DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Senzor pe usita rezervorului, antihot

tedy
post 7 Apr 2006, 20:54
Post #1


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Salutare,in primul rand rog moderatorii sa mute sau sa stearga topicul acesta daca il considera o prostie,dar pe mine ma ajuta,poate e doar autosugestie,in fine...Va descriu in cuvinte ce "inovatie" am facut eu,din cauza ca am vazut un Logan cu usita de la rezervor data peste cap si busonul distrus(butucul lui),fapt ce a dus la schimbarea intregului set de yale,pentru a merge cu aceeasi cheie.
Am montat un microcontact in compartimentul rezervorului de benzina si anume chiar sub balamaua usitei.Am dat o gaurica mica in latura superioara pt a iesi chiar in spatele ornamentului lateral spate(ala care imbraca stalpul stanga spate).De acolo firicelul l-am dus prin prelungirea pragului pana la contactorul usii spate,l-am legat in paralel peste el.Aceasta chestie face exact ce face orice usa a masinii,ai deschis usita rezervorului ...suna alarma si hotul nu cred ca mai sta sa rupa butucul busonului,ci se duce la alta masina care nu are asa ceva.Repet,stiu ca benzina nu se poate scoate de acolo,dar macar stau linistit ca nu schimb toate yalele pt un buson distrus.Pt eventuale nelamuriri va stau la dispozitie.Bafta multa
PS:cand se face frumos afara o sa fac niste poze,microswitchul l-am invelit in vaselina sa nu ia apa,e montat de aproape un an si merge perfect,acum mi-am adus aminte de el si am vrut sa va spun si voua

This post has been edited by tedy: 7 Apr 2006, 20:57


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marco24
post 7 Apr 2006, 21:05
Post #2


Membru...


Group: Members
Posts: 592
Joined: 22 February 06
From: Cluj-Napoca/Rm.Valcea




Salutare..Tedy cat te-a costat toata treaba asta?Ai facut o chestie desteapta?Felicitari.Poate ne pui si ceva poze.


--------------------
Dacia Logan 1.6 16v / BMW E46
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 7 Apr 2006, 21:28
Post #3


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Nu m-a costat nimic,ce sa coste juma' de metru de cablu,poate doar microcontactul sa coste vreo 15.000 de lei,mai mult nu cred,eu l-am avut.


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
simon
post 7 Apr 2006, 22:17
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 735
Joined: 30 October 04




Nu este pericol de incendiu un microcontact in zona respectiva?


--------------------
Renault Megane III 2009 Dinamique 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 7 Apr 2006, 22:41
Post #5


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Pai eu ma gandesc ca nu este,daca intr-un an nu a luat foc.Astea se intampla la acumulari de gaze,ceea ce nu este cazul acolo,nu e etans nimic.Ca o paranteza:alimentam o data dintr-o canistra vechea dacie si un vecin mi-a aruncat tigara aprinsa in palnie,s-a stins instant.Mi-a stat inima pe moment,dar stiam ca tigara nu aprinde benzina,decat daca sunt gaze acumulate.Nu sunt probleme in cazul de fata,stai linistit.Bafta


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
QUASAR78
post 8 Apr 2006, 10:38
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 27 December 05




Daca va uitati la o schema de montaj alarma , o sa observati ca , contactoarele de la portiera , capota , etc sunt montate pe nul , pe o masa , asa ca pericol de incendiu = 0 . sleep.gif

Bravo este o chestie buna ! Poate am sa o aplic si eu !!!! rolleyes.gif


--------------------
LOGAN PREFERANCE - IS 00 CDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bassfreak
post 8 Apr 2006, 17:42
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 897
Joined: 29 August 04
From: Bucuresti




pe nul sau pe plus, atata timp cat se inchide un circuit pe acolo eu zic ca exista riscul de scanteie.. gresesc?

acumulari de gaze in zona aia se pot face daca busonul nu (mai) este etans, sau nu e inchis bine si contactul microswitchului este imperfect.

de aici pana la riscul unei explozii sau foc .. este de analizat


--------------------
Dacia Logan 2004 Ambiance
Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 8 Apr 2006, 17:49
Post #8


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Hai mai nea bassfreak,de unde atata etansare acolo?Este ca nu intra gram de apa cand speli masina? wink.gif .Daca ar fi o eventuala scanteie,aia ar fi in interiorul switchului,care dupa parerea mea n-ar avea putere sa faca vreo explozie,bafta

This post has been edited by tedy: 8 Apr 2006, 17:51


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 8 Apr 2006, 17:53
Post #9


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(QUASAR78 @ 8 Apr 2006, 11:38)
Daca va uitati la o schema de montaj alarma , o sa observati ca , contactoarele de la portiera , capota , etc  sunt montate pe nul , pe o masa , asa ca pericol de incendiu = 0 . sleep.gif

Și dumneata crezi că d-aia sunt montate pe nul? Ca să nu facă vreo scânteie? blink.gif
Dacă circulă curent mai zdrăvănuț pe acolo, poate face bum indiferent dacă-i pe plus sau pe minus.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 8 Apr 2006, 18:00
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




Usita de la rezervor are caracter estetic si de minima protectie a busonului. In spatele ei "bate vantul" nu prea vad cum s-ar acumula gaze.
Pe de alta parte, din cate stiu, busonul nu este etans, el actioneaza mai mult sau mai putin ca o supapa (cel putin daca este ca la 1300). Nu m-am uitat atent la el, recunosc, dar ma gandesc ca pe masura ce se consuma combustibiliul pe acolo intra aerul in rezervor. Gresesc? Si cand se incalzeste rezervorul tot pe acolo iese gazul sub presiune din acesta care, evident, contine vapori de benzina. Totusi ma indoiesc ca poti aprinde ceva cu o scanteie in apropierea usitei rezervorului. Mi s-a intamplat ca de la electricitate statica sa ma descarc in caroseria masinii cu o scanteie de cativa milimetri si cu pocnet. Ce-ar fi insemnat sa incerc sa alimentez masina si scanteia sa fie in zona busonului.

@bassfreak: buna asta cu nulul, d-aia nu merge bine masina, are bujiile legate la masa (nul) si nu fac scanteie. smile.gif

This post has been edited by gheghe: 8 Apr 2006, 18:05


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bassfreak
post 8 Apr 2006, 18:01
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 897
Joined: 29 August 04
From: Bucuresti




smile.gif problema de etansare apare doar daca se strica busonul (garnitura) sau daca nu il pui bine la loc.. cine stie, poate dai vreodata masina unei gospodine si nu pune busonu bine smile.gif putin probabil dar na.. nu e bine sa te joci. nu pot mai multe sa spun, n-am studiat la alte masini cum e cu actuatorul care deschide usita, dar poti sa te mai documentezi putin.


--------------------
Dacia Logan 2004 Ambiance
Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 8 Apr 2006, 18:01
Post #12


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(gheghe @ 8 Apr 2006, 19:00)
Gresesc?

Foarte...


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 8 Apr 2006, 18:18
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




Intr-adevar, gresesc. blush.gif M-am documentat pe forum. Ce masina dășteaptă am. Are o canistra de carbon ....


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphred
post 9 Apr 2006, 22:35
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 9 May 05




eu nu inteleg o chestie. cum va puteti gandi voi ca busonul ala nu e etans? adica o sa miroasa vara a benzina in veselie pe acolo si implicit prin masina. cat am avut eu supernova cand ma duceam sa alimentez si desfaceam busonul se auzea un fasssss si gata. Daca intra mai multa benzina decat zic e e normal ca tre sa aiba o limita, dar asta nu inseamna ca busonul are supara pentru egalizarea presiuniisi daca iese benzina ramane vid si cum tabla e subtire ne pomenim ca se strange rezervorul ca o basica. microswitch-urile astea din cate stiu si ce-am mai vazut eu si prin facultati si pe la altii sunt capsulate si in cel mai fericit caz ia hotu foc daca se pateste ceva. eventual folositi o prelungire si micro intrerupatorul ala il puneti pe undeva pe la pedalier ca sa fie mai la indemana.


--------------------
dacia/ford logan 1,6 / focus 1,6 16v 2005/2008 - B43VCI / B26MFF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 9 Apr 2006, 22:43
Post #15


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Nu sunt putine cazurile in care rezervoarele au luat foc in timpul alimentarii datorita descarcarii electrostatice.
Dar nu stiu daca se va intampla datorita acelui microintrerupator.

Totusi, eu vad o solutie pt puristi, un L din tabla care sa actioneze o parghie care sa apese pe intrerupatorul montat mai departe de locul faptei biggrin.gif

This post has been edited by vis-a-vis: 9 Apr 2006, 22:43


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 9 Apr 2006, 22:45
Post #16


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Pai daca ar fi la pedalier,cum dracu mai declanseaza alarma frate? Trebuie sa stau in masina si sa declansez eu,daca deschide hotul usita? radmasa.gif ,hai ca mi-ai placut.Microcontactul trebuie sa faca exact ce face contactorul usii,adica sa aprinda lumina in masina,implicit sa declanseze alarma la usa deschisa.Bafta


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphred
post 9 Apr 2006, 23:45
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 9 May 05




mai mai tedy asta ziceam si eu, daca le e frica de scantei sa-l duca cat mai departe dar sa-i faca sistem de parghii care sa-l actioneze.

"eventual folositi o prelungire si micro intrerupatorul ala il puneti pe undeva pe la pedalier ca sa fie mai la indemana."

bagam un pitic cu gura mare sub capac, cum se deschide tipa ala cat il tine gura si gata. eu il caut pe Neghinita sa rezolv problema.
acum sa va spun pe romaneste: ce concentratie de benzina trebuie sa fie astfel incat sa intre printr-o fisura de 1 micron sa ajunga la locul unde se produce ipotetica scanteie din microswitch care sa produca combustia? acum fiecare cum simte, dar daca mai bagi si ala in vaselina... inca un sfat, cand alimentati aveti grija sa nu fi imbracati cu haine care produc camp electrostatic. nu uitati sa folositi impamantarea. un paratraznet e si el recomandat.

This post has been edited by alphred: 9 Apr 2006, 23:48


--------------------
dacia/ford logan 1,6 / focus 1,6 16v 2005/2008 - B43VCI / B26MFF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 10 Apr 2006, 09:03
Post #18


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




Bun,pana ii fac poze inovatiei,mai spun ceva.Microcontactul este montat exact sub balamaua usitei,deci nu e in buson.Cam la vreo 5 cm de el.Daca voi credeti ca nu este aerisit locul din dreptul balamalei,nu va montati nimic.Eu totusi va sfatuiesc sa aruncati o privire atenta,inainte sa ziceti ca locul e etans si se produc acumulari de gaze.Bafta


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
collinro2
post 10 Apr 2006, 19:43
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 457
Joined: 22 August 04
From: Iasi




Bai, am vazut pe Discovery aia de la "brainiac" cum au aruncat in aer o rulota in care se aflau vapori de benzina cu o scinteie produsa de descarcarea sinteticelor de pe un imbecil.


--------------------
renault megane 2.2 2006 1,5dCi 80CP - IS-05-GP?
We are what we repeatedly do; al naibii de adevarat...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 10 Apr 2006, 19:49
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




in loc de microswitch se poate folosi un contact reed (contactul se realizeaza in prezenta unui camp magnetic). are avantajul ca este etans si nu mai necesita o legatura mecanica cu usita rezervorului (se monteaza un magnet pe aceasta)


http://www.conexelectronic.ro/content/sear...=&code=&x=0&y=0


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 10 Apr 2006, 21:03
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




Buna si constructiva idee. Felicitari! Eventual un contact reed (n-am stiut ca asa il cheama) folosit la ascensoare.

@alphered. Poate nu ar fi rau sa scri putin mai ingrijit. Nu inteleg mai nimic din primul tau post.

This post has been edited by gheghe: 10 Apr 2006, 21:05


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphred
post 10 Apr 2006, 22:02
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 9 May 05




gheghe esti si tu atent la nume? ca parca nu te-as baga in seama(adica imi pare ca nu vorbesti cu mine). pai nu e nimic de inteles am facut si eu misto de cei de mai sus care zic ca in zona busonului sunt vapori de benzina cand el e inchis. singura problema apare fix la benzinarie ca acolo chiar sunt multi vapori, dar parerea mea e ca pui un microintreruptor nu o bujie. deci 0,000001 % ca aprinderea sa aiba loc. nu e foc deschis, scanteia care apare, daca apare, e intr-un spatiu foarte foarte mic(posibil etans), omu a zis ca a mai dat si cu vaselina deci se pare ca e si mai protejata, singura treaba pe care o vad nasoala pustii aia de prin fata blocului care daca descopera treaba o sa-ti lase usita deschisa numai asa ca vor ei.


--------------------
dacia/ford logan 1,6 / focus 1,6 16v 2005/2008 - B43VCI / B26MFF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 11 Apr 2006, 00:21
Post #23


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon




Nu a incercat nimeni ca fapt divers sa masoare curentul care trece prin microswitch ca sa scapam de obsesia asta?

Se face simplu treaba, puneti in paralel multimetrul pe contact. Daca da in jur de 1 mA atunci probabilitatea de scanteie + explozie e Nula.


Si ca sa fiu offtopic, sa va povestesc cam ce am patit in urma cu zece ani la vechea 1300: Mi s-a spart iarna furtunul da benzina in dreptul carburatorului si a stropit motorul din belsug, inclusiv pe langa delcou si ruptor unde sunt scantei nu gluma. Datorita temperaturii motorului benzina s-a vaporizat si a incaput sa miroasa. Am oprit pe derapta si cand am deschis capota nu mi-a venit sa cred: a iesit un fum grooos de vapori de benzina, fara incendiu, fara explozie (poate ca deja concentratia de vapori era peste pragul limita de explozie, deci totul era sub control biggrin.gif).


--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tedy
post 11 Apr 2006, 02:39
Post #24


Membru Indoctrinat Loganist


Group: Members
Posts: 580
Joined: 7 July 05
From: Bucuresti




E cam nasoala treaba cu masuratul,ca trebuie sa-l demontez de acolo ca sa ajung la contactele lui,dar curentul se poate masura la oricare din contactorii usilor.


--------------------
VW bettle 1.9 tdi - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 11 Apr 2006, 08:23
Post #25


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




O exemplificare la ce poate face o mica scanteie. Attached File  proasta_la_benzinarie_1.mpg ( 515.29k ) Number of downloads: 115



--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphred
post 11 Apr 2006, 12:03
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 9 May 05




cate sute de grade sunt la aia in tigara? si e normal sa se intample asa pentru ca fraiera s-a apropiat de rezervor, in orice conditii acolo apar vapori de benzina cand e scos busonul ca sa vorbim de alimentare ca atunci e mai nasol biggrin.gif . facem altceva recomandam solutia pentru dci si atunci nu o sa mai fie probleme.


--------------------
dacia/ford logan 1,6 / focus 1,6 16v 2005/2008 - B43VCI / B26MFF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yO_
post 11 Apr 2006, 13:28
Post #27


Membru Dacia Felix


Group: Members
Posts: 528
Joined: 1 January 06
From: Târgoviște & Besançon




Tipa nu e mai "fraiera" decat noi toti care ne "apropiem de rezervor" de fiecare data cand alimentam. Hop si romanul cu catalogarea, putea sa fie oricare dintre noi. Faza a fost ca a intrat in masina, si-a electrizat puloverul (local la cateva sute bune de volti), apoi cand a pus mana pe maner puloverul cu maneca lunga s-a atins de partea metalica si paf..

Si ca sa revin on-topic, am masurat contactul (pe usa portbagaj).

Rezultatele:
Tensiunea pe contact deschis: 13 V
Curentul in scurt: 15 mA.


Acum eu cred ca nu e periculos, am vorbit cu cineva mai avizat si a spus la fel. Dar ca sa fie sigur-sigur mai trebuie rasfoit prin carti.


--------------------
DACIA LOGAN 2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat. - DB-05-SLE
Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 11 Apr 2006, 15:31
Post #28


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




QUOTE(calinp @ 10 Apr 2006, 20:49)
in loc de microswitch se poate folosi un contact reedhttp://www.conexelectronic.ro/content/sear...=&code=&x=0&y=0


Am vazut pe pagina aia ca sunt mai multe modele, de la 2.20 lei la 9 lei. Care dintre ele se potriveste ? Multumim anticipat.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madkat
post 11 Apr 2006, 16:16
Post #29


™™™™™™™™™


Group: Members
Posts: 2.351
Joined: 3 May 05
From: Bucuresti




un fototranzistor si un led in IR ? capsulate amandoua risc 0 de scanteie

montata sa sesizeze aducerea busonului in alta pozitie decat inchis...

daca vi se pare o tampenie nu dati cu parul smile.gif


--------------------
Alfa Romeo & VW 156 2.5 V6 & Bora TDI 1999 & 2001
Hoping for the best, and expecting the worst
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 11 Apr 2006, 16:45
Post #30


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Bună ideea cu reed-ul dacă vă place să le schimbați la 3..6 luni. Se magnetizează în timp și canci funcționare... wink.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 23:16
Forum Renault