Chestie de "rodaj" sau chiar o problema?!, (frina) nu ar trebuii sa fie asa...
![]() ![]() ![]() |
Chestie de "rodaj" sau chiar o problema?!, (frina) nu ar trebuii sa fie asa...
johnnyboyro |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 23 December 04 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
- B 39 PUV
|
|||
Dyda |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Sefu
Eu as banui mai repede ca un etrier nu tine pasul cu frecventa ABS-ului ( inchidere-deschidere circuit lichid),posibil sa sa cam blocheze sau sa agate, mergi inapoi la service si roagai sa verifice eventual sa inlocuiasca etrierele /etrierul depistat |
-------------------- Kox
|
|
axxa424 |
![]()
Post
#33
|
Unregistered ![]() |
Am Laureatul 1,4 mpi de o săptămână și pot spune că ceea ce am citit pe forum m-a ajutat foarte mult să mă înțeleg cu ea.
Am căutat discuțiile cu frânele de Logan și aici am găsit locul la o chestiune care nu știu cum să o iau în considerare...așa este în rodaj sau chiar este o problemă ? Treaba este cam așa : frânele funcționează foarte bine, fără zgomot atunci când apăs pedala dar când iau piciorul se aude ca un scârțîit-clănțănit...indiferent dacă este în mers sau de pe loc...nu este de la pedală ci mai de departe din față. Este o chestiune ce ar trebui neapărat văzută de service sau e nouă și mai trebuie să treacă un timp până ce își revine ? Până la urmă care ar fi explicația...frâna e beton , că dacă o apeși cu fermitate te duce de urgență cu capul în parbriz...asta dacă nu ai centura pusă !!! |
-------------------- |
|
musicall |
![]()
Post
#34
|
![]() musicall Group: Members Posts: 547 Joined: 6 February 05 From: Braila ![]() |
da... dar tu nu ai ABS... !!
acolo se pare ca este o problema !! |
--------------------
Fiat
Punto Classic |
Blogu personal
- delfinul.com Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
|
|
Andu |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Conduc si eu de ceva vreme masini si cu si fara ABS si am avut ocazia sa simt acest sistem la munca, si in nici un caz nu se comporta in modul descris de initiatorul acestui topic. E adevarat ca pe cel de la Logan nu l-am testat dar nu cred eu ca e mai cu mot decat altele. Nici unul nu da drumul franei incat sa sesizezi in masina.
Nu ne-ai spus, in pedala se simte ceva in momentul in care scapa frana sau nu? Inca o chestie, asistarea la franarea de urgenta nu intra in functiune oricum si oricand, de fapt, e chiar destul de dificil sa ajungi sa vezi sistemul respectiv in functiune. |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
axxa424 |
![]()
Post
#36
|
Unregistered ![]() |
QUOTE(Andu @ 25 Feb 2005, 09:42) Conduc si eu de ceva vreme masini si cu si fara ABS si am avut ocazia sa simt acest sistem la munca, si in nici un caz nu se comporta in modul descris de initiatorul acestui topic. E adevarat ca pe cel de la Logan nu l-am testat dar nu cred eu ca e mai cu mot decat altele. Nici unul nu da drumul franei incat sa sesizezi in masina. Nu ne-ai spus, in pedala se simte ceva in momentul in care scapa frana sau nu? Bineînțeles că Laureatul nu are ABS...în pedală nu se simte nimic, e foarte bună frînarea...nu scapă nimic. Evorba de un scârțâit la ridicarea piciorului...m-am mai consulta și cu un alt posesor și a remarcat același lucru, până la urmă cred că așa face la toate. Așa-i la început, orice zgomot ți se pare suspect...cred că totul e în parametrii normali atât timp cât nu sunt probleme cu frânarea. |
-------------------- |
|
Rius_wear |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 6 March 05 ![]() |
pt. Sefu exclusiv,
![]() Sa lamurim o chestie ... ABS = Anti Blocking System cu alte cuvinte nu permite rotii infranate sa aibe o viteza = 0 atat timp cat masina se afla in miscare, acest lucru realizandu-l prin cele cca. 50 de batai/minut ale pistonului cititor al abs-ului(zgomotul pe care-l auzi tu). Loganul e inzestrat cu un ABS de generatie a doua, folosit si pe modelele Laguna 2, asta ca am citit comparatia cu vw, megane, bmw. Lungirea excesiva a drumului de franare are multipla cauza: 1. Ai prins o portiune de gheata. 2. limitatorul de franare,situatla nivelul puntii din spate, sa nu lucreze corect, astfel toata forta de franare sa fie transferata catre puntea fata, caz in care trebuie sa mergi la cel mai apropiat service si sa ii rogi sa iti faca un test de franare..in Constanta e pe I.C. Bratianu daca nu ma insel. 3. La temperaturi f. scazute daca treci prin balti, se poate forma pe discul de frana si pe suprafata de contact a ferodoului o crusta subtire de gheata, fapt ce in primele secunde a actionarii franei efectul sa fie aproape nul ![]() Te salut si sa te bucuri de el |
-------------------- |
|
Dyda |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
MAI DRAGA Rius_wear DE CE te bagi daca nu sti si DE CE induci in eroare incepatori
UNDE DRACULUI AI VAZUT TU SISTEM DE FRINARE ABS ECHIPAT SI CU LIMITATOR PE OSIA SPATE????? Pentru stiinta ta aceste sistem de frinare NU are limitator ACEST SISTEM DE FRINARE NU ARE PISTONAS/ PISTONASE CI, ATENTIE ELECTROVALVE SI MOTORAS ELECTRIC PTR A CREEA PRESIUNE - acestea primesc esmnal de la calculator in functie de starea rotilor |
-------------------- Kox
|
|
klaus |
![]()
Post
#39
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Dyda, imi luasi vorba din gura...
Chiar mai Rius_wear, is curios si eu sa-mi arati pe viu limitatorul ala spate la varianta cu ABS. Da' stii cat is de curios? Tare rau, nu gluma... Dupa carili iti arat eu cum e cu conductele de franare ce ies din electropompa de ABS... Ce de-a Docta ignorantia avem parte pe aici... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
rhadoo81 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 15 December 04 From: Constanta ![]() |
Si mie mi s-a intamplat ceva asemanator. Am plecat cu masina sa-i fac mia de kilometrii, si prin Braila, la semafor, in stationare mi s-a dus pedala de frana la fund total. Dupa cateva intersectii la fel. Fiind in panta am observat ca masina se ducea la vale, deci frana nu mai actiona. Dar de atunci nu a mai facut si acum, BAT IN LEMN, franeaza super OK.
|
--------------------
Dacia
Logan Preference
2005
- CT-81-ADU Aro American (Jeep Cherokee) 2500 cmc CT-81-CZR
Dacia Sandero Stepway 2009 B-318-CZR |
|
Sony |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Fugi rapid in service ca nu e de glumit cu franele! Nu e normal ce ti s-a intamplat.
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
Daca nu a reusit Sony, incerc sa te sperii eu
![]() |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
laly |
![]()
Post
#43
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 28 April 05 ![]() |
Nu sunt expert, dar am si eu logan cu abs (adica ultima varianta) si in 2000 de km deja mi-a intrat in functiune de 4-5 ori. Parerea mea e ca este extraordinar, mai ales ca inainte am condus masina fara abs, si acum chiar conduc mai sportiv datorita abs-ului. Insa ce spune cel care a pornit acest topic, si ceea ce se intampla la mine este diferit. E adevarat ca abs-ul functioneaza pe principiul franarii controlate, adica nu franeaza total ci in reprize, insa acest lucru nu ar trebui sa fie sesizabil de sofer. Cel putin la mine nu e asa, la mine se simte ceva in pedala de frana si in suspensie, dar atata tot.
Daca zici ca ai fost la service, ai incercat sa ii pui sa si observe fenomenul sau doar le-ai spus despre ce e vorba? Ca daca tie initial iti franeaza si pe urma ii da drumul, si asta e sesizabil la nivelul soferului, e clar ca e o problema. La orice masina cu abs daca pui frana blana nu se mai pune problema sa franeze si pe urma sa ii dea drumu, te da cu capul in parbriz daca nu ai centura pusa! Frana cu abs e mult mai eficienta decat fara, deci pune-i p-aia de la service sa conduca si sa vada cu ochii lor, ca sa stii ca nu merge treaba cu "faci 1500-2000 km si pe urma isi da drumu"; ori merge de la inceput, ori e defect! |
--------------------
Renault
Symbol
2010 Best
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
la orice masina cu abs se simte cand intra acesta in functiune.
clar daca nu intra nu se simte! pe aderenta buna intra la franari mai violente, pe umezeala, polei, etc, intra mai repede! cu capu de geam sigur ca nu te da nici mama abs-ului daca pe jos este sticla, rolul abs-ului este in principal pastrarea controlului directiei la franarea la care se pierde aderenta! |
-------------------- fan VAG!
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(johnnyboyro @ 10 Feb 2005, 15:30) Ar mai fi o chestie la care se pare ca nu s-a gandit nimeni ... Masina NU are sistem de asistenta la franarea de urgenta! Este cunoscuta deja problema ca, atunci cand intra in functiune ABSul, datorita vibratiilor din pedala sau mai stiu eu ce, soferul are tendinta (reflexa) de a ridica putin piciorul de pe frana! Aici ar trebui sa ajute acel sistem de asistare ... care nu e ... ![]() NU ARE NICI O LEGATURA AFU CU ABS! AFU SIMTE FORTA/VITEZA CU CARE E APASATA PEDALA, SI DACA "EL" CONSIDERA CA E CAZUL, CONTRIBUIE LA O APASARE MAI RAPIDA A PEDALEI! ELE FUNCTIONEAZA INDEPENDENT! DACA APESI LENT PEDALA PE POLEI AFU NU ARE DE CE SA INTRE, ABS-UL INTRA CLAR IN FUNCTIUNE! |
-------------------- fan VAG!
|
|
laly |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 28 April 05 ![]() |
Cred ca s-a inteles ce am vrut sa spun, cand intra abs-ul in functiune simti ceva in pedala si in suspensie, dar in nici un caz nu cred ca poti sa simti efectiv cum sistemul franeaza, ii da drumul, franeaza, ii da drumul etc. Asta pentru ca aceste reprize sunt destul de scurte ca sa poti sa le remarci. Pe polei n-am rulat inca deci nu stiu cum face.
Pe sticla nu stiu cum face pentru ca n-am mers pe asa ceva, banuiesc ca nici tu, deci nu cred ca ai de unde sa stii daca te da sau nu cu capul de parbriz. Dar pe carosabil normal te da cu capu de geam daca apesi frana blana, asta e clar. |
--------------------
Renault
Symbol
2010 Best
|
|
osirus |
![]()
Post
#47
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
Pe nici un fel de carosabil nu te da cu capul de parbriz!In momentul in care pneurile pierd aderenta,atunci intra abs-ul,indiferent de starea carosabilului!Singura senzatie pe care o ai daca nu esti obisnuit cu sistemul,e ca "parca nu te mai opresti"dar din contra,poti opri controlat(in anumite limite de viteza)masina fara urmari. |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(laly @ 19 May 2005, 11:17) Cred ca s-a inteles ce am vrut sa spun, cand intra abs-ul in functiune simti ceva in pedala si in suspensie, dar in nici un caz nu cred ca poti sa simti efectiv cum sistemul franeaza, ii da drumul, franeaza, ii da drumul etc. Asta pentru ca aceste reprize sunt destul de scurte ca sa poti sa le remarci. Pe polei n-am rulat inca deci nu stiu cum face. Pe sticla nu stiu cum face pentru ca n-am mers pe asa ceva, banuiesc ca nici tu, deci nu cred ca ai de unde sa stii daca te da sau nu cu capul de parbriz. Dar pe carosabil normal te da cu capu de geam daca apesi frana blana, asta e clar. fara suparare, in [rimul rand nu ai de unde sa stii pe unde am mers sau nu am mers eu, si , DA,am mers pe polei STICLA! DA si daca nu as fi mers, e la mintea cocosului ca , pe o atare aderenta nu are cum sa te dea cu capu ge geam nici mama abs-ului, decat daca ies crampoane din cauciucuri, nu zici?? oricum, daca nu ai apucat sa mergi pe polei, asteapta sa mai cresti,dupa aia emiti pareri! bafta! |
-------------------- fan VAG!
|
|
Sony |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(laly @ 19 May 2005, 10:17) Cred ca s-a inteles ce am vrut sa spun, cand intra abs-ul in functiune simti ceva in pedala si in suspensie, dar in nici un caz nu cred ca poti sa simti efectiv cum sistemul franeaza, ii da drumul, franeaza, ii da drumul etc. Asta pentru ca aceste reprize sunt destul de scurte ca sa poti sa le remarci. Ba sa stii ca simti aceste secvente ca vibratii in pedala! |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
klaus |
![]()
Post
#50
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Voi nu pricepeti sa nu va mai dati cu parerea?
QUOTE(laly) Oricum forumu e plin de tot felul de meseriasi care, ca tot romanasul basit, vin sa dea lectii la toti cu tot bagajul lor de cunostinte tehnice Asta imi comunica mie nenea laly, care dupa cum se vede are vasta experienta, mai, mai sa aiba o conditie omniscienta... Si voi va legati de detalii din astea marunte si nesemnificative, ca pedala de frana la franare violenta, la masinile cu ABS vibreaza...Daca v-a zis domnu' specialist ca nu vibreaza, nu vibreaza, da? E clar? Chestia aia de o simtiti voi cand intra in actiune ABS-ul si deschide/inchide supapele, si care dus la introducerea ABS-ului la crestere accidentelor o simtiti pentru ca sunteti prea... simtiti... Sau pentru ca stiti despre ce vorbiti... Ce vroiam eu sa spun, este ca remarcile unora care sunt plini de "docta ignorantia" trebuie ignorate... Mai era unul Alex Mirica, sau cam asa ceva... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(laly @ 19 May 2005, 09:17) Cred ca s-a inteles ce am vrut sa spun, cand intra abs-ul in functiune simti ceva in pedala si in suspensie, dar in nici un caz nu cred ca poti sa simti efectiv cum sistemul franeaza, ii da drumul, franeaza, ii da drumul etc. Asta pentru ca aceste reprize sunt destul de scurte ca sa poti sa le remarci. Pe polei n-am rulat inca deci nu stiu cum face. Nu stiu ce ati inteles voi de aici, dar citind ce a scris aici, ii cam dau dreptate. Omul a spus ca este normal sa simti pulsatiile in pedala de frana, dar nu este normal ca franarea in trepte a masinii, datorata ABS-ului, sa fie sesizabila. Adica decelerarea sa se faca cat mai uniform, fara pulsatiile caracteristice "ABS-ului uman". Unde a gresit? Cat despre mesajul lui citat de Klaus, eu zi sa-i lasam pe moderatori sa-si faca treaba si sa nu mai provocam inutil la randul nostru... |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
klaus |
![]()
Post
#52
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o intrebare: de ce se simt acele pulsatii in pedala? Care este cauza lor?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(klaus @ 21 May 2005, 16:14) Cred ca ar fi fost mai bine sa-ti spui parerea direct, nu ca un profesor care isi examineaza elevul nepregatit... Sper ca pasajul urmator te va lamuri: QUOTE The controller monitors the speed sensors at all times. It is looking for decelerations in the wheel that are out of the ordinary. Right before a wheel locks up, it will experience a rapid deceleration. If left unchecked, the wheel would stop much more quickly than any car could. It might take a car five seconds to stop from 60 mph (96.6 kph) under ideal conditions, but a wheel that locks up could stop spinning in less than a second. Cred ca faceti o confuzie. Pulsatiile sunt in legatura directa cu cresterea, respectiv eliberarea, presiunii din instalatie si nu cu modificarea deceleratiei masinii. Daca creste presiunea, aceasta determina o decelerare puternica a rotii si nu a masinii. De ce nu a masinii? Pai scrie mai sus. Este practic imposibil sa opresti atat de repede masina, deoarece forta de frecare dintre anvelopa si asfalt este mult mai mica decat cea dintre disc si placute. => Cand ABS-ul creste presiunea, roata tinde sa se blocheze => roata incepe sa patineze pe asfalt. Astfel incat modificarea deceleratiei nu ar trebui sa fie sesizabila de catre sofer. Daca acest lucru este vizibil la unele LGN cred ca ori au probleme, ori sistemul ABS la LGN are o frecventa cam mica de operare...The ABS controller knows that such a rapid deceleration is impossible, so it reduces the pressure to that brake until it sees an acceleration, then it increases the pressure until it sees the deceleration again. It can do this very quickly, before the tire can actually significantly change speed. The result is that the tire slows down at the same rate as the car, with the brakes keeping the tires very near the point at which they will start to lock up. This gives the system maximum braking power. When the ABS system is in operation you will feel a pulsing in the brake pedal; this comes from the rapid opening and closing of the valves. Some ABS systems can cycle up to 15 times per second. Nu va dati seama ca daca sistemul ar avea o asemenea latenta a.i. sa fie sezizabila, atunci ABS-ul ar lungi semnificativ distanta de franare? Daca adunam toti timpii cat franele sunt slabite suficient de mult ca masina sa-si modifice deceleratia nu obtinem o valoare destul de mare care ar determina o crestere a distantei? Concluzionez: ABS franeaza in trepte roata, nu masina, astfel incat sa mentina deceleratia masinii cat mai aproape de forta de frecare (statica) generata de pneuri. |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
Sony |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(GolfIII @ 21 May 2005, 20:55) Nu va dati seama ca daca sistemul ar avea o asemenea latenta a.i. sa fie sezizabila, atunci ABS-ul ar lungi semnificativ distanta de franare? Daca adunam toti timpii cat franele sunt slabite suficient de mult ca masina sa-si modifice deceleratia nu obtinem o valoare destul de mare care ar determina o crestere a distantei? E vorba de o crestere in comparatie cu distanta de franare ideala, dar aceasta franare ideala nu poate fi obtinuta de un utilizator normal. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
klaus |
![]()
Post
#55
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu mai astept un rapsuns care sa aiba legatura cu realitatea sistemului... ca altfel, daca il dau pe aici, iar ma face lumea roman basit care isi etaleaza cunostintele...
Raspunsul lui GolfIII reprezinta o intelegere gresita a sistemului. sau usor incompleta. Hint: intrebati-va care este rolul motorului electric care formeaza o pompa hidraulica... PS: daca pun intrebari sunt un profesor la examen, daca dau raspuns sunt un roman basit ce-si etaleaza cunostintele. Sa inteleg ca ati vrea sa nu mai dau raspunsuri? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
klaus, nu avem cu cine ne certa!
cine e mai destept cedeaza, laly &comp pot sa creada ce vor....nu? e oricum la mintea cocosului ca daca esti de pilda pe criblura si bagi picioru in frana, se simte altfel la o masina cu abs fara de una fara... dar, ce mai conteaza? |
-------------------- fan VAG!
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(horsewhisperer27 @ 23 May 2005, 02:04) klaus, nu avem cu cine ne certa! cine e mai destept cedeaza, laly &comp pot sa creada ce vor....nu? e oricum la mintea cocosului ca daca esti de pilda pe criblura si bagi picioru in frana, se simte altfel la o masina cu abs fara de una fara... dar, ce mai conteaza? @horsewhisperer27: Pe viitor, inainte de a da cu bata in balta cu vreo concluzie "la mintea cocosului, mai bine ai citi inca o data ce s-a scris inaintea ta si poate astfel ai sa descoperi ca nu exista nici o legatura cu concluzia ta. ![]() Si, da, ramai intelept si cedeaza! @Sony: Inteleg ce vrei sa spui dar cred ca tu nu nu m-ai inteles pe mine foarte bine. Daca sistemul are o frecventa mica de functionare (intre pulsatii), fiind vorba de decelerare (aka acceleratie negativa), intervalul de timp scurs intre 2 pulsatii are un rol foarte mare in marirea distantei de frecare. Cu cat pulsatiile sunt mai dese, cu atat eficienta este mai mare. Ei bine, pentru ca masina sa-mi modifice sesizabil acceleratia, adica sa franeze in trepte, este necesar ca aceasta frecventa sa fie foarte mica. Cum se spune in citatul de mai sus, chiar diferentele de deceleratie la nivelul rotii sunt foarte mici, cele la nivelul masinii sunt practic nule. Arunca inca o privire pe citatul acesta: QUOTE It can do this very quickly, before the tire can actually significantly change speed. The result is that the tire slows down at the same rate as the car, with the brakes keeping the tires very near the point at which they will start to lock up. This gives the system maximum braking power Rostul ABS-ului este sa mentina coeficentul de frecare dintre anvelopa si asfalt ca fiind static, nu dinamic si, in acelasi timp, sa ofere maximul de eficienta la franare. Desi pulsatiile in pedala sunt normale, franarea in trepte nu este normala decat daca ABS-ul folosit este slab.QUOTE Point '8' describes the pressure variation happening up to fifteen times per second. This will depend upon the quality and sophistication of the system. The more times per second the system operates the more time the tyre delivers threshold braking and some steering. Repetitions that are more frequent also result in a smoother operation. In less sophisticated systems the feedback to the driver can be quite alarming. http://www.ambulancedriving.com/extra-info...ce-09-t101.html This post has been edited by GolfIII: 23 May 2005, 20:46 |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
Anakin |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti/Vitan ![]() |
Pai concluzia ar fi ca astia care au inventat chestia asta(abs) sunt niste......prosti,nu?Taote masinile straine care au in dotare Abs si mai stiu eu ce,sunt niste naspa de masini ca se mareste distanta de frinare si faci poc!Adica sau inventat tot felul de sisteme de siguranta(si nu are rost sa le enumar ca le stiti si voi)si se gasesc persoane care sa spuna ca tot "abs-ul uman" e cel mai eficient!Intradevar senzatia asta e,ca nu te mai opresti,dar e ceva psihologic,ca nu mai auzi scirtiitul si de aici si acel "disconfort"de marire al distantei de frinare,dar cel mai elocvent lucru e sa luati 2 masini,una cu si alta fara abs si sa vedeti care se opreste mai repede si mai controlat(fara derapaj)pe orice suprafata a carosabilului!Si dupa aceea asteptam comentarii! |
--------------------
Dacia
Logan cameleon
- B 51 ATO Forta sa fie cu voi
|
|
klaus |
![]()
Post
#59
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sistemul de ABS este un sistem INTERPUS pe sistemul de franare (sistemul de franare este format in acest caz din cilindru principal pedala-> ABS -> roata).
Sistemul are 2 supape pentru fiecare roata: una de blocare a sistemului, si una de eliberarea a lichidului din portiunea ABS->roata. In momentul in care o roata se blocheaza, supapa de inchidere inchide circuitul cilindru principal pedala-> roata, si cicuitul devine astfel doar ABS->roata. Oricat de tare s-ar apasa pe pedala, in cicuitul rotii respective nu mai apar alte presiuni, ci doar presiunea mentinuta intre ABS->roata. Daca circuitul rotii a fost blocat prea tarziu si roata a apucat sa se blocheze, se deschide cea de-a doua supapa care elibereaza din circuit (cicuitul inchis ABS->roata) o parte din lichidul de franare si astfel scade presiunea in circuitul respectiv si se da drumul la roata. Insa aceasta eliberare nu poate avea loc in circuitul primar (unde pedala apasata mentine presiune ridicata), ci se efectueaza intr-un rezervor tampon. Din acest rezervor tampon pompa de ABS (electrica) baga inapoi in circuitul principal, printr-un mecanism gen cama, lichidul de frana eliberat din circuit. Ceea ce se simte in pedala nu sunt supapele care se inchid si deschid, ci acesta "introducere" in circuitul principal (intre ABS -> cilindru principal de la pedala) de catre pompa a lichidului de franare. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Fire |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 12 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o intrebare ipotetica. Asadar ABS-ul nu permite blocarea rotilor la franare si controleaza forta franarii. E, sa zicem ca am pune masina pe 4 piloni, astfel incat fiecare roata sa nu atinga deloc pamantul. Punem in miscare rotile din fata, acceleram putin si punem frana. In cazul acesta daca ar actiona ABS-ul inseamna ca roata nu s-ar mai opri deloc pentru ca la cea mai mica presiune la disc roata s-ar bloca, abs-ul nepermitand asa ceva. Sper sa nu fie asa irelevanta intrebarea dar ma framanta de ceva vreme
|
--------------------
Logan
Ambition
- B XX RHS "Pai sa studiem problema sa gasim pe cineva"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 04:57 |