DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> motoare aspirate, pe carburatie

SSilent
post 26 Jan 2009, 12:37
Post #1


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




am si io o nedumerire, la un motor aspirat pe carburatie, sa luam spre exemplu rudimentaru si atotcunoscutu motor de Dacia, cum este cel mai bine, sa traga aer cald sau rece?


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 26 Jan 2009, 12:42
Post #2


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.424
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Rece ca e mai dens.
Iarna e pus sa traga aer cald ca sa nu inghete carburatorul(aka givraj).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 26 Jan 2009, 12:43
Post #3


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




pei cum ar putea sa inghete atata timp cat in el se mentine un anumit flux?


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bulldog
post 26 Jan 2009, 12:55
Post #4


"Nembru"


Group: Members
Posts: 566
Joined: 6 February 08
From: Cluj-Napoca




Pai ingheata deoarece condenseaza vaporii de apa din atmosfera pe suprafetele foarte reci ale carburatorului. Foarte reci(cu 10-15 grade mai putin decat aerul atmosferic) deoarece benzina, pentru a se evapora, ia caldura din jur.


--------------------
Bicicleta, RATUC, Taxi
Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Jan 2009, 13:02
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




efectul venturi(ce se intampla in carburator) cauzeaza o racire suplimentare, iarna trebuie sa traga aer de pe galerie sa nu faca jivraj, vara cu cat aerul tras e mai rece e mai bine.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
za_kristake
post 27 Jan 2009, 00:45
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 628
Joined: 9 March 08
From: Sibiu




normal ca rece. rece pentru ca aerul rece este mai bogat in oxigen... deci rezulta o ardeere mai eficienta.
ca tot veni vorba a incercat cineva sa adapteze un intercoller pe motoru de dacie?


--------------------
1310 L 1997 - SB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 27 Jan 2009, 08:04
Post #7


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.424
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Da, dar avea si turbo.
Motocieletle pot suferi de givraj si la 14-15 grade celsius daca afara e suficienta umezeala. Bine, alea cu carburatia prost proiectata.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 27 Jan 2009, 13:41
Post #8


Gangester


Group: Members
Posts: 4.292
Joined: 23 February 04
From: Buzau




QUOTE
ca tot veni vorba a incercat cineva sa adapteze un intercoller pe motoru de dacie?


vara in aglomeratie cred ca ar avea efect . laugh.gif


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
șoferistul
post 27 Jan 2009, 19:28
Post #9


excesul de combustibil dăunează grav sănătății


Group: Members
Posts: 370
Joined: 19 June 06
From: București




Cu cît e mai bogat în oxigen aerul la temparatura de 0C comparativ cu cel de 35C?

nu cumva cu 1,13 %?

ce influență are comparativ cu variația umidității aerului?


--------------------
Dacia Logan Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ianacosti
post 27 Jan 2009, 19:35
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 307
Joined: 6 August 07
From: Brasov-Campulung AG




Ma gandeam si eu sa racesc aerul care intra in filtru cu niste
module Peltier, dar stiu ca ECU baga benzina si in functie de temperatura aerului.

Oare cum afecteaza consumul daca bag aer mai rece?

Ca daca e mai mult oxigen trebuie sa fie si mai multa benzina.


--------------------
DACIA SOLENZA 2005 - BV 78 EDM
SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Jan 2009, 19:45
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(șoferistul @ 27 Jan 2009, 20:28)
Cu cît e mai bogat în oxigen aerul la temparatura de 0C comparativ cu cel de 35C?

nu cumva cu 1,13 %?

ce influență are comparativ cu variația umidității aerului?
*




aerul rece e mai dens ca cel cald, si diferenta e mai mare decat zici matale. 0 grade e cam exagerat, dar 10-15 grade ar fi temperatura optima. Apropos, vara la nivelul asfaltului, adica de unde-si trage motorul sunt 45-55 grade. Bine, impropriu zis nivelul asfaltului, ca acolo se fac si 65.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 27 Jan 2009, 19:54
Post #12


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




QUOTE(ianacosti @ 27 Jan 2009, 19:35)
Ca daca e mai mult oxigen trebuie sa fie si mai multa benzina.
*



eu din cate stiu cu aceeasi cantitate de benzina dar mai mult oxigen arderea e mai violenta----> turatie mai mare si putere mai mare. Daca vreti sa vedeti efectul aerului bogat in oxigen cautati un tub mic de oxigen si puneti un furtunas la gura filtrului de aer... Sa vedeti acolo NOS rolleyes.gif

P.S. nu radeti si nu ma luati peste picior tongue.gif

This post has been edited by kog: 27 Jan 2009, 20:06


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
șoferistul
post 27 Jan 2009, 20:34
Post #13


excesul de combustibil dăunează grav sănătății


Group: Members
Posts: 370
Joined: 19 June 06
From: București




Este avantajoasa racirea aerului daca temperatura lui este foarte ridicata, cum se intimpla la motoarele turbo diesel unde aerul este comprimat mult si temperatura acestuia depaseste 100 C la intrarea in motor, ceea ce il face mai putin dens si mai putin bogat in oxigen. la motoarele aspirate nici nu merita efortul.

This post has been edited by șoferistul: 27 Jan 2009, 21:15


--------------------
Dacia Logan Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
za_kristake
post 28 Jan 2009, 19:33
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 628
Joined: 9 March 08
From: Sibiu




[QUOTE]Este avantajoasa racirea aerului daca temperatura lui este foarte ridicata, cum se intimpla la motoarele turbo diesel unde aerul este comprimat mult si temperatura acestuia depaseste 100 C la intrarea in motor, ceea ce il face mai putin dens si mai putin bogat in oxigen. la motoarele aspirate nici nu merita efortul


Temperatura aerului care intra in cilindru nu e mai mare la diesel decat la benzinar, difera modul de comprimare, la diesel fiind ideal aer mai rece pt o comprimare mai indelungata

This post has been edited by za_kristake: 28 Jan 2009, 19:35


--------------------
1310 L 1997 - SB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 29 Jan 2009, 00:29
Post #15


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




m-a aiurit o chestie aici, ok deci intercooleru este practic un sistem de racire cu radiator pt turbina nu? turbina practic baga aer comprimat in motor nu? atunci cum sa adaptezi o turbina+intercooler unu motor aspirat? aspirat adica trage el aer cat ii trebuie nu? wacko.gif chiar nu vad cum ar fi posibil,....

This post has been edited by SSilent: 29 Jan 2009, 00:29


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
șoferistul
post 29 Jan 2009, 07:16
Post #16


excesul de combustibil dăunează grav sănătății


Group: Members
Posts: 370
Joined: 19 June 06
From: București




datorita comprimării aerului la motoarele turbo acesta se incalzește puternic, pe principiul invers al aerului care iese dintr-un tub sub presiune, care se raceste. daca nu ar fi intercoolerul nu ar fi puterile asa de mari la motoarele cu turbina


--------------------
Dacia Logan Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 29 Jan 2009, 07:43
Post #17


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




ma nene stiu ce face intercooleru si stiu ce face si turbina. dar mi se pare imposibil sa pui turbina la motor cu carburatie.... carburatoru trage singur aer... daca ii bagi aer cu presiune nu prea vad cum ar mai functiona motoru'... la asta ma refeream smile.gif


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 29 Jan 2009, 08:06
Post #18


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.424
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Poti sa pui turbina intre carbelitor si motor, insa atunci nu mai pui intercooler.
Exista si carburatoare "suflate" facute special sa lucreze sub presiune.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 29 Jan 2009, 08:20
Post #19


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




pei si nu vad de ce s-ar complica cineva cu atatea "tehnologii" cand estista breaktrough-ul secolului => injectia

si ca tot am ajuns la injectie, care sunt avatajele/dezavantajele injectiei/carburatiei? biggrin.gif

This post has been edited by SSilent: 29 Jan 2009, 08:20


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 29 Jan 2009, 08:45
Post #20


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.424
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pai nu se mai complica nimeni, dar prin anii 70 injectia era scumpa si putin fiabila.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jan 2009, 15:55
Post #21


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Strict la intrebarea din primul post.

Aerul rece e mai dens.

In motor intra ACELASI VOLUM de aer, de exemplu la motorul de Dacie, 1.4 litri la fiecare 2 rotatii arbore cotit.
In concluzie, masa de aer ce intra in motor, implicit de oxigen, depinde exclusiv de densitatea aerului.
Adica... Aer mai dens, cantitate de aer mai mare => oxigen mai mult => putere mai mare.

This post has been edited by Muttley: 29 Jan 2009, 15:57


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
șoferistul
post 29 Jan 2009, 17:16
Post #22


excesul de combustibil dăunează grav sănătății


Group: Members
Posts: 370
Joined: 19 June 06
From: București




Tot nu a raspuns nimeni la intrebarea cita influenta are avea variatie in densitate de 1,13% în functionarea motorului.

daca nu cumva variatia umiditatii aerului aspirat este mai importanta, din moment ce o parte din caldura din cilindri este folosita pentru incalzirea vaporilor de apa, care are capacitate calorica destul de mare.


--------------------
Dacia Logan Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 29 Jan 2009, 17:47
Post #23


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




QUOTE(kog @ 27 Jan 2009, 19:54)
eu din cate stiu cu aceeasi cantitate de benzina dar mai mult oxigen arderea e mai violenta
*


Si atunci, cum se realizeaza amestecul stoechiometric? rolleyes.gif


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jan 2009, 18:37
Post #24


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Eu unu' nu cunosc valori, dar in afirmatiile astea doua sustii lucruri diferite.
In prima spui ca aerul rece contine cu 1.13% mai mult oxigen, in a doua zici ca e mai dens cu 1.13%.
QUOTE(șoferistul @ 27 Jan 2009, 19:28)
Cu cît e mai bogat în oxigen aerul la temparatura de 0C comparativ cu cel de 35C?
nu cumva cu 1,13 %?
*


QUOTE(șoferistul @ 29 Jan 2009, 17:16)
Tot nu a raspuns nimeni la intrebarea cita influenta are avea variatie in densitate de 1,13% în functionarea motorului.
*


La o masina cu carburatie, adica parametri de functionare ficsi, se simte destul de clar diferenta. Si n-as considera-o doar 1%, poate cel putin 10%.


QUOTE(șoferistul @ 29 Jan 2009, 17:16)
daca nu cumva variatia umiditatii aerului aspirat este mai importanta, din moment ce o parte din caldura din cilindri este folosita pentru incalzirea vaporilor de apa, care are capacitate calorica destul de mare.
*


Cu umezeala e alta poveste.
Aici exista 2 teorii:
- umezeala e benefica, realizand o racire a amestecului, ceea ce ar creste randamentul de umplere al cilindrilor si o racire a cilindrilor, ceea ce ar micsora riscul aparitiei detonatiei = scadere de putere.
- umezeala ie naspa pt ca apa nu intretine arderea, ocupa spatiu, spatiu care-n mod normal ar fi fost ocupat de aer.
Dintre cele doua teorii s-a dovedit ca fiind valabila a doua.

QUOTE(AR-18-MOS @ 29 Jan 2009, 17:47)
Si atunci, cum se realizeaza amestecul stoechiometric? rolleyes.gif
*


Simplu.
La injectie, presupun ca injectia se ocupa. AFM, sonda lambda, etc.
La carburatie, mai mult aer trece prin carburator, antrenand mai multa benzina. E autoreglaj smile.gif

This post has been edited by Muttley: 29 Jan 2009, 18:52


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
șoferistul
post 29 Jan 2009, 20:12
Post #25


excesul de combustibil dăunează grav sănătății


Group: Members
Posts: 370
Joined: 19 June 06
From: București




de unde ai scos 10%? pentru asta diferenta de temperatura trebuie sa fie mult mai mare, deoarece în formula de calcul a volumului raportat la temperatura, aceasta este exprimata in grade Kelvin, nu Celsius...


--------------------
Dacia Logan Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jan 2009, 21:20
Post #26


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Feelingu' meu. Comparatie subiectiva rece / cald, dimineata / amiaza, etc.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 29 Jan 2009, 21:25
Post #27


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




QUOTE(Muttley @ 29 Jan 2009, 18:37)
Simplu.
La injectie, presupun ca injectia se ocupa. AFM, sonda lambda, etc.
La carburatie, mai mult aer trece prin carburator, antrenand mai multa benzina. E autoreglaj smile.gif
*


Da, ai dreptate. Am gresit. blush.gif


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 30 Jan 2009, 00:34
Post #28


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




pei si la motoru' de Dashie, in talpa carburatorului, am observat ca este un canal prin care circula apa... apa fiind calda/fierbinte... asta nu incalzeste amestecu? asta nu scade practic performantele?


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 30 Jan 2009, 07:57
Post #29


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.424
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ala incalzeste corpul carburatorului sa nu se givereze. Transferul de caldura catre incarcatura proaspata e destul de redus, ca talpa nu are aripioare.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 30 Jan 2009, 08:00
Post #30


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu stiu cat de mult incalzeste, ce exista o garnitura intre ele, sa nu fie cam termoizolanta...din contra, asa si trebuie, sa termoizoleze fata de galerie, pana ajunge apa la temperatura optima, galeria deja e fierbinte, si carburatorul e special termoizolat de aceasta.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th May 2025 - 07:04
Forum Renault