O noua pozitionare a franei de mana, pe levierul cutiei de viteze
![]() ![]() ![]() |
O noua pozitionare a franei de mana, pe levierul cutiei de viteze
marksman |
![]()
Post
#61
|
||
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.721 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
|
||
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|||
radian |
![]()
Post
#62
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Bai m-ati innebunit cu plecatul asta cu frana de mana. Nu am folosit niciodata pana azi metoda asta, si strada pe care stau are o panta respectabila (drumul spre Universitatea din Petrosani) iar cel putin acum in perioada sesiunii este un trafic greu de imaginat. Pe o straduta ingusta, vin domnii studenti din GJ si din AB si trebuie obligatoriu sa-si parcheze masinile cat mai aproape de intrare. Pe stanga, pe dreapta, pe trotuar, pe spatii verzi, nu conteaza, doar aproape sa fie. Asa incat, in asemenea perioade, pe un drum in panta fac adevarate acrobatii sa ma strecor printre masinile parcate aiurea.
Am incercat azi, ca urmare a celor citite pe acest forum sa plec de pe loc, in rampa, cu frana de mana, si mi-o scapat masina in spate... Era sa-l pocnesc pe unul. Cum dracu e pornirea asta cu frana de mana trasa? |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
tarzy |
![]()
Post
#63
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
e simplu
.... apesi ambreiaj, turezi cam la 1100-1200 de ture (cam 25% peste relanti), cu o mana te tii de frana de mana (apesi butonul de deblocare), eliberezi incet (treptat) ambreiajul .... cand simti ca masina trage inainte eliberezi complet ambreiajul si-n acelasi timp lasi jos frana de mana. Eliberarea ambreiaj si deblocarea frana de mana trebuie sa fie cat se poate simultan .... acceleratia nu trebuie bruscata .... mentii turatia complet pana cuplezi 100 % ambreiaj Spor la exersat |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
namidee |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 418 Joined: 19 September 08 From: Frankfurt ![]() |
Ideea e ca frana de mana sa tina locul pedalei de frana, ca si cum ai face pornirea in panta cu toate cele trei pedale. Dai drumul la ambreiaj, apesi acceleratia si cand simti ca masina vrea s-o ia in fata dai drumul la frana de mana. Simplu ca buna ziua, dar mie mi-e prea lene sa ma complic cu frana de mana, rezolv doar din pedale.
|
--------------------
Dacia
Sandero
1.4 MPI 2008
|
|
radian |
![]()
Post
#65
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Mie mi se pare mult mai comod sa fac manevra din pedale.
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
tarzy |
![]()
Post
#66
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
comod o fi .... dar sigur .... ramane de vazut
Eu am gest reflex .... opresc masina (fie si la semafor) trag frana de mana, trebuie sa plec .... imediat dupa ce bag I-a mana dreapta sa duce singura de pe schimbator sa verifice cu e frana de mana. |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
radian |
![]()
Post
#67
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Chestie de obisnuinta... La semafor, cand "simt" ca se face verde, fac aceleasi operatii, dar in sens invers. Las frana de mana si o bag in viteza.
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#68
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Problema e ca unii nu pot pleca nici cu frana de mana, d-apoi din pedale. Personal pot face ambele manevre, dar prefer pe cea cu frana de mana.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
DrK |
![]()
Post
#69
|
![]() Lapins Creed Assassin Group: Members Posts: 2.132 Joined: 5 January 07 From: From: From: ![]() |
exista masini care pot fi dotate cu "asistenta la urcare"
![]() |
--------------------
Sedan
Negru
2015 Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso |
|
tobac |
![]()
Post
#70
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 29 January 09 ![]() |
Am vazut acest sitem la salonul auto de la Paris anul trecut si credeti-ma este o chestie foarte destepta fiindca baieti aceia s-au gandit mai la toate problemele care ar apare gen: cum pleci din panta; frana mana trasa si masina bagata in viteza, drifturi etc....
|
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2007/1.5dci
|
|
fullfit46 |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 8 June 08 From: Vaslui ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 Benzina Albrecht AE 6110 / Midland ML 145
|
|
sonycu |
![]() ![]()
Post
#72
|
![]() Alpinist de weekend !! Group: Members Posts: 612 Joined: 3 July 07 From: Bucuresti ![]() |
Personal am utilizat (si utilizez) ambele metode, in functie de situatie..
E mai simplu din pedale, dar in acelasi timp e mai sigur cu frana de mana.. Daca in opinia unora (vezi argon) plecatul de pe loc cu ajutorul franei de mana e un gest femeiesc este strict treaba lor/lui.. Personal recomand utilizarea franei de mana.. Cat despre cutiile automate, ele au sisteme pentru asa ceva.. si chiar daca n-ar avea, in momentul in care ridici piciorul de pe ambreiaj masina instantaneu pleaca.. iar daca rampa e mare si nu apesi deloc pe acceleratie atunci masina sta practic pe loc.. dar nici in spate nu se duce.. |
--------------------
Ex Dacia
Solenza, Echiparea Scala,
An 2004 Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
|
|
tobac |
![]()
Post
#73
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 29 January 09 ![]() |
Avand in vedere ca am vazut acest sistem o sa fac a scurta explicatie a principiului de functionare a acestui sistem.
Intradevar la acest sistem nu mai exista o maneta separata pentru a actiona frana de mana, comanda realizandu-se cu ajutorul schimbatorului de viteza. Dupa ce s-a actionat frana mana de la schimbatorul de viteza acesta nu ramane in pozititia corespunzatoare franei de mana ci revine automat la punctul mort moment in care tu poti selecta una din vitezele dorite. Deblocarea franei de mana se face cu ajutorul unui buton care are pozitie si funnctioneaza indepedent de schimbatorul de viteze. Ex. cand opresti in rampa actionezi frana de mana prin selectarea pozitiei acesteia cu ajutorul schimbatorului de viteza. Dupa aceasta miscare schimbatorul revine in punctul mort moment in care se poate selecta orice trapta de viteza 1,2,...R care se doreste astfel masina este bagata in viteza si atunci cand doresti sa pornesti de pe loc doar apesi acel buton care deblocheza automat frana mana. |
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2007/1.5dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th July 2025 - 06:42 |