Frane inghetate care nu mai tineau, Totul de la gerul de -22 grade
![]() ![]() ![]() |
Frane inghetate care nu mai tineau, Totul de la gerul de -22 grade
i96nds |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|||
Varu |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 11 July 03 From: Bucuresti ![]() |
ciudata chestie si nasoala. n-am mai auzit de asa ceva. frina de serviciu nu e actionata prin cablu, doar frina de mina are cablu. iar lichidul de frina nu ingheata nici mort. vezi sa nu ai vreo defectiune pe undeva pe la sistemul de frinare. succes
|
--------------------
Renault
Megane 2
2005, 1,5 dci 82 cp
|
|
BodyLove |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 12 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am patit-o. In diminetile in care a fost foarte frig (-15 grade noaptea).
La mine a fost ciudat ca am putut frana lejer la iesirea pe sosea. Mai nasol la semafor can m-am trezit fara frane. Am tot Solenza Scala, cu toate ca nu cred ca asta ar fi problema . |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
- B-41-C A I Un prieten bun e ca un sutien : greu de gasit, confortabil, sprijinitor, te tine strans si intotdeauna aproape de inima ta !
|
|
i96nds |
![]()
Post
#4
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cum am spus deja, dupa un timp frana a revenit la performantele anterioare. Insa probabil s-a dezghetzat ceva intre timp.... Deci acum franele tin foarte bine, ca intotdeauna. Niciodata nu am avut probleme cu ele. Sunt foarte multumit ca tin uniform, masina nu trage niciodata in vreo parte la franare.
Varu, ai dreptate cu cablurile. Nu e de la cabluri sau de la sabotzii de pe spate. Frana de mana tinea bine. Doar frana de serviciu a avut problema asta pentru cateva minute. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
BodyLove |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 12 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Am patit-o in doua zile diferite. Si numai cand era masina destul de rece. Apoi nu mai avea nici cea mai mica problema.
Oricum,senzatia e foarte nasoala... |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
- B-41-C A I Un prieten bun e ca un sutien : greu de gasit, confortabil, sprijinitor, te tine strans si intotdeauna aproape de inima ta !
|
|
asarban |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
E boala veche!
Ingheata supapa de la servo! Dati-i niste picioare inainte de a porni la drum.. Body...ti-am scris si in alta parte..tu cheama pe cineva sa.ti dea pedale ca nu cred ca dezvolti forta necesara (e nevoie de copita...!) |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Marty |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Dupa cum spune si Andrei, a inghetat supapa de la pompa de servo.
Oricum, am observat ca frinele mele au doua momente distincte. Citeodata tin destul de sus, citeodata cursa pedalei e mai lunga. P.S.: Stefan, nu mai pomeni de cablul de frina de la SLZ ca risti sa rida lumea de tine! De la pedala la pompa ai scipeti. |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
i96nds |
![]()
Post
#8
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Marty @ 9 Feb 2005, 12:37) Dupa cum spune si Andrei, a inghetat supapa de la pompa de servo. Stefan, nu mai pomeni de cablul de frina de la SLZ Ma refeream la cablul de la frana de mana. Dar ala nu avea nimic de vreme ce frana de mana mergea normal. Nu? Care e cauza posibila a inghetarii supapei de la pompa de servofrana ? A prins apa pe undeva ? Ca lichidul de frana nu ingheata..... Exista vreo mica defectiune care duce la inghetarea supapei ? Sau.... pur si simplu la modelul acesta de pompa se poate intampla problema asta ? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
sod |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 20 December 03 From: Iasi ![]() |
exact la fel a patit si contabila mea, tot cu o solenza scala. Eu nu am patit inca
![]() |
--------------------
Renault Megane
Estate Privilege dCI
- B-xx-GNU
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#10
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Daca o lasi peste noapte cu frana de mana trasa e posibil ca circuitul sa aiba un pic de aer pe undeva( care inghetat fiind se opune lichidului de frana in incercarea sa de a reveni pe circuit dupa ce a stat in sabotii din spate) sau sa inghete intradevar supapa de care zice Marty. Mie nu mi s-a intaplat dar nici nu ma ating pe timpul iernii de frana de mana decat daca este absolut necesar.
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
BodyLove |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 12 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai de unde ai tras concluzia ca noi am lasat frana de mana trasa? Eu una nu o folosesc iarna
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate
- B-41-C A I Un prieten bun e ca un sutien : greu de gasit, confortabil, sprijinitor, te tine strans si intotdeauna aproape de inima ta !
|
|
i96nds |
![]()
Post
#12
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(pedrovl @ 9 Feb 2005, 13:51) Daca o lasi peste noapte cu frana de mana trasa e posibil ca circuitul sa aiba un pic de aer pe undeva( care inghetat fiind se opune lichidului de frana in incercarea sa de a reveni pe circuit dupa ce a stat in sabotii din spate) sau sa inghete intradevar supapa de care zice Marty. Am stabilit deja ca frana de mana functiona normal. Sabotii nu s-au lipit etc. Nu prea am inteles ... cum sa inghete aerul de pe circuit ??? Ca apa nu cred sa fie pe circuitul de franare. Nu? Cum s-ar putea opune aerul inghetzat revenirii lichidului pe circuit ? Parca mai degraba merge explicatia cu supapa. Nu? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#13
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Da te-ai gindit ca ti-a intrat apa pe linga garniturile de la etrier si aia a inghetat. Si pina s-a rupt gheata sau topit, pistonul nu functiona corect. Vrem nu vrem acolo tot se stringe mizerie.
This post has been edited by bomicabomic: 9 Feb 2005, 14:28 |
--------------------
x
x
- x
|
|
i96nds |
![]()
Post
#14
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 9 Feb 2005, 14:27) Da te-ai gindit ca ti-a intrat apa pe linga garniturile de la etrier si aia a inghetat. Si pina s-a rupt gheata sau topit, pistonul nu functiona corect. M-am gandit si eu la asta. Asa am scris si in primul mesaj, ca ar putea fi de la placutze. Adica au inghetzat pe etrier si astfel pistonul impingea de pomana, placutzele fiind blocate. Tocmai de aia i-am dat si eu tare in pedala de cateva ori, cu destul curaj. M-am gandit ca placutzele sunt inghetzate si nu mai vin in contact cu discurile decat foarte, foarte putin. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#15
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca ar fi inghetat placutele pe etrier dar ai fi apasat pe frana, forta dezvoltata de pistonasul etrierului ar fi fost suficient de mare incat sa le desprinda. Asta doar daca nu le sudezi de etrier. De vina e supapa de la servo.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#16
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
QUOTE(i96nds @ 9 Feb 2005, 14:22) Am stabilit deja ca frana de mana functiona normal. Sabotii nu s-au lipit etc. Nu prea am inteles ... cum sa inghete aerul de pe circuit ??? Ca apa nu cred sa fie pe circuitul de franare. Nu? Cum s-ar putea opune aerul inghetzat revenirii lichidului pe circuit ? Parca mai degraba merge explicatia cu supapa. Nu? Eu nu sunt mecanic sa pot explica in termeni tehnici dar, cand m-au sfatuit "baietii din service" sa nu mai trag frana de mana si sa nu o folosesc iarna decat daca e imperios necesar, mi-au spus si chestia cu circuitul de franare care lucreaza sub presiune. " Aerul rece e mult mai rarefiat ("e niste legi ale fizicii") si lichidul de frana la temperaturi scazute isi modifica densitatea, furtunele pe care circula putand sa fie ude de la trecerea prin balti (de ex) si noaptea sa inghete beton si sa fie sugrumate de gheata" . Nu am acuzat pe nimeni ca a tras frana de mana , am zis doar ca "daca..." . Chestia cu supapa e la fel de pertinenta si e de verificat. Dar de ce la unii sa se blocheze si la altii nu? Eu nu am avut astfel de probleme dar de exemplu la revizia de 20k mi-au dat jos sabotii pe spate si cine stie din ce motive unul pistonas era mai atacat decat celalalt. La franare nu se observa nimic dar mi-au zis ca pe ger s-ar putea sa ma probleme pentru ca lichidul nu se va mai repartiza egal. Mi le-au reglat si asta e . Nu am probleme. |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
i96nds |
![]()
Post
#17
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 9 Feb 2005, 14:34) Daca ar fi inghetat placutele pe etrier dar ai fi apasat pe frana, forta dezvoltata de pistonasul etrierului ar fi fost suficient de mare incat sa le desprinda. Tocmai ca eu abia plecasem de pe loc.... Asa ca aveam 3 Km/h si eram inca in treapta I. Deci ma pregateam sa franez. Tocmai ca nu am apasat tare frana prima data. Eram convins ca se opreste. Cand am vazut ca nu e asa, am apasat si mai tare si pana la urma s-a oprit greu, greu. Deci fortza de franare initiala a fost destul de slaba. Nu stiu daca rupea aia gheatza. Abia pe bulevard am fras cateva frane bruste de si-a dat drumul... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Stie cineva cam care e impactul temperaturilor scazute asupra lichidului de frana? Mai mult, stie cineva cam care este manifestarea unui lichid de frana contaminat cu prea multa apa la temperaturi scazute?
Eu inca nu am un raspuns clar (in fine, e evident ca ii creste vascozitatea, insa e important cu cat) dar inca mai caut. Later: In http://www.nascar.com/2004/auto/cct/02/17/brakes/ se aminteste despre posibilitatea inghetarii lichiduluid e frana uzat. Mai caut. |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
wwilly |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 14 September 03 From: Arad ![]() |
Salut! eu inainte de Solenta am avut Oltcit, la care am patit si eu la fel. Oltcitul nu are servo, deci nici supapa cu pricina! Problema a fost rezolvata,prin schmbarea completa a lichidului de frana (2+2 dot4) . Tot atunci am scapat si de fenomenul invers si anume, vara pe calduri foarte mari si drumuri lungi de peste o ora, pedala devenea moale, nu ramaneam fara frana dar pedala se inmuia destul de mult si dupa de se racea isi revenea. deci parerea mea este ca , conteaza foarte mult calitatea lichidului de frana!
|
--------------------
SLZ
Comfort
- AR-XX-PTP
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Lichidul de frina e higroscopic adica absoarbe apa. De exemplu daca iti face vreunu un mare bine si lasa capacelu de la bidonasul de lichid deschis ceva vreme, nu e bine de loc. Se pare ca apa nenorocita se duce spre etriere (nu stiu de ce). Acolo e posibil sa inghete si gata cu frinele.
De cind e masina si cind ai schimbat ultima oara lichidul? |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
TibiCraciun |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 28 June 04 From: CUGIR-AB ![]() |
" Aerul rece e mult mai rarefiat ("e niste legi ale fizicii")" si ..." furtunele pe care circula putand sa fie ude de la trecerea prin balti (de ex) si noaptea sa inghete beton si sa fie sugrumate de gheata"!!?? Legile astea ale fizicii or fi fost votate in parlamentul Romaniei??
|
--------------------
DACIA
SupeRNova Clima
- AB 04 LVU decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
|
|
IsNa |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Am patit si eu azi dimineata (-22C). Prima oara, dar m-a dus cu gandul imediat la supapa ( ma rog, nu stiam ca e supapa, dar ma gandeam la locul pe unde trage aer pompa de servo ).
Acum pare logic, si eu sprijin ipoteza supapei servo inghetate. Motivul e ca se aude si un sunet usor atunci cand apas frana. Apas pedala, se ause "suspinul" obisnuit, cam o secunda, dar daca tin pedala apasata se mai aude un zgomot nou timp de inca 3 secunde. Cand ii dau drumul la pedala, din nou se aude zgomotul nou 2-3 sec. Ce ziceti, e ceva defect, sau primavara va rezolva totul? |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#23
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Mie nu mi-a facut probleme, deci o explicatie gen asa face toate nu cred ca se potriveste. Supapa aia costa o nimica toata (cateva zeci de mii, pana intr-un Enescu) si daca face probleme eu zic sa o chmbati.
FF. Mie de la frig mi-a aparut deje celebrul zgmot al curelei alternatorlui. Pana acum a facut doar o data, dar cine stie. Abia astept primavara ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#24
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
|
--------------------
x
x
- x
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#25
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai e din acelasi material. Dar e noua. La upapa veche mai oboseste si arcul ala, garniturile sunt si ele invechite, etc.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#26
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Eu de altfel nu inteleg toata povestea asta cu supapa. Nu stiu, dar la aceeasi km, la 2 masini, la unul ingheata si la altul nu.
Doi din cite stiu eu, piesele metalice nu ingheata, indiferent de uzura din ele. Se poate bloca ceva pe acolo, doar daca exista apa. Bun, atunci o fi o membrana de cauciuc, obosit, si care se contracta datorita gerului. Dar ma intreb, daca e asa, dupa o saptamina de folosire nu se rupe si adio servo? Cine stie treaba asta cu inghetatul servo, sa ne explice ce si cum. Poate ajungem sa intelegem si noi. |
--------------------
x
x
- x
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa ma dau exemplu, pana in momentul de fata nu am trecut printr-o astfel de experienta cu DSN-ul. Daca ma uit sub capota, cam totul este uscat (nu are pe unde sa intre apa pana sus). Ca sa aduc obsedant in discutie lichidul de frana, eu l-am schimbat vara trecuta.
Deci de ce se intampla doar la unele si nu la toate? |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC All warfare is based on deception. If your opponent is of choleric temper, seek to irritate him. Pretend to be weak, that he may grow arrogant.
- Sun Tzu on the Art of War |
|
i96nds |
![]()
Post
#28
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
PERIODICITATEA DE SCHIMB A LICHIDULUI DE FRÂNĂ
Modul de realizare a frânelor ce echipează automobilele Dacia si în special a frânelor cu discuri ventilate permite diminuarea la maxim a riscului de vaporizare a lichidului, chiar si în cazul unei utilizări intensive a frânelor (zona montană), datorită bunei răciri a discului. Lichidele de frână suferă în toate cazurile o usoară degradare în cursul utilizării printr-o usoară absorție de umiditate, fapt care face necesară înlocuirea completă după o perioadă de timp sau spațiu parcurs (4 ani sau 60 000 km. ********************************** Deci asta scrie la carte.... ***************** |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#29
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
sstanescu, asta imi da si mie de gindit. De ce la unii si nu la toti?
Eu tot ramin la parerea ca pe linga garniturile de la etrier, alea de protectie intra apa. Apa care ingheata si care face ca la primele apasari pistonul sa nu aiba cursa normala. Si acest fenomen se intimpla la unii datorita faptului ca , cauciul ala se uzeaza de la caz la caz. Unul trece prin apa sarata, altul merge numai pe asfalt. N-ati vazut, cind dau astia, etrierele jos, ce mizerie este in capul lor. Deci, nu placuta inghetata de etrier ci efectiv gheata si praf inghetat pe gaura care culiseaza pistonul. 1mm, daca e, e suficient. Parerea mea. This post has been edited by bomicabomic: 10 Feb 2005, 13:29 |
--------------------
x
x
- x
|
|
IsNa |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 13:27 |