Benzina cu plumb in SuperNova, ce dracu ma fac?
![]() ![]() ![]() |
Benzina cu plumb in SuperNova, ce dracu ma fac?
costi |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DSN/SLZ
|
|||
ashu |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
La LukOilul de pe Timisoara.
Mersi ca mi-ai zis, oricum si daca ma contorizeaza o sa le dau o mie de lei pentru deranj, nu-i bai. Costi, omu mi-a zis textual "Am bagat benzina Premium 95. Din cauza 95-ului ala nu mi-am dat seama si am pus". Acuma si io ca si el stiu ca Premium e cu plumb, nu? |
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
costi |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu sint mai inapoiat. Bag benzina de unde zice "fara Pb" si e cu verde;
Cu restul denumirilor comerciale "euro", "meuro", "bla, bla, bla" sint total paralel. |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
BOGDAN DSN |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 18 October 04 From: Bucuresti ![]() |
acum ceva timp asa era premium = cu plumb
azi nu mai e asa - la petrom fosta benzina europlus fara plumb(euro 3 )ii zice acum europremium(nu ma intreba de ce ca nu stiu).Tot la petrom fara plumb de 95 = la pret cu cea de 98 - 29.500 lei. |
--------------------
Toyota
Aygo
2006 - masina de servici
- fost posesor de DSN
|
|
IsNa |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Ashule, cred ca n-ai patit nimic!
Eu asa stiu ca mai nou nu se mai vinde la noi benzina cu Pb. Aia care e pt. masinile vechi acum are alti aditivi, care o fac compatibila cu motoarele vechi (de altfel e dicutabil de ce nu merge fPb in motoare vechi), dar nu contin plumb (chestia cu canceru') Teoretic astea nu dauneaza CAT-ului. Dar intereseaza-te la Luk-Oil ce exact e benzina aia. Bafta, oricum!! Eh: uite specurile pt "premium 95" de la rompetrol: http://www.rompetrol.ro/oil_gas/products/p...%20gasoline.pdf Pt. Lukoil inca n-am gasit. This post has been edited by IsNa: 21 Feb 2005, 14:37 |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#36
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
|
--------------------
x
x
- x
|
|
MariusWsW |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 9 May 04 ![]() |
La 10 litri cu plumb,daca mai pui inca 30 fara plunb cred ca nu are nimic....sa fim seriosi...doar nu are ghiulele de plumb benzina europremiun...ce Dumnezeu...
In alta ordine de idei...gaura poa' sa fie ea mica la rezervor,dar daca benzinarii nu le respecta e altu-fel... In alalta ordine de idei fa bine si desfa ori furtunul de la rampa de injectie,ori scoti filtrul de benzina....si inca ceva.... Ia scoate mataluta putin din rezervor si vezi ce culoare are benzina...parca din amintinte difera culoparea de la plumb la fara plumb si asa te si dumiresti.Vezi intai la pompa ce culori au disponibile (afara de cele metalizate ![]() |
-------------------- Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
|
|
asarban |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
in al primulea si ultimulea s-a spus tot ce zici matale!
In al doilea si al treilea culoarea difera de la benzinarie la alta asa ca nu e valabil decat daca ar fi bagat DECAT de la 1 producator.. |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
IsNa |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(MariusWsW @ 21 Feb 2005, 19:15) Pai nu tre' sa fie ghiulele. Chestia e ca CAT-ul reduce si oxizii de plumb (gazosi) care ies din motor dupa arderea tetraetilului de Pb. Si Plumbul (solid) rezultat se depune exact acolo unde suprafata pretioasa de Pt a CAT-ului mai functioneaza inca. Si asa, cu o cantitate muniscula de Pb poti acoperi in strat fin toata suprafata interioara a catalizatorului. Daca s-a depus f. putin, sunt sanse cu niste forje, ca topesti plumbul si poate il sufla afara din CAT. Speram ca nu e cazul, oricum. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
ashu |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu mai bagati ca spun tot. Scuze, am fost ocupat pana acum, aveam oricum de gand sa va spun ce si cum. Deci m-am dus la LukOilul respectiv, am pus mana pe scula si am incercat s-o introduc in gaura. Canci, indiferent de pozitie si de tehnica folosita, palnia rezervorului s-a dovedit prea stramta si mi-a rezistat. Am dat chiar si cu lubrefiant, tot degeaba. Baaa, vezi ce inseamna experienta la barbatul matur, mi-am zis io plin de respect si am pus mana pe telefon. Sarumana tata socrule, scuzati ca deranjez inainte de pranz, ia ziceti-mi si mie cati Newtoni ati aplicat pe pomopa aia cand ati varat-o la mine-n masina, nu de alta da e gaura prea mica si ori ati folosit vreun siretlic, ori sunteti foarte puternic ceea ce se si vede. El ca nu, ca a intrat perfect din prima, mai sa se jure c-a bagat-o fara maini. Da a intrat toata? ca se poate sa fi bagat doar capu si apoi sa stropiti d-acolo. Nu, nu, ce naiba asa ma stii, sunt om serios, toata am bagat-o. Pai bine bre jupane, tata al alesei inimii mele, d'apai nu prea aveai cum s-o bagi fara vreun mestesug anume ca tocma ce m-am sfortat 5 minute fara izbanda. Ptiu, sa vezi ca m-am ametit si ca de fapt am bagat benzina buna. M-a indus in eroare unu de p-acolo care mi-a zis dupa ce am alimentat ca nu trebuia bezina d-aia. Nici nu stiam ca n-are cum sa intre d-aia cu plumb, ca e prea groasa pentru o masina atat de finutza ca supernova. Eh, asta e, totul e bine cand se termina cu bine, alta data sa fiu mai atent. Asa grait-a tatane-miu socru si inchise tilifonu. Ehh, si-am incalecat pe scaunul soferului si i-am dat de cateva ori 5000 de ture cum mi-a recomandat Liviu, nu de alta dar e un tratament care imi place, chiar daca probabil acuma total ne-necesar.
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
Stefan.A |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 June 04 ![]() |
bai frate ca creanga la zice, sa-mi saie ochii
|
-------------------- |
|
Mihai007 |
![]() ![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 244 Joined: 13 February 03 From: Bucuresti ![]() |
si pentru ca tot s-a terminat subiectul... ce daca s-ar fi stricat catalizatorul ?... poate ca nu se mai incadra in normele Euro2 de poluare (lucru ce poate fi constatat doar cu ocazia ITP). Oricum e musai sa-i dai o mica atentie inspectorului ITP ca daca nu-i testul de poluare e diferenta de franare pe roti sau toba gaurita sau joc la directie sau joc la sistemul de rulare sau un bec ars pe frana sau... cate si mai cate.
ei, si ce? nu se rezolva? ![]() |
--------------------
Dacia SuperNova
Rapsodie
|
|
IsNa |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Eu n-am dat niciodata nici o "atentie" la ITP. Nici cu Oltcitul, nici cu Dacia. Daca ceva nu era in ordine, reparam. Se poate si asa.
... Zau! Nu radeti! |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
ashu |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Io am dat pe cand aveam berlina. De cand cu Supernova si cu Pejoul, n-am dat nimic si nici n-au cerut ca toti parametrii au iesit bine. Concluzia este ca nu iti cauta nod in papura, iar daca ceva iese prost, e mai bine sa-l rezolvi, nu sa dai spaga.
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
Apostol Bogdan |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 30 June 04 From: cluj-napoca ![]() |
E foarte simplu. Daaca poti sa o urici pe o rampa vei vedea ca acolo este u filtru de benzina. Acela se scoate si benzina va curge prin furtun. Nu trebuie sa desfaci capacul de la rezervor. Intelegeti voi???
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate Plus
Gri comette/2007
|
|
costi |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Ce-ti veni ?
S-a terminat problema. A fost alarma falsa. Tu la ce te mai referi ? ![]() |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
robertt |
![]()
Post
#47
|
![]() bilutze Group: Members Posts: 62 Joined: 19 March 05 From: lat44° 26' lon26° 6' ![]() |
QUOTE(ashu @ 21 Feb 2005, 12:55) Radeti voi... da nu va ganditi cum o sa ma simt io maine cand o sa ma duc la pompa, o sa incerc pe rand toate furtunele si apoi o sa plec fara sa pun deloc benzina. O sa par un pic uschit, ce sa zic. n-are rost sa te complici. nu se potrivesc nici in ruptul capului. ala cu pb e mai gros si nu intra in rezervor. ![]() ![]() eu am fost nevoit sa pun in berlina cu pb, de 2 ori. 1 data a mers, a II-a oara a fost fatal. s-a infundat catalizatorul si adio. a trebuit spart. P.S. sper ca nu e prea tarziu ?!? ce s-a mai intamplat... ![]() |
--------------------
Opel
Vectra 1800 16v
2001
- b xx xxx
|
|
costi |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
S-a intimplat ce se intimpla de azi dimineata de cind te-ai apucat sa dezgropi "m.o.r.t.i.i" doar de dragul de a zice ceva.
Nici macar nu citesti tot inainte de a posta. In cazul acesta aveai raspunsul la intrebarea ta mai sus, la # 40; La fel la "terminate" erau si topicurile cu "Cit ulei intra in SN" si "DSN porneste impinsa". Te inteleg ca esti nou si entuziast dar incearca sa aduci ceva folositor prin interventiile tale. Daca vrei doar sa palavragesti mergi la Cafenea si lasa topicurile vechi asa cum sint. This post has been edited by costi: 18 May 2005, 13:58 |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
dorindark |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 3 March 05 From: Bucharest ![]() |
Na ca m-ati pus pe ganduri.
Acu vreo 2 zile m-am dus si eu cu Loganul cel nou sa alimentez la OMV ca am auzit ca e buna. M-am invartit pe acolo, la pompa aveau 95 fara pb si 95 premium cu nu stiu ce aditivi smecheri. Acu eu am gandit cu cat mai scumpa cu atat mai bine si am bagat vreo 12 l de aia premium dar m-am chinuit ca nu prea intra nici pistolul (era un plastic ceva la intrarea in rezervor) si tot scapa manerul. Stiam ca trebuie fara plumb dar nu mi-am imaginat ca premium o fi cu pb. Si am mai mers cu ea de atunci, merge bine, n-am simtit diferente desi parca consuma ceva mai mult sau sunt eu care merg numai peste 3000 (hmmm). Acu stie cineva, aia ECO Premium de la OMV e cu pb sau fara? Si daca e cu, cat de tare am belit-o? (N-am nici 1000 km ![]() Pls, help? This post has been edited by dorindark: 2 Jul 2005, 14:28 |
--------------------
Dacia
Logan Ambiton
- SV 09889 Cine n-are Logan sa-si cumpere.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#50
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Premium e cu Pb, indiferent de cum ai da-o. E mai scumpa din cauza accizelor, ca polueaza mai mult. Asta vse intampla in toate tarile, ca se stimuleaza reducerea poluarii.
De facut rau e clar ca i-ai facut rau masinii, in speta catalizatorului. Amploarea daunelor insa nu este exagerata daca ai bagat numai 12 litri, cu atat mai mult cu cat masina (si deci si catalizatorul) sunt noi. Ideal ar fi sa nu mai mergi deloc cu ea si sa golesti rezervorul de benzina cu plumb sau, daca nu ai de ales sa faci plinul cu fara plumb, mai bagi un aditiv si asta e. Pe viitor banuiesc ca nu mai repeti experienta. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
dorindark |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 3 March 05 From: Bucharest ![]() |
![]() De scos nu am idee cum sa scot benzina, nici nu cred ca merge cu pompa sa furtun. Sa revenim la aditiv... Ce aditiv pot sa-i mai pun? De care? Ajuta daca ii pun ceva benzina cu CO mare? A, da, si ce se intampla cu catalizatorul, ceva metode de curatare? Sa o duc la 5000? (Ma, dar prost mai sunt) This post has been edited by dorindark: 2 Jul 2005, 15:09 |
--------------------
Dacia
Logan Ambiton
- SV 09889 Cine n-are Logan sa-si cumpere.
|
|
IsNa |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Pt "reparat" CAT-ul nu prea exista solutie sigura. Se depune Pb-ul in strat fin pe interior, si gata, nu mai face nimica.
Dar daca nu s-a depus mult, sau nu s-a fixat prea bine, ai sanse cu niste forje. Nu trebuie turata f. mult, dar trebuie turata in sarcina maxima. De exemplu, gaseste o panta lunga si dai pe ea in sus in a 4-a peste 4000 ture de cateva ori. Asa se infierbanta mult CAT-ul si ai sanse sa arzi depunerile... Rezultatul se va vedea la ITP, sau dupa (lipsa - sa speram) afumarii tevii de esapament. Bafta! Si pe viitor: obisnuieste-te sa pui benzina doar de la VERDE. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#53
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ba poti scoate benzina. Gasesti furtunul care duce de la pompa la rampa de injectie (nu e prea greu de vazut care este), il decuplezi din rampa si apoi te duci la cutia cu sigurante de la motor si pui in scurt releul de la pompa de benzina. Astfel pompa va fi alimentata si iti va scoate toata benzina din rezervor prin furtunul ala.
Pe urma, nu merita sa-i dai forje, ca o faci de pomana sau doar de distractie, ca reactia plumbului cu convertorul catalitic e ireversibila, asa ca raul produs nu ai cum sa il mai indrepti. Oricum daunele sunt minore, nu cred ca de la 12 litri s-a stricat, mai ales ca e nou, deci curat. Aditiv poti pune ce marca vrei, preferabil un injector clenear ca sa se curete conductele de plumbul ramas. Benzina cu co mare nu are nici un efect, ca nu anihileaza plumbul. Dei sfatul meu e sa scoti neaparat ce a mai ramas din benzina cu plumb, sa faci un plin cu fara plumb si sa-i pui un injector cleaner. Daca nu poti scoate ce a mai ramas din benzina cu plumb, fa-i plinul cu fara plumb, consuma vreo 5 litri, apoi fa-i din nou plinul si repeta experienta asta de cateva ori ca sa dluezi cat mai mult ce a mai ramas din benzina cu plumb in rezervor. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
dorindark |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 3 March 05 From: Bucharest ![]() |
Mersi mult de sfaturi.
Ca o mentiune, era totusi verde pompa de unde am luat, dar nu se potrivea pistolul, chiar m-am minunat ca nu intra (ce sa faci, cat traiesti inveti). Stiam eu ca o sa o belesc de la numele astea de benzina care nu includ CO uri si cu/fara pb in denumire ![]() Ok, de consumat s-au dus numai vreo 5l, 2 ture prin buc, luni cand iau salariul o duc la un service ceva (latin efe sau un adras prin apropiere) ca m-am uitat si nu inteleg nimic din tevaraie si cablaraie si cartea tehnica nu spune nimic de structura motorului.Totusi am identificat aerul conditionat ![]() Ii iau si aditivi si-i fac si clisma, ii dau si turatii, whatever, nici nu i-am facut inca RAR-ul ![]() Mersi mult din nou. |
--------------------
Dacia
Logan Ambiton
- SV 09889 Cine n-are Logan sa-si cumpere.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#55
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic sa nu dai prin service cu ea si sa spui de problema asta. Nu de alta, dar inca esti in garantie si sa nu ai mai incolo probleme cu catalizatorul sau cu altceva si sa iti zica aia pe urma ca nu iti fac nimic din cauza ca ai bagat benzina cu plumb. Pana la urma faci cum vrei, dar sa ai in vedere ca un catalizator nou costa in jur de 10.000.000 si daca o tii asa s-ar putea sa nu mai respecti planul cu Golf-ul si XC90-ul.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
dorindark |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 3 March 05 From: Bucharest ![]() |
Atunci poate se ofera vreunul mai priceput luni, marti seara sa ma asiste sa scap de 10 litri de benzina si daca stie sa curete si o sonda lambda (sau cum o fi) dublez onorariul, dau si benzina numai sa nu o mai vad in rezervor. Care se ofera, platesc bine, lucrez in IT...
Garantie estinsa... ![]() PS. Oricum planul nu sta intr-un catalizator... This post has been edited by dorindark: 2 Jul 2005, 17:50 |
--------------------
Dacia
Logan Ambiton
- SV 09889 Cine n-are Logan sa-si cumpere.
|
|
klaus |
![]()
Post
#57
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa nu mai dezvolt inca o data situatiile de defectare a catalizatorului
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...entry16981955 As dori sa mentionez inca o data: reactia cu compusii de plumb metalici din benzina este LENTA in catalizator. In general este acceptat ca "otravirea' unui catalizator apaare dupa 2-4 PLINURI cu benzina cu pb. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dorindark |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 3 March 05 From: Bucharest ![]() |
Dar treaba cu sonda lambda? Se curata singura? Sau o sa am consum de 12% forever? Cam pe unde se afla si in ce consta curatirea ei?
This post has been edited by dorindark: 3 Jul 2005, 08:17 |
--------------------
Dacia
Logan Ambiton
- SV 09889 Cine n-are Logan sa-si cumpere.
|
|
dorindark |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 3 March 05 From: Bucharest ![]() |
Gata, s-a rezolvat. Am fost la Latin Efe, niste baieti mi-au scos benzina tot dand din cheie (nu s-a incumetat nimeni sa umble la relee ca erau si alea de la airbag, calculator, etc si cica n-au curajul), dar au scos-o pe toata, am pus 2 l super 100 de la omv (80 mii), am dat 300 la aia, am mers la omv, am pus un super aditiv de curatare injectoare (200 mii carrefour - ceva Casite Premium american), am facut plinul cu super 100 de la omv (2.1 mil (aprox 54l)) si acum am mai mers cu ea si e ok. Acu o sa fac niste drumuri mai lungi in curand si o forjez pe ce deal o prind
![]() Multumesc tuturor de sfaturi, altfel imi beleam masina si promit ca pe viitor nu mai fac ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambiton
- SV 09889 Cine n-are Logan sa-si cumpere.
|
|
costi |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
" ....... nici nu i-am facut inca RAR-ul ............. "
Mai ai doi ani pina atunci. |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 00:29 |