Reglaje ambreiaj si directie
![]() ![]() ![]() |
Reglaje ambreiaj si directie
Ion_R5 |
![]()
Post
#121
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|||
ubi |
![]()
Post
#122
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 October 09 From: BUCURESTI--PETRONEL logan ![]() |
Salut.Eu am ambreiaj hidraulic {actionat de lichid} pedala este prea sus chiar super deranjant.Am scurtat tija din inconvenient de comfort.Pedala este mai jos,cursa este mai redusa daca ai condus un LOGAN 1,5 85cp cu ambreiaj hidraulic ,credema ca{ a fost} super urat in special in oras
.Pedala este usor de actionat dar o cursa super lunga stateam cu genunchiu la gura.Bine ca am sREZOLVAT. |
--------------------
DACIA LOGAN
PARTNER 1,5dci 85cp
2008
- 727337527 Nu sufar de nebunie.Ma BUCUR de fiecare clipa.
|
|
mikey_gtx |
![]()
Post
#123
|
Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 April 09 ![]() |
QUOTE(Cyrusmddd @ 29 Nov 2010, 19:31) la cele cu cablu: strangi piulitele -> urca pedala destrangi piulitele -> coboara pedala la mine am reglat ochiometric si pedala sta putin deasupra acceleratiei. la un amic i-am reglat sa stea la mijlocul distantei dintre frana si acceleratie, masurand fata de podea. la cele hidraulice: vedeti post #113. spor la reglaje. |
--------------------
.
.
.
|
|
Cyrusmddd |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 21 March 07 From: Sibiu ![]() |
Va rog spuneti-mi daca am inteles corect modul de masurare a cursei de deplasare a furcii:
- se masoara distanta X3 cu pedala de ambreiaj in repaus => val. 1 - se masoara distanta X3 cu pedala de ambreiaj apasata la maxim => val. 2 - val. 1 - val. 2 = 28 pana la 33 mm Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 21.16k ) Number of downloads: 1268 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.4 MPI
|
|
SorinXp |
![]()
Post
#125
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 30 June 05 ![]() |
Ai grija sa nu faci cursa prea mica ca atunci nu mai decupleaza cum trebuie si vei avea probleme la schimbarea treptelor...
Cand ai ambreiajul liber nu prea conteaza pozitia, ca oricum ambreiajul e ridicat de forta furcii de la cutie, daca vrei sa faci un test trage de cablu sa vezi cum pedala de ambreiaj se ridica pana la bord ... (o poti ridica cu mana sa vezi cat se ridica). Deci nu exista termenul sa patineze daca il reglezi prost, doar daca stai cu pedala ridicata pana la bord, dar sa caraie se poate mult mai usor... |
--------------------
DACIA
LOGAN
Prestige 1.6 16v Dec2008
- B97GCT
|
|
Cyrusmddd |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 21 March 07 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(SorinXp @ 1 Dec 2010, 23:14) Ai grija sa nu faci cursa prea mica ca atunci nu mai decupleaza cum trebuie si vei avea probleme la schimbarea treptelor... Cand ai ambreiajul liber nu prea conteaza pozitia, ca oricum ambreiajul e ridicat de forta furcii de la cutie, daca vrei sa faci un test trage de cablu sa vezi cum pedala de ambreiaj se ridica pana la bord ... (o poti ridica cu mana sa vezi cat se ridica). Deci nu exista termenul sa patineze daca il reglezi prost, doar daca stai cu pedala ridicata pana la bord, dar sa caraie se poate mult mai usor... Stai putin ca nu mai inteleg: - daca am calculat corect cursa furcii la mine e de 26mm si ambreiajul tine sus; - daca am sa mai strang piulitele ca sa ajung la 28mm, pedala se va ridica si mai mult si ambreiajul va prinde pe ultimul cm - am destrans piulitele si am coborat pedala si intra in viteza mult mai greu, cu pedala mai sus intra mult mai usor |
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.4 MPI
|
|
SorinXp |
![]()
Post
#127
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 30 June 05 ![]() |
Pe scurt, pedala de ambreiaj se ridica pana unde trebuie si niciodata mai mult sau mai putin. Deci sa patineze din cauza reglarii cand pedala este libera nu se poate, doar sa fie uzat.
Fa un test si trage de cablul de la furca sa vezi ca se misca pedala din interior si o sa constati ca nu exista arc sau ceva care sa tina cablul. Doar furca de la cutie ridica pedala de la podea prin intermediul cablului. Distantele nu le stiu exact, dar vezi sa cupleze dupa ce ridici ceva cm ambreiajul.Il poti regla cum iti place si daca vezi ca intra mai greu in viteze (Atentie ca e si iarna acum...) mai strangi la cablu. Am citit si eu pe forum diverse pareri si m-am dus chitit sa reglez ambreiajul, dupa o inspectie am constatat ca degeaba as face reglaje, doar pentru confortul soferului. Daca tine un pic mai sus se uzeaza mai repede -> povesti care nu sunt valabile la ambreiajul pe cablu de la logan. Pedala are un punct fix jos - podeaua, pe cand sus nu exista -> se ridica cat vrea furca de la cutie. Verifica sa te convingi. Eu daca ar fi sa reglez as verifica de unde incepe sa cupleze, la eliberarea completa se ridica exact pana unde trebuie. Ambreiajul prinde grosul in ultimul cm oricum l-ai regla, poti verifica in treapta 3-4 intr-o acc si calca foarte putin ambreiajul sa vezi cum se tureaza ... e normal This post has been edited by SorinXp: 1 Dec 2010, 23:31 |
--------------------
DACIA
LOGAN
Prestige 1.6 16v Dec2008
- B97GCT
|
|
mikey_gtx |
![]()
Post
#128
|
Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 23 April 09 ![]() |
sa clarificam: ceea ce reglam noi nu e de fapt cursa pedalei, ci pozitia sa (distanta de la pedala la podea). modificand piulitele, drumul parcurs de pedala de la starea de cuplaj maxim la starea de decuplat total e acelasi, oricum am regla noi piulitele alea. ce se modifica e punctul de pornire al drumului dintre cele 2 stari.
la capitolul uzura, eu sunt de parere ca se uzeaza ceva dar nu e discul de ambreiaj. e vorba de placa de presiune, "soarele", resortul lamelar care apasa discul pe volant. daca reglam pedala sa stea mai sus, in momentul in care apasam pedala pana la podea, vom trage mai tare de resort fata de situatia in care pedala e reglata mai jos. pe baza acestui rationament mi-am lasat pedala mai jos. |
--------------------
.
.
.
|
|
ubi |
![]()
Post
#129
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 19 October 09 From: BUCURESTI--PETRONEL logan ![]() |
Salut.Un rationament foarte bun asa zic eu.Pedala sus ataca soarele este atacat mult, deci cursa mai mica atac mai usor asupra soarelui.Si cursa mai mica comfort pozitie mai comoda a piciorului pe pedala de ambreiaj.Eu am scurtat tija din plastic am facuto reglabila deci am coborat pedala de ambreiaj de la gat unde se afla mai la podea.Ambreiaj hidraulic{actionat de lichid} cum spunea un mese mai devreme.
This post has been edited by ubi: 2 Dec 2010, 08:54 |
--------------------
DACIA LOGAN
PARTNER 1,5dci 85cp
2008
- 727337527 Nu sufar de nebunie.Ma BUCUR de fiecare clipa.
|
|
SorinXp |
![]()
Post
#130
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 30 June 05 ![]() |
Este corect rationamentul lui mikey_gtx. Cand o fi mai cald o sa verific la ce distanta fata de podea cupleaza si daca e il reglez sa tina un pic mai jos. Nu cred ca e cazul, dar fac o testare...
|
--------------------
DACIA
LOGAN
Prestige 1.6 16v Dec2008
- B97GCT
|
|
tr04www |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Salut. Am si eu o mica problema cu cablul de la ambreiaj, in sensul ca in timpul mersului se roteste din cauza vibratiilor, ajungand intr-un punct in care pedala se apasa foarte greu. Daca il rasucesc in alta pozitie, pedala se apasa foarte usor, dar se face si debraierea foarte brusc.Oricum dupa cativa km, se roteste inapoi. As putea sa ii fac ceva sa nu se mai roteasca, sa mai reglez din piulitele alea, sau neaparat trebuie schimbat cablul de ambreiaj?
Momentan am legat cu un soricel de plastic cablul de furca cuitiei sa nu se mai roteasca. This post has been edited by tr04www: 10 Apr 2013, 18:42 |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
fuzzzy |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.080 Joined: 21 February 09 From: BucureSHIT! ![]() |
Nu ma injura prea rau, dar iti recomand schimbarea cablului.. nu e o avere si poti sa il schimbi singur..
|
--------------------
reno
clio hb
'02
- X-xXx-XxX "Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guță
Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@ |
|
tr04www |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Imi explica si mie cineva cum se demonteaza cablul de ambreiaj, mai exact cum e prins de pedala?
|
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
Alx1000 |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 22 April 13 ![]() |
Din ce am auzit de la tatal meu( eu personal nu am incercat) pedala are ca un fel de "gol" sau spatiu lipsa, cum vrei sa-i zici in partea dreapta.tragi de cablu si impingi spre acel "gol" (spre aeroterma) si trebuie sa iasa.
Cat despre reglaj am gasit ceva pe youtube. |
--------------------
Dacia
Logan
2007
|
|
tr04www |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Mersi de sfat, tocmai vin de la masina, am reusit sa il desfac si sa bag ulei pe camasa acestuia. Momentan merge usor, sa vedem pe viitor cum se comporta.
23 Apr 2013, 14:49: Azi am recurs la operatiunea schimbarii cablului de ambreiaj. Am cumparat unul aftermarket la pretul de 30 de lei (fata de 110 lei, cel original) si l-am schimbat singur. Acum pedala merge usor si fluent pe toata cursa. This post has been edited by tr04www: 23 Apr 2013, 13:49 |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
tr04www |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Si minunea a durat trei zile. Aseara dupa vre-o 30 de km prin oras, a inceput (cablul) sa scartaie la revenire ca nebunul.
Drept urmare, astazi l-am desfacut am bagat ulei din abundenta pe camasa lui. Sa vedem daca are vre-un rezultat. |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
corbex |
![]()
Post
#137
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Daca nu intra praf la el, o sa mearga mai bine. Cam toata lumea a incercat solutia cu uleiul. Ar fi fost mai bine cu gaz, dar nu stiu de unde mai poate fi luat.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Alx1000 |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 22 April 13 ![]() |
Gasesti online.Cauti dupa gaz lampant.
Uite cateva exemple: http://www.metalochimice.ro/vopsea-grund-d...-lampant-900ml/ http://www.e-chimicale.ro/gaz-lampant http://www.bizoo.ro/firma/aneliserv/vanzar...-lampant-0-9-ml |
--------------------
Dacia
Logan
2007
|
|
tr04www |
![]()
Post
#139
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Revenind la scartaitul ambreiajului, am bagat iarasi ulei pe camasa cablului de ambreiaj dar face la fel. Apoi, am scos burduful de cauciuc de la furca cutiei, am sters bine axul pe care culiseaza furca si scartaitul a disparut(mai face putin cand se incalzeste motorul).
Astazi am cumparat WD40 ca sa curat bine de tot zona aia, dar din greseala mi-a scapat tevusca aia de la spray in interiorul cutiei. M-am uitat cu o lanterna si se vede cazuta jos de tot. deci nu am cum sa o mai scot de acolo. Se poate intampla ceva daca o las acolo? |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
Kojak |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
De paiu' ala rosu cu rol de prelungitor vorbesti?
N-am inteles unde a cazut. |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
tr04www |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Da, de paiul ala vorbesc. A cazut in zona placii de presiune, undeva sub axul pe care culiseaza furca ambreiajului.
Si inca ceva: In momentul in care pun cablul de ambreiaj pe furca, acesta nu trebuie sa traga un pic de furca? Sau trebuie ca furca sa nu stea tensionata de cablu? This post has been edited by tr04www: 4 Jun 2013, 13:53 |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
corbex |
![]()
Post
#142
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Pioa' sa stea unde vrea, daca debreiaza cind trebuie. In principiu trebuie s-o tina putin tensionata, dar nu trasa.
Da-l incolo de pai, e de plastic, nu-ti strica nimic. This post has been edited by corbex: 4 Jun 2013, 14:01 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
tr04www |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
De debraiat, debraiaza normal doar ca din cauza furcii aleia, pedala revenea in suturi.
Multumesc pt. pareri. |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
tr04www |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
1. Deci, ma confrunt in continuare cu scartaitul ambreiajului la revenirea pedalei. Am uns furca ambreiajului, dar vaselina se topeste. Pentru cei care au facut operatiunea asta, ce vaselina au folosit? Am dat si cu d-aia la spray(150 grade), si cu vaselina la tub(180 de grade), dar se topeste. Cat timp, e vaselina acolo nu scartaie, cand se topeste e jale. Pentru cei care au facut operatiunea asta, ce vaselina au folosit? La piese auto nu gasesc vaselina rezistenta la temperaturi foarte mari.
2. De cateva zile a inceput si pedala de frana sa scartaie, tot la revenire. La asta chiar nu am habar ce ar trebui uns. Pareri? |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
corbex |
![]()
Post
#145
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Pedala nu poate reveni greu din cauza furcii. Poate din cauza cablului. Furca este impinsa de placa de presiune, care are ceva forta.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
tr04www |
![]()
Post
#146
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Pedala nu revine greu, doar ca scartaie. Cand ung axul pe care culiseaza furca, merge bine, dar cand se topeste vaselina incepe sa scartaie.
Cu alt cablu de ambreiaj, face la fel. This post has been edited by tr04www: 18 Jun 2013, 11:09 |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
tr04www |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Maine, mi-a promis un prieten de la piese auto un cablu de ambreiaj nou de origine, sa il pun de proba pe masina. Ca am tot uns la furca aia si degeaba, cand se incalzeste motorul tot scartaie.
<span class='edit'>26 Jun 2013, 17:21:</span> Facut proba cu alt cablu nou, de origine. Scartaitul e tot acolo, deci provine 100% din furca. This post has been edited by tr04www: 26 Jun 2013, 16:22 |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
kossak |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 752 Joined: 27 May 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Si eu am schimbat cablul de ambreiaj acum vreo 3 saptamani, la 72k. La mine a scartait bine de tot ala vechi. Cablu am cumparat unul oarecare. A mers fara scartaieli fix o zi apoi iar a inceput, totusi mult mai putin decat cel vechi.
Pe mine m-a deranjat ca n-am mai putut pleca de pe loc fara suturi, zici ca eram incepator. Acum a inceput sa fac aproximativ la fel, e foarte frustrant in trafic bara la bara. Deci cu siguranta e de la furca, va trebui sa ma impac cu gandul asta. Culmea, am mers in weekend cu un logan tot din 2005, cu vreo 110k la bord si la ala mergea perfect ambreiajul... |
--------------------
Honda
Civic
1.8 Sport, ex Dacia Logan 1.4 Laureate "Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"
|
|
tr04www |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
Eu m-am invatat cu el si plec cat de cat bine, dar ma enerveaza la maxim scartaitul ala. Momentan caut vaselina rezistenta la temperaturi ridicate sa ung furca aia.
|
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
kert |
![]()
Post
#150
|
![]() Group: Moderatori Group: Members Posts: 360 Joined: 12 September 12 From: Bucuresti ![]() |
Eu m-am lamurit...
Nu e din cablu, nu e din furca, sau mai bine zis ungerea lor nu elimina scirtiitul si mersul sacadat al pedalei decit pentru un timp (foarte scurt in cazul meu). Ceva se intimpla cu ambreiajul - sint necesare forte mult mai mari de actionare, ceea ce duce la o forta mult mai mare de frecare a cablului in mansonul metalic. Curios este ca problema apare numai cind e cald afara. |
--------------------
dacia
Logan/Sandero Stepway
2006 dci/2017 09Tce-EasyR
- . Daca prin vot am putea schimba ceva, nimeni nu ne-ar mai lasa sa votam - Mark Twain
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 01:11 |