alternator logan
![]() ![]() ![]() |
alternator logan
Muttley |
![]()
Post
#31
|
||
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|||
membru_DC |
![]()
Post
#32
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 25 Aug 2009, 22:57) - din mufa se foloseste UN SINGUR FIR. Care?!? Habar n-am, Florinel zice ca trebuie incercate pe rand. Eu zic ca trebuie lasat p-unu' care se pricepe sa afle care. Personal as fi foarte curios ce face celalalt fir, cel ce ramane in aer, nelegat... ![]() alternatorul este pilotat din soft pentru momentul cand poate sa intre in sarcina, probabil ca pentru asta este celalalt fir |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
...acel fir este pt excitatie...daca ai sa-l scoti alternatorul nu mai incarca...
|
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#34
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
florinel, eu ma refeream la celalalt fir care ramane liber,,,,
apropo, ai vreo schita cu fulia? |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Muttley |
![]()
Post
#35
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Muttley @ 25 Aug 2009, 21:57) Ar mai ramane necunoscute (pentru mine cel putin) raportul fuliilor si cotele fuliei alternatorului. Daca nu mi-o ia careva inainte, am sa revin cu informatiile imediat ce le voi avea. La Logan diametrele fuliilor ar fi conducator/condus = 170/60 ~ 2.85 La berlina, diametrul fuliei conducatoare e pe la 135mm => necesar fulie alternator pe la vreo 47mm, masurat pe exteriorul curelei. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gaba |
![]()
Post
#36
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
Acum am si eu o intrebare ... daca ai alternator clasic de 50 A ... si nu iti ajunge curentul ce ti-l genereaza ... de ce nu pui o fulie mai mica ? 5mm mai putin din diametrul fuliei inseamna ca se invarte cu aprox 15% mai rapid , ori cum problema e la relanti ai scapat de griji (NU recomand fulie de oltcit ca e mult mai mica si la 4000 de ture alternatorul fluiera ca un turbo -testat la mine cu o fulie cu diametrul mai mic cu 10 mm)
cred ca daca o sa am timp o sa fac si un desen de fulie ps . socul cind intra un consumator mare in functiune va fi si mai mare ca inainte insa curentul nu va scadea . Ex. aprinzi farurile si pornesti aeroterma -> scade relantivul de la 900 la 800 This post has been edited by Gaba: 2 Nov 2009, 10:00 |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
argon |
![]()
Post
#37
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
pentru ca e o prostie, cu fulie mica ca sa-ti mearga motorul normal la ralanti cu alternatorul in sarcina trebuie sa ai ralantiul la 1200 cand nu e in sarcina.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Gaba |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 11 April 06 ![]() |
gresit
Testat cu fulie din ceva plastic facutaa... avea 10 mm mai putin la diametru cind porneam toate cdplayeru merge tot timpul +faruri +stergatoare +aeroterma imi scadea relantivul la 750 dar nu coborea incarcarea pe linia hasurata Partea negativa la 4800 rpm am topit plasticul de la fulie (aluneca) si am rupt cureaua Deci o fulie cu diametru mai mic cu 5 mm si din metal ar functiona perfect |
--------------------
ex:dacia
1310
97' Dacia 1310
- MS xx xxx Oricit as sti.... oricit as face...oricit as invata ... prinde bine ori ce ajutor
|
|
pcostica |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
pt fulii cu diametru mic se folosesc curele dintate, curelele fara dinti nu se folosesc pe fulii cu diametrul sub 60 mm.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#40
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
hotarati-va, pana la urma ce fulie trebuie pusa pe un alternator de Logan, mica de Oltcit sau cea de pe un alternator de Dacie?
Florinel 86`poti sa postezi si tu schita cu cotele de la adaptorul fulie + fulie? This post has been edited by membru_DC: 2 Nov 2009, 18:16 |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Muttley |
![]()
Post
#41
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(pcostica @ 2 Nov 2009, 16:27) pt fulii cu diametru mic se folosesc curele dintate, curelele fara dinti nu se folosesc pe fulii cu diametrul sub 60 mm. La care anume te referi? - curele cu canale longitudinale (late): drive belt.jpg sau - curele cu dinti: Delorean-gates-belts.jpg Sper ca la tipul din a doua poza, ca eu unu' n-am nicio intentie de a modifica fulia de la arbore sau cea de la pompa de apa... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
pcostica |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
la cele cu dinti ! Fuliile nu au dinti.
Bafta! Edit: ![]() This post has been edited by pcostica: 2 Nov 2009, 20:36 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
QUOTE(membru_DC @ 2 Nov 2009, 18:14) hotarati-va, pana la urma ce fulie trebuie pusa pe un alternator de Logan, mica de Oltcit sau cea de pe un alternator de Dacie? Florinel 86`poti sa postezi si tu schita cu cotele de la adaptorul fulie + fulie? ...schita cu cotele nu o am deoarece am elaborat fulia impreuna cu strungarul care a executato...oricum a mea este cat a unui alternator de Dacie standard...dar in primul rand trebuie sa-l prinzi de suportul de pe chiulasa si tocmai atunci poti sai faci fulia...pentru a alinia fulia propiu-zisa de restu` fuliilor...eu asa am procedat.... |
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
Muttley |
![]()
Post
#44
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
xxm |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 2 December 06 From: Satu Mare ![]() |
salut! in ceea ce priveste schimbarea fuliei...vin si eu cu o idee...nu ar fi si schimbarea fuliei de pe arborele cotit o solutie? cu o fulie mai mare ar trebui sa mareasca turatia alternatorului si a pompei de apa, care nu cred ca ar avea de suferit...daca gresesc, corectati-ma:D
|
--------------------
Renault/Dacia
Clio/1300
2002/1978
- SM-11-JAC
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#46
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
@Florinel 86`: eu ma gandeam mai degraba sa fac o adaptare intre axul alternatorului de Logan (care e cam scurt
![]() ![]() |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
...cel mai bine,demonteaza fulia de pe alternatorul de logan...mergi la un atelier de strungarie...si ii spui strungarului sa-ti faca o fulie ca cea de logan numai ca pt curea trapezoidala...cum e cea de dacie 13xx...pe urma in functie de cum tia facut fulia,ii faci prinderea alternatorului de suportii de pe chiulasa respectiv bloc motor...si eventual niste poze cu alternatorul tau de logan sa vad ce forma are...ca sau facut mai multe in functie de motorizare...
|
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#48
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
QUOTE(Florinel 86` @ 25 Aug 2009, 22:55) QUOTE(Muttley @ 25 Aug 2009, 22:57) Care? <span class='edit'>25 Aug 2009, 23:48:</span> LE: din mufa se foloseste UN SINGUR FIR. Care?!? Habar n-am, Florinel zice ca trebuie incercate pe rand. Eu zic ca trebuie lasat p-unu' care se pricepe sa afle care. Update (!!!): se foloseste firul dinspre aripa, nu cel dinspre motor, considerand pozitia montata a alternatorului. Se si vede exact care, in pozele puse de Florinel. Acest fir se duce la un bec din bord. - plusul pentru acest bec trebuie sa fie un + cu contactul pus. Ma intreb daca nu cumva exista o astfel de sursa deja in tabloul de bord (becul de presiune ulei de exemplu?), daca nu cumva chiar pe martorul cu bateria desenata pe el. Trebuie vazut. QUOTE(Florinel 86` @ 1 Nov 2009, 23:22) [attachmentid=1627565833] deci pana la urma este firul pentru excitatie sau este firul pentru un bec din bord , mai exact un minus deoarece Muttley zice ca "plusul pentru acest bec trebuie sa fie un + cu contactul pus" ? ![]() |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
ursachemihai |
![]()
Post
#49
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
acel fir primeste negativ la pnerea contactului si aprinde becul din bord
|
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#50
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
deci acel fir (semnal) care pleaca din alternator este defapt un minus (-) catre becul din bord sau este firul B+ care este semnalul de iesire din releul de tensiune?
<span class='edit'>8 Nov 2009, 17:18:</span> QUOTE(Florinel 86` @ 1 Nov 2009, 23:22) deci inseamna ce este firul de B+ care era semnalul de iesire din releul de tensiune (intrarea in releu este borna DF care se leaga la alternator prin acel papuc mama la 90 de grade iar iesirea este borna B+ catre tabloul de bord - ceas indicator incarcare baterie) This post has been edited by membru_DC: 8 Nov 2009, 16:19 |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
....pune poze cu alternatorul tau sa vad ce model este ...iar cat despre fulie mai vb....si daca tot esti nelamurit in privinta alternatorului si acele legaturi intreaba un electrician,ala te scoate la adevar...
|
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
dgdgaby |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 27 February 08 From: Bucuresti ![]() |
va salut
eu am un alternator de golf 2 de vreo 90A lam pus fizic pe masina acu trb electric prin B+ este firul spre baterie + si mai am doar un D+ care nu inteleg exact cum se prinde fara el nu merge alternatorul si daca pun + din contact tot nu merge am inteles ca trb tras un fir de la contact+ cu o dioda de sens la D+? |
--------------------
Dacia
1310 TX
1989
|
|
Muttley |
![]()
Post
#53
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ar mai ramane o necunoscuta.
Cineva mi-a spus ca acel bec din bord care se leaga la alternator trebuie sa aiba FIX aceeasi putere ca becul de pe masina de origine. Daca nu se respecta conditia, alternatorul va incarca mai mult sau mai putin decat normal. Florinel 86`, tu ce bec ai folosit? Cumva unul dintr-ala standard din tabloul de bord al Daciei? Ai masurat incarcarea dup-aia? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#54
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
Eu de exemplu am lasat becul normal din bord la alternatoru meu de opel (70 A), care cred ca-i de 2w(nustiu sigur) si incarca excelent, atata ca i-a din puterea motorului destul de mult cand pornesc multi consumatori.
Cat despre puterea becului nustiu ce sa zic, eu am observat ca la unele porniri, ramane becul aprins si trebuie sa turez motorul o data (un sprit) si se stinge, asta din cauza ca uneori porneste si merge subturat...4-500 de ture (din cauza carburatorului). Oricum la masinile donator de alternatoare de amperaj mai mare si cu releu de incarcare incorporat, alimentarea se face prin intermediul injectiei, care la orice pornire salta turatia si deci nu apare niciodata fenomenul de motor subturat si implicit sa nu incarce alternatorul. |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Muttley |
![]()
Post
#55
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Asa, si ia zi, ai folosit becul ala de sub vitezometru cu o baterie desenata pe el?
Cum l-ai legat? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#56
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
ala ala, sa vezi ce important ma simt cand vad ca se aprind toate becurile-n bord; deci se scoate mufa din mijloc si are un locas liber la pozitia 3, unde se monteaza un fir cu papuc special pt. mufa luat dintr-o instalatie electrica veche de la dezmembrari [io am luat niste fire lungi direct cu papuci deia de mufa (cu o surubelnita subtire se pot scoate frumos)], se scoate firul pe langa instalatie in compartimentul motor, se da o banda izolatoare (dupa preferinte), se taie la lungime si se monteaza un papuc in capat (rotund sau baba in functie de alternator).
Sa nu uiti sa verifici daca exista bec in locasu ala (da cred ca stii daca ai ca ti-ai schimbat ceasurile). |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Muttley |
![]()
Post
#57
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pai...
Becul ala, ca oricare altu', are un "+" si un "-". Daca: - tu ai tras fir de la bec pana la alternator; - s-a stabilit mai sus in topic ca acel fir de la alternator e de fapt un minus. ... asta-nseamna ca becul ala cu baterie pe el are deja "+" pe contact legat la el? Ca daca da, e belea ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#58
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
are alimentare cu + contact pe cablajul tabloului de bord, deci doar firu ala trebuie tras de la alternator, se aprinde rosu...Mai mult, eu am legat si martorii aia pt dezaburire si lampa ceata (am luat "semnal" de la iesirea butonului), deci merge absolut tot.
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Muttley |
![]()
Post
#59
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 8 Dec 2009, 11:18) Pai... Becul ala, ca oricare altu', are un "+" si un "-". Daca: - tu ai tras fir de la bec pana la alternator; - s-a stabilit mai sus in topic ca acel fir de la alternator e de fapt un minus. ... asta-nseamna ca becul ala cu baterie pe el are deja "+" pe contact legat la el? Ca daca da, e belea ![]() Becurile nu au plus si minus. ![]() Firul de la alternator(cel pentru excitatie) NU este minus. Cand se pune contactul, prin bec se inchide un circuit, de "plus" iar masa acestui circuit este undeva in alternator. Mai pe romaneste, becul este INSERIAT cu circuitul de excitatie(Vezi poza). excitatie.jpg ( Size: 13.09k ) Number of downloads: 1462 Spor la reparatii! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:58 |