Vitezometru electronic
![]() ![]() ![]() |
Vitezometru electronic
FRATELLO |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Attached File(s) ![]() |
||
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|||
ursachemihai |
![]()
Post
#2
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
vezi ca sunt deja facute in comert....doar trebuie cuplate la masina.
|
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Semnalul este dreptunghiular. Pentru 10km/h ai 13.85Hz, pentru
20-27.75 30-41.65 40-55.55 50-69.4 60-83 70-97.2 80-111.1 90-125 100-138.85 110-152.75 120-166.65 130-180.55 140-194.4 150km/h-208.3Hz Daca faci ceva poate imi dai si mie schema si codul, ca de cand caut o schema, dar nu stiu sa programez microcontrollere. Poate faci in cod sa afiseze si turatia ca e acelasi semnal (ca forma). Cred ca iesi mai ieftin daca folosesti afisoare cu led-uri. This post has been edited by ianacosti: 10 Feb 2009, 09:12 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
b64chr |
![]()
Post
#4
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Semnalul de la traductorul de viteza este sub forma de impulsuri. La fiecare metru parcurs emite 5 impulsuri. Semnalul merge la UCE injectie, la tabloul de bord si la radio (il captezi de unde ti-e mai usor).
|
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Va multumesc frumos pentru informatii ! Va voi tine la curent cu mersul proiectului. Numai bine !
|
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
OldMan |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
QUOTE(FRATELLO @ 9 Feb 2009, 21:51) As vrea sa construiesc un vitezometru electronic pentru Logan, cu afisare pe un display numeric. Nu stiu insa ce forma are semnalul care ajunge in bord. Ar trebui sa contruiesc un numarator de impulsuri (ca in atasament) sau un convertor frecventa-tensiune ? Ma puteti ajuta cu informatia necesara ? Multumesc anticipat ! daca vrei sa faci schema care ai atasat-o, nu te va ajuta cu nimic datele care ti-au fost date mai sus. Interpretarea vitezei o face prin interpretarea turatiei. Legatura intre motor si spidometru se face prin trad. Hall, care este un traductor magnetic, cu iesire analogica. Adica la fiecare trecere prin dreptul lui a unui camp magnetic acesta scoate 1 logic pe iesire. At90S2313 nu se mai fabrica...acum s-a inlocuit cu ATTINY2313. Daca ai hex-ul pentru AT90S2313 nu va functiona scris in ATTINY chair daca cele doua sunt compatibile pin la pin. Pentru a functiona trebuie modificat codul sursa a programului cu specificatiile referitoare la noul microcontroler si apoi compilat in hex. Se poate folosi AVR Studio sau Flow Code si bineinteles rulata secventa de program pe o placa de dezvoltare cu AVR sa vezi daca modificarile sunt corecte. Daca nu....se sapa pana merge. This post has been edited by OldMan: 10 Feb 2009, 16:55 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Ar mai trebui modificata si schema pentru afsioare cu led-uri si pe un port al procesorului sa fie introdusa si turatia, iar printr-un comutator sa selectam
sa afiseze turatia sau viteza. Daca are cinava timp sa faca chestia asta ar fi super. Mi-a mai venit o idee: Sa se faca impartirea intre turatie si viteza si sa afiseze si treapta de viteza. Sunt montaje facute pentru motociclete care se calibreaza singure. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
mariuscond |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
costin_bad |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Da' de ce trebuie sa stii in ce treapta de viteza este? E o informatie fara nici o relevanta, nu renteaza atata munca doar pt. afisarea treptei. Plus ca trebuie sa-l inveti, cand masina e in repaus, V= 0, dar turatia diferita de 0, cum sa imparta la 0!!!
![]() Restul, viteza si turatia afisate numeric sunt relativ simplu de facut, fie clasic cu frecventmetru numeric, fie cu procesor. |
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#10
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Mai bine incepeti voi cu un vitezometru cu afisoare pe leduri si pe urma mai vedeti. Eventual si indicator de turatie cu leduri, sa indice schimbarea treptei, la 2 -3 praguri.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Un user a facut indicator de treapta cu contacte la schimbator, dar cu procesor e mai simplu.
Procesorul nu are cum sa imparta la 0 daca ii zici sa nu imparta. Poti sa scrii in cod daca turatia e 750 rpm si viteza 0 sa afiseze S de la stop. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
costin_bad |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Asta asa e, dar la ce ma ajuta sa afisez treapta?
|
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
OldMan |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
vitezometru din schema de mai sus nu e posibil a fi adaptat la auto, pote la biciclete.
Eu lucrez la altceva: un aparat de masura care sa minitorizeze in timp real 1. tensiunea 2. curentul pe circuitul monitorizat 3. puterea consumata 4. puterea activa 5. turatiamotorului Parametri: 1. tensiune 4V-25V 2. curent 0 to 51 A 3. putere 0 to 999 Wati 4. RPM 200- 10000 ture/min Afisarea se face pe un LCD 2x16 caractere Toata informatia este afisata odata pe succesiunea a doua pagini, comutabila din swich This post has been edited by OldMan: 11 Feb 2009, 17:11 Attached thumbnail(s) 111.jpg ( Size: 142.61k ) Number of downloads: 4490 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Interesanta schema, si eu voiam sa fac sa afiseze curentul total produs de alternator, si tensiunea cu un icl7107 dar nu stiu cum sa leg suntul.
Aparatul pe care il faci o sa fie legat tot timpul pe masina, sau doar pentru teste? Cel mai fain ar fi sa luam de pe mufa obd parametrii care ne intereseaza si sa-i afisam pe un ecran (cum e scangauge). |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
costin_bad |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
@oldman: nu masori si puterea reactiva?
Speedometrul din schema lui fratello merge si la auto. @ianacosti: se leaga in serie in circuitul de masura. Ai shunt pentru 90 Amperi? This post has been edited by costin_bad: 12 Feb 2009, 09:32 |
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce sunt este ca eu am 2 posibilitati 100A / 75mV sau 60A / 75mV
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Voi construi frecventmetrul de aici : http://www.nuxie1.com/guides/funcount-freq...-counter-2.html. Valoarea masurata o impart la 1.385 (din fericire autorul da si codul sursa !) , astfel incit pe display sa-mi afiseze viteza corecta ( V = f/1.385 ; de ex. pentru f=13.85 -> V=13.85/1.385= 10 km/h ; f = 27.75 -> V=27.75/1.385 = 20.0 km/h). Daca aveti alte sugestii, le primesc cu multumiri. Numai bine !
|
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
OldMan |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
....din "fericire" autorul da codul sursa in C, vreau sa vad si eu cum faci compilarea in hex in BASCOM-AVR dupa ce modify sursa, ca programu' respectiv e cu lovele. Sau daca esti "tare" in progamare il compilezi cu alt compilator....asta presupune scrierea intr-un limbaj care sa-l recunoasca compilatoru'.
cand faci modificarea de care spui in ce macrou vei face initializarea? <span class='edit'>13 Feb 2009, 15:45:</span> QUOTE(costin_bad @ 12 Feb 2009, 09:27) intrebarea cu puterea reactiva e " la misto" banuiesc ca stii cand apare puterea reactiva? merge la auto cu o conditie....cand o sa reusesti sa montezi traductoru sa-ti citeasca corect viteza unghiulara...cu alte cuvinte...cand vei nimeri durata impulsului data de traductor cu algoritmul de calcul din softul microcontrolerului. realizabil practic e aproape imposibil...cu conditia ca numarul de incercari sa nu dea o valoare aberanta. This post has been edited by OldMan: 13 Feb 2009, 15:45 |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
FRATELLO |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
@Oldman : ma asteptam la o indrumare, nu la remarci rautacioase...Am BASCOM-AVR asa ca o sa pot compila sursa, dupa ce o modific. Nu fac nici o initializare in nici un macrou. Definesc pur si simplu o variabila Vafis= frecventa citita/1.385 si o afisez pe display. Vad eu ce iese...Dvs. sunteti mult mai priceput, dar am vazut ca tare zgarcit la a impartasi din cunostinte...Multumesc oricum !
|
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
@fratello, frecventele pe care ti le-am dat eu sunt calculate, deci factorul 1,385 sau 1,39 nu e prea exact. De la 190km/h in sus le am masurate exact.
Am pus un generator de semnal reglabil pe un tablou de logan si am masurat exact frecventa, din 10 in 10 km/h. Luni cand ajung la munca iti dau valorile excte, dar daca e nevoie pot sa bag osciloscopul in masina si sa sui o roata pe cric sa masor mai exact. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
FRATELLO |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Multumesc ! Astept pina luni. Nu cred ca este nevoie chiar sa va chinuiti sa masurati exact, o indicatie aproximativa in jurul valorii aratate de vitezometrul analog este suficienta pentru aplicatia propusa . Oricum am citit ca vitezometrul de la bordul Loganului are si el o toleranta...si chiar nu vreau sa rivalizez cu vreun GPS ! Numai bine !
|
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Uite si valorile masurate:
200km/h-277.77Hz 190-263.15 30-41.66 Nici valorile acestea nu sunt chiar exacte ca am masurat cu osciloscopul. Azi nu pot sa pun osciloscopul pe masina ca e frig rau. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
FRATELLO |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 923 Joined: 7 November 06 From: PLOIESTI ![]() |
Vad ca la 200 km/h abaterea este de 0.2 % (folosind constanta 1.39) ! Mii de multumiri ! Este mai mult decat suficient ! Asa cum am mai spus, nu intentionez sa construiesc ceva ultra-exact. In baza acestor date, voi incepe lucrul la montajul frecventmetrului mentionat anterior.
Va voi tine la curent cu mersul proiectului. Inca o data, multumesc din suflet ! Numai bine tuturor ! |
--------------------
DACIA
LOGAN
old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
|
|
costin_bad |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
oldman, la intrebarea ta iti spun: da, da.
Tu ai enuntat "putere consumata", "putere activa", in circuitul automobilului. Ce intelegi tu prin fiecare din ele? Care-i rostul unui asemena aparat in conducerea auto? Pe de alta parte, ce inseamna sa "nimeresc (?!) durata unui impuls" cu "un algoritm"? fratello, succes cu noul frecventmetru. |
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
OldMan |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
Eu nu am enuntat, eu am enumerat.
Iti recomand "Teorema transferului maxim de putere activă" Nu am spus ca se foloseste in timpul condusului. Algoritmul este noțiunea fundamentală a informaticii. Te astept cu realizari personale. |
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|
costin_bad |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 23 October 06 From: Bucuresti ![]() |
nu mi-ai raspuns la nici unul din cele 3 semne de intrebare din postul meu...
|
--------------------
suzuki
sx4 glx
2009
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#27
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Costin, nu-l baga in seama. Asa este el, incerca sa se dea mai deosebit.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
eu imi facusem pe vechea Dacie 1300 vitezometru electronic care functiona foarte bine.
facusem o flansa pe cablul de kilometraj care imi genera 10 imp/ metru , impulsurile erau preluate de un integrat convertor frecventa- tensiune cu caracteristica liniara (LM 2907 sau 2917) apoi tensiunea era citita cu un voltmetru digital cu 3 digiti. am atasat pdf in caz ca va ajuta cu ceva This post has been edited by Giurisici Fabian: 17 Feb 2009, 11:14 Attached File(s) ![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#29
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
adi_stezar |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 30 April 08 From: Cluj-Napoca/Romania ![]() |
In urma rugamintii lui ianacosti ( http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1744233 ) am facut o schema schema.JPG ( Size: 71.54k )
Number of downloads: 4051
si un cod ![]() pentru un vitezometru digital pentru logan. Masurarea vitezei o fac in principiu in aceelasi mod explicat aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1742701 . ianacosti, nu am folosit schema furnizata de tine deoarece in acea schema s-ar putea aprinde doar un singur display la un moment dat, iar pentru afisarea tuturor numerelor, display-urile ar trebui multiplexate in timp ceea ce ar reduce mult din intensitatea luminoasa a ledurilor. In schimb am folosit decodoare de diplay-uri cu 7 segmente (DM9374). Datorita numarului mic de I/O pe microcontroller se pot afisa maxim 3 numere insa cu putin mai mult soft si jonglarea pinurilor LE de la decodoare s-ar putea extinde si la mai mult de 3 numere (In caz ca se vrea a fi si turometru). Codul nu l-am testat deoarece cum am zis, nu doresc asa ceva pe masina mea si atunci nu fac partea hardware daca nu imi va folosi, insa daca faceti voi partea hardware si testati pot sa va ajut daca aveti probleme cu el. Codul este scris in WinAVR (se gaseste gratis pe net) care il si compileaza si creaza fisierul .hex. Codul este calculat pentru o frecventa de 4Mhz deci trebuie setate FUSE BYTES ca sa se obtina aceasta frecventa. Recomand ca, clock-ul sa fie dat de un Quartz (nu de internal RC oscilator) deoarece frecventa acestuia nu variaza cu temperatura, lucru necesar pentru a obtine indicatii corecte de viteza. This post has been edited by adi_stezar: 19 Feb 2009, 15:28 |
--------------------
BMW
Seria 3
2006 e90 320d 163cp Dacia Logan 2005 Laureate 1.4MPI 75cp
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 06:05 |