Ulei motor
![]() ![]() ![]() |
Ulei motor
ursul_bipolar |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.667 Joined: 23 July 08 ![]() |
|
||
--------------------
Toyota
RAV4
HSD Elegance 2018 Toyota Highlander HSD Exclusive 2022
|
|||
sky79ct |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 27 November 07 ![]() |
Multumesc
Initial am sperat sa scap de sunetul scos de tacheti si pot spune ca e o imbunatatire. Doar in momentul cand merg mai sportiv si ating mai des 4000 de turatii se aude motorul mai galagios ... Ma gandeam ca ar ajuta un aditiv mai bun sa scap de tot de tacanitul ala care am observat ca e o problema generala.. Dar daca nu se recomanda sa ii pun aditiv o sa il las asa . Si cu benzina de Rompetrol am obs ca se aude mai silentios motorul. |
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- CT xx SKY
|
|
Valman |
![]()
Post
#63
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
@annem
QUOTE a. Nu uita ca E7J vrea numai Dacia Oil Plus Extra 10W40 API SJ b. cu fosfor. a. Dacia a recomandat SJ, nu SM. Esti veriga slaba, la revedre, drum bun. b. Pleonasm, agramatule. Toate normele contin P. QUOTE Cine a zis ca uleiurile moto nu sint si auto Coteala asta scolareasca, iti taie craca si mai repede. Daca uleiurile moto sunt inclusiv auto, care-i motivul pt care ai afirmat sus si tare exclusivitatea auto, la postul 41 ? "normele API SJ, SL, SM sint norme de clasificare uleiuri exclusiv auto". Exclusiv auto nu inseamna inclusiv moto, ci doar auto. QUOTE Cu Leganza, si altele: Tot n-am inteles ce treaba are acest model de masina cu mine. Inteleg sa deturnezi un intreg topic de la tema lui, tratand achizitia mea, imaginarele ei nevoi pe care eu ar trebui sa i le rezolv, inteleg sa te preocupe specificul urbei mele si alte "on topicitati" de gen, dar nu inteleg catusi de putin, ce treaba am eu cu acest model de masina. Desi nu vedeam relevant, nu ma deranja daca spuneai Vectra. Asadar ? QUOTE a. Vad ca esti un om cu studii, b. chiar si prin strainataturi. c. Te chinui sa fie totul bine, d. esti la locul tau e. si ai extrem de multe calitati. f. Din pacate nu m-am inselat: verticalitatea nu e deloc o calitate a ta. a. adevarat. b. fals. c. nu ma chinui, imi iese din prima. d. desigur, am o adresa. e. nu extrem de multe dar destule si nimic deosebit, ca toata lumea. f. in ce consta testul verticalitatii, sub ce criterii l-ai stabilit si in ce masura implica informatiile aduse de mine pe acest topic ? Simplu fapt ca te-am urecheat regulat, nu face ca afirmatiile mele sa-si piarda valoarea de adevar, din principiu. Daca ai un dram de logica, ar trebui sa admiti acest simplu lucru. Problema e ca daca-l admiti, intreaga ta lalaiala off topic cu muscaturile de dos si insistentele felatii indecente, raman fara acoperire. De unde rezulta ca daca doresti acoperirea lor (si o doresti), esti completamente lipsit de logica. ![]() ![]() Iti reexplic pt ca am mari dubii ca intelegi usor, istoria scurtei noastre discutii nerecomandandu-te in acest sens. Falsitatea sau veridicitatea unei afirmatii, nu rezida-n caracterul care-l atribui tu interlocutorului. De pilda, tu pt mine esti un demagog, semidoct, suficient, indolent, galagios, agramat, ilogic, incoerent, incontinent, naiv. Cat despre coloana vertebrala - esti un baistruc care mai are de evoluat de la increngatura mollusca. Dar ori de cate ori ai spus ceva usor de verificat ca fiind adevarat, mi-am scos palaria si din principiu nu tratez ceea ce spui prin prisma prejudecatilor de care dai tu dovada. De fiecare data plec de la premisa ca interlocutorul poate avea dreptate, indiferent de parerea mea prealabila despre el. Si chiar daca nu are, niciodata nu trec la ad hominem neconditionat. Dar si daca as trece, nu as insista inutil. Si mai pe scurt : "sula n-are treaba cu prefectura", cel putin nu pe termen lung. ![]() Cand raspunzi la intrebarile : a. de ce n-a recomandat Dacia intre 2002/2005 SL sau mai ales SM, atat timp cat E7J s-a vandut in acea perioada ? b. de ce se mai produce SL, SJ, SH daca SM e bun la toate ? QUOTE(sky79ct @ 7 May 2009, 08:47) Imi place ca sunteti foarte informati in privinta uleiurilor. Dar as vrea sa veniti cu un top al celor mai bune uleiuri recomandate pentru solenze si toata lumea ar fi fericita. Nu se poate face un top deoarece din punct de vedere al recomandarii (de catre fabricant) exista doar un singur ulei. In alta ordine de idei, orice top este extrem de subiectiv avand la baza exclusiv experienta utilizatorilor. Dat fiind ca fiecare motor e suspus unei utilizari particulare, ceea ce poate merge bine la tine, nu merge bine la mine. Sau folosim impreuna acelasi lucru, dar utilizam motoarele diferit. Evident ca rezultate vor diferi si ele intr-o anumita masura. Desigur nu inseamna ca in linii mari nu poate exista un consens, dar acest nu are caracter stiintific. Pur si simplu trebuie sa incerci cu mentiunea ca trebuie sa respecti recomandarile fabricantului. QUOTE(einstein1984 @ 7 May 2009, 15:43) Eu unul sunt de acord ca uleiurile mentionate de anem sunt foarte bune. Uleiurile indicate de @annem sunt contrazise de recomandarea fabricantului, date fiind conceptia motorului si necesitatile sale. Uleiurile SM sunt destinate unei categorii de motoare de ultima generatie, a caror aliaje si sisteme catalitice indeplinesc norme in consecinta. De asemenea, vascozitatea (la cald) si destinatia Long Life a uleiurilor respective, din nou sunt nepotrivite pt E7J sau in cel mai bun caz o risipa de bani. @sky79ct Sky, barbarul din nord te sfatuieste sa respecti ceea ce spune fabricantul si sa ignori la maximum "mesterii" de serviciu superavangardisti. Pt Solenza ta foloseste 5/10W40 API SJ sau SL. Cel mai bun brand ? As fi subiectiv. ![]() QUOTE(ursul_bipolar @ 7 May 2009, 15:49) a. Vreti sa faceti dintr-un amarat de motor racheta? b. puneti frate un ulei bun 10w40 asa cum scrie in carte c. CLAR: MOTORUL ASTA MERGE BINE CU ULEI 10W40 CA ASA L-AM GANDIT NOI.... ce mai vrem? a. Cum sa nu ? Avem pe aici doctori, savanti in miniatura si lectori naivi de documente API, care chiar cu asta se ocupa. ![]() b. Pardon. Indraznesti a-l contrazice pe guru @annem ? ![]() c. Gresit. Vrem sa mearga perfect cu SM-uri, LL-uri si 0W30-uri. ![]() ![]() Sper sa fiu inteles corect. E un pamflet adresat unor terti. ![]() This post has been edited by Valman: 7 May 2009, 20:00 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
turturel |
![]()
Post
#64
|
![]() membrisor Group: Members Posts: 1.385 Joined: 2 May 08 From: Braila ![]() |
on topic..eu folosesc elf evolution sxr 5w40..il am de circa 7 mii km..inainte am avut castrol magnatec 10w40 semi sintetic..mi se pare ca elful e mai silentios un pic si ca se comporta conform indicativilor mai bine la rece. il schimb la max 10 mii km. daca nu ma insel e sintetic..sau cel putin 75 % sintetic..parca citisem undeva pe net..nu mai stiu unde
offtopic: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Supernova
2003 confort
|
|
cristivls |
![]()
Post
#65
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 13 November 07 ![]() |
Sal la toata lumea!
ma prind si eu in 'hora' si va spun ca am folosit pana acum un ulei Aral 10w40 Api Sl/Cf Acea A3,B3(made in Germany) fara alti aditivi . Eu cred ca uleiul a fost destul de bine ales... ( ca in carte -pe care o am ) , dar (urmeaza un dar ![]() Ps: ma fersc de uleiuri made in U.E. ( castrol etc...) Va multumesc! |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala
|
|
ramsen |
![]()
Post
#66
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
QUOTE(cristivls @ 22 May 2009, 13:55) Sal la toata lumea! ma prind si eu in 'hora' si va spun ca am folosit pana acum un ulei Aral 10w40 Api Sl/Cf Acea A3,B3(made in Germany) fara alti aditivi . Eu cred ca uleiul a fost destul de bine ales... ( ca in carte -pe care o am ) , dar (urmeaza un dar ![]() Ps: ma fersc de uleiuri made in U.E. ( castrol etc...) Va multumesc! te salut daca iti merge motorul cu acest ulei mergi in continuare pe el...eu merg pe ElF de cind este masina -2004- dar cu o mica exceptie ca acum folosesc ulei ELF Evolution SXR 5w - 40 si il tin 10.000km...deci mergi tot pe el |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(cristivls @ 22 May 2009, 14:55) Sal la toata lumea! ma prind si eu in 'hora' si va spun ca am folosit pana acum un ulei Aral 10w40 Api Sl/Cf Acea A3,B3(made in Germany) fara alti aditivi . La fel folosesc si eu si sunt foarte multumit. Este un ulei multigrad, asa ca nu vad de ce ai folosi uleiuri in functie de anotimp. Nu ai de ce sa-l schimbi, mergi cu el ca este foarte bun. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
AleXuTzU_Tau |
![]()
Post
#68
|
![]() ReCharGe Group: Members Posts: 321 Joined: 18 January 08 From: HoNoLuLu ![]() |
sal,,,,am tot citit pe aici si cam toti baga ulei "mai eftin"....eu de cand am luato de 2 ani ap...ii bag numai CASTROL.....este "scump" ...intradevar fata de celelalte.....da sunt foarte multumit...... masina mere foarte bine.....nu ca am prea multi bani ....da dasta am luat de la inceput si cred ca o sa o tin numai pe dasta....
This post has been edited by AleXuTzU_Tau: 22 May 2009, 17:54 |
--------------------
Monster TrucK
Solenza Clima
2222
- B-03-FGO Ma Dau In Barci Si Tu Nu Vezi Asta
|
|
Valman |
![]()
Post
#69
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE(cristivls @ 22 May 2009, 14:55) 1. am folosit pana acum un ulei Aral 10w40 Api Sl/Cf Acea A3,B3(made in Germany) fara alti aditivi . Eu cred ca uleiul a fost destul de bine ales... ( ca in carte -pe care o am ) 2. dar (urmeaza un dar ![]() 3. Eu merg servici casa si cam atat schimbul de ulei i-l fac cam la 8000km cam o data pe an ! 4. Ps: ma fersc de uleiuri made in U.E. ( castrol etc...) 1. Uleiul este bine ales. 2. Daca cea mai mare parte a rulajului il faci la amiaza, stai mult in intersectii si-i mai dai si turatii mari, ia in calcul un 5W50 sau 10W50. Daca insa ai pornit dimineata si inca odata seara, ramai la 10W40. Pt iarna, in Dobrogea n-avem de multa vreme -20 de grade. Asadar 10W40 e suficient. Daca insa ai porniri frecvente chiar si la -10/-15 grade, ia in calcul un 5W40. 3. E foarte bine ca-l schimbi la 8000 km. 4. Nu e neaparat o regula ca produsele c-o provenienta neclara dar sub un nume mare, sa fie de slaba calitate. Dar nu-i mai putin adevarat ca la un moment dat au patruns pe piata produse contrafacute sau produse sub licenta ale unor nume mari, care erau slabe calitativ. |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
cristivls |
![]()
Post
#70
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 13 November 07 ![]() |
Mai sus zicea cineva ca nu-l intereseaza banii daca uleiul este bun , nici pe mine dar decat sa dau pe un Castrol made in UE mai bine pe un Aral made in Germany -singurul made in Germany de la Carefour (restul made in UE sau cel mai bine in Tucia). Zic si eu parerea ca tot ce este made in UE ca si provenienta este dubios .........
Cu masina merg dim la serv si tot dim spre casa , dar si un pic prin oras cand este si amiaza inevitabil.... La totate sfaturile care mi le-ati dat eu concluzionez ca am sa-mi pastrez uleiul si-l voi schimba la 8000km ca-i mai bine ! Totusi cat timp isi mentine uleiul 'doar' schimbat proprietatile in motor pana sa fie nevoie sa-l schimb? Va multumesc! This post has been edited by cristivls: 22 May 2009, 21:41 |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala
|
|
Valman |
![]()
Post
#71
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
1. Pretul unui produs (inclusiv ulei de motor) nu garanteaza calitatea. Poti da mai multi bani pe un ulei, platind de fapt reclama lui bombastica si nimic altceva. Un ulei bun nu se verifica dupa pret, ci dupa calitatile lui demonstrate in timp (vorbim de marci consacrate). In concluzie, pretul nu e normativ.
2. Da, ramai la 10W40 schimbat la 8000 km. Cam 7000-8000 km e viata unui ulei semisintetic in conditii de rulaj urbane. Masina a mers cu Aral de cat e fabricata ? |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
ramsen |
![]()
Post
#72
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
va salut
eu merg pe ElF de cind este masina -2004- dar cu o mica exceptie ca acum folosesc ulei ELF Evolution SXR 5W- 40 si il tin 10.000km...este bine sau rau?? |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
cristivls |
![]()
Post
#73
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 13 November 07 ![]() |
Precizez ca masina a mers ceva vreme pe Castrol si dupa am schimbat uleiul eu pe Aral. Sunt primii 7000km si ceva cu Aral , dar mai nou cand pronec prima data se cam aude aiurea 5-10 sec un fel de bataie , ceeace nu se intampla cu Castrol , deasemeni vad ca am mai scazut nivelul la ulei un pic in baie ( iar la Castrol nu s-a intamplat ). Tot mia mult inclin spre Castrol cu toate ca nu-mi place ploveninta 'made in UE'!
|
--------------------
dacia
solenza
2003/scala
|
|
Valman |
![]()
Post
#74
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
Experienta mea cu Aral a fost una destul de neplacuta (la prima si singura utilizare). Se evapora usor si lasa depuneri. Si nu era din lot contrafacut. Tind sa cred ca Aral-ul de altadata nu mai vine la noi, mai ales ca acum e sub BP Group unde brand-ul premium e Castrol. Deci provenienta e o chestiune relativa, caz in care dintre cele doua, eu prefer Castrol "made in EU" decat Aral "made in Germany".
Daca ai fost mai multumit de Castrol treci inapoi la el (Magnatec 10W40) sau poti incerca si Valvoline DuraBlend 10W40 la un pret mult mai bun (cca 26 RON/l). Eu merg cu Valvoline de multa vreme pe mai multe masini (4 benzina si 1 diesel) si n-am avut motive sa ma plang. Si daca are importanta, e fabricat in Olanda. Dar vei gasi si loturi din SUA pe piata romaneasca. Cati km are masina ? This post has been edited by Valman: 24 May 2009, 08:31 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
fixxxer |
![]()
Post
#75
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 25 March 09 ![]() |
Trecerea de la Castrol la Valvoline am facut-o de cand aveam vehea masina (DSN) si de atunci am ramas pe Valvoline pentru ca am incredere in provenienta. Aral nu am pus si nu as pune niciodata pentru ca tot aud pareri negative despre el si din pacate nu neavizate. Faptul e fapt, se consuma si gata. Bafta!
|
--------------------
Dacia
Logan 1.6 mpi
2009
|
|
i96nds |
![]()
Post
#76
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Va rog sa nu va luati la bataie. Simpla lupta de idei e suficienta.
Trebuie sa pastrati limitele in aceasta disputa. Va rog sa va ganditi si la evolutia naturala a uleiurilor - de la SJ la SL si SM. La fel cum nu se mai produce Dacia 1300 si 1310. Nu ne putem pune in calea evolutiei. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
cristivls |
![]()
Post
#77
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 13 November 07 ![]() |
Da am uitat sa precizez ca 'implineste ' 47.000km si e din 2003 , am luat-o second hand si cel dinainte folosea Castrol forula RS nu stiu ce specificatii are .... Am schimbat imediat uleiul pe ce scria in carte . Sa revin la Rs formula sau sa trec la Magnatec ??? Deja se comlica problema!
![]() Va salut! This post has been edited by cristivls: 24 May 2009, 20:11 |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala
|
|
Valman |
![]()
Post
#78
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
Probabil folosea Castrol Formula RS 10W-60. Bun ulei dar scump si destul de inutil daca folosea masina in conditii normale de exploatare. Treci la Magnatec 10W40 daca provenienta si pretul nu ridica obiectii.
Ai alternative la : 1. Valvoline DuraBlend 10W40 (Olanda/SUA). 2. Texaco Havoline Extra 10W40 (Spania/Belgia). 3. Liqui Moly Super Leichtlauf 10W40 (Germania). 4. Motul 6100 Synergie 10W40 (Franta). 5. OMV BIXXOL Extra 10W40 (Austria). 6. Elf Competition ST 10W40 (Romania). 7. Total Quartz 7000 10W40 (Romania). 8. Mobil Super S 10W40 (Turcia). 9. MOL Dynamic Max 10W40 (Ungaria). Si lista poate fi mai lunga. Sa tot alegi. ![]() This post has been edited by Valman: 24 May 2009, 22:15 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
cristivls |
![]()
Post
#79
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 13 November 07 ![]() |
De cand ma tot documentez de ulei ptr Solentza mea tot nu m-am lamurit clar ce sa-i bag , si in plus ma adancesc in necunoscut !
![]() Dar am observat ca Castrol 10w60 Edge are specificatia API SJ/CF!!!!!!!!!!! Nu SL ca majoritatea !!!! Castrol Magnatec 10w40 este SL/CF!!!!! Dar tot Castrol dar mai are un 10w40 GTX tot cu SL/CF !!!!! Eu mai merg din cand in cand prin tara iar in depasiri urc motorul si la 4000-4500 ture ( e in caracterul oricarui om sa-si mai faca de cap cand si cand ![]() -in cazul care merg mai 'tare' (90%oras-max 4000ture si 10%afara-4500ture max) e indicat Castrol Edge 10w60 ? Este fullsintetic? Aaa am spus ca pana sa iau eu masina a mers cu uleiul asta? -care este diferenta ( eu nu am gasit nici una) intre Castrol 10w40 Magnatec si GTX ????? Care e mai bun de pus? Va multumesc! http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7027415 http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7027375 http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7027067 AAA si recomandarea de la Castrol : [url=http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9024084&contentId=7044829] Sunt mai multe greseli acolo L la baia ulei 2.9 real cu tot cu ulei in filtru pus, uleiul la cutie 75w80 este real. Alta problema am schimbat uleiul la cutie 75w80 cu 75w90 ( LiquiMolly GL4/GL5)are acceasi specificatie? Mecanicul a zis ca e ok ! Oare ??? This post has been edited by cristivls: 25 May 2009, 22:44 |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala
|
|
Valman |
![]()
Post
#80
|
![]() B, C, CE, D Group: Members Posts: 267 Joined: 10 April 09 ![]() |
QUOTE(cristivls @ 25 May 2009, 23:32) 1. De cand ma tot documentez de ulei ptr Solentza mea tot nu m-am lamurit clar ce sa-i bag , si in plus ma adancesc in necunoscut ! 2. Dar am observat ca Castrol 10w60 Edge are specificatia API SJ/CF!!!!!!!!!!! Nu SL ca majoritatea !!!! 3. Castrol Magnatec 10w40 este SL/CF!!!!! Dar tot Castrol dar mai are un 10w40 GTX tot cu SL/CF !!!!! 4. a. Eu mai merg din cand in cand prin tara iar in depasiri urc motorul si la 4000-4500 ture ( e in caracterul oricarui om sa-si mai faca de cap cand si cand ) b. -in cazul care merg mai 'tare' (90%oras-max 4000ture si 10%afara-4500ture max) e indicat Castrol Edge 10w60 ? c. Este fullsintetic? 5. -care este diferenta ( eu nu am gasit nici una) intre Castrol 10w40 Magnatec si GTX ????? Care e mai bun de pus? 6. Sunt mai multe greseli acolo L la baia ulei 2.9 real cu tot cu ulei in filtru pus, uleiul la cutie 75w80 este real. 7. Alta problema am schimbat uleiul la cutie 75w80 cu 75w90 ( LiquiMolly GL4/GL5)are acceasi specificatie? Mecanicul a zis ca e ok ! Oare ??? 1. Nu e deloc greu : respecti manualul tinand cont si de conditiile de rulaj, daca acestea prezinta niste particularitati extreme. Din ce spui, utilizezi masina in mod normal. Deci un 10W40 SJ/SL de la un brand recunoscut pt calitatea produselor sale si atat. 2. Din ce stiu eu se face inclusiv SL. Chiar daca iei un SJ nu e nicio problema, dat fiind sistemul catalitic (Euro 2) de pe Solenza. Daca aveai Euro 4 era o problema. 3. Legat de clasele de aditivare, foloseste SJ sau SL. Din ce stiu eu, gama GTX se adreseaza motoarelor mai vechi, trecute de 100.000 km. 4. a. Majoritatea facem la fel. ![]() b. Nu e necesar. Platesti prea mult pt nimic obligatoriu. c. Da. Numai ca daca faci schimbul anual sau la 8000 km, un sintetic nu prea se justifica. Ala il pui daca vrei sa-l schimbi la cel putin 15.000 km sau peste 1 an. 5. Aditivii dar probabil si uleiul de baza. 6. Legat de cat ulei se pune in baie. Unii pun 3 litri, dar eu nici la Solenza precedenta si nici la asta, n-am pus mai mult de 2.9 litri. Conform indicatiei jojei, n-a fost nevoie. 7. Si vascozitatea si clasa de aditivare si brand-ul sunt Ok. Vara e chiar mai bine W90. This post has been edited by Valman: 26 May 2009, 20:10 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala Valvoline : "Different engines have different needs."
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Deci stii tu sigur ca-n oras trebuie fix la 8000 km
![]() ![]() Pentru motorul de 1.4, codul de pe SN, site-ul MOTUL recomanda ca BEST uleiul 8100 Xcess 5W-40 ![]() Un 75W-90 in cutie are sa cresca pierderile prin barbotaj, printre altele ![]() This post has been edited by dr_mKe: 26 May 2009, 23:03 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
costinelu |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 26 February 09 ![]() |
si totusi... cat ulei trebuie ca sa fac schimbu la solenza?? 3 sau 4 litri?
|
--------------------
dacia
solenza
2004 - clima
- b-65-Kos
|
|
cris06 |
![]()
Post
#83
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Da-i "cautare". Ce motor ai, ca nu-l putem ghici...
![]() |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
aUd_SeMNe |
![]()
Post
#84
|
![]() Megane 3 Group: Members Posts: 125 Joined: 2 September 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 3
1.5 dci 90cp Renault Megane 3 1.5 dci
|
|
ramsen |
![]()
Post
#85
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
jacckk |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 221 Joined: 10 August 07 ![]() |
salut tuturor!am si eu o solenza si de cand este masina(dec 2004-80.000 km) am mers pe Elf 10w40 (nu mai stiu ,dar ma duceam la un magazin dacia/renault si imi da ulei elf cu o cutie albastra de 4 l pe care scria Dacia/Renault,ma rog uleiul de-l recomanda in manual.)De curand am schimbat kitul de distributie si cu okazia asta am zis sa-i bag si ei ce-i mai bun
![]() Vreau sa-i cer parerea in special lui Valman k am observat ca se pricepe mai bine k toti dintre noi,daca am facut o alegere buna. PS:Uleiul vechi il schimbam la 7-8000.Mentionez k am schimbat uleiul k tot auzeam pareri k nu e bun Elful,k e facut in Romania...etc.Masina o exploatez in conditii normale zic eu (fac 8-9000 in 6 luni de zile,km facandu-i in mod egal atat in orash cat si in afara). |
--------------------
Renault
Megane, 1.6 16v, 107CP
2001
- TR 89 DNY
|
|
annem |
![]()
Post
#87
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Trebuie sa recunosc ca ai dreptate. Numai Valman iti poate intelege problemele. Vezi sa-i urmezi sfatul intocmai, altfel nu mai scapi de el.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#88
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
GTX-ul ala nu e cumva ulei mineral? Ca aici apare ca API SM si mieneral http://www.uleiuri.ro/product_info.php?pro...ec71429791ba9bf
This post has been edited by einstein1984: 28 May 2009, 15:25 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
annem |
![]()
Post
#89
|
Omul Gras Group: Members Posts: 401 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
E mineral, dar e bun. Face parte dintr-o clasa ce merge de la 5W20 pina la 20W50.
Castrol e renumit pentru uleiurile minerale vindute drept sintetice. A cistigat si un proces pe tema asta cu Sora 1, apoi a fost pedepsit si luat de Sora 7. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Laureate, 2008 Laureate MCV GPL - Puisor 2011 Laureate MCV GPL - Puisor (de la Dacia)
|
|
ramsen |
![]()
Post
#90
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
QUOTE(jacckk @ 28 May 2009, 12:30) salut tuturor!am si eu o solenza si de cand este masina(dec 2004-80.000 km) am mers pe Elf 10w40 (nu mai stiu ,dar ma duceam la un magazin dacia/renault si imi da ulei elf cu o cutie albastra de 4 l pe care scria Dacia/Renault,ma rog uleiul de-l recomanda in manual.)De curand am schimbat kitul de distributie si cu okazia asta am zis sa-i bag si ei ce-i mai bun ![]() Vreau sa-i cer parerea in special lui Valman k am observat ca se pricepe mai bine k toti dintre noi,daca am facut o alegere buna. PS:Uleiul vechi il schimbam la 7-8000.Mentionez k am schimbat uleiul k tot auzeam pareri k nu e bun Elful,k e facut in Romania...etc.Masina o exploatez in conditii normale zic eu (fac 8-9000 in 6 luni de zile,km facandu-i in mod egal atat in orash cat si in afara). va salut nu stiu cit de bune sint piesele pe care le-ai cumparat tu de la acel prieten dar parerea mea este ca la cureaua de distributie trebuie sa pui una recomandata de Dacia si anume de Bosch(kit distributie-curea Bosch+rola intinzatoare )...filtru de ulei eu folosesc numai de Renault Purflux...si inca ceva daca masina iti mergea destul de bine cu ELF de ce schimbi uleiul pe alta marca??...eu am masina din 2004 si numai Elf s-a bagat in masina(acum eu folosesc ELF 5w -40)... nu trebuie sa iti recomande cineva-Valman-aici noi ne dam cu parerea si cine citeste isi trage concluzia care o vrea si face la masina lui ce crede el ca ii merge mai bine,eu asta iti recomand...BAFTA |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:52 |