DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme la ralanti

craciun.mihai
post 7 Oct 2008, 16:01
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 6 October 08
From: Navodari City




Buna ziua !

Am si eu o probleme care credeam ca este cauzata de aprinderea (platinile) defectuasa. Am schimbat platinile si problema inca e.
Am o dacie din 1998 berlina si morotul nu merge constant, variaza de la 1400/min pana la oprit motorul.

Mai nou am montat si un dispozitiv "gotronic", care imbunatateste aprinderea si se pare ca nu schiba nimic in mersul (ciudat) al motorului.
Mentionez ca toata vara nu mi-a facut nici o problema.

Daca puteti sa imi spuneti ce ar avea si sa imi dati niste sfaturi ar fi bine venite.
Multumesc !


--------------------
Dacia 1310 1998
Q: Ce masina ai ?
A: Hammer.

Q: Pe bune ai Hammer ?
A: Eh.. am Dacie, dar tot atat consuma.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CandyMan13
post 7 Oct 2008, 16:19
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 1 July 07
From: Roman-Iasi




am avut si eu o astfel de problema(aici ma axez pe oscilatia de turatie)...eram cu surubul de la relanti strans la maxim si mai sus de 1500 nu trecea...am luat toate la rand(aprinderea)...si cauza era carburatorul...deci daca zici ca la tine aprinderea e OK...incearca cu un alt carb...


--------------------
DACIA 1410 1996E - NT-01-BSZ
cea mai buna masina e masina pe care o ai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 7 Oct 2008, 16:21
Post #3


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




regleaza avansul si curata carbul


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
riciu007
post 7 Oct 2008, 16:26
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 7 October 08




Salut! sub clapeta de aceleratie pe interiorul corpului de la carburator sunt 3 mici gaurele. de regula se mai infunda sau oxideaza asta ar fi o cauza a variatilor de turatie, icearca sa cureti cele 3 gaurele cu ajutorul unei sarmulite dintr-o perie de sarma. Bafta!


--------------------
dacia 1310 2000 - ph-11-nvy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
craciun.mihai
post 7 Oct 2008, 16:38
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 6 October 08
From: Navodari City




Da, am observat si ca e cam imbacsit carburatorul de ulei (nu toate ca nu pierde compresie pe la pistoane).
O sa incerc faza cu carburatorul.

Edit: daca turez tare motorul nu se poate desfunda carburatorul ?

This post has been edited by craciun.mihai: 7 Oct 2008, 16:40


--------------------
Dacia 1310 1998
Q: Ce masina ai ?
A: Hammer.

Q: Pe bune ai Hammer ?
A: Eh.. am Dacie, dar tot atat consuma.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
riciu007
post 7 Oct 2008, 17:08
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 7 October 08




se poate desfunda si prin turare si astuparea admisiei de aer cu mana si in acelasi timp tinuta acceleratia apasata la maxim (asa numitele "ventuze"). insa e bine totusi sa si cureti carburatorul cred ca e mai sanatos asa.


--------------------
dacia 1310 2000 - ph-11-nvy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 7 Oct 2008, 17:33
Post #7


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




poti face si cu turarea motorului....turat, pui pana pe admisie si il obligi sa traga benzina in forta si desfunda jiglerele....dar vezi sa dai drumu la mana la timp...sa nu inneci motorul..sa nu tii prea mult mana pe el...1-2 sec.....


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motanpaul
post 7 Oct 2008, 17:39
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 601
Joined: 8 July 08
From: Timisoara




Si la mine imi trepideaza la relantiu dar nu stiu de ce pentru ca am cumparat:
-platina BERU
-lulea noua
-condensator BOSCH
-capac delcou BOSCH
Carburatoru e BOURGET de 1400 luat din piata nou dar are un consum mic. Bagam benzina de la petrom si aveam probleme, bine am mai pus si de la un ba de la altu si mi se infunda si mergea in suturi si de atunci covata mea merge numa cu Rompetrol Efix dar tot imi trepideaza la relantiu, avansu e reglat, amestecu la fel.O las asa, eventual ii iau o aprindere electronica


--------------------
Dacia 1310 tx 1986 - tm-06-zsv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 7 Oct 2008, 17:44
Post #9


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




platina e bine reglata?
voi nu vreti sa intelegeti? degeaba pui aprindere electronica daca nu merge bine nici pe clasic......
trepideaza ralantiul...la cat il ai? pune-l la 800....si sa spui daca dardaie cu ambr calcat.

platina poate sa fie daia la 3 ron(a avut masina asta 5 ani si inca mai mergea), cond de cand e ea, si tot nu are probleme pe clasic....


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motanpaul
post 7 Oct 2008, 17:59
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 601
Joined: 8 July 08
From: Timisoara




sincer nu stiu la cat e relantiu ca nu am turometru, dar o sa ma mai uit la platina, poate nu am puso bine.Am auzit ca se regleaza cu un carton de la pachetu de tigari.
Mai am acasa o chestie faina, e neagra si scrie "tester bujii auto" iasa din el vreo 4 lame ce pot face cu chestia aia.Pacat ca nu pot face o poza


--------------------
Dacia 1310 tx 1986 - tm-06-zsv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
craciun.mihai
post 7 Oct 2008, 18:14
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 6 October 08
From: Navodari City




Da !
Deci maine de dimineaza, iau carcuratorul in casa si bujiile si le curat, vad ce reusesc si va tin la curent. smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1998
Q: Ce masina ai ?
A: Hammer.

Q: Pe bune ai Hammer ?
A: Eh.. am Dacie, dar tot atat consuma.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 7 Oct 2008, 21:14
Post #12


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




platina se regleaza cu lera. nu cu cartonul
ia o lera......e 8 ron..cat 2 pachete de tigari

bujiile cum vrei sa le cureti?
regleaza-le la 0,7

vezi sa nu le strici daca vrei sa le incalzesti la aragaz....

si carbul sa il pui bine inapoi, sa nu traga aer fals.

platina la 0,4, nu la carton


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 7 Oct 2008, 21:31
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




QUOTE(riciu007 @ 7 Oct 2008, 16:26)
Salut! sub clapeta de aceleratie pe interiorul corpului de la carburator sunt 3 mici gaurele. de regula se mai infunda sau oxideaza asta ar fi o cauza a variatilor de turatie, icearca sa cureti cele 3 gaurele cu ajutorul unei sarmulite dintr-o perie de sarma. Bafta!
*



Tu macar te-ai uitat ce rol au alea 3 gaurele? Iti zic eu sigur ca nu au nici o legatura cu relantiul.


Vezi daca bujiile alea mai sunt bune. In loc de lera si eu foloseam metoda cu un carton indoit in 2 bucati dar merge mult mai usor si sigur cu lerele cand vrei sa reglezi platina.

Verifica si duza aia de pe furtunul care iese din galerie.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
craciun.mihai
post 7 Oct 2008, 21:50
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 6 October 08
From: Navodari City




Te asigur ca am umblat si am reglat tot ce puteam regla la delcou, iar bujiile chiar nu stiu dupa ce ma prind ca nu mai sunt bune.
Le-am scos, si m-am uitat la ele si erau rosii (adica bine). Insa, era ciudat ca aveau un lichid negru pe ele (banuiesc ca ulei). Am desfacut si carburatorul si e cam imbacsit, dar nu credeam ca e infundat. Acum sunt sigur. smile.gif

<span class='edit'>8 Oct 2008, 12:38:</span>
Buna ziua!

Azi dimineatam-am dus jos la masina, am desfacut carburatorul, l-am curatat cat am putut cu o periuta de dinti, l-am montat si acum masina sta bine la ralanti.
Insa atunci cand merg cu ea da sa se inece, in special atunci cand ma "infig" in acceleratie.
Avansul e bine reglat.
Stiti de la ce ar putea fi ?
Multumesc!


This post has been edited by craciun.mihai: 8 Oct 2008, 12:38


--------------------
Dacia 1310 1998
Q: Ce masina ai ?
A: Hammer.

Q: Pe bune ai Hammer ?
A: Eh.. am Dacie, dar tot atat consuma.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 8 Oct 2008, 13:57
Post #15


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




mergi turata mai mult timp prin treapta a 3-4 .Cu siguranta ai circuitul de progresiune infundat plus ciocul de papagal cel care descarca benzina in galerie cand acclerezi.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
craciun.mihai
post 8 Oct 2008, 14:07
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 6 October 08
From: Navodari City




Daca te referi la "ciocul" ala de la sprit, nu e infundat.
O sa merg cu masina si o sa vad poate isi da drumul.


--------------------
Dacia 1310 1998
Q: Ce masina ai ?
A: Hammer.

Q: Pe bune ai Hammer ?
A: Eh.. am Dacie, dar tot atat consuma.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 8 Oct 2008, 16:36
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




mie la fel imi face nu trepideaza foarte mult dar trepideaza,carburatorul spalat si suflat,bujii curatate,reglate,platina si avans si nimic are draci pe ea,imi vibreaza volanul asta este cel mai enervant relantiul il am la 800


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 8 Oct 2008, 19:13
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




La faza cu datul in nas la accelerari bruste, fa cum zice djasu82, exact la fel se manifesta si la mine, trebuia sa o accelerez lent ca daca ma infingeam brusc in pedala dadea sa moara si trebuia sa o las si sa o mai accelerez o data, cred ca nu venea destula benzina. Concluzia mea a fost ca trage prea putina benzina si trebuie sa ii dai vreo 2 3 socuri la pompa de sprit ca sa se normalizeze regimul de functionare al motorului. AIci cred ca trebuie sa se desfunde fix alea 3 gaurele de sub deasupra clapetei de acceleratie pentru ca alea impreuna cu ciocul pompei de sprit au rolul de a imbogati amestecul brusc la o apasare violenta a pedalei de acceleratie, ele mai scuipa putina benzina cand apesi pedala iar cand mergi constant nu mai au nici un rol, toata benzina curgand prin difuzorul ala, ma rog, chestia aia din mijlocul carburatorului.




--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 8 Oct 2008, 19:39
Post #19


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




ideal curge numai prin difuzor dar la 2000 de ture clapeta de acceleratie e la 40 de grade aproximativ deschisa si deci tot trage si pe progresiune . oricum intervin mai multe necunoscute dar pentru moment carburatorul trebuie spalat curatat si suflat sub presiune la un compresor.
Dupa aceea faceti rost de un filtru separator de ulei de la oltcit , cumparati toti cei care mai aveti daci ! Cu acest filtru nu mai se murdareste carburatorul fiindca uleiul sau vapori de ulei (mucoasa de ulei) care intra pe la T-ul care e plasat pe carburator si care vine de la motor se imbiba cu particule de praf din admisie ...asa apar dopurile de mizerie prin carburator.
Eu de cand am montat acel filtru separator de ulei de la oltcit nu am mai avut probleme sa dau jos carburatorul sa-l desfac sa-l curat.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 8 Oct 2008, 20:57
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Djasu82 aici ai dreptate, singura problema e ca trebuie sa iti citesc de 2 ori fraza si cu atentie ca sa inteleg ce vrei sa zici tongue.gif

O singura chestie: eu, studiind cartea aia cu descrierea carfilului inteleg ca alea 3 gauri de deasupra clapetei de acceleratie sunt conectate printr-un canal impreuna cu ciocul ala de papagal la pompa de sprit. Eu am ramas la ideea ca scuipa benzina pe ele numai cand apesi pe acceleratie, mai exact benzina de la membrana de sprit, dupa ce aia so gatat acceleratia ramane doar pe traseul ala de la difuzor. Nu bag mana in foc insa ca no mai trage si 2 3 mg de benzina si pe acolo.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 8 Oct 2008, 21:52
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




asule ... decat sa mai cumpere filtru dinala .. mai bn sa il scoata teul si sa puna dop biggrin.gif oricum daca le da gaze nu le merge bine masina ...!!!!!


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 8 Oct 2008, 21:55
Post #22


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




puscaria te mananca cu furtun scos... radmasa.gif


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 8 Oct 2008, 22:09
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Pune tu dop in capacul culbutorilor si o sa intelegi de ce noi preferam sa lasam furtunul ala pe carfil.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
craciun.mihai
post 8 Oct 2008, 22:10
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 6 October 08
From: Navodari City




Nu imi baga prea multe gaze in carburator de la T`ul ala, dar acum ceva vreme mi s-au spart niste segmenti si masina a aruncat ceva ulei in carburator. Se pare ca nu a fost curatat atunci cand s-au inlocuit segmentii si era inca imbacsit. Problema mea cred ca era doar jiglerul de ralanti infundat iar eu am scot tot carburatorul si "l-am curatat". Se pare ca mai degraba l-am infundat.

Multumesc pt. informatii, am mers cu masina si merge ca dracu. Cred ca maine o sa ma duc la un service sa intreb daca pot sa-l "sufle". smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1998
Q: Ce masina ai ?
A: Hammer.

Q: Pe bune ai Hammer ?
A: Eh.. am Dacie, dar tot atat consuma.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 9 Oct 2008, 07:27
Post #25


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




QUOTE(motanpaul @ 7 Oct 2008, 17:39)

Carburatoru e BOURGET de 1400 luat din piata nou.
*


foarte prost.facut prin turcia probabil...mai bine cautai vreun carfil,poate mai gaseai pe la un magazin...


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motanpaul
post 9 Oct 2008, 09:48
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 601
Joined: 8 July 08
From: Timisoara




Am cautat dar sunt scumpe, peste 2 mil.Asa ca lam luat pe bourget sincer masina merge bine, consumu e foarte bun inca mai mic decat carfilu ce lam avut.Acum cat o merge nu stiu.
Cine stie ce este o chestie neagra si scrie "TESTER BUJII AUTO" si iasa din ea vreo 4 lamele?Ce pot sa fac cu chestia aia ?


--------------------
Dacia 1310 tx 1986 - tm-06-zsv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 9 Oct 2008, 13:34
Post #27


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




vezi cat te mai tin bujiile adica cat km mai poti parcurge cu ele daca nu modifici eletrodul lateral sa-l ai mai mereu la 0.7mm. Cu timpul distanta intre eletrozi se mareste din cauza ca se toceste eletrodul lateral si cl central iar testerul te ajuta sa-ti spuna cati km mai tine bujia.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 9 Oct 2008, 22:08
Post #28


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Fiind vorba de ralanti vin si eu cu o nelamurire huh.gif care consta in

M-am apucat sa curat traseul de alimentare filtru decantor , pompa benzina , conducte (carburatorul nici nu l-am atins ), toate bune si frumoase cu ralanti stabil 850 ture ,dupa curatare ..

Preventiv a doua zi , am schimbat si membrana de la pompa de benzina si facut o tura prin oras ,vreo 15 in total , si mirarea mea a fost ca nu mai aveam ralantiul la 850 il aveam la 950 de ture ... huh.gif ,

Eu unul nu imi explic ... unsure.gif

This post has been edited by Minel: 9 Oct 2008, 22:09


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 9 Oct 2008, 22:42
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




cam asa se intapla si la mine,nu cumva o fi din cauza temperaturi,care urca ?


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 10 Oct 2008, 06:54
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(motanpaul @ 9 Oct 2008, 09:48)
[...]
Cine stie ce este o chestie neagra si scrie "TESTER BUJII AUTO" si iasa din ea vreo 4 lamele?Ce pot sa fac cu chestia aia ?



Doua sint rectangulare de grosimi diferite: 0,4 parca si 0,7 (erau in comert pe vremea dinainte de '89). Alta e oarecum triunghi pierdut cu virf rotunjit, e pt curatare calamina si alta cu o parte mai lata si doua crestaturi - aia e pt indoit electrod de masa, deci reglaj distanta bujii. Si daca e cum cred eu, pe o latura mica a cutiutei ai o lamela din alama, cica pe aia o apropii de una din fise si vezi pe un "neon" daca bujia functioneaza, dupa mine e cam "fake"


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st May 2025 - 03:46
Forum Renault