Cum se schimba placutele de frana la SLZ / DSN/CLT, Operatiile si descrierea lor detaliata
![]() ![]() ![]() |
Cum se schimba placutele de frana la SLZ / DSN/CLT, Operatiile si descrierea lor detaliata
i96nds |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|||
i96nds |
![]()
Post
#2
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Am uitat sa zic:
Mai sus e prezentata operatiunea de verificare a placutelor existente. In cazul in care se inlocuiesc placutele cu altele noi atunci nu veti reusi sa bagati etrierul la loc - din cauza ca noile placute sunt mai groase. Asa ca va trebui sa luati un ciocan cu coada de lemn si sa puneti coada asta intre degetele aratator si mare la fiecare mana. In acest fel faceti un fel de presa. Bucata de lemn aflata intre cele 2 degete mari se aseaza peste pistonul etrierului si cu degetele se trage de etrier pentru a impinge la loc pistonul. Apasati cate putin, treptat. Pistonul se va retrage in etrier. Ca sa nu vi se aprinda martorul (!) de pe bord dupa aceasta operatiune, trebuie ca inainte de a porni prima data motorul dupa schimbarea placutelor sa apasati usor, usor pe pedala de frana de cateva ori. La inceput incet apoi mai ferm pana se termina cursa pedalei. Astfel pistonul va veni iarasi in contact cu noile placute. Daca totusi se va aprinde martorul din bord responsabil cu sistemul de franare, vedeti ca sunt topicuri pe aici despre cum se reseteaza. (multumim lui Liviu) ![]() http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=834 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
![]() ![]() Adaug si eu ceva, garnitura cilindrului e bine sa fie scoasa, vorbesc de cea exterioara de protectie, ca aialalta are viata lunga. De asemenea e bine ca cilindru sa fie scos din pedala cam jumate, si curatata bine partea lucioasa, ca intra mizeria,si se poata sa aiba smaltul sarit, si sunt grunjosi(in cazul asta se procedeala la schimbarea lor) dupa se va impinge inapoi cu o presa de etrier. Si acum o presa de etrier improvizata, dar care isi face treaba se face dintr-o placuta de frana, nu uzata de tot, se da gaura in centru ei, cu bormasina, pe urma se da filet cu un tarod..de 10-12 de exemplu, pe urma se introduce un surub tot de 10-12, si de lungime potrivita ca sa impinga cilindrul pana in capat. Eu asa am si isi face treaba perfect. Bineneteles, in loc de placuta de frana se poate folosi orice bucata de metal potrivita. PS imi plac manusile, eu de obicei ma manjesc pana la coate cand ma apuc de asa ceva ![]() This post has been edited by argon: 18 Apr 2006, 11:40 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(i96nds @ 18 Apr 2006, 12:17) [...] Daca totusi se va aprinde martorul din bord responsabil cu sistemul de franare, vedeti ca sunt topicuri pe aici despre cum se reseteaza. (multumim lui Liviu) ![]() http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=834 Totul OK acolo doar ca dupa demontarea acelei sonde ICP va trebui apasata pedala de 3-4 ori energic, altminteri pistonasul din mecanismul interior de avarie nu revine pe pozitie. In plus, da, semnul (!) este indicatorul de avarie-printre care si al pompei de frina sau al uzurii placutelor de frina, iar (P) este al celei de parcare. In privinta garniturilor exterioare (burdufurile etrier) recomand inlocuirea lor si curatarea temeinica a pistonului in acea zona. Daca este rugina multa, recomand inlocuirea pistonului. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
moshulik |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Un detaliu bine de retinut - Dupa ce terminati de pus patinele alea si sigurantele (cele 4), mai verificati inca o data toate sigurantele, nu doar cele de la exterior, ci si cele dinspre interior. Ce mi s-a intamplat mie : cand am pus patina de sus (batuta cu ciocanul), pozitiile intermediare prin care a trecut inainte de a ajunge in pozitia definitiva au facut sa fie impinsa spre iesire siguranta dinspre masina, deci era foarte posibil sa iasa de tot. Asadar, cel mai bine e sa scoateti toate cele 4 sigurante, sa puneti patinele, apoi puse sigurantele la loc.
|
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
yO_ |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Dacia Felix Group: Members Posts: 528 Joined: 1 January 06 From: Târgoviște & Besançon ![]() |
Super tutorialul, si FELICITARI, acum mai ca m-as apuca sa mi le schimb singur la a mea.
Vream sa pun o intrebare: La Logan cum se poate masura uzura placutelor de frana? |
--------------------
DACIA
LOGAN
2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat.
- DB-05-SLE Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
|
|
little sam |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 3 January 06 ![]() |
Vezi ca pe undeva prin forum se scrisese grosimea placutelor de frana, era un post de al lui Klaus. Acum le masori cu un subler.
|
--------------------
logan
preferance
- CT-62-SMA Nu avem si nici nu dam.[COLOR=blue]
|
|
i96nds |
![]()
Post
#8
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Din ce am mai citit pe alte topicuri se pare ca inca nu e clar pentru unii - poate nu am fost explicit. Hai sa mai zic niste detalii pe care le-am uitat. Cand cumparati cutia cu placute FERODO TARGET TAR114 va veti da seama ca cele 4 placute nu sunt identice. Adica: Placutele au 2 parti laterale - metalice, ca niste aripioare. In aceste aripioare este cate o gaura. Constructia lor e aproape simetrica, exceptand un nit. Deci placutele au un bolt de aluminiu (sau nit) doar in UNA din gauri. Eu i-as spune mai degraba NIT decat bot. Cam asa e si facut, a fost nituita una din gauri. Asa e si la voi? Modelele mai vechi de placute aveau ambele gauri descoperite - deci toate cele 4 placute erau la fel. Acum sunt mai smecheri si pun acest nit. Poate nu ati observat - daca aveti placute cu nit atunci doua au nitul intr-o parte iar doua in cealalta parte. Deci nu erau chiar toate la fel. La fiecare roata iti trebuie o placuta cu nitul intr-o parte pentru fata interioara a discului si alta placuta cu nitul in cealalta parte pentru fata exterioara a discului. Ideea e ca agrafa (sarmulita aia in forma de U) se pune in partea cealalta, adica in partea unde nu este nit. Cand se monteaza placutele trebuie sa ai agrafa intotdeauna in partea de sus iar boltul (nitul) - in cazul in care exista - in partea de jos. Acuma stiti cum era bancul ala : "Cu verdele in sus !!!" - cam asa zic si eu acum - aveti grija sa nu puneti placuta cu partea metalica spre disc ci sa fie cu cealalta parte spre disc. Deja pare complicat de am scris asa de mult. Insa va asigur ca va prindeti imediat cand sunteti cu ele in mana.... Mai scriu si niste detalii DOAR pentru cei mai pretentiosi: SLZ nu are senzor de uzura la placute. Insa existe un fel de rezolvare si la asta. Inca nu am pus-o in practica dar e simplu. Mai precis: in cutia Ferodo Target Tar114 gasiti - mai nou - si doua piese mici cam de 1 cm si groase de 0.4cm - aproximativ. Piesa asta are inauntru ceva metalic iar exteriorul e facut din plasic. Aceasta piesa are rol de senzor de uzura. Adica se infinge cate un surubel dintr-asta la fiecare roata - la una din placute. Acest surubel se baga PRIN agrafa de care mentionam si PRIN gaura aceea ce a ramas libera. Deh, trebuia umpluta si gaura aia cumva ![]() Dintr-o parte a acestui surubel se vede metalul din interior. Evident aceasta parte "deschisa" a surubelului se va monta catre disc. Cu timpul plasticul se va roade odata cu uzura placutelor. Cand se ajunge la grosimea minima admisa a placutei (7mm) acel metal va ajunge sa atinga pe disc si va scoate un suierat ascutit. Iata deci cum s-a realizat un martor de uzura MECANIC cu semnalare ACUSTICA, in locul celui bengos - cu avertizare vizuala pe bord prin aprinderea unui bec rosu. Deci cum vine placuta montata langa disc: - in partea de jos e nitul acela ce nu se scoate - in partea de sus e agrafa aceea in forma de U si cu acest surubel ce acopera gaura. Daca ati inteles ceva, ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
paulica |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai fratilor ziceti-mi si mie de unde vine treaba asta cu 7 mm minim? Artati-mi si mie. Si stiti ce? o sa fac eu un test sa vad daca piesa aia "mica mica", care se pare ca este cupru sau alama, din interiorul piesei aleia mici de plastic nu cumva intra la fix intr-un papuc dintr-acela special rotund cum este la actuatoare. Ca daca este asa atunci chestia asta de plastic se monteaza exact invers si in gaura aia se baga contactul, si când ajunge de roade si plasticul (probabil la vreo 3 mm) da la masa prin disc si se aprinde becu' in bord.
Numai bafta va doresc si mai vorbim. P.S. M-a frapat faptul ca pe cutie arata un bec aprins si nu cred ca ar minti ei sa nu aiba senzor. |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
klaus |
![]()
Post
#10
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
paulica |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
De acord nenea Klaus. Dar am citit mai cu atentie pe hârtia aia din cutia cu placute si astia de la Ferodo zic clar: "..... mai putin de 3 mm, se schimba". Asa ca ramân la varianta mea. Nu le-am pus papuci dar am reusit sa scot pinii aia frumusel fara sa stric plasticul, am cositorit fire de ei, si când le pun pe roata am sa pun si niste tub termo. Si iaca si senzorul electric.
Numa' fericire. |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
Rayman |
![]()
Post
#12
|
![]() ;) Group: Members Posts: 20 Joined: 12 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(i96nds @ 17 Apr 2006, 12:05) - Deci am pus la loc placutele, urmeaza etrierul. Se pune pana de jos. E simplu. Mi-am schimbat si eu azi placutele, pentru ca la service mi-au facut programare peste vreo 10 zile si nu mai puteam astepta atat intrucat se auzea un zgomot ciudat (nu chiar de fier pe fier ci un usor tiuit atunci cand se incingeau franele). Tutorialul tau mi-a fost de folos, desi am mai schimbat placute dar la dacia berlina. Una din nedumeririle mele este legata de modul de punere a placutelor noi. Pana nu am scos arcurile alea (sau cum se cheama ele...) care se fixeaza in cate doua gauri prin interiorul etrierului, un arc sus si unul jos, nu am reusit sa montez placutele noi !! Mi se parea ca nu au loc, iar agrafele erau destul de deformate asa ca pana mi-am dat seama cum trebuie indoite la loc mi-a luat ceva timp. Legat de discurile de frana, le-am masurat si au 18 mm atat in dreapta cat si in stanga!! Trebuie schimbate urgent sau le mai pot folosi ? Recunosc ca am mers cu placutele pana la limita (primul schimb la 18000 km, al doilea la 42000 km, numai cu placute de origine - TEXTAR cred ca se cheama) insa nu am ajuns decat prima oara fier pe fier si doar pe o parte (veneam de la drum lung si pe timp de noapte, asa ca unde sa le schimb?). Oricum in rest am urmat indicatiile tale privind curatenia locala si sunt supermultumit. Nu se aude nici un pacanit la plecare, suierat sau alt zgomot de frecare iar franele tin OK. |
--------------------
FORD Focus
Citroen C3
Ex. Solenza
|
|
i96nds |
![]()
Post
#13
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Uitati aici ca un coleg a mai adus imbunatatiri procedurii:
http://www.daciaclub.ro/Discuri-de-frana-t...0-p1348343.html Poate face un moderator PIN THIS TOPIC - ca e totusi util pentru multi. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
hash |
![]()
Post
#14
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
cat am cautat pe forum pana am dat de topicele astea, foarte bune .. recomand pinning.
|
--------------------
-
-
-
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
Eu cand am schimbat placutele de frana nu am mai pus agrafa aia sus la placuta ca era cam deformata, afecteza cu ceva?
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
alinbum |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 9 February 08 ![]() |
Salut. am si eu o intrebare in legatura cu garnitura de la pistonul etrierului la o solenza. vreau sa stiu daca se schimba usor si cat de greu intra pistonul inapoi la locul lui. se merita sa schimb si garnitura cand schimb placutele de frana daca nu am avut pierderi de lichid de frana????
|
--------------------
dacia
solenza 1.4
2003
|
|
moustache |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 12 July 04 From: Brasov ![]() |
Daca nu iti curge lichid si daca nu iti trage aer si daca nu iti sta roata infranata, o schimbi doar de dragul schimbatului, eventual ca sa ai ulterior una din problemele de mai sus.
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
- BV-36-MAT
|
|
i96nds |
![]()
Post
#18
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pentru cei ce nu inteleg cum trebuie puse agrafele, am atasat poze.
Agrafele au o parte usor mai ridicata decat cealalta - adica varfurile U-ului sunt mai departate decat e baza U-ului. Partea mai lata se pune catre azul planetarei. Am pus poza si cu placuta interioara si cu cea exterioara. Am pus si o poza care arata cum se pune placuta la locul ei: intai oblic si apoi se apasa. Sper sa ajute..... Attached thumbnail(s) IMG_7517__Medium_.JPG ( Size: 63.26k ) Number of downloads: 2879 IMG_7518__Medium_.JPG ( Size: 67.12k ) Number of downloads: 2713 IMG_7519__Medium_.JPG ( Size: 73.88k ) Number of downloads: 2677 IMG_7520__Medium_.JPG ( Size: 55.4k ) Number of downloads: 2671 IMG_7521__Medium_.JPG ( Size: 75.25k ) Number of downloads: 2542 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 17:12 |