DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> sens giratoriu, prioritate/benzi

adi_ar
post 7 Oct 2008, 15:02
Post #31


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Klaus ne-a lamurit din punct de vedere al responsabilitatii cum stam.

biggrin.gif Klaus, am convingerea ca responsabilitatea celui de pe banda 2 nu se termina la asigurare!
Adica finalul nu este:
Ne asiguram.
Pe banda 1 circula un autoturism
- Da-l in ma-sa, eu m-am asigurat! radmasa.gif

@Andi_ACS:
Ai dreptate si stiu ca stiai (pfui) cum stau lucrurile dar am incercat sa dau o "regula" mai scurta si clara.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 7 Oct 2008, 15:09
Post #32


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




@adi_ar s-a lamurit problema smile.gif

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 7 Oct 2008, 15:47
Post #33


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.506
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




@ klaus.

Desi am voie sa merg pe ce banda vreau, giratoriile au fost proiectate pentru a eficientiza traficul intr-o intersectie. asa ca daca merg intr-o veselie pe banda 1, singurul lucru care reusesc sa-l fac este sa ii incurc pe cei care vor sa intre si ei in giratoriu, si care ar fi putut sa intre, daca ma incadram frumos pe banda a 2-a pana inainte de locul unde vreau sa parasesc giratoriul.


In desenul ala animat spune la un moment dat ca poti sa faci stanga de pe banda a doua, daca prima banda este ocupata de un altul care face dreapta, altfel, se recomada sa treci pe banda 1.
Sincer, desenul ala este o prostie teoretica, pentru ca in realitate, nu se intampla (doar) asa. tu esti pe banda 2, altul intra si el pe banda 1. dupa care el vrea s-o tina inainte, iar tu sa faci dreapta. moment in care, normal, ar trebui sa schimbati benzile. pana va dati seama ce si cum, tu deja ai ajuns la iesirea ta. No acuma tu stii ce ai de facut, dar (deoarece esti in paralel cu el ) , n-ai idee ce face cel din dreapta. Normal ( sau macar politicos ) e sa incetinesti si sa-l lasi in fata. Asta daca iti plac aripile in forma lor originala tongue.gif


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 Oct 2008, 15:57
Post #34


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(bucatzel @ 7 Oct 2008, 15:38)
de curios... ca eu n-am avut treaba prin Deva decat pe ulita europeana. Vorbesti cumva de giratoriul de la real?
*



Ala e simplu, dar in oras rasar peste noapte, eu aveam in gand cel de la Lido. Pana acum un an nu aveam nici un sens giratoriu, acum avem 5, and counting...foarte multa lume s-a trezit cu ele peste noapte si habar nu au, eu pana acum, nefiind sigur de reguli(d'aia am intrebat aici) intram pe banda din dreapta si deseori bizonii imi taiau calea, si tot ei claxonau..daca nu aveam frane bune luam o gramada care mi-au taiat fața.

QUOTE
avem 5


7 mai exact, le-am mai calculat odata.

This post has been edited by argon: 7 Oct 2008, 16:04


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Oct 2008, 16:54
Post #35


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Curios sunt, dintre cei care tot zic pe aici cum e "normal" si ca "normalul" nu prea are legatura cu realul, ce or sa faca ei in giratoriul de la arcul de triumf din Bucuresti... Care are vreo 4 benzi...
Sau in giratoriu de la televiziune. Care are benzi tot vreo 4 si nedelimitate cu vopsea pe carosabil, de se fac in realitate vreo 6 la fata locului. Sau in giratoriul de la Aviatorilor, care ere si ala vreo 3 benzi pe sens.

Deci tare curios sunt cum s-ar descurca "practicienii" de pe aici, carora una le spune legea si alta desenele de pe net.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 7 Oct 2008, 17:03
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




klaus giratoriile alea au semne de dirijare a circulatiei cedeaza, prioritate...etc... (si cel putin la arcul de triumf pe partea nordica erau indicate directiile de mers......)


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 7 Oct 2008, 17:05
Post #37


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Vai ce curios mai esti domnul meu... pentru a fii tu multumit repet (din nou) ca in realitate se practica: bunavointa celorlalti participanti la trefic, prioritatea de jeep, bagatul la nesimtire, etc.
Am mai dat un exemplu - daca vrei sa scoti masina din curte/parcare si strada e foarte aglomerata trebuie sa gasesti o solutie 'alternativa'. Daca ar fi strict dupa lege ai sta multe ore sa iesi.
Unii nu pot insa intelege (sau nu vor, sau se cred superiori facand comentarii arogante) ca una e sa discutam cum ar fi normal dpdv TEORETIC si alta e cum se intampla PRACTIC.
Ala care nu a incalcat nicio lege in trafic sa arunce primul piatra...

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Oct 2008, 17:52
Post #38


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si eu care credeam ca discutam:
QUOTE(argon @ 7 Oct 2008, 15:02)
sunt eu mai de la provincie asa, dar nu am stiu niciodata cum e cu prioritatea in sens(atentie, nu prioritatea la intrare).
*


Asa deci, se discuta cum e practic, nu ce a intrebat initiatorul (cum e legal).
Pai atunci poate nu ar fi rau sa se stearga niste off-topice. Zic si eu.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yanyu
post 7 Oct 2008, 20:26
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 29 April 08
From: Galati




dupa parerea mea au gresit amandoi!
primul nu este incadrat pe banda corecta pentru a treia iesire.
al doilea nu sa asigurat la schimbarea benzii de circulatie.
mai vinovat este al doilea decat primul!

This post has been edited by yanyu: 7 Oct 2008, 20:26


--------------------
renault megane 2 2007 1.6-16v - xx.xx.xxx
Invata de la toate ca totu-i trecator.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NIN
post 7 Oct 2008, 21:55
Post #40


Membru de seara


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 September 04
From: Timisoara/Jimbolia




Dupa ce am facut scoala de soferi stiam regula:
-Faci dreapta la prima, te incadrezi pe banda 1 (si inainte de a intra in sens) cu semnal dreapta.
-nu faci dreapta te incadrezi pe B2 cu semnal stanga si faci dreapta + trecere pe B1 inainte de iesirea dorita.

Acu 2 ani m-am facut sofer aproape zilnic si am mai invatat. Eram chiar revoltat daca asteptam la intrare in sens si unu pe B1 nu facea dreapta sa am loc sa intru, ce sa mai zic daca eram in sens pe B2 si ala de pe B1 nu iesea la prima la dreapta odata cu mine.
Dupa cateva experinte de astea m-am pus pe informare si concluziile sunt urmatoare:

IN lege e specificat ca cei din sens au prioritate fata de cei care asteapta la intrare in sens. In rest se aplica regulile de circulatie.
1. Poti sa faci sensul de 10 ori pe banda 2 , banda 1 (sau orice alta banda). Asta fara semnal.
2. Schimbarea benzilor in sens se face cu semnal si asigurare, adica ca pe orice drum drept cu mai multe benzi. (pt initiatorul topicului, situatia descrisa de el incalca aceasta regula...)

Ce-mi spune practica:
1.Faci prima la dreapta, te incadrezi pe B1 cu semnal dreapta
2.Faci a doua: te incadrezi pe B1 cu semnal stanga , treci de prima iesire si iesi la a doua.
Comentariu:
pun semnal stanga pt:
- cei ce asteapta la prima intrare sa fie convinsi ca nu ies din sens
- cei de pe B2 care vor sa iasa sa stie acelasi lucru
- o problema mica e ca-i poti incurca pe cei de pe B2 care pot crede ca treci vrei sa treci pe B2 si sunt excesiv de politicosi.

3. Faci a 3-a, 4-a la dreapta (iesire), te incadrezi (intri) pe B2 si pui semnal stanga , inclusiv in sens pana te apropii de iesirea dorita, Schimbi B1 dupa ce treci de penultima iesire, cu semnal dreapta. Pana acum nu am fost nevoit sa ma opresc complet fiindac B1 era ocupata.


Sper ca va ajuta experinta.







7 Oct 2008, 22:07:
Acum alte dileme la circulatia in sensul giratoriu:

1.
Intrarea are 2 benzi (BI1,BI2) , sensul are tot 2 (B1,B2).
Daca sunt pe BI2 ma pot incadra pe B1, sau sunt obligat pe B2?



2.
Sens cu 2 benzi, iesire cu 2 (BE1,2)
De pe B1 din sens pot iesi pe B2 a drumului de iesire??. Se poate interpreta ceva de genul : merg pe B1 in sens, intalnesc B1 de iesire si nu fac dreapta, intalnesc B2 de iesire si fac dreapta, O eventuala coliziune cu un coleg de pe B2 din sens care iese si el pe B2 de iesire, considerand(in viziune lui) ca eu tre sa ies pe B1, cine e vinovat oare?


Oricum,
conduceti cu atentie si nu va infigeti chiar daca lege e de partea vostra{nici momai, da fiti pregatiti sa va si opriti},in cel mai bun caz birocratia nu e, in cel mai rau ati scapat de griji.



This post has been edited by NIN: 7 Oct 2008, 22:07


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureate Plus 1.4MPI - TM-XX-T??
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Oct 2008, 22:27
Post #41


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Sensul giratoriu este INTERSECTIE DIRIJATA. Deci se aplica toate regulile din intersectiile dirijate.
In intersectii cei de pe banda din stanga pot face la stanga sau tot inainte, cei de pe banda din dreapta la dreapta sau tot inainte. Cum la stanga nu exista, cei de pe banda 2 pot face doar drept inainte (daca nu se baga pe banda 1) - deci sa se roteasca in giratoriu. Evident, in practica nu se intampla chiar asa, mai face lumea dreapta si de pe banda 2.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 8 Oct 2008, 06:45
Post #42


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Dupa toata discutia asta, trebuie sa ma concentrez de-acum sa ma dumiresc cum fac eu in practica, sincer nu-mi amintesc! Ce stiu este ca pana acum am scapat muuulti ani si kilometri, ca alt personaj de pe forum, recent! radmasa.gif


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcss
post 8 Oct 2008, 07:01
Post #43


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




Daca giratoriul are 4-5 benzi (de exemplu cel din Brasov, de la gara)? Daca nu stii exact pe unde vrei sa iesi din el, esti cam copt si clar incurci circulatia la greu...


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 8 Oct 2008, 08:43
Post #44


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 7 Oct 2008, 23:27)
Sensul giratoriu este INTERSECTIE DIRIJATA. Deci se aplica toate regulile din intersectiile dirijate.
In intersectii cei de pe banda din stanga pot face la stanga sau tot inainte, cei de pe banda din dreapta la dreapta sau tot inainte. Cum la stanga nu exista, cei de pe banda 2 pot face doar drept inainte (daca nu se baga pe banda 1) - deci sa se roteasca in giratoriu. Evident, in practica nu se intampla chiar asa, mai face lumea dreapta si de pe banda 2.
*



si o completare... daca in giratoriu sunt mai multe benzi se aplica si regula de prioritate la schimbarea benzii: daca banda 1 e la dreapta si banda (n) e cea din extrema stanga, cel care schimba banda de la (n) catre (n-1) are prioritate fata de cel care schimba de la (n-2) la (n-1)... cu alte cuvinte, ca cel aflat in mijlocul giratoriului cu mai multe benzi are prioritate pentru a schimba banda ca sa paraseasca giratoriul


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yanyu
post 8 Oct 2008, 09:10
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 29 April 08
From: Galati




QUOTE(AL @ 8 Oct 2008, 09:43)
si o completare... daca in giratoriu sunt mai multe benzi se aplica si regula de prioritate la schimbarea benzii: daca banda 1 e la dreapta si banda (n) e cea din extrema stanga, cel care schimba banda de la (n) catre (n-1) are prioritate fata de cel care schimba de la (n-2) la (n-1)... cu alte cuvinte, ca cel aflat in mijlocul giratoriului cu mai multe benzi are prioritate pentru a schimba banda ca sa paraseasca giratoriul
*



nu pot sa cred!
scuza-mi ''obraznicia''!


--------------------
renault megane 2 2007 1.6-16v - xx.xx.xxx
Invata de la toate ca totu-i trecator.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 8 Oct 2008, 10:01
Post #46


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




OUG 195/2002 (actualizat iunie 2007) art. 57 alin. (4):
"În intersectiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circula în interiorul acestora au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda în intersectie."

coroborat cu Regulamentul de aplicare a OUG 195, aprobat prin HG 1391/2006 art. art. 106. alin. (1):
"Pe un drum public prevazut cu minimum 3 benzi pe sens, cand conducatorii a doua autovehicule circula in aceeasi directie, dar pe benzi diferite, si intentioneaza sa se inscrie pe banda libera dintre ei, cel care circula pe banda din dreapta este obligat sa permita celui care vine din stanga sa ocupe acea banda."


acum e clar?

incearcati sa nu respectati asta de exemplu in giratorii din Franta, sa vedeti ce *uie va luati, in caz ca scapati neloviti sau neamendati


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 8 Oct 2008, 10:05
Post #47


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(AL @ 8 Oct 2008, 09:43)
...... cu alte cuvinte, ca cel aflat in mijlocul giratoriului cu mai multe benzi are prioritate pentru a schimba banda ca sa paraseasca giratoriul
*



Al, doar fata de cel care vrea sa intre spre centru giratorului, atat! Nu si fata de cel care se invarte cat vrea el, tinandu-si banda!


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 8 Oct 2008, 10:08
Post #48


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




pai eu ce am zis? are prioritate (n)>(n-1) fata de (n-1)<(n-2)... daca pe (n-1) exista masina, (n) astepta si intra dupa ea pe (n-1)... eu spuneam ca aceasta regula se aplica si in giratorii, nu numai pe portiunile de drum cu mai multe benzi (>=3)


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victoras2001
post 8 Oct 2008, 10:16
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.840
Joined: 15 February 08




Al, regula asta e clara. Numai ca initiatorul topicului a ridicat alta problema. Nu voia sa treaca de pe banda 1 pe 2 (la concurenta cu cel ce voia sa treaca de pe 3 pe 2, ca sa fie obligat sa-i acorde prioritate), era curios daca trebuie sa-i acorde prioritate celui de pe 2 care voia sa iasa din giratoriu taindu-i calea.
Dupa parerea mea, nu se pune problema de acordare de prioritate. Cel mentionat de initiator trebuia sa ocupe din timp banda care-i permitea sa iasa din giratoriu regulamentar. Mai mult, inainte de a face acea manevra, era obligat sa se asigure. Mi se pare foarte clar, nu vad de ce trebuie doua pagini de discutii pe tema asta.

This post has been edited by Victoras2001: 8 Oct 2008, 10:50


--------------------
ZAZ Zaporojeț 1969
Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yanyu
post 8 Oct 2008, 10:30
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 29 April 08
From: Galati




QUOTE(AL @ 8 Oct 2008, 11:01)
OUG 195/2002 (actualizat iunie 2007) art. 57 alin. (4):
"În intersectiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circula în interiorul acestora au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda în intersectie."

coroborat cu Regulamentul de aplicare a OUG 195, aprobat prin  HG 1391/2006 art. art. 106. alin. (1):
"Pe un drum public prevazut cu minimum 3 benzi pe sens, cand conducatorii a doua autovehicule circula in aceeasi directie, dar pe benzi diferite, si intentioneaza sa se inscrie pe banda libera dintre ei, cel care circula pe banda din dreapta este obligat sa permita celui care vine din stanga sa ocupe acea banda."
acum e clar?

incearcati sa nu respectati asta de exemplu in giratorii din Franta, sa vedeti ce *uie va luati, in caz ca scapati neloviti sau neamendati
*



nu!
exemplul era dat pentru Romania in speta Hunedoara,iar faza cu '' *uie '' las-o mai usor, mai esti si moderator!
1. citeste cu atentie tot topicul,vezi ca situatiile relatate difera!
2.scrii si te contrazici singur!
3.incearca sa conduci dupa reguli de circulatie nu dupa formule matematice!
sanatate!



8 Oct 2008, 11:44:
Victoras2001 - e bine sa discutam si despre asta si e bine sa discutam pana ajungem la un consens ''legal'' fiindca intalnesti in trafic astfel de exemple de situatii cand respectam mai mult sau mai putin regulile de circulatie. si daca mai ai si fixatii sau dileme asupra unor paragrafe din codul rutier se termina la asigurari!
sunt sigur ca nimeni nu vrea sa ajunga acolo!

This post has been edited by yanyu: 8 Oct 2008, 10:44


--------------------
renault megane 2 2007 1.6-16v - xx.xx.xxx
Invata de la toate ca totu-i trecator.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 8 Oct 2008, 10:58
Post #51


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




yanyu, nu-i asa ca ai luat carnetul pe spaga? Sau la mare noroc?
Nu de alta, dar legislatia auto in nici un caz nu se poate spune ca o cunosti.
Iar Al nu raspundea la intrebarea initiatorului, ci facea o ADAUGIRE de informare asupra unei alte prevederi legislative cu aplicabilitate in giratoriu. Prevederi legislative EUROPENE si ROMANESTI deopotriva (adica in vigoare si pe teritoriul Romaniei, nu doar pe cel al Frantei. Exemplu cu Franta era dat (ca vad ca se pricepe greu pe aici) pentru ca acolo prevederile de giratoriu sunt cunoscute si aplicate, ca aia au mai multe giratorii pe metru patrat decat in Romanica. Dovada ca romanasii, ca tine, cand le spui de prevederile legale in giratoriu (pe care trebuiau de altfel sa le cunoasca) te iau peste picior, ca de, e o noutate pentru ei si legea nu e lege, conteaza doar aplicarea ei "dupa ureche", dupa "bunul simt".

Eu atat va urez la cei cu "dupa ureche" si dupa "bunul simt": sa ajungeti sa invocati aceste motive in fata unei instante. Si treaba sa fi fost si penala cu raniri. Sa vedeti cat de legale sunt argumentele "dupa bunul simt" sau "dupa ureche".


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 8 Oct 2008, 11:27
Post #52


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




QUOTE(klaus @ 8 Oct 2008, 11:58)
[...]sa ajungeti sa invocati aceste motive in fata unei instante. Si treaba sa fi fost si penala cu raniri. Sa vedeti cat de legale sunt argumentele "dupa bunul simt" sau "dupa ureche".
*



Sa urezi unor colegi de forum sa faca accident cu urmari grave mi se pare un lucru josnic, urat si nedemn de un om. Una e sa te contrazici, sa argumentezi, sa discuti si alta e sa faci asa urari....
Imi pare rau ca exista astfel de oameni, de fapt astfel de membri daciaclub.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yanyu
post 8 Oct 2008, 11:37
Post #53


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 29 April 08
From: Galati




da carnetul l-am luat cu spaga, daca asta te satisface!
nu stiu cat de impertinent sau pertinent am fost eu in raspuns,dar va rog sa ma scuzati!
Klaus - nu ai tu de unde sti cata legislatie rutiera cunosc eu!
sanatate!


--------------------
renault megane 2 2007 1.6-16v - xx.xx.xxx
Invata de la toate ca totu-i trecator.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Oct 2008, 11:37
Post #54


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




asadar si prin urmare, rolul acestui topic a fost partea de legislatie, nu ma intereseaza ce se face dupa mica intelegere sau ce spune instructorul ca ar fi frumos sa faci, pe politisti nu-i intereseaza asta.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victoras2001
post 8 Oct 2008, 11:47
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.840
Joined: 15 February 08




E foarte simplu. Omul a intrat pe banda ta, tu mergand inainte. Ca sa faca asta regulamentar, trebuia sa se asigure temeinic. E o situatie pe care-o intalnesti extrem de des in trafic. Faptul ca s-a petrecut intr-un sens giratoriu, nu schimba cu nimic situatia.
Legea postata de Al, tocmai ma pregateam s-o postez eu, dar mi-a luat-o inainte. E o lege pe care-am observat ca n-o respecta nici 10% din conducatorii auto, mai mult ca sigur din cauza necunoasterii ei. Chiar am avut ocazia sa ma cert cu un conducator auto, fix in fata politistului. Omul habar n-avea ca exista o astfel de lege. A tacut abia cand i-a confirmat politistul.

This post has been edited by Victoras2001: 8 Oct 2008, 11:50


--------------------
ZAZ Zaporojeț 1969
Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 8 Oct 2008, 11:53
Post #56


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(yanyu @ 8 Oct 2008, 12:37)
da carnetul l-am luat cu spaga, daca asta te satisface!
nu stiu cat de impertinent sau pertinent am fost eu in raspuns,dar va rog sa ma scuzati!
Klaus - nu ai tu de unde sti cata legislatie rutiera cunosc eu!
sanatate!
*


Nu te cred!


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 8 Oct 2008, 12:32
Post #57


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Eu nu incetez sa fiu uimit de comportamentul dual al ("unei anumite parti"™ a) colegilor nostri.

Si anume: pe de o parte se despica firul (legislativ) nu in patru, ci in o suta. Se analizeaza cu mare atentie daca "in intersectii" inseamna "in cele nesemnalizate" sau "in toate"; se analizeaza cu mare atentie cine trece primul la schimbarea benzilor de circulatie; se analizeaza cu mare atentie daca e conform cu normele europene sa se plateasca atit amenda cit si ridicarea masinii parcate neregulamentar si asa mai departe - acestea sunt doar citeva exemple recente.

Pe de alta parte se insotesc aceste profunde analize cu (sfaturi pentru) circulatie "la ghici", "la bun sumt", la "ce mi-a spus instructorul" cit si cu incalcari ale legii: adica stiu ca n-am voie sa parchez+o fac totusi+sunt nelamurit ca mi s-a ridicat masina.

Am descris mai sus dualitatea. Sau sa-i spunem schizoidie?

PS: inainte sa-mi sara careva in cap: eu inteleg perfect sursa acestei dualitati - si desigur nu sunt de acord cu ea, ca altfel n-as fi scris aici.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 8 Oct 2008, 12:52
Post #58


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.252
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




Se cheama dialectica!
Tocmai dumneata sa nu stii? tongue.gif
Ma gandesc ca acel carnet ( din avatar ) nu-i luat pe spaga!


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE/Santa Fe 2004 / 2019/2008 - XX-B-XXX
#Hırsızlargibigeceniniçine

Funken Kurbelwelle
Uzun Araç!
Değer Așılırsa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 8 Oct 2008, 13:08
Post #59


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




In acest context eu as intelege altceva prin dialectica.

In clar - ceea ce am descris eu se cheama altfel: smecherie (aici in sensul negativ al vorbei).


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 8 Oct 2008, 13:56
Post #60


Membru


Group: Members
Posts: 4.468
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




Eu cand am facut scoala instructorul mi-a spuns ca ma incadrez pe banda 1 pentru prima iesire din giratoriu, pe banda 2 pentru a doua si pentru urmatoarele 3,4..n. Cand iesi pe a doua iesire e simplu, te repliezi pe banda 1 intre prima si a doua iesire(asigurandu-te). Pentru iesirile 3,4...n te repliezi pe banda 2 daca esti pe una superioara asigurandu-te ca pe banda aceea nu e nimeni pe care sa-l incomodezi, si la fel pe 1 apoi.

Aici mai incape o discutie ce faci daca iesirea are 2 benzi pe sens...

PS. Pe un site al cauri link a fost postat mai devreme

QUOTE
- Semnalizati dreapta de indata ce ati ajuns la 25 m de iesirea dorita.


Adica semnalizez dreapta inainte sa intru in giratoriu , daca e unul mic...

Semnalul dreapta se da cand esti in dreptul iesirii n-1 in conditiile in care urmeaza sa iesi pe n.

This post has been edited by St: 8 Oct 2008, 14:01


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 05:08
Forum Renault