolo nu creste la loc si nici daca accelerez nu creste nenorocita aia de tensiune ( cu sau fara consumatori -aceeasi ).
Am sa caut un cleste pe la amici ca n-am acum fonduri sa cumpar unu care stie si c.c; am un care stie c.a. dar n-am ce face cu el in situatia asta. Multumesc de sugestii si de intentia de linistire ![]() |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(vsebas @ 1 Jan 2009, 23:12) @Sandu Magnatu, ai citit ce ziceam sau ... ? ; tensiunea este de 13.4V !!! nu 14.4 care stiu ca e normala. .. si becul de pe bord nu se aprinde in timpul functionarii, doar la pornire, apoi se stinge ( ca si cum totul e OK ). o sugestie uita-te pe la legaturi (ale cablurilor ) poate ai ceva slab pe undeva , modelul de alternator de logan isi ia referinta de pe iesirea lui iar alimentarea releului o ia dintr-o punte suplimentara , incearca sa masori direct pe alternator (iei si plusul si minusul direct de pe el ) daca ai pe alternator tot tensiunea aia mica schimba aparatul , o verificare a aparatului o poti face cu o sursa de calculator care este suficient de precisa , o schema aproximativa ar arata cam asa schema_alternator_as.JPG ( Size: 47.88k ) Number of downloads: 769 This post has been edited by bygy007: 2 Jan 2009, 00:37 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
juristul2000 |
![]()
Post
#50
|
![]() "Membru 20 cm record" Group: Members Posts: 793 Joined: 6 October 05 From: Oradea ![]() |
Update dupa pornirea consumatorilor scade turatia cu 200-300 ture iar apoi dupa cateva secunde creste ccu 100 de ture si ramane acolo.Nu mai creste la turatia normala decat dupa oprirea consumatorului.
|
--------------------
logan
dacia
Laurate 2005
- AR-07-RZV 20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!! NU, da spaga!!! |
|
noo_yd |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 14 May 08 ![]() |
asa se intampla si la mine daca aprind farurile pe faza scurta si proiectoarele de ceata scade turatia si incepe sa tremure , dar dupa 5 secunde isi revine dar tot nu ajunge la 750 si tot se simte un tremurat al motorului ,dupa ce opresc farurile isi revine turatia ....ce zice-ti ca are ? e pe duca regulatorul alternatorului ...sau e normal sa faca asa ?
|
--------------------
dacia
logan laureate
2007
- OT-23-XXX Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
|
|
juristul2000 |
![]()
Post
#52
|
![]() "Membru 20 cm record" Group: Members Posts: 793 Joined: 6 October 05 From: Oradea ![]() |
Cred ca variata B
![]() |
--------------------
logan
dacia
Laurate 2005
- AR-07-RZV 20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!! NU, da spaga!!! |
|
vsebas |
![]()
Post
#53
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
@juristul2000, turatia de relanti la logan e de cca. 750 rpm ( cu motor cald), asta insemana ca la tine scade la 500-600 rpm cand pornesti dezaburirea ( cred ca tremura din toate tablele) ? Chiar , cand se intampla ? Cu motor cald , rece , in ambele cazuri ?
Din ce imi amintesc ( si acum face la fel) cand avem tensiunea de incarcare normala (14.4V si 14V cu full consumatori electrici ) si la mine scadea usor turatia la relanti cand porneam dezaburirea, dar numai cu motorul rece proaspat pornit ( si evident pe vreme rece ), dupa ce se incalzea motorul ( 4 liniute la apa ) nu se mai observa asa tare dar se observa. Eu zic ca o usoara scadere ( nu 200 rpm, ca asta e mare) e normala ( insemna ca alternatorul detecteaza necesarul de putere sporita si incearca sa compenseze ), dar motorul trebuie sa sesizeze sarcina suplimentara si UCE sa comande marirea turatiei. Asa ca vestea buna pt tine este ca alternatorul pare OK. Pt injectie fa o programare la service si fa o diagnoza. @bygy007, din cate imi amintesc eu din vara, cand faceam masuratori direct pe bornele bateriei, iesirea alternatorului e direct la bornele bateriei. Rezistenta firelor era 0.6 ohm la fiecare si rezultatul era 13.4V cu mai multi consumatori s.a.m.d. Regulatorul de tensiune (incarcare) este capsulat si contine si periile ( carbunii ) si e fixat pe alternator cu suruburi. Al 3-lea fir la alternator ( excitatia - desi cred ca e cu autoexcitatie sau "reactia negativa" pt regulatorul de tensiune, ma rog ce o fi) care cred ca sesizeaza cand si cum e tensiunea si in functie de asta alternatorul imi da la iesire puterea necesara, ramane de verificat temeinic pe tot traseul. Zilele trecute mirosea ceva a ars in habitaclu ( izolatie arsa ); eram cu ventilatia pornita pe 2 si caldura la 3/4. Nu am mai masurat de vreo luna tensiunea si pe frigul asta chiar nu am chef sa mai caut. Din iulie, cand am depistat problema, merg asa si mai verific din cand in cand sa nu am tensiunea sub 13.4V. |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
poti verifica si releul daca dispui de o sursa reglabila 9-16V si un aparat de masura , este foarte simplu
in principiu toate alternatoarele au aceleasi componente This post has been edited by bygy007: 2 Jan 2009, 11:26 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ZLATE58 |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 7 December 08 ![]() |
QUOTE(juristul2000 @ 1 Jan 2009, 23:12) Am si eu o problemasi nu stiu de la ce poate sa fie, cand pornesc consumatori cum ar fi dezaburirea geamurile (dar numai sus complet si numai daca tin 2-3 secunde butonul apasat) scade turatia la relantiu cu vreo 200-300 de ture.Eu am impresia ca undeva pierde curent dar la o inspectie vizuala nu am vazut nimic desprins la motor.Poate ma stiti ajuta voi cu un sfat.Multumesc nu ai spus ce motorizare ai e masina?daca e 1.5 dci este destul de grav iar daca e pe benzina atunci problema este de la motorasul pas cu pas |
--------------------
renault
megane
1.6 16v electrica auto
|
|
noo_yd |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 14 May 08 ![]() |
la mine scade turatia si tremura cand e motorul cald atunci cand aprind farurile si proiectoarele "fara dezaburire" si cand le opresc nu mai tremura si turatia mai creste un pic , dar oricum nu scade cu 200-300 cred ca maxim 100 de turatii si inca ceva am vazut ca turatia trebuie sa stea la 800-850 dar la mine nu cred ca nu sta la turatia asta cand e motorul cald si fara nici un consumator , acul sta intre a doua si atreia liniuta si am inteles ca prima inseamna 500 rotatii.....credeti ca e buna turatia asta ? si care credeti ca ar fi problema ca tremura cand aprind farurile si proiectoarele ?
|
--------------------
dacia
logan laureate
2007
- OT-23-XXX Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
|
|
juristul2000 |
![]()
Post
#57
|
![]() "Membru 20 cm record" Group: Members Posts: 793 Joined: 6 October 05 From: Oradea ![]() |
benzina 1.6
|
--------------------
logan
dacia
Laurate 2005
- AR-07-RZV 20% warn permanent!!!
decat sa...... mai bine nu!!!! NU, da spaga!!! |
|
allancrown |
![]()
Post
#58
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 10 October 07 ![]() |
Salutari.
De sambata seara a inceput sa-mi clipeasca indicatorul de baterie din bord - logan 1.5 dci - 65 CP. Azi am reusit sa merg sa-mi cumpar baterie ( masina are 4 ani si in plus pe la 1 an la o interventie de tinichigerie in service-ul cobalcescu baietii au avut amabilitatea sa-mi schimbe bateria cu una presupun mai veche ) pentru ca am sperat ca este ea de vina - in vara s-a intamplat ca dupa ce uitase sotia farurile aprinse sa se descarce complet. Oricum trebuie sa vina gerul si probabil eram fortat sa o schimb ![]() ![]() ![]() Multumesc. |
--------------------
Dacia
Logan
2005/Laureate 1.5 DCI
- B-47PYZ
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#59
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.356 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu au treaba cu instalatia de AC, insa s-ar putea sa schimbe kitul de accesorii daca se da jos alternatorul. Cureaua e ok, nu aluneca?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
allancrown |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 10 October 07 ![]() |
Asta am sperat si eu sa fie, dar cureaua pare intinsa si nu pare sa alunece
|
--------------------
Dacia
Logan
2005/Laureate 1.5 DCI
- B-47PYZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 07:45 |