Raport de Comprimare Motor 1.3...1.4, - cote, masuratori, realizari, efecte -
![]() ![]() ![]() |
Raport de Comprimare Motor 1.3...1.4, - cote, masuratori, realizari, efecte -
einstein1984 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|||
cc_silviu |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 19 June 06 ![]() |
Salut, nu am mai intrat pe forum de mult timp, si acum am vazut topicul tau
Daca nu ai rezolvat problema, pot sa iti dau o idee. Si io am vrut sa imi maresc rc la dacia mea. Initial am avut mototr de 1,3 cu chiulasa aferenta, si am zis sa ii duc rc undeva la 9,5 - 10 la 1. Bun, scot chiulasa de pe motor o curat, o lustruiesc, ii maresc gurile de admisie pena am facut 2 ovale (aveam nevoie sa fac asta ca am carburator orizontal dellorto dhla40 si cateodata solex ddh40, astept sa imi faca cineva jiglerele la ultimul). ii rectific supapele de evacuare cu scaunele din chiulasa, (cu pasta abraziva), ii schimb supapele de admisie cu supape de 1,6 (am largit scaunele pana au venit pe buza supapelor) si dupaia m'am apucat de calcule vis-avis de rc. Si calculez io si masor chiulasa vreo 2 zile pana am ajuns la o concluzie... 2,5mm luat din chiulasa pt un raport de aprox 9,8 la 1. Asta ca sa pot sa merg si cu co95. In fine fac io chiulasa o pun pe motor il pornesc, merge super, super inseamna demaraj mai bun cuplu de la turatii mai joase mai bun, si consumu putin mai mic. Cand spun ca mergea super ma refer si la viteza maxima cu motor de 1,3 si cutie in 4 = 160km/h... Toate astea pana intr'o zi cand din prostia mea am topit un piston si toti cuzinetii + lagarele axa cu came largite = presiune la ulei deloc. Si am schimbat motoru cu unu de 1,4 pe care am pus aceeasi chiulasa de 1,3 modificata, rezultatul a fost ca nu mai aveam acelasi sprint motoru cand il fortam se incalzea, la deal imi tacanea avansu destul de tare, 2 electromotoare s'au stricat, garniturile de chiulasa le schimbam la saptamana si numai lucruri bune... intre timp vine iarna si nimeresc un lot prost de antigel si imi crapa blocu motor... In primavara schimb iar motoru cu altu de 1,4, care a mers la fel pana mi'a sarit o biela prin bloc. Dupa care ajung la utimul motor care l'am schimbat si anume un 1,3 de dacie 1300 din 1970. Motor foarte bun cu set motor frantuzesc, blocu palier mic si volanta si ambreiaj de 170. Sunt foarte multumit de motoru asta, si parca s'a imperecheat foarte bine cu chiulasa de 1,3 modificata. De cand am pus motoru pe masina adina de la inceputu verii pana acum nu am schimbat nici o garnitura de chiulasa, desi am ramas fara rulmenti sau fara fulie la pompa de apa de vreo 3 ori si am fier motoru de vreo 7-8 ori nu are absolut nimic si nu da nici un semn ca vrea schimbata. ![]() Mai adaug ca folosesc bujii ngk r cu filet lung (care mai intra cam 1cmc in camera de ardere) Imi cer scuze de postu atat de lung. Io am facut treaba asta cu rc si o spun din experienta, din calculele mele avaem la motoru de 1,4 un rc de 10,5 - 11 la unu. A, era sa uit io am luat din chiulasa atat de mult incat a trebuit polizat suportu de alternator ca lovea in blocu motor. Daca am uitat ceva spuneti: Salut This post has been edited by cc_silviu: 21 Jan 2009, 10:46 |
--------------------
Dacia
1310 TX
1991
- CT-10-VDC Dacia Black
|
|
Muttley |
![]()
Post
#33
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
1.4-ul ala ar fi trebuit sa-ti mearga exceptional.
Zici ca la deal iti batea avansul. Pai de ce nu l-ai micsorat pana la limita detonatiei? Iar ce spui cu rc-ul de 10 si CO95... Incorect. Pana si la motorul de 1.4, cu rc 9 se recomanda-n cartea masinii CO98. PS: parerea mea - te-ai inselat de la inceput. 2.5 mm luati din chiulasa de la 1.3 ar insemna ca ai ajuns pe la rc 11. In niciun caz 9.8. Ceea ce pe 1.4 ar fi insemnat rc aproape 12. Cam foarte mult, mai ales cu CO95, aprindere cu platina, etc. Se adauga supapele de 1.6 care sunt convins ca ocupau ceva-n plus din volumul camerei, poate si bujiile. De aici problemele avute cu 1.4. PPS: Curiozitate - cum ai distrus pistonul, cuzinetii si palierele de la axul cu came? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#34
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#35
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Baieti am facut rost de un set motor Renault de 1.4 marca AE.L-am luat pe bani de nimic de la un tip care il avea in plus.Ma rog,ideea ar fii alta.........azi ma apuc de dezmembrat motoru si tare ma roade in fund sa-i frezez chiulasa plus un carb dublu.Buget este,atelier de rectificat/frezat/planificat nici nu se pune problema,cunostiinte de mecanica sunt si alea,ambitie se gaseste.
![]() Asa deci si prin urmare astept cu drag eventuale sfaturi si pareri de la binevoitori. ![]() Totodata multumiri lui ydaniel,prietenii stiu de ce! ![]() img0890ms1.th.jpg This post has been edited by Tiberiu-Andrei: 22 Jan 2009, 01:21 |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
cc_silviu |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 19 June 06 ![]() |
mototru de 1,3 l'am distrus cu 7500rpm in treapta a 2a pana la 100km/h si ulei neschimbat de cateva mii de km
|
--------------------
Dacia
1310 TX
1991
- CT-10-VDC Dacia Black
|
|
Muttley |
![]()
Post
#37
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Noah... Tu sa fii sanatos atunci
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
emircea |
![]()
Post
#38
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 22 Jan 2009, 01:14) Baieti am facut rost de un set motor Renault de 1.4 marca AE.[...]astept cu drag eventuale sfaturi si pareri de la binevoitori [...] Arunca un ochi aici, aici, aici, apoi da cu intrebarile unde esti nelamurit. La mine, cel putin, povestea inca nu e incheiata - vreau sa schimb aprinderea si sa elimin delcoul. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
margarit2001 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 July 04 ![]() |
masurat chiulasa mea, are undeva intre 70-71mm (inaltime daca pot zice asa
![]() azi daca tot a fost asa frumos afara iar am schimbat garnitura de la esapament ![]() ![]() in conditiile existente comprimatu se apropie de 10mii km, cu foarte multe drumuri lungi in tara, multe din ele la munte, 2 in bulgaria, "diverse accelerari violente pe strazi pustii in intuneric".....si tot n-a crapat per total sunt multumit de comprimat, de cand a fost facut nu a necesitat nici o interventie, decat la anexe -deh,cum si-a bagat coada fordv6 merge bine bafta la comprimari ![]() This post has been edited by margarit2001: 7 Feb 2009, 23:27 Attached thumbnail(s) IMG_1466.jpg ( Size: 688.95k ) Number of downloads: 1161 DSC00950.JPG ( Size: 233.28k ) Number of downloads: 1217 |
-------------------- 1.4 8V, 1.6 8V, 1.8 20VT, 2.8 for fun; 1.5 for city
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#40
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
asta ce raport inseamna?
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
margarit2001 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 July 04 ![]() |
habar n-am, nu s-a mers pe calcule....
s-a luat max cat se putea ![]() |
-------------------- 1.4 8V, 1.6 8V, 1.8 20VT, 2.8 for fun; 1.5 for city
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#42
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
max insemnand pana la capacul ala cde pe capat al sondelor?
mergi si cu benzina 95 sau numai cu 99, 100? chestia e ca tu ai si 1.6. la 1.3 nu cred ca preteaza f bine daca razi chiulasa la max, pana la capacul ala |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
margarit2001 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 July 04 ![]() |
exact pana la capacul sondelor,
merg cu benzina combinata cifra octanica mica + mare am avut si 1.3 si 1.4 pana acum, 1.6 e cea mai buna investitie masina parca e mai "elastica", ma bag in depasiri cu a 5-a de n-are nici o treaba - ca am 90kmh sau 140kmh, accelereaza la deal cu a 5-a - nu moare in ham, in oras daca vreau sa merg frumos si la consum fara sa fortez schimb vitezele la 1500rpm ![]() ![]() |
-------------------- 1.4 8V, 1.6 8V, 1.8 20VT, 2.8 for fun; 1.5 for city
|
|
GSP |
![]()
Post
#44
|
![]() You're not alive unless you're living! Group: Members Posts: 22 Joined: 30 December 06 From: Brasov/Onesti ![]() |
dupa o lunga absenta , va salut pe toti
@ muttley "Tot din fizica de generala, dar de data asta aplicata: sufla cu gura printr-un tub de 50mm, apoi sufla intr-un tub de acelasi diametru, dar de 1m. Comparatia nu e trasa de par deloc. Vei constata diferente, si anume ca trebuie "pompa" mai capabila" 1 - daca se pune radiator de ulei se mareste cantitatea de ulei necesara 2 - presiunea nu ar trebui sa scada deoarece lichidele sunt incompresibile, deci comparatia ta muttley (te-ai referit la gaze) nu e chiar "corecta"(cu scuzele de rigoare).circuitul de ungere va fi "amorsat"( radiator, furtune pline cu ulei) iar pompa nu va lucra in plus fata d una dintr-un sistem fara radiator de ulei. corectati-ma daca gresesc salve |
--------------------
DACIA
1300
1978 Dacia...conditio sine qua non,experientia docet :)
Et si omnes, sed non ego! Ex nihilo nihil! |
|
emircea |
![]()
Post
#45
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Chiar asa, daca ai radiator de ulei, inseamna ca atunci cand faci schimbul, in ala iti ramane o cantitate buna de ulei uzat. Asta cum se goleste, e vreun buson, ceva?
|
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
am si eu o intrebare ce garnitura de chiuloasa pot monta pe bloc de 1.4 si chiuloasa de 1.3,garnitura de 1.4 sau de 1.3?
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
garnitura blocului
|
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ok mersi
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#49
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
hai ca trantesc si eu o intrebare tampita, macar recunosc ca e...
daca se frezeaza prea mult din chiulasa, se pot pune 2 garnituri pt a mai recupera din inaltime/ camera de ardere? this is stupid, i know |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ment |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Nu ma pricep, dar logic suna ok, o sa scazi din nou raportul prea inalt de compresie, cica asa mai fac si unii sa scape mai ieftin la decomprimarea pentru turbo.. Problema ar fi, presupun, ca s-ar arde garnitura/garniturile fiind expuse amandoua la explozie
![]() BTW, grosimea garniturii de chiulasa cam cat ar trebui luata dupa ce e stransa la cuplu ? .. ~1mm ? ![]() This post has been edited by ment: 17 Feb 2009, 02:44 |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
payty |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
din cate stiu eu - 0.8 mm
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ce parere aveti ,cred ca cel mai bine osa o planez pana la 72.90 ca sa nu apara detonati cu benzina de 95 si osa am undeva pe la 10 RC
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
astazi am luat chiuloas de la atelier si este undeva pe la 73.30 ce RC are momentan?? multumesc
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#54
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
eu o sa pun o chilasa de 1300, care are inaltimea de 72,90, raportul o sa fie undeva pe la 9.8 dupa cum am discutat cu Matley (el calculeaza ca mie mi-e lene)
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Muttley |
![]()
Post
#55
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ia consulta-ti arhiva, tare cred ca era vb de mai putin... Sau poate m-am prostit eu de tot, ceea ce e foarte posibil
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
Va lamureste asta? http://www.daciaclub.ro/Bloc-motor-1300-se...-p1782722.html# post 424
|
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#57
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ok pana la urma ce RC am???
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
nu ma poate ajuta nimeni?
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
Pe scurt...
rc = (vol cil + vol ca) / vol ca <=> rc = vol cil / vol ca + 1. unde: rc - raport de comprimare vol cil - volum cilindru (cilindree unitara) vol ca - volum camera de ardere Obs: volum camera de ardere = volum garnitura de chiulasa + volum pr-zis camera de ardere. Asta-i tot dpdv calcul. Hai si un exemplu, dupa care ai toate datele iar topicul (teoretic) poate fi inchis: Ai motor Dacia de 1397 cmc, cu raport de comprimare 9. Presupunem ca se doreste raport de comprimare 10. Avand datele astea, singura necunoscuta e volumul camerei de ardere. Mai sus, rc = vol cil / vol ca + 1 => rc - 1 = vol cil / vol ca => vol ca = vol cil / (rc - 1) <=> vol ca = 1397 / 4 / 8 <=> vol ca = 43.65 cmc. Pentru rc = 10, inlocuim in calcul => vol ca necesar = 1397 / 4 / 9 <=> vol ca necesar = 38.8 cmc. Reiese ca pentru rc = 10, este necesara o micsorare a volumului ca cu 4.85 cmc. Cum se face: cu chiulasa data jos de pe masina, folosind o eprubeta gradata si cu robinet in partea inferioara, o bucata de geam, vaselina si apa, se masoara volumul ca. Se noteaza (NU e acelasi cu cel din calcul, in calcul e volumul ca = vol garnitura + volum ca pr-zis). Se frezeaza chiulasa, sa zicem 0.3mm. Se remasoara volumul, se noteaza. Se face diferenta celor doua, se aplica regula de 3 simpla, se obtine micsorare volum in functie de inaltime frezata. Se imparte volumul care se doreste eliminat la valoarea obtinuta anterior => nr de frezari necesare cu ratie de 0.3mm (de dragul exemplului deja dat). Se inmulteste nr de frezari necesare cu 0.3 => cat trebuie frezat in mm din chiulasa IN TOTAL. Se scade din aceasta valoare acel 0.3 frezat anterior => cat mai trebuie frezat in continuare. citat din Biblie ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:43 |