O noua inovatie tehnologica Fiat debuteaza pe piata
![]() ![]() ![]() |
O noua inovatie tehnologica Fiat debuteaza pe piata
gdm |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|||
ssilviu |
![]()
Post
#2
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
PR bullshit
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Kunt |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru lenes Group: Members Posts: 484 Joined: 9 December 05 ![]() |
Mare scofala... Majoritatea producatorilor de azi au motoare 1.4, 16v cu peste 95 CP, de abia acum au descoperit si ei marea inovatie tehnologica...
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference 1.4 MPI, 2005
- 50 VDU "Oamenii sunt persoane umane" - ...
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Probabil consumul e inovatia, mixt de 6,1 e bunicel pentru 95 de cai.
Emisiile nu sunt foarte mici, cum se lauda ei, sunt normale pentru un 1,4 modern. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gdm @ 29 Mar 2007, 09:09) Practic, in cazul tehnologiei Starjet, turbulenta din camera de combustie se realizeaza prin intermediul unui colector de admisie cu geometrie variabilă (PDA) si cu variator continuu (VVT), controlat de centrala de injectie. Acest sistem permite recircularea, in camera de combustie, a unei parti din gazele de evacuare (EGR), reducand astfel in mod simtitor consumul de combustibil si nivelul emisiilor. Asta e o fraza facuta de niste oameni de marketing care habar nu au despre ce vorbesc. fraza zice de fapt: 1. Are distributie variabila (VVT) 2. Are EGR si la benzinare (asa cum are si matizul, si modelele de la VW, si in general motoarele pe benzina cu compresie in jur de 10:1) 3. Are un colector de admisie cu geometrie variabila care e de fapt o placa ce e miscata stanga - dreapta si ii schimba astfel forma "gaurii" de aer a colectorului dinspre supape. PS: emisiile sunt mici din cauza EGR-ului. Mai aveau sa-i puna si o pompa de aer pentru catalizator si sa vedeti atunci emisii reduse... O imagine a motorului: Attached thumbnail(s) 060420_f_punto_engine_800.jpg ( Size: 82.25k ) Number of downloads: 601 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#6
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Reno zice ca motorul lui euro 4 scoate 164gr/km
![]() Pejo zice 155gr/km Si Citroen 153 g/km Aparent reno sta cel mai prost din acest punct de vedere, dar are motorul cel mai puternic. (datele sunt pentru motoare de 1400cmc) |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
gdm |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
@klaus
Cateva observatii: -motorul de la fiat are raportul de compresie 11 -cel putin fiat merg inainte si incearca sa-si imbunatateasca motoarele Ce bine ar fi daca si renault are face la fel cu motoarele lor pe benzina. Renault vinde motoare pe benzina cu tehnologie de un deceniu sau chiar mai mult (mpi de la Logan), cu raport de compresie 9,5 pentru mpi sau cu raport de compresie de 9,8 pentru motorul 1,6 16V. Jalnic pentru anul 2007. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
klaus |
![]()
Post
#8
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
@gdm, eu nu neg ca ei vor sa inainteze, si fac niste motoare mai performante (numai raportul de compresie le face mai eficiente de ex., insa si benzina necesara pentru a evita detonatiile trebuie sa fie mai buna)
Ziceam doar ca nu e marea noutate tehnologica EGR la motoarele pe benzina, ci este o chestie absolut necesara pentru compresii aproape si peste 10:1, pe care pana si pe matiz o gasesti De asemenea ziceam ca nu e marea noutate VVT-ul. Multi il au de muuuulllti ani. Singura noutate acolo e placa aia de se plimba pe admisia de aer, sa invarta aerul in diverse moduri, care mai de care. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
gdm |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
Admisia variabila este disponibila si pe motorul de la actualul Albea 1,4L, 8valve.
Motorul de pe Albea are raportul de compresie 11 si merge cu benzina de 95. Cred ca si motorul de pe Grande Punto Starjet merge cu benzina de 95. Fiat mizeaza pe inovatii tehnologice iar Renault vinde motoare expirate si asteapta privilegii de la stat. Sesizezi diferenta? This post has been edited by gdm: 29 Mar 2007, 11:14 |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
os |
![]()
Post
#10
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Despre emisiile de CO2:
"Bine" ca, in linia generala ecologista (care de altfel are idei onorabile), s-a mai gasit un gag de marketing. Socoteala merge de fapt asa: - emisia de CO2 este (cu buna aproximatie) in relatie directa cu consumul de combustibil. Punct. Reamintesc urmatoarele: combustibilii fosili sunt formati in principal din carbon si hidrogen. Prin arderea (=combinarea cu oxigen) acestora se produc apa (H2O) si dioxid de carbon (CO2). La arderi incomplete se mai produc si alti compusi - de exemplu monoxid de carbon CO - care-s insa de regula mai nocivi si sunt nedoriti. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ssilviu |
![]()
Post
#11
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(gdm @ 29 Mar 2007, 12:11) Fiat mizeaza pe inovatii tehnologice iar Renault vinde motoare expirate si asteapta privilegii de la stat. Sesizezi diferenta? Cand o sa faca fiat motor de 2l aspirat de 200 de cai sa ma anunti, k? Si pana atunci ma i lasa-ne cu pertarde din astea, ca motorul asta de 95 de cai de la Fiat este penibil. Cel putin termeni din astia gen "inovatie" sunt bombastici rau. Vezi la Kia, 1,4 si 109 CP si consum..... 6.1. Asa ca.... This post has been edited by ssilviu: 29 Mar 2007, 11:20 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(os @ 29 Mar 2007, 11:12) Socoteala merge de fapt asa: - emisia de CO2 este (cu buna aproximatie) in relatie directa cu consumul de combustibil. Punct. Nu chiar, de exemplu, vezi in tabele(alea cu maximul pe norma de poluare) cat CO2 are un motor non-euro, si cat are un motor E3, chiar daca consumul de carburant e identic. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#13
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#14
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
driverx, nici tu nici gdm nu ati inteles ca nu poti sa iei un singur exemplu si sa generalizezi. Eu asta am vrut sa subliniez printr-o remarca la fel de hiperbolica dar de sens opus. Poate asa va dati seama cat de mult gresiti.
argon, CO2 este un produs de ardere si nu este diminuat deloc pe traseul de evacuare. os are dreptate. This post has been edited by ssilviu: 29 Mar 2007, 11:27 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
os |
![]()
Post
#15
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@argon: poti sa detaliezi? M-ar interesa in special, la acelasi consum de carburant (de acelasi fel), unde se duc restul de atomi de carbon. Mai mult: un motor cu eficienta mai buna ar trebui sa emita la acelasi consum _mai_mult_ CO2 (si mai putin CO, care este de altfel mai nociv).
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ssilviu |
![]()
Post
#16
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Cantitatea aia de CO2 degajata in mod clar nu esta masurata, ci calculata, in functie de consum.
This post has been edited by ssilviu: 29 Mar 2007, 11:31 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Pai la orice statie ITP, la testul de noxe, iese si CO2, presupun ca aproximat, care, la non euro, (de exemplu) imi da 250 g/km, si la E3 ~170 g/km, dar parca le da in %, in orice caz CO2 e marit la norme E inferioare .
CO clar e mare la Non-euro, ~ de 3-4 ori mai mare la NE fata de E3 sa zicem. Scuze de ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
SUPERCAR |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 624 Joined: 6 June 05 From: Constanta ![]() |
oricum e de laudat ce fac cei de la fiat,ca fac investitii in motoare si in reducerea CO2
This post has been edited by SUPERCAR: 29 Mar 2007, 11:49 |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
- CT 82 PWR
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#19
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Precum renault, vezi aici
http://www.reno.ro/Renault-Reducerea-Consu...ant-t70155.html |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
gdm |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 29 Mar 2007, 13:53) Ce scrie acolo e frectie, un marketing subtire de tot. Renault isi reduce consumul prin masini mai aerodinamice, mai usoare si prin reducerea frecarilor. ![]() O parte din motoarele lor au totusi distributie variabila. Se anunta ca in urmatorii ani Renault isi va reinnoi modelele. Sa speram ca vor veni si cu motoare pe benzina cu tehnologie mai noua ca situatia actuala e cafenie rau de tot. Renault (dupa parerea mea) are la ora actuala cele mai neperformante motoare pe benzina dintre toti marii constructori europeni. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
argon |
![]()
Post
#21
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si ce scrie de Fiat nu e frectie, nu-i asa?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Kunt |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru lenes Group: Members Posts: 484 Joined: 9 December 05 ![]() |
Ma rog.... Pana sa bage astia de la fiat "ultima inovatie tehnologica" asta 1.4, 16v, cel mai performant benzinar de pe micul maserati al lor era un 1.4, 75 sau 80 CP... Renault are 1.4 16v, 98 CP(mai nou 100 CP) de cativa ani buni.
Nu stiu care o fi frectia dar dupa mintea mea putina 98, 100 sunt mai mari decat 95, cati CP are ultima inovatie tehnologica de la fiat. |
--------------------
Dacia
Logan
Preference 1.4 MPI, 2005
- 50 VDU "Oamenii sunt persoane umane" - ...
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#23
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(gdm @ 29 Mar 2007, 14:01) Renault isi reduce consumul prin masini mai aerodinamice, mai usoare si prin reducerea frecarilor. ![]() Ia zii, cum altfel reduci consumul? |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
colombina29 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru cu FI(c)AT Group: Members Posts: 466 Joined: 3 June 06 From: Acasa ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 29 Mar 2007, 11:17) Cand o sa faca fiat motor de 2l aspirat de 200 de cai sa ma anunti, k? Si pana atunci ma i lasa-ne cu pertarde din astea, ca motorul asta de 95 de cai de la Fiat este penibil. Cel putin termeni din astia gen "inovatie" sunt bombastici rau. Vezi la Kia, 1,4 si 109 CP si consum..... 6.1. Asa ca.... Ia uita-te putin la Alfa Romeo si mai vedem, ca tot din grupul Fiat face parte! Multijet pe benzina, asta au facut baietii, si n-au facut-o ca sa se ia la intrecere cu altii, au facut-o ca sa-si pastreze si sa atraga noi clienti! |
--------------------
FIAT
ALBEA Dynamic
2006
- "La rând"
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#25
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Si ce trebuia sa vad acolo? 1,6 JTS de 105 CP? Ca ala de pe Logan?
![]() Am mai zis-o, nu mai veniti cu petarde din astea. Ca nu poti judeca un constructor dupa cat de puternice are motoarele. Sau mai rau, cat de puternic e cel mai slab motor. Fiecare isi dezvolta propulsoarele numai cu gandul la profit. Asadar incearca sa obtina un compromis cat mai bun intre putere, fiabilitate, cuplu, atractivitate si o groaza de alti factori. Un producator vrea sa faca bani. E treaba lui cum o face si cum crede de cuvinta. Asadar daca vrem sa vedem cat de bun este un producator de masini ne uitam la rezultatele financiare. Si nune contrazicem pe teme din astea de gradinita "Ia uite, papusa ta e mai nasola ca ii lipseste un fir de ata de sub mana" This post has been edited by ssilviu: 29 Mar 2007, 15:02 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Mario_b |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Eu credeam ca Starjetul asta e tehnologia de injectie directa de benzina, sau nu? Adica grupul VAG foloseste numai motoare cu injectie directa de ceva timp si eu asta consider ca e un pas in fata, nu cum face Fiat sa adune niste tehnologii mai vechi sub aceleasi acoperis.
EGR-ul se gaseste si pe BMW-uri de 1,6i inca din 1999. |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
Bliss |
![]()
Post
#27
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
QUOTE(gdm @ 29 Mar 2007, 14:01) Renault (dupa parerea mea) are la ora actuala cele mai neperformante motoare pe benzina dintre toti marii constructori europeni. Parere sustinuta de o ploaie de argumente si venita direct de pe V12-urile aspirate made in Maranello. Pe mine doar ma amuza teribil reclama in care Punto-ul tasneste ca racheta. ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
BAC |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
Grande Punto Starjet este la promotie sub 11000 euro.
|
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
ache2 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 262 Joined: 9 October 03 From: Berceni, PH ![]() |
QUOTE(os @ 29 Mar 2007, 13:27) @argon: poti sa detaliezi? M-ar interesa in special, la acelasi consum de carburant (de acelasi fel), unde se duc restul de atomi de carbon. Mai mult: un motor cu eficienta mai buna ar trebui sa emita la acelasi consum _mai_mult_ CO2 (si mai putin CO, care este de altfel mai nociv). ![]() pe aici vad ca se fac citeva confuzii ! MAS (adica benzinarele) functioneaza cu amestec substoechimetric, adica cu mai putin O decit e nevoie pt arderea completa a carburantului ... de aceea ele emit si CO ... pe asta trebuie sa-l micsoreze fabricantii ... dar hai ca pe astea le stiti deja ![]() |
--------------------
FIAS / Baikal
Clona BROWNING / IJ 18 MN
calibru 12 / 223Rem
- PH-07-LUD, PH-10-CJF
|
|
gdm |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
QUOTE(Mario_b @ 29 Mar 2007, 18:06) Eu credeam ca Starjetul asta e tehnologia de injectie directa de benzina, sau nu? Adica grupul VAG foloseste numai motoare cu injectie directa de ceva timp si eu asta consider ca e un pas in fata, nu cum face Fiat sa adune niste tehnologii mai vechi sub aceleasi acoperis. EGR-ul se gaseste si pe BMW-uri de 1,6i inca din 1999. Starjetul nu e injectie directa, e injectie multipunct. Grupul VAG nu foloseste doar motoare cu injectie directa, majoritatea sunt cu injectie multipunct. Pe Polo nu au nici un motor FSI. La golf au pus motoare FSI dar si motoare MPI. De la Passat in sus au doar motoare FSI. Tehnologia cu admisie variabial de la Fiat e noua, a fost implementata odata cu aparitia lui Grande Punto in 2005 pe motoarele cu 8 valve. Motoarele FSI de laVW cer benzina de minim 98, dar costul mai ridicat al benzinei este compensat de consumul mai scazut al acestor motoare. Se pare ca acum Volkswagen si Fiat sunt in avangarda constructorilor auto europeni pe benzina iar Renault este coada. ![]() This post has been edited by gdm: 30 Mar 2007, 11:42 |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 00:52 |