DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages « < 2 3 4 5 6 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Optimizare functionare centrala termica, Pareri, Sugestii, Reclamatii

IRONICK
post 4 Nov 2009, 12:14
Post #91


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(fost membru @ 4 Nov 2009, 12:09)
condensare
Cu link-ul tau o sa intelega si doctorul cum functioneaza o centrala in condensare.

argon, este foarte buna daca ai incalzire in pardoseala. Daca o folosesti pentru calorifere cu temperatura mai mare a agentului, nu merita.

This post has been edited by IRONICK: 4 Nov 2009, 12:26


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 4 Nov 2009, 12:33
Post #92


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Mai argoneatza, ore raman calde ? Eu zic cam juma de ora in cel mai bun caz tongue.gif
Ma gandeam ca-i mai mult decat subinteles ca vorbim despre temperaturile de retur biggrin.gif
Cat despre centralele in condensatie, merita investitia dar nu la un apartament de bloc. Unul din membrii acestui forum are asa ceva montat la casa si-i foarte multumit de investitia facuta, care-i mai mult decat 2 Sexpero-uri tongue.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Nov 2009, 12:37
Post #93


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




sau 4 supernove, dar apropos, v-am mai rugat sa va pastrati remarcile mult prea rasuflate legate de 'espero' macar pentru topicurile cu masini, daca nu puteti in topicul dedicat(nu vorbesc cu 'dumneavoastra' ci mai sunt cativa). La centrale termice chiar nu vad nici o legatura.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 4 Nov 2009, 12:49
Post #94


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




QUOTE(IRONICK @ 4 Nov 2009, 09:44)
Calcar ...
*



wink.gif Corect!

Desi, calcar = carbonat de calciu.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 4 Nov 2009, 12:56
Post #95


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Ma gandeam ca sistemul de incalzire este in acord cu masina tongue.gif
Sa revenim la caloriere de fonta care au inertie terminca mare si sunt nepotrivite pentru centralele de apartament, unde toata smecheria este sa ai inertie termica cat mai mica.
In afara de folosirea factorilor de corectie buni pentru dimensiunile caloriferelor raportat la marimea, orientarea, nr de pereti afara, marimea geamurilor, tipul de izolatie sau zidarie.
Pentru apa calda cel mai bun consum pentru umplerea pana sus a vanei din dotoare, l-am obtinut pe treapta 5 pt apa calda, cand merge combinat cu apa rece. La fel ca si cu consumul la masina am facut poze la contor si pot sa-ti zic pana la a 3-a zecimala dupa virgula excl.gif

Nush ce poate fi optimizat in afara de un cronotermostat, robineti cu cap termostatic, calorifere corespunzatoare.
Eventual se optimizeaza izolarea locuintei, care face toti banii.
Discutia se cam opreste aici.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 4 Nov 2009, 12:56
Post #96


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(radian @ 4 Nov 2009, 12:49)
Desi, calcar = carbonat de calciu
Corect!


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 4 Nov 2009, 12:59
Post #97


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Pentru asta exista niste filtre tongue.gif cu fosfati si se rezolva problema.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Nov 2009, 13:00
Post #98


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(dr_mKe @ 4 Nov 2009, 12:56)
Sa revenim la caloriere de fonta care au inertie terminca mare si sunt nepotrivite pentru centralele de apartament, unde toata smecheria este sa ai inertie termica cat mai mica.
*



de unde citire?


La Deva nu avem nici o problema cu depunerile, pentru ca apa nu e nici pe departe dura. Masina de spalat e luna inauntru dupa 4 ani si nu folosesc chestii gen Calgon. La Centrala iar nu am nici un fel de filtru, si nu am avut probleme.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 4 Nov 2009, 13:09
Post #99


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Argoane, apa in Deva este dura dupa cum reiese din analizele de laborator.
Auzi, mie dupa 10 minute imi ard toate caloriferele cand ia apa de la rece, iar cand ia apa din 30-40 de grade in 2-3 minute este deja aproape de decuplare. Ale tale de fonta, in afara de faptul ca inmagazineaza mult mai multa apa, care deh, trebuie incalzita, au masa mare si iar le ia mult pana se incalzesc.
Drept urmare, daca pui burta pe tastatura si cauti putin pe net o sa vezi de ce, ca logica si bunul simt tehnic elementar nu te conving.
Pana una alta eu mi-am calculat singur dimensiunile si le-am si montat.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Nov 2009, 13:10
Post #100


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




se incalzesc mai greu, dar raman mult mai mult calde, centrala merge mai rar, fiabilitate mai mare. Am destui vecini cu calorifere tip nou, si le merge centrala din 20 in 20 de minute, si daca stai sa aduni cat ,merge propriuzis intr-un anumit interval la aceasi temperatura setata, lor le merge mai mult, eu am factura mai mica, nu am ce teorii cauta pe net, ca vad practic ce se intampla. Nu am calculat nimic, sunt caloriferele ce erau initial, tip 'Calan'(cele tip Bucuresti nu sunt bune!), doar reconditionate, si curatate luna la interior.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 4 Nov 2009, 13:24
Post #101


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Bãi, de mxcxDt a auzit cineva?


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supãrat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 4 Nov 2009, 13:25
Post #102


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Pentru ca are caloriferele prea mici, cel mai probabil sau pierde caldura prin pereti si jamuri intr-o veselie tongue.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 4 Nov 2009, 13:57
Post #103


-


Group: Members
Posts: 22.548
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(dr_mKe @ 4 Nov 2009, 12:59)
Pentru asta exista niste filtre  tongue.gif cu fosfati si se rezolva problema.
Unde este calcar nici mama fosfatilor nu te salveaza.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fost membru
post 4 Nov 2009, 14:25
Post #104


membru analfabet


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 09
From: clasa I-a




QUOTE(argon @ 4 Nov 2009, 12:13)
nu-ti scoti banii pe una in condensatie nici dupa 4-5 ani..sau aia nu o iei pentru economie, ci ca e trendy sa salvezi planeta, ca Toyota Prius unsure.gif ?!
*



Acum banuiesc ca da, dar cu timpul orice noua tehnologie se banalizeaza, ieftinindu-se. Ideea e daca are randament mai bun decat una fara condensare si cam are. wink.gif

Referitor la calcar, nu este obligatoriu sa se foloseasca la sistemul de incalzire neaparat apa. Iar la cei conectati la sisteme centralizate, cu putina atitudine si unire in simtiri a proprietarilor (asta cam lipseste in asociatiile de proprietari, am impresia) se poate obliga furnizorul se ia masuri de dedurizare sau inlocuire a agentului termic.

This post has been edited by fost membru: 4 Nov 2009, 14:37


--------------------
dacia dacia logan - CT 09 FMB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 4 Nov 2009, 14:56
Post #105


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Daca sunt specialisti in incalzire, am cateva intrebari.

Ce dimensiune trebuie sa aibe o coloana (la un bloc de 8 etaje)? tur si retur.
De la parter pana la ultimul etaj, aceiasi dimiensiune.
Se poate pune pe fiecare coloana, la etajul opt un aerisitor, si sa se renunte la traseul care le leaga.
Daca se foloseste polipropilena, mai e nevoie de lire de dilatare? daca da la ce etaj?
Cum e mai bine sa legi un calorifer, cu turul mai aproape de coloana sau cu returul? sau amandoua pe aceiasi parte?

Daca leg un calorifer doar pe tur, ce probleme pot sa apara? am presiune mica, si mi se incalzeste doar o treime din calorifer.

This post has been edited by tribunul: 4 Nov 2009, 14:57


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fost membru
post 4 Nov 2009, 15:13
Post #106


membru analfabet


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 09
From: clasa I-a




Eu nu sunt specialist, as putea incerca doar sa-mi dau niste pareri. Oricum, o instalatie buna de incalzire o proiecteaza un profesionist.

Dimensiunea (diametrul) se stabileste in functie de numarul de cosumatori nu dupa numarul de etaje.
In cazul polipropilenei, exact ca la pexal, nu am vazut lire (asa se numesc?) de dilatare, am vazut totusi la teava dura de pvc.
E clar, coloana principala de tur trebuie sa aiba acelasi diametru ca returul.
Eu am legate caloriferele pe diagonala, nu stiu cum e mai bine, banuiesc totusi ca pe diagonala.
La treaba cu caloriferul care nu se incalzeste decat in partea de sus, exista doua rezolvari, ori se mareste viteza de circulare ori se curata tevile de calcar(maridu-se astfel diametrul. Intr-un sistem centralizat cine are diametrul mai mare castiga. Se justifica montarea unor calorifere mai mari, care dea caldura mai multa doar daca pe retur inca mai pleaca apa calda. (la temperatura mai ridicata decat mediul)



Daca cumva gresesc, rog sa fiu contrazis, astfel, invatand si eu.

This post has been edited by fost membru: 4 Nov 2009, 17:54


--------------------
dacia dacia logan - CT 09 FMB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 4 Nov 2009, 15:21
Post #107


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Sa zicem ca sunt 2 situatii, cu 1 calorifer pe etaj si cu 2 calorifere pe etaj.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fost membru
post 4 Nov 2009, 15:56
Post #108


membru analfabet


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 09
From: clasa I-a




Deci instalatia are un calorifer, respectiv doua, amplasate la etaj, la parter nu avem. Ok. In primul rand as duce centrala la etaj. tongue.gif In rest nu stiu, dar in cazul celor doua calorifere, as incerca (pe cat posibil) sa fac o simetrie. (la tot, diametre, locuri de alimentare, tot)

Partea asta n-o inteleg deci returul ce faci cu el nu-l conectezi? E ca si cum ai baga doar un fir in priza si ai astepta sa se aprinda becul. tongue.gif
QUOTE(tribunul @ 4 Nov 2009, 14:56)

Daca leg un calorifer doar pe tur, ce probleme pot sa apara? am presiune mica, si mi se incalzeste doar o treime din calorifer.
*



This post has been edited by fost membru: 4 Nov 2009, 16:14


--------------------
dacia dacia logan - CT 09 FMB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 4 Nov 2009, 16:12
Post #109


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Este si la parter calorifer/calorifere, si nu e vorba de centrala, ca blocul este racordat la RADET.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fost membru
post 4 Nov 2009, 16:26
Post #110


membru analfabet


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 09
From: clasa I-a




Aaa, uite am sa-ti spun ce am facut eu, tot la radet (intentionat mic) sunt, am aruncat caloriferele de fonta care erau pline, am pus de aluminiu (zice lumea ca se corodeaza, ok le schimb in zece ani). Inainte caloriferul era cald tot, cand am pus aluminiu, surpriza, se incalzea numai jumate. Am stat asa o iarna si iarna asta am schimbat tot cu polipropilena, de la subsol pana sus (3 nivele). Acum nu mai pot sa dorm noaptea de cald iar caloriferele frig in partea de sus si se incalzesc in totalitate, chiar cand bate soarele(adica e cald afara) mai pleaca si calda pe retur.....semn ca trebuie se aerisesc (adica sa deschid gemul, sa mai arunc niste caldura afara. icon_mrgreen.gif


--------------------
dacia dacia logan - CT 09 FMB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 4 Nov 2009, 16:45
Post #111


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Si eu vreau sa inlocuiesc coloanele, ideal ar fi din subsol, dar e cam greu in cazul meu cand trebuie sa conving 8 vecini.

Vreau sa adun informatii, sa vad ce materiale trebuiesc, sa fac o lista cu ele, sa iau preturile de la magazin, si sa fac un calcul pt. fiecare apartament in parte.

Dar trebuie sa fac rost de detaliile tehnice.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fost membru
post 4 Nov 2009, 17:21
Post #112


membru analfabet


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 09
From: clasa I-a




Pai si ce detalii vrei? Respecti vechiul proiect (schema) numai ca pui polipropilena de 1 tol pe generale (vertical) si de jumatate pe orizontale. Si gata, schimbi si robinetii daca au depuneri. Dar asta la anu', ca banuiesc ca deja ai apa pe instalatie si te pun astia sa platesti reumplerea instalatiei. La cat de facil este sa lucrezi cu polipropilena, o poate face si un vecin sau tu daca esti indemanatic si iesiti mai ieftin. O presa din aia cred ca o gasesti cu 230 lei la bazar. Nu stiu cat e ascutitoarea, dar vezi tu.

Vezi ca pe tur trebuie sa folosesti polipropilena cu camasa de aluminiu (nu stiu cum se numeste)

This post has been edited by fost membru: 4 Nov 2009, 17:32


--------------------
dacia dacia logan - CT 09 FMB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harry
post 4 Nov 2009, 18:10
Post #113


E-TECH tester


Group: Members
Posts: 414
Joined: 3 July 08
From: Bucuresti




In concluzie, folosind un termostat mecanic, centrala 24KW si calorifere din otel, cum se recomanda sa fie setata temperatura apei in instalatie? mai mare = timp mai scurt de functionare, consum instantaneu mai mare sau temperatura mai mica = timp mai lung de functionare, consum instantaneu mai mic?
apropo, o asemenea centrala cam cat consuma in 24H ?

respecte,


--------------------
Renault Captur 2 E-TECH plugin hybrid 2021
Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 4 Nov 2009, 18:29
Post #114


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




La Viessmann Vitopend 100 24 kW consumul maxim in 24h este de 18 mc dupa cum da cartea.
Buna-mea care-i cam intr-o ureche a reusit s-o faca sa consume atat. Ieri a stat in balcon si a lasat deschis, drept urmare a inghitit 10 mc.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fost membru
post 4 Nov 2009, 18:39
Post #115


membru analfabet


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 09
From: clasa I-a




Parere:

Sa zicem ca avem un sistem care are nevoie de 50 calorii/minut ca sa-si pastreze temperatura la 22 de grade Celsius, cred ca mai putin conteaza daca o dai in "suturi" sau constant. Tot atat e nevoie. Asa ca totul se reduce la ardere*, vezi prospectul centralei, poate zice ceva.

*randamentul arderii

This post has been edited by fost membru: 4 Nov 2009, 19:23


--------------------
dacia dacia logan - CT 09 FMB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Serpico
post 4 Nov 2009, 18:54
Post #116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 10 April 03
From: Timisoara




Asta e valabil doar daca randamentul intregului sistem este acelasi in cele doua cazuri. Dupa unii, randamentul nu e acelasi.


--------------------
Dacia Logan Laureate Plus 1.4MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fost membru
post 4 Nov 2009, 19:03
Post #117


membru analfabet


Group: Members
Posts: 239
Joined: 1 September 09
From: clasa I-a




Pai randamentul asta de ce este conditionat, daca nu de ardere? (mentionez, in cazul unui sistem bine proiectat si a unei temperaturi constante, atat interioare cat si exterioare cand pierderile termice din sistem raman constante)

(exemple de prost proiectat : centrala prea mica sau exagerat de mare, viteza si debitul agentului nu sunt oportune...)
(repet nu sunt de meserie, doresc sa fiu ajutat sa inteleg, sa mi se explice, in cazul in care gresesc)

This post has been edited by fost membru: 4 Nov 2009, 19:15


--------------------
dacia dacia logan - CT 09 FMB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 4 Nov 2009, 21:14
Post #118


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




Producatorul (centralei mele) spune ca randamentul maxim (93%) al centralei se atinge la temperatura maxima de functionare. Probabil ca la fel sta treaba cu toate.


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 4 Nov 2009, 21:26
Post #119


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




QUOTE(dr_mKe @ 4 Nov 2009, 12:33)
Mai argoneatza...
*



Argoneatza... blink.gif rolleyes.gif 04.gif biggrin.gif radmasa.gif


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harry
post 4 Nov 2009, 22:03
Post #120


E-TECH tester


Group: Members
Posts: 414
Joined: 3 July 08
From: Bucuresti




am gresit, e o centrala Immergas de 23 KW smile.gif


--------------------
Renault Captur 2 E-TECH plugin hybrid 2021
Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 03:53
Forum Renault