Turatia la berlina...
![]() ![]() ![]() |
Turatia la berlina...
nikos_WDJ |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 3 January 05 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310
- WDJ
|
|||
Tokai |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
Eu am alta problema, dar legata toto de turatie: Mi-am reglat masina (am si GPL) si dupa ce merg o bucata de timp, la ralanti turatie e mai mare decat ar trebui. Faza e ca, dupa cca. 30 sec, scade la regimul normal. Daca accelerez, iar sta la turatie mare, dupa care scade. E enervant si ma tem ca ceva e in neregula. Ce ar putea fi?
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
Tokai |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 21 December 04 From: Iasi ![]() |
Am uitat sa spun: faza e valabila atat pe benzina, cat si pe gaz.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
- IS-01-XPU
|
|
RIon |
![]()
Post
#4
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
nikos_WDJ, fa o verificare-reglare la culbutori, vezi sa ai ulei suficient in motor.
Tokai, verifica jicloarele, sufla-le, mai ales cel de mers in gol, sa fie desfundat si strans cum trebuie. |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
nikos_WDJ |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 3 January 05 ![]() |
QUOTE(RIon @ 25 Jan 2005, 10:01) nikos_WDJ, fa o verificare-reglare la culbutori, vezi sa ai ulei suficient in motor. Tokai, verifica jicloarele, sufla-le, mai ales cel de mers in gol, sa fie desfundat si strans cum trebuie. Nu zic ca n-ar trebui si o verificare cum ai zis tu, insa intrebarea mea ar fi: ce turatie maxima e recomandata la o berlina ca a mea! Am mai "auzit" pe forum vorbindu-se la un moment dat de 5-6000 de turatii... Eu nu cred ca as putea sa ajung la turatia aia fara consecinte negative! Merg daciile normale cu 5-6000 de turatii!!!??? |
--------------------
DACIA
1310
- WDJ
|
|
ionut232 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
e normal ca la 4000 de turatii sa se auda altfel motorul....
ca intervine frecarea cu aerul..... la 4000 rot/min ai 120km/h....deci....pentru o dacie mi se pare multisor.... la mine se aude motorul mult mai gros...ca si cum ar urla;...e drept ca nu am cine stie ce ulei(numai romanesc....pun)... |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
RIon |
![]()
Post
#7
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Fa un sacrificiu si pune ulei strain de 15W40 si un aditiv (eu am cu teflon).
E normal sa o duci la cate turatii cere viteza si drumul; oricat vrei sa o duci la 6000 turatii, cu 230kmh nu merge ![]() La urcat pante, eu nu depasesc 3000rpm cu 70kmh), si nu vreau sa forjez pentru nimic motorul... |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
nikos_WDJ |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 3 January 05 ![]() |
Pai asta zic si eu, n-are rost sa forjam motorul... pana la urma e dacie... M-am mirat cand am vazut discutii in care se punea problema la 5-6000 de turatii!!!
![]() |
--------------------
DACIA
1310
- WDJ
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
nikos VDJ,normal ca merge si a ta in 5-6000 de ture si singurul lucru e ca vei avea o uzura putin mai mare decat de obicei.
a mea ia aproape 8000 de ture pe loc iar in mers 6500 si e 1300 ![]() |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
nikos_WDJ |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 3 January 05 ![]() |
Eu nu cred ca a mea poate ajunge in mers la 6000! La 4000 rpm intr-a 5-a deja se simte...
Nu-mi merge kilometrajul si nu stiu ce viteza am... pe la 3000 si ceva cred ca am in jur de 120-130! Marius, tu cam ce viteza ai la 6000? This post has been edited by nikos_WDJ: 25 Jan 2005, 16:04 |
--------------------
DACIA
1310
- WDJ
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
nimeni nu da 600 de ture in ultima treapta din cutie (4 sau 5) ca nu merge nu ajunge pana acolo. De obicei ii dau turatie mare la o depasire gen 80 90 in a 3 sau prin oras 1 pana in 40 si 2 pana la 60
turatia mare te ajuta cand vrei sa iesi repede dintr-o situatie dificila sa nu pierzi timp cu schimbatu daca uleiul e ok si motorul cald uzura nu va fi exagerata. |
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
nikos_WDJ |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 3 January 05 ![]() |
QUOTE(ViperRS @ 25 Jan 2005, 17:06) nimeni nu da 600 de ture in ultima treapta din cutie (4 sau 5) ca nu merge nu ajunge pana acolo. De obicei ii dau turatie mare la o depasire gen 80 90 in a 3 sau prin oras 1 pana in 40 si 2 pana la 60 turatia mare te ajuta cand vrei sa iesi repede dintr-o situatie dificila sa nu pierzi timp cu schimbatu daca uleiul e ok si motorul cald uzura nu va fi exagerata. Turatia mare te ajuta de exemplu intr-o depasire in care te-ai inscris si nu mai ai timp sa o faci, iti vine din fata... schimbi in treapta inferioara si masina capata un impuls care te ajuta sa intrii mai repede in fata celui depasit! Nu prea e recomandata manevra, nu e deloc "sanatos", dar la nevoie... Si referitor la turatia de 6000 raman la parerea mea si iti dau dreptate... nu prea se face la dacie! This post has been edited by nikos_WDJ: 25 Jan 2005, 19:10 |
--------------------
DACIA
1310
- WDJ
|
|
axel |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 603 Joined: 20 November 04 ![]() |
QUOTE(nikos_WDJ @ 25 Jan 2005, 14:15) Nu zic ca n-ar trebui si o verificare cum ai zis tu, insa intrebarea mea ar fi: ce turatie maxima e recomandata la o berlina ca a mea! Am mai "auzit" pe forum vorbindu-se la un moment dat de 5-6000 de turatii... Eu nu cred ca as putea sa ajung la turatia aia fara consecinte negative! Merg daciile normale cu 5-6000 de turatii!!!??? am un prieten care a dat turometru peste cap la dacie 1-a si a 2-a,de obicei cand o forjaza schimba pe la 5-6000 si inca nu are nimic motorul |
--------------------
renault clio
1.4
2007
|
|
nikos_WDJ |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 3 January 05 ![]() |
Mie nu mi se pare normal... da-o'ncolo, e dacie pana la urma!!!
|
--------------------
DACIA
1310
- WDJ
|
|
RIon |
![]()
Post
#15
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Mai Axel... ce naiba... povesti cu prieteni si pescari.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Singura problema ii ca la dacii turometrele nu arata cum trebuie.. Eu am facut la una din 2001 peste 7000 rotatzii...si cica calculatorul o limiteaza electronic la 5600...asha ca adevarul ii undeva departe de romani..
oricum mie imi place mult mai tare sa conduc intr-o viteza inferioara cu turatzie mare 4000-5000 ![]() |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
free_fiber |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Stati sa vada SGM topicul ca vine el si ne da lectii cu 8000 RPM...
![]() La (fosta) berlina: parerea mea si uleiul conteaza destul de mult impreuna cu aditivii respectivi + motorul trebuie sa fie incalizt ca sa fie turat si cu consecinte negative minime. Dupa parerea mea n-are nimic sa ajunga ca exceptie la turatii maricele (si eu am ajuns cu SLZ-ul meu azi la 4000RPM intr-o depasire si mi-a fost mila de ea... saracuta ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
ionut232 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
faza cu turatiile astea....asa cum s-a mai zis iti termina motorul.....si in al doilea rand mai este si consumul maricel.....
si la urma urmei......e dacie....ce turatii vreti.... saracele masini.... |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
nikos_WDJ |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 3 January 05 ![]() |
|
--------------------
DACIA
1310
- WDJ
|
|
axel |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 603 Joined: 20 November 04 ![]() |
|
--------------------
renault clio
1.4
2007
|
|
RIon |
![]()
Post
#21
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Ma abtin. Sa dai peste cap un turometru...
![]() |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
nikos_WDJ |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 3 January 05 ![]() |
Eu cred ca al meu arata bine si zic ca pentru o dacie ajunge maxim 4000...
|
--------------------
DACIA
1310
- WDJ
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Ce ziceti de faza asta?Acu 2 saptamani mergeam linistit cu masina , cand vine un baiat de baiat cu un astra si ma flasuia de sa imi sara inima din loc de spaima.Eu aveam 110,dar m-am enervat si am inceput sa ii dau dupa el, ca sa ii arat eu care masina e mai tare
![]() |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
nikos_WDJ |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 3 January 05 ![]() |
QUOTE(adumitrachy @ 25 Jan 2005, 23:19) Ce ziceti de faza asta?Acu 2 saptamani mergeam linistit cu masina , cand vine un baiat de baiat cu un astra si ma flasuia de sa imi sara inima din loc de spaima.Eu aveam 110,dar m-am enervat si am inceput sa ii dau dupa el, ca sa ii arat eu care masina e mai tare ![]() De obicei turometrul arata bine? Poate chiar asa o fi... daca da, te felicit... 130 la 3000 de turatii e ceva! |
--------------------
DACIA
1310
- WDJ
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
RIon |
![]()
Post
#26
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
may...depinde de la masina la masina, 4 sau 5 viteze etc.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
os |
![]()
Post
#27
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Povestea se poate verifica prin calcul (daca ambreiajul nu patineaza):
n*i1*i2*Pi*D=v, in care: n=turatia motorului i1=raportul de transmisie al treptei de viteza cuplate i2=raportul de transmisie al diferentialului (grupul conic) Pi=3,1416 D=diametrul rotii v=viteza Toate exprimate in SI (n->rad/s, D->m, v->m/s). Formulele de transformare: 1 m/s=3,6 km/h; 1 RPM = 1*2*Pi/60 = 1*Pi/30 rad/s Nota: ceea ce se obtine din acest calcul este 100% corect, rezultatele sunt afectate numai de imprecizia masuratorilor (viteza, turatie, diametrul rotii) respectiv de necunoasterea cu precizie a rapoartelor de transmisie. Am neglijat patinarea rotilor pe sol. Formula este corecta pentru TOATE masinile care: 1. nu au ambreiaj cu alunecare (de exemplu convertizor hidrodinamic de cuplu) 2. au 2 mecanisme de demultiplicare intre motor si roti (majoritatea covirsitoare a masinilor 4x2). This post has been edited by os: 26 Jan 2005, 11:53 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
axel |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 603 Joined: 20 November 04 ![]() |
|
--------------------
renault clio
1.4
2007
|
|
nikos_WDJ |
![]() ![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 3 January 05 ![]() |
|
--------------------
DACIA
1310
- WDJ
|
|
nikos_WDJ |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 3 January 05 ![]() |
QUOTE(os @ 26 Jan 2005, 11:47) Povestea se poate verifica prin calcul (daca ambreiajul nu patineaza): n*i1*i2*Pi*D=v, in care: n=turatia motorului i1=raportul de transmisie al treptei de viteza cuplate i2=raportul de transmisie al diferentialului (grupul conic) Pi=3,1416 D=diametrul rotii v=viteza Toate exprimate in SI (n->rad/s, D->m, v->m/s). Formulele de transformare: 1 m/s=3,6 km/h; 1 RPM = 1*2*Pi/60 = 1*Pi/30 rad/s Nota: ceea ce se obtine din acest calcul este 100% corect, rezultatele sunt afectate numai de imprecizia masuratorilor (viteza, turatie, diametrul rotii) respectiv de necunoasterea cu precizie a rapoartelor de transmisie. Am neglijat patinarea rotilor pe sol. Formula este corecta pentru TOATE masinile care: 1. nu au ambreiaj cu alunecare (de exemplu convertizor hidrodinamic de cuplu) 2. au 2 mecanisme de demultiplicare intre motor si roti (majoritatea covirsitoare a masinilor 4x2). Foarte interesant, as vrea sa aplic si eu chestia asta! Dar nu prea inteleg ce e cu i1 si i2 ... nu ma pricep, cum imi dau seama de i1 si i2? This post has been edited by nikos_WDJ: 26 Jan 2005, 13:14 |
--------------------
DACIA
1310
- WDJ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:09 |