Frana de 5 stele a daciei, Luat problema in mainile proprii...
![]() ![]() ![]() |
Frana de 5 stele a daciei, Luat problema in mainile proprii...
adrian_uzy |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 June 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1998
|
|||
ct-03-tvy |
![]()
Post
#2
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
salut prietene,....spor la citit... documentatie e.. ff multa..ai de unde invata
![]() referitor la etrieru ala.....ridica masina pe cric..scoate sigurantele..de la pene..scoatele ..afara,....da etrieru jos de pa jug,.......suiete in masina...fa..cateva pedale..si vezi daca iese pistonasu in afara,...pedalele nu le faci violent..ca iti popa in avarie..ICP-u...si nu iiti mai face presiune pe fata....e posibil sa fie blocat pistonasu in etrier,.... ori schimbi alt etrier..cumperi altu de paici de pa forum..ori din obor,/targ,..bun...sa nu fie blocat.pistonu in el..il scoti afara.cumperi alta garnitura......il asamblezi il pui la loc.. pompa de frana nustiu de ce ai cumparat la mana a 2 a..... intradevar..greu nimeresti o pompa de frana noua..buna.... totosi pretu nu mi se pare mare. 70 de ron.. e anormal sa iti tina franele la a 3 a pedala...pericol public se cheama asta.. ![]() aerisirea se face de la roata din dreapta spate.cum stai la volan...partea cea mai departata de pompa..desfaci aerisitoru....si lasi sa curga,..intre timp completezi cu lichid in borcan la pompa...vezi pe unde curge lichidu ala..ca exfoliaza vopseaua..asa de al dracu e......si continui cu celelalte roti.. verifica....discurile sa fie groase in carne..minim 8 mm.. daca vrei frane...placutele cat de cat groase....nu sa fie aproape de fier....ca ti-o arunca afara in mers.la franare.. si saboti pe spate..sa fie...buni...si reglati corespunzator......sa iti tina frana de mana.....cand o ridici..5 dinti......sau cand o tragi la maxim..sa blochezi rotile spate..cu ia.....dar..in acelasi timp...cand e lasata jos..sa nu se incalzeasca rotile..intelegi... .. vezi poate iti cumperi alta pompa pana la urma noua.. ia deaia de papuc..ca are diametru interior mai mare....ca cea de berlina spor la bibilit ![]() This post has been edited by ct-03-tvy: 26 Jan 2009, 00:33 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
adrian_uzy |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 June 08 ![]() |
Multumesc pentru indicatii. Motivul pentru care am luat aceasta pompa este ca am cumparat deja 2 pompe cu 4 conducte si una cu 3 si ioc. Am facut o gramada de aerisiri si tinea o zi 2 si apoi o lua de la capat.
Am luat pompa mai veche pt ca am inteles ca astea noi ba sunt ovalizate ba au pistoanele proaste si m-am gandit ca asta din 96 o sa fie mai bunicica (nu din motive financiare)... Cu etrierul daca apas pedala iese pistonul in afara si garnitura e buna (am inteles ca e greu de schimbat garnitura ca as schimba-o direct). Deci asa-i cu aerisirea la roti... dar la retur cum fac? (asta ma roade). Rotile pe fata mi se incalzesc de cand ma stiu pe dacie, iar cele din spate deloc. Masina acum chiar e pericol public... daca ma prinde RAR-ul cred ca ii da foc pe strada sau o dezmembreaza pe loc.. ![]() Oricum mai astept sugestii... orice numai sa le fac... |
--------------------
dacia
1310
1998
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
in primul rand roata cu cel mai mare traseu al lichidului de frana este roata stanga spate.
In al 2-lea rand, pompa este cu dublucircuit si nu conteaza care dintre puti o aerisesti prima. In al 3-lea rand nu iti recomand sa montezi piese care tin de circuitul de franare uzate. Acu sa incepem: Etrierul il dai jos de pe masina, dar nu inainte de a scoate pistonul din el. Pentru a-l scoate, demontezi etrierul de pe fuzeta si apesi de cateva ori pedala de frana. O sa iasa afara. Acuma incepi sa studiezi putin ce e acolo, etrierul are 2 garnituri, una mai in interior, care are rolul de etansare a pistonului si una deasupra, care are un rol protector. pentru piston. Daca aia superioara s-a mancat in timp (e comun sa se intample asta) e foarte posibil ca pistonul tau sa fie mancat de rugina, sa aiba gaurele in el zgarieturi, etc. Fi atent la aspectul asta cand studiezi pistonul. Daca insa pistonul straluceste, nu e zgariat sau ruginit poti sa schimbi doar garniturile etrierului. Daca este putin ruginit sau mancat, fara discutie schimbi etrierul. Iei etrier nou, nu iei doar pistonul pentru ca mai mult ca sigur nu o sa bata in gaura celui pe care il ai. Nici nu e foarte scump etrierul. Trebuie sa fi sigur insa ca nu ai o conducta obturata de ceva impuritati si din cauza asta sa nu iti franeze la fel pe toate rotile. Placutele de frana poti sa le schimbi linistit cu un set de fermit, sunt ieftine si bune. Eu am aproape 10K km cu ele si nu sunt uzate aproape deloc (e drept ca nici nu ma duc la 1 metru de cel din fata mea ci pastrez o limita de siguranta, astfel incat sa nu trebuiasca sa franez foarte energic). Discurile de frana: trebuie sa aiba grosimea situata intre: 10mm (disc nou) si 9mm (disc care trebuie inlocuit). Nu 8 mm, nu 8,5, nu ca "asta mai tine 1000 km", atata zice cartea, atata zice manualul de service, asta scriu si eu aici. Atentie mare, discurile sa nu fie ovalizate, pline de lichid de frana,l resturi de ulei, de vaselina, sau mai stiu eu ce unguent. ele trebuie sa fie curate si sa aiba aceeasi grosime, sau diferente de maxim 0,5mm intre ele. Vezi de asemenea ca pe spate aerisirea se face cu masina incarcata, adica bagi vreo 200 de kg in portbagaj daca vrei sa o poti aerisi calumea, sau pe canal, tragand in jos de tija de la limitator, pentru ca acesta sa se deschida complet. Verifica urmatoarele cu atentie deosebita daca zici ca trage puternic stanga cand franezi: etrier frana dreapta, disc frana dreapta, placute frana dreapta, conducta frana dreapta. Uzura cauciucurilor, diametrul lor, sa nu ai cumva un cauciuc cu balon diferit. Joc la directie ai cumva? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#5
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ghiavole, o intrebare am te rog...
mai dar tija de la limitator, ca sa deschida, nu trebuie sa APESE pistonasul? eu in vara am facut franele, pt itp. schimbat saboti, placute, etrier si limitator. limitatorul, cand avea pistonul jos, burduful intins, cand abia apasa tija, NU DADEA LICHID!. l-am mai apasat la un sfert-jumate, a dat lichid. apasat l maxim dadea garla! Limitator de uzina, nu facatura, luat de la piese de origine. CU FRANELE SI DIRECTIA NU NE JUCAM. TOT DE UZINA!. nu SH si SRL. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Ma rau nu cred ca zici tu, el sta cu pistonasul spre pamant iar de pe bascula vine o tija care il apasa. Daca imi aduc aminte bine, smecheria tocmai aia e, ca nefiind apasat pistonul, lichidul de frana intra in tot cilindrul si de cand incepe sa miste pistoanele cilindrilor de frana, mareste si camera formata din cilindrul si mansonul ala de cauciuc al limitatorului.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
kog |
![]()
Post
#7
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
si cand nu gasesti de uzina?
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
adrian_uzy |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 June 08 ![]() |
Mda... in legatura cu piese SH sau SRL unde am cautat eu, aveau doar ASAm sau uzina si mai nou uzina nu am gasit (cica ar fi mai proaste ca cele ASAM???).
O sa verfic cele descrise de tine Devil daca e ok o sa continui cu montajul. Vreau sa spal circuitul de franare dar nush cu ce solutie. Exista solutie speciala pentru pompa, etriere, cilindri, conducte? Pe undeva am vazut ca alchol ar fi indicat. Ce fel de alchol? Vodka penala sau alchol pur?? Am citit un post despre aerisire frane, dar e dificil sa inteleg aproape tot, mai ales ca nu am experienta in domeniu si persoanele vin cu tot felul de intrebari si se deviaza de la raspunsul care ma intereseaza. Si stiu ca nu e bine cu piese uzate la circuitul de franare, dar acasa am inceput deja sa am colectie de pompe, pe una chiar am taiat-o si am folosit-o ca obturator la conducta de retur cand am montat o pompa cu 3 conducte:)) Si ca sa nu uit... Devil ai zis ca am nevoie de greutate pe spate ca sa fac aerisirea; cum fac din limitatorul ala? il departez de piston sau il apropii... presupun ca il apropii... This post has been edited by adrian_uzy: 26 Jan 2009, 11:50 |
--------------------
dacia
1310
1998
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
alcool tehnic. Sau in lipsa de altceva cred ca merge si cu alcool de ala de 80 de grade de la unguri din piata. Desi e posibil sa fie destul de impur.
Deci ideea este sa deschizi limitatorul ca sa poti aerisi calumea franele pe spate. E destul de complicat, plictisitor si in plus mai si dureaza, dar numai asa poti avea frane la masina. Daca franele pe spate nu tin si au aer, atunci nici fata nu iti va frana bine. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Craiova ![]() |
Pompa de frana si servoul se iau de Autonova Satu Mare, asta monta uzina, etrieri se pot lua de pulsor Sornicesti exclus Pulsor Mot Pitesti nu e aceeasi firma, nu stiu nimic despre calitate dar prefer sa nu risc, pespate la limitator si cilindrii ar fi Comefin Costesti si chiar si ASAM, eu am pus un cilindru pe spate si pana acum nu am probleme i cred ca am cam 12000Km, iar de curatat il poti curata cu lichid de frana nou, de Chimopar, cred ca ajunge 1l, si dupa aia sa pui ceva mai de doamne-ajuta. Spor.
![]() |
--------------------
Honda
Civic
2001- 2.4-230HP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
Minel |
![]()
Post
#11
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 26 Jan 2009, 12:23) Daca ai putea sa detaliezi ar fi bine ...... ![]() Tinand cont ca pompa ii cu 4 conducte , dublu circuit cu Icp , ma indoiesc de afirmatia ta , deoarece singura modalitate in care sa nu iti mearga frana bine pe fata ar fi ca pompa sa intre in avarie ... Daca pompa ii okey , circuitul fata ii separat fata de spate , pe fata fiecare conducta are etrierul sau , iar pe spate , exista conducta catre limitator si cea de by-pass ,ambele fiind la limitator , apoi repartitor pe punte , respetiv fiecare roata spate in parte . Sa o luam asa : Metoda "la pedala " ,si mai este si cea cu cadere libera. In prima faza. 1- desfaci manocontactul de la pompa, este situat pe partea stanga a pompei in partea de jos, paremise cu o cheie de 22 Se incepe cu circuitul cel mai indepartat dupa cum urmeaza : 2- apoi incepi cu roata stanga spate ,dai cateva pedale ,ti apasat , aerisesti ,se poate repeta operatiunea de cateva ori 3-apoi urmeaza roata dreapta spate (tot asa ) 4-roata dreapta fata 5-roata stanga fata 6-se aeriseste circuitul de by-pass de la purja de la pompa 7-se infileteaza la loc manocontactul si gata Aeriseste prin cadere, unde apare aer acolo il trage, as spune ca mai mult va fi in spate, pe fata ori scapa lichid ori nu, aer nu prea intra. Recomandare: din cauza cilindrilor/garniturilor proaste va recomand ca frina de mina s-o trageti dupa ce ati calcat pedala de frina. Altfel, pistonasele pot fi agatate de saboti la actionarea frinei de mina, arcul din cilindru impinge garnitura, se creaza depresiune care, nefiind compensata rapid de lichid, trage aer. Demontezi pompa de pe servo si vezi daca apare lichid acolo Purja de la pompa are rol de aerisire circuit by-pass din pompa. Se numeste conducta by-pass si ptr a aerisi acest circuit avariezi pompa prin desfacerea purjei de aerisire etrier faci o pedala tii apasat, stringi la loc purja mai faci inca o data , dupa care treci la rotile spate si faci aerisire numai cu pedala de frina. ATENTIE NU DESFACI MANOCONTACTUL LA ACEASTA AERISIRE Dupa ce ai terminat aerisirea circuitului by-pass dai jos manocontactul si actionezi cca 3-4 ori energic pedala de frina ptr a scoate pompa din starea de avarie. Pui la loc manocontactul |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
deci eu zic ca poti face spatele sa mearga fara ca fata sa prinda, poate sa aiba si aer pe instalatie, dar fata sa mearga iar spatele sa fie plin de aer veac nu.
Nu cunosc pompa cu 4 conducte in interior, dar ma indoiesc de faptul ca e mare diferenta intre ea si cea cu 3 conducte dublu circuit. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Minel |
![]()
Post
#13
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 26 Jan 2009, 13:21) deci eu zic ca poti face spatele sa mearga fara ca fata sa prinda, poate sa aiba si aer pe instalatie, dar fata sa mearga iar spatele sa fie plin de aer veac nu. Nu cunosc pompa cu 4 conducte in interior, dar ma indoiesc de faptul ca e mare diferenta intre ea si cea cu 3 conducte dublu circuit. ohooo , te asigur ca pompa cu 4 conducte difera mult ca si constructie si ca functionalitate fata de cea cu 3 conducte cu dublu circuit , Pt mai multe detalii si lamuriri ,consulta topicul dedicat acestui tip de pompa ![]() http://www.daciaclub.ro/pompa-frana-dublu-...ml#entry1644059 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
adrian_uzy |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 June 08 ![]() |
Minel este cea mai detaliata metoda de aerisere pe care am citit-o pana acum. Multumesc. Am inteles ce-i de facut. Eu toate aerisrile pe care le-am facut pana acum nu am demontat monoblocul niciodata (nu am stiut ca e nevoie), s-au sa fi facut faza cu avaria...
Si Mike si celorlalte persoane care dau nume de firme pentru piese de frana... am eu impresia sau toti stai pe langa cate-o fabrica de piese? ![]() ![]() ![]() Acum mai am o intrebare legata de reglajul sabotilor pe spate cu acea "tija" cu dinti... cam cati dinti trebuie sa las? E in fuctie de grosimea sabotilor, daca da, cand stiu ca sunt uzati, ca nu am vazut unul nou pana acum ![]() This post has been edited by adrian_uzy: 26 Jan 2009, 13:35 |
--------------------
dacia
1310
1998
|
|
Minel |
![]()
Post
#15
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Autoreglarea cu clicheti a sabotilor
Tragi frana de mana,dupa care apesi pedala cam la 10 secunde(in timpul asta se destind arcurile din cilindri)si ar trebui sa fie teapana. Cu conditia ca sistemul de auto-reglare sa functioneze in parametrii normali .. |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
G I M |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Eu am obtinut cele mai bune rezultate aerisind cu icp montat pe pompa ,dar nu ma intrebati de ce...inainte sa ma documentez aeriseam frana cu icp montat pe pompa si nu aveam treaba ,apoi dupa ce am mai citit pe forum ca se da jos neaparat am aerisit fara si dupa cateva zile pedala devenea elastica si frana foarte proasta. Apoi am aerisit iarasi cu icp montat si nu mai am treaba
![]() This post has been edited by Neagu Ionut: 26 Jan 2009, 14:57 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
adrian_uzy |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 June 08 ![]() |
QUOTE(Minel @ 26 Jan 2009, 13:46) Autoreglarea cu clicheti a sabotilor Tragi frana de mana,dupa care apesi pedala cam la 10 secunde(in timpul asta se destind arcurile din cilindri)si ar trebui sa fie teapana. Cu conditia ca sistemul de auto-reglare sa functioneze in parametrii normali .. Cu riscul de a pune cea mai stupida intrebare de pe forum.... "Oala" aia de la saboti trebuie sa fie montata nu? Adica nu apas pe frana in gol, ca din cate stiu sar sabotii pe afara... ![]() This post has been edited by adrian_uzy: 26 Jan 2009, 16:23 |
--------------------
dacia
1310
1998
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
sar sabotii si ce-i mai enervant sar si pistonasele din cilindri.
La autoreglajul ala poate ne da minel mai multe detalii pentru ca eu nu am avut pe mana o masina cu autoreglaj la saboti si nici pompa in 4 conducte. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
eu pe fata am pus etriere noi+placutr si furtune (frane stoc) pe spate conducte saboti pistonase (frane naspa). am si reglaj manual care e cam deloc. asa ca am tot aerisit eu spatele si tot degeaba ca nu tinea in + imi prindea si pedala jos.
solutie==> tras frana de mana 4 dinti frane stoc pedala prinde sus ca la servo (eu nu am) franata nu merge ca am testat-o si doamne ajuta. la mine s-a rezolvat numa bine |
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
verde57 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane ![]() |
Din experiente vechi am realizat ca toata hiba la frane este in sistemul de actionare al sabotilor(uzura parghii, dinti si reglaj defectuos al distantei dintre saboti si tambur) se pierde multa presiune prin curse lungi si elasticitate. Limitatorul nu influenteaza negativ taria pedalei de frana, indiferent daca e inchis sau deschis.
Si a doua cauza este pompa de frana proasta, in timp sau chiar de noua. |
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
adrian_uzy |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 June 08 ![]() |
Deci sa inteleg ca autoreglarea se face cu tamburul demontat si sa am grija sa nu sara pistonasele.
Citind posturile voastre mi-am adus aminte de o intamplare in care la fel frana spate era buba. Cineva mi-a umblat la frane si m-a lasat cu frana functionala doar fata, drept urmare: pedala tare, tinea sus dar trebuia sa apas cu o forta care imi dadea febra musculara dupa o ora de condus:)) Cam cat ajung niste tamburi spate? Ma gandesc ca sunt uzati si ei; pe fata am schimbat de vreo 3 ori placutele in 2 ani. Se monteaza greu? Si despre etrier, am postat mai sus ca nu franeaza si mi s-a spus cum sa desfac pistonul sa vad daca e buna garnitura, dar de pus la loc nu. Sugestii? |
--------------------
dacia
1310
1998
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
de pus la loc presupun ca le pui la fel cum le demontezi?
ai o garnitura cu profil patrat care etanseaza pe piston, ai sa vezi ca e un loc special in etrier unde sa o montezi, apoi bagi pistonul la loc, folosind un ciocand de cupru sau ce ai la indemana si obucatica de scandura, dar cu mare atentie ca pistonul sa intre perfect drept in cilindru. Apoi se monteaza garnitura aia de protectie la mizerii si ai scapat. Cand bagi garniturile si cilindrul le ungi si tu cu lichid de frana. Pana nu il desfaci tu sa vezi cum arata pe acolo treburile degeaba iti tot explicam. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Minel |
![]()
Post
#23
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Mr_Devil83 @ 26 Jan 2009, 19:07) Pt mai multe detalii si lamuriri ,consulta topicul dedicat acestui tip de pompa ,unde se discuta si problemele cu autoreglarea , cum se face .....etc ![]() http://www.daciaclub.ro/pompa-frana-dublu-...ml#entry1644059 This post has been edited by Minel: 27 Jan 2009, 12:41 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Nu eu ca pe mine ma intereseaza doar in 3 conducte
![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Craiova ![]() |
QUOTE(adrian_uzy @ 26 Jan 2009, 13:35) ... Si Mike si celorlalte persoane care dau nume de firme pentru piese de frana... am eu impresia sau toti stai pe langa cate-o fabrica de piese? ![]() ![]() ![]() .... Acolo erau optiuni pentru cazurile cand nu gasesti de uzina. Si, oricum cred ca o firma care se respecta cred ca ar trbui sa aiba marcile alea de piese, ca nu sunt din Australia. |
--------------------
Honda
Civic
2001- 2.4-230HP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
adrian_uzy |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 June 08 ![]() |
Salut. Mi-am luat inima in dinti si am schimbat pompa. Mare greseala am facut...
Dupa ce am curatat pompa, si pistonasele, am montat-o pe masina... si surpriza: era crapata si picura intr-una ![]() Am desfacut etrierul si nu avea nimic deci nu am mai schimbat garnitura aia. Pedala nu opune nici o rezistenta, nu am frane absolut deloc. Din cate am vazut in vas de lichid se pare ca mi-l arunca inapoi, face bule de aer... Ceva ajutor daca se poate. Conducta stiu ca trebuie schimbata dar cu frana cum fac?? |
--------------------
dacia
1310
1998
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#27
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
provizoriu, daca se duse filetul la conducta, infasora pe el banda de TEFLON. functioneaza impecabil. asa mi-am rezolvat eu problema cu filetele la furtunele etrierilor, furtune noi, de uzina. au mai bien de 1 an. de cate ori desfaceam, puneam teflon nou, si infiletam cu mare gingasie...
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
adrian_uzy |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 21 June 08 ![]() |
Se gaseste in comert banda asta?
28 Jan 2009, 00:59: QUOTE(SGM.MYKE @ 27 Jan 2009, 12:54) Acolo erau optiuni pentru cazurile cand nu gasesti de uzina. Si, oricum cred ca o firma care se respecta cred ca ar trbui sa aiba marcile alea de piese, ca nu sunt din Australia. Ai fi surprins de ce piese gasesti pe aici. Tu vad ca esti din Craiova/Mioveni-HomeLand of Dacia... deci nu ma surprinde varietatea de nume. La mine la un magazin de piese avea doar pompa de Asam... 28 Jan 2009, 01:26: Legat de problemele de mai sus, cineva mi-a spus ca deoarece majoritatea deficientelor la frana vin din spate, mi-a sugerat sa blindez conductele spate si sa am frana doar pe fata. Am avut odata asa dar trebuia sa apas tare pe pedala ca sa franeze. E o optiune valabila asta? This post has been edited by adrian_uzy: 28 Jan 2009, 01:26 |
--------------------
dacia
1310
1998
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Craiova ![]() |
Exact asa am patit si eu cu pompa la masina veche, nu avea de Autonova si am luat de ASAM, am incercat vreo doua pompe si amandoua faceau ca a ta, presiune in borcan in loc sa dea pe conducte. Pana la urma mi-a dat banii inapoi si am luat din alt magazin al aceleiasi firme de Satu Mare si a mers bine si merge si acum. Te sfatuiesc sa incerci sa iti recuperezi banii si sa te duci la alt magazin mai serios. Banda o gasesti la magazinele cu materiale pentru instalatii sanitare. Apropo, spune si tu de unde esti.
La chestia cu blocatul conductelor spate mie mi se pare o solutie de mecanic de trotuar, mai bine rezolvi problemele decat sa faci asa, ca in situatia in care o sa vrei sa franezi, cu masina incarcata s-ar putea sa ai surpriza sa faci cunostinta cu un copac sau un stalp si nu te vad prea bine. This post has been edited by SGM.MYKE: 28 Jan 2009, 07:41 |
--------------------
Honda
Civic
2001- 2.4-230HP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
Dauu |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 29 June 07 ![]() |
salut....desigur,am si eu probleme cu frana.4 conducte icp....dupa ce fac o aerisire toate bune si frumoase,pedala tine sus,masina se opreste usor,dar dupa o zi....gata...pedala se inmoaietre sa fac 2 pedale ca sa prinda bine frana.am schimbat furtunul de la limitator la repartitor....mi s-a parut k era putin crapat dar nu pierdeam lichid,cand am desfacut repartitorul(cel de pe punte) in surubul de repartitie am gasit cauciuc,o bucata mica care obtura circuitul spre una dintre rotiile spate,cred k dreapta spate....am curatat dar tot nu am frane bune....tot mi se face aer pe spate.acum intrebarea:este oare posibil sa am una din conducte care merge spre spate infundata cu ceva impuritati?salut
28 Jan 2009, 13:22: aaaa...la aerisirea prin cadere,lichid curge la toate rotiile,cat de mult nu stiu,k nu stiu cu ce debit trebuie sa curga,dar lichid curgea si inainte de a descoperii acel "dopacel" de cauciuc din repartitor. This post has been edited by Dauu: 28 Jan 2009, 13:22 |
--------------------
dacia
berlina
1999.L
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 04:27 |