DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Concurs Honda Ecochallenge, A participat cineva?

C a t a l i n
post 22 Apr 2009, 10:12
Post #31


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Don't tell everybody, it's secret! smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bicosu
post 22 Apr 2009, 10:14
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Ironick, imi poti explica tu cum poti scoate consum mai bun la un logan 1.6 benzina? In afara de mersul subturat, constant, fara frana si anticipand tot?


--------------------
Dacia Logan Ambition 2007 - B-*******
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Apr 2009, 10:14
Post #33


-


Group: Members
Posts: 22.737
Joined: 19 April 05
From: Romania




as avea niste trick-uri, da merita doar daca castig ceva.
iti doresc succes in competitie

This post has been edited by IRONICK: 22 Apr 2009, 10:20


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bicosu
post 22 Apr 2009, 10:22
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Cred ca le cunosc deja pe toate, voiam doar sa stiu cum se comporta un Diesel comparativ cu masina mea pe benzina.
Ceea ce este clar si demonstrat in practica e ca mersul cu viteza mica in treapta superioara iti ofera un consum minim, asta la loganul meu.
Faptul ca nu trebuie sa calc frana pentru ca automat pierd energie pe care o voi recastiga doar aducand un aport mai mare de benzina, asta stiam.
Faptul ca in frana de motor peste 1500/1400 turatii am consum 0, il stiu.
Faptul ca trebuie sa accelerez extrem de lent si constant, il stiu si pe asta.
Ca trebuie oprit motorul la semafor cand ai de asteptat mai mult de x secunde este stiut.
Ca e mai bine sa rulez in spatele unei masini la distanta foarte mica pentru a reduce forta de frecare cu aerul se stie.
Ce altceva poti sa ne inveti?
Daca stiai mai multe, probabil in loc de Gerhard Plattner se vorbea de tine in ziare, nu crezi?
Eu asteptam raspunsuri care sa ma ajute, gen sub 1300 rot/min la diesel deja calc de injectie baga carburant extra pentru a mentine motorul in miscare, sau altceva asemanator.
Sper totusi sa-mi dai idei noi, pana sambata mai am ceva timp pentru a invata si experimenta.
Iit pot oferi doar multumiri smile.gif

This post has been edited by bicosu: 22 Apr 2009, 10:25


--------------------
Dacia Logan Ambition 2007 - B-*******
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 22 Apr 2009, 10:26
Post #35


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Exemplificare: traseul în CT e de 40 km dus -întors, cu limita de viteză legală de minim 70 km/h. Cu ce treaptă propui să se parcurgă, având în vedere că limita de timp este de 1 oră? Sau, mai ușor, cam la ce turație a motorului? Cutia e manuală cu 6 trepte. smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Apr 2009, 10:28
Post #36


-


Group: Members
Posts: 22.737
Joined: 19 April 05
From: Romania




Astea le stie toata lumea ...

Iti mai spun una, dar mai sunt destule pentru genul asta de competitie: accelerand in curbe ai consum mai mare decat in linie dreapta. Diferenta este mica, dar se aduna la final.

Iar la recunoasterea traseului trebuia sa iti formezi o strategie. Era bine sa il faci in aceeasi zi sa vezi valorile de trafic. Probabil ca asta ai si facut.


QUOTE(bicosu @ 22 Apr 2009, 11:22)
Daca stiai mai multe, probabil in loc de Gerhard Plattner se vorbea de tine in ziare, nu crezi?
Nu ma cred atat de destept, dar asta nu insemna ca oricine altcineva nu se pricepe mai bine decat mosul ala.


This post has been edited by IRONICK: 22 Apr 2009, 10:31


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bicosu
post 22 Apr 2009, 10:29
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Limita de viteza legala e maxim 70 probabil, nu cred ca este instituita limita minima pe acel traseu.
Va trebui sa scoti o medie de de 40 km/h, probabil cu 60-70 daca rulezi este de ajuns, daca se poate in ultima treapta fara a fi foarte subturat motorul ar fi ok.
Eu asa as parcurge traseul. Poate gresesc si au altii idei mai bune.
Bafta!

Da, accelerand in curbe si in panta obtii consum mai mare.
Eu in panta nu accelerez, incerc sa ridic usor usor piciorul de pe acceleratie fara a pierde viteza prea multa. Bineinteles, dupa ce inainte de urcare mi-am luat putin avant din timp.

Traseul l-am facut duminica, concursul va fi sambata, deja stiu unde se vor forma mici ambuteiaje, sunt 2 sensuri giratorii la care voi incetini din timp pentru a intra in ele fara a frana si totusi avand posibilitatea sa ma asigur si sa cedez trecerea masinilor cu prioritate.

Probabil exista altii care se pricep mai bine, dar la teorie. In practica mosul a demonstrat ca poate scoate acel consum pe distanta mare, cu trafic si fara sa o ia razna mergand ca un melc.

This post has been edited by bicosu: 22 Apr 2009, 10:34


--------------------
Dacia Logan Ambition 2007 - B-*******
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 22 Apr 2009, 10:40
Post #38


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




În treapta a 6 la 60 km/h ai avea aprox 1200 rpm smile.gif... De ce să mergi cu 60-70 ?

This post has been edited by MAERSK: 22 Apr 2009, 10:41


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bicosu
post 22 Apr 2009, 10:54
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Este o forta care se opune deplasarii masinii, frecarea cu aerul si solul. Peste o anumita viteza (60-70 consider eu), motorul va trebui sa manance mai mult carburant pentru a invinge aceasta forta.


--------------------
Dacia Logan Ambition 2007 - B-*******
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Apr 2009, 13:40
Post #40


-


Group: Members
Posts: 22.737
Joined: 19 April 05
From: Romania




Vezi ca viteza de pe bord indicata de ace este un pic diferita fata de realitate. Aia reala este un pic mai mica.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Apr 2009, 13:41
Post #41


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(bicosu @ 22 Apr 2009, 10:54)
motorul va trebui sa manance mai mult carburant pentru a invinge aceasta forta.
*




nu mult mai mult decat daca merge subturat. Nu mersul subturat e cheia, erau niste regului de la reno/dacia eco, sunt valabile si la Honda.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Apr 2009, 13:51
Post #42


-


Group: Members
Posts: 22.737
Joined: 19 April 05
From: Romania




duminica am avut drum c-ta > buc
4,5% pana la intrare pe autostrada, pe urma a crescut la 4,6% ca am mers la 105-110
viteza medie ... nu mai stiu, trebuie sa ma uit
turatie ... nu am mers subturat, nu scad mai niciodata sub 2000rpm

de ce? pentru ca decat sa depasesc la greu ca se intorceau toti acasa, am preferat sa merg linistit. nu am tinut neparat sa consum putin, pur si simplu nu m-am grabit. nu am respectat nici macar 20% din regulile unui mers economic. am mers in rand cu lumea, am preferat pe autostrada banda 1, decat sa fac depasiri in scurt.

This post has been edited by IRONICK: 22 Apr 2009, 13:55


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bicosu
post 22 Apr 2009, 13:57
Post #43


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Argon, regulile alea erau probabil pentru a obtine consumul declarat de producator, dar aici ideea e de a obtine mult sub consumul declarat.
Ca sa mergi cum zice Ironick drum drept pe autostrada la viteza constanta cu 4.6 consum e ok, dar sa scoti sub 4 trebuie sa o subturezi la greu.
Eu consumul de 4.3 l-am scos in regim mixt, pana la iesirea din bucuresti/chitila sunt cativa km buni din cei 20.


--------------------
Dacia Logan Ambition 2007 - B-*******
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 22 Apr 2009, 13:57
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(IRONICK @ 22 Apr 2009, 10:49)
Pana acum numai tampenii pe topicul asta.


Exemplificare 1 tongue.gif
QUOTE(argon @ 21 Apr 2009, 09:20)
daca opresti motorul nu ai frane, directie, samd.
*



Exemplificare 2 doh.gif
QUOTE(Mr_Devil83 @ 21 Apr 2009, 18:36)
La dacia 1300 orice ai face si cu motorul oprit tot iti consuma. Poate doar daca opresti motorul si calci ambreajul.
*







--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Apr 2009, 13:58
Post #45


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




si care e tampenia in prima parte atotcunoscatorule?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 22 Apr 2009, 14:00
Post #46


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Eh, mai conteaza? radmasa.gif


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Apr 2009, 14:02
Post #47


-


Group: Members
Posts: 22.737
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(bicosu @ 22 Apr 2009, 14:57)
Ca sa mergi cum zice Ironick drum drept pe autostrada la viteza constanta cu 4.6 consum e ok
Drumul are ~230km si nu toti sunt pe autostrada. Cand am ajuns la intrare in Buc traficul s-a blocat. Un cap de pod facut zob si consumul mi-a crescut ca mai mult am stat pe loc decat am mers. Da nu mai stiu, trebuia sa ma uit.

Nu strica sa mearga un prieten in fata sa iti deschida drumul echipat un un walkie-talkie smile.gif ... dar probabil se prind, au si ei observatori

This post has been edited by IRONICK: 22 Apr 2009, 14:07


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bicosu
post 22 Apr 2009, 14:10
Post #48


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Ma gandeam sa merg la aspiratie dupa un prieten, dar se vede din avion intentia smile.gif
Apropo Ironick, ce masina ai?
Eu minim Constanta-Bucuresti am reusit 5.2 mers constant cu 100 cu Logan 1.6


--------------------
Dacia Logan Ambition 2007 - B-*******
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Apr 2009, 14:13
Post #49


-


Group: Members
Posts: 22.737
Joined: 19 April 05
From: Romania




Logan 1.4


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 22 Apr 2009, 14:22
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.194
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




Moama ce consumuri SF au astia...na. 5.4 % cu masina plina (concediu) si AC tot timpul ca muream naibii, erau afara 35 de grade...viteza cam 70 si ceva medie...1.4 benzina. Daca ii scoteam pe toti din masina si opream AC-ul cat lua ?????????

Am vazut 4.2 cu un Tico acum 10 ani. Fara AC. N-am condus eu. Metoda plinului.

Inteleg ca e vorba de un concurs, totusi eu va recomand sa mergeti asa...
1) de la viteza de 60 kmh
2) forja la maxim pana la 110 la ora (4 secunde)
3) deccelerare pana la 60 pe distanta de 1 km ( sa zicem 1 minut)
4) iar forja pana la 100 (x secunde)
daca o tineti in frana de motor cred ca ia mai putin, momentele alea de accelerare practic tind la zero fata de durata franei de motor...4 sec / 60 sec = 0.06
Deci eu unul cam asa conduc cand merg la consum.

This post has been edited by axabrt: 22 Apr 2009, 14:30


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bicosu
post 22 Apr 2009, 14:30
Post #51


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Sunt consumuri mici pentru ca s-a mers la consum, in mod normal eu scot extraurban cam 6.5-8 la stilul meu de mers, iar urban 11.

Zilele astea a fost mai liber si am consum urban de 7, dar ma chinui rau de tot sa merg asa smile.gif

Axabrt, nu cred ca asta este solutia pentru consum mic, accelerare si frana de motor, mai ales cand ai si niste limite de viteza de respectat.

This post has been edited by bicosu: 22 Apr 2009, 14:34


--------------------
Dacia Logan Ambition 2007 - B-*******
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 22 Apr 2009, 15:28
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 22 Apr 2009, 14:58)
si care e tampenia in prima parte atotcunoscatorule?
*



Daca opresti motorul AI si frane si directie doar ca functioneaza mai greoi. wink.gif ...deci ce spui tu poate fii catalogat ca...tamp icon_mrgreen.gif ...dezimformare


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bicosu
post 22 Apr 2009, 16:20
Post #53


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Maersk, te rog mult sa povestesti cum a decurs drive-test-ul, ce consum si timp ai scos si ce consumuri au reusit ceilalti.
Multumesc.


--------------------
Dacia Logan Ambition 2007 - B-*******
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Apr 2009, 16:50
Post #54


-


Group: Members
Posts: 22.737
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(axabrt @ 22 Apr 2009, 15:22)
Inteleg ca e vorba de un concurs, totusi eu va recomand sa mergeti asa...
1) de la viteza de 60 kmh
2) forja la maxim pana la 110 la ora (4 secunde)
3) deccelerare pana la 60 pe distanta de 1 km ( sa zicem 1 minut)
4) iar forja pana la 100 (x secunde)
daca o tineti in frana de motor cred ca ia mai putin, momentele alea de accelerare practic tind la zero fata de durata franei de motor...4 sec / 60 sec = 0.06
Deci eu unul cam asa conduc cand merg la consum.
*



Uite aici tampenie mare!


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Apr 2009, 17:00
Post #55


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(OAP @ 22 Apr 2009, 15:28)
Daca opresti motorul AI si frane si directie doar ca functioneaza mai greoi.  wink.gif ...deci ce spui tu poate fii catalogat ca...tamp icon_mrgreen.gif ...dezimformare
*


scuza-ma dar interpretarea ta e de 2 bani, ai inteles foarte bine ce am vrut sa spun, sunt unele masini la care trebuie doi sa invarta de volan cu motorul oprit, si frana cu ambele picioare si abia se simte, daca tie ti se pare ca in cazul asta se poate spune ca ai directie si frane, esti tam....., pardon, dezimformat blush.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 22 Apr 2009, 17:26
Post #56


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Gata cu etapa 2! smile.gif

Am fost al 3-lea intrat în concurs, în ordinea programării, care nu e exact cea de pe site... Până la mine cel mai mic consum a fost 5.1 %. Orele 14-15, trafic aglomerat. Procedura mi s-a părut foarte profesionistă, la fel și oamenii. Începând cu actele de drive test, ce includ casco, deci în caz de ceva șoferul nu plătește, decât dacă e băut.

În fine, se fac poze bordului cu display-ul computerului, unde se atașează o foiță cu numărul de concurs. Se pozează și se trec pe foaie, semnate și contrasemnate, kilometrajul total, tripurile și consumurile la pornirea motorului, la startul pe traseul cronometrat, la punctul intermediar (de întoarcere), la sosire, și în parcarea dealerului.

Rezultatele mele: distanța totală parcursă pe traseul cronometrat: 42 Km. Timpul de parcurgere: 47 min 07 sec. Viteza medie: cam 54 Km/h. Consum mediu 4.5 % tongue.gif
E rezonabil zic eu, pentru o mașină din gama SUV, de 1687 Kg, cu transmisie 4x4 permanentă, ce are un consum mediu extraurban dat de producător: 5.7 %.

Cred că se putea ceva mai bine, dar nu cu mult. Probabil 4.3 dacă aș mai avea o șansă.
Stilul de condus adoptat: accelerări destul de rapide în trapta a 3-a, iar apoi direct treapta a 5-a pentru menținerea vitezei, oricum nu am coborât sub 1700 rpm. N-am vrut să folosesc CC. Am oprit farurile și climatizarea, dar am păstrat radio-ul. smile.gif

Să vedem, duminică se încheie etapa la CT.

blush.gif

This post has been edited by MAERSK: 22 Apr 2009, 18:47


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bicosu
post 22 Apr 2009, 17:49
Post #57


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Felicitari!
Eu voi adopta cred ca stilul abordat si cu masina personala, accelerari lente in treptele 1-2-3-4 iar apoi a 5-a pentru mentinerea vitezei.

Sper sa ne vedem in finala si, cine stie, poate vom face chiar echipa smile.gif


--------------------
Dacia Logan Ambition 2007 - B-*******
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 22 Apr 2009, 17:52
Post #58


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Așa să fie! Eu mă gâdeam să merg acum pe traseu să incomodez concurența. smile.gif

Oricum, după părerea mea, conducând subturat, nu consumi puțin. Eventual să accelerezi rapid și apoi mers subturat, dar depinde de traseu, și de viteza medie pe care ți-o propui.

This post has been edited by MAERSK: 22 Apr 2009, 17:59


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bicosu
post 22 Apr 2009, 17:57
Post #59


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




Hahahah, nici nu m-am gandit la asta smile.gif Sa incomodezi concurenta smile.gif)))
Cu a 5-a la ce viteza ai mers constant?


--------------------
Dacia Logan Ambition 2007 - B-*******
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 22 Apr 2009, 18:01
Post #60


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




N-am mers constant pentru că nu prea am putut din cauza traficului.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 22:16
Forum Renault