Problema legata de ambreiaj..., ... si indiferenta service-urilor
![]() ![]() ![]() |
Problema legata de ambreiaj..., ... si indiferenta service-urilor
bloodem |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|||
bogdan_90 |
![]()
Post
#2
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
stai calm aceasi poveste si la mine eu il reglez azi si dupa 300-400 de km revine . asta e loganul eu ma multumesc cu el si m-am obijnuit .
nu mai cita mesajul imediat anterior! |
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
ProMotor |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
Dar Bloodem, de ce nu incerci sa faci ce am scris in postul de aici:
http://www.daciaclub.ro/Reglaje-ambreiaj-s...t14340-s60.html Si eu eram satul de textul "ambreiajul este in cota 29, deci perfect!" dar el prindea la ultimul centimetru ! Iti trebuie doua chei de 10 si un subler sau o rigla. Regleaza cum am postat acolo, si la urma verifica sa stranga bine contrapiulita (ai doua piulite de 10 una peste alta) Nu cred ca este normal Bogdan. Daca nu o faceam eu cu mana mea si nu vedeam ca tine cateva luni si nu se intampla nimic, poate. Dar dupa ce l-am reglat asa, timp de 5000 km nu s-a modificat nimic. Dupa cum zici tu, daca la 300 km il mai desfaci putin, inseamna ca in 10 mii km se termina tija de reglaj !!? This post has been edited by ProMotor: 25 Jan 2009, 05:54 |
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
bloodem |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
ProMotor, la mine de DOUA ORI, a fost reglat sa tina bine si a doua oara de fata cu mine a strans contrapiulita... Imposibil sa scape (si sunt sigur ca nu de aici e problema). Prin urmare, cablul se slabeste din alta parte.
bogdan_90, la tine se slabeste dupa 300 - 400 km, la mine dupa 10 - 20 km si stat in parcare degeaba timp de doua zile !!! |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
ProMotor |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
Si la solicitarea ta nu vor sa il schimbe? (chiar si contracost) Nu cred ca din alta parte poate fi. Dar nici ideea ca Loganul este singura masina cu ambreiaj autoreglabil nu e valabila.
|
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
bloodem |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
@ProMotor: Am masurat la mine si in acest moment X1, conform pozei tale, este la 53 cm iar ambreiajul cupleaza cam pe la 75% din cursa. Daca masina are 2-3 oameni si sunt si intr-o rampa, cupleaza cam pe la 99% din cursa si este extrem de obositor.
Cand am fost iar la ei, s-au chinuit din rasputeri sa ma convinga ca ambreiajul e in parametri, ca este bine sa fie reglat asa sus, ca el poate sa mi-l dea mai jos dar o sa distruga placa de presiune. M-a urcat la volanul a 2 masini noi cu ambreiaj hidraulic care, vezi doamne, nu se poate regla - un sandero si un logan prestige 1.5 dci, si intr-adevar, ambele prindeau absurd de sus, cam pe la 99% iar cursa pedalei era si extraordinar de mare (depasea cu mult inaltimea pedalei de frana). This post has been edited by bloodem: 30 Jan 2009, 13:22 |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
ProMotor |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
Cunosc incercarile lor de a te lamuri ca este bine. Dar tehnic vorbind, chiar as dori daca ma poate corecta cineva, DE CE sa crape placa de presiune, cand prin slabirea cablului tensiunea cablu-furca-rulment-placa este mai mica si implicit cursa pedalei mai scurta??? Eventual sa nu debreieze corespunzator si intrarea in viteze sa fie dificila sau cu caraieli.
Singura explicatie viabila ar fi aceea ca placa sa fie atat de slaba si ei prin acest reglaj de cursa foarte lunga sa evite plecarile de pe loc mai bruste. Dar nu pot sa cred ca placa este chiar facuta dintr-o felie de cascaval ! Din ce spui tu ca masina daca este incarcata ambreiajul prinde mai sus, inseamna ca deja ai cam patinat discul cu reglajul actual. In aceste conditii CLAR se va duce discul. Daca acum ai 53, desfa la piulite doua trei ganguri, sa ai undeva la 48 zic eu, si vezi cum merge. Eu cand am reglat la mine am intrebat si un mecanic de al lor care a zis ca nu are nici pe dracu, doar ca ei la reglaje trebuie sa respecte parametrii uzinei. Ok, dar vin cu intrebarea: CHIAR TREBUIE SA AM ACEST DISCONFORT zeci de mii de km ca POATE va crapa placa? Ce rata procentuala de placi sparte s-a vazut? Pe forum am cautat dar se pare ca nu sunt sute de placi sparte, dar iti garantez ca sunt sute de proprietari care si-au facut masina comoda, cu ambreiajul reglat cum le place NU CUM SPUNE nea sefu de revizie. Oricum, parere personala, daca faci plecari bruste de pe loc, trombe, etc, placa se poate sparge indiferent cum e reglata. Indiferent ca momentul cuplarii este la jumate sau pe ultimul milimetru. Eu am preferat varianta "daca e sa se sparga, se va sparge. dar macar cat o conduc sa nu imi fie sila de facut pedale" Si uite ca in cateva luni nu a crapat nimic. Si sa nu crezi ca nu am avut si plecari bruste sau ca am adoptat metoda plecarii de pe loc a Trabantului (sper sa nu zignesc pe cineva) Daca am dat banii vreau sa conduc cu placere nu cum zice uzina. Daca era masina uzinei, o conduceam cum vor ei ! Daca faci reglajul tu cu mana ta, regleaza piulitele astfel incat sa se alinieze la semnul cu vopsea (sigiliu) galben de pe ele. Prima piulita o aliniezi la semnul de pe bucsa tijei, iar cand strangi contrapiulita vei vedea ca se va alinia si ea exact la semnul galben. This post has been edited by ProMotor: 31 Jan 2009, 02:10 |
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#8
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
eu daca in mers ating un pic pedala, asta inseamna cativa mm se tureaza in gol. eram gata sa ma duc sa-mi cumpar ambreiaj dar dupa ce am condus mai multe loganuri si ambreiajul e la fel, m-am linistit.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
ProMotor |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
Corect Bogdan, dar noi vorbim de zona unde prinde ambreiajul, mai sus sau mai jos. Una e sa ai pedala de ambreiaj mai sus decat cea de frana si sa ambreiezi cand ai genunchiul in volan, si mult mai comod e sa se intample la cativa cm de podea!
|
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#10
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
am inteles dar oricat ai regla , pedala in scurt timp revine la pozitia initiala. si mare grija sa nu-l reglati prea jos ca eu asa am facut si imi agata cand bagam in viteza.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
bloodem |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
Pan'la urma am reglat si eu astazi ambreiajul. Era pe undeva pe la 54 mm, l-am dus la 45 mm, insa pedala coborase extraordinar de mult (toata cursa avea 2-3 cm de la podea). L-am lasat la 50 mm, pedala este tot coborata, cu vreo cativa centimetri sub pedala de frana, insa cursa e suficient de lunga si cupleaza la 2-3 cm de podea. (nu caraie la schimbarea vitezelor, etc). Acum ambreiajul e mult mai comod, mai "iute", simti ca poti pleca de pe loc si cand e masina mai incarcata. Sa vad cat o dura fericirea
![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
ProMotor |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
QUOTE(bogdan_90 @ 31 Jan 2009, 09:57) Aici chiar nu imi dau seama ce poate fi. Sa reglezi cursa unui cablu si acel cablu sa nu stea cum il pui ! Eu de la reglaj am peste 10 mii de km si a ramas cum l-am reglat. Bloodem, si la mine pedala ambreiaj este sub pedala frana. Dar nici ca ma uit la ea cata vreme se conduce comod. Sunt curios daca si la tine apare simptomul de la Bogdan. daca nu atunci clar la Bogdan este altundeva problema. This post has been edited by ProMotor: 31 Jan 2009, 15:32 |
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Cei carora le prinde ambreiajul foarte sus, ar face bine sa-l regleze, odata pentru comoditate, si a doua, pentru ca de la cursa foarte mare, arcurile din placa de presiune se slabesc in timp, si ajungeti la situatia cind un disc relativ putin uzat, incepe sa patineze pe placa ce aparent nu are nici un defect.
Am auzit recent un caz de genul... Asa ca: ATENTIE ! Numai bine! P.S. Daca se deregleaza, cred ca se poate folosi fara pericol, o solutie gen Loctite pentru a intepeni piulita. Cred ca merge si cu prenadez, daca exista contrapiulita. ![]() This post has been edited by mario1980: 3 Feb 2009, 15:28 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
ProMotor |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
Eh, cred ca asta ne scapa pana acum... sa lipim contrapiulitele cu prenandez. Aici era problema. Daca erai mai atent puteai citi ca nu se slabesc piulitele, doar in mod ciudat se deregleaza.
|
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
danic |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 22 July 06 ![]() |
Ma bag si eu in seama.....am un coleg de servici care participa la Judetene si ambreiajul si la reglat cat mai sus !???!?!! motivul ??? timpul intre schimbarea vitezelor sa fie cat mai scurt....personal nu vad carei marea problema in a "prinde" ambreiajul "...un pic mai sus..." mentionez ca masina pe care participa este un R5....
Numai bine. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 1.4 Ambiance de HU cu AC/SERVO/CB TM oras de 5 *****
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
@danic
Si totusi s-a explicat, de mai multe ori, chiar... Placa de presiune se ridica mult mai mult de pe disc, in cazul unei curse lungi a ambreiajului. Acest lucru poate duce la slabirea acelor arcuri din interiorul ei, si nu mai apasa cit trebuie pe disc => patinare. Plus exista riscul deformarii soarelui, si aparitia de smuncituri la plecare de pe loc. @ProMotor Sint tare curios, cum ai putea demonstra tu ca nu au fost cazuri in care s-a dereglat ambreiajul din cauza rotirii piulitelor. Sau nu conteaza, explicatia este ca "in mod ciudat se deregleaza" ? Toate cele bune! |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#17
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
am intrebat un mecanic de ce se ridica singura pedala si uite ce raspuns am primit: se uzeaza discul.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Este corect, dar nu prea se aplica daca treaba se manifesta in citeva sute de km.
O alta explicatie posibila este ca la stringere, cablul se poate suci intr-un sens sau altul, si apoi in mers, sau chiar in stationare, fara sa folosesti masina, el sa se desuceasca modificindu-si lungimea putin. Nu bag mina-n foc ca asta se intimpla, pentru ca n-am vazut cum arata cablul de la Logan, insa este perfect plauzibil, si posibil. Cine nu crede poate incerca pe o sufa... Personal, o vad mai probabila, aceasta varianta, decit cea cu rotirea piulitelor, pentru care am primit si niste ironii ... Asta pentru ca daca s-ar desface piulitele, in mod normal, ele ar trebui sa scurteze cursa. This post has been edited by mario1980: 4 Feb 2009, 12:37 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
soso19 |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 5 February 09 ![]() |
salut! am si eu o intrebare: am un logan ambiance 1.4 din 2008 si (evident) prinde ambreiajul prea sus. pana acum am condus un golf 4 motorina, si prindea mult mai jos... si m-am cam invatat pe el.
am fost azi la un service dacia si mi-au zis ca e hidraulic si ca asa prinde ambreiajul la toate inca din fabrica... stie careva daca se poate regla un ambreiaj hidraulic? sau va trebui sa ma obisnuiesc cu asta? tin sa mentionez ca mi s-a oprit si motorul de vreo 2 ori in intersesctie nefiind obisnuit :"> |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 benzina 2008
|
|
gabylzr |
![]()
Post
#20
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 7 October 06 From: MANGALIA ![]() |
Nu ai ambreaj hidraulic la motorul de 1,4 , te-au mintit sa scape de tine , ai pe cablu.
This post has been edited by gabylzr: 5 Feb 2009, 14:13 |
--------------------
Skoda Octavia 2,
ex logan laureate 1,5 dci/2006
1,6/2005
- CT------ Forza Steaua
|
|
Kojak |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
soso19 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 5 February 09 ![]() |
pai daca e pe cablu inseamna ca se poate regla. am mai auzit de astfel de cazuri...
inca o intrebare: daca il reglez singur, ii afecteaza garantia (mai am doi ani jumate garantie si nu vreau sa o pierd aiurea)? |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 benzina 2008
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#23
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
Da.
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
Lord Hades |
![]()
Post
#24
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Ambreiaj hidraulic pe logan poate in alta viata nu in asta. Ambreiaj cu ACTIONARE hidraulica mai degraba, si asta unde e cazul ...
|
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#25
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(bloodem @ 30 Jan 2009, 14:04) un sandero si un logan prestige 1.5 dci, si intr-adevar, ambele prindeau absurd de sus, cam pe la 99% iar cursa pedalei era si extraordinar de mare (depasea cu mult inaltimea pedalei de frana). Sincer te-as invita sa dai o tura cu a mea. Acum nu stiu ce tip de actionare am, ca nu m-a interesat, dar cupleaza excelent si se apasa foarte usor (comparativ cu un Clio diesel cu un an mai vechi decat a mea). Iar ca si nivel, ochiometric vorbind e la linie cu pedala de frana. Acum din ce am invatat eu la scoala, la ambreiaje cu actionare mecanica (cele cu cablu), exista o cursa libera a pedalei, si ea se regleaza prin strangerea piulitelor din partea de fixare pe CV. Strangi piulita, scazi jocul, o slabesti, il cresti. Un joc prea mic duce la uzura prematura a rulmentului de presiune si a "soarelui", eventual la cuplari si shimbari de viteze dificile. Un joc prea mare, creeaza discomfort la cuplare/decuplare (exact ce descrie bloodem) si daca nu ma insel creste uzura discului de ambreiaj (patinare indelungata). Ce fantezii abereaza mecanicii din serviceuri ... imi vine sa vomit. In mod normal, ar trebui sa vina cu parametrii dati de constructor, si sa ii arate posesorului cum sta treaba. La noi, scuza clasica e: "domle nu stii sa conduci". Sa nu mori de nervi? Ce ma enerveaza cel mai tare e ca AM GARANTIE doar ca sa isi bata niste traseni joc de mine ca "nu stiu sa conduc". Succese! |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
soso19 |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 5 February 09 ![]() |
super! daca il reglez acasa pierd garantia, iar daca ma duc la service dacia imi spun aia ca e hidraulic.
![]() alte solutii mai exista? eventual daca as lua un mecanic de acolo de o maneca si l-as infige cu ochii in capota sa vada si singur ce fel de ambreiaj e.... |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 benzina 2008
|
|
Marso |
![]()
Post
#27
|
![]() ***Membru*** Group: Members Posts: 547 Joined: 1 September 06 From: Bu***esti ![]() |
apeleaza la alt service, eventual altul decat cele din reteaua dacia... nu mai sta cu gandul la garantie...ce garantie pierzi? garantia pe cablul de ambreiaj? sa fim seriosi
![]() |
--------------------
Logan
Laureate 1.6 MPI
2006 Gri Perla + GPL Renault Megane Privilege 1.6 16V Bleu
MCV Laureate 1.5 DCI 2007 Gri Platine |
|
Geox16v |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 29 March 07 ![]() |
Daca e cu cablu ia doua chei de 10 si slabeste ambreiajul pina iti place cum tine.
Daca te intreaba cineva spui ca asa l-a reglat in alta reprezentanta in tara |
--------------------
EX-DACIA
LOGAN PRESTIGE
2006 1,6 16v Creierul a invins intotdeauna muschii!
|
|
ProMotor |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
QUOTE(mario1980 @ 4 Feb 2009, 12:12) @ProMotor Sint tare curios, cum ai putea demonstra tu ca nu au fost cazuri in care s-a dereglat ambreiajul din cauza rotirii piulitelor. Sau nu conteaza, explicatia este ca "in mod ciudat se deregleaza" ? Toate cele bune! Asa cum spui si tu mai jos, daca piulitele s-ar desface, pedala ar prinde mai jos. Daca citeai ATENT topicul observai ca Bogdan si Bloodem au aceasta problema ca "se deregleaza ambreiajul singur", dar in sensul ca prinde mai sus. Si daca tot esti asa curios, aici se vorbeste ca ambreiajul se regleaza sa prinda jos, iar apoi se deregleaza si prinde iar sus, ceea ce ar insemna ca reglajul s-a strans. Acum sunt eu tare curios sa imi spui tu in CATE cazuri ai auzit ca un ansamblu piulita+contrapiulita SA SE STRANGA SINGUR? Daca ai chef de lectii, pune punct aici. Ne-ai dat sfatul sa lipim piulitele cu prenandez, ok, iti respectam opinia, vom vedea daca o vom si aplica. Ramanem in continuare la topic sa vedem daca lui Bloodem i se va deregla ambreiajul dupa ce l-a reglat de curand. |
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Ramin la parerea ca este posibil ca piulitele sa se stringa singure. Asta pentru ca regimul in care lucreaza acel cablu de ambreiaj, poate permite acest lucru, dupa parerea mea. Daca era un mecanism ce presupunea existenta unei forte relativ constante, da, nu prea se punea problema de stringere. Dar intr-un ciclu ambreiere/debraiere lucrurile se complica putin.
Ca sa n-o lungim inutil, cred ca se poate verifica simplu, daca se string piulitele. Ori se masoara cu exactitate lungimea filetului de la capat pina la piulita, ori se pune o pata de vopsea la sfirsitul reglajului. Chiar am sa-mi reglez si eu ambreiajul in we, ca tot tine pe la 70%, si-am sa urmaresc fenomenul. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 19:37 |