Reglat roti fata, unghiuri
![]() ![]() ![]() |
Reglat roti fata, unghiuri
alin_xyk |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() membru ambitios Group: Members Posts: 239 Joined: 1 September 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 berlina
1985
- OT-01-XYK
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Trage dreapta asa, deodata, fara alte interventii?
Sau in urma unor schimbari de piese? Daca deodata, intii constata ce e defect sau cu joc, dupa care mergi la un centru de reglaj/masurat unghiuri. Daca totul e in urma unor schimbari de piese, la fel, la un centru de reglat. Se poate si sa faci tu, masurind dar, e posibil sa se fi modificat si alte unghiuri pe acolo si poate mai rau faci decit rezolvi. http://www.daciaclub.ro/Citire-valori-geom...ml#entry1659591 Uite si pe link-ul ala.. This post has been edited by diaconuliviu: 29 Dec 2008, 15:38 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ment |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Am si eu o intrebare referitoare la unghiuri/geometrie.. Iarna, pe gheata, am luat o bordura mai nasol cu roata dreapta-fata. Dupaia am observat ca merge mai ciudat volanul, mai usor pe dreapta, desi inca nu tragea cum trage acu.. Acum masina trage dreapta rau, roata dreapta fata sta ceva cam asa (vedere din fata masinii, am exagerat unghiul putin
![]() 141302394996a4cfcfff0.png Din cate inteleg din cartea lui Mondiru, inclinatia asta ar corespunde unghiului de cadere "alfa", si in carte scrie ca nu se poate corecta unghiul asta, ci doar inlocuirea "elementelor deformate (brate suspensie, lonjeroane, portfuzeta etc.)". Deci vreau sa stiu daca e corect ce am zis pana aici, adica daca problema mea se poate rezolva cu facerea geometriei, sau tre sa inlocuiesc piese de suspensie ? In al doilea caz (cel mai probabil ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
trebuie masurat si constatat de un meserias, e posibil sa ti se fi deplasat lonjeroul, si daca nu e varza de rugina il trage inapoi. Daca nu e deplasat mult, iti schimba bascula inferioara cu una cu deportul potrivit.
Si vezi ca rotile fata trebuie sa tea putin in V, constructiv, adica, daca sunt perfect paralale cum te uiti in poza ta, nu e normal. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ment |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Ehe, si lonjeronul drept e ceva luat de rugina, si are o gaura in el unde pot sa bagi si dejtu', ca de ceva timp urmaresc si threadurile cu schimbatu lonjeroanelor, si nu stiam ce decizie sa iau.. O sa ma duc pe la masina sa 'evaluez' si eu cu ochiu ce pot, si o sa ajung la service in scurt timp sa vad ce zice si un mecanic.
Acum probabil majoritatea vor zice ca daca lonjeronul era ruginit e masina dusa, si locul ei e la fier vechi, dar asta e problema, ca in masina acum catziva ani taicamiu' a bagat multi bani in tinichigerie/vopsire si masina arata foarte bine, cel putin la exterior ![]() Deci probabil ca va trebui schimbat si lonjeronul, impreuna cu unele piese de suspensie fata, si stiu ca s-ar putea sa nu iasa bine schimbarea lonjeronului in caz ca nu e totul facut de profesionisti cu conditiile necesare.. si sa fie masina stramba, d-aia am ezitat cu schimbarea pana acum ![]() In caz de schimbare ar trebui schimbate amandoua lonjeroanele, sau doar cel afectat ? O sa ma uit si la cel stang sa vad in ce stare e, desi ultima oara cand ma uitasem arata bine.. De fel si cel drept arata bine, doar intr-o anumita zona e ruginit si 'gaurit', coincidenta mi se pare ca in zona unde e prins si bratul inferior. Mersi de raspuns argon, da stiu ca trebuie sa fie intr-un V mic (1 grad 30 minute din carte cica), dar la mine cred ca e ceva mult mai mult la roata respectiva.. Edit: Am fost sub masina, si la magazin sa vad de semilonjeron, dar aveau doar ASAM care credea ca e 65 de lei, dar cand s-a uitat pe el era 80 de lei, o sa umblu dupa unul de uzina.. Oricum, m-am speriat bine de starea in care era dupa cum se vede din pozele de mai jos.. dar ce-i ciudat, m-am uitat si la restul masinii, si cum ziceam mai sus arata foarte bine si pe dedesubt, nu are deloc rugina, iar lonjeronul celalalt e in stare buna. Ciudat cum a ajuns asta asa de rau ![]() Crapatura/Gauroi 141632434996d60bd39e3.jpg 141636324996d6f0be72e.jpg Partea din fata ![]() 141637344996d72eeda14.jpg Scarry 141638154996d757a82da.jpg Si mai scarry 141639154996d79355bd8.jpg La bascula inferioara nu prea am cum sa-mi dau seama cum arata, dar probabil ca s-a strambat si acolo, sau e stramb cu totul, si de aici si problema cu directia/unghiuri. Oricum acum sa vad cu schimbatul la un service.. This post has been edited by ment: 14 Feb 2009, 16:41 |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
TM 03 MUY |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 March 07 ![]() |
Pai din poze pare ca numa semilonjeronu ii dus, asta ii bine ca nu ii chiar asa de scump unu, ii pe la vreo 130 lei (de uzina), si se schimba destul de usor.
Bine ar fi sa nu intarzii prea mult cu schimbare lui ca pare destul de distrus (pun pariu ca daca te pui sa cureti antifonu de pe el ii praf). Asa ca spor la munca |
--------------------
Dacia
1310
1988
- TM 03 MUY
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#8
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ia NUMAI de uzina,da cu grund cu zinc+autovopant;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
E mai bine sa le schimbi pe rand, ca asa vei pastra pozitia corecta, prin masuratori corecte. Nu le demonta pe amandoua odata. Nu e neaparat nevoie sa fie de unu sau de altu' facute, ca tot le vei corecta la montaj. Mai face uzina asa ceva? Atentie la teava distantier de dedesupt, ca daca nu e bine stransa, intre lonjeroane, unghiul de cadere nu va fi stabil, nu trebuie sa aiba gaurile ovalizate, si sa pui saiba aceea crestata intre teava si lonjiron, pentru a nu aluneca dupa strangere.
Poti schimba si numai talpa lonjeronului, cu o tabla de 1,5 mm , pe toata lungimea. Unghiul de cadere se corecteaza prin astuparea gaurilor pivotului, si dat alte gauri acolo unde trebuie. Nu prin cumpararea altei bascule, pentru ca de cativa ani, totul e minciuna, smecherie si vrajeala. Daca rotile nu sunt paralele, ma refer la convergenta, masina nu trage in nicio parte, dar cand prinde o pata alunecoasa pe o roata, va fugi brusc in directia in care e orientata roata cu aderenta. Va uza la interior sau exterior, in functie de cum e unghiul, inchis sau deschs. O tura la bieleta, regleaza 3 mm la roata. Plimbati mana inainte si inapoi, pe interior si exteriorul anvelopei, si vedeti daca se simte diferenta la modul cum agata rizurile, degetele trecute peste ele.Daca se simte fin in ambele sensuri, nu uzeaza. Daca agata (ca la dintii fierastraului) inseamna ca acolo uzeaza, si trebuie facuta corectie la convergenta. Uzeaza la interior, unghi deschis in fata, si invers. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ment |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Salutari, mersi de raspunsuri, n-am facut nimic cu masina, ca am avut masina de backup, si d-abea acum sunt bani
![]() PH-06-BOA, pai din ce mi-a zis o vanzatoare uzina nu mai face asa ceva, doar de CONEX ar mai fi, poate gasesc altundeva ramas. Inteleg ce zici ca mod de reparatie, dar sper ca prin inlocuirea semilonjeronului sa 'cada' bine unghiul de cadere, fara bascula speciala.. Deh asta voi vedea dupa, daca s-a meritat sau nu ![]() Daca puteti sa recomandati un Service in Bucuresti pentru asa ceva unde sa se faca treaba bine PM/post pe threadul asta. Mersi. |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pentru cei ce stau la curte, un dispozitiv simplu dar bun , cu conditia sa se stie cum functioneaza corect: Cu el se poate masura cele trei unghiuri, cadere, fuga si convergenta. Panoul gradat, se fixeaza pe o bara (ca cea de batut covoare), cu latimea de 2,5m.
8 Mar 2009, 15:47: Precizia e data de prinderea laserului pe acel dispozitiv, centrat pe strung, pentru ca laserul sa se roteasca intr-un plan paralel cu cel al rotii, de modul cum s-a impartit in grade partea de jos a panoului, si de orizontalitatea masinii, fata de cea apanoului. E bine, pe o platforma de beton, care sa nu fie torsionata. This post has been edited by PH-06-BOA: 8 Mar 2009, 15:47 Attached thumbnail(s) 18022009609.jpg ( Size: 210.44k ) Number of downloads: 2377 18022009610.jpg ( Size: 207.99k ) Number of downloads: 2551 18022009611.jpg ( Size: 350.14k ) Number of downloads: 2535 08032009620.jpg ( Size: 299.73k ) Number of downloads: 2586 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
vasi8 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 26 May 14 ![]() |
salut,am urmatoarea problema,pe direcția inainte distanța intre carcasa casetei de direcție si contrapiulița pe stanga e67 mm si pe dreapta 63mm,volanul statea stramb si l-am deplasat 2 dinți,roțile sunt parelele si am lasat deschis in fața 2mm,nu trage intr-o parte.Trebuie neaparat sa fie 65mm in stanga si 65mm in dreapta?Inainte sa-i fac convergența am gasit 3CM deschis in fața daca va vine sa credeți.Acum am lasat 2mm deschis in fața.
|
--------------------
dacia
1310
1988 berlina
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 20:47 |