DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages « < 4 5 6 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ceas temperatura, acul ceasului de temperatuta in zona rosie

Maskatu
post 22 Mar 2013, 08:08
Post #151


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Astazi am verificat sigurantele din interiorul masinii, in special siguranat F09 care conform manualului corespunde pentru "GMV climatizare". Cand am scos siguranta sa ma uit mai bine la ea, unul din papuci s-a rupt si a ramas infipt in placaj. Asa ca am pus una noua tot de 15A.

Apoi am scos mufa din senzorul de temperatura si imediat a pornit gmv-ul. Acum am o neintelegere. Parea sa fi pornit pe traepta a doua... pentru ca invartea destul de repede. Am pus la loc mufa si am dat drumul la ac, a plecat imediat gmvul la aceeasi turatie ca atunci cand am scos mufa din senzorul de temperatura.

Stiu ca pe treapta 1 era mai silentios gmv-ul deci sa fie oare problema de la treapta 1? Stiu ca gmv trebuie sa porneasca pe treapta 1 cand pornesti ac-ul. Daca e defecta treapta 1 pleaca pe a doua?

M-am uitat si la sigurantele de la motor dar nu reusesc sa gasesc in manual corespondentele lor... Sunt 5 relee negre si unul galben si 6 sigurante. Par ok, dar releele nu stiu cum le pot verifica...

Stiu ca ca gmv-ul trebuie sa porneasca pe treapta 1 atunci cand apa sare de 96 de grade, si pe treapta 2 cand sare de 102 grade.

Iar cand iei contactul, daca apa are peste 102 grade, gmv-ul pleaca pe treapta mica, si se opreste din mers cand scade sun 96 grade.

Eu cand am oprit motorul nu a mai plecat pe nici o treapta deci cred ca problema este de la treapta 1.

O sa trag minus la releele de treapta ( mare si mica ) sa vad daca pleaca. Stiu ca acum 2 ani trasesem cablu de la relee al minus si pusesem intrerupator ca sa pot porni gmvul cand vreau.

Mai era un coleg caruia nu ii pornea gmv pe treapta 1 si rezolvase prin lipire cu flodor a unei rezistente la GMV dar nu inteleg CARE rezistenta...
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2515301


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 24 Mar 2013, 09:36
Post #152


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Cumparat una bucata senzor gmv adica chestia aia care intra in coletul gmvului si are un fel de arc protejat de o carcasa metalica, si una bucata senzor temperatura (sa stiu o treaba). In total 90 de lei. Ambele renault de origine.

In total am cumparat si inlocuit:
-termostat 83 grade ca sa deschida mai repede spre radiator 30 lei (sau 35 nu mai stiu)
-senzor temperatura 40 lei
-senzor gmv 50 lei

Pana acum am reusit sa urc o data acul pana sus la prima linie si a plecat gmv-ul. Am vorbit cu unii amici ce au dsn si ei imi spun ca VARA cand sunt caldurile alea mari, lor nu le urca acul mai mult de jumatate. Mie unul asta mi se pare imposibil tinand cont ca pe la jumatatea cadranului temperatura ar fi undeva la 50-60 de grade si tinand cont ca temperatura optima a motorului este ceva mai maricica.

Eu vreau doar sa plece gmv-ul cand urca apa sus si sa NU mai treaca de prima liniuta cum am patit anul asta.

Totusi nu reusesc sa imi dau seama care-i treapta 1 si care-i treapta 2. Cand dau drumul la ac pare sa fie aceeasi turatie ca atunci cand acul ajunge la prima linie si porneste gmv-ul pentru a raci radiatorul...


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 24 Mar 2013, 11:35
Post #153


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




,,arcu ala protejat in carcasa metalica,,,este de fapt<rezistenta de treapta> la GMV,adica prima viteza la el,aia mica,si cand pornesti AC-ul este normal sa plece pe prima treapta GMV-ul
ca porneste la temperaturi mai mici,este e vina sonda de apa nu termostatu
pe tester ce temperatura arata


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 24 Mar 2013, 14:42
Post #154


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Nu am fost cu ea pe tester. In orice caz am schimbat si "rezistenta de treapta" si sonda de temperatura (aia din dreapta motorului) si termostatul.


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Clublife
post 24 Mar 2013, 20:59
Post #155


Membru


Group: Members
Posts: 115
Joined: 8 January 11




ai schimbat termostatul care l-ai pus acum cateva zile?


--------------------
dacia logan 2005 Ambiance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 24 Mar 2013, 21:14
Post #156


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Nu nu. Faceam un rezumat cu tot ce am inlocuit de cand cu problema.


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 27 Mar 2013, 21:40
Post #157


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Zilele astea -3...3 grade maxim. In 2-3 km acul sta la jumatate si ramane acolo. Caldura degajata nu este nici fierbinte nici rece. La voi tot asa sta? Si inca ceva. La jumatatea cadranului cate grade are apa? Adica fix la si 45 minute.


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axinte
post 27 Mar 2013, 22:55
Post #158


Membru ghinionist


Group: Members
Posts: 268
Joined: 27 March 11
From: Oltenita




Maskatu, ai luat in calcul si radiatorul de racire? Poate ca in timp ele nu mai "disipa" bine caldura. Pe vremea asta, adica pe toata peioada iernii nu cred sa fi pornit GMV, iar indicatorul de temperatura sta la 45 de minute.
Ca sa vezi daca iti funcioneaza ambele trepte ale GMV aplici masa(-) pe pinul 85 al releului fiecarei trepte si ai sa vezi ca a doua este muuult mai "vioaie" smile.gif


p.s. Chestiunea cu termostatele "de vara" este un mare fas dupa parerea mea pentru ca sistemu' de racire este conceput sa dea randament si vara tot cu acelasi termostat de 89, cel originel..

This post has been edited by Axinte: 27 Mar 2013, 23:24


--------------------
DACIA Super Nova 2002 clima - CL ?? xxx
Ai nevoie de multi ani de studiu pentru a ajunge sa taci neintrebat.

Cap ai, minte ce-ti mai trebuie?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 28 Mar 2013, 03:16
Post #159


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




O fi si de la radiator dar ala chiar nu as vrea sa il schimb. Asta mai lipsea. Cat despre termosate, cel de 83 ce l-am luat, este original. Nu stiu pe ce masina sunt puse de 83 dar logic vorbind este mai bine pentru motor ca termostatul sa deschida mai devreme. Vara in oras nu este tocmai placut sa iti stea acul numai sus.

This post has been edited by Maskatu: 28 Mar 2013, 03:18


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Clublife
post 28 Mar 2013, 06:16
Post #160


Membru


Group: Members
Posts: 115
Joined: 8 January 11




si la mine la fel,iarna asta nu am auzit GMV-ul mergind si am mers destul prin oras,nu in Bucuresti,dar totusi in trafic urban. acul de la ceas sta o idee mai jos de fara un sfert si la fel caldura nu ests nici fierbinte nici rece. termostat de 83 original. numai bine.


--------------------
dacia logan 2005 Ambiance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian.petrov
post 1 Jun 2015, 21:09
Post #161


Membru autentic


Group: Members
Posts: 485
Joined: 19 March 08
From: Bucuresti




Salutare la toata lumea,
Am vazut ca si cei cu CLIO au aceeasi problema ( cum a avut "Koffy" in primul post) si rezolvarea :
" Indicatie data de uzerul <nevro21> pe forumul Renault - Rezolvarea e simpla . Undeva exista o lipsa de masa .
Cititorul temperaturii motorului are 2 senzori si 3 fire .
- 1 senzor cu 2 ( +/- ) se duce la calculatorul care se ocupa de lichidul de racire (sau ceva de gen )
- al doilea senzor (aici incepe frumusetea) areun fir(+) care se duce la acul de la bord shi masa o ia de pe filet .Filet care e dat cu o solutie termorezistenta TOCMAI pentru a face masa. In timp aceasta se intarete si "pac-pac" apare problema.
Deci desfacut dat din nou cu solutie shi pus la loc.
Ca proba se poate face luand masa cu niste "crocodili" ( fire de curent ) pusi pe masa bateriei si senzor (daca nu ma insel se numeste termocupla) .
Dupa LUNGI vizite pirn service-urile autorizate RR am ajuns la Nea Vasile de la coltu blocului care a "ghicit-o" din prima."

Maine o voi incerca.
Ce parere aveti de aceasta rezolvare simpla ............

Adrian biggrin.gif

This post has been edited by adrian.petrov: 1 Jun 2015, 21:17


--------------------
RENAULT MEGANE ; RENAULT MEGANE ; 2004 -1.9 DIESEL , 2004 1.6 16V BENZINA ; - B
Nu poti face supa de PUI, daca pui numai gainat de pui
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian.petrov
post 3 Jun 2015, 21:36
Post #162


Membru autentic


Group: Members
Posts: 485
Joined: 19 March 08
From: Bucuresti




Sunt contrariat , ca vad ca s-a mai deschis un alt post si cam merg in paralel.
Ce am facut eu;
1 - am pus un minus direct pe sonda si nu s-a intamplat nimic, acul statea hat sus dus din scala ( cum a avut "Koffy" in primul post ),
2 - am luat un bec si am luat minusul prin bec si l-am aplict pe borna din mijlocul mufei ( cititorul temperaturii motorului ) si acul indicatorului de temperatura s-a ridicat ( cum stioa numai el sa o faca ( cum a avut "Koffy" in primul post ),
3 - eu am schimbat ( cititorul temperaturii motorului ) cu unul Klaxcar pt Renault de culoare rosie si asta arata ( cum a avut "Koffy" in primul post ); am cautat si am gasit la un amic ( care are un Clio ) un cititor al temperaturii motorului SH de culoare neagra ( cum a fost al meu original ) marca Manetii Marelli si nu o sa va vina sa credeti - merge cum a mers odata - adica si-a revenit, nu mai intra pe portiunea hasurata.
Deci as putea concluziona ca cititoarele de temperatura a motorului ( de culoare ROSIE ) - NU SUNT BUNE - CAUTATI NUMAI MANETII MARELII ( POT FI SI SH ) - SUNT BUNE / NU O SA VA VINA SA CREDETI CE SCHIMBARE.
Cred ca acum m-am linistit.

Cu respect Adrian biggrin.gif


--------------------
RENAULT MEGANE ; RENAULT MEGANE ; 2004 -1.9 DIESEL , 2004 1.6 16V BENZINA ; - B
Nu poti face supa de PUI, daca pui numai gainat de pui
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages « < 4 5 6
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th May 2024 - 09:19
Forum Renault