DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> instalatia racire dacia 1310, probleme???

ionutalexmatei
post 21 Jun 2009, 20:50
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 21 June 09




Ai spus ca ai schimbat garnitura de chiulasa...si taicameo a facut la fel acum vreo 3000 km; la 1000 km a fost cu ea la mecanic sa restranga la cuplu suruburile; de curand, dupa un drum de 400 km incepuse sa i se incalzeasca in oras si chiar sa scoata bule; a fost cu ea la mecanic, i-a mai strans o data suruburile si se pare ca s-a rezolvat problema smile.gif


--------------------
DACIA 1310L 1999 carburatie,GPL - DJ 08 MAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 22 Jun 2009, 17:44
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




QUOTE(OT-32-GIM @ 21 Jun 2009, 20:40)
nu am termostat ... nici iara nu ii pun ...nu stiu ce sa ii mai fac  mad.gif
*


si la mine fierbea intr-un timp ,luasem un motor de la dezmembrari si fierbea intruna am schimbat garnitura de 2 ori furtune ,radiator si intrun final am dat chiulasa jos acasa si am observat blocu fisurat de curs nu curgea dar permitea intrarea aerului in instalatie


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut L.
post 23 Jun 2009, 09:49
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 884
Joined: 7 February 05
From: Pitesti




unde aveai blocul fisurat? Si eu am probleme, imi scoate bule in vas, am schimbat si chiulasa dar tot nu scap de aerul din instalatie... nu stiu ce sa-i mai fac


--------------------
Renault Megane 3_1.5 dci 110_2012 ***Clio IV 0.9_ 2019
"Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motanpaul
post 23 Jun 2009, 11:57
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 601
Joined: 8 July 08
From: Timisoara




Salutare.Si mie imi scoate bule in vasu de expansiune, chair dupa ce iam bagat ulei nou panther+ aditiv ulei wynn"s stop leak( am pus aditivu deoarece imi curgea ulei pe la baia de ulei).Acum nu stiu daca cauza e aditivul ala.Dar apa nu se incalzeste mai mult decat trebuie, nu mai fiert niciodata. Nu stiu ce mai zic, dacia totdeauna te surprinde cu ceva.


--------------------
Dacia 1310 tx 1986 - tm-06-zsv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut L.
post 23 Jun 2009, 13:08
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 884
Joined: 7 February 05
From: Pitesti




da, dar la mine fluctueaza si teperatura sad.gif urca pana intre cele 2 liniute de sus si apoi coboara la normal cum v-am zis problema asta o am cam de un an de zile si nu i-am dat de cap... am schimbat in cele din urma si chiulasa, si nici o schimbare tot ies bule in vas... o sa cumpar si pata calda de sub carburator, pt ca cineva mi-a zis ca ar putea sa fie si de acolo

23 Jun 2009, 13:09:
am uitat sa zic ca nu mi-a fiert, nu s-au aprins beculetele rosii

This post has been edited by ionut L.: 23 Jun 2009, 13:09


--------------------
Renault Megane 3_1.5 dci 110_2012 ***Clio IV 0.9_ 2019
"Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 23 Jun 2009, 16:29
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




QUOTE(ionut L. @ 23 Jun 2009, 09:49)
unde aveai blocul fisurat? Si eu am probleme, imi scoate bule in vas, am schimbat si chiulasa dar tot nu scap de aerul din instalatie... nu stiu ce sa-i mai fac
*


blocul era fisurat chiar sub pompa de apa (unde depaseste pompa de apa chiulasa )cam la jumatatea cilindrului 4

Nu ai cumva blocu ovalizat?

This post has been edited by vladut88: 23 Jun 2009, 16:31


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muratu
post 23 Jun 2009, 19:51
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 505
Joined: 25 June 06




Stie careva cum functioneaza capacul vasului de expansiune?


--------------------
Daewoo Hyundai Tico Accent 0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI - B-##-JSP B-##-SAK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 23 Jun 2009, 21:09
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Capacul vasului de expansiune are din constructie 2 supape: una permite descarcarea presiunii peste o anumita limita (sistemul e presurizat, asigurand ridicarea temperaturii de fierbere a lichidului de racire, dar presiunea nu poate creste oricat, ar sparge vreun furtun sau l-ar arunca de pe stut, iar pierderea eventuala, masiva, a lichidului ar face probabila griparea). Mai exista o supapa de depresiune: daca aveti aer, sau motorul a fiert, aerul din sistem, fie si numai cel de deasupra lichidului din borcan, s-a dilatat puternic; la racire, sistemul trebuie sa poata corecta depresiunea ce se produce in asemenea situatie, altfel s-ar putea strangula vreun furtun, gatuire circuit, rezulta iar racire proasta.
Asa cum e construita si dimensionata instalatia de Dacia, ar trebui sa functioneze si ne-presurizata (cu capacul nestrans). Cauze ale incalzirii: namol in radiator (daca e vechi, nu se mai spala cu apa simpla si e greu de depistat: inlocuire de proba); probleme la pompa (palete rupte; doar la pompe second hand, sau masini second; defect rar) Termostat blocat, partial sau chiar total inchis (am patit-o eu: exista la unele modele o gaurica de vreo 3 mm pentru circulatia "initiala", suficienta pentru racirea la mersul in palier; la panta, temperatura urca "vazand cu ochii", iar daca panta era mai lunga, fierbea)
Exista si probleme mai "subtile": avansul mic (FOARTE mic!); porneste foarte usor, merge excelent la relanti; e cam puturoasa si consuma mult, dar se practica iarna, sa porneasca repede si sa se incalzeasca cat mai repede, si ramane asa...(patit personal!!!)

Privitor la pulsatia in borcan: da, mai exista aer in instalatie. Explicatia: pompa impinge mai energic la turarea motorului apa in motor si comprima punga de aer (scade in borcan). La scaderea turatiei, punga se dilata la presiunea atmosferica si impinge apa inapoi in borcan.

Scaderea apei, numai in mers, fara urme: pierde pe la un stut de imbinare cu un furtun, intr-o zone de presiune produsa de pompa de apa (in special pe la furtunul in care e termostatul: radiatorul are "celulele" din tevi destul de subtiri si in plus gatuirea termostatului contribuie la pierdere semnificativa de presiune) Zona e destul de fierbinte si se evapora pe masura ce iese (nu curge tare, dar picaturile alea se aduna!) (vezi ca mai sunt si alte furtune care pleaca din acel "nod"!)( e posibil sa trebuiasca sa inlocuiti furtunul, materialul imbatraneste si devine rigid, nu se mai muleaza; e posibila si corodarea metalului, care-l face prea neregulat ca sa se mai poata etansa - eu am schimbat un corp de pompa de apa din cauza stutului mare pe care se pune furtunul cu termostatul!)

Dacia, mereu surprinzatoare!
Spor la lucru!

This post has been edited by gti98: 23 Jun 2009, 21:11


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iantela
post 13 Dec 2010, 16:25
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 11 September 10




Salut! Nu stiu daca postez unde trebuie, am observat acum 2 zile ca mi-a crescut apa(antigelul) din borcan si nu stiu de ce! Caldura imi baga, temperatura imi sta la 90 grade totul este bine. Imi puteti da cateva sugestii?? smile.gif Va multumesc


--------------------
Dacia 1310 Li 2000 Li CT-62-GDP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 13 Dec 2010, 17:14
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




e normal ca la cald creste nivelul de apa.este curata apa?nu ai ulei in vasul de expansiune?


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iantela
post 13 Dec 2010, 18:05
Post #41


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 11 September 10




este curata apa, nu am ulei. Deci nu este nici o problema nu?? multumesc


--------------------
Dacia 1310 Li 2000 Li CT-62-GDP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 13 Dec 2010, 18:14
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




nu e problema daca nu ai probleme cu racirea sau cu incalzirea


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iantela
post 13 Dec 2010, 21:09
Post #43


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 11 September 10




nu am nici o problema cu racirea sau caldura...biggrin.gif imi baga caldura maxim! multumesc pentru lamurire. Bafta


--------------------
Dacia 1310 Li 2000 Li CT-62-GDP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cibi25
post 28 Apr 2012, 15:50
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 16 December 08
From: Botosani




Salut am si eu o problema cu instaltia de racire.Se manifesta astfel ,se incalzeste ajunge acul pe rosu sta cateva secunde apoi scade la mijloc, face de cateva ori asa apoi sta pe mijlocul indicatorului, iar in vas apa creste de da pe afara.De aerisit am aerisit-o nustiu de cate ori, am schimbat chiuloasa, garnitura, pompa de apa,termostate o gramada, numai nu am schimbat motorul( cred ca scapam de problema)nici nu stiu ce sai mai fac


--------------------
Dacia Berlina 1999 - BT 27 AIC
A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 28 Apr 2012, 17:53
Post #45


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.219
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Radiatorul (infundat) ?


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cibi25
post 28 Apr 2012, 18:13
Post #46


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 16 December 08
From: Botosani




Am curatat si radiatorul si tot asa face


--------------------
Dacia Berlina 1999 - BT 27 AIC
A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leo0608
post 28 Apr 2012, 18:21
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 13 September 08




vezi NU FIE INFUNDAT ceva prin motor
termostatul la cate grade deschide?
incearca si fara termostat si vezi daca mai fierbe


--------------------
logan pentru? 200x - X XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cibi25
post 28 Apr 2012, 20:50
Post #48


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 16 December 08
From: Botosani




am incercat si fara termostat si tot asa face ca si cum ar avea termostat


--------------------
Dacia Berlina 1999 - BT 27 AIC
A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 28 Apr 2012, 20:56
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 5 October 11
From: buzau




nu cumva ai ceva probleme pe la pompa de apa ce daca ai schimbato.ai pus furtulele tur si retur la locul lor.apa in baie iti intra??? si daca zici ca radiator furtune termosatat sunt bune e clara pompa e de vina.cu garnitura la chiulasa cum stai?

This post has been edited by r3d: 28 Apr 2012, 20:56


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cibi25
post 29 Apr 2012, 07:27
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 16 December 08
From: Botosani




apa in ulei nu am furtunele puse la locul lor, garnitura se prezinta bine nu arsa sau piscata


--------------------
Dacia Berlina 1999 - BT 27 AIC
A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neacsugabrie
post 29 Apr 2012, 08:57
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 4 September 11




QUOTE(cibi25 @ 29 Apr 2012, 07:27)
apa in ulei nu am furtunele puse la locul lor, garnitura se prezinta bine nu arsa sau piscata
*


Daca esti sigur ca nu sunt probleme la chiuloasa,respectiv garnitura,este posibil,din pacate sa ai inelele de la camasi corodate (daca sunt de cu)sau dezlipite.Atunci cand ai schimbat chiuloasa este posibil sa se fi ridicat o camasa (daca ai invartit un pic motorul fara chiuloasa).


--------------------
dacia solenza 2003/scala
Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cibi25
post 29 Apr 2012, 09:44
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 16 December 08
From: Botosani




de invartit motorul nu l-am invartit asa ca se exclude asta, un mecanic mi-a zis sa nu am o camasa fisurata, acum numai stiu ce sa zic


--------------------
Dacia Berlina 1999 - BT 27 AIC
A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neacsugabrie
post 29 Apr 2012, 09:55
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 4 September 11




QUOTE(cibi25 @ 29 Apr 2012, 09:44)
de invartit motorul nu l-am invartit asa ca se exclude asta, un mecanic mi-a zis sa nu am o camasa fisurata, acum numai stiu ce sa zic
*


Este posibil,oricum problema este la camasi.Nu ai alta solutie decat sa-l desfaci iar.
Multa bafta!


--------------------
dacia solenza 2003/scala
Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 29 Apr 2012, 10:05
Post #54


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




poate ai multa mizerie in motor,intre cilindri,din cauza antigelului de calitate proasta+apa de la robinet/fantana=o mazga/pasta de culoare inchisa care se depune pe camasi si se pietrifica,ele nu se mai racesc suficient si se incing rapid,solutia de a scapa de calamina depusa,ori se desface motoru,si se curata tot,eficacitate100% sau in locu radiatorului,prin partea de jos a pompei de apa se baga apa cu presiune si se porneste motoru,eficacitate cam 50%


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cibi25
post 29 Apr 2012, 12:43
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 16 December 08
From: Botosani




motorul are cam 6 luni de cand a fost facut a mers bine pana acum o saptamana,chestia e ca se ridica acul pana pe rosu si scade de cateva ori apoi sta pe mijloc iar in vasul de expansiune da apa pe din afara


--------------------
Dacia Berlina 1999 - BT 27 AIC
A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 29 Apr 2012, 13:57
Post #56


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




daca ai schimbat;chiulasa,garnitura,pompa apa si tot asa face este o camasa piston fisurata


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 29 Apr 2012, 19:13
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 5 October 11
From: buzau




de curiozitate apa in vas ai puso la nivel???ca daca lai umplut e normal sa dea pa afara.


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cibi25
post 29 Apr 2012, 19:58
Post #58


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 16 December 08
From: Botosani




apa acum e sub nivel si tot o scoate afara din vas


--------------------
Dacia Berlina 1999 - BT 27 AIC
A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 29 Apr 2012, 20:47
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 5 October 11
From: buzau




pai nu ramane decat un singru lucru de facut, dai jos cureua de la alternator(decuplezi pompa de apa).pornesti motoru si vezi daca face la fel.daca ar fi sa fie inele de sub camasi ar baga apa in baia de ulei.garnitura la ciulasa ai puso corect cu semnu top la locul lui.verifica planul chiuloasei,daca toate sunt bune nu ramane decat un cilndru sau mai multi fisurati si asfel cand piston scapa presiune prin acea fisura iti scoate afara apa din motor.


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 29 Apr 2012, 21:52
Post #60


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




r3d cine te invatat pe tine sa pornesti motoru fara curea la pompa de apa,a fost un mare idiot si probabil mai este,si mai spui si la altii sa faca asa ,daca nu stii nu este o rusine,te invatam
respectivu a spus ca da apa afara din vas nu ca intra in ulei,deci.......?


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 15:23
Forum Renault