DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Vibrochen usurat, echilibrat, si lustruit, unii mai fac si modificari serioase.

paulp
post 5 Feb 2005, 23:09
Post #31


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Mai baiete. Ori esti tu, ori taica-tu.
Oamenii astia, de fapt baieti, vorbesc de lucruri care pe mine ma cutremura, sincer.
Or, eu sint prea batrin si nu mai inteleg tineretul, or tu vorbesti cu gura lu taica-tu si e alta poveste.
Daca e domnu, multumim de intervetii, si va asteptam cu lamuriri.
Daca esti tu, atunci am mari dubii ca poti sa dai vreun sfat baietilor astia.

Eu am citit cartea de rezistenta materialelor (se face in anu 3 sau 4 la Mecanica, am acasa un exemplar de nevasta care a facut asa ceva) si tot nu am priceput mare lucru.

Citesc cu interes topicul asta, si tot il prind eu pe Pui de drac (alias Dan) sa-l intreb ce si cum... te rog nu-l strica punindu-i pe baieti sa caute pe net.
Daca stii despre ce e vorba (aici vorbesc cu domnu TATA), da-le un sfat competent si eventual indicatii exacte.

Scuzati off-topicu, dar chiar nu m-am putut tine wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 5 Feb 2005, 23:23
Post #32


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Paul, de data asta a spus lucuri corecte. Stiam faptul ca se imbunatateste curgerea,altfel nu lansam intrebarea.Riscul este ca supapele sa se arda mai usor, fiind mai subtiri. Supapele la R 5 GTT sunt facute asa din fabrica. Pe admisie nu cred ca ar fi problema sa le fac asa, pe evacuare insa, nu m-as risca.
Astept raspunsul lui Claudiu, el stie cel mai bine daca merita sa fac modificarea sau nu.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 5 Feb 2005, 23:31
Post #33


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




La dacia standard supapele sunt paralele una cu alta ?


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 5 Feb 2005, 23:40
Post #34


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Silviu, acele grade despre care vorbesc eu sunt la imbinarea supapei cu scaunul. La 30 grade, supapa va fi mai "ascutita" decat la 45 grade.Va permite o circulatie un pic mai buna a amestecului.
Sper ca ai inteles.

La chiulasa Alpine, supapele sunt pozitionate in V,ca si la Gordini, iar la dacie sunt toate pe aceeasi linie.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mic&rau
post 6 Feb 2005, 10:17
Post #35


Membru


Group: Members
Posts: 115
Joined: 16 January 05




salut alpine.Am gasit pe net pistoane de renault gordini noi noute.spunemi ce trebuie sa modific la chiuloasa ca sa pot sa le pun sau ce chiuloasa imi trebuie ca sa pot face treaba asta.si mai o intrebare pe renault 12 se montau weberuri de tipul dcoe 45?


--------------------
Dacia logan 1.6 16v Dacia logan 1.6 16v Prestige 2007 - B -- TOX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 6 Feb 2005, 15:47
Post #36


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




iti trebuie tot motorul de gordini, sa le montezi smile.gif)


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pui de drac
post 6 Feb 2005, 16:39
Post #37


Membru fals


Group: Members
Posts: 634
Joined: 13 January 04
From: Iasi




scuze de off-topic dar domnul paul...exista private message ptr orice nelamuriri biggrin.gif... astept


--------------------
DACIA 1100 - IS 99 HRB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 6 Feb 2005, 17:39
Post #38


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Scuze si mie de off topic: Da', domnu Dan, exista si simbata la ora 1, mai treci si tu, chiar daca ti-ai luat Oltcit (in ultima vreme oricum sintem cosmopoliti, ca a aparut si Laurentiu cu Matizu wink.gif).


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pui de drac
post 6 Feb 2005, 17:47
Post #39


Membru fals


Group: Members
Posts: 634
Joined: 13 January 04
From: Iasi




da nu e vba ca am oltean(ssssst ca ma da afara iar amicu meu asarban) ca doar lucrez la dacie de rup pamantu,pur si simplu la mine sambata e zi lucratoare ca toate celelalte 5 sad.gif

gata,inchei off-topicu..restu discutiilor vor fi altundeva:D


--------------------
DACIA 1100 - IS 99 HRB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mic&rau
post 6 Feb 2005, 18:35
Post #40


Membru


Group: Members
Posts: 115
Joined: 16 January 05




ajutor baieti!NU stiu ce sa mai fac mi-am facut motorul de 1300 acum 1500 de km.Cand l-am pornit prima oara dupa ce l-am facut a pornit foarte greu si avea niste oascilati la temperatura de te speriai dar era foarte bine aerisit, a doua zi nu a mai facut chestia asta.Dar surpriza surpriza cabd m-am uitat la buzi dupa vreo 100 de km erau aa de afumate parca era un diesel si asa sunt si acuma la 1500 de km.DIstributia a fost bine pusa la punct dupa aceea pinionul de la delcou la fel semnul de la volanta sa se vada pistonul 1 sus pe explozie si l-am pus cum trebuie inauntru.(mentionez ca am schimbat si axul cu came am pus unul nou si am schimbat si culbutori tot noi).nu stiu ce sa-i mai fac ma dispera pana pe la 2700 de ture trage dar dupa aia ii moarta, si nu pot sa merg cu ea mai mult de 110 nini cu benzina de la omv dinaia super 100.Ajutatima va rog daca aveti vreo idee ce ar avea ca nu mai stiu ce sa ii mai fac.
Multumesc anticipat!


--------------------
Dacia logan 1.6 16v Dacia logan 1.6 16v Prestige 2007 - B -- TOX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 6 Feb 2005, 23:15
Post #41


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




posteaza la probleme tehnice


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 7 Feb 2005, 09:05
Post #42


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




Salut Robert, intr-adevar inclinarea muchiei de asezare la 30 grade ajuta la o curgere mai buna, insa diferenta este prea mica pt a merita efortul.


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 7 Feb 2005, 09:39
Post #43


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




Ok paulp mersi mult de raspuns.Bafta.


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 7 Feb 2005, 15:36
Post #44


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(valisupernova @ 3 Feb 2005, 08:34)
Si sa nu uiti niciodata: adevaratii profesori stau in umbra.
( Multumiri lui Valisupernova ca m-a lasat sa-i folosesc nick-ul).
*




O mare greseala dupa parerea mea, din acest motiv se duce de rapa tara asta...


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 7 Feb 2005, 16:00
Post #45


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE
Mie mi-e scarba de scara valorilor din tara asta, eu ma confrunt cu probleme de alt nivel,cunosc f bine toata drojdia care lucreaza din pacate in domeniul auto si pt care asta inseamna o negustorie si nicidecum o arta.


Si mie, dar asta nu ajuta la nimic...hai sa incercam sa facem ceva!

QUOTE
Apropo, totusi romanii au o mare arta: sa-si ingroape valorile.


Fara acceptul valorilor, asa ceva este imposibil...

QUOTE
Vad ca esti pasionat (eu traiesc pt automobile, domeniul asta este un mit pt mine)


Si eu, si ca noi sunt foarte multi in aceasta tara, o dovada poate fi si existenta acestui forum...

QUOTE
La noi romanul rade de Dacia 1100, injura Dacia,


Si cu toate acestea majoritea sunt posesori de Dacia (unii din motive financiare, altii din pasiune)...

QUOTE
Iti mai recomand sa cauti o carte : Un sfert de veac la volanul bolizilor scrisa de Marin Dumitrescu, daca o vei citi vei ramane uimit, este o farama din istoria sportului auto profesionist din Romania, cand exista asa ceva.


Excelenta carte. Pot spune ca acum vreo 4 ani am avut placerea sa traiesc unele intamplari prin povestirle unuia dintre seniorii (inca in viata) sportului auto profesionist romanesc, Alexis De Vassal (dupa calculele mele, ar trebui sa se apropie de 100 ani).


Una peste alta, in final, da-mi voie sa nu fiu de acord cu atitudinea ta extrem de pesimista.
Eu cred ca daca nu incercam sa facem ceva, ne meritam soarta.

Scuze pentru postare repetata.


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 7 Feb 2005, 16:03
Post #46


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




QUOTE(tunderbird @ 7 Feb 2005, 15:36)
O mare greseala dupa parerea mea, din acest motiv se duce de rapa tara asta...
*


Daca te-ai fi confruntat cu situatii traite de mine, ai fi avut alta parere...tara oricum se va duce de rapa si cu cei ca mine si fara...suntem prea putini, iar sustinerea este zero (traim intr-o lume materiala astazi nu intr-o lume a valorilor, iar cei din jur niciodata nu vor ajuta la sprijinirea unei valori daca nu simte rapid un castig imediat).


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 7 Feb 2005, 16:08
Post #47


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




Oricum Thunderbird, iti multumesc pt pozitia ta, ar fi excelent sa mai existe persoane ca tine, pesimismul meu deriva direct din lucrul asta, este o caracteristica tipic rom sa ne raportam f usor la valori straine noua, si sa inchidem ochii sau sa ingropam ce este langa noi.


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 7 Feb 2005, 16:08
Post #48


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Baieti, daca vreti sa ajutati cu sfaturi foarte bine, dar nu va plingeti unu altuia pe umar aici, ca nu-i frumos. Avem Cafenea pentru asta wink.gif

Aici e locu unde se pun pe planseta idei de a face din Dacia, masina smile.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 7 Feb 2005, 16:12
Post #49


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




ok


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 7 Feb 2005, 17:39
Post #50


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Am montat distributia si arborele.
Ansamblul biela-piston-camasi nu le-am montat inca.
Vibrochenul meu a provenit de pe un Alpine turbo, care a cam fost alergat, si am fost nevoit sa trec la cota 2 pe cuzinetii de biela, si cota 1 pe palierele motorului.
Am stat langa om cand a rectificat arborele,sa fie atent, mi l-a centrat foarte bine, se invarte cu mana montat pe motor,nu agata deloc nicaieri. Probabil si din cauza ca blocul de alpine este lucrat foarte bine,si se aliniaza perfect palierele.
Pe blocul de dacie nu mi-a placut din prima cum mergea, chiar daca arborele era nou, si cuzinetii pe ST.

Volanta o sa o folosesc pe cea de alpine turbo, poate in viitor fac rost de o aprindere de turbo.

Am obtat pe aceasta volanta pentru ca este usoara, si foarte bine echilibrata. Ambreiajul de 180 este mult mai fiabil decat cel de 200.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 7 Feb 2005, 22:33
Post #51


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Imag004.jpg ( Size: 37.24k ) Number of downloads: 3437
Imag001.jpg ( Size: 84.36k ) Number of downloads: 975
Imag000.jpg ( Size: 64.96k ) Number of downloads: 995


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 7 Feb 2005, 23:53
Post #52


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




O sa mai revenim cu poze, cand o sa mai evolueze lucrurile.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 8 Feb 2005, 08:46
Post #53


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




N-are nimic ca vilbrochenul pe care il montezi a fost alergat mult si asa cum este prezinta incredere, au fost piese de exceptie pe motoarele R5AT.
Intr-adevar ambreiajul de 180 este mai fiabil decat cel de 200, care sufera in timp de deteriorarea elementului de Al la nivelul niturilor de fixare a diafragmei.


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 8 Feb 2005, 12:03
Post #54


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Probabil ca maine seara o sa montez totul pana la chiulasa, pe care inca nu am demontato de pe masina.

Chiulasa are 20-25.000 km de la ultima reparatie.
Sa mai restific scaunele la supape, sau sa o lasa asa?
Am inteles ca pe admisie se pot monta niste semeringuri,chiulasa mea nefiind prevazuta cu asa ceva.
De rabotare nu se pune problema, sigur e plana (dar totusi o sa o verfic), nu mi-a fiert niciodata apa in motor.



--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 8 Feb 2005, 12:12
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




QUOTE(B-34-SGM @ 8 Feb 2005, 12:03)
Probabil ca maine seara o sa montez totul pana la chiulasa, pe care inca nu am demontato de pe masina.

Chiulasa are 20-25.000 km de la ultima reparatie.
Sa mai restific scaunele la supape, sau sa o lasa asa?
Am inteles ca pe admisie se pot monta niste semeringuri,chiulasa mea nefiind prevazuta cu asa ceva.
De rabotare nu se pune problema, sigur e plana (dar totusi o sa o verfic), nu mi-a fiert niciodata apa in motor.
*


Chilulasa las-o cum este in prezent. Poti sa-i faci (daca mai ai rabdare) o pasuire cu pasta abraziva fina la supape (cu toata ca la km care spui ca-i are de la ultima slefuire nu prea are rost).
Simeringuri pe ghidurile de admisie ar merge sa-i pui daca ghidul nu este prea inalt, altfel se deformeaza baza simeringului, plus ca este lovit de talerul supapei cand aceasta este deschisa la maxim(mai ales ca in cazul axei tale cu came din prezent ai mari sanse ca talerul sa loveasca in simering).


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 8 Feb 2005, 12:14
Post #56


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




Inca ceva : jocuri reglaj culbutori:
- admisie 0.25 mm
- evacuare 0.30 mm


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 8 Feb 2005, 12:22
Post #57


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Asa i-am facut si pana acum reglajele la rece, si nu batea decat din cand in cand, pt ca nu am tijele impingatoare perfect drepte, si nu am gasit sa le inlocuiesc.

O la slefuiesc canalele de admisie si de evacuare de la chiulasa, ca ultima data nu prea am avut rabdare, acum o sa fac treaba ca la carte. Si o sa slefuiesc un pic si piciorul de la culbutori care apasa pe supapa, pt a elimina uzura.

Pana la urma i-am pus distributie de dacie, si patina mecanica. Distribuitia dubla mi s-a parut ca ar avea ceva usura, si oricum trebuie sa modific capacul de alpine, sa ii sudez o margine pt semering, sa adaptez fulia pe arbore, sa dezaxez fulia de la pompa de apa si de la alternator, era mare bataie de cap, pt nimic.

De abia astept sa fie gata, sa il aud cum toarce.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 8 Feb 2005, 12:58
Post #58


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Culbutorii se schimba daca au uzura. Suprafata care apasa pe supapa este tratata pentru a fi mai rezistenta. Daca ii polizezi va trebui sa reglezi supapele des pentru ca se vor uza culbutorii mult mai repede. Dar daca sunt uzati si nu ai altii nu prea ai incotro pentru ca altfel nu poti regla corect jocul supapelor.
Inca ceva... suprafata care apasa pe supapa nu este dreapta. Are o anumita curbura.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 8 Feb 2005, 13:56
Post #59


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




QUOTE(cristidb @ 8 Feb 2005, 12:58)
Culbutorii se schimba daca au uzura. Suprafata care apasa pe supapa este tratata pentru a fi mai rezistenta. Daca ii polizezi va trebui sa reglezi supapele des pentru ca se vor uza culbutorii mult mai repede. Dar daca sunt uzati si nu ai altii nu prea ai incotro pentru ca altfel nu poti regla corect jocul supapelor.
Inca ceva... suprafata care apasa pe supapa nu este dreapta. Are o anumita curbura.
*


Ai dreptate, dar in cazul lui Robert e greu sa gaseasca acum culbutori de Alpine care oricum sunt incomparabil mai bine tratati decat cei de la motorul Daciei.


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedro
post 8 Feb 2005, 15:49
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




QUOTE
Am inteles ca pe admisie se pot monta niste semeringuri,chiulasa mea nefiind prevazuta cu asa ceva


Nici sa nu te gandesti sa nu iti pui simeringuri la supape . Sunt mai greu de montat dar nu imposibil (se lipesc cu o substanta speciala), nu are rost sa te trezesti ca iti papa ulei dupa aia pe la supape.

Apropo cam cat mai costa rectificarea la vibrochen?

QUOTE
Pana la urma i-am pus distributie de dacie, si patina mecanica


Si eu am avut hidraulica si acum i-am pus mecanica dar zornaie de o ia dracu. Nu bate in capac, lantul e intins cum trebuie + ca lantul nou frantuzesc, pinioane noi , patina si capac noi si atunci de ce mama naibi face zgomot? Cred ca o explicatie ar fi ca nu exista ungere ca la patina hidraulica.
Cu ce ai astupat gaura de ungere de la aia hidraulica , cu un surub sau cu vreu cacazmat sau ai avut tot mecanica inainte, din ce an e masina?

This post has been edited by Pedro: 8 Feb 2005, 15:57


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 04:08
Forum Renault