Diorama lui PROGNOSIS, orasul din sufragerie
![]() ![]() |
Diorama lui PROGNOSIS, orasul din sufragerie
argon |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
madkat |
![]()
Post
#122
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
totusi vorbim de pro(s)tv ... din pacate nu era complet de neprevazut aceasta situatie...
cu toate astea - e o vorba - There is no such thing as bad publicity ![]() |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#123
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Actionare macaz cu servo
Disperat de modul caraghios si defectuos in care functioneaza motoarele de macaz de la Piko pe baza de bobina magnetica, am inceput sa pun in practica un gand mai vechi si anume acela de a face o actionare de macaz pe baza de micro server de modelism. th_actionare-macaz-05.jpg Am pus pe youtube doua filmulete cu functionarea actionarii. Dar fiind prima incercare, ma declar multumit de functionare. Miscarea este mult mai realista. Maine voi face al doilea montaj avand deja idei de imbunatatire a acestuia. Dupa ce fac si montajul electronic (nu am inca niste piese electronice - rezistente si semireglabili) voi reveni cu detalii si cu implementarea sistemului. Este foarte usor de facut si o data ce mi-a venit ideea si s-a cristalizat in mintea mea, confectionarea a durat foarte putin. Urmatorul model va fi ceva mai robust si mai usor de pus pe planseta! 28 Apr 2009, 12:55: Mecanism de actionare a macazului home made Am folosit un micro server de modelism si un montaj electronic de control tip servo driver modificat pentru necesitatile mele. In fapt am inlocuit potentiometrul de 50K cu un grup de doua semireglabile de 100k puse in paralel dar din care am trecut prin comutatie doar firul de pe cursor pentru comanda celor doua pozitii ale macazului. Semireglabilele au rolul de a limita cursa exact acolo unde este nevoie. Mecanismul este fiabil, ieftin, usor si rapid de construit, nu necesita multe piese si miscarea rezultata este realista. In plus nu se mai pune problema ca se da acul macazului peste cap, ca legaturile si contactele nu se fac cum trebuie, ca lamele raman lipite si bobina ia foc. Adio aceste aceste probleme. Plus un sunet placut de mororash la miscarea macazului, mult mai aproape de realitate decat tacanitul unei bobine. Planuiesc sa aduc imbunatatiri prin montarea unor micro-contacti care sa aprinda leduri in functie de pozitia macazului! Costul final al motorului de actionare este de 30 lei (servo si electronica) plus 2 ore de munca! Dar satisfactia nu are valoare! th_actionare-macaz-18.jpg This post has been edited by Prognosis: 28 Apr 2009, 11:55 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
EVRIKA!!! Am eliminat balansul! Nici nu-mi vine sa cred cat de simplu este!
Stim cu totii cat de enervant poate fi balansul de ratushca beata a acestei masini. In consecinta am studiat problema, am comparat cu alte locomotive si am gasit o solutie extrem de simpla si la indemana oricui indrazneste sa demonteze locomotiva. th_060-DA-11.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
05 mai 2009
Intr-un material privind statistica paginilor web din Ialomita, publicata astazi pe situl Gura Ialomitei, www.trenulete.info ocupa un onorant loc 2, cu un numar de 2734 vizitatori pe luna aprilie si o medie de 91 de vizitatori unici pe zi, mai mult decat situri specializate in presa locala, sau radio local. Multumesc colegilor de la Gura Ialomitei si celor ce viziteaza paginile mele. th_guraialomitei.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
modificari automotor TV 135
Am reluat activitatea la reconditionarea automotorului VT 135. Am refacut ansamblul transmisiei pe baza unui alt proiect folosind un singur corp pentru ambele reductoare, motorul de 060 DA Tillig si pinioane de la Rivarosi th_Romania-VT135-06.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
08 mai 2009
Am finisat si imbunatatit mecanismul de tractiune al automotorului VT 135 si l-am rulat in probe pe traseele dioramei. Acum merge perfect si sigur asa va ramane. Urmeaza dotarea interiorului si iluminarea. Am postat doua filme cu rulajul in probe si cateva poze noi cu imbunatatirile de pe diorama. Am incercat sa imbunatatesc imaginea vegetatiei si in curand voi incepe lucrul la modulul anexa, un modul ce va avea o remiza, statie de carbuni si apa, o placa turnanta pentru aburoase si un atelier remiza pentru intretinerea catenarelor. th_Romania-diorama-09-05-2009-37.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Criza loveste cumplit si CF PanArin - Restructurare
Caile Ferate PanArin scot la mezat doua din locomotivele depoului, modele BR 218 Piko rulate dar bine intretinute, au lumini bicolore (alb-rosu) in functie de directia de mers, locomotiva rosie are plug la unul din capete. Pret 250 RON bucata sau 450 ambele. th_BR218-b02.jpg th_BR218-2d.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Fan3 |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 619 Joined: 1 January 05 ![]() |
am citit acest topic cu interes...foarte mult, cel mai mult imi plac :oamenii, semnele de circulatie si liniile electrificate
![]() Mi-am amintit ca acum vreo 10 ani, era un desen animat c-un personaj ce avea un tractor ![]() ![]() This post has been edited by Fan3: 29 May 2009, 17:38 |
--------------------
*
*
*
- *
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
In atelierele PanArin a sosit de curand o locomotiva electrica BR 140 de la Roco. Furnizorul este Obiwan, locomotiva fiind foarte accesibila ca pret.
Sitemul de iluminare are insa numeroase lacune. Prismele foarte lungi, pana la mijlocul locomotivei, duc la pierderea intensitatii luminoase si la disiparea luminii in cabina de pilotaj si in cea anterioara. Astfel am refacut instalatia de iluminare pe baza de leduri alb cald si rosu, functie de directia de mers. Pentri inceput am ajustat lungimea prismelor pana la intrarea in prima zona de izolare optica (pana la primul perete separator de pe plafonul locomotivei). Pentru ca dupa primele teste am descoperit pierderi mari de semnal luminos si propagare in cabine in mod exagerat, am matisat prismele cu folie de staniol de bucatarie. La capat le-am izolat pe margini cu autoadeziv negru pentru la lumina sa nu mai scape pe langa prisme. Pe mijlocul locomotivei am facut o placa de circuit pe care am plantat ledurile, in antiparalel doua cate doua, alimentate in serie cu becurile originale ale locomotivei pe post de rezistor. Becurile sunt plasate in locuri libere sub placa de circuit, astfel incat sa nu duca la topirea caroseriei daca se supraincalzesc. Desi pare un lucru simplu si usor de facut, proiectarea si gasirea solutiei optime pentru aceasta locomotiva a durat destul de mult din cauza complesitati si sinuozitatii traseului de ghid optic. In final, rezultatul este foarte bun. La tensiunea cea mai mica aplicata sinelor, inca inainte de a pleca de pe loc, luminile se aprind. Nu se pai propaga nici-o unda de lumina in cabina anterioara, iar in postul de conducere apare o lumina alb cald pe mersul inainte. th_BR140-06.jpg 1 Jun 2009, 10:38: Vand planuri remiza epoca 3-4 Vand planul remizei in format digital pentru pretul de 10 RON si/sau tiparit cu laserjet pe coala A4 autocolanta pentru pretul de 30 RON plus taxele de expedititie! Planurile sunt atat pentru scara H0 cat si pentru scarile TT sau N. Pretul este acelasi. th_remiza-36.jpg This post has been edited by Prognosis: 1 Jun 2009, 09:38 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
In sfarsit am reusit sa pun in practica modificarea tractiunii locomotivei. Am inlocuit motorul Tillig original cu unul rebobinat de mine astfel incat in acest moment locomotiva ruleaza cu viteza similara celorlalte, la aceiasi tensiune aplicata. Am modificat si soclul sasiului greu, pentru introducerea unui alt motor mai mare si mai puternic. Initial am vrut sa pun un motor de Roco in 5 poli insa acesta era prea mare ca sa-l pot adapta eficient fara sa afectez prindearea cutiei locomotivei pe sasiu. Pana la urma am ales sa rebobinez un motor nemtesc de xerox, la dimensiuni acceptabile. Practic are aceleasi dimensiuni cu motorul chinezesc de BR 01-03 Piko dar este mai robust, cu magneti mult mai puternici si bucse de bronz pe nuca, silentios, pe carbuni ce pot fi usor inlocuiti.
th_060-DA-19.jpg Iata si un mic filmulet cu rularea in probe... 060 DA motor 2.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
black_alienware |
![]()
Post
#132
|
![]() B L K Group: Members Posts: 622 Joined: 15 November 07 From: Moreni ![]() |
Super tare. Nu-mi vine sa cred ce ai facut acolo. Sper sa fi apreciat pe masura muncii tale. Iti urez multa bafta.
|
--------------------
Renault
Scenic
2001/1.9DCI/102HP
- DB || B L K
|
|
Master01 |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 13 January 09 From: Suceava ![]() |
Felicitari, m-ai impresionat cu minutiozitatea cu care lucrezi sa obtii acel rezultat final frumos.
|
--------------------
RENAULT
MEGANE SCENIC
2005/1598 cmc 1,6 16 V
- Nr. de SV Il cheama bizon / Are-un neuron / Si tot claxoneaza / Cand altii sofeaza
Grupul soferilor blocati in trafic saluta bizonul din intersectie. |
|
Prognosis |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
BR 364 Roco - iluminare pe leduri smd superflux zeXstar
Achizitionata cu mai bine de un an in urma, locomotiva de manevra BR 364 de la Roco a primit in sfarsit o iluminare adecvata. Am intarziat acest proces din cauza lipsei de spatiu in zona prismelor ghidului de lumina. Am folosit la iluminare leduri SMD superflux asigurate de sponsorul ZEXSTAR, leduri foarte practice. Am realizat un grup de iluminare alcatuit din doua smd-uri lipite intre ele in antiparalel, cu cate un fir de cupru rezultat din cablu de retea. Piesa rezultata se incadreaza in dimensiunile becului original. Am plantat-o pe circuitul initial dupa ceva modificari facute acestuia. In esenta am intrerupt circuitul acolo unde se lega de diodele de sens ale alimentarii initiale cu becuri, pe care le-am scos iar in locul lor am plantat rezistori de 920 ohmi inseriati cu grupurile de smd-uri de la fiecare post. Practic nu s-a modificat prea mult circuitul dar in schimb am obtinut lumini alb-rosu pe sensul de mers. Singura problema nerezolvata inca este aceea a luminii rosii in farul central. Mai trebuie gandita. Ghidurile de lumina sunt foarte apropiate si inca nu am "ideea geniala" de a rezolva acest neajuns... th_BR364-08.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
luci974 |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 17 November 04 From: Suceava ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Citroen
C4 1.6.......
......dupa 4 ani de Logan
- SV 10 EML
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Astazi am luat la picior linia ce duce spre gara Slobozia, pornind din spatele blocului meu. Fara mari pretentii de reporter feroviar, incerc sa surprind in obiectiv cateva imagini. O locomotiva in manevra de trecere de la un cap la altul al trenului de persoane Bucuresti Urziceni Slobozia, vechiul si scorojitul WPZ alaturi de niste drezine uitate de vreme, vagoane vechi scorojite, si ce a mai ramas din fala depoului Slobozia, acum aproape desfintat, redus la termenul de "atelier de interventii". Un turn de apa proiectat si construit de Saligny, cateva LDH-uri asteptand vremuri mai bune...
th_IMG_3675.jpg Voi completa cu text exlicativ ceva mai pe seara. 9 Jun 2009, 09:44: Placa de circuit originala, prea inghesuita si prea complicata, m-a determinat sa construiesc alta, mai simpla, conforma cu rularea modelului in analog. Trebuia sa fac prea multe mofificari pentru varianta de iluminare adaptata la analog, pentru amplasarea rezistorilor. Am montat si un condesator in paralel cu motorul iar pentru atenuarea varfurilor de tensiune am montat bobine de 5 ohmi filate pe ferita. Am refacut aceasta placa astfel incat pe farul central am pus un LED SMD superflux de la zeXstar alimentat in serie cu un rezistor de 560 ohmi. Farul central este montat in paralel cu cele doua leduri smd originale de pe farurile de pozitie, in antiparalel cu ledul rosu. th_060-DA-23.jpg This post has been edited by Prognosis: 9 Jun 2009, 08:44 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#137
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Podul peste raul Ialomita la Slobozia
La circa un km. de Gara Slobozia, pe directia Ciulnita, se afla podul peste raul Ialomita. Cum duminica aceasta a fost o vreme buna pentru mine (adica fara canicula) am decis sa ajung pana acolo. Fireste, se poate numai pe jos, pe linie, printr-o vegetatie luxurianta. Dupa o ora de mers pe jos, usurel, iata-ma ajuns la pod si fotografiind de zor. La plecare chiar am prins personalul de Ciulnita in trecere peste acest pod. Imi pare rau ca nu am mai ramas jos 5 minute si faceam filmarea din afara podului... th_DSCF7944.jpg 14 Jun 2009, 19:24: In ultima vreme am lucrat mai mult la atelier, la modificarile unor locomotive, in detrimentul dioramei. Totusi, am facut pasul de a identifica si remedia problema cea mai sacaitoare. Pe circuitul de sus, anumite locomotive, cele cu trei osii la boghiu sau cele cu doua osii mai departate pe boghiu, sareau intotdeauna pe macazul curb, atunci cand acesta era cuplat pe curba interioara. Astfel, dupa numeroase incercari de a remedia fara schimbarea macazului, am hotarat inlocuirea acestuia. Preblema a fost rezolvata si acum pot rula linistit oeice fel de locomotiva. Totusi trebuie mentionat ca nu era vina macazului. In primul rand, se vede in ultima poze, linia nu respecta curba corecta si era mult mai astransa, in al doilea rand, macazul fusese batut in cuie inainte de a se balasta, si fusese batut prost. Adica exact in centrul macazului, cuiul fusese batut exagerat si facea o curba usoara suprafata liniei catre masa dioramei. Chiar daca am scos cuiul ulterior, pietrisul ase intarise la pozitia respectiva si nu mai permitea revenirea la orizontala a liniei. Dupa cum va spuneam, am rezolvat aceasta problema. Tot cu aceasta ocazie, am profitat de scoaterea liniilor si am efectuat si inclinatia in curba dupa ce m-am documentat bine in aceasta privinta. th_13iun2009-12.jpg This post has been edited by Prognosis: 14 Jun 2009, 18:24 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
|
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#139
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Doua noi filme cu diorama
16iunie2009.jpg --- 22iunie2009.jpg 23 Jun 2009, 11:43: 23 iunie 2009 BR 55 G8 - motor in tender Pentru reglarea vitezei conform cu modelul dar si pentru a elibera interiorul cabinei acestei locomotive, am decis renuntarea la motorul de unitate optica si am efectuat o modificare. Astfel, am pozitionat in tender un motoras de camera video, de 9 volti, de la care am preluat miscarea cu ajutorul unor cuple cardanice cu care am transferat cuplul motor la o roata dintata aflata in cazan. th_BR55_27.jpg This post has been edited by Prognosis: 23 Jun 2009, 10:43 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Sursa PWM home made
Pentru atelier am construit cu ajutorul lui Razvan TI, o varianta de alimentator PWM cu numai doua iesiri diferite. Varianta mai simpla si eficienta in lucrul cu locomotivele si vagoanele tunate in depoul PanArin th_pwm01.jpg Un filmulet cu functionarea acestuia: pwm.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
De curand, cu ajutorul domnului George Stoian, autorul Almanahului Sloboziei, am facut rost de cateva imagini de arhiva.
Un autobus cu etaj din 1957 th_Autobuzcuetaj.jpg Un automotor in Gara veche Slobozia th_gara-slob-veche.jpg Gara Slobozia Noua th_garaslobozianoua.jpg This post has been edited by Prognosis: 12 Sep 2009, 17:33 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Ov |
![]()
Post
#142
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
traiam cu impresia ca o sursa pwm e muuult mai scumpa. Misto schema, o salvez
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
th_Slobozia-podulCFR.jpg
Podul de cale ferata peste raul Ialomita, in varianta initiala, construit in 1895, despre care George Stoian afirma: "Un individ din zona mi-a spus ca a existat aici o placuta (devastata ulterior) pe care era mentionata data construirii podului - 1895. Ei bine, acesta a fost partial distrus de nemti (argument : capitolul D, pct 1 din raspunsul primariei Slobozia la un chestionar al Prefecturii judetului Ialomita, la data de 9 ianuarie 1919, in care se spune, sub titlul "DISTRUGERI, FURTURI, JAFURI: "1. Cladirile statului, adica o cazarma a scoalei de tragere a infanteriei, a fost distrusa prin foc de rusi; asemenea podul de peste raul Ialomita al CFR si cel din comuna de calatori, tot pe raul Ialomia, au fost distruse in parte" si trebuie sa credem ca el a fost refacut in forma actuala," aceea din foto de aici This post has been edited by Prognosis: 12 Sep 2009, 17:33 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
SITUL TRENULETE.INFO ARE O NOUA CASA
Multumirile mele firmei HIZEA, care a oferit gazduire gratuita sitului nostru in aceste momente dificile. Practic nici nu s-a simtit trecerea pe noul spatiu de cazare. Ieri s-a facut copierea sitului in noua locatie si s-a schimbat DNS-ul iar azi noapte cand suspendarea a intrat in vigoare, s-a activat noua locatie. Gratie aceluiasi sponsor, in curand situl va avea si o noua fata. logohizea.jpg 4 Jul 2009, 17:45: Vagon postal Lima - iluminare si lampi finale Vagonul de posta de la Lima a primit si el azi, de ziua Americii, lumini interioare pe leduri si lampi finale. Pentru colectarea curentului, am inlocuit osiile lima, ce aveau axul de plastic. Am folosit osii Piko izolate pe o parte. Lamele sunt fasii de 2 mm x 18 mm din folie elastica de cupru. Pentru lampile finale am folosit LED-uri punctiforme. Am profitat de faptul ca la un capat vagonul avea stilizat formatul de lampa finala si am dat gaura direct in mijlocul imitatiei de sticla a lampii. Tot in serie cu un mini-bec de 12 volti, am legat si cele trei leduri galben pal cu care se face iluminarea interiorului. Pentru sustinerea lor la nivelul plafonului, am confectionat picioare subtiri din sarma de cupru de la cablu de retea. Toate ledurile sunt alimentate printr-o punte redresoare de 0,5 A th_lima_posta-07.jpg This post has been edited by Prognosis: 4 Jul 2009, 16:45 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#145
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Locomotiva electrica E 44 Piko - imbunatatiri reconditionare
Reconditionarea unei locomotive vechi de 53 de ani. Schimbarea pinioanelor distruse de rulaj, inlocuirea sistemului de iluminat antic pe becuri cu unul modern, pe led-ri bicolore. Propietatea unui prieten, aceasta batrana locomotiva avea uzura motoarelor atat de evidenta incat practic nu mai rula sub nici o forma. Pentru a o repune in functiune, am schimbat pinioanele crapate cu altele luate de la o americana ieftina. Pentru iluminare, am inlocuit sistemul vechi, metalic, ce avea ghidurile de lumina sparte. Noile ghiduri au fost lucrate din resturi de la kiturile de casute. Pe spatele suportului din forex am montat cate doua leduri bicolor (galben-rosu), inseriate cu un rezistor de 550 ohmi. Apoi am montat suportul in sasiul locomotivei pozitionat astfel incat sa se faca contactul cu piesele de alimentare din plafon si de pe sasiu. Picioarele led-urilor au devenit pisele de contact cu acestea. th_E44-08.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Dispozitiv de curatat rotile locomotivelor - home made
Pentru curatarea rapida a depunerilor de pe rotile locomotivelor, am confectionat un dispozitiv simplu si ieftin, cu care se pot indeparta mizeriile de pe acestea. Am folosit o bucata de linie flexibila de la Lima, un rest ramas prin depoul PanArin, pe care l-am fixat de o placa de OSB. Am ales o lungime acceptabila si pentru locomotivele lungi. th_dcr-01.jpg Simplu si ieftin, dispozitivul a intrat de azi in functiune si pot spune ca a trecut cu succes proba de curate a tuturor locomotivelor din dotare. Intentionez imbunatatirea lui prin adaugarea unui tambur de pasla rotativ, care sa curete si rotile vagoanelor. |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
MSTS - simulatorul meu
Pentru ca nu am mai avut putere sa lucrez la diorama, un prieten mi-a instalat pe calculator un simulator pentru condus trenuri. Programul m-a fascinat imediat mai ales ca are posibilitatea de a crea propria ruta si de a rula pe el diverse activitati (scenarii). Pentru ca am prins tare drag de simulator, pentru ca vreau sa fac Diorama de la Slobozia in mediul virtual, ma bate gandul sa incep cu un pupitru de comanda simplu cu manetele corespunzatoare ca sa nu imi mai prind urechile in taste. th_tastatura05.jpg La final voi incepe proiectarea Dioramei de la Slobozia in mediul virtual astfel incat oricine sa poata conduce un tren prin Orasul din sufragerie... <span class='edit'>24 Aug 2009, 15:47:</span> Salutare! tastatura10.jpg Am terminat prima faza. A rezultat un pupitru comodod si usor de manevrat care se tine pe masa in apropierea tastaturii. Pupitrul se va numi "Adaptor pentru tastatura". Acesta functioneaza perfect dupa test-drive-ul facut astazi. El contine un numar de 19 butoane specifice urmatoarelor comenzi: 1. Pantograf (sus-jos) 2. Ventilatie (on-off) 3. Lumini (on-uff) 4. Nisipar (on-off) 5. Sens de mers (inainte-neutru-inapoi) 6. Schimbator de viteze (inainte-inapoi) 7. Acceleratie 8. Deceleratie 9. Frana tren (relaxare-actionare) 10. Frana locomotiva (relaxare-actionare) 11. Franare de urgenta 12. Actionare macaz 13. Goarna 14. Clopot 15. Acces pasageri Butoanele sunt grupate intr-o forma usor de recunoscut si de actionat chiar si pe intuneric. Pupitrul este functional pentru locomotivele Electrice, Diesel si pentru Automotoare dar poate fi completat cu comenzile pentru Aburoase Mai multe detalii si imagini 25 Aug 2009, 11:33: Simulatoristi vi se pregateste ceva! Pupitrul de comanda - varianta 2 th_pupitru02.jpg This post has been edited by Prognosis: 25 Aug 2009, 10:33 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
E gata aceasta noua varianta de pupitru de comanda. Va prezint detalii si filmul testelor
default.jpg Maine voi face carcasa si inscriptionarea! This post has been edited by Prognosis: 3 Sep 2009, 19:01 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
la ce expozitie mai participati?
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#150
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Momentan nu ma pot implica in nici un proiect de acest gen din doua motive.
Starea de sanatate si bugetul de austeritate! <span class='edit'>29 Aug 2009, 13:27:</span> 28 august 2009 Am terminat si incasetarea placii de comanda. Pupitrul este gata si complet functional. El se conecteaza simplu doar introducand mufa in locasul pentru tastaura din spatele calculatorului, ca o tastatura obisnuita. Pupitrul este verificat si testat in joc si functioneaza la parametru pentru locomotivele diese, electrice si mecanice (automotoare). pupitru-final04.JPG Iata si un mic filmulet cu testul facut la foc automat numai pentru prezentarea finala, in caseta... Prima varianta a adaptorului, cea de mai jos, va suferi si ea ceva modificari. Voi pune butoane la fel ca la acesta, si il voi oferi spre vanzare. This post has been edited by Prognosis: 3 Sep 2009, 19:01 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:11 |