DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Masini cu motor propulsie electrica

alphabluesky
post 6 Oct 2010, 09:18
Post #61


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 13 October 06




Saab 9-3 ePower - primul Saab cu propulsie electrică



saab-9-3-epower-3m.jpg



Un combi sport cu emisii zero
Saab 9-3 ePower este primul vehicul complet electric care oferă ocupanților săi confortul și dimensiunile unui combi. Inginerii Saab au integrat o arhitectură electrică în forma și dimensiunile unui “convențional” 9-3 SportCombi.

Sub capota lui Saab 9-3 ePower se găsește un motor electric de 184 CP/135kW cuplat printr-o transmisie la puntea față. Cuplul instantaneu permite o accelerare de la 0 la 100km/h în doar 8,5 secunde și o viteza maximă de 150km/h.

Puternicul și compactul set de baterii electrice litiu-ion de 35kW este așezat într-o podea modificată, în principal în spațiul lăsat liber de sistemul de evacuare și rezervorul de combustibil al mașinii. Aceasta permite o distribuție optimă a greutății și o dinamică excelentă, similară cu cea a unui SportCombi standard.

În interiorul cabinei, o maneta similară unui schimbător de viteze automat convențional permite selectarea uneia din pozițiile “Drive”, “Neutral”, “Park” și “Reverse”. Indicatoarele de turații, consum de carburant și funcționare al unității turbo sunt înlocuite cu indicatoare ale stării bateriilor, al consumului de putere și al autonomiei, toate printr-o iluminare verde. Pentru optimizarea spațiului, a fost montată o frâna de parcare electrică.

Este folosită o direcție electro-hidraulică, iar clima din interior este asigurată de un sistem de aer condiționat alimentat de la setul de baterii electrice. O baterie separată de 12V asigură iluminarea interioară și exterioară, fiind alimentată de la setul de baterii printr-un transformator de curent.

Sistemul de propulsie este controlat de o versiune a propriului sistem de management al motorului de la Saab, Trionic 8, folosind un nou software scris pentru motoare electrice.

Autonomie mare cu excelentă durabilitate
Autonomia proiectată a noului Saab ePower este de circa 200km, depășind limitele prezente ale performanțelor vehiculelor electrice. Cheia acestui succes sta în spatele bateriilor electrice care au o densitate de înmagazinare a energiei electrice substanțial mai mare decât cele mai bune baterii folosite în prezent în vehiculele electrice.

Setul de baterii are o capacitate de 35 kW/h și este conceput a opera la putere maximă și în medii reci de până la -30ºC, o temperatură cu cel puțin 10ºC mai joasă decât nivelul de funcționare al bateriilor disponibile pe piață în prezent. Un alt beneficiu cheie este folosirea aerului ca agent de răcire în locul lichidului, reducând costurile și greutatea totală.

Pachetul de baterii este conceput a suporta un număr de cicluri de reîncărcăre echivalente cu o folosire medie de 10 ani. Poate fi complet încărcat de la rețeaua electrică casnică în trei până la șase ore, funcție de gradul de descărcare. Timpul de încărcare poate redus mult dacă se crește tensiunea de încărcare, neexistând o limită a bateriilor în aceste sens.

Se așteaptă ca testele ce urmează să valideze performanța acestor baterii avansate, concepute a putea funcționa normal chiar și la un grad de descărcare de 12%, o valoare mult mai joasă decât valorile uzuale ale altor sisteme de baterii.

Aceste pachete de baterii electrice litiu-ion sunt primele care primesc o acreditare “Nordic Ecolabel” pentru siguranță și sustenabilitate față de mediul înconjurător, aici incluzând și procesul de fabricație.

Saab ePower respectă toate standardele de siguranță și securitate pe care Saab le aplică în toate vehiculele sale. Blocul de baterii este localizat în afara zonei compartimentului ocupanților, într-o zonă nedeformabilă, bine protejată și încapsulată. Sistemul de management și monitorizare al bateriilor asigură performanța sigura și în condiții de condus normal și în condițiile unui accident.

Teste intesive cu utilizatori
Sute de șoferi împreună cu familiile lor vor fi înscriși de Saab și de partenerii săi de dezvoltare într-un program de test drive-uri și evaluări, implicând peste 70 de unități Saab 9-3 ePower, în centrul, vestul și estul Suediei, între anii 2011-2012.

Echipa proiectului Saab ePower din Trollhattan va monitoriza performanța vehiculelor în cadrul unei palete largi de moduri și condiții de utilizare. Pentru a înregistra datele esențiale, toate vehiculele vor fi echipate cu aparate de înregistrare similare celor folosite în aviație (“cutii negre”).

“Acest program este conceput a evalua potențialul dezvoltării unui vehicul electric de mare performanță, cu emisii zero și este un pas important în extinderea strategiei noastre de propulsii EcoPower”, afirma Mats Fägerhag, Director Executiv în departamentul Dezvoltare Vehicule al Saab Automobile.

„Aceasta include dimensionarea corectă a motoarelor, exploatând expertiza Saab în domeniul turbo cât și cea din domeniul combustibililor alternativi, cum ar fi bioetanolul și tehnologia Saab BioPower”.

Jan Åke Jonsson, CEO al Saab Automobile adaugă: „Până în 2015, vânzările globale anuale de vehicule electrice sunt așteptate să atingă cifra de 500.000 unități iar Saab este hotărât să fie prezent în acest segment important și în creștere”.

“Programul 9-3 ePower este primul nostru pas în dezvoltarea unui potențial vehicul electric de serie care să livreze genul de performanță avansată pe care clienții noștri îl așteaptă. Suntem încântați să colaborăm cu partenerii noștri în dezvoltarea unui asemenea produs”.


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 6 Oct 2010, 10:00
Post #62


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Pentru noul numar din Tehnium, e foarte interesant ce-au facut astia. Ca sa ma sui intr-una si sa ma lase bateria pe la Medgidia, nu suna tentant. Sa mai dau si 70-150.000 e pe ea, mai bine inchiriez un elicopter.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphabluesky
post 3 Mar 2011, 00:12
Post #63


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 13 October 06




Mistsubishi miev-Electric in Romania


http://www.mitsubishi-motors.ro/modele/i-m...iuni-si-preturi

3 Mar 2011, 11:15:
pacat ca e foarte scump

This post has been edited by alphabluesky: 3 Mar 2011, 10:15


--------------------
Dacia 1410 TLX 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kxz
post 3 Mar 2011, 10:26
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 618
Joined: 5 November 10
From: Cuiul de la harta.




Care sunt ieftine??? Momentan electricile sunt moft.

Citroen C Zero, 130km/h, autonomie 150 km, 67 CP
Incarcare in 6 ore la priza normala, incarcare in 30 min (80%) daca e conectata la o priza speciala care scoate 220v, 125A.

Pret 36.000 euro.
http://www.citroen.ro/citroen-c-zero/#/con...&transmission=F


--------------------
Dacia 1410 / Opel Corsa
--------------------
Și-oricât de-ngustă o fi calea
Oricâte piedici m-or lovi din greu
Eu sunt stăpânul sorții mele
Sunt căpitanul sufletului meu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nasty
post 9 Nov 2016, 20:11
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.576
Joined: 3 January 05




Alimentare gratuită?
Pe o stradă, la Roma:

Attached thumbnail(s)
image.jpeg ( Size: 2.64mb ) Number of downloads: 52


--------------------
. bicl/trt 2006/2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 04:48
Forum Renault