DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Carburator, intrbari

cristicipaian
post 19 Mar 2009, 17:40
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 304
Joined: 9 January 09
From: Tg. Mures




Tot caut de ceva vreme pe aici dar.......na!
Intrebarile mele sunt:
-care sunt simptomele pentru aer fals tras pe sub talpa carburatorului?
- care e ordinea corecta de montare a garniturilor de sub carburator, pata calda?incepand de la galerie.
Multumesc!!!


--------------------
Dacia 1310 L 1999 - MS 04 NWC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 19 Mar 2009, 18:42
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




daca vrei sa vezi care ar fi planeitatea talpei carburatorului la fata locului, scoti garnitura dintre pata calda si carb si vezi daca etanseza bine. in sensul ca daca misti de carb sa nu aiba joc...in fine, m-ai inteles tu. daca nu ti se pare in ordine il iei la pila fara frica. dar inainte de asta ca sa vezi daca trage aer incerci urmatoarele:
-scoti furtunul din T-eu, cel cu duza si il astupi cu degetul. trebuie sa scada turatia.
-o accelerezi pe liber si trebuie sa iti revina la ralanti imediat, nu lin
-desurubezi jiglorul de ralanti. motorul trebuie sa moara instantaneu.
toate astea sunt valabile daca amestecul este reglat cat de cat corespunzator
or mai fi si altele. mai e nu stiu ce spary...dar nu am habar despre el


19 Mar 2009, 18:44:
a...iar de a doua intrebare, nu prea am inteles-o.te referi la ce tipuri de garnituri?

This post has been edited by gangara: 19 Mar 2009, 18:44


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristicipaian
post 19 Mar 2009, 18:46
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 304
Joined: 9 January 09
From: Tg. Mures




este o garnitura mai groasa dintr-un fel de carton, si doua din ceva material gri


--------------------
Dacia 1310 L 1999 - MS 04 NWC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 19 Mar 2009, 18:55
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




cele din material gri despre care vorbesti, material care imi scapa acum denumirea lui, sunt cele care se folosesc, mai ales daca planeitatile sunt bune. dar cele care se gasesc acum prin magazine sunt deplorabile. cele din carton, defapt un fel de carton electrotehnic eu nu am folosit. cred ca se pun doar intre flansa si carb


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
br17rfg
post 19 Mar 2009, 19:14
Post #5


be right back


Group: Members
Posts: 808
Joined: 11 November 07




cele din clingherit parca se numesc...


--------------------
DACIA ................ .....................
to be or not to be...this is the question....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristicipaian
post 19 Mar 2009, 19:17
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 304
Joined: 9 January 09
From: Tg. Mures




intrebarea mea e de la galerie in sus cum se monteaza acele garnituri?mentionez ca astazi am facut planeitatile carburatorului, iar la ora actuala, componentele stau in decarbusolv.Maine urmeaza sa il suflu sub presiune si sa il reansamblez si sa il montez pe masina, de aceea solicit ajutorul colegilor forumisti pentru a-l monta si regla corespunzator sa nu trebuiasca sa fac asta din nou peste o luna.
Multumesc!!!


19 Mar 2009, 20:50:
la reglaj, prima gaura de progresiune trebuie sa ramana descoperita?

19 Mar 2009, 21:19:
E corect? dupa calcului diferentei, imi ramane cursa 1 mm.

19 Mar 2009, 22:36:
nimeni?

This post has been edited by cristicipaian: 19 Mar 2009, 21:36

Attached thumbnail(s)
HPNX0281.JPG ( Size: 896.58k ) Number of downloads: 1818
HPNX0292.JPG ( Size: 880.92k ) Number of downloads: 2053
HPNX0293.JPG ( Size: 966.03k ) Number of downloads: 1876


--------------------
Dacia 1310 L 1999 - MS 04 NWC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut 69-71
post 19 Mar 2009, 21:38
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.933
Joined: 26 January 07
From: SUCEAVA




QUOTE(cristicipaian @ 19 Mar 2009, 21:17)
intrebarea mea e de la galerie in sus cum se monteaza acele garnituri?mentionez ca astazi am facut planeitatile carburatorului, iar la ora actuala, componentele stau in decarbusolv.Maine urmeaza sa il suflu sub presiune si sa il reansamblez si sa il montez pe masina, de aceea solicit ajutorul colegilor forumisti pentru a-l monta si regla corespunzator sa nu trebuiasca sa fac asta din nou peste o luna.
Multumesc!!!
<span class='edit'>19 Mar 2009, 20:50:</span>
la reglaj, prima gaura de progresiune trebuie sa ramana descoperita?

<span class='edit'>19 Mar 2009, 21:19:</span>
E corect? dupa calcului diferentei, imi ramane cursa 1 mm.
*



1. Pui pe galerie , garnitura de clingherit , cea de plastic-presat (care era pe vremuri din textolit ) garnitura de carton presat si carburatorul peste . Daca te uiti bine in " Fundul " carburatorului , are 3 orificii in forma de triunghi , ele trebuie sa fie desfundate .
2.un carburator bun trebuie sa porneasca din prima , daca au fost facute reglajele la rece .( Jicleorul de aer trebuie curatat si montat la loc cu 2,5 ture { doua ture jumate } , dar trebuie sa-i faci si nivelul , intorci capacul carburatorului cu fata in jos si intre plutitor si garnitura de carton trebuie sa fie distanta de o tigara de marime normala , nu subtiri si nici trabucuri . wink.gif-poti sa pui si putina benzina in camera sa nu astepti sa se umple , excl.gif daca pot sa-ti mai fiu de folos , ai nr. meu de tel , stau la dispozitia tuturor , daca e nevoie .0744-555816 Danut Crainiciuc -Suceava .


Aceasta reglare este tehnica , nu dupa cele scrise in carti , vorbesc din proprie expierenta . wink.gif

This post has been edited by danut 69-71: 19 Mar 2009, 21:41


--------------------
Colectionar Dacia 1300 - 0744/555816
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 19 Mar 2009, 22:37
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




garniturile le pui cum a spus danut.

NU TREBUIE sa se vada nici o gaurica de progresiune. ralantiul il reglezi cu clapeta complet inchisa (doar cat sa se sprijine pe parghie pt a nu strica corpul carbului) doar din surubul de amestec.
nu reglezi cu x ture desfacut. il strangi pana motorul da sa moara, apoi il desfaci foarte usor pana cand motorul are un mers frumos si un ralanti bun.
nivelul in cnc poti sa il reglezi intradevar si cu tigara.


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 19 Mar 2009, 22:46
Post #9


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




mai, dar daca facem noi garnituri dintr-un cauciuc, sau din piele n-ar fi sensibil mai bune ca etanseitate decat cele de cauciuc.

adica clingherit - garn piele - pata calda - piele - carb


ce parere aveti?


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 19 Mar 2009, 22:50
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




eu cred ca benzina ataca in timp cauciucul. pielea cred ca e mult prea subtire. iar o garnitura e 1leu.


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 20 Mar 2009, 13:10
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




ma era cam asa ordinea lor:

galerie
garnitura klingherit
tavita carburator
garnitura klingherit
distantier textolo sau plastic
garnitura klingherit
pata calda
garnitura din carton
carburator

clapeta de acceleratie inclinata la 85 de grade, fix deasupra primei gauri de prgresiune trebuie sa stea


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mishujkl
post 20 Mar 2009, 13:26
Post #12


posts: 0,25


Group: Members
Posts: 231
Joined: 25 June 07
From: sv




Exceptand "elica", cam asta ar fi ordinea http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1168294

This post has been edited by mishujkl: 20 Mar 2009, 13:28


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut 69-71
post 20 Mar 2009, 14:04
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.933
Joined: 26 January 07
From: SUCEAVA




QUOTE(tzepesch @ 20 Mar 2009, 00:46)
mai, dar daca facem noi garnituri dintr-un cauciuc, sau din piele n-ar fi sensibil mai bune ca etanseitate decat cele de cauciuc.

adica clingherit - garn piele - pata calda - piele - carb
ce parere aveti?
*




Garniturile facute de cauciuc (se dizolva in benzina ) , iar cea de piele - de fapt in ambele cauzuri isi modifica proprietatile initiale in timp - contra indicat . Daca erau bune , puneau constructorii . wink.gif


--------------------
Colectionar Dacia 1300 - 0744/555816
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 20 Mar 2009, 16:09
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




@Mr_Devil83: "clapeta de acceleratie inclinata la 85 de grade, fix deasupra primei gauri de prgresiune trebuie sa stea".
adica prima gaurica sa fie descoperita,nu?
pai si ce treaba am mai facut daca la ralanti motorul se alimenteaza din progresiune?


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristicipaian
post 21 Mar 2009, 19:47
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 304
Joined: 9 January 09
From: Tg. Mures




e posibil sa am relanti instabil daca furtunul ce pleaca din t-ul carburatorului la capacul culbutorilor, e fisurat?


--------------------
Dacia 1310 L 1999 - MS 04 NWC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 22 Mar 2009, 00:46
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




sub nici o forma. la poti sa il scoti din si din t-eu. multi care au motorul varza si face o gramada de "muci" pun in loc de furtunul ala unul mai flezibil indreptat in jos.
ralanti instabil: aer fals; reglat prost; carb infundat; jiglorul de ralanti necorespunzator; sau partea de aprindere


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 22 Mar 2009, 02:10
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




sau un cilindru unde o supapa nu mai inchide bine si compresia este proasta.

gangara, despre gaura aia vorbeam. Clapeta de acceleratie sta fix deasupra primei.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 22 Mar 2009, 02:22
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




@Mr_Devil83: cu tot respectul insa la carbul mono spre deosebire de cel dublu nu trebuie sa fie descoperita nici o gaurica de progresiune.
se poate regla perfect cu clapeta perfect inchisa. defapt asa trebuie reglat


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 22 Mar 2009, 02:45
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




da?
Nu stiam asta.
eu totdeauna am reglat carbuatorul cu prima gaurica sub clapeta de accelearatie.

Nu m-am gandit la asta niciodata si nici super consumuri nu scot.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 22 Mar 2009, 11:02
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




la carbul dublu prima gaurica de progresiune e atat de jos incat nici nu ai cum sa o lasi nedescoperita. in fine, datorita principiului de functionare iti permite sa folosesti si progresiunea. la difuzorul 2 gaura de progr e mult mai sus si obligatoriu trebuie obturata.
la mono amestecul se regleaza mai "din topor" acest lucru permitandu-ti sa ai clapeta inchisa si un ralanti frumos.

insa la cat spui ca iti consuma motorul tau...ai toata invidia mea si a altora


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristicipaian
post 22 Mar 2009, 16:34
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 304
Joined: 9 January 09
From: Tg. Mures




problema rezolvata!
Reglat culbutori, redemontat, recuratat carburator, reglat aprindere cu stroboscop, reglare amestec, deci merge brici.
Multumesc baieti, daca nu mai e nimic de adaugat, se poate inchide.


--------------------
Dacia 1310 L 1999 - MS 04 NWC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teoX
post 21 Aug 2009, 11:02
Post #22


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 54
Joined: 15 May 09
From: Iasi




QUOTE(gangara @ 19 Mar 2009, 19:42)
-o accelerezi pe liber si trebuie sa iti revina la ralanti imediat, nu lin
*



Daca revine prea lin care ar putea fi cauza ?
De exemplu daca o turez in jur de 2000 (fiind debreiata) scade spre 1200 in cam 20 secunde fara sa mai ajunga la turatia de relanti (reglata la 800).
Am schimbat furtunul + duza, furtunul vacumatic.

Pentru moment am schimbat carburatorul cu un altul de care nu sunt multumit de loc.
Problema a aparut dupa ce mi-am luat o teapa mare la o benzinarie din BT care "semana" cu cele Petrom. 251.gif

Edit:
Am uitat sa mentionez ca fenomenul se intimpla doar cu motorul cald cam dupa 15 minute de functionare.

This post has been edited by teoX: 21 Aug 2009, 11:16


--------------------
ex-Dacia 1300 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefy_stef_2010
post 6 Oct 2009, 17:41
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 14 September 09




cat de deschis, cate ture, tine surubul de la aer din carburator? ce reglaje aveti pe instalatia de gaz? la debit?


--------------------
Dacia 1310 1997 /L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut_09_RWX
post 6 Oct 2009, 18:29
Post #24


Membru...din pasiune


Group: Members
Posts: 143
Joined: 26 January 09
From: olteni-ph




pe benzina.. starngi la maxim... deschizi 3.5 ture daca nu porneste deschizi cate un sfert de tura pana porneste. odata pornita reglezi ralantiul din surub la 900rpm, si de aici la ureche ..te joci cu jiglerul de aer pana obtii o turatie constanta rotunda , daca creste ralantiul in cobori la 850.. 900
pe gaz ... dupa ce ai reglat-o pe benzina o dai pe gaz si tot dupa ureche te joci cu jiglerul ala cam o tura daca dezchizi o gatuiesti iar daca il inchizi va demara mai frumos dar posibil sa pape... oricum conteaza prea putin reglajul aerului la nivelul carb...


--------------------
Dacia 1310 cl break dec 1998, GPL Marini - PH-09-RWX
io nu vreau sa-mi mearga break-u' ca bmw-u'...
io vreau sa mearga... cum vreau io...=))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 6 Oct 2009, 22:04
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




QUOTE(gangara @ 22 Mar 2009, 02:22)
@Mr_Devil83: cu tot respectul insa la carbul mono spre deosebire de cel dublu nu trebuie sa fie descoperita nici o gaurica de progresiune.
se poate regla perfect cu clapeta perfect inchisa. defapt asa trebuie reglat
*




QUOTE(Mr_Devil83 @ 22 Mar 2009, 02:45)
da?
Nu stiam asta.
eu totdeauna am reglat carbuatorul cu prima gaurica sub clapeta de accelearatie.

Nu m-am gandit la asta niciodata si nici super consumuri nu scot.
*



1. Cum se poate regla clapeta de la acceleratie la un anumit unghi ?
2. Iar din cate stiu eu, trebuie sa inchida destul de etans clapeta, adica toate cele 3 gaurele de progresiune.


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut_09_RWX
post 7 Oct 2009, 06:07
Post #26


Membru...din pasiune


Group: Members
Posts: 143
Joined: 26 January 09
From: olteni-ph




salut,
daca aveti carb nou cu clapeta noua in fine fara nici o uzura distanta dintre corpul carb si clapeta va fi foarte mica si motorul nu va putea aspira ... de aici pleaca toata chestia cu 85 de grade si prima gaura de progresiune asta teoretic.
eu recomand: dupa ce a-ti spalat carb bine suflat si restu slefuiti cu smirghel fin zona unde a frecat clapeta pe corp, slefuiti si clapeta astfel incat buzele ei sa nu fie taioase, si:
1) in nici un caz nu reglati ralantiul a.i. clapeta sa fie perpendiculara pe corp pentu ca sfidati principiile aerodinamici si sigur nu va merge bine la ralantii
2)clapeta trebuie sa acopere prima gaura de progresiune minim 50%
3) daca la pornire ralantiul este prea mare verificati in primul rand avansul apoi, apoi etanseitatea cuiului din CNCla jiglerul de aer deschideti maxim o jumatate de tura dupa ce motorul a atins turatia cea mai mare
4) luati in considerare faptul ca voi folositi motorul la o turatie foarte mare fata de ralantiu deci faceti reglajele a.I. sa mearga frumos la turatii mari 4mii -5mii in liber
spor la treaba!!!



--------------------
Dacia 1310 cl break dec 1998, GPL Marini - PH-09-RWX
io nu vreau sa-mi mearga break-u' ca bmw-u'...
io vreau sa mearga... cum vreau io...=))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 8 Oct 2009, 14:42
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Sa inteleg ca, clapeta de acceleratie are stant pe ea cele 85 de grade facand referire la ce ?
- la pozitia de repaus (relanty) ???
- sau la maximum ? (acceleratie maxima) ???

Am cautat in toate cartile aceasta cota, nu am gasit nimica sad.gif


index_1.jpg ( Size: 929.01k ) Number of downloads: 1361


This post has been edited by Adrian_Boy: 8 Oct 2009, 14:47


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 9 Oct 2009, 07:59
Post #28


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




85 GR E DESCHIDEREA maxima a clapetei!!!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul-tm
post 9 Oct 2009, 14:04
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 25 August 09
From: Timisoara




Salutare.Are ceva daca pun silicon rosu intre garniturile de sub carburator? Sau ce ar fi indicat sa se puna intre ele? Multumesc


--------------------
opel astra f-cc 1996 - TM-23-GZV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 9 Oct 2009, 14:46
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




siliconul e f. bun.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 02:02
Forum Renault