Furtun filtru aer., Izolare termica (oare are vreun efect?)
![]() ![]() ![]() |
Furtun filtru aer., Izolare termica (oare are vreun efect?)
kent99 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 13 March 06 From: B ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Super Nova
- B-XX-XXX
|
|||
Alex27Buc |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 25 August 04 ![]() |
QUOTE(kent99 @ 27 Jul 2006, 14:13) Salut, Vin si eu cu o intrebare (repet intrebare asa ca va rog sa nu aruncati cu pietre). Stiti furtunul acela negru si gros aparent dintr-un material textil care intra in filtrul de aer (mai exact pe unde trage aer motorul) ? Intr-o zi (alaltaieri cred pe caldura aia) dupa ce am ajuns acasa am ridicat capota la masina si am pus mana pe el si am constatat ca era foarte fierbinte as putea spune (nu stiu exact dar as putea sa aproximez a avea cel putin 50-60 de grade). Ma gandesc eu ca el fiind cald aerul care tras de motor automat se incalzeste si el atunci cand trece pe acolo (asta doar daca la interior nu are vreo izolatie termica). Drept urmare m-am gandit ca ar fi bine daca i-as aplica eu o izolatie pe exterior pentru a mai reduce din temperatura ridicata pe care o preia de la motor si de la capota incinsa de soare. Ce ziceti ar avea vreun efect (pe principiul aer mai rece => aer mai mult) ? Am stat si m-am gandit si cu ce material sa il infasor (tb sa fie ceva rezistent la temperaturi mari) asa ca dc aveti vreo idee astept ! In speranta ca nu am zis vreo prostie si ca nu s-a mai discutat problema asta (am cautat inainte dar nu am gasit nimic legat de asta) astept raspunsurile/sugestiile voastre ! ![]() ai sonda de temp undeva la filtrul de aer... stie sa dozeze amestecul dupa ce citeste sonda aia deci nu iti bate capul |
-------------------- |
|
spiridon |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 786 Joined: 5 May 05 From: Iasi ![]() |
Eu zic ca ideea e foarte buna, chiar am vazut o poza la un coleg de forum care a facut asa ceva (a izolat cu niste material din ala care se foloseste la izolat tevile de la centrala) !
Eu merg si mai departe cu rationamentul si propun izolarea intregii cutii a filtrului de aer, sau macar partea de jos, ce spuneti ? La toate acestea priza de aer sa fie undeva sub far si cred ca masinuta ar merge mai bine ! This post has been edited by spiridon: 27 Jul 2006, 17:06 |
--------------------
Dacia Supernova
- prima iubire, a inceput in...
2001
- IS- inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
|
|
cristidb |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Pierderea de putere e cam de 1CP la 10 grade C in plus pentru aerul care intra in motor. Cred ca mai bine tragi aer mai rece de undeva. De sub far nu prea e bine cand treci prin balti.
This post has been edited by cristidb: 27 Jul 2006, 17:06 |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
kent99 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 13 March 06 From: B ![]() |
Alex27Buc nu inteleg ce ai vrut sa zici prin afirmatia ta dar poate vei detalia.
QUOTE Pierderea de putere e cam de 1CP la 10 grade C in plus pentru aerul care intra in motor Pai eu zic ca la cat de putin timp/resurse iti ia ar merita efortul fie chiar si pentru un calut amarat in plus ![]() |
--------------------
Dacia
Super Nova
- B-XX-XXX
|
|
spiridon |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 786 Joined: 5 May 05 From: Iasi ![]() |
Chiar azi am pus mina pe cutia filtrului si e foarte foarte calda ; Pierderea "temporara" a 3-4 cp ma motiveaza sa incerc izolarea tubului de admisie aer si a filtrului !
Apropo, eu am scos tubul din piesa de plastic si l-am strecurat pe sub masca de faruri imediat deasupra radiatorului, si acum vine exact sub buza capotei ! Se simte, se infinge altfel ! Izolatia "aia" se gaseste la orice magazin care vinde piese pentru centrale termice; se gaseste sub forma unor tuburi lungi de 2 m ! Tai pe lungime, infasori pe tubul de admisie aer si legi cu niste bride de plastic sau cu multa banda izolier din plastic ! This post has been edited by spiridon: 27 Jul 2006, 17:14 |
--------------------
Dacia Supernova
- prima iubire, a inceput in...
2001
- IS- inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
|
|
cristidb |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Aerul are densitate mai mica la temperatura mare. Masa de aer care intra in motor cand aerul este cald este mai mica. Cantitatea de benzina injectata va fi si ea mai mica. Mai putin amestec -> mai putina putere. Sub capota temperatura e cu 15-20 de grade mai mare decat afara.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
kent99 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 13 March 06 From: B ![]() |
QUOTE Tai pe lungime, infasori pe tubul de admisie aer si legi cu niste bride de plastic sau cu multa banda izolier din plastic ! ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Super Nova
- B-XX-XXX
|
|
spiridon |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 786 Joined: 5 May 05 From: Iasi ![]() |
Nu ia foc GARANTAT !, eu am de 1 an pusa, cei drept fara material izolant ! La mine furtunul asta gudronat se cam desfacuse si i-am pus banda la greu sa nu ia aer cald direct de linga motor !
|
--------------------
Dacia Supernova
- prima iubire, a inceput in...
2001
- IS- inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
|
|
pastrama |
![]()
Post
#10
|
![]() scursura umana Group: Members Posts: 2.603 Joined: 18 August 05 From: Ct ![]() |
Daca tot vreti sa reduceti temperatura aerului de sub capota, cel mai bine e sa va faceti o priza de aer...si puneti furtunul ala sa traga aer de acolo...io asa am facut.
![]() |
--------------------
Tedei
-
-
|
|
george_slz |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Eu sunt cel cu pitici pe creier, care mi-au soptit cum ca in motor trebuie musai sa ai aer rece la intrare(am pus si intercooler), tot eu am izolat furtunul de admisie. Solutia eleganta de lipire e cu prenandez---de la ce firma iti pofteste inima, cu conditia sa respecti instructiunile de lipire cu adezivi de contact. Cu scoci iese naspha...
This post has been edited by george_slz: 27 Jul 2006, 21:22 |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
kent99 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 13 March 06 From: B ![]() |
QUOTE la intrare(am pus si intercooler), ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Super Nova
- B-XX-XXX
|
|
cristidb |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Cum sa pui intercooler la motor aspirat? E aberant.
intercoolerul are rolul de a raci aerul care intra in motor dupa ce a trecut prin turbina, unde s-a incalzit pentru ca a fost comprimat si pentru ca turbina e destul de calda. Schimbul de caldura se produce intre aerul la temperatura de afara si aerul cald care vine din turbina. Adica tu iei aer de afara si il treci printr-un intercooler sa-l racesti cu aer la aceeasi temperatura? Care-i faza? Sau iei aer de sub capota si il racesti cu aer de afara? In cazul asta mai bine iei aer de afara... |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
george_slz |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
E simplu ce trebuie sa faci tu. Sa masori diametrul furtunului si lungimea lui, sa scoti mansonul de cauciuc de la capatul dinspre filtru.
Tai dintr-o foaie de izolator/izopren un dreptunghi cu lungimea=lungimea furtunului de aer si cu latimea egala cu diametrul acelui furtun la care adaugi 5-7 cm , pt a avea suficient spatiu ca sa lipesti(se obtine un cilindru) si apoi imbraci conducta. Dupa aia iti capsezi la loc mansonul ala pe furtun si gata. Intercoolerul merge bine intr-un sistem turbo....altfel e putin util(cazul meu). |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
kent99 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 13 March 06 From: B ![]() |
Ok m-am mai linistit cu intercooleru ala. O sa pun doar izolatie pe furtun. Mai am o rugaminte dac se poate sa puneti o poza cu materialul sau un link sa vad cum arata sa stiu dupa ce ma uit
![]() |
--------------------
Dacia
Super Nova
- B-XX-XXX
|
|
klaus |
![]()
Post
#16
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
kent99 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 13 March 06 From: B ![]() |
Mersi klaus pentru link. Acum ca tot mi l-ai dat
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Super Nova
- B-XX-XXX
|
|
klaus |
![]()
Post
#18
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Da, se potriveste. Eu am avut pe DSN.
Doar ca trebuie trase prin ea furtunele de stropitoare de parbriz (ori dai o gaura, ori le faci mai lungi si le treci prin caroiajul ala liber) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dan82 |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 18 April 09 ![]() |
vad ca e vechi topic-ul asta, dar o sa subscriu la ideea de mai sus cu izolarea furtunului. mi-am izolat si eu furtunul cu o fasie de izopren pe care am prins-o cu banda izolatoare si soricei. abia astept sa vad cum se comporta. rau nu are cum sa ii faca. as merge un pic mai depart prin a izola un pic zona din care se trage aerul, pe langa baterie. as izola peretii dinspre motor, in asa fel incat aerul sa vina doar din fata si de desesubt.
|
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2003/1,4 mpi
- B -- ---
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
nu isi prea are rostul izolarea furtunului, ca nu e de plastic ca sa se incalzeasca tare
o treaba buna ar fi izolarea partii de sub filtru, pt a nu se mai incalzii carcasa asa de mult |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
cristidb |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Preferabil ar fi sa se modifice traseul incat sa traga din afara compartimentului motorului are. Carcasa si furtunul sunt din materiale care izoleaza destul de bine termic. In mers aerul circula cu viteza destul de mare pe acolo si nu se incalzeste. Chiar daca are tabla aia si nu trage chiar din spatele radiatorului, e preferabil sa se traga aer din fata radiatorului sau de sub aripa.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
dan82 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 18 April 09 ![]() |
eu am pus mana pe furtunul ala dupa ce am ajuns acasa si se incinge foarte tare, deci nu cred ca izoleaza asa de bine, aerul care trece pe acolo e destul de incalzit.
nu am studiat pana acum si varianta izolarii carcasei filtrului. la prima vedere se poate. oare a incercati cineva asta pana acum? oricum e clar, masina merge mult mai bine si mai "lin" cand aerul aspirat e ceva mai rece. o intrebare, sa nu radeti de mine: daca montezi un ventilator pe gura furtunului de aer care ar forta(/ajuta?) patrunderea aerului in motor e o idee proasta ? |
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2003/1,4 mpi
- B -- ---
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
sa pui unul de calculator
dar nu cred ca e prea buna ideea, eventual ar trebui facut sa scada/creasca turatia lui in functie de cat accelerezi sau odata cu turatia motorului, ca atunci cand motorul are turatie mica nu are nici nevoie de aer mult, dar nu prea ar avea vreun efect bun incearca si vezi cum e daca chiar vrei |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
cristidb |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
E o idee foarte proasta. La turatie motorul trage mult mai mult aer decat poate baga ventilatorul si practic ventilatorul franeaza aerul.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
pai nu il pui in cap la furtun ca pe un capac se poate pune langa fara sa incurce aspiratia motorului si facut un fel de aparatoare sa dirijeze aerul catre intrarea pe furtun
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
dan82 |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 18 April 09 ![]() |
abia astept filtrele astea, daca se vor produce vreodata...
http://www.impactnews.ro/News/Filtrul-de-a...asc%C4%83-22050 http://www.corneliugroup.ro/ |
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2003/1,4 mpi
- B -- ---
|
|
cristidb |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Nicio pocnitoare de ventilator nu o sa faca nimic bun. Singurul mod in care poti introduce aer fortat in motor e cu o turbina sau un compresor.
Au fost testate pe clubopel filtrele alea minune. Rezultat zero. Exista filtre sport facute de firme serioase. Imbunatatesc raspunsul motorului si cresc puterea cu 1-3%. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
dan82 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 18 April 09 ![]() |
de ce a mai luat atatea premii daca nu functioneaza?
|
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2003/1,4 mpi
- B -- ---
|
|
cristidb |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
B_i_t_z_a |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 745 Joined: 8 May 09 From: The Land Of Opportunities ![]() |
Peste cateva zile,mai exact in data de 6 august o sa va anunt cum functioneaza unu dintre urmatoarele filtre
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=E-1250 Sau http://www.greenfilters.co.uk/m64/DACIA/p2...oduct_info.html A....si apropo,incercati sa scurtati furtunul de aer,cu cat mai putine coturi cu atat mai bine This post has been edited by B_i_t_z_a: 25 Jul 2010, 23:54 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2003 Clima
- BH-85-BIT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 01:49 |