De la ce viteza (kmh) poti merge in a 5-a?, Se distruge motorul daca incepi de la 50?
![]() ![]() ![]() |
De la ce viteza (kmh) poti merge in a 5-a?, Se distruge motorul daca incepi de la 50?
djasu82 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|||
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
djasu82 - te rog sa-mi explici si mie cum compensezi tu lipsa de viteza in treapta a 5-a cu patinarea voita a ambreiajului ! Eu in afara de treapta a 2-a niciodata nu fac asa ceva .
Singurul lucru care nu l-am citit pe aici : la 50 km/h pe kilometraj ai in realitate 46-47 km/h , deci vi se pare normal sa mergeti in aceeasi treapta de la 47 km/h la 180 km/h ??? Pe CB , daca stii sa mentii pedala de acceleratie la nivel bun , ai acelasi consum in trepta a 4-a , cat in a 5-a , ceea ce nu e normal , fiind turatie mia mica , intr-a 5-a trebuind sa fie mia mic . Si ca idee , daca apesi ambreiajul in treapta a 5-a la 50 km/h ai sa vezi ca motorul tinde sa se supratureze singur , pe la 58-60 nu mai face asa ! QUOTE(22CMM @ 10 Oct 2008, 17:06) Poate mi se pare mie dar dupa 4500 rpm motorul numai trage la fel de bine ca atunci cand schimbi treapta urmatoare si turatie e turatie cuplului maxim sau pe aproape, e vorba de cuplu maxim "SOLENZA: -putere maxima: 75cp la 5250 rot/min -cuplu maxim 114Nm la 2800 rot/min -masa: 960kg -cutie de viteza: JH3-051 -performante: viteza maxima 165km/h;" deci pentru ce sa duci masina la 5500 dece sa o duci chiar la 4000 ca nu ai nevoie de putere ci de cuplu, viteza se schimba corect la intersectia graficului de putere cu cel al cuplului unde le ai pe amandoua, dar nu avem un grafic la indemana deci schimbam cum apucam oricum iti recomand sa schimbi a 1-a la 4000 a-2 a la 4500 a treia la 5000 a patra la 5500 si a cincea vorbesti cu cineva sa io vinzi ca nuti mai trebuie, in curand pui masina pe butuci. ![]() Motorul trage bine pana la 5600 ture , dupa care se plafoneaza . In treapta 1 si 2 ai limitarea la 5800 ture , iar in restul treptelor la 6200 . Oare tu ai vazut graficul de cuplu/putere al SLZ ? Ce intersectie ? ![]() Vrei sa ai putere si sa dai gen liniute , schimbi la 5500 , "pici" in zona de cuplu si ii dai iar pana la 5500 , vrei economie , schimbi la 2200-2500 si asta e . Da , sa fii sigur ca , daca mergi turat pui masina pe butuci ! ![]() This post has been edited by marius80_eugen: 14 Oct 2008, 08:53 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#33
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
tu nu faci ca ai si discul de ambreaj mai mic
![]() Si uitate mai bine pe datele tehnice la trepte mici 1-2-3 turatia e la maxim limitata iar pe trepte mai e sub 5600. Am citit din datele tehnice solenza. This post has been edited by djasu82: 14 Oct 2008, 19:57 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
1. era vb de SOLENZA in topicul asta ! Si daca ai de 200 ambreiajul si hidraulic , nu ai ce naiba sa patinezi in treapta a 5-a ca sa-ti mearga motorul mai bine !
- daca faci comparatii precizeaza despre ce masini vb , pentru ca noi despre ce avem vorbim in acest topic ! 2. este invers : in cele mici este limitata pe la 5800 si la cele mari la 6200 . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
miki_slz |
![]()
Post
#35
|
![]() Solnitzar Group: Members Posts: 132 Joined: 29 March 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
in treapta 2 nu e limitata la 5800 cum ai zis mai sus. Am verificat si a mers pana la 6200. in 3 acelasi lucru.
|
--------------------
Dacia
Solenza/ NOVA GTI
2004 Scala /98
- CJ 31 MKI/CJ 03 MKI
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
La mine este ! Si eu m-am contrazis cu un prieten si cand stai pe loc si o turezi , nu reusesti sa ajungi cu acul la 6200 ture . M-am convins de acest lucru si asta v-am scris si eu . Poate si eu si tipul respectiv aveam un soft asemanator ...
This post has been edited by marius80_eugen: 16 Oct 2008, 10:37 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#37
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 16 Oct 2008, 11:36) La mine este ! Si eu m-am contrazis cu un prieten si cand stai pe loc si o turezi , nu reusesti sa ajungi cu acul la 6200 ture . M-am convins de acest lucru si asta v-am scris si eu . Poate si eu si tipul respectiv aveam un soft asemanator ... ai tabloul decalibrat. |
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#38
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
si nu pe loc se probeaza si am facut o mica comparatie si intre dsn-ul meu si solenza.
parca spuneai ca nu trage "Motorul trage bine pana la 5600 ture , dupa care se plafoneaza . In treapta 1 si 2 ai limitarea la 5800 ture , iar in restul treptelor la 6200 . Oare tu ai vazut graficul de cuplu/putere al SLZ ? Ce intersectie ? Vrei sa ai putere si sa dai gen liniute , schimbi la 5500 , "pici" in zona de cuplu si ii dai iar pana la 5500 , vrei economie , schimbi la 2200-2500 si asta e . Da , sa fii sigur ca , daca mergi turat pui masina pe butuci ! " mai sus spui ca o turezi pe loc ce naiba sa mai intelegem ![]() Vezi poza mai jos cu datele despre injectie si regimurile maxime de lucru la diferite trepte de viteza si nu mai dezinforma lumea spar ca nu te iei dupa DR.Mk ! Poate ai alte probleme legate de potentiometru pozitie clapeta , cablul de acceleratie sau turometru declaibrat. This post has been edited by djasu82: 16 Oct 2008, 19:52 Attached thumbnail(s) regimuri_maxime_solenza.JPG ( Size: 86.35k ) Number of downloads: 369 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
corbex |
![]()
Post
#39
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Eu schimb a 5-a pe la 50-55 la ora, in oras, atunci cind imi dau seama ca nu am unde prinde o viteza mai mare si nu vreau sa f.....motorul degeaba. Ca sa-mi mentin viteza pina la urmatorul semafor, e ok, nu bag motorul in vibratiile provocate de subturare. Daca apare ocazia sa accelerez, schimb pur si simplu a 3-a si-i dau bice. Spre semafoarele pe care le vad deja ca pregatindu-se de rosu, merg in usoara frina de motor (ca sa tai din consum) si, daca se impune, retrogradez cit e nevoie, niciodata in a 1-a. Ca sa mergi cu 50 la ora pe drum drept, incercind doar sa mentii viteza, pe o distanta oarecare, e floare la ureche.
Subturarea incepe cind vrei sa-i dai talpa, din cauza amestecului foarte bogat, turatiei mici, avansului mare (comandat de pozitia clapetei). Nu accelerez si nu recomand cuiva sa accelereze sprinten pornind de la o viteza mica si o treapta superioara. La 50 la ora mi se pare potrivita a 3-a, daca nu cumva chiar a 2-a, cind esti intr-o situatie delicata care impune urgenta. Subscriu la parerea lui YR-ZBK. Daca sint pe sosea, nu schimb a 5-a mai jos de 70, de regula la 80 la ora. This post has been edited by corbex: 11 Nov 2008, 19:00 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
ct18ela |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 6 December 08 ![]() |
tr.1 - 0-25km/h,tr.2 - 25-45km/h,tr.3 - 45-65km/h,tr4 - 65-85km/h si tr5 - 85-220km/h doar daca duce.eu asa merg si balana mea ma asculta mereu indiferent daca vreau sa fac o chestie rapida. de motor nu mai vb toarce ca o pisicuta dar si cand se enerveaza mama,mama. nu cred ca a-s putea sa chinui motorul cu tr.5 sub 75 km\h doar sa am mana ocupata pt putin timp stiti si voi mai un mobil sau radiocd'ul.
|
--------------------
dacia
solenza
2003 rapsodie
- ct-18-ela
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 16 Oct 2008, 19:05) si nu pe loc se probeaza si am facut o mica comparatie si intre dsn-ul meu si solenza. parca spuneai ca nu trage "Motorul trage bine pana la 5600 ture , dupa care se plafoneaza . In treapta 1 si 2 ai limitarea la 5800 ture , iar in restul treptelor la 6200 . Oare tu ai vazut graficul de cuplu/putere al SLZ ? Ce intersectie ? Vrei sa ai putere si sa dai gen liniute , schimbi la 5500 , "pici" in zona de cuplu si ii dai iar pana la 5500 , vrei economie , schimbi la 2200-2500 si asta e . Da , sa fii sigur ca , daca mergi turat pui masina pe butuci ! " mai sus spui ca o turezi pe loc ce naiba sa mai intelegem ![]() Vezi poza mai jos cu datele despre injectie si regimurile maxime de lucru la diferite trepte de viteza si nu mai dezinforma lumea spar ca nu te iei dupa DR.Mk ! Poate ai alte probleme legate de potentiometru pozitie clapeta , cablul de acceleratie sau turometru declaibrat. Eu ti-am spus ca pe loc , cu motorul cald , nu se duce mai sus de 5800 de ture . In mers in treapta 1 si 2 NU se duce mai mult de 5800 de ture si iti dai seama ca nu am apucat si nici nu am de gand sa o duc in ficare treapta pana in limitare ca sa vad unde se opreste , mai ales ca la acele turatii , limitare se face cu o franare destul de serioasa . Una e sa accelerezi pana la acea turatie si apooi repede sa o schimbi si alta e sa stai la acea turatie ca sa vezi ce face . Pentru mai multe nelamuriri , vezi ca exista un topic in care unii incercau "sa sara injectia" ... si acolo au fost mai multe impresii . Eu intra 5-a pot merge si merg de la 58 km/h , exact cu aceasta precizie , pt ca a 4-a la 2000 de ture pe mine ma duce la 58 km/h , turatie de la care eu pot schimba de la orice treapta de viteza . ( viteza inregistrata pe bord ) ELA - era vorba de obisnuinta , de consum mic si de "pur si simplu cum fac altii " . Oricum sunt curios cum mergi tu numai intr-a 3-a in oras ... si ce consum ai . This post has been edited by marius80_eugen: 9 Dec 2008, 13:56 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
abc |
![]()
Post
#42
|
old school kid Group: Members Posts: 651 Joined: 28 November 08 From: Bucuresti ![]() |
am si eu o intrebare .....de exemplu am tr 4-a si sa zicem ca in fata la 200 - 300 m sunt masini oprite la stop ..eu o scot la punctu' mort si o las sa alunece din ambreiaj si frana si pana sa ajung eu la semafor se pune verde ..am franat pana la 20 de km/h are ceva daca o bag in tr 2-a? ..am facut chestia asta de vreo 2 -3 ori da mi-e frica sa nu stric ceva ...
|
--------------------
solenza
scala
2003
|
|
Steel Tormentor |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 954 Joined: 30 March 07 From: Constanta ![]() |
daca o scoti la punctul mort ce treaba mai ai cu ambreiajul?
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 Preference 1.4MPI
|
|
abc |
![]()
Post
#44
|
old school kid Group: Members Posts: 651 Joined: 28 November 08 From: Bucuresti ![]() |
asa m-am obisnuit ...daca pun doar frana nu se opreste masina ? asa doar calc incet frana si merg cu ambreiaju ....
|
--------------------
solenza
scala
2003
|
|
mikemaniack |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru Maniac Group: Members Posts: 357 Joined: 8 April 08 From: Bucuresti ![]() |
nu se mai scoate la punctul mort voi inca n-ati invatat??? se face frana de motor si cu ocazia asta faci si economie de carburant,nu distrugi si nici franele.
o scoti la punctul mort cand mai ai 1000-1500 de ture si o tii din frana. iarasi conduceti masini pe injectii cum se conduceau daciile pe carburator?? la masinile cu injectii nu se mai scoate la punctul mort se lasa in viteza la cele cu carburator se scote din viteza. |
--------------------
BMW
320D
TOURING EX SOLENZA CLIMA 2004
|
|
abc |
![]()
Post
#46
|
old school kid Group: Members Posts: 651 Joined: 28 November 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mikemaniack @ 9 Dec 2008, 14:54) nu se mai scoate la punctul mort voi inca n-ati invatat??? se face frana de motor si cu ocazia asta faci si economie de carburant,nu distrugi si nici franele. o scoti la punctul mort cand mai ai 1000-1500 de ture si o tii din frana. iarasi conduceti masini pe injectii cum se conduceau daciile pe carburator?? la masinile cu injectii nu se mai scoate la punctul mort se lasa in viteza la cele cu carburator se scote din viteza. gata maestre ..eu doar am intrebat don' profesor ![]() |
--------------------
solenza
scala
2003
|
|
Steel Tormentor |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 954 Joined: 30 March 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(abc @ 9 Dec 2008, 15:50) tot n-ai inteles ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Preference 1.4MPI
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(abc @ 9 Dec 2008, 14:55) Abc - masina trebuie sa fie mereu intr-o treapta de viteza , indiferent de situatie , ca e curba , ca e panta , ca "merge si singura" sau alte situatii . Masina se scoate din viteza NUMAI in momentul in care stationezi la semafor , timp in care NU stai cu piciorul pe ambreiaj si nici macar pe frana . Trebuie sa adaptezi treata de viteza la ORICE viteza , astfel incat , in functie de situatia din trafic sa fii mereu intr-o treapta optima pentru ce doresti sa faci ( accelerare , franare , mers constant ) . Ceea ce ai invatat tu ca apesi ambreiajul cand pui frana este corect , DAR NUMAI la franarea de urgenta , adica in cazul in care nu mai ai timp sa faci nici un fel de frana de motor , altfel in orice franare se foloseste si frana de motor . ( asta daca vrei sa mergi ok , sa ai si un consum bun , economie ... , altfel mergi cum vrei ca nimeni nu te obliga la nimic ) |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
|
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(paul_damian @ 12 Dec 2008, 14:24) 1. daca ai mers cu masina destul , mai e si vara si ai folosit de curand frana , ei bine NU are timp sa se raceasca bine , apoi te trezesti ca la franarea la viteze mari ai discurile ovalizate , tocmai din cauza ca stai cu piciorul pe frana , iar placutele incalzesc neuniform discurile si le descentreaza . 2. deranjezi F TARE pe cei din spate cu lumina de pe frana mai ales noaptea , majoritatea avand 3 stopuri pt frana . Eu personal am oroare de astfel de persoane si daca nu ai cutie automata NU ai nici un motiv in afara de prostie si nesimtire sa stai cu piciorul pe frana . EXISTA frana de mana , daca este cazul sa imobilizezi masina si este mai sigura decat cea de picior in cazul in care sa spunem ca te misti prin masina dupa ceva sau vorbesti , pt ca nu iti dai seama la ce presiuni ajungi sa supui sistemul de franare INUTIL sau uiti de ce stai cu piciorul pe frana si-l troznesti pe vecinul din fata sau din spate . Nu cred ca nu s-a intamplat cel putin o data fiecaruia de aici sa fie troznit , sau mai rau sa trozneasca din neatentie la semafor . 3. consumi curent inutil , adica vre-o 3 x 21 w ( doua stopuri si cel de pe luneta ) - 63 w aprox , iar iarna langa dezaburire ( 200 w scrie pe ea ) , lumini ~ 130 w , caldura inca vre-o 20-30 w ... se tot aduna ! - daca vrei ne mai putem gandi la cateva motive ... |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
psychoo |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.702 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
ma gandesc eu la un motiv...drum in lucru eu oprit la semafor doar cu pozitiile (noaptea). vine un cascat din spate care e atent sa o prosteasca pe cea care a luat`o la ocazie si nu observa din timp ca e cineva oprit si se apropie prea mult pana sa isi dea seama ca trebuie sa opreasca de tot si nu apuca, trosnindu`ma pe mine (masina mare, din contrasens vin masini, faruri in ochii lui, neatentie deci o gramada de sanse sa nu vada 2 pozitii). eu nu mai ajung unde trebuie ca am de mers la politie sau mai stiu eu ce. eu la semafoare la drum in lucru tin frana apasata si pornesc si avariile daca vad vreun "cascat" in spate.
eu sunt singurul de aici care n`a trosnit pe nimeni la semafor? ![]() in schimb am fost trosnit acum 7 ani cand faceam scoala. oprisem frumos la o trecere de pietoni si un cascat n`a vazut stopurile de frana (deh...dacie 1310) si o fi crezut ca`s doar pozitiile ![]() p.s. ii urasc pe cei care nu isi verifica stopurile de frana. am prins pe dealul negru 2 masini la un interval de o luna la care nu le functiona NICI UN BEC PE FRANA. tare misto noaptea sa vezi ca te apropii brusc de cel din fata si sa nu poti sa depasesti pt ca sunt serpentine si trafic intens... apropos...nu suntem off-topic? in treapta 5 de viteza poti sa mergi de la ce viteza vrei. eu de exemplu am lasat`o in treapta 5 la 1000 rpm (nu mai stiu ce viteza era) dar era o panta mica (eram in coborare) si nu acceleram ca sa cresc viteza. nu trebuie fortat motorul...atata tot. bafta. |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#52
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
mariuse aiuitat sa mentionezi si de casetofon care si ala consuma ceva ceva putere
QUOTE(corbex @ 10 Nov 2008, 22:11) Eu schimb a 5-a pe la 50-55 la ora, in oras, atunci cind imi dau seama ca nu am unde prinde o viteza mai mare si nu vreau sa f.....motorul degeaba. Ca sa-mi mentin viteza pina la urmatorul semafor, e ok, nu bag motorul in vibratiile provocate de subturare. Daca apare ocazia sa accelerez, schimb pur si simplu a 3-a si-i dau bice. Spre semafoarele pe care le vad deja ca pregatindu-se de rosu, merg in usoara frina de motor (ca sa tai din consum) si, daca se impune, retrogradez cit e nevoie, niciodata in a 1-a. Ca sa mergi cu 50 la ora pe drum drept, incercind doar sa mentii viteza, pe o distanta oarecare, e floare la ureche. Subturarea incepe cind vrei sa-i dai talpa, din cauza amestecului foarte bogat, turatiei mici, avansului mare (comandat de pozitia clapetei). Nu accelerez si nu recomand cuiva sa accelereze sprinten pornind de la o viteza mica si o treapta superioara. La 50 la ora mi se pare potrivita a 3-a, daca nu cumva chiar a 2-a, cind esti intr-o situatie delicata care impune urgenta. Subscriu la parerea lui YR-ZBK. Daca sint pe sosea, nu schimb a 5-a mai jos de 70, de regula la 80 la ora. Un om care circula la fel cum circul si eu prin oras si mai ales cu treptele de viteza ... multi pana cand isi vor da seama cum sa foloseasca cuplul si cand nu atunci vor avea consum mic mai ales cand se foloseste si frana de motor fiindca taie injectia de combustibil si mai ia o gura de oxign motorul si catalizatorul. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
romanvs |
![]()
Post
#53
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Stiu ca sunt off topic dar...
@Marius(ca sa nu mai folosec diminutive) nu sunt de acord cu urmatoarele : -se ovalizeaza discurile cand tii calcata frana pe loc(la semafor) Unde ai auzit tu oare asa ceva?Discurile se ovalizeaza daca sunt de calitate proasta si mai exista ipoteza ca s-ar ovaliza de la trecere cu discurile incinse prin apa mare. -sa calci ambreiajul odata cu frana la franare de urgenta Ambreiajul se calca la plecarea dupa loc si la schimbarea vitezelor.La o franare de urgenta, faptul ca ai masina in viteza ajuta la o franare mai eficienta. -folosirea franei de mana la semafor in loc de cea de serviciu Cum spunea si cineva mai sus exista riscul sa te loveasca cineva din spate care nu isi da seama ca esti oprit(poate fi cineva obosit sau conditiile de vizibilitate sunt scazute). Frana de mana se mai numeste si frana de stationare,deci... On topic @Mikemaniack---Bravo asa se conduce ![]() |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
romanvs - intereseaza-te in legatura cu placutele si discurile de frana pt ca nu e chiar cum spui tu .
- franarea de urgenta la care am specificat ca NU ai timp de vre-un fel de frana de motor , presupune apasarea la fund a pedalei de ambreiaj rapid si apoi pedala de frana . Daca o lasi in vre-o treapta cand pui frana de urgenta , se opreste motorul , forteaza in cutie si in nici un caz nu ai randament maxim la franare ! - daca cel din spate e prea obosit sau conditiile de vizibilitate nu te ajuta sa fii vazut , atunci respectivul sa stea acasa , ca nu se conduce asa o masina , pe timp de ceata aprinzi si stopul de ceata pe spate , iar daca chiar e ceata f deasa chiar si avariile cat timp stationezi si nu deranjezi pe altcineva in spatele tau . Eu ma refer la condus in oras , nu in afara , dar ca de obicei extrapolezi la niste cazuri extreme in care nici sa aiba un OZN in fata lui tot nu-l va vedea cel cu parasuta in masina , sau cel obosit sau alti idioti . Apoi daca o pateste o data ( adica e cascat si te trozneste , va plati si bani si puncte ) , alta data va fi mai atent sa incetineasca atunci cand se apropie de o intersectie , un semafor sau locuri cu ocazii de stationare . Sa ii chiorasti pe cel din spatele tau cu piciorul pe frana , cu stopurile de ceata aprinse cand nu e cazul , cu semnalul dat cu 5 min inainte sa se faca verde catre directia dorita si tot asa NU consider ca este ok pentru ceilalti si mi se pare de bun simt ca si altii sa se gandeasca la cei din spatele lor . Oricum , din ce in ce mai multe masini au fost dotate cu stopuri cu leduri , iar la SUV-uri sunt criminale , pt ca sunt f puternice si sus , deci sa vedeti o adevatata bucurie de culori ce veti avea cand toti se vor comportati asa cum spuneti voi ca e normal . On topic : eu merg intr-a 5-a de la fix 58 km/h , adica de la 1500 ture . Sa incerc sa merg intr-a 5-a la 1000 rpm NU am de gand! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
deconectat |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
@marius80_eugen: Eu sunt unul dintre aia pe care ii injuri tu. Stau destul de des cu piciorul pe frana la semafor pentru ca degeaba ia amenda ala care se infige in mine, eu tot imi pierd timpul in service. In afara de asta nu e nici o lege care sa-mi interzica treaba asta.
La franare de urgenta infigi piciorul in pedala din mijloc, nu in aia din stanga si abia dupa aia in aia din mijloc, pentru ca apesi mai repede o pedala decat 2. La franare de urgenta ar trebui sa te intereseze sa nu te infigi in ce e in fata ta, nu la faptul ca-ti moare motorul sau ca sunt mai mari fortele in cutia de viteze (ceea ce nici macar nu e corect, pentru ca nu sunt atat de mari fortele incat sa se rupa dintii de la pinioane, iar altceva nu are ce sa se intample). Si sa stii ca franarea este mai eficienta daca apesi doar frana si masina e in viteza; s-a mai discutat de multe ori treaba asta. In afara de asta, motorul nu moare chiar asa usor, adica poti sa pui frana si daca vezi ca totusi nu te opresti pana in obstacol sa iei piciorul de pe frana si sa invarti de volan. In felul asta, daca ai nevoie, poti sa si accelerezi (ca sa nu-ti fuga spatele de exemplu). Chestia asta e foarte utila iarna daca ai doar 2 cauciucuri de iarna. |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
Solenzul |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru curios Group: Members Posts: 404 Joined: 18 March 08 From: Campulung-Muscel ![]() |
Apropo de muritul motorului. In afara ca se opreste motorul, ce se intampla din punct de vedere mecanic in interiorul masinii? Ce se strica daca moare des? Nu mi se intampla des dar imi vine sa ma iau la suturi si la palme cand mi se intampla.
![]() In rest conduc cat de cat bine ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza 2004 Clima ;
Duster Explorer 2017 ;
- AG-09-***, AG-26-***
|
|
abc |
![]()
Post
#57
|
old school kid Group: Members Posts: 651 Joined: 28 November 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Solenzul @ 14 Dec 2008, 11:53) Apropo de muritul motorului. In afara ca se opreste motorul, ce se intampla din punct de vedere mecanic in interiorul masinii? Ce se strica daca moare des? Nu mi se intampla des dar imi vine sa ma iau la suturi si la palme cand mi se intampla. ![]() In rest conduc cat de cat bine ![]() ca sa nu iti mai moara motorul,porneste masina vreo 15 minute asa,sa se incalzeasca ..mai ales acum pe frig ![]() si un alt factor care duce la "motor mort" e faptul ca iei piciorul de pe ambreiaj la semafor cand masina este in viteza ( sfat : cand incepi sa calci si ambreiajul si frana cand incepi sa incetinesti,pune mana si pe schimbator serios asa nu mai uiti .. ![]() ![]() si vezi cu incaltamintea ![]() ![]() ![]() si sa tii ambreiajul cand accelerezi ..sa nu ii dai drumul decat cand simti ca s-a cuplat ... acum referitor la ce se poate intampla banuiesc ca se uzeaza mai repede motorul...si niciodata sa nu pornesti masina ( daca iti moare cand ea se misca) pentru ca iti dai dracu si calculatorul si tot This post has been edited by abc: 15 Dec 2008, 09:21 |
--------------------
solenza
scala
2003
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#58
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
vorbesti aiurea nu se da nici un calculator peste cap ideea e sa sti cum sa compensezi cu ambreajul si totul e perfect si nu se opreste motorul . Daca esti incepator trebuie sa parcurgi multi km si mai ales prin oras si dupa aceea ne vei da dreptate .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
abc |
![]()
Post
#59
|
old school kid Group: Members Posts: 651 Joined: 28 November 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 15 Dec 2008, 11:57) vorbesti aiurea nu se da nici un calculator peste cap ideea e sa sti cum sa compensezi cu ambreajul si totul e perfect si nu se opreste motorul . Daca esti incepator trebuie sa parcurgi multi km si mai ales prin oras si dupa aceea ne vei da dreptate . bine,ce am zis eu si ce ai inteles tu ..daca nu am dreptate retrag cuvintele .. This post has been edited by abc: 15 Dec 2008, 12:21 |
--------------------
solenza
scala
2003
|
|
Candyman |
![]()
Post
#60
|
![]() Membros Group: Members Posts: 63 Joined: 21 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Pentru solenzul ar fi indicat sa te duci cu masina la un service daca iti moare, am avut si eu problema ca imi murean pana cand a murit de tot si am scos usor electromotorul care era mai mult decat negru l-am curatat si dupa nu am mai avut nici o problema si nu trebuie sa stai 15 min sa se incalzeasca deoarece nu e dacia aia veche aici e indicat sa mergi cu ea daca vrei sa se incalzeasca. Si da sunt de acord ca limta este de 6200 rpm in treptele 1,2,3 si 6000 rpm in a 4-a si a 5-a.
Acum poate ca depinde de masina dar nu am auzi de o limtare mai mica. ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Scala
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 17:46 |