DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Mit sau realitate?, Scade eficienta franarii cand AC-ul e pornit?

apostuviorel
post 12 Jun 2008, 20:59
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 4 May 07




Este adevarat faptul ca eficienta franarii scade in momentul in care este cuplat aerul conditionat?

Astept parerile dumneavoasta!


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 12 Jun 2008, 21:03
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Eu nu-mi dau seama ce legatura are una cu alta.Si nu am simtit acest lucru la nici o masina pe care am condus-o in momentul cand AC-ul era cuplat.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apostuviorel
post 12 Jun 2008, 21:22
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 4 May 07




Intreb..nu dau cu paru'


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zippy
post 12 Jun 2008, 21:43
Post #4


Membru din 2003


Group: Members
Posts: 917
Joined: 26 October 03
From: Bucuresti




NU.Ac-ul mananca din puterea motorului, si duce implicit la un consum mai mare de carburant, in rest n-are nici o legatura cu circuitul de franare. Poate influenteaza in vreun fel frana de motor dar putin probabil.


--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.| VW JETTA 2014 - B 97 Z I P ]
Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 12 Jun 2008, 22:22
Post #5


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Eu cred ca initiatorul are dreptate. Se reduce eficienta franarii si nu cu putin. Este cam ca principiul volantului ala metalic de la masinutele de jucarie. Aia este piesa care tine in miscare masinuta. Asa si la A/C-ul de la masina. Asta este explicatia prin care masina mai merge o distanta de cativa metri, dupa ce luam contactul, avand A/C-ul cuplat. Asadar, pentru ca masina sa se opreasca, trebuie exercitata o forta mai mare asupra pedalei de frana. Cumulat cu numarul de semafoare/treceri pietoni/intersectii/etc, folosirea A/C-ului reduce eficienta franarii.













































!!!!

This post has been edited by cristi.r: 12 Jun 2008, 22:23


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdy
post 12 Jun 2008, 22:50
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 4 December 03
From: Cluj N




Compresorul nu actioneaza ca un volant forta de inertie fiind mult mai mica decat forta necesara actionarii!!!!Compresorul face ceea ce-i spune si numele COMPRIMA si pentru a comprima consuma energie,in cazul de fata energia motorului,deci face motorul sa se invarta mai geu deci intr-o proportie infima ajuta la franare.(parerea mea)


--------------------
Dacia 1410 /Opel Vectra B2 1998/2002
astept comentarii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YR-ZBG
post 13 Jun 2008, 07:16
Post #7


membru sufletist


Group: Members
Posts: 814
Joined: 4 April 07




Parerea mea e ca AC-ul mananca ceva din energia dezvoltata de motor...si atat.
Si farurile si claxonul si pompa de apa si si si....toate consuma cate ceva din energia dezvoltata.
Zic eu ca e evident ca farurile sau claxonul nu au nici o legatura cu franarea deci nu vad cum AC-ul ar putea avea.
Daca am merge pe ipoteza de mai sus ca AC-ul, din inertie, actioneaza ca un volant atunci probabil va trebui sa acceptam si ca actionarea geamurilor alectrice in timpul franarii scade eficacitatea acesteia....ceea ce e o aberatie.


ps. sau pe romaneste spus...ce are sula cu prefectura.

This post has been edited by YR-ZBG: 13 Jun 2008, 07:17


--------------------
Dacia Sandero 2009
Slz....buna masina...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 13 Jun 2008, 09:10
Post #8


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Parerea mea: eficienta franarii CRESTE atunci cand e AC-ul cuplat. A franarii cu frana de motor.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 13 Jun 2008, 09:11
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




Asta vroiam sa zic si eu acum...


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YR-ZBG
post 13 Jun 2008, 09:15
Post #10


membru sufletist


Group: Members
Posts: 814
Joined: 4 April 07




Corect!!....eficacitatea franei de motor creste odata cu cresterea numarului de consumatori (AC, faruri, etc...)


--------------------
Dacia Sandero 2009
Slz....buna masina...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 13 Jun 2008, 09:16
Post #11


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Acu depinde de fiecare ce intelege prin franare wink.gif


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 13 Jun 2008, 09:31
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Cand este cuplat A/C-ul , frana de motor este mai lina , chiar si mersul la relanti in treapta 1 si 2 . DAR frana de picior actioneaza MULT mai greu DACA NU se foloseste frana de motor si numai cea de picior . Cat timp A/C-ule ste cuplat , inertia motorului este mult mai mare , iar cresterea si scaderea turatiilor se face mult mai greu .

O alta parere este ca se foloseste A/C-ul atunci cand este f cald , dar tot atunci cand este f cald , in traficul din Bucuresti mai ales si placutele sunt fierbinti si NU prea au timp sa se raceasca , de asta mi se pare ca eficienta franarii scade .
Alta impresie este ca atunci cand este pornit A/C-ul , masina se comporta cum era berlina cand avea socul tras , adica tinde sa "fuga" de sub picior , iar efectul franarii nu este atat de pronuntat . Presupun ca efectul asta este dat de ECU , care suplimenteaza puterea consumata de A/C prin cresterea turatiei de relanti si schimbarea regimului de lucru al motorului .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apostuviorel
post 13 Jun 2008, 09:36
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 4 May 07




Eu ma refeream la frana de urgenta. Sa inteleg ca am intuit bine.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 13 Jun 2008, 09:40
Post #14


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(marius80_eugen @ 13 Jun 2008, 10:31)
DAR frana de picior actioneaza MULT mai greu DACA NU se foloseste frana de motor si numai cea de picior . Cat timp A/C-ule ste cuplat , inertia motorului este mult mai mare , iar cresterea si scaderea turatiilor se face mult mai greu.
*

blink.gif
1. Daca folosesti frana de picior fara sa scoti din viteza, atunci e si frana de motor, care e mai puternica cu ac-ul pornit.
2. Daca franezi cu treapta decuplata, ce mai conteaza inertia motorului? (nu intru in detalii ca mi se pare aberant ca are inertie mai mare motorul atunci cand ai cuplat un CONSUMATOR de putere).


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 13 Jun 2008, 09:40
Post #15


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Nu ai intuit bine. Frana de urgenta e fara ambreiaj, deci cu frana de motor si e mai eficienta cu ac-ul pornit.

LE: Se pare ca tastez cam lent...

This post has been edited by deconectat: 13 Jun 2008, 09:41


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 13 Jun 2008, 10:12
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 13 Jun 2008, 09:40)
blink.gif
1. Daca folosesti frana de picior fara sa scoti din viteza, atunci e si frana de motor, care e mai puternica cu ac-ul pornit.
2. Daca franezi cu treapta decuplata, ce mai conteaza inertia motorului? (nu intru in detalii ca mi se pare aberant ca are inertie mai mare motorul atunci cand ai cuplat un CONSUMATOR de putere).
*



Este un consumator de putere la acceleratie , DAR un adaos f mare la INERTIA motorului si mentinerea vitezei !
Si cu A/C-ul pornit , ai si frana de motor , care DA , este mai puternica decat fara el , DAR daca eu am nevoie sa opresc ACUM si nu am timp sa stau dupa frana de motor , franarea de picior este mai slaba decat daca ar fi decuplat A/C-ul !

ASTA este parerea mea , efect placebo sau nu , eu asta am observat .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 13 Jun 2008, 10:26
Post #17


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Frana de motor e mai puternica cu ac decat fara, dar compresorul de ac are inertie si tine motorul turat?! blink.gif huh.gif huh.gif blink.gif

This post has been edited by deconectat: 13 Jun 2008, 10:26


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YR-ZBG
post 13 Jun 2008, 10:58
Post #18


membru sufletist


Group: Members
Posts: 814
Joined: 4 April 07




Mai eugene...de data asta eu zic ca gresesti.
"E un consumator de energie la accelerare"...corect.
"DAR un adaos f mare la INERTIA motorului si mentinerea vitezei ! "...INCORECT.

Pentru ca si daca iei piciorul de pe acceleratie AC-ul tot functioneaza, tot consuma deci nu are nici o treaba cu inertia motorului. Ba din contra cand iei piciorul de pe acceleratie cel mai probabil UCE-ul mai compenseaza un pic ca sa nu scada turatia f mult ...probabil de aici senzatia ca fuge de sub picior si de inertie. Dar aia e doar senzatie de inertie pt ca practic UCE-ul mai da niste ture in plus acolo ca sa compenseze consumul AC-ului.

Daca voi a-ti verificat si practic AC-ul influenteaza franarea nu pot sa va contrazic, pt. ca eu nu am AC....dar teoretic vorbind AC-ul nu scade eficienta franarii de urgenta.
Parerea mea este:
1. ca AC-ul imbunatateste frana de motor
2. La franarea de urgenta (brusca) functionarea AC-ului determina uce-ul sa mareasca relantiul....DAR la o franare de urgenta (brusca) te duci cu picioarele simultan pe frana si ambreiaj...deci anulezi complet efectul motorului.
Presupunand ca nu calci ambreiajul...atunci motorul se va opri odata cu blocarea rotilor si DA atunci eficienta franarii va fi mai mica...dar asta din cauza SOFERULUI...

Ganditi-va cum ar fi sa franezi la o masina (oricare) pana iti intra in actiune ABS-ul...dar fara sa calci ambreiajul. Pai rotile sunt la limita blocarii...iar UCE-ul se chinuie sa iti mentina relantiul. Ma scuzati dar aici e problema de sofer.

This post has been edited by YR-ZBG: 13 Jun 2008, 11:28


--------------------
Dacia Sandero 2009
Slz....buna masina...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 13 Jun 2008, 11:05
Post #19


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




@YR-ZBG

Franare de urgenta este actiunea in care se necesita maxim de eficienta pentru oprire, deci se folosesc toate metodele aflate la indemana, inlcusiv frana de motor.
Reflexele astea de care spui tu (pedale calcate simultan) sunt rezultatul atat unei scoli de sofer facuta duminica dimineata cat si unei practici defectuoase.
De ce generalizezi prostia?


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 Jun 2008, 11:09
Post #20


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(YR-ZBG @ 13 Jun 2008, 11:58)
pana iti intra ABS-ul...
*



unde sa-ti intre??? in fine, ABS-ul 'intra' atunci cand pui contactul/pornesti motorul icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YR-ZBG
post 13 Jun 2008, 11:26
Post #21


membru sufletist


Group: Members
Posts: 814
Joined: 4 April 07




Corect ..poate nu m-am exprimat corect...si mi-am editat un pic postul...

Deci parerea mea e ca la SLZ a folosi frana de motor sub 1700 rot/min e cam inutil....

Deci daca la 100km/h iti sare ceva in fara si franezi brusc rotile ti se blocheaza. Daca faci asta fara sa calci ambreiajul denota prostia de care vorbea vijelie la scoala de duminica.

Daca ai timp suficient sa franezi progresiv ...asta e alta treaba...si atunci normal ca folosesti si frana de motor...eventual in trepte succesive..etc...
dar aia deja nu prea mai e franare de URGENTA....ci o franare mai puternica...
Oricum nu vreau sa fac acum teoria chibritului si nici sa dau lectii de condus...mai ales ca probabil sunt multi mai priceputi.

Deci cine vrea sa inteleaga ce am vrut sa spun ok...cine vrea sa caute nod in papura...nu are decat.




--------------------
Dacia Sandero 2009
Slz....buna masina...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 13 Jun 2008, 11:35
Post #22


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




QUOTE(YR-ZBG @ 13 Jun 2008, 12:26)
Deci daca la 100km/h [...] franezi brusc [...] fara sa calci ambreiajul denota prostia de care vorbea vijelie la scoala de duminica.
*


Vijelie zisese exact pe dos: la franare de urgenta apesi pedala din mijloc. Daca nu ai ABS, ai grija sa nu blochezi rotile. NU apesi pedala din stanga!


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 13 Jun 2008, 11:37
Post #23


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




S-a emotionat probabil... coffee_spitsk.gif


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YR-ZBG
post 13 Jun 2008, 12:17
Post #24


membru sufletist


Group: Members
Posts: 814
Joined: 4 April 07




Ce simpatici sunteti....
Am inteles exact ce a spus vijelie....si d'aia am spus contrariu...
Adica am spus ca daca trebuie sa franezi brusc (sa blochezi rotile) si faci asta fara sa calci ambreiajul e prostie (dupa parerea mea).

Voi spuneti sa franezi brusc FARA sa calci ambreiajul ...DAR sa ai grija sa nu blochezi rotile.

Sunt de acord cu voi...dar doar daca ai timp de asta.

Daca voi la 60km/h sustineti ca daca la 3-4m in fata va sare unu voi reusiti sa franati treptat...suntei maestri...desi cred ca doar bla bla bla.gif

Eu reconosc ca daca imi sare unu in fata nu mai franez progresiv...ci ii rad o frana si DA...calc si ambreiajul in timpul asta si DA sustin ca nu e o prostie.
De franat progresiv se poate pune problema doar daca ai timp ...dar in scurt va garantez ca 99% din persoane indeasa piciorul in frana.


--------------------
Dacia Sandero 2009
Slz....buna masina...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deconectat
post 13 Jun 2008, 12:41
Post #25


Membru cu avatar de sezon


Group: Members
Posts: 1.116
Joined: 11 January 05
From: Brasov




Eu nu am zis nimic de franat progresiv. Calci puternic frana. Cand auzi ca se blocheaza rotile o eliberezi usor, apoi apesi iar...asa cum face abs-ul, doar ca mai rar (pt ca nu poti sa apesi atat de repede pe pedala). Te asigur eu ca nu moare motorul daca faci asa.
Ideea este ca daca rotile sunt blocate se lungeste mult distanta de franare si nici nu mai ai directie.


--------------------
logan 1.6 8v ambition .
Ex. DSN Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 Jun 2008, 12:43
Post #26


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(YR-ZBG @ 13 Jun 2008, 13:17)


Daca voi la 60km/h sustineti ca daca la 3-4m in fata va sare unu voi reusiti sa franati treptat...suntei maestri...
*




sa nu-mi zici ca tu reusesti, oricum vrei, brusc, treptat, cu abs sau fara...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikemaniack
post 13 Jun 2008, 13:28
Post #27


Membru Maniac


Group: Members
Posts: 357
Joined: 8 April 08
From: Bucuresti




Si mie la fel mi se intampla .Cand am AC pornit scade franarea.Ma nerveaza AC-ul asta in afara de comfort are n-spemii de dezavantaje.. scade putearea motorului, frana la fel, consum mai mare.



--------------------
BMW 320D TOURING
EX SOLENZA CLIMA 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YR-ZBG
post 13 Jun 2008, 13:43
Post #28


membru sufletist


Group: Members
Posts: 814
Joined: 4 April 07




Argon...eu chiar am recunoscut ca nu pot...daca imi sare ceva in fata in scurt rad o frana si gata...cine zice ca o calca, o mai lasa si tot asa...ori e super meserie ori vorbeste sa n-adoarma.

Eu zic ca in scurt nu apuca nici Sumaher sa o calce si sa o elibereze cand blocheaza si tot asa....dar ma rog...sunt unii care sustin ca ei pot...

Eu nu pot...eu in scurt am franat si gata...

This post has been edited by YR-ZBG: 13 Jun 2008, 13:44


--------------------
Dacia Sandero 2009
Slz....buna masina...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 13 Jun 2008, 14:21
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




QUOTE(mikemaniack @ 13 Jun 2008, 14:28)
Si mie la fel mi se intampla .Cand am AC pornit scade franarea.Ma nerveaza AC-ul asta in afara de comfort are n-spemii de dezavantaje.. scade putearea motorului, frana la fel, consum mai mare.
*


Pai de ce ti-ai mai luat masina cu AC?Ai dat o gramada de bani in plus si nu-ti place.Sa nu zici ca mergi cu geamurile deschise si nu pornesti AC-ul.
Sincer sa fiu,de cateva veri de cand merg cu AC,am fost tot timpul racit,dureri de cap,o data mi-a intepenit si gatul.Si nu merg cu el dat la maxim rece.Nu sunt rau de caldura,nu prea suport soarele.Folosesc mai mult la drumurile exterioare.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crocky
post 13 Jun 2008, 16:15
Post #30


daciot/renaultist


Group: Members
Posts: 214
Joined: 4 October 04
From: Bucuresti




Eu nu inteleg cum va scade voua eficienta franarii cu aerul pornit.
In primul rand, cum bine s-a zis, cand iei piciorul de pe acceleratie, adica faci frana de motor, se simte mult mai bine franarea masinii cand ai aerul pornit. Cel putin la mine zici ca "pica in bot".
Si nu e valabila chestia ca aerul e oprit de catre calculator la turatii prea mici ca sa nu se opreasca motorul? Deci la o frana "de urgenta"...


--------------------
Dacia/Renault Sandero Stepway II/Laguna II 0.9TCe/1.9dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th July 2025 - 11:01
Forum Renault