DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Tresă la masă

argon
post 26 Nov 2008, 18:32
Post #1


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




De ceva vreme uneori mi se ducea acul de la baterie pe plus, la masuratori dadea 14,6-14,7, cum i se nazarea, alteori nu sarea de 14,3. azi cu VOltemtrul legat am miscat tresa de masa, model de cupru impletit, si varia tensiunea, s-au oxidat probabil contactele cu papucii, ca la suruburi era OK in ambele parti.

Am schimbat-o, la magazin nu avea numai un fel, de Iproeb Bistrita, problema e ca e de aluminiu cu papuci de Cupru, si e prea dura, asta trebuie sa fie flexibila dupa mine, ca alternatorul se misca in raport cu contraaripa..dar problema principala e ca dupa cunostintele mele nu se pun papuci de cupru la cablu de aluminiu, nu va oxida? Am scapat de problema cu voltajul, acum sta la 14,2 no mather what...dar pe viitor ma intreb..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 26 Nov 2008, 18:42
Post #2


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Da, o sa se oxideze in timp. Mai repede decat daca ar fi fost toata din cupru.
Au potential de electrod diferit, la Al e negativ si la Cu e pozitiv.

This post has been edited by tatabobu: 26 Nov 2008, 18:45


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Nov 2008, 18:46
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




a fost 2 lei..poate reusesc sa-i schimb papucii la aia veche..sau sa-i pun la asta noua papuci de AL..oricum..enorma importanta la porcaria aia...cu aeroterma, faruri, dezaburire nu mi se mai duce acul pe rosu ca inainte, bine de stiut si pentru altii...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianeduard
post 26 Nov 2008, 22:32
Post #4


Membru agitat


Group: Members
Posts: 743
Joined: 16 June 05
From: PLOIESTI




Cel mai simplu daca vrei se faci o masa cu adevarat puternica e sa gasesti o fisa de baterie mai vechie ( sau un cablu gros ca cel de aparat de sudura) si sa-i pui 2 papuci si anume unul cu diametrul gauri de 8 si unul cu diametrul gaurii de 6 ( dar daca nu gasesti unul poti pune tot unul de 8 dar cu o saiba ) si il porti monta la electromotor pe acelasi surub unde vine fisa de minus a bateriei iar celalta parte la surubul de jos care prinde filtrul de aer cel mai aproape de acel loc , dar sa fie montat papucul sub acea bucsa din cauciuc direct pe carosedie strans bine cu o piulita de 6.


--------------------
Dacia MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI 2008, 2004 - ......
_____________________________________________________________________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 26 Nov 2008, 22:39
Post #5


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Pune o poza cu ce ai schimbat exact sa vada si ochiu' meu, ca sufar de aceleasi probleme cu scaderea intensitatii farurilor, aerotermei la relanti, deci pica pe rosu acu' daca nu e motorul macar un pic turat, desi pe voltmetru imi da mereu ca incarca in parametri normali...


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprianeduard
post 26 Nov 2008, 23:02
Post #6


Membru agitat


Group: Members
Posts: 743
Joined: 16 June 05
From: PLOIESTI




Problema asta nu o vei rezolva cu alternatorul de dacia ci numai daca o sa-l schimbi cu unul mai puternic.


--------------------
Dacia MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI 2008, 2004 - ......
_____________________________________________________________________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 26 Nov 2008, 23:25
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




renunta la impletitura aia.Foloseste o bucata de fir mai gros(3 mm2) doi papuci de Cu ii cositoresti si... gata, ai o legatura de masa beton.
Bafta!

This post has been edited by pcostica: 26 Nov 2008, 23:26


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonykel
post 26 Nov 2008, 23:35
Post #8


Actualmente Ing.


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 30 June 05
From: Constanta




3mm2 sau 3mm diametru?


--------------------
DACIA Logan MCV 2007,1.6 16v,Laureate Full,7series,Gri Platine - CT-87-SNK
Hai,stai un minut langa mine,o zi cu mine
Si-o sa vezi cum si de ce este mult mai bine
Sa te-ntorci cate-odata cu spatele catre lume
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 26 Nov 2008, 23:38
Post #9


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




QUOTE(ciprianeduard @ 26 Nov 2008, 23:02)
Problema asta nu o vei rezolva cu alternatorul de dacia ci numai daca o sa-l schimbi cu unul mai puternic.
*



Nu-mi aduc aminte in trecut, cand masina inca era "in exploatare" serioasa sa fi fost problema asta, chiar cu alternatorul ei minuscul. Daca am faruri pornite, si semnalizez la relanti, abia "bate" releul ala, nu facea asa inainte, asta stiu sigur. Eram curios si eu despre ce e vorba exact, as fi incercat s-o fac cumva, macar de florile marului, cum am mers cu ea asa un an, mai mergeam si pana la anu', dar parca am chef sa ma murdaresc pe maini, n-am mai facut asta de mult... rolleyes.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 Nov 2008, 23:55
Post #10


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pe aici se gasesc la cativa lei de cupru mai groase si cablul este imbracat in plastic;)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
briobit
post 26 Nov 2008, 23:56
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 22 July 07




eu am facut altfel : o bucata de 3x4 mm2 de multifilar la capete facut ochi pe diamterul surubului, cositorit , bagat intre 2 saibe si strans sa iasa apa din ele .... asa merge de 8 ani de zile smile.gif


--------------------
dacia dacia 1978
https://###/###
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Nov 2008, 11:03
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(ciprianeduard @ 27 Nov 2008, 00:02)
Problema asta nu o vei rezolva cu alternatorul de dacia ci numai daca o sa-l schimbi cu unul mai puternic.
*




Inainte cu faruri daca dadeam drumul la aeroterma si dezaburire era pe rosu la ralanti, farurile palpaiau putin in intensitate, acum fara sa umblu la alternator, doar cu tresa aia schimbata am scapat de problema, cum iti explici? Am alternator de 50.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Nov 2008, 11:11
Post #13


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Care-i bre tresa asta, desenati-mi si mie o schema va rog... laugh.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Nov 2008, 11:13
Post #14


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




legatura intre alternator si masa:manuchiul ala de fire mici din cupru:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Nov 2008, 11:20
Post #15


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Si se gaseste la magazin? Cer tresa la masa? Am zis ca vreau sa ma murdaresc pe maini si n-am glumit. biggrin.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Nov 2008, 11:21
Post #16


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




da, asa ceri.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut.tanase
post 27 Nov 2008, 11:47
Post #17


Can't Stop Me!


Group: Members
Posts: 1.283
Joined: 8 September 06
From: PITESTI




Bun topicul lui Argon. Aceeasi problema am intampinat-o si eu la dacia pe care am avut-o. Dupa ce am schimbat tresa toate problemele legate de palpairea farurilor si incarcare insuficienta au disparut.
Topic de luat in seama.


--------------------
FORD FOCUS 2003
DACIA 1310 .... first LOVE :-)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Nov 2008, 14:29
Post #18


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




N-am gasit momentan tresa, am un magazin langa bloc unde am incercat, daca n-aveau acolo n-am mai plecat in alta parte ca ma cam grabeam. Dar am dat-o jos p-aia veche, pare intr-adevar cam oxidata la papuci, am curatat bine locurile unde face contact, am curatat si papucii sai, am pus-o la loc si s-a simtit clar o diferenta in bine. Nu e perfect, poate cu alternatoru' de 36A nici n-are cum sa fie, dar oricum cu motorul rece, un relanti situat undeva pe la 600 rpm, am pornit faza scurta si semnalizarea, cea din urma avand o cadenta mult mai buna decat in general. Cu motorul un pic de tot accelerat merge perfect. O sa dau diseara o tura ma lunga sa vad si farurile daca si cat isi mai pierd din intensitate in conditiile unui relanti reglat la 1000rpm la cald(asa indica pe standu' de la ITP ala digital).
Am o bere de dat lui argonel. rolleyes.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Nov 2008, 14:35
Post #19


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




adica ai scos papucii de pe multifilarul ala si i-ai batut inapoi?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 27 Nov 2008, 17:50
Post #20


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




la un prieten i-am pus cablu mai gros,fara papuci fara nimic,am curarat toate contactele ce implica incarcarea,le-am uns cu ulei si are incarcare beton biggrin.gif
in mers cu aeroterma si faruri sta pe jumate;in ralanti aproape de jumate si are releu mecanic


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
badboy_marius
post 27 Nov 2008, 18:39
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 487
Joined: 1 June 08
From: Brasov




norocosu`....


--------------------
Audi 80 1990 PM, 1.8S, 90CP
Dacia 1310 TX.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Nov 2008, 19:36
Post #22


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




N-am stat sa scot papucii, insa ei era oxidati rau de tot, pe contraaripa mizerie si rugina, oricum se simte diferenta in bine. Zilele astea o sa caut tresa noua si o sa vad daca e vreo diferenta. Smecheria e ca farurile vad ca inca pierd din intensitate, nu asa rau ca inainte dar pierd, insa nu mai au palpaiala din ultima vreme, la turatie constanta raman aprinse si atat, inainte palpaiau de ziceai ca mai au putin si se prapadesc... laugh.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 27 Nov 2008, 19:43
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Baranga, am toata stima pentru tine.
Ati spus toti tresa, asa-i , dar multi nu stiu ce inseamna.
Motorul, fiind asezat pe tampoane de cauciuc, este complet izolat de caroserie. Minusul de la baterie, se duce direct pe motor, nu si pe caroserie. Pentru aceasta, se foloseste o legatura de masa, intre caroserie si motor, prin acea tresa, care in niciun caz nu trebuie sa fie de aluminiu ca nu e flexibila, oboseste repede la oscilatii si se rupe (ala-i un cretin care a pus in fabricatie asaceva, si parca n-as crede) , nu se impaca bine cu papucul de cupru (mai repede il rasucesti , faci un ochi si prinzi intre piulite). E mai bine sa se lege tot de la surubul de la electromotor la caroserie, pentru ca e posibil ca alternatorul sa nu faca bine masa cu motorul prin cele doua puncte de prindere( nu va vine sa credeti),asa cum nici electromotorul nu face bine masa cu cutia de viteze, si daca papucul de la minus e pus pe partea cu cutia, nu direct pe electromotor, pe timp rece, cand va lua curent mare, incalzeste cablul de ambreiaj( si acceleratie), pana la inrosire.Ultimul l-am intalnit sambata trecuta, iar primul a fost la mine, cu multi ani in urma. Cu cat tresa de care e vorba e mai groasa cu atat se evita ce spuneam eu.
Palpairea farurilor, e si de la baterie proasta. In ultima faza de viata a bateriei , asa se manifesta, prin scaderea intensitatii luminii la turatie mica, asta daca nu e vreo dioda, bobinajul sau releul, precum si legaturile la masa.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 27 Nov 2008, 20:03
Post #24


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Eu am baterie luata anu' trecut, pe voltmetru zice ca incarca si cu consumatori si fara, in parametri. Daca gasesc tresa noua de cupru toata o s-o pun sa vad daca mai face vreo diferenta, eu sper ca face.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 27 Nov 2008, 22:49
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




singurul lucru care pe mine personal ma deranjaza este ca suruburile pe care se prinde acea tresa sint prea subtiri trebiiau puse de 6 sau 8 nu de 5


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 28 Nov 2008, 21:46
Post #26


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Am pus azi tresa noua, ea e de cupru insa papucii nu stiu din ce sunt, ca nici aluminiu nu e si par destul de solizi. A mea aia veche era izolata, azi am gasit una de aluminiu cu papuci de cupru si una de cupru cu papuci din ce naibii o fi. Am pus-o p-aia de cupru. Se simte inca o imbunatatire, dar cred ca limiteaza totusi alternatoru' mic, ca tot mai pica un pic la relanti.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 29 Nov 2008, 07:42
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




QUOTE(bygy007 @ 27 Nov 2008, 23:49)
singurul lucru care pe mine personal ma deranjaza este ca suruburile pe care se prinde acea tresa sint prea subtiri trebiiau puse de 6 sau 8 nu de 5
*



e facuta ptr. masa alternatorului

@sonykel-sectiune

This post has been edited by pcostica: 29 Nov 2008, 07:47


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mar10may
post 29 Nov 2008, 18:38
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 20 February 08
From: slobozia




si eu am avut ceva necazuri din partea acelui fir.anul trecut incepea sa miroasa in masina a incins de zici ca lua foc.acel fir a fost de vina.tot din cauza lui nici motorul nu functioneaza asa rotund cum trebuie.


--------------------
dacia 1310 berlina 2000 - IL17EDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 30 Nov 2008, 00:29
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




da dar proiectata gresit avind in vedere ce curent trece pe acolo


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 30 Nov 2008, 10:44
Post #30


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Apropos, tresa veche era izolata cu cauciuc, era ceva mai subtirica. Astea noi ambele sunt impletite si neizolate. A trebuit sa ma chinui sa fixez astfel incat sa nu faca masa si cu altceva p-acolo. De ce puneau izolate si acum nu mai pun?


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 03:40
Forum Renault