DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> O noua pozitionare a franei de mana, pe levierul cutiei de viteze

marksman
post 21 Jan 2009, 17:47
Post #61


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.721
Joined: 1 November 04
From: sat




Daca stau mai mult timp in rampa si mai ales daca inclinatia e mare prefer sa ma folosesc de frana de mana. La plecare nu scap nici un cm in spate.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 22 Jan 2009, 16:28
Post #62


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Bai m-ati innebunit cu plecatul asta cu frana de mana. Nu am folosit niciodata pana azi metoda asta, si strada pe care stau are o panta respectabila (drumul spre Universitatea din Petrosani) iar cel putin acum in perioada sesiunii este un trafic greu de imaginat. Pe o straduta ingusta, vin domnii studenti din GJ si din AB si trebuie obligatoriu sa-si parcheze masinile cat mai aproape de intrare. Pe stanga, pe dreapta, pe trotuar, pe spatii verzi, nu conteaza, doar aproape sa fie. Asa incat, in asemenea perioade, pe un drum in panta fac adevarate acrobatii sa ma strecor printre masinile parcate aiurea.

Am incercat azi, ca urmare a celor citite pe acest forum sa plec de pe loc, in rampa, cu frana de mana, si mi-o scapat masina in spate... Era sa-l pocnesc pe unul. Cum dracu e pornirea asta cu frana de mana trasa?


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 22 Jan 2009, 16:35
Post #63


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




e simplu

.... apesi ambreiaj, turezi cam la 1100-1200 de ture (cam 25% peste relanti), cu o mana te tii de frana de mana (apesi butonul de deblocare), eliberezi incet (treptat) ambreiajul .... cand simti ca masina trage inainte eliberezi complet ambreiajul si-n acelasi timp lasi jos frana de mana. Eliberarea ambreiaj si deblocarea frana de mana trebuie sa fie cat se poate simultan .... acceleratia nu trebuie bruscata .... mentii turatia complet pana cuplezi 100 % ambreiaj

Spor la exersat


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
namidee
post 22 Jan 2009, 16:56
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 418
Joined: 19 September 08
From: Frankfurt




Ideea e ca frana de mana sa tina locul pedalei de frana, ca si cum ai face pornirea in panta cu toate cele trei pedale. Dai drumul la ambreiaj, apesi acceleratia si cand simti ca masina vrea s-o ia in fata dai drumul la frana de mana. Simplu ca buna ziua, dar mie mi-e prea lene sa ma complic cu frana de mana, rezolv doar din pedale.


--------------------
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 22 Jan 2009, 17:02
Post #65


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Mie mi se pare mult mai comod sa fac manevra din pedale.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 22 Jan 2009, 17:05
Post #66


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




comod o fi .... dar sigur .... ramane de vazut

Eu am gest reflex .... opresc masina (fie si la semafor) trag frana de mana, trebuie sa plec .... imediat dupa ce bag I-a mana dreapta sa duce singura de pe schimbator sa verifice cu e frana de mana.



--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 22 Jan 2009, 20:45
Post #67


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Chestie de obisnuinta... La semafor, cand "simt" ca se face verde, fac aceleasi operatii, dar in sens invers. Las frana de mana si o bag in viteza.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 27 Jan 2009, 11:42
Post #68


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Problema e ca unii nu pot pleca nici cu frana de mana, d-apoi din pedale. Personal pot face ambele manevre, dar prefer pe cea cu frana de mana.


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DrK
post 27 Jan 2009, 16:19
Post #69


Lapins Creed Assassin


Group: Members
Posts: 2.132
Joined: 5 January 07
From: From: From:




exista masini care pot fi dotate cu "asistenta la urcare" smile.gif


--------------------
Sedan Negru 2015
Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tobac
post 29 Jan 2009, 13:33
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 29 January 09




Am vazut acest sitem la salonul auto de la Paris anul trecut si credeti-ma este o chestie foarte destepta fiindca baieti aceia s-au gandit mai la toate problemele care ar apare gen: cum pleci din panta; frana mana trasa si masina bagata in viteza, drifturi etc....


--------------------
Renault Megane II Sedan 2007/1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullfit46
post 1 Feb 2009, 21:17
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 8 June 08
From: Vaslui




QUOTE(argon @ 3 Dec 2008, 08:45)
faci cum te-a invatat instructorul, sau ar fi trebuit sa te invete, nu ai nevoie de frana de mana la nici o plecare din panta...mai mult la femei am vazut ca fac asta, no offense dry.gif
*




Poate ai vrut sa zici ""plecare din rampa""....rampa se urca, panta se coboara.


--------------------
Dacia Logan 2007 Benzina
Albrecht AE 6110 / Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonycu
post 2 Feb 2009, 22:44
Post #72


Alpinist de weekend !!


Group: Members
Posts: 612
Joined: 3 July 07
From: Bucuresti




Personal am utilizat (si utilizez) ambele metode, in functie de situatie..

E mai simplu din pedale, dar in acelasi timp e mai sigur cu frana de mana..

Daca in opinia unora (vezi argon) plecatul de pe loc cu ajutorul franei de mana e un gest femeiesc este strict treaba lor/lui..

Personal recomand utilizarea franei de mana..

Cat despre cutiile automate, ele au sisteme pentru asa ceva.. si chiar daca n-ar avea, in momentul in care ridici piciorul de pe ambreiaj masina instantaneu pleaca.. iar daca rampa e mare si nu apesi deloc pe acceleratie atunci masina sta practic pe loc.. dar nici in spate nu se duce..


--------------------
Ex Dacia Solenza, Echiparea Scala, An 2004
Nicht, woher ihr kommt, mache euch fu rderhin eure Ehre, sonders wohin ihr geht !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tobac
post 12 Feb 2009, 11:26
Post #73


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 29 January 09




Avand in vedere ca am vazut acest sistem o sa fac a scurta explicatie a principiului de functionare a acestui sistem.

Intradevar la acest sistem nu mai exista o maneta separata pentru a actiona frana de mana, comanda realizandu-se cu ajutorul schimbatorului de viteza. Dupa ce s-a actionat frana mana de la schimbatorul de viteza acesta nu ramane in pozititia corespunzatoare franei de mana ci revine automat la punctul mort moment in care tu poti selecta una din vitezele dorite. Deblocarea franei de mana se face cu ajutorul unui buton care are pozitie si funnctioneaza indepedent de schimbatorul de viteze.
Ex. cand opresti in rampa actionezi frana de mana prin selectarea pozitiei acesteia cu ajutorul schimbatorului de viteza. Dupa aceasta miscare schimbatorul revine in punctul mort moment in care se poate selecta orice trapta de viteza 1,2,...R care se doreste astfel masina este bagata in viteza si atunci cand doresti sa pornesti de pe loc doar apesi acel buton care deblocheza automat frana mana.


--------------------
Renault Megane II Sedan 2007/1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th July 2025 - 06:42
Forum Renault