Problema racire + fum pe teava
![]() ![]() ![]() |
Problema racire + fum pe teava
viperfox |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|||
vallyyy |
![]()
Post
#2
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Foarte posibil sa ai garnitura de chiulasa arsa............. in special daca scoate si un fum alb asa desi acum e cam frig si poate fi si condens ........verifica joja si vezi daca ti-a intrat lichid de racire in ulei
This post has been edited by vallyyy: 15 Nov 2008, 12:47 |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
viperfox |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
da, stiu ca acum pe frig e normal sa scoata fum alb (care e abur de la condens), toate masinile scot, dar doar la rece, dupa ce se incalzeste bine motorul, nu mai scoate, nu?
am sa verific joja..asta ar fi un semn de garnitura arsa? sa ajunga lichid de racire in ulei? |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#4
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Da fel cand e garnitura arsa se mareste nivelul pe joja din cauza amestecarii lichidului de racire cu ulei ,totodata scoate un fum intens alb , gasesti pete de ulei si in vasul de expansiune si sa nu uitam fierbe apa
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
Kruger |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.660 Joined: 18 August 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(viperfox @ 15 Nov 2008, 14:46) da, stiu ca acum pe frig e normal sa scoata fum alb (care e abur de la condens), toate masinile scot, dar doar la rece, dupa ce se incalzeste bine motorul, nu mai scoate, nu? am sa verific joja..asta ar fi un semn de garnitura arsa? sa ajunga lichid de racire in ulei? Si rece si cald face, cel putin la mine asa e. |
--------------------
Honda
Accord
2005, Sport Tourer Automatic 2.0 VITEZA NU UCIDE
OPRIREA BRUSCA DA |
|
adrianne |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
E posibil sa fie radiatorul partial infundat. La mine facea asemanator, drept pentru care l-am spalat de 3-4 ori cu muuuuult dero in interior.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
viperfox |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Am verificat joja: nu pare sa aiba urme de apa, nivelul este normal (aproape max cu motorul cald, aproape min la rece), in vas nu sunt urme de ulei...
Mi-a venit o idee: oare, din cauza ca vasul sta fixat in pozitie oblica (aprox 45grade) pe aripa, iar sorbul este pe fund, in mers sa se faca valuri, si astfel temporar sorbul sa ramana neacoperit de apa, si sa traga aer, si asta sa fie cauza cel putin pt bulele de aer care reapar periodic pe furtun? (si ies atunci cand comprim furtunul de la radiator) ? |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
Merced |
![]()
Post
#8
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Unde ai invatat sa verifici uleiu' cu motoru' cald? Nivelul sau se verifica dupa o stationare cat mai prelungita a masinii pe o suprafata cat se poate de plana. Daca ai ulei putin "la rece", ia uita-te prin vasu' de expansiune, daca ai ridicat capacu' si-ti miroase un pic a esapament iar lichidul pare sa fie amestecat cu ulei e mai mult decat clar ca garnitura de chiulasa o ai ciupita pe undeva.
This post has been edited by Merced: 17 Nov 2008, 00:19 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
acuma vezi cita apa iese pe esapament , cind stai pe loc daca sare citva stropi e ok daca se uda in spate scoate multi stropi atunci este posibil sa fie garnitura iti spun din proprie experienta dar la mine simtomul era cu totul altul ,(imi ingheta plaminul in 2 Km, eu avind GPL ) si am studiat chestia cu stropii inainte si dupa schimbare , mie imi bolborosea si in vas destul de mult , facea ca o spuma
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
istvan.t |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 23 September 06 ![]() |
Aceasi problema am avut si eu si am schimbat garnitura..dar nu garnitura a fost dusa ci termostatu facea figuri.
|
--------------------
dacia 1310
cn1
1996
- mm05ysc
|
|
viperfox |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
nu este nici o urma de ulei in vas, nu miroase a esapament.
la teava...nu sar stropi, dar este mult fum alb, atat de mult ca nu doar se abureste bada in zona tevii, dar se formeaza chiar picaturi care curg apoi jos de pe bara. termostatul l-am schimbat recent; ulterior l-am testat pe cel vechi in vas cu apa pusa pe aragaz, si functiona; comportamentul este similar acum fata de cel cu termostatul vechi, deci nu a rezolvat problema schimbul de termostat; si eu m-am gandit ca e posibil sa fie garnitura de chiuloasa, dar vroiam sa fiu relativ sigur, nu de alta, dar daca ma chinui si o schimb si problema persista, am muncit degeaba, nu? |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#12
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Vreau sa zic ca eu asta vara mi-a fiert apa de 4 ori (pompa fisurata si aveam pierderi).........norocul meu este ca nu s-a ars garnitura ,am schimbat toata pompa si nu fierbe .........cred ca cel mai elocvent lucru care sa arate ca garnitura e dusa este fierberea apei .........deci fierbe sau nu fierbe ?
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
Freelancer |
![]()
Post
#13
|
Membru avansat Group: Members Posts: 119 Joined: 24 January 06 ![]() |
La rece completeaza cu lichid de racire pana la nivelul de pe borcan fara a-l depasi. In mod normal nu ar trebui sa scada nivelul sau sa se ridice mai mult de 2-3 cm deci in nici un caz sa ramai cu lichid aproape de loc. Daca nivelul coboara asa de mult inseamna ca de fiecare data tie iti trage aer in instalatie. Din cauza acestor goluri de aer se produce fenomenul de variatie a temperaturii (salturile de care zici de la maxim la minim). In timp acest fenomen poate sa duca si la arderea garniturii dar eu nu cred ca este cazul deocamdata. Eu zic sa faci o aerisire a circuitului, eventual o curatare a lui cu apa sub presiune. Nu recomnad solutii caustice deoarece pot duce la gaurirea radaitorului.
|
--------------------
DACIA
1310
1994
- B-05-VYK
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#14
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
mai viperfox dar acu vreo 2 luni mai aveai un topic cu temperatura!cum ai rezolvat-o...sau ce ai facut?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Minel |
![]()
Post
#15
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 18 Nov 2008, 11:00) mai viperfox dar acu vreo 2 luni mai aveai un topic cu temperatura!cum ai rezolvat-o...sau ce ai facut? Mai Daniele , intreaba si tu omu' cum trebe Daca ai rezolvat-o ??? ![]() M-as indoi sa o fi rezolvat , din pacate pt el ![]() This post has been edited by Minel: 18 Nov 2008, 11:06 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#16
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai el asa a zis atunci..ca a rezolvat-o si pune masina la vanzare.atata.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
viperfox |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
da, am crezut ca am rezolvat-o pe moment, dar acum, odata cu venirea frigului a aparut dinnou, plus fenomenul cu fumul...
pt freelancer: ipoteza asta cu trasu aerului si bule de aer in instalatie am mai auzit-o si de altfel m-am gandit si eu la ea, si ar explica manifestarie; intrebarea este: pe unde si cum trage aer? si de ce? si daca undeva e o scapare si trage aer, cum de nu iese si lichid tot pe acolo? este cert ca trage aer, de fiecare data cand comprim furtunul de la radiator (cel cu termostatul), odata la 20-30km, ies bule in borcan, multe. Dar de unde sunt bulele astea? Acum 2 luni, cand am avut topicul de care zice ydaniel, am shimbat lichidul de racire, am spalat cu solutie de spalat radiatoru (care din cate am vazut era un fel de apa cu sapun), am schimbat termostatul, si am aerisit (si am mai facut de vreo 2 ori aerisirea in decursu timpului)... |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#18
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Ori e arsa garnitura ,ori e condens altfel nu-mi explic sau mai stii poate ti-a inceput motorul sa ciupeasca ulei si scoata fum ........
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#19
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
daca tot te chinuie eu zic sa dai jos chiulasa si sa vezi care e treaba:planare+schimbare garnitura chiulasa.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
viperfox |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
ok; la dat jos chiuloasa ce trebuie avut in vedere mai special, in afara de demontat totul si pus totul la loc? trebuie un anumit cuplu la suruburi ? iar demontarea se face cu totul, adica se desfac prezoanele si se ridica cu tot cu tacheti, supape, etc? dupa ce o dau jos, cum imi dau seama daca trebuie schimbata garnitura? sau o schimb oricum? cat despre planeitate/etanseitate, cum stiu daca e ok sau nu? daca nu e, ce fac, pun mastic rosu?
la remontare, trebuie sa aerisesc/completez circuitul de racire? dar cu circuitul de ulei, se intampla ceva? iar acum inca o intrebare: m-am mai gandit la o ipoteza pentru problema asta: oare nu are pompa de apa ceva? vre-un defect de genul ba merge ba nu merge? sau poate ceva blocat? sau poate pe la ea e scurgerea/tragerea de aer fals ? |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
tester |
![]()
Post
#21
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
"dupa ce o dau jos, cum imi dau seama daca trebuie schimbata garnitura? sau o schimb oricum? "
pai e simplu... daca e afectata garnitura ai sa vezi nici ciupituri/arsuri pe suprafata ei... dar pe sigur chiar daca nu o fi fost ea cauza de la care sa pornit totul totusi sar fi putut arde mai ales la cum ai zis ca sa manifestat si astfel iti poate ascunde o alta problema mai mica la care nu ne gandim/depistam acuma... dar daca schimbi garnitura si tot persista problema... atunci poti sa te legi de altceva... cand se strange totul la loc ar fi bine daca s-ar folosi o cheie calumea si s-ar strange la 65Nm ar fi bine... dar oricum dupa 1000 de km o sa incerci o restrangere si nu o sa fie probleme... mai important e ordinea in care sa se stranga suruburile la sfarsit This post has been edited by tester: 20 Nov 2008, 13:37 |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
Hacker |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Variatie a temperaturi am si eu uneori. Asta datorita termostatului. Cand ajunge spre 86 grade mie nu imi mai da caldura. Apoi cand termostatul deschide, brusc vine si caldura, dar categoric temperatura la apa scade. Bine, nu se intampla mereu asta, dar se mai intampla.
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
deci daca ai dat jos chiulasa automat schimbi garnitura. De fermit mi se pare ca este ok si e ieftina 12 - 15 lei. Automat odata cu chiulasa data jos cureti toate depunerile, resturile din garnitura de chiulasa, ma rog, ideea e sa faci chiulasa sa luceasca. Recomand pentru inceput sa razi cu simt de raspundere de pe chiulasa portiunile mai groase cu un cutter, apoi cu un smirghel fin iar apoi cu ceva pasla. Ideea e sa o faci alba si frumoasa, dar fara sa o zgarii. Iti dai silinta o jumatate de ora sa o cureti bine atat pe ea cat si blocul motor unde vine garnitura.
Iei apoi chiulasa o pui pe un geam si impingi cu lera de 0,1mm parca. Daca ai locuri unde chiulasa are denivelari suficient de mari sa intre lera aia te duci cu ea la planat la o freza si un frezor bun de tot. Cauti pe forum sau pe la cine are cartea lui mondiru in care sunt poze cu ordinea de strangere a chiulasei. Eu nu am avut cartea la indemana si nici nu am mai avut chef sa studiez pe forum, a fost intr-o zi in care mi-a fiert motorul si a trebuit sa vin asa cu el 20 de km. Am inceput sa strang din mijlocul chiulasei, in w, usor si incercand sa strang fiecare surub cat mai la acelasi cuplu. Am efectuat operatiunea asta de strangere de in 2 ture, am lasat motorul linistit vreo ora, apoi am mai strans putin toate suruburile, l-am mai lasat o ora si apoi am strans ultima tura. De atunci am facut cam 5000 de km printre care si 500 de km intr-o zi si din aia cam 100 prin orase in aglomeratie si nu am nici o problema. Totusi la ce simptome descrii tu nu cred ca e garnitura de chiulasa dar cu maxim 20 lei + juma de zi de lucru ai schimbat-o si pe asta si pe viitor te stii de o treaba sigura. Ca la imbinarea chiulasei cu blocul motor totul e ok. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
viperfox |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
ok, am retinut; mai am o intrebare:la demontat-montat, se "intampla" ceva cu circuitul de racire/ulei? trebuie sa aerisesc dinou, se pierde ceva, trebuie sa am grija sa nu ajunga ulei in antigel sau invers, sau ceva de genu?
inca o observatie: ieri am facut un drum cu masina, am plecat (de la rece) si pe drum, acul s-a ridicat pana cand a ajuns ca deobicei pana la rosu, insa aerul care venea de la aeroterma (caloriverul deschis la maxim) era rece... acul a cazut dupaia jos, iar a urcat la rosu, iar era aerul rece....abia a 4-5a tura aerul incepuse sa se incalzeasca... |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Pai logic ca trebuie sa aerisesti dupa aia.
Din ce zici tu eu cred ca nu ai aerisita bine circuitul de racire. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
tester |
![]()
Post
#26
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
QUOTE(viperfox @ 23 Nov 2008, 12:40) ok, am retinut; mai am o intrebare:la demontat-montat, se "intampla" ceva cu circuitul de racire/ulei? trebuie sa aerisesc dinou, se pierde ceva, trebuie sa am grija sa nu ajunga ulei in antigel sau invers, sau ceva de genu? Pai cand se pleaca la demontat se goleste motorul de antigel din surubul de pe blocul motor... iar uleiul in timp ce se raceste motorul curge la locusorul lui si nu iti va pune probleme... QUOTE(Mr_Devil83 @ 23 Nov 2008, 12:56) Pai logic ca trebuie sa aerisesti dupa aia. Din ce zici tu eu cred ca nu ai aerisita bine circuitul de racire. pai daca e dusa garnitura degeaba faci aerisiri... ca imediat iti apar bule si iarasi faci aerisire si iarasi apar bule ... si tot asa pana te plictisesti si schimbi garnitura. |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
viperfox |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(tester @ 23 Nov 2008, 16:07) pai daca e dusa garnitura degeaba faci aerisiri... ca imediat iti apar bule si iarasi faci aerisire si iarasi apar bule ... si tot asa pana te plictisesti si schimbi garnitura. adica tu zici ca asta ar fi o cauza pt care eu tot aerisesc si tot am bule, si asta fara sa pierd lichid pe nicaieri? |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
tixti |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 25 September 07 ![]() |
Viperfox, iti dau o veste buna si una proasta.
Vestea buna e ca nu ai inca garnitura arsa. Vestea proasta este ca nu mai dureaza mult si se arde. Iti mai dau maxim 50 km de mers cu ea pana cedeaza. Exact asta am patit eu vineri. Acu o luna am schimbat lichidul de racire, adica am bagat antigel ca vine iarna. Dupa aceea nu am facut aerisirea ca lumea. Am observat insa ca acul de temperatura avea variatii sus jos. Nu baga nici caldura in masina decat putin si rar. Dupa un timp, a inceput sa apara o mica pata de ulei in borcan. Pata s-a marit. Tot cautam explicatii pe la meseriasi. Toti mi-au zis sa aerisesc instalatia. Am aerisit vineri, am umplut borcanul cu bule. Intre timp in radiator nu aveam pic de apa. (apropo, verifica apa din radiator. Fac pariu ca e gol). Si samabata dimineata la pornire, aveam la esapament un nor de fum gros si albicios. Am verificat nivelul uleiului dupa vreo 2 ore si aveam 2 centimetri de apa peste ulei. Adica garnitura facut zob. Maine ma duc la mester sa o schimbe. Deci, esti pe drumul cel bun. Nu stiu ce sa iti recomand, dar ti-au zis prietenii inainte. Mai bine schimb-o. Mai ales daca stii cum se face. Succes. |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima
2003, 1,4 MPI, alb Boreal
- BR 06 BOG am masina mica neamuleeee...
|
|
tester |
![]()
Post
#29
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
|
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
MIRKEA |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 25 March 08 ![]() |
tixti are dreptate
nu de multa vreme am patit-o si eu: m-am trezit intr-o zi ca imi bolboroseste apa in borcan si tocmai cu o zi inainte am schimbat antigelul. toata lumea mi-a zis ca nu este aerisita bine, am facut ce a zis lumea si nimic asa ca am continuat sa merg cu masina si am facut-o cam o saptamana neglijand problema iar apa in radiator era asa si asa iar pe furtunul unde este termostatul mai nimic. Am ajuns intr-o zi acasa pe la ora 15:30 foarte bine, dimineata la ora 7:00 cand sa plec cu ea......fum alb mult pe teava de esapament de nu mai vedea nimeni nimik in spatele meu si pe langa asta nu puteam merge cu mai mul de 30-40, din cate stiu si eu mi-am dat seama ca pierdea compresie Hait!!!...am zis, asta este garnitura si spre norocul buzunarului meu mi-a facut-o cu un prieten si nu am dat prea mult: ulei 80,rectificat chiuloasa 40 furtune care trebuiau schimbate si garniturile respective 40, manopera 100 in cateva ore este super masina bafta si spor la treaba |
--------------------
dacia
berlina
2001 injectie
- PH12RNT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd May 2025 - 18:34 |