motoare aspirate, pe carburatie
![]() ![]() ![]() |
motoare aspirate, pe carburatie
SSilent |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#2
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.424 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Rece ca e mai dens.
Iarna e pus sa traga aer cald ca sa nu inghete carburatorul(aka givraj). |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
SSilent |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
pei cum ar putea sa inghete atata timp cat in el se mentine un anumit flux?
|
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
Bulldog |
![]()
Post
#4
|
![]() "Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pai ingheata deoarece condenseaza vaporii de apa din atmosfera pe suprafetele foarte reci ale carburatorului. Foarte reci(cu 10-15 grade mai putin decat aerul atmosferic) deoarece benzina, pentru a se evapora, ia caldura din jur.
|
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
efectul venturi(ce se intampla in carburator) cauzeaza o racire suplimentare, iarna trebuie sa traga aer de pe galerie sa nu faca jivraj, vara cu cat aerul tras e mai rece e mai bine.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
normal ca rece. rece pentru ca aerul rece este mai bogat in oxigen... deci rezulta o ardeere mai eficienta.
ca tot veni vorba a incercat cineva sa adapteze un intercoller pe motoru de dacie? |
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#7
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.424 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, dar avea si turbo.
Motocieletle pot suferi de givraj si la 14-15 grade celsius daca afara e suficienta umezeala. Bine, alea cu carburatia prost proiectata. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
SiloS |
![]()
Post
#8
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.292 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE ca tot veni vorba a incercat cineva sa adapteze un intercoller pe motoru de dacie? vara in aglomeratie cred ca ar avea efect . ![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
șoferistul |
![]()
Post
#9
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Cu cît e mai bogat în oxigen aerul la temparatura de 0C comparativ cu cel de 35C?
nu cumva cu 1,13 %? ce influență are comparativ cu variația umidității aerului? |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Ma gandeam si eu sa racesc aerul care intra in filtru cu niste
module Peltier, dar stiu ca ECU baga benzina si in functie de temperatura aerului. Oare cum afecteaza consumul daca bag aer mai rece? Ca daca e mai mult oxigen trebuie sa fie si mai multa benzina. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(șoferistul @ 27 Jan 2009, 20:28) Cu cît e mai bogat în oxigen aerul la temparatura de 0C comparativ cu cel de 35C? nu cumva cu 1,13 %? ce influență are comparativ cu variația umidității aerului? aerul rece e mai dens ca cel cald, si diferenta e mai mare decat zici matale. 0 grade e cam exagerat, dar 10-15 grade ar fi temperatura optima. Apropos, vara la nivelul asfaltului, adica de unde-si trage motorul sunt 45-55 grade. Bine, impropriu zis nivelul asfaltului, ca acolo se fac si 65. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
kog |
![]()
Post
#12
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
QUOTE(ianacosti @ 27 Jan 2009, 19:35) eu din cate stiu cu aceeasi cantitate de benzina dar mai mult oxigen arderea e mai violenta----> turatie mai mare si putere mai mare. Daca vreti sa vedeti efectul aerului bogat in oxigen cautati un tub mic de oxigen si puneti un furtunas la gura filtrului de aer... Sa vedeti acolo NOS ![]() P.S. nu radeti si nu ma luati peste picior ![]() This post has been edited by kog: 27 Jan 2009, 20:06 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
șoferistul |
![]()
Post
#13
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Este avantajoasa racirea aerului daca temperatura lui este foarte ridicata, cum se intimpla la motoarele turbo diesel unde aerul este comprimat mult si temperatura acestuia depaseste 100 C la intrarea in motor, ceea ce il face mai putin dens si mai putin bogat in oxigen. la motoarele aspirate nici nu merita efortul.
This post has been edited by șoferistul: 27 Jan 2009, 21:15 |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
[QUOTE]Este avantajoasa racirea aerului daca temperatura lui este foarte ridicata, cum se intimpla la motoarele turbo diesel unde aerul este comprimat mult si temperatura acestuia depaseste 100 C la intrarea in motor, ceea ce il face mai putin dens si mai putin bogat in oxigen. la motoarele aspirate nici nu merita efortul
Temperatura aerului care intra in cilindru nu e mai mare la diesel decat la benzinar, difera modul de comprimare, la diesel fiind ideal aer mai rece pt o comprimare mai indelungata This post has been edited by za_kristake: 28 Jan 2009, 19:35 |
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
SSilent |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
m-a aiurit o chestie aici, ok deci intercooleru este practic un sistem de racire cu radiator pt turbina nu? turbina practic baga aer comprimat in motor nu? atunci cum sa adaptezi o turbina+intercooler unu motor aspirat? aspirat adica trage el aer cat ii trebuie nu?
![]() This post has been edited by SSilent: 29 Jan 2009, 00:29 |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
șoferistul |
![]()
Post
#16
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
datorita comprimării aerului la motoarele turbo acesta se incalzește puternic, pe principiul invers al aerului care iese dintr-un tub sub presiune, care se raceste. daca nu ar fi intercoolerul nu ar fi puterile asa de mari la motoarele cu turbina
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
SSilent |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
ma nene stiu ce face intercooleru si stiu ce face si turbina. dar mi se pare imposibil sa pui turbina la motor cu carburatie.... carburatoru trage singur aer... daca ii bagi aer cu presiune nu prea vad cum ar mai functiona motoru'... la asta ma refeream
![]() |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.424 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Poti sa pui turbina intre carbelitor si motor, insa atunci nu mai pui intercooler.
Exista si carburatoare "suflate" facute special sa lucreze sub presiune. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
SSilent |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
pei si nu vad de ce s-ar complica cineva cu atatea "tehnologii" cand estista breaktrough-ul secolului => injectia
si ca tot am ajuns la injectie, care sunt avatajele/dezavantajele injectiei/carburatiei? ![]() This post has been edited by SSilent: 29 Jan 2009, 08:20 |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#20
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.424 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai nu se mai complica nimeni, dar prin anii 70 injectia era scumpa si putin fiabila.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#21
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Strict la intrebarea din primul post.
Aerul rece e mai dens. In motor intra ACELASI VOLUM de aer, de exemplu la motorul de Dacie, 1.4 litri la fiecare 2 rotatii arbore cotit. In concluzie, masa de aer ce intra in motor, implicit de oxigen, depinde exclusiv de densitatea aerului. Adica... Aer mai dens, cantitate de aer mai mare => oxigen mai mult => putere mai mare. This post has been edited by Muttley: 29 Jan 2009, 15:57 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#22
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Tot nu a raspuns nimeni la intrebarea cita influenta are avea variatie in densitate de 1,13% în functionarea motorului.
daca nu cumva variatia umiditatii aerului aspirat este mai importanta, din moment ce o parte din caldura din cilindri este folosita pentru incalzirea vaporilor de apa, care are capacitate calorica destul de mare. |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#23
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
Muttley |
![]()
Post
#24
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Eu unu' nu cunosc valori, dar in afirmatiile astea doua sustii lucruri diferite.
In prima spui ca aerul rece contine cu 1.13% mai mult oxigen, in a doua zici ca e mai dens cu 1.13%. QUOTE(șoferistul @ 27 Jan 2009, 19:28) Cu cît e mai bogat în oxigen aerul la temparatura de 0C comparativ cu cel de 35C? nu cumva cu 1,13 %? QUOTE(șoferistul @ 29 Jan 2009, 17:16) Tot nu a raspuns nimeni la intrebarea cita influenta are avea variatie in densitate de 1,13% în functionarea motorului. La o masina cu carburatie, adica parametri de functionare ficsi, se simte destul de clar diferenta. Si n-as considera-o doar 1%, poate cel putin 10%. QUOTE(șoferistul @ 29 Jan 2009, 17:16) daca nu cumva variatia umiditatii aerului aspirat este mai importanta, din moment ce o parte din caldura din cilindri este folosita pentru incalzirea vaporilor de apa, care are capacitate calorica destul de mare. Cu umezeala e alta poveste. Aici exista 2 teorii: - umezeala e benefica, realizand o racire a amestecului, ceea ce ar creste randamentul de umplere al cilindrilor si o racire a cilindrilor, ceea ce ar micsora riscul aparitiei detonatiei = scadere de putere. - umezeala ie naspa pt ca apa nu intretine arderea, ocupa spatiu, spatiu care-n mod normal ar fi fost ocupat de aer. Dintre cele doua teorii s-a dovedit ca fiind valabila a doua. QUOTE(AR-18-MOS @ 29 Jan 2009, 17:47) Simplu. La injectie, presupun ca injectia se ocupa. AFM, sonda lambda, etc. La carburatie, mai mult aer trece prin carburator, antrenand mai multa benzina. E autoreglaj ![]() This post has been edited by Muttley: 29 Jan 2009, 18:52 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#25
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
de unde ai scos 10%? pentru asta diferenta de temperatura trebuie sa fie mult mai mare, deoarece în formula de calcul a volumului raportat la temperatura, aceasta este exprimata in grade Kelvin, nu Celsius...
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
Muttley |
![]()
Post
#26
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Feelingu' meu. Comparatie subiectiva rece / cald, dimineata / amiaza, etc.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#27
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
SSilent |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
pei si la motoru' de Dashie, in talpa carburatorului, am observat ca este un canal prin care circula apa... apa fiind calda/fierbinte... asta nu incalzeste amestecu? asta nu scade practic performantele?
|
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#29
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.424 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ala incalzeste corpul carburatorului sa nu se givereze. Transferul de caldura catre incarcatura proaspata e destul de redus, ca talpa nu are aripioare.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu stiu cat de mult incalzeste, ce exista o garnitura intre ele, sa nu fie cam termoizolanta...din contra, asa si trebuie, sa termoizoleze fata de galerie, pana ajunge apa la temperatura optima, galeria deja e fierbinte, si carburatorul e special termoizolat de aceasta.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th May 2025 - 07:04 |