Mit sau realitate?, Scade eficienta franarii cand AC-ul e pornit?
![]() ![]() ![]() |
Mit sau realitate?, Scade eficienta franarii cand AC-ul e pornit?
apostuviorel |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 4 May 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
|
|||
cristio_79 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Eu nu-mi dau seama ce legatura are una cu alta.Si nu am simtit acest lucru la nici o masina pe care am condus-o in momentul cand AC-ul era cuplat.
|
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
apostuviorel |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 4 May 07 ![]() |
Intreb..nu dau cu paru'
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
|
|
Zippy |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
NU.Ac-ul mananca din puterea motorului, si duce implicit la un consum mai mare de carburant, in rest n-are nici o legatura cu circuitul de franare. Poate influenteaza in vreun fel frana de motor dar putin probabil.
|
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
2014
- B 97 Z I P ] Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#5
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Eu cred ca initiatorul are dreptate. Se reduce eficienta franarii si nu cu putin. Este cam ca principiul volantului ala metalic de la masinutele de jucarie. Aia este piesa care tine in miscare masinuta. Asa si la A/C-ul de la masina. Asta este explicatia prin care masina mai merge o distanta de cativa metri, dupa ce luam contactul, avand A/C-ul cuplat. Asadar, pentru ca masina sa se opreasca, trebuie exercitata o forta mai mare asupra pedalei de frana. Cumulat cu numarul de semafoare/treceri pietoni/intersectii/etc, folosirea A/C-ului reduce eficienta franarii.
!!!! This post has been edited by cristi.r: 12 Jun 2008, 22:23 |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
Bogdy |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 4 December 03 From: Cluj N ![]() |
Compresorul nu actioneaza ca un volant forta de inertie fiind mult mai mica decat forta necesara actionarii!!!!Compresorul face ceea ce-i spune si numele COMPRIMA si pentru a comprima consuma energie,in cazul de fata energia motorului,deci face motorul sa se invarta mai geu deci intr-o proportie infima ajuta la franare.(parerea mea)
|
--------------------
Dacia 1410
/Opel Vectra B2
1998/2002 astept comentarii
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#7
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Parerea mea e ca AC-ul mananca ceva din energia dezvoltata de motor...si atat.
Si farurile si claxonul si pompa de apa si si si....toate consuma cate ceva din energia dezvoltata. Zic eu ca e evident ca farurile sau claxonul nu au nici o legatura cu franarea deci nu vad cum AC-ul ar putea avea. Daca am merge pe ipoteza de mai sus ca AC-ul, din inertie, actioneaza ca un volant atunci probabil va trebui sa acceptam si ca actionarea geamurilor alectrice in timpul franarii scade eficacitatea acesteia....ceea ce e o aberatie. ps. sau pe romaneste spus...ce are sula cu prefectura. This post has been edited by YR-ZBG: 13 Jun 2008, 07:17 |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
klaus |
![]()
Post
#8
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea: eficienta franarii CRESTE atunci cand e AC-ul cuplat. A franarii cu frana de motor.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
mark`` |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Asta vroiam sa zic si eu acum...
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#10
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Corect!!....eficacitatea franei de motor creste odata cu cresterea numarului de consumatori (AC, faruri, etc...)
|
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
vijelie |
![]()
Post
#11
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Acu depinde de fiecare ce intelege prin franare
![]() |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Cand este cuplat A/C-ul , frana de motor este mai lina , chiar si mersul la relanti in treapta 1 si 2 . DAR frana de picior actioneaza MULT mai greu DACA NU se foloseste frana de motor si numai cea de picior . Cat timp A/C-ule ste cuplat , inertia motorului este mult mai mare , iar cresterea si scaderea turatiilor se face mult mai greu .
O alta parere este ca se foloseste A/C-ul atunci cand este f cald , dar tot atunci cand este f cald , in traficul din Bucuresti mai ales si placutele sunt fierbinti si NU prea au timp sa se raceasca , de asta mi se pare ca eficienta franarii scade . Alta impresie este ca atunci cand este pornit A/C-ul , masina se comporta cum era berlina cand avea socul tras , adica tinde sa "fuga" de sub picior , iar efectul franarii nu este atat de pronuntat . Presupun ca efectul asta este dat de ECU , care suplimenteaza puterea consumata de A/C prin cresterea turatiei de relanti si schimbarea regimului de lucru al motorului . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
apostuviorel |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 4 May 07 ![]() |
Eu ma refeream la frana de urgenta. Sa inteleg ca am intuit bine.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
|
|
klaus |
![]()
Post
#14
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 13 Jun 2008, 10:31) DAR frana de picior actioneaza MULT mai greu DACA NU se foloseste frana de motor si numai cea de picior . Cat timp A/C-ule ste cuplat , inertia motorului este mult mai mare , iar cresterea si scaderea turatiilor se face mult mai greu. ![]() 1. Daca folosesti frana de picior fara sa scoti din viteza, atunci e si frana de motor, care e mai puternica cu ac-ul pornit. 2. Daca franezi cu treapta decuplata, ce mai conteaza inertia motorului? (nu intru in detalii ca mi se pare aberant ca are inertie mai mare motorul atunci cand ai cuplat un CONSUMATOR de putere). |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
deconectat |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Nu ai intuit bine. Frana de urgenta e fara ambreiaj, deci cu frana de motor si e mai eficienta cu ac-ul pornit.
LE: Se pare ca tastez cam lent... This post has been edited by deconectat: 13 Jun 2008, 09:41 |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 13 Jun 2008, 09:40) ![]() 1. Daca folosesti frana de picior fara sa scoti din viteza, atunci e si frana de motor, care e mai puternica cu ac-ul pornit. 2. Daca franezi cu treapta decuplata, ce mai conteaza inertia motorului? (nu intru in detalii ca mi se pare aberant ca are inertie mai mare motorul atunci cand ai cuplat un CONSUMATOR de putere). Este un consumator de putere la acceleratie , DAR un adaos f mare la INERTIA motorului si mentinerea vitezei ! Si cu A/C-ul pornit , ai si frana de motor , care DA , este mai puternica decat fara el , DAR daca eu am nevoie sa opresc ACUM si nu am timp sa stau dupa frana de motor , franarea de picior este mai slaba decat daca ar fi decuplat A/C-ul ! ASTA este parerea mea , efect placebo sau nu , eu asta am observat . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
deconectat |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Frana de motor e mai puternica cu ac decat fara, dar compresorul de ac are inertie si tine motorul turat?!
![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by deconectat: 13 Jun 2008, 10:26 |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#18
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Mai eugene...de data asta eu zic ca gresesti.
"E un consumator de energie la accelerare"...corect. "DAR un adaos f mare la INERTIA motorului si mentinerea vitezei ! "...INCORECT. Pentru ca si daca iei piciorul de pe acceleratie AC-ul tot functioneaza, tot consuma deci nu are nici o treaba cu inertia motorului. Ba din contra cand iei piciorul de pe acceleratie cel mai probabil UCE-ul mai compenseaza un pic ca sa nu scada turatia f mult ...probabil de aici senzatia ca fuge de sub picior si de inertie. Dar aia e doar senzatie de inertie pt ca practic UCE-ul mai da niste ture in plus acolo ca sa compenseze consumul AC-ului. Daca voi a-ti verificat si practic AC-ul influenteaza franarea nu pot sa va contrazic, pt. ca eu nu am AC....dar teoretic vorbind AC-ul nu scade eficienta franarii de urgenta. Parerea mea este: 1. ca AC-ul imbunatateste frana de motor 2. La franarea de urgenta (brusca) functionarea AC-ului determina uce-ul sa mareasca relantiul....DAR la o franare de urgenta (brusca) te duci cu picioarele simultan pe frana si ambreiaj...deci anulezi complet efectul motorului. Presupunand ca nu calci ambreiajul...atunci motorul se va opri odata cu blocarea rotilor si DA atunci eficienta franarii va fi mai mica...dar asta din cauza SOFERULUI... Ganditi-va cum ar fi sa franezi la o masina (oricare) pana iti intra in actiune ABS-ul...dar fara sa calci ambreiajul. Pai rotile sunt la limita blocarii...iar UCE-ul se chinuie sa iti mentina relantiul. Ma scuzati dar aici e problema de sofer. This post has been edited by YR-ZBG: 13 Jun 2008, 11:28 |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
vijelie |
![]()
Post
#19
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
@YR-ZBG
Franare de urgenta este actiunea in care se necesita maxim de eficienta pentru oprire, deci se folosesc toate metodele aflate la indemana, inlcusiv frana de motor. Reflexele astea de care spui tu (pedale calcate simultan) sunt rezultatul atat unei scoli de sofer facuta duminica dimineata cat si unei practici defectuoase. De ce generalizezi prostia? |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#21
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Corect ..poate nu m-am exprimat corect...si mi-am editat un pic postul...
Deci parerea mea e ca la SLZ a folosi frana de motor sub 1700 rot/min e cam inutil.... Deci daca la 100km/h iti sare ceva in fara si franezi brusc rotile ti se blocheaza. Daca faci asta fara sa calci ambreiajul denota prostia de care vorbea vijelie la scoala de duminica. Daca ai timp suficient sa franezi progresiv ...asta e alta treaba...si atunci normal ca folosesti si frana de motor...eventual in trepte succesive..etc... dar aia deja nu prea mai e franare de URGENTA....ci o franare mai puternica... Oricum nu vreau sa fac acum teoria chibritului si nici sa dau lectii de condus...mai ales ca probabil sunt multi mai priceputi. Deci cine vrea sa inteleaga ce am vrut sa spun ok...cine vrea sa caute nod in papura...nu are decat. |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
deconectat |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
QUOTE(YR-ZBG @ 13 Jun 2008, 12:26) Deci daca la 100km/h [...] franezi brusc [...] fara sa calci ambreiajul denota prostia de care vorbea vijelie la scoala de duminica. Vijelie zisese exact pe dos: la franare de urgenta apesi pedala din mijloc. Daca nu ai ABS, ai grija sa nu blochezi rotile. NU apesi pedala din stanga! |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
vijelie |
![]()
Post
#23
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
S-a emotionat probabil...
![]() |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#24
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Ce simpatici sunteti....
Am inteles exact ce a spus vijelie....si d'aia am spus contrariu... Adica am spus ca daca trebuie sa franezi brusc (sa blochezi rotile) si faci asta fara sa calci ambreiajul e prostie (dupa parerea mea). Voi spuneti sa franezi brusc FARA sa calci ambreiajul ...DAR sa ai grija sa nu blochezi rotile. Sunt de acord cu voi...dar doar daca ai timp de asta. Daca voi la 60km/h sustineti ca daca la 3-4m in fata va sare unu voi reusiti sa franati treptat...suntei maestri...desi cred ca doar ![]() Eu reconosc ca daca imi sare unu in fata nu mai franez progresiv...ci ii rad o frana si DA...calc si ambreiajul in timpul asta si DA sustin ca nu e o prostie. De franat progresiv se poate pune problema doar daca ai timp ...dar in scurt va garantez ca 99% din persoane indeasa piciorul in frana. |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
deconectat |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
Eu nu am zis nimic de franat progresiv. Calci puternic frana. Cand auzi ca se blocheaza rotile o eliberezi usor, apoi apesi iar...asa cum face abs-ul, doar ca mai rar (pt ca nu poti sa apesi atat de repede pe pedala). Te asigur eu ca nu moare motorul daca faci asa.
Ideea este ca daca rotile sunt blocate se lungeste mult distanta de franare si nici nu mai ai directie. |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
argon |
![]()
Post
#26
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mikemaniack |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Maniac Group: Members Posts: 357 Joined: 8 April 08 From: Bucuresti ![]() |
Si mie la fel mi se intampla .Cand am AC pornit scade franarea.Ma nerveaza AC-ul asta in afara de comfort are n-spemii de dezavantaje.. scade putearea motorului, frana la fel, consum mai mare.
|
--------------------
BMW
320D
TOURING EX SOLENZA CLIMA 2004
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#28
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
Argon...eu chiar am recunoscut ca nu pot...daca imi sare ceva in fata in scurt rad o frana si gata...cine zice ca o calca, o mai lasa si tot asa...ori e super meserie ori vorbeste sa n-adoarma.
Eu zic ca in scurt nu apuca nici Sumaher sa o calce si sa o elibereze cand blocheaza si tot asa....dar ma rog...sunt unii care sustin ca ei pot... Eu nu pot...eu in scurt am franat si gata... This post has been edited by YR-ZBG: 13 Jun 2008, 13:44 |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(mikemaniack @ 13 Jun 2008, 14:28) Si mie la fel mi se intampla .Cand am AC pornit scade franarea.Ma nerveaza AC-ul asta in afara de comfort are n-spemii de dezavantaje.. scade putearea motorului, frana la fel, consum mai mare. Pai de ce ti-ai mai luat masina cu AC?Ai dat o gramada de bani in plus si nu-ti place.Sa nu zici ca mergi cu geamurile deschise si nu pornesti AC-ul. Sincer sa fiu,de cateva veri de cand merg cu AC,am fost tot timpul racit,dureri de cap,o data mi-a intepenit si gatul.Si nu merg cu el dat la maxim rece.Nu sunt rau de caldura,nu prea suport soarele.Folosesc mai mult la drumurile exterioare. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
crocky |
![]()
Post
#30
|
![]() daciot/renaultist Group: Members Posts: 214 Joined: 4 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu inteleg cum va scade voua eficienta franarii cu aerul pornit.
In primul rand, cum bine s-a zis, cand iei piciorul de pe acceleratie, adica faci frana de motor, se simte mult mai bine franarea masinii cand ai aerul pornit. Cel putin la mine zici ca "pica in bot". Si nu e valabila chestia ca aerul e oprit de catre calculator la turatii prea mici ca sa nu se opreasca motorul? Deci la o frana "de urgenta"... |
--------------------
Dacia/Renault
Sandero Stepway II/Laguna II
0.9TCe/1.9dCi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th July 2025 - 13:39 |