Putere
![]() ![]() ![]() |
Putere
Reed |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|||
mark`` |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Cum? Ca mi-s curios!
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
kit turbo
|
--------------------
x
y
2009
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#34
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
sau un supercharger, ca sa te ajute mai bine in oras ..
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#35
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Culmea e ca ce-i lipsea lui Marty era cuplul motor , nu puterea!
This post has been edited by einstein1984: 11 Dec 2007, 12:03 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
corbex |
![]()
Post
#36
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
BAIETI, BAIETI, MAI TAIATI DIN COADA PISICII ! pe drumurile nationale nu sint admise pante(rampe) mai mari de 8% ! Ca reper, pe DN 1, intre timisul de sus si predeal, numai pe alocuri declivitatea are 8%, in cea mai mare parte e 7%. Daca declivitatea e mai mare de 8%, soseaua se face in serpentine, nu in linie dreapta. pentru a o reinscrie in cei 8% maxim.
Eu cred ca era vorba de 20 la mie, adica 2,0%, ceea ce e plauzibil, iar comportamentul masinii e cel pe care te-ai astepta sa-l aiba. Portiunile drepte de pe Dealul Negru (soseaua Pitesti-Ramnicu Valcea) au decivitati de 5-6%. Daca daciile noastre cotidiene, indiferent ce nume mai poarta dupa cel de "Dacia", reusesc sa mentina viteza, in treapta a 4-a, pe aceste pante, inseamna ca au motoare si reglaje brici si trebuie tinute departe de mecanici ! Asa cum spune si Einstein, in pante ai nevoie de cuplu (traiasca rudolf diesel !). Daca, totusi, nu dispui de cuplu, il inlocuiesti cu puterea, adica schimbi treapta inferioara si turezi. Sigur, chestia asta tine intre anumite limite. Pentru informare corecta, puterea=cuplu*turatie/k. k fiind o constanta, nu are importanta ce valoare are. Problema e ca cuplul variaza foarte mult in functie de turatie, si cresterea de putere nu e liniara, pe masura ce motorul se supratureaza, se obtine tot mai putina putere cu tot mai mari consumuri. De aceea, puterea unui motor, ca valoare in sine, nu inseamna mare lucru, daca nu e asociata cu turatia la care este masurata. cei 75 cp ai solenzei se obtin la 5250 rpm. deci, cale de consecinta, la cele 2500-3500 rpm, cu care mergem noi in mod obisnuit, avem cam 35-50 de CP. Si din nou vin si zic, traiasca rudolf diesel, ca la motoarele lui, cuplul maxim se atinge intre 1800-2500 rpm, deci, la aceleasi turatii, un diesel de 60 de cai este echivalent cu o benzina de 80 de cai ! El obtine cei 60 de cai la 4000 rpm, turatie la care solenza nu cred ca are mai mult de 60 de cp, dca-i are si pe astia. Scuze daca am deviat de la topic, m-am gindit ca ma inscriu in tema pante/puteri/cupluri. This post has been edited by corbex: 30 Jan 2008, 22:03 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#37
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Corect, dar nu tocmai. "Daca, totusi, nu dispui de cuplu, il inlocuiesti cu puterea, adica schimbi treapta inferioara si turezi." Puterea la roata e aceasi in orice treapta, insa daca nu ai cuplu sa urci cu a 4-a, schimbi in a 3-a si-l multiplici.
O masina cu putere specifica mare (motor cu putere si cuplu mari si usoara) va putea urca panta si cu trepte mari, caci rezerva de putere ii permite. Panta maxima e calculata sa fie urcata la turatia de cuplu maxim in treapta 1. Intr-o treapta de priza directa sau similar (a 4-a la Solniza) panta maxima e in mod uzual 2-3%, rareori atinge 4%. Daca de exemplu o masina cu transmisie automata ataca o panta si viteza incepe sa scada (bilant de forte la roata defavorabil), ea va schimba singura in jos pana gaseste o treapta in care poate mentine viteza constanta sau poate accelera. Mereu e bine sa ataci panta cu o turatie mai mare decat cea de cuplu maxim, caci la scaderea vitezei si implicit a turatiei cuplul motor ca creste, ajungand eventual la echilibru. Daca se ataca panta cu turatie mai mica decat cea de cuplu maxim, la scaderea turatie, daca nu se schimba in jos suficient de prompt, motorul se va opri. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
corbex |
![]()
Post
#38
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Un profesionist va explica intotdeauna mai intuitiv decit un amator. Si, eventual, mai corect.
Tot respectul ! In plus, pantele de pe Dealul Negru le-am apreciat partial ochiometric, partial upa ce a fost in stare sa faca masina pe ele. Deoarece le-am urcat int-a patra, presupun ca nu sint mai mari decit cei 4% mentionati de Einstein. This post has been edited by corbex: 31 Jan 2008, 14:58 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 07:05 |