O noua pozitionare a franei de mana, pe levierul cutiei de viteze
![]() ![]() ![]() |
O noua pozitionare a franei de mana, pe levierul cutiei de viteze
Serje |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|||
renodood |
![]()
Post
#32
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Sunt situatii cu pante foarte abrupte unde ai nevoie de frana de mana, oricat de bun ai fi ca sofer.
Am testat, daca panta e foarte abrupta, si incerc doar din pedale...moare motorul, diesel,benzinar ce o fi. Si l`am pus si pe taica`meu, si inca vreo 5 oameni sa incerce. Mi`a iesit o data ,dar cu Laguna mea, si a trebuit sa o turez destul de bine ca sa nu moara... Nu trebuie sa facem pe desteptii, cei care cred ca pot porni masina in panta oriunde, sa mearga pe cel mai abrupt drum pe care il stiu si sa incerce acolo. Just for fun ![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
Mirciulik |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
Ai fi uimit sa afli ca merge doar din ambreaj si frana chiar si la parcarea de la mall.
Cu un opel 2.2 Diesel ies fara emotii la relanti. Cu dacia din semnatura merge, dar prefer sa nu ma risc sa mi se opreasca motorul chiar acolo, asa ca folosesc frana de mana. Frana se calca initial pentru a nu se duce masina la vale. Din ambreaj tii masina pe loc, practic daca iei piciorul de pe frana masina va sta pe loc (ambreajul patineaza usor). In secunda urmatoare ridici piciorul de pe frana calci acceleratia. Practic motorul sta subturat o fractiune de secunda. Daca moare motorul inseamna ca ai ridicat prea mult ambreajul. Asa ca o iei de la capat ![]() Ontopic: Pentru un moft, mi se pare o tampenie sa modifici timoneria. This post has been edited by Mirciulik: 18 Jan 2009, 23:56 |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
namidee |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 418 Joined: 19 September 08 From: Frankfurt ![]() |
Mie mi-a iesit lejer (str. Sipotel in Iasi). La scoala iarasi faceam regulat porniri in panta (pe o Dacie 1310) la sfarsitul sedintei pentru a ajunge la scoala (pentru cei din Iasi: str. Scoalei langa defunctul AMRS). Cheia solutiei e sa ridici piciorul de pe ambreiaj pana cand masina tremura si mutat rapid piciorul de pe frana pe acceleratie. Am avut nevoie de un pic de practica, dar imi iese lejer. C-or si pante mai sanatoase, nu neg, dar pana acum n-am avut probleme.
|
--------------------
Dacia
Sandero
1.4 MPI 2008
|
|
andu911 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Urca o laie, cand e vorba de rampa de 30-40 grade...
Din fata calculatorului, toti urcam... |
--------------------
-
-
-
|
|
Serje |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
renodood daca zici ca odata ti-o reusit, nu crezi ca problema ii la voi? Daca ti-o reusit odata trebuie sa-ti reuseasca tot timpul, daca faci bine ce faci, ca doar nu o avut masina atunci un moft si o zis ca no hai sa-l las sa reuseasca.
|
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
semit |
![]()
Post
#37
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#38
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
eu propun schimbatorul la logan ca la ferarri si schimbatorul frana de mana
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
Serje |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Domnu' semit, dumneavoastra nu ati vazut ca daca ei nu pot inseamna ca ii imposibil.
|
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
andu911 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Sunt masini cu care nu reusiti... cine are Laguna 2 sau Mondeo 3 diesel stie ce vorbesc...
Incercati voi sa plecati cu 2-a de pe loc in rampa... sa vedeti daca mai iese... Eu daca am oameni in masina, nu pot sa plec fara sa accelerez pe la vreo 1100-1200rpm... Moare motorul... si asta in drum drept. Desi la 90km/h pot sa merg cu 1500 rpm si nu trepideaza deloc. Asta e masina... Trebuie turata la plecarea de pe loc... Iar hyundaiu meu care are motor mai mic, nu trebuie turat deloc... pleaca lejer, chiar daca e la ralanti, cu oameni si AC pornit... Situatia se schimba de la masina la masina, dar voi vorbiti de parca ar merge cu toate si suntem noi prosti. Am peste 150.000 km facuti pana in ziua de azi... nu-s chiar asa retard... Pana o sa aveti ocazia sa plecati din rampa cu o masina ca L2, sa va convingeti ca nu merge, spuneti ca nu stiu eu si gata, daca asta va incalzeste cu ceva. Ca sa o tinem la nesfarsit... voi ca da, eu ca nu... This post has been edited by andu911: 19 Jan 2009, 01:41 |
--------------------
-
-
-
|
|
radian |
![]()
Post
#41
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
QUOTE(andu911 @ 18 Jan 2009, 23:56) Mai nene, daca nu-i efortul prea mare, ia mataluta o foaie de hartie, un creion, un liniar si un compas sau un raportor (banuiesc ca prin clasa a VI-a ai studiat toate instrumentele astea la geometria plana) si deseneaza un unghi de 30 de grade si altul de 40 de grade. Dupa aia banuiesc ca o sa recunosti cu mana pe inima ca ti-o scapat o tampenie mare de tot... This post has been edited by radian: 19 Jan 2009, 07:39 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
argon |
![]()
Post
#42
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
36 grade e panta maxima pe care urca Lada Niva 4x4, repet, urca, nu pleaca in panta.
QUOTE(andu911 @ 19 Jan 2009, 00:29) Ralantiul nu tine masina intr-o panta asa de mare. Moare motorul. Masina nu sta pe loc cu motorul la ralanti, cand panta e foarte mare. Intelegi ? normal, cand nu te pricepi sigur masina e de vina, in nici un caz nu vezi zice habar n'am. Apropos, nu trebuie sa fii pilot, e un lucru elementar ce eu l-am invatat la scoala de soferi. Motorul la Dacia 1310 tine in pante destul de mari la ralanti, trebuie o secunda sa tina, acum tu sigur te-ai mosmondit 2 minute si normal ca nu tine atat. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
radian |
![]()
Post
#43
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
La o panta de 40 grade nu convingi masina sa nu curga la vale nici cu mama si strabunica franei de mana...
![]() Attached thumbnail(s) panta.jpg ( Size: 18.39k ) Number of downloads: 558 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
daciafan |
![]()
Post
#44
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
daca varianta asta de frana de mana este buna sau nu vom vedea
pana atunci conduceti cu prudenta ![]() |
--------------------
/
/
/
|
|
A l e x |
![]()
Post
#45
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
Vad doua probleme cu aceasta "idee"
1. Pe principiul "if it ain't broken, don't fix it," nu vad de ce ne-ar trebui asa ceva cand frana de mana clasica, zic eu, isi face ok treaba... 2. Deja sunt muuulte modele cu frana de mana automata. Sincer, nu sunt un fan, dar daca tot renuntam la cea clasica, sa renuntam de tot si aia e... P.S. = Inca mai sunt soferi cu probleme la plecarea din panta? Fara sa fiu rau cu nimeni, mi se pare putin penibil. E chiar atat de greu? Eu sincer chiar cred ca e ceva extrem de simplu, atat la benzina cat si la diesel... |
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
namidee |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 418 Joined: 19 September 08 From: Frankfurt ![]() |
@Alex: punctul 1. ar pune ceva probleme; intuitia imi zice ca e posibil sa fie ceva masini reparate pe garantie pe motiv de saboti/placute (sau chiar discuri) uzate prematur de cei ce merg cu frana de mana trasa. O statistica ne-ar edifica, are cineva asa ceva?
This post has been edited by namidee: 19 Jan 2009, 11:01 |
--------------------
Dacia
Sandero
1.4 MPI 2008
|
|
C@talin |
![]()
Post
#47
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
merge si fara frana de mana,eu fac cum a descris argonel si nu e greu.nu ma invatat instructoru decat metoda clasica cu frana de mana,smecheria cealata am avut eu ambitia sa invat singur ca e mai comod
![]() ![]() This post has been edited by C@talin: 19 Jan 2009, 10:59 |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
tudor. |
![]()
Post
#48
|
![]() satisfied renault owner Group: Members Posts: 132 Joined: 23 September 07 From: Bucuresti ![]() |
namidee: Majoritatea masinilor noi au avertizare sonora pentru asta, asa ca nu poate fii o problema reala.
Oricum ideea asta "revolutionara" de frana de mana nu va prinde. Daca vor sa elibereze spatiul dintre scaune, e mult mai fireasca o frana de mana ca la vw sau volvo(la volvo e putin mai complicat decat la vw), cu un buton localizat sub blocul de lumini, in dreptul genunchiului. This post has been edited by tudor.: 19 Jan 2009, 11:11 |
--------------------
Renault/Volvo/BMW
Clio III/S40/X5
2007 Dynamique dci 85/2009 1.6D/2011 xDrive35i
|
|
andu911 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(argon @ 19 Jan 2009, 07:42) 36 grade e panta maxima pe care urca Lada Niva 4x4, repet, urca, nu pleaca in panta. normal, cand nu te pricepi sigur masina e de vina, in nici un caz nu vezi zice habar n'am. Apropos, nu trebuie sa fii pilot, e un lucru elementar ce eu l-am invatat la scoala de soferi. Motorul la Dacia 1310 tine in pante destul de mari la ralanti, trebuie o secunda sa tina, acum tu sigur te-ai mosmondit 2 minute si normal ca nu tine atat. Alta aberatie pe care o spui... Lada Niva poate trece varfuri de panta de pana la 36 grade, fara sa atinga podeaua... nu ca urca doar pante de maxim 36 grade... ![]() Daca atata lucru n-ai inteles... Astea se folosesc la masinile de teren in special... unghiul de atac si varful de rampa, ca sa stii cat iti permite si sa nu ramai cu ea atarnata, sau s-o lovesti. Ai dat si tu search pe google si ai bagat niste unghiuri sa ma dai gata pe mine. ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
dizzy |
![]()
Post
#50
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.106 Joined: 11 February 04 ![]() |
La ce bun sa folosesti sistemul asta?
Vrei spatiul dintre scaune? OK, monteaza frana de mana pe stanga scaunului soferului, am vazut parca asa ceva la o Alfa Romeo, Jaguar sau in bord, sau pune electrica. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
bendix |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
Ce te faci cu cei/cele care nu nimeresc bine vitezele ?
Pe deasupra, in caz de forta majora (atac cerebral, infarct) survenit soferului, cel din dreapta, sau chiar cei din spate, pot opri masina cu frana de mana clasica. Eu cred ca luand cap la cap dezavantajele care s-au scris pe-aici, inovatia nu prea trece de "testul clientului". |
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
bardu |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
+1 ca frana de mana sa ramana clasica. E buna si pentru plecari din panta, si mai ales pentru urgente, mai e si ABS-ul care uneori nu inspira destula incredere!
La plecarea din panta e importanta si masina, benzinarul tinde sa moara mult mai usor, pozitionarea pedalelor este iarasi o problema ... Sa fim seriosi, unii au si sotii/prietene credeti ca toate pleaca din panta? Eu unul sunt patit, venea o tanti pe mine dintr-o panta relativ mica desi i-am lasat vreo 10 metri spatiu de manevra. A fost nevoie sa-i mai facem, eu si cel din spatele meu.... si pana la urma nea facut semne disperate sa trecem ca nu reusea (desi nu a stresat-o nimeni). |
--------------------
Renault
Symbol
Fidji
- MS-08-?MS Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
os |
![]()
Post
#53
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@andu911, despre virful de panta: caracteristica aia exista intr-adevar, dar nu se da in grade (nici n-ar avea sens) ci se da o raza (mi-e lene acum sa-i caut denumirea).
Mai exista intr-adevar unghiuri maxime de atac fata si spate (cu atit mai mari, cu cit consolele sunt mai scurte), dar nu despre ele e vorba in propozitie. In general insa eu cred ca lumea nu are o idee prea buna despre cit de abrupta e o panta de 36 de grade (in exprimarea procentuala uzuala pe sosele: 59%) - a nu se confunda cu o panta de 36% (21 grade), ceea ce e deja destul de mult. In final, pentru vitejii care pornesc in rampa numai cu motorul: figura tine la pante relativ mici, cu masina descarcata, mai ales cind o usoara deplasare inapoi e admisibila (spatiu). Daca insa conditiile nu-s indeplinite (si n-ai automata), eu tot cu frina de mina fac manevra. Voua va urez succes. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
radian |
![]()
Post
#54
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Ca sa lamurim confuzia intre o panta de x grade si o panta de x%. Exemplul prezentat mai sus l-as traduce in felul urmator: la un unghi de 21 de grade si o lungime de 1m orizontal, diferenta pe inaltime este de 0.36m.
Attached thumbnail(s) unghi.jpg ( Size: 32.53k ) Number of downloads: 371 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
renodood |
![]()
Post
#55
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Serje @ 19 Jan 2009, 00:06) renodood daca zici ca odata ti-o reusit, nu crezi ca problema ii la voi? Daca ti-o reusit odata trebuie sa-ti reuseasca tot timpul, daca faci bine ce faci, ca doar nu o avut masina atunci un moft si o zis ca no hai sa-l las sa reuseasca. Bre, din n incercari. Doar ptr ca a iesit odata nu inseamna ca e usor oricand! Si am facut nspe mii de porniri in panta cand aveam 18 ani ca sa scap de complexul asta, dar si asa, urc uneori pe pante foarte abrupte. Ca`s chiar de 30 de grade,nu stiu,dar la bunica`mea,ca sa bag masina in curte, e panta de 30-35 de grade... QUOTE(A l e x @ 19 Jan 2009, 10:21) Vad doua probleme cu aceasta "idee" 1. Pe principiul "if it ain't broken, don't fix it," nu vad de ce ne-ar trebui asa ceva cand frana de mana clasica, zic eu, isi face ok treaba... 2. Deja sunt muuulte modele cu frana de mana automata. Sincer, nu sunt un fan, dar daca tot renuntam la cea clasica, sa renuntam de tot si aia e... P.S. = Inca mai sunt soferi cu probleme la plecarea din panta? Fara sa fiu rau cu nimeni, mi se pare putin penibil. E chiar atat de greu? Eu sincer chiar cred ca e ceva extrem de simplu, atat la benzina cat si la diesel... Depinde de masina foarte mult, altceva nu mai zic...bine, si de sofer,dar daca acelasi sofer nu poate cu unele dar merge cu altele...eh. |
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
calinu' |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 11 December 08 ![]() |
cum spunea si os, intradevar se pleaca destul de usor si din pante relativ mari fara frana de mana. Dar in caz de o panta foarte mare, de ex cand urci niste serpentine pe chei, pentru linistea mea prefer sa trag frana de mana, mai ales daca mai este cineva oprit in spatele meu. poate ar iesi plecarea fara frana de mana...dar ai 2 min si 20 m in spate sa te risti?...de obicei iese din prima...se mai intampla insa sa nu iasa
|
--------------------
Renault
Megane 2
2005 17" sunroof:X
|
|
bendix |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
QUOTE(radian @ 19 Jan 2009, 22:13) Ca sa lamurim confuzia intre o panta de x grade si o panta de x%. Exemplul prezentat mai sus l-as traduce in felul urmator: la un unghi de 21 de grade si o lungime de 1m orizontal, diferenta pe inaltime este de 0.36m. Adica, spus pe romaneste, pe indicatoarele de circulatie nu e scris unghiul de inclinatie al pantei ci tangenta acelui unghi. (functia "tan" de pe calculatorul (scientific) din windows) |
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
dogy_10 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 901 Joined: 17 December 06 From: Timisoara ![]() |
deci, n-am avut rabdare sa citesc toate posturile....eu n-am plecat niciodata din rampa cu fana de mana, n-a fost nevoie, zicea cineva de rampa din timisoara, cred ca e aia de sub viaduct, de langa gara de nord, trec foarte des pe acolo si n-am plecat niciodata cu frana de mana......defapt nici nu mai stiu cand a fost ultima data cand am folosit frana de mana, nici macar la parcari, prefer sa las masina in viteze. apoi nush cat loc se elibereaza daca dispare frana de mana, poate pt un suport de pahar sau un pachet de guma, cred ca nu mai are lumea ce sa inventeze de se gandesc la asemenea tampenii, eu unul nu vad niciun avantaj si sincer am ras copios cand am citit tpoicul asta
|
--------------------
.
.
.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#59
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu nici nu ating frana (de picior) in rampa, mi-e lene. O tin nemiscata din ambreiaj... Insa cateodata (noaptea) prefer sa trag frana de mana si sa-mi tin picioarele cracanato-relaxate. Urasc lumina de la stopurile celor din fata.
This post has been edited by vis-a-vis: 20 Jan 2009, 20:20 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
oldSchool |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 21 January 09 ![]() |
|
--------------------
BMW
e92 - 320dA
2008
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th July 2025 - 06:18 |