DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages « < 4 5 6 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Optimizare functionare centrala termica, Pareri, Sugestii, Reclamatii

dr_mKe
post 28 Nov 2009, 23:04
Post #151


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Cum iar nu pot edita postul de ieri, alt post in care pun indexul contorului de gaz de astazi de la ora 21:00. Consum in 24 h numai pentru incalzire @ 23 grade: 1.98 mc.

[attachmentid=1627571980]


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axiaxi
post 30 Nov 2009, 12:12
Post #152





Group: Members
Posts: 0
Joined: 18 November 09




temperatura apei pe circuitul de incalzire are un mare aport asupra consumului: este logic ca o temperatura mai mare a apei sa necesite un consum mai mare de gaz,iar pierderile de temperatura sint mai mari la o temp mai mare pe tur .


--------------------
dacia logan 1.3 tdi 2006 - bc.22.fgh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serpico
post 30 Nov 2009, 19:50
Post #153


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 10 April 03
From: Timisoara




QUOTE(axiaxi @ 30 Nov 2009, 12:12)
temperatura apei pe circuitul de incalzire are un mare aport asupra consumului:  este logic ca o temperatura mai mare a apei sa necesite un consum mai mare de gaz,iar pierderile de temperatura  sint mai mari la o temp  mai mare pe tur .
*


O temperatura mai mare a apei inseamna si o durata mai scurta de functionare a centralei pentru a incalzi pana la aceeasi temperatura locuinta respectiva.

Eu am facut teste practice si la centrala mea (cumparata in 1997) nu am sesizat diferente majore in cele doua situatii: temperatura mica a apei in circuitul de incalzire si durata mai mare de functionare a centralei, respectiv temperatura mare a apei in circuitul de incalzire si durata mai mica de functionare a centralei. Durata de functionare este data de atingerea aceleiasi temperaturi ambiante. Prin functionare inteleg in cazul de fata ca arde arzatorul principal.


--------------------
Dacia Logan Laureate Plus 1.4MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 30 Nov 2009, 20:35
Post #154


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Evident, dar daca temperatura lichidului este prea mare fata de cea necesara pentru atingerea temperaturii de decuplare setata, caldura reziduala prea mare incalzeste camera peste cat s-a dorit.
La 50 de grade am mutat azi dimineata termostatul la 24.5 grade si merge la fel de bine mersi, tot cu 2 mc / 24h.
Mai importanta este izoltatia termica a locuintei, lucru neglijat de multa lume. O data atinsa temperatura dorita ea se mentine mai mult timp si centrala porneste mai rar.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lpopa
post 14 Dec 2009, 09:31
Post #155


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 9 February 06
From: Iasi




Vara asta am pus sistem de termoizolatie de 10cm, ferestre PVC termopan (3camere + geamuri LowE) si am montat la centrala un cronotermostat fara fir (cu histerezis de 0.2C).

De cateva zile (de cand temperaturile sunt negative) am inceput sa observ ca imi apare condens (cam 0.5-1cm) la baza sticlei in conditiile in care temperatura e setata pe cronotermostat la 23C. Ar mai fi de spus ca am centrala Junkers si am dat la incalzire la aproximativ jumatate intre minim si maxim.

Ce ar trebui sa fac sa nu mai apara condens pe langa aerisit?

Stie pana la urma cineva cum e mai bine sa reglez temperatura din calorifere? temperatura mai mica sau mai mare?

This post has been edited by lpopa: 14 Dec 2009, 10:58


--------------------
- - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 14 Dec 2009, 21:02
Post #156


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




QUOTE(axiaxi @ 30 Nov 2009, 13:12)
temperatura apei pe circuitul de incalzire are un mare aport asupra consumului:  este logic ca o temperatura mai mare a apei sa necesite un consum mai mare de gaz,iar pierderile de temperatura  sint mai mari la o temp  mai mare pe tur .
*



Daca erau 4 km de tevi poate asa ar fi fost. Centrala in cazul meu e setata la temperatura maxima 80 grade. Ea incalzeste apa pana la 85, se opreste si reporneste sub 75 grade. rezulta ca functionarea (arderea gazului) nu este continua ci in etape. De asemenea, bilantul energetic daca nu ar fi influentat de pierderile pe traseu (iar in acest caz le putem considera aproape nule) duc la acelasi rezultat pt atingerea aceleasi temperaturi. Ba chiar cred ca cu cat atinge mai repede temperatura in camera cu atat iese un bilant mai bun pt ca intervin pierderile de caldura ale camerei care sunt totusi, in cazul meu semnificative. Cu alte cuvinte centrala trebuie sa functioneze mai mult pt a inlocui o parte din pierderi cu mult inainte de a atinge temperatura setata a camerei. Cat despre depasirea temp in camera, mie imi convine caci mareste inertia termica si rezulta o pornire mai rara a centralei.

Oricum, statistic vorbin nu cred sa existe diferente majore intre modurile de exploatare, ci doar o chestiune de confort.


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 15 Dec 2009, 00:06
Post #157


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Depinde foarte mult de cum se pastreaza temperatura in casa.
Eu vad cu ochii mei ce diferente sunt intre 2 apartamente de suprafata comparabila: acasa consum aprox. 3mc pe zi la 24 de grade iar la bunica se consuma 7 mc pentru 23.5 grade . . . mai mult decat dublu. La mine centrala porneste cam la 3 ore, iar la ea porneste la 30-40 de minute excl.gif pentru prag de +/- 0.2 grade excl.gif cu acelasi model de termostat.
Ultimele 2 zile am mutat de la 65 de grade la 85 si rezultatul a fost 1.5 mc in plus pe zi.
Drept urmare teoria cu "sa se incalzeasca repede in camera si sa urce peste cat este setat termostatul" cade cu brio.
Tot ce poate face fiecare este sa tatoneze cat de cat terenul.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Dec 2009, 10:24
Post #158


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




pentru un metru doi cubi in plus sau in minus ce sa tatonezi atat, apa paie si bataie, inteleg ca e criza, dar nici chiar asa.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serpico
post 15 Dec 2009, 14:10
Post #159


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 10 April 03
From: Timisoara




QUOTE(dr_mKe @ 15 Dec 2009, 00:06)
Ultimele 2 zile am mutat de la 65 de grade la 85 si rezultatul a fost 1.5 mc in plus pe zi.
Drept urmare teoria cu "sa se incalzeasca repede in camera si sa urce peste cat este setat termostatul" cade cu brio.
*


Zilele astea s-a produs si o racire a vremii. Poate asta e cauza consumului crescut.


--------------------
Dacia Logan Laureate Plus 1.4MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lord Hades
post 15 Dec 2009, 22:24
Post #160


Memento Mori


Group: Members
Posts: 1.640
Joined: 28 July 07
From: Brasov




QUOTE(dr_mKe @ 15 Dec 2009, 01:06)
Depinde foarte mult de cum se pastreaza temperatura in casa.
...
Drept urmare teoria cu "sa se incalzeasca repede in camera si sa urce peste cat este setat termostatul" cade cu brio.
*



Ai inceput foarte corect. Din pacate in cazul meu caldura nu prea e pastrata, ci pierduta si inlocuita permanent. Cat despre experimentele tale, imi rezerv dreptul dea fi circumspect. Nu posezi aparatura necesara si de asemenea nu poti repeta experimentul in conditii controlate (cum ar fi intr-un laborator) asadar rezultatele tale sunt mai mult sau mai putin relative. Pe ce ma bazez? Ei bine, ca sa produci o cantitate X de caldura, va trebui sa arzi o cantitate Z de gaz. (aici are foarte mare importanta puterea calorica a gazului!!!). Tinand cont ca temperatura setata de tine este aceeasi, daca ai putea elimia pierderile din sistem ai constata ca vei consuma aceeasi cantitate de gaz. Ca o consumi in 1 ora sau 2, tot aia e. Este relatia bilantului de putere. Orice chestie in natura nu se pierde se transforma. Acum problema majora e data de pierderile de caldura, si asupra lor nu poti interveni atat de usor cum intervii la centrala. Consider ca observatiile tale sunt un bun exercitiu si te felicit pt ele, dar rezultatele nu pot fi decat niste aproximari subiective.
Respecte.


--------------------
OOOO A3 2010 / Vorsprung Durch Technik - BV03:-)
"Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cytyzen87
post 19 Oct 2013, 17:30
Post #161





Group: Members
Posts: 0
Joined: 19 October 13




Sper ca aici sa gasesc raspunsul la problema constatata la o centrala MOTAN START BT C11, ce dunctioneaza pe gpl(g31)
Am facut toate setarile de trecere de pe metan pe gpl astfel:
1 schimbat duze
2 schnimbat jumper
3 reglat presiune de maxim si minim
Problema constatata la pornire arzatorul porneste jumatate iar dupa vreo 8 sec si restul.
Stiu ca mai trebui reglata si presiunea de ignitie(aprindere) insa nu stiu cum sa intru in meniul de service.
Mentiunez ca placa electronica este CMC 1112-04 KÖBER (deci nu Brahma ca la aia stiu).
Daca poate sa ma ajute cineva cu un sfat ca de cateva zile tot caut si nu am gasit nimic.
Va multumec!


--------------------
dacia sandero 1.4 2008 - ct05crm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages « < 4 5 6
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 03:50
Forum Renault