Aeroterma dacia 1300
![]() ![]() ![]() |
Aeroterma dacia 1300
Merced |
![]()
Post
#61
|
||
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|||
Ford_V6 |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
QUOTE Asta era sistemul acum 40 ani si la fel aveau si Renault,Opel ,etc. Pe cuvantul tau ? Vezi ca in 1966 Opel avea aeroterma cum e acum la toate masinile, cu calorifer sub bord si cu 3 zone de dirijare a aerului ... si crede-ma ca face o caldura de nu stai in ea ... sa nu mai zic de faptul ca nu am vazut in viata mea in masina aia un colt de geam aburit ... si are 42 de ani ![]() Crede-ma ca am facut doua ierni in ea ... foarte calduroase ![]() R12 a fost o masina destul de fiabila dar inapoiata mult ca si conceptie ... prin anii aia Mercedes o ardea cu sevodirectie, geamuri electrice si a/c, Fiat cu carburatoare dellorto, BMW cu motoare turbo cu injectie .... iar R12 avea un bord cu un buton maxim doua, motor de 50 de cai si o aeroterma care de noua era ineficienta ... Acum revenind on-topic ... am facut la o dacie urmatoarea modificare ... Am inlocuit motorasul de la aeroterma cu unul cu rulmenti alimentat 220 v de la un storcator de fructe si l-am alimentat printr-un invertor CC/CA. In circuitul de racire am intercalat o pompa electrica de recirculare de Mercedes. Urmare ... flux de aer foarte puternic si cald in masina chiar si cu motorul oprit de juma de ora... |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
Hacker |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Mai nene, Cel mai simplu, fara prea mult chin.
Masina mea baga caldura cu veche aeroterma, dar trebuia sa renunt ori la picioare, ori la parbriz. Era cald doar daca mergeam, daca stateam pe loc se incalzea inauntru mai mult de la aerul respirat. Asa ca dupa ce am inghetat anul trecut cam o luna, am zis gata. M-am dus in targ, am gasit o aeroterma de TV ( cum mi-a spus ydaniel ), am montat-o, si pot spune nene, ca acum am caldura prea multa chiar. Cand era zapada aia de 1 m in Bucuresti iarna trecuta, eu mergeam in masina in tricou la drum lung, si in bluza subtire in Bucuresti. Asa ca cel mai bine e sa va puneti aeroterma suplimentara si ati terminat cu balamucul. |
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#64
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
QUOTE(argon @ 24 Nov 2008, 19:14) Da' ce treaba am eu cu Hunedoara? cine-i Cristi? Nici la Balata nici la Bejan nu am vazut bord CN niciodata. Cristi e un amic care si-o luat o coaja de twingo ![]() Chestia e ca initial am vrut sa venim si pe acolo, poate mai gasim una alta interesanta, dar iarna cresc cheltuielile enorm si culmea ca nu se mai duc pe bere ci pe benzina si haine groase. L-am intrebat si eu pe un tip care avea o gramada de bucati de dacie din dezmembrari si cica no mai dezmembrat nici o dacie mai noua in ultima vreme si zicea ca nu prea le aduce nimeni in targ, bordurile astea pentru ca nu pot sa ceara mult pe ele. Culmea, eu is pregatit sa dau 3 4 milioane pe unul, numai sa am caldura in masina. E groaznic sa iti inghete mainile pe volan primii 2 3 kilometri rulati. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
argon |
![]()
Post
#65
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#66
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
aline kackere, taci cu aeroterma ta ca traspiram aici de placere. e super pe vremea asta aia a ta.
am vazut si eu dacie cu caldura cand sta pe loc. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
motanpaul |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Saluatre, postez si eu aici sa nu mai deschid alt topic.La mine aeroterema ma scoate din sarite.Am facuto sa mearga, am umblat pe la fire.
Ieri am montat bobina ce am luato, si am pornit masina si apa era la 40 si am zis sa dau drumu la ventilator sa vad daca baga un pic.De unde nu mai merge, si a mers inainte. Am umblat la fire,dar nu merge.Curent ii vine pe cablu ce merge la aeroterma,verificat cu lampa de control. Dar la butonu on/off la aeroterma nu ii vine curent pe nici un fir din cele 3 care intra la buton.Verificat cu lampa de control. Trebuie sa ii vina curent pe unu din fire care intra in buton? Sau altceva ce ar putea avea.Aeroterma e destul de noua, a fost schimbata nu demult, de fostu propietar. Multumesc ![]() 27 Nov 2008, 14:56: Am mai aflat un lucru, aeroterma nu merge cu motoru pornit.Cu motoru oprit se mai gandeste cateodata sa porneasca. Aeroterma e model nou, deorece are paletii desi. Mai am acasa o aeroterma de dacie 1300 care am probato si merge cu motoru pornit, si cu oprit totdeauna. Intrebarea mea este as putea eu sa ii pun la aeroterma de dacie 1300, acei paleti model nou. Daca da, cum sa fac sa dau jos paletii? Multumesc anticipat, This post has been edited by motanpaul: 27 Nov 2008, 14:56 |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
SSilent |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
aeroterma ar trebuii sa-ti mearga doar pe contactul electric, deci daca nu-ti vine curent pe unu dintre firele de la buton cu contactul pus undeva ai o problema (nu mai tin minte sa-ti spun pe care fir trebuie sa-ti vina curent), in orice caz urmareste si tu firele, vezi pe unde se duc si verifica-le dar cu contactul pus...
|
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
motanpaul |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Deci vine curent.Normal ca aeroterma porneste numa cu contact.Are ceva defectiuni,deoarece curent vine.
Problema e ca aeroterma pornea, se oprea dintr-o data.Aeroterma e putin diferita fata de aeroterma de dacie 1300, deoarece are motoru un pic mai lung, si turbina de plastic ce invarte motoru e diferita(model nou cred ca). Si am acasa o aeroterma de dacie 1300, am puso pe masina si merge perfect. A doua problema consta daca pot sa ii pun aerotermei de dacie 1300 turbina de plastic model nou.Daca da, cum sa fac sa o scot de acolo,i-am scos siguranta, am tras de ea dar nu iasa.Si la cea de dacie 1300 nu prea vad cum sa iasa, nu e acelasi sistem. Multumesc |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#70
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
la aerooterma noua ai o problema cu perile colectoare care raman blocate si se deblocheaza din cand in cand de verificat, la cea eche incearca cu ceva degripant sa o scoti de pe ax eu am montat paleta model noi pe motor de tip vechi si sau potrivit ok.Bafta
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
si ce e greu sa dai periile un pic pe smirghel ca sa culiseze usor in suportul lor??
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Merced |
![]()
Post
#72
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
kinderule ce sa cauti cu degripant acolo?
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
SSilent |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
baga putin nisip pe lagare, face minuni
![]() ca tot suntem la aeroterme mi-am amintit, am mers cu cateva dacii cu bord CN, 4 la numar, si la toate am observat o chestie ciudata/amuzanta, deci stim cu totii ca bordul CN are 4 guri de ventilatie (exceptand iesirea de la parbriz si picioare), 2 pe centru, si cate una pe laterale, culmea este ca la toate daciile astea, pe gurile de ventilatie din lateral sufla aer rece (probabil direct de-afara) daca le puneam de deschis, "dotarea" asta este din fabrica? sau sunt intr-un cerc de coincidente si toate daciile astea au circuitul de ventilatie futizat? ca ma batea rau de tot gandu sa o echipez pe Stralucirea cand o pun la loc cu un bord CN, ca al meu (scoica) este irecuperabil, dar daca stau lucrurile dubios... o las moarta si raman la scoicile mele. This post has been edited by SSilent: 28 Nov 2008, 01:44 |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#74
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
QUOTE(argon @ 27 Nov 2008, 09:27) Pai nu venim in vizita? ![]() ![]() Dar stai linistit ca si pe centura devei erau acum 2 zile niste gropane remarcabile, norocul meu ca am luat una mare plina de apa cu 50 la ora si azi cand am trecut iara pe acolo instinctiv am franat dar au fost altii mai jmecheri si deja le-au astupat. Cred ca special ca sa nu mai am eu pe cine sa dau in judecata azi cand o sa vad ce pivoti/brat/tirant am indoit. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Minel |
![]()
Post
#75
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
SSilent |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
pei si asta e normal? nu se poate face ceva sa se integreze si gurile alea in circuitul celorlalte? ca mi se pare o idiotenie totala
![]() |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#77
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
"Merced" dac ai sa fi un pic atent la discutie era vorba sa foloseasca degripant pentru scoatere paletei de pe ax.cu degripantu daca ajunge la lagare ai dreptate nu e ok dar se poate rezolva cu o vaselina de calitate eu am pus o vaselin mai de soi si nu am problema de vro 4 ani cu zornaitu aerotermei 'nu am rurmenti'. uitativa aici
http://www.chemietechnik.com/index.php?ILN...04373b09ffce15d au si distribuitori in romania http://www.ghidul.ro/index.php?menu=firma&FirmaID=52015 cam scump dar merita toti bani si te tine . This post has been edited by kindeeru56: 28 Nov 2008, 20:30 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Am vazut ca a adoptat unul din noi solutia inlocuirii motorului aerotermei cu un motor de robot de bucatarie alimentat prin invertor. M-ar tenta si pe mine, dar cred ca trebuie un invertor de cel putin 300W (care nu e ieftin). Nu se gasesc motoare de curent continuu cu turatie mai mare (sau macar sa aiba rulmenti)?
Nu am vazut cum arata aeroterma de la bordul CN. Are altfel de motor ? De unde debitul ala mare de aer? Daca e mai eficient, nu se poate inlocui pacatosul asta de motor de la aerotermele non-CN cu unul de la cel CN ? |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
argon |
![]()
Post
#79
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Am izolat ambele compartimente,am uns aeroterma, am pus silicon la aeroterma unde se prinde de caroserie.Aeroterma e model nou, un pic diferita fata de cea de 1300.
Rezultatu este surprinzator, baga caldura destula in relantiu.Sufla si in relantiu. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Hacker |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 880 Joined: 12 October 06 ![]() |
Un inceput. Dar caldura tot nu e de ajuns.
|
--------------------
Dacia
1310 / Super Nova
1985 / 2001
- B-21-VZK / B-85-LTJ Dacia 1310 85'
Dacia SN 01 Peugeot 206 HDI |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#82
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Ok, baieti eu am reusit sa imi termin de tot aeroterma si drept rezultat acuma merg cu manusile si 3 bluze + cojoc pe mine cu masina.
Asa ca intrebarea este ce aeroterma foarte puternica ati vazut pe care am sanse sa o iau la un pret de fier vechi de la dezmembrari. Am vazut duminica prin targ ceva valeo pe care scria 320w parca, dar nu am luat-o pentru ca nu eram convins ca ar intra in locul celei vechi chiar si cu multe modificari. 9 Dec 2008, 09:37: Care motor de aeroterma are turatia mai mare? Ala de 1300 cu magnet permanent sau cel de 1310 cred, cu stator bobinat? Paletele sunt la fel la amandoua. Exista alt tip de paleta care se poate monta pe ele? This post has been edited by Mr_Devil83: 9 Dec 2008, 09:37 |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
skara0 |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 3 October 08 ![]() |
salut,am facut rost si eu de o aeroterma de pe un audi 80' din ala mai vechi arata identic cu cea postata de nelu_1985.Nu ma pricep deloc nici la partea electrica nici la montaje de genlul asta.Si locul in care e pusa acolo in poza,la masina mea e ocupat cu un periferic de la instalatia de gaz.Imi poate da cineva vreao sugestie?Poate stiti macar pe cineva priceput prin iasi
![]() |
--------------------
Honda
Civic
14i 16v 90hp
|
|
gabi_gabi1989 |
![]()
Post
#84
|
Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 30 September 08 ![]() |
acuma vreo 3 luni am inceput sa repar instalatia de incalzire de la dacie 1310; 95; bord scoica, si dupa ce am izolat radiatorul de caldura am schimat voletii cu panza (vreo 3 straturi cusute ) am schimbat aeroterma veche cu noul model cu palele curbate, debit mai mare si baga caldura si pe loc simti la fata bine (la picioare nu a mers niciodata de cand am luat o de 5 ani, baga decat sus si directionez cu grila de la geam de sus spre fata sau geam ) deja cand ajunge apa la 90, simti ca te arde la ochi/fata daca mai ai si 30-40 si aeroterma pornita
totul este sa fie izolat foarte bine - eu am izolat si tabla de sub stergatoare cea care se desface ca sa ai acces la radiatorul de caldura cu buret de jur imprejur sa nu mai iese aerul pe niciunde si ce mai este important sa oriti aerul sa mai treaca de radiator, adica imediat dupa el izolat cu zapada sa nu mai ajunga pana in tabla masinii si sa treaca tot prin el si cu ajutorul zapezii artificiale am stramtat traseul de aer / adica sub grila de se da jos am pus zapada izolata cu silicon - asta am vazut o pe dacia club insa nu gasesc acuma postul , este undeva ilustrat cu poze cost total 15-20 lei This post has been edited by gabi_gabi1989: 8 Jan 2009, 22:04 |
--------------------
Dacia
1310
1995
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#85
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Mi-a iesit si mie ca de aia am lasat topicul sa moara
![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
bobita |
![]()
Post
#86
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 5 January 09 ![]() |
eu le-am lipit acele ''perdelute'',ca erau cam prapadite...,e vreo problema?apropo,ce material este bun pentru a izola caloriferul mai bine pt .a avea caldura?
16 Jan 2009, 08:10: am scos si voletii de plastic,care dirija caldura in sus sau jos... This post has been edited by bobita: 16 Jan 2009, 08:10 |
--------------------
dacia
1310
1985
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#87
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
la voleti ai ajuns usor? ai dat jos bordul?
poti incerca un deflector de genu asta, pt micsorarea compartimentului caloriferului http://www.daciaclub.ro/nu-intra-caldura-t135968.html |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
bobita |
![]()
Post
#88
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 5 January 09 ![]() |
am reusit sa izolez cat de cat caloriferul,clapetele care distribuie aerul la picioare si la parbriz sunt deschise,am astupat si ''gaura'' prin care trage aeroterma aer rece,dar totusi mai vreau sa mai intreb:PERDELELE de cauciuc prin care intra aerul rece de afara trebuie lasate sa culiseze,sau trebuie lipite sa nu intre aerul(eu le-am lipit)
|
--------------------
dacia
1310
1985
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#89
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
teoretic ele stau drepte si inchise cand stai pe loc. cand mergi aerul le impinge si se deschid.
ma mai gandeam la o solutie... iata variantele mele : This post has been edited by tzepesch: 21 Jan 2009, 22:04 Attached thumbnail(s) Variantele_mele_de_incalzire.jpg ( Size: 110.28k ) Number of downloads: 601 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
bobita |
![]()
Post
#90
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 5 January 09 ![]() |
eu am caldura cat de cat,caloriferul l-am izolat,dar va intreb:trebuie neaparat sa intre aer rece cand sunt in miscare,pe la orificiul pedelelor de cauciuc???
![]() |
--------------------
dacia
1310
1985
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 15:52 |