DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> De la ce viteza (kmh) poti merge in a 5-a?, Se distruge motorul daca incepi de la 50?

djasu82
post 10 Oct 2008, 17:16
Post #31


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Totusi multi nu stiu sa compenseze vitezele cu cuplajul ambreajului ... Pentru a compensa turatia mica la treapta a 5 se compenseaza cu apasarea ambreajului ma rog patinarea lui .... e aici o sa sara toti distrugi ambreajul .... ma rog am spus cine s-ar afla in situati dificile.
Si inca ceva franarea ca la orice masina se apasa de mai multe ori nu se apasa odata pe frana multi stiu de ce.
Cu frana de motor poti sa cobor pantele mai abrute gen serpentinele din fagaras ...daca o ai in treapta a 3riscul e mare sa zbori , nu te baza numai pe frana de servici cu treapta 2 cobori mult mai lejer o serpentina fiindca ai viteza mica iar motorul ruleaza la 2000 de ture cu injectia oprita.
Pentru cei care merg batraneste din cand in cand mai trebuie sa o calci pe coada pe la 3000-3500 de ture pentru a curata bujiile de calmina face bine si la catalizator.
Cand se merge in treapta 5 cu 50 la ora nu accelera apasand violent acceleratia riscul e sa imbacsesti catalizatorul mai bine retrogradezi in 4-3 si accelerezi.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 14 Oct 2008, 08:53
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




djasu82 - te rog sa-mi explici si mie cum compensezi tu lipsa de viteza in treapta a 5-a cu patinarea voita a ambreiajului ! Eu in afara de treapta a 2-a niciodata nu fac asa ceva .
Singurul lucru care nu l-am citit pe aici : la 50 km/h pe kilometraj ai in realitate 46-47 km/h , deci vi se pare normal sa mergeti in aceeasi treapta de la 47 km/h la 180 km/h ???
Pe CB , daca stii sa mentii pedala de acceleratie la nivel bun , ai acelasi consum in trepta a 4-a , cat in a 5-a , ceea ce nu e normal , fiind turatie mia mica , intr-a 5-a trebuind sa fie mia mic . Si ca idee , daca apesi ambreiajul in treapta a 5-a la 50 km/h ai sa vezi ca motorul tinde sa se supratureze singur , pe la 58-60 nu mai face asa !

QUOTE(22CMM @ 10 Oct 2008, 17:06)
Poate mi se pare mie dar dupa 4500 rpm motorul numai trage la fel de bine ca atunci cand schimbi treapta urmatoare si turatie e turatie cuplului maxim sau pe aproape, e vorba de cuplu maxim "SOLENZA: -putere maxima: 75cp la 5250 rot/min -cuplu maxim 114Nm la 2800 rot/min -masa: 960kg -cutie de viteza: JH3-051 -performante: viteza maxima 165km/h;" deci pentru ce sa duci masina la 5500 dece sa o duci chiar la 4000 ca nu ai nevoie de putere ci de cuplu, viteza se schimba corect la intersectia graficului de putere cu cel al cuplului unde le ai pe amandoua, dar nu avem un grafic la indemana deci schimbam cum apucam oricum iti recomand sa schimbi a 1-a la 4000 a-2 a la 4500 a treia la 5000 a patra la 5500 si a cincea vorbesti cu cineva sa io vinzi ca nuti mai trebuie, in curand pui masina pe butuci.  biggrin.gif
*



Motorul trage bine pana la 5600 ture , dupa care se plafoneaza . In treapta 1 si 2 ai limitarea la 5800 ture , iar in restul treptelor la 6200 .
Oare tu ai vazut graficul de cuplu/putere al SLZ ? Ce intersectie ? wacko.gif
Vrei sa ai putere si sa dai gen liniute , schimbi la 5500 , "pici" in zona de cuplu si ii dai iar pana la 5500 , vrei economie , schimbi la 2200-2500 si asta e .
Da , sa fii sigur ca , daca mergi turat pui masina pe butuci ! radmasa.gif

This post has been edited by marius80_eugen: 14 Oct 2008, 08:53


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 14 Oct 2008, 19:55
Post #33


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




tu nu faci ca ai si discul de ambreaj mai mic biggrin.gif 180 eu il am de 200 , si uite ca se compenseaza cel putin la mine ca am ambreaj hidraulic si nu e pe sarma (cablu )cum e la solenza legata pedala la ambreaj.
Si uitate mai bine pe datele tehnice la trepte mici 1-2-3 turatia e la maxim limitata iar pe trepte mai e sub 5600. Am citit din datele tehnice solenza.

This post has been edited by djasu82: 14 Oct 2008, 19:57


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 15 Oct 2008, 08:54
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




1. era vb de SOLENZA in topicul asta ! Si daca ai de 200 ambreiajul si hidraulic , nu ai ce naiba sa patinezi in treapta a 5-a ca sa-ti mearga motorul mai bine !
- daca faci comparatii precizeaza despre ce masini vb , pentru ca noi despre ce avem vorbim in acest topic !

2. este invers : in cele mici este limitata pe la 5800 si la cele mari la 6200 .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki_slz
post 16 Oct 2008, 09:20
Post #35


Solnitzar


Group: Members
Posts: 132
Joined: 29 March 08
From: Cluj-Napoca




in treapta 2 nu e limitata la 5800 cum ai zis mai sus. Am verificat si a mers pana la 6200. in 3 acelasi lucru.


--------------------
Dacia Solenza/ NOVA GTI 2004 Scala /98 - CJ 31 MKI/CJ 03 MKI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 16 Oct 2008, 10:36
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




La mine este ! Si eu m-am contrazis cu un prieten si cand stai pe loc si o turezi , nu reusesti sa ajungi cu acul la 6200 ture . M-am convins de acest lucru si asta v-am scris si eu . Poate si eu si tipul respectiv aveam un soft asemanator ...

This post has been edited by marius80_eugen: 16 Oct 2008, 10:37


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 16 Oct 2008, 18:56
Post #37


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




QUOTE(marius80_eugen @ 16 Oct 2008, 11:36)
La mine este ! Si eu m-am contrazis cu un prieten si cand stai pe loc si o turezi , nu reusesti sa ajungi cu acul la 6200 ture . M-am convins de acest lucru si asta v-am scris si eu . Poate si eu si tipul respectiv aveam un soft asemanator ...
*


ai tabloul decalibrat.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 16 Oct 2008, 19:05
Post #38


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




si nu pe loc se probeaza si am facut o mica comparatie si intre dsn-ul meu si solenza.
parca spuneai ca nu trage "Motorul trage bine pana la 5600 ture , dupa care se plafoneaza . In treapta 1 si 2 ai limitarea la 5800 ture , iar in restul treptelor la 6200 .
Oare tu ai vazut graficul de cuplu/putere al SLZ ? Ce intersectie ?
Vrei sa ai putere si sa dai gen liniute , schimbi la 5500 , "pici" in zona de cuplu si ii dai iar pana la 5500 , vrei economie , schimbi la 2200-2500 si asta e .
Da , sa fii sigur ca , daca mergi turat pui masina pe butuci ! "
mai sus spui ca o turezi pe loc ce naiba sa mai intelegem biggrin.gif o dai cotita cum evolueaza raspunsurile pe topic.
Vezi poza mai jos cu datele despre injectie si regimurile maxime de lucru la diferite trepte de viteza si nu mai dezinforma lumea spar ca nu te iei dupa DR.Mk !
Poate ai alte probleme legate de potentiometru pozitie clapeta , cablul de acceleratie sau turometru declaibrat.

This post has been edited by djasu82: 16 Oct 2008, 19:52

Attached thumbnail(s)
regimuri_maxime_solenza.JPG ( Size: 86.35k ) Number of downloads: 369


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 10 Nov 2008, 21:11
Post #39


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Eu schimb a 5-a pe la 50-55 la ora, in oras, atunci cind imi dau seama ca nu am unde prinde o viteza mai mare si nu vreau sa f.....motorul degeaba. Ca sa-mi mentin viteza pina la urmatorul semafor, e ok, nu bag motorul in vibratiile provocate de subturare. Daca apare ocazia sa accelerez, schimb pur si simplu a 3-a si-i dau bice. Spre semafoarele pe care le vad deja ca pregatindu-se de rosu, merg in usoara frina de motor (ca sa tai din consum) si, daca se impune, retrogradez cit e nevoie, niciodata in a 1-a. Ca sa mergi cu 50 la ora pe drum drept, incercind doar sa mentii viteza, pe o distanta oarecare, e floare la ureche.
Subturarea incepe cind vrei sa-i dai talpa, din cauza amestecului foarte bogat, turatiei mici, avansului mare (comandat de pozitia clapetei). Nu accelerez si nu recomand cuiva sa accelereze sprinten pornind de la o viteza mica si o treapta superioara. La 50 la ora mi se pare potrivita a 3-a, daca nu cumva chiar a 2-a, cind esti intr-o situatie delicata care impune urgenta.
Subscriu la parerea lui YR-ZBK.
Daca sint pe sosea, nu schimb a 5-a mai jos de 70, de regula la 80 la ora.

This post has been edited by corbex: 11 Nov 2008, 19:00


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct18ela
post 6 Dec 2008, 12:05
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 6 December 08




tr.1 - 0-25km/h,tr.2 - 25-45km/h,tr.3 - 45-65km/h,tr4 - 65-85km/h si tr5 - 85-220km/h doar daca duce.eu asa merg si balana mea ma asculta mereu indiferent daca vreau sa fac o chestie rapida. de motor nu mai vb toarce ca o pisicuta dar si cand se enerveaza mama,mama. nu cred ca a-s putea sa chinui motorul cu tr.5 sub 75 km\h doar sa am mana ocupata pt putin timp stiti si voi mai un mobil sau radiocd'ul.


--------------------
dacia solenza 2003 rapsodie - ct-18-ela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 9 Dec 2008, 13:54
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(djasu82 @ 16 Oct 2008, 19:05)
si nu pe loc se probeaza si am facut o mica comparatie si intre dsn-ul meu si solenza.
parca spuneai ca nu trage "Motorul trage bine pana la 5600 ture , dupa care se plafoneaza . In treapta 1 si 2 ai limitarea la 5800 ture , iar in restul treptelor la 6200 .
Oare tu ai vazut graficul de cuplu/putere al SLZ ? Ce intersectie ? 
Vrei sa ai putere si sa dai gen liniute , schimbi la 5500 , "pici" in zona de cuplu si ii dai iar pana la 5500 , vrei economie , schimbi la 2200-2500 si asta e .
Da , sa fii sigur ca , daca mergi turat pui masina pe butuci ! "
mai sus spui ca o turezi pe loc ce naiba sa mai intelegem biggrin.gif o dai cotita cum evolueaza raspunsurile pe topic.
Vezi poza mai jos cu datele despre injectie si regimurile maxime de lucru la diferite trepte de viteza si nu mai dezinforma lumea spar ca nu te iei dupa DR.Mk !
Poate ai alte probleme legate de potentiometru pozitie clapeta , cablul de acceleratie sau turometru declaibrat.
*



Eu ti-am spus ca pe loc , cu motorul cald , nu se duce mai sus de 5800 de ture . In mers in treapta 1 si 2 NU se duce mai mult de 5800 de ture si iti dai seama ca nu am apucat si nici nu am de gand sa o duc in ficare treapta pana in limitare ca sa vad unde se opreste , mai ales ca la acele turatii , limitare se face cu o franare destul de serioasa . Una e sa accelerezi pana la acea turatie si apooi repede sa o schimbi si alta e sa stai la acea turatie ca sa vezi ce face .
Pentru mai multe nelamuriri , vezi ca exista un topic in care unii incercau "sa sara injectia" ... si acolo au fost mai multe impresii .

Eu intra 5-a pot merge si merg de la 58 km/h , exact cu aceasta precizie , pt ca a 4-a la 2000 de ture pe mine ma duce la 58 km/h , turatie de la care eu pot schimba de la orice treapta de viteza . ( viteza inregistrata pe bord )

ELA - era vorba de obisnuinta , de consum mic si de "pur si simplu cum fac altii " . Oricum sunt curios cum mergi tu numai intr-a 3-a in oras ... si ce consum ai .

This post has been edited by marius80_eugen: 9 Dec 2008, 13:56


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
abc
post 9 Dec 2008, 14:01
Post #42


old school kid


Group: Members
Posts: 651
Joined: 28 November 08
From: Bucuresti




am si eu o intrebare .....de exemplu am tr 4-a si sa zicem ca in fata la 200 - 300 m sunt masini oprite la stop ..eu o scot la punctu' mort si o las sa alunece din ambreiaj si frana si pana sa ajung eu la semafor se pune verde ..am franat pana la 20 de km/h are ceva daca o bag in tr 2-a? ..am facut chestia asta de vreo 2 -3 ori da mi-e frica sa nu stric ceva ...


--------------------
solenza scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Steel Tormentor
post 9 Dec 2008, 14:43
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 954
Joined: 30 March 07
From: Constanta




daca o scoti la punctul mort ce treaba mai ai cu ambreiajul?


--------------------
Dacia Logan 2007 Preference 1.4MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
abc
post 9 Dec 2008, 14:50
Post #44


old school kid


Group: Members
Posts: 651
Joined: 28 November 08
From: Bucuresti




asa m-am obisnuit ...daca pun doar frana nu se opreste masina ? asa doar calc incet frana si merg cu ambreiaju ....


--------------------
solenza scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikemaniack
post 9 Dec 2008, 14:54
Post #45


Membru Maniac


Group: Members
Posts: 357
Joined: 8 April 08
From: Bucuresti




nu se mai scoate la punctul mort voi inca n-ati invatat??? se face frana de motor si cu ocazia asta faci si economie de carburant,nu distrugi si nici franele.
o scoti la punctul mort cand mai ai 1000-1500 de ture si o tii din frana.
iarasi conduceti masini pe injectii cum se conduceau daciile pe carburator??
la masinile cu injectii nu se mai scoate la punctul mort se lasa in viteza la cele cu carburator se scote din viteza.


--------------------
BMW 320D TOURING
EX SOLENZA CLIMA 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
abc
post 9 Dec 2008, 14:55
Post #46


old school kid


Group: Members
Posts: 651
Joined: 28 November 08
From: Bucuresti




QUOTE(mikemaniack @ 9 Dec 2008, 14:54)
nu se mai scoate la punctul mort voi inca n-ati invatat??? se face frana de motor si cu ocazia asta faci si economie de carburant,nu distrugi si nici franele.
o scoti la punctul mort cand mai ai 1000-1500 de ture si o tii din frana.
iarasi conduceti masini pe injectii cum se conduceau daciile pe carburator??
la masinile cu injectii nu se mai scoate la punctul mort se lasa in viteza la cele cu carburator se scote din viteza.
*


gata maestre ..eu doar am intrebat don' profesor post-336-1110552489.gif sunt mai mic ca voi si intreb ca sa invat si eu


--------------------
solenza scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Steel Tormentor
post 9 Dec 2008, 15:03
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 954
Joined: 30 March 07
From: Constanta




QUOTE(abc @ 9 Dec 2008, 15:50)
asa doar calc incet frana si merg cu ambreiaju ....
*



tot n-ai inteles smile.gif. daca e pe liber masina..nu mai tre` sa calci nici un ambreiaj, doar frana. in rest..e cum a zis colegul mikemaniack mai sus. nu o mai lasa pe liber aiurea, si nici nu mai apasa ambreiajul aiurea. ma rog, incearca, experimentaeza si o sa te obisnuiesti pana la urma.


--------------------
Dacia Logan 2007 Preference 1.4MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 12 Dec 2008, 13:49
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(abc @ 9 Dec 2008, 14:55)
gata maestre ..eu doar am intrebat don' profesor post-336-1110552489.gif sunt mai mic ca voi si intreb ca sa invat si eu
*



Abc - masina trebuie sa fie mereu intr-o treapta de viteza , indiferent de situatie , ca e curba , ca e panta , ca "merge si singura" sau alte situatii . Masina se scoate din viteza NUMAI in momentul in care stationezi la semafor , timp in care NU stai cu piciorul pe ambreiaj si nici macar pe frana . Trebuie sa adaptezi treata de viteza la ORICE viteza , astfel incat , in functie de situatia din trafic sa fii mereu intr-o treapta optima pentru ce doresti sa faci ( accelerare , franare , mers constant ) .
Ceea ce ai invatat tu ca apesi ambreiajul cand pui frana este corect , DAR NUMAI la franarea de urgenta , adica in cazul in care nu mai ai timp sa faci nici un fel de frana de motor , altfel in orice franare se foloseste si frana de motor . ( asta daca vrei sa mergi ok , sa ai si un consum bun , economie ... , altfel mergi cum vrei ca nimeni nu te obliga la nimic )


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 12 Dec 2008, 14:24
Post #49


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




QUOTE(marius80_eugen @ 12 Dec 2008, 13:49)
timp in care NU stai cu piciorul pe ambreiaj si nici macar pe frana .
*


De ce? unsure.gif


--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 12 Dec 2008, 14:38
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(paul_damian @ 12 Dec 2008, 14:24)
De ce?  unsure.gif
*



1. daca ai mers cu masina destul , mai e si vara si ai folosit de curand frana , ei bine NU are timp sa se raceasca bine , apoi te trezesti ca la franarea la viteze mari ai discurile ovalizate , tocmai din cauza ca stai cu piciorul pe frana , iar placutele incalzesc neuniform discurile si le descentreaza .
2. deranjezi F TARE pe cei din spate cu lumina de pe frana mai ales noaptea , majoritatea avand 3 stopuri pt frana . Eu personal am oroare de astfel de persoane si daca nu ai cutie automata NU ai nici un motiv in afara de prostie si nesimtire sa stai cu piciorul pe frana . EXISTA frana de mana , daca este cazul sa imobilizezi masina si este mai sigura decat cea de picior in cazul in care sa spunem ca te misti prin masina dupa ceva sau vorbesti , pt ca nu iti dai seama la ce presiuni ajungi sa supui sistemul de franare INUTIL sau uiti de ce stai cu piciorul pe frana si-l troznesti pe vecinul din fata sau din spate . Nu cred ca nu s-a intamplat cel putin o data fiecaruia de aici sa fie troznit , sau mai rau sa trozneasca din neatentie la semafor .
3. consumi curent inutil , adica vre-o 3 x 21 w ( doua stopuri si cel de pe luneta ) - 63 w aprox , iar iarna langa dezaburire ( 200 w scrie pe ea ) , lumini ~ 130 w , caldura inca vre-o 20-30 w ... se tot aduna !

- daca vrei ne mai putem gandi la cateva motive ...


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 12 Dec 2008, 14:55
Post #51


Membru


Group: Members
Posts: 3.702
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




ma gandesc eu la un motiv...drum in lucru eu oprit la semafor doar cu pozitiile (noaptea). vine un cascat din spate care e atent sa o prosteasca pe cea care a luat`o la ocazie si nu observa din timp ca e cineva oprit si se apropie prea mult pana sa isi dea seama ca trebuie sa opreasca de tot si nu apuca, trosnindu`ma pe mine (masina mare, din contrasens vin masini, faruri in ochii lui, neatentie deci o gramada de sanse sa nu vada 2 pozitii). eu nu mai ajung unde trebuie ca am de mers la politie sau mai stiu eu ce. eu la semafoare la drum in lucru tin frana apasata si pornesc si avariile daca vad vreun "cascat" in spate.

eu sunt singurul de aici care n`a trosnit pe nimeni la semafor? blink.gif
in schimb am fost trosnit acum 7 ani cand faceam scoala. oprisem frumos la o trecere de pietoni si un cascat n`a vazut stopurile de frana (deh...dacie 1310) si o fi crezut ca`s doar pozitiile rolleyes.gif

p.s. ii urasc pe cei care nu isi verifica stopurile de frana. am prins pe dealul negru 2 masini la un interval de o luna la care nu le functiona NICI UN BEC PE FRANA. tare misto noaptea sa vezi ca te apropii brusc de cel din fata si sa nu poti sa depasesti pt ca sunt serpentine si trafic intens...

apropos...nu suntem off-topic? in treapta 5 de viteza poti sa mergi de la ce viteza vrei. eu de exemplu am lasat`o in treapta 5 la 1000 rpm (nu mai stiu ce viteza era) dar era o panta mica (eram in coborare) si nu acceleram ca sa cresc viteza. nu trebuie fortat motorul...atata tot.
bafta.


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013
You deserve what you tolerate!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 12 Dec 2008, 14:59
Post #52


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




mariuse aiuitat sa mentionezi si de casetofon care si ala consuma ceva ceva putere
QUOTE(corbex @ 10 Nov 2008, 22:11)
Eu schimb a 5-a pe la 50-55 la ora, in oras, atunci cind imi dau seama ca nu am unde prinde o viteza mai mare si nu vreau sa f.....motorul degeaba. Ca sa-mi mentin viteza pina la urmatorul semafor, e ok, nu bag motorul in vibratiile provocate de subturare. Daca apare ocazia sa accelerez, schimb pur si simplu a 3-a si-i dau bice. Spre semafoarele pe care le vad deja ca pregatindu-se de rosu, merg in usoara frina de motor (ca sa tai din consum) si, daca se impune, retrogradez cit e nevoie, niciodata in a 1-a. Ca sa mergi cu 50 la ora pe drum drept, incercind doar sa mentii viteza, pe o distanta oarecare, e floare la ureche.
Subturarea incepe cind vrei sa-i dai talpa, din cauza amestecului foarte bogat, turatiei mici, avansului mare (comandat de pozitia clapetei). Nu accelerez si nu recomand cuiva sa accelereze sprinten pornind de la o viteza mica si o treapta superioara. La 50 la ora mi se pare potrivita a 3-a, daca nu cumva chiar a 2-a, cind esti intr-o situatie delicata care impune urgenta.
Subscriu la parerea lui YR-ZBK.
Daca sint pe sosea, nu schimb a 5-a mai jos de 70, de regula la 80 la ora.
*


Un om care circula la fel cum circul si eu prin oras si mai ales cu treptele de viteza ... multi pana cand isi vor da seama cum sa foloseasca cuplul si cand nu atunci vor avea consum mic mai ales cand se foloseste si frana de motor fiindca taie injectia de combustibil si mai ia o gura de oxign motorul si catalizatorul.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 12 Dec 2008, 18:13
Post #53


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Stiu ca sunt off topic dar...
@Marius(ca sa nu mai folosec diminutive) nu sunt de acord cu urmatoarele :
-se ovalizeaza discurile cand tii calcata frana pe loc(la semafor)
Unde ai auzit tu oare asa ceva?Discurile se ovalizeaza daca sunt de calitate proasta si mai exista ipoteza ca s-ar ovaliza de la trecere cu discurile incinse prin apa mare.
-sa calci ambreiajul odata cu frana la franare de urgenta
Ambreiajul se calca la plecarea dupa loc si la schimbarea vitezelor.La o franare de urgenta, faptul ca ai masina in viteza ajuta la o franare mai eficienta.
-folosirea franei de mana la semafor in loc de cea de serviciu
Cum spunea si cineva mai sus exista riscul sa te loveasca cineva din spate care nu isi da seama ca esti oprit(poate fi cineva obosit sau conditiile de vizibilitate sunt scazute). Frana de mana se mai numeste si frana de stationare,deci...

On topic
@Mikemaniack---Bravo asa se conduce aplauze.gif


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 14 Dec 2008, 00:47
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




romanvs - intereseaza-te in legatura cu placutele si discurile de frana pt ca nu e chiar cum spui tu .
- franarea de urgenta la care am specificat ca NU ai timp de vre-un fel de frana de motor , presupune apasarea la fund a pedalei de ambreiaj rapid si apoi pedala de frana . Daca o lasi in vre-o treapta cand pui frana de urgenta , se opreste motorul , forteaza in cutie si in nici un caz nu ai randament maxim la franare !

- daca cel din spate e prea obosit sau conditiile de vizibilitate nu te ajuta sa fii vazut , atunci respectivul sa stea acasa , ca nu se conduce asa o masina , pe timp de ceata aprinzi si stopul de ceata pe spate , iar daca chiar e ceata f deasa chiar si avariile cat timp stationezi si nu deranjezi pe altcineva in spatele tau .

Eu ma refer la condus in oras , nu in afara , dar ca de obicei extrapolezi la niste cazuri extreme in care nici sa aiba un OZN in fata lui tot nu-l va vedea cel cu parasuta in masina , sau cel obosit sau alti idioti . Apoi daca o pateste o data ( adica e cascat si te trozneste , va plati si bani si puncte ) , alta data va fi mai atent sa incetineasca atunci cand se apropie de o intersectie , un semafor sau locuri cu ocazii de stationare .

Sa ii chiorasti pe cel din spatele tau cu piciorul pe frana , cu stopurile de ceata aprinse cand nu e cazul , cu semnalul dat cu 5 min inainte sa se faca verde catre directia dorita si tot asa NU consider ca este ok pentru ceilalti si mi se pare de bun simt ca si altii sa se gandeasca la cei din spatele lor . Oricum , din ce in ce mai multe masini au fost dotate cu stopuri cu leduri , iar la SUV-uri sunt criminale , pt ca sunt f puternice si sus , deci sa vedeti o adevatata bucurie de culori ce veti avea cand toti se vor comportati asa cum spuneti voi ca e normal .

On topic : eu merg intr-a 5-a de la fix 58 km/h , adica de la 1500 ture . Sa incerc sa merg intr-a 5-a la 1000 rpm NU am de gand!


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 14 Dec 2008, 02:32
Post #55


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




@marius80_eugen: Eu sunt unul dintre aia pe care ii injuri tu. Stau destul de des cu piciorul pe frana la semafor pentru ca degeaba ia amenda ala care se infige in mine, eu tot imi pierd timpul in service. In afara de asta nu e nici o lege care sa-mi interzica treaba asta.

La franare de urgenta infigi piciorul in pedala din mijloc, nu in aia din stanga si abia dupa aia in aia din mijloc, pentru ca apesi mai repede o pedala decat 2. La franare de urgenta ar trebui sa te intereseze sa nu te infigi in ce e in fata ta, nu la faptul ca-ti moare motorul sau ca sunt mai mari fortele in cutia de viteze (ceea ce nici macar nu e corect, pentru ca nu sunt atat de mari fortele incat sa se rupa dintii de la pinioane, iar altceva nu are ce sa se intample). Si sa stii ca franarea este mai eficienta daca apesi doar frana si masina e in viteza; s-a mai discutat de multe ori treaba asta.

In afara de asta, motorul nu moare chiar asa usor, adica poti sa pui frana si daca vezi ca totusi nu te opresti pana in obstacol sa iei piciorul de pe frana si sa invarti de volan. In felul asta, daca ai nevoie, poti sa si accelerezi (ca sa nu-ti fuga spatele de exemplu). Chestia asta e foarte utila iarna daca ai doar 2 cauciucuri de iarna.


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solenzul
post 14 Dec 2008, 11:53
Post #56


Membru curios


Group: Members
Posts: 404
Joined: 18 March 08
From: Campulung-Muscel




Apropo de muritul motorului. In afara ca se opreste motorul, ce se intampla din punct de vedere mecanic in interiorul masinii? Ce se strica daca moare des? Nu mi se intampla des dar imi vine sa ma iau la suturi si la palme cand mi se intampla. sad.gif
In rest conduc cat de cat bine sofer1.gif


--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima ; Duster Explorer 2017 ; - AG-09-***, AG-26-***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
abc
post 15 Dec 2008, 09:17
Post #57


old school kid


Group: Members
Posts: 651
Joined: 28 November 08
From: Bucuresti




QUOTE(Solenzul @ 14 Dec 2008, 11:53)
Apropo de muritul motorului. In afara ca se opreste motorul, ce se intampla din punct de vedere mecanic in interiorul masinii? Ce se strica daca moare des? Nu mi se intampla des dar imi vine sa ma iau la suturi si la palme cand mi se intampla. sad.gif
In rest conduc cat de cat bine  sofer1.gif
*


ca sa nu iti mai moara motorul,porneste masina vreo 15 minute asa,sa se incalzeasca ..mai ales acum pe frig smile.gif
si un alt factor care duce la "motor mort" e faptul ca iei piciorul de pe ambreiaj la semafor cand masina este in viteza ( sfat : cand incepi sa calci si ambreiajul si frana cand incepi sa incetinesti,pune mana si pe schimbator serios asa nu mai uiti ..biggrin.gif -eu unul asa fac ,ca si mie mi s-a intamplat sa iau ca prostu piciorul de pe ambreiaj fara sa scot din viteze unsure.gif )

si vezi cu incaltamintea laugh.gif mai ales daca esti incepator,nu iti lua ceva cu talpa groasa ...toti adidasi mei sunt skateri.si nu simt pedalele asa de bine ...eu am facut scoala pe un 1.5dci logan..si la ala imi pleca si din a doua din ambreiaj laugh.gif da acum s-a schimbat povestea ca am pe benzina si trebuie sa faci "balanta" aia .acum mi-am gasit niste "ciupici" ..ia-ti ceva cu , care sa simti pedalele .. smile.gif
si sa tii ambreiajul cand accelerezi ..sa nu ii dai drumul decat cand simti ca s-a cuplat ...

acum referitor la ce se poate intampla banuiesc ca se uzeaza mai repede motorul...si niciodata sa nu pornesti masina ( daca iti moare cand ea se misca) pentru ca iti dai dracu si calculatorul si tot

This post has been edited by abc: 15 Dec 2008, 09:21


--------------------
solenza scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 15 Dec 2008, 11:57
Post #58


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




vorbesti aiurea nu se da nici un calculator peste cap ideea e sa sti cum sa compensezi cu ambreajul si totul e perfect si nu se opreste motorul . Daca esti incepator trebuie sa parcurgi multi km si mai ales prin oras si dupa aceea ne vei da dreptate .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
abc
post 15 Dec 2008, 12:19
Post #59


old school kid


Group: Members
Posts: 651
Joined: 28 November 08
From: Bucuresti




QUOTE(djasu82 @ 15 Dec 2008, 11:57)
vorbesti aiurea nu se da nici un calculator peste cap ideea e sa sti cum sa compensezi cu ambreajul si totul e perfect si nu se opreste motorul . Daca esti incepator trebuie sa parcurgi multi km si mai ales prin oras si dupa aceea ne vei da dreptate .
*


bine,ce am zis eu si ce ai inteles tu ..daca nu am dreptate retrag cuvintele ..

This post has been edited by abc: 15 Dec 2008, 12:21


--------------------
solenza scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Candyman
post 15 Dec 2008, 14:32
Post #60


Membros


Group: Members
Posts: 63
Joined: 21 November 07
From: Bucuresti




Pentru solenzul ar fi indicat sa te duci cu masina la un service daca iti moare, am avut si eu problema ca imi murean pana cand a murit de tot si am scos usor electromotorul care era mai mult decat negru l-am curatat si dupa nu am mai avut nici o problema si nu trebuie sa stai 15 min sa se incalzeasca deoarece nu e dacia aia veche aici e indicat sa mergi cu ea daca vrei sa se incalzeasca. Si da sunt de acord ca limta este de 6200 rpm in treptele 1,2,3 si 6000 rpm in a 4-a si a 5-a.
Acum poate ca depinde de masina dar nu am auzi de o limtare mai mica. smile.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 17:46
Forum Renault