distanta, viteza, consum, 3 in 1
![]() ![]() ![]() |
distanta, viteza, consum, 3 in 1
slider2 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
|
||
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#32
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
la relanti trage 0.86L/ ora . Ecu porneste de la 850 s-a vizualizat si asta ... intra automat motorasul pas cu pas in functiune si se autoregleaza tot timpi de injectie.
This post has been edited by djasu82: 7 May 2009, 08:57 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ti3sto |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 7 December 08 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
dar cand fac frana de motor de exemplu la 60 de km la ora din a 4a trec in a 3a turatia e destuld e mare peste 3000 de ture aici nu consuma mai mult????imi e mila de ea cum se aude cand fac frana de motor pare ca e prea turata...
intrebarea est : frana de motor este buna in afara de consum? |
--------------------
Dsn
SuperNova
2000 1.4 -----------Tractari Auto Non Stop -------
Cel mai mic pret, Bucuresti 100Lei Tel :0769797963 |
|
djasu82 |
![]()
Post
#34
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
nu intelegi ca taie injectia cand ai loat piciorul de pe acceleratie ! Frana de motor reduce si uzura franelor fiindca nu le mai soliciti la maxim . Multi cand aveau 1310 si mai au si acuma isi doreau asa ceva la carburator sa le taie relantiul si s-a facut un mic montaj eletronic care actiona o supapa eletromagnetica si taia benzina atunci cand se punea frana de motor iar la 1200 de ture se injecta din nou benzina fiindca era un singur carburator.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Daca faci frana de motor prin retrogradare si turezi motorul "din ambreiaj" fara sa dai un sprit intermediar pentru sincronizarea turatiei cu viteza nu-i pica tocmai bine.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#36
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
nu-i pica bine de aceea nu am nici o problema
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Discul de ambreiaj nu se adapteaza instantaneu
![]() La retrogradare se da sprit intermediar. Chestiune care se invata la scoala de soferi. Pana una alta parca detin unul din cele mai mici consumuri facute in Bucuresti in timpul saptamanii, nu ? |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
tataiedaciotul |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 504 Joined: 20 September 08 From: Bucuresti ![]() |
Odata se numea "dublu ambreiaj".
|
--------------------
Dacia
Solenza
Scala
- B-31-PGD Bucuresti,Dacia Solenza, Scala 2004
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#39
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 7 May 2009, 20:54) Discul de ambreiaj nu se adapteaza instantaneu ![]() La retrogradare se da sprit intermediar. Chestiune care se invata la scoala de soferi. Pana una alta parca detin unul din cele mai mici consumuri facute in Bucuresti in timpul saptamanii, nu ? nu-l deti iar cu spritul nu te sustin fiindca nu are rost . Daca tot spui si susti ca deti consumul cel mai mic la dsn chiar te rog sa faci o filmare direct pe softul ddt 2000 cu sonda cuplata la masina si ne convingi . Eu sustin cea ce imi da prin soft respectiv dupa aceea dupa tablul de bord si in final ce afiseaza la peco. Parametri sunt aproape identici + -0,5% abateri. Oricum conduceti cum doriti fiecare cu stilul lui . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Confunzi putin manevrele. Cutiile cu trepte sincronizate nu au nevoie de dubla debreiere (o sa mai treaca muuuulta vreme pana vedem un dublu ambreiaj pe dacie
![]() Drept urmare mai este nevoie doar de spritul intermediar care "pe vremuri" se dadea intre cele 2 debreieri cand pedala de ambreiaj era scurt eliberata. Motorul nu stie sa-si sincronizeze singur turatia la retrogradare, doar daca nu cumva este un 370 Z ![]() Ia suie intr-o masina RWD si incearca sa treci scurt intr-a 2 la 80 la ora pe intrarea in viraj, fara sprit intermediar, djasu -le sa vezi ce supravirare frumoasa obtii din cauza ca rupi aderenta la trenul spate ![]() In conducerea de zi cu zi micul sprit dat la retrogradare asigura protejarea ambreiajului si o schimbare de viteza lina, fara socuri. This post has been edited by dr_mKe: 7 May 2009, 21:25 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
mitzone |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 24 May 06 From: Bucuresti ![]() |
baieti..ati cam "deraiat" de la subiect.
|
--------------------
Renault
Laguna III GT 4Control
2009
- -- -- --
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
N-am derapat deloc. Discutam despre tehnica corecta de retrogradare. Retrogradarea este folosita pentru a spori efectul franei de motor la o anumita viteza. Frana de motor reduce consumul. Suntem in grafic
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
robyvol33 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 809 Joined: 5 May 07 ![]() |
baieti multumesc pentru explicati acum stiu de ce consuma mai mult <din cauza voastra> ca ma-ti inbunit cu tehnici diverse
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
opel astra 1.7cdti
ex.dacia supernova 1.4
2001 Urasc trufia,minciuna si prostia
|
|
Tince1290 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru cititor Group: Members Posts: 1.795 Joined: 19 September 08 ![]() |
....
am pus alt link...e calitatea sunetului mai buna ![]() This post has been edited by Tince1290: 7 May 2009, 21:54 |
--------------------
-
-
-
|
|
mihaicuc2000 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 381 Joined: 20 February 09 From: Turda, Jud. Cluj ![]() |
BUN sper ca asta o rezolvat totul
|
--------------------
Dacia Supernova
Rapsodie
2002 Incerc sa invat cate ceva in fiecare zi!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#46
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
haide dr ca nu e asa , al dracu motor pas cu pas ai dracu francezi ca l-au pus acolo doar pentru relantii... o sa zica unii
![]() This post has been edited by djasu82: 7 May 2009, 23:03 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Motorasul pas cu pas regleaza turatia de ralanti PUNCT. Nu intervine unde presupui tu acum ca intervine. Intri in discutii unde habar nu ai ce se intampla, la el cum ai facut de multe ori. "Compensarea" turatiei se face in virtutea cresterii turatiei arborelui cotit in mod fortat de catre transmisie cand debreiezi fara compensarea turatiei prin sprit. Hai ca iar ai scos la perle . . .
Singura masina cu o cutie manuala care face asa ceva este Nissan 370 Z, sau ti-ai cumparat unul peste noapte si nu stim noi ? Gata cu aberatiile, altfel iar incep sa pun din urma citate din discutiile aprinse despre uleiuri si in final tot te potolesti. Pana sa vezi filmuletul ala parca "dadeai drumul finut la ambreiaj sa nu dai socuri" fara sprit, ca nu-i nevoie, ca are masina ECU "prevazut pentru toate situatiile", se adapteaza instantaneu, etc, bla-bla. Tare as vrea sa vad cum adaptezi un BMW fara ESP sau DTC ![]() Reciteste-ti posturile recente si nu ne mai aburi ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#48
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nu presupun eu intervine si la turati mari PUNCT . Te-ai mai loat cu Ironick la ceva si ai dat-o in bara si a fost ca mine legat de ECU apropo cum e cu perla aia ca sa reseteaza ECU injectie scoasa de tine
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Aia e singura perla scoasa de mine, spre deosebire de siragul tau
![]() Iar legat de tine nu prea a fost, pentru ca dupa schimbarea unor subasnamble este recomandata o resetare de ECU, care intre timp am aflat si cum se face a la carte, dupa Reno ![]() ![]() Cu retrogradarea ramane cu sprit intermediar sau pe englezeste "rev matching". Asa se face corect, elegant pentru pasageri, si sportiv. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#50
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
mai laso dracu de resetare ca ne-ai inebunit resetare iti fac eu in 2 secunde cu ddt2000. Din 1000 de perle majoritatea s-au dovedit bune ... multi m-au contestat dar si cand vi cu proba le iei piuitu.
Bine man baga sprit ... ca alti de obicei uita sa mai ridice piciorul de pe acceleratie ![]() This post has been edited by djasu82: 7 May 2009, 23:32 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Reckno |
![]()
Post
#51
|
![]() Adaug tampiti in lista de warn logs! Group: Members Posts: 523 Joined: 18 June 07 ![]() |
eu zic sa te lasi!!!
am stat si am urmarit discutia voastra aberanta: consumul e mai mic ...auzi... consumul la noi e direct proportional cu turatia si cu cuplul si nu cu viteza. This post has been edited by Reckno: 8 May 2009, 10:16 |
--------------------
Renault
Megane
Coupe 2011
- MAG
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Daca schimbi in jos cand esti deja la ralanti nu are sens. Si n-o sa-ti pape mai putin daca dai sprit la retrogradare. Partea cu heel & toe fara o mica modificare a pedalei de acceleratie n-o sa iasa la SN. Acceleratia-i prea scurta si prea departata de frana.
Consumul este direct proportional cu multe chestii. Masa proprie, latimea gumelor, presiunea lor, Cx, profilul drumului, calitatea carburantului, si evident piesa de la volan. Incearca pe orice masina care are afisaj al consumului instantaneu, pe un drum in rampa accentuata, sa vezi cum consuma mai putin. Intreapta superioara la 100 kmh si sarcina mai mare sau o treapta mai jos si sarcina mai mica ![]() Daca nu-i proportional cu viteza, atunci ar trebui sa mergem toti cat mai tare la drum intins ca sa tinem motorul mai putin timp pornit, nu ? |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#53
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Reckno @ 8 May 2009, 11:16) eu zic sa te lasi!!! am stat si am urmarit discutia voastra aberanta: consumul e mai mic ...auzi... consumul la noi e direct proportional cu turatia si cu cuplul si nu cu viteza. Uite cine vorbea ![]() Dr am piciorul lat si e am facut la fel precum englezul ... nu prea sunt sadisfacut ... Oricum din trepta 5 o las sa ruleze pana cand atinge 800 de ture si reintra injectia in functiune. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
E nevoie de putin exercitiu. Dupa care schimbi in jos la fel de fin precum o automatica
![]() Heel & toe merge numai daca modifici putin pedala de acceleratie. Iar Reckno ar trebui sa stie ca frana de motor reduce consumul. Un sofer cu ceva experienta stie sa anticipeze cand traficul din fata incetineste si ridica piciorul din gaz mai repede. Cei cateva zeci sau sute de metri pe care ii parcurgi in frana de motor sunt practic GRATIS. Uite asa se aduna si se simte la consum. Experienta se capata la volan nu la tastatura ![]() PS > eu tot ti-am propus sa ne dam intalnire cand vin in Bucale djasu-le, dar esti cam timid ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
and_rei |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru multumit de fosta lui SupeRNova Group: Members Posts: 3.015 Joined: 20 November 08 From: Bucuresti ![]() |
ma hai sa va zic ceva.saptamana trecuta am bagat de 40 roni benzina si am mers vreo 100 km (scoala,antrenament,meditatii,real,parc).40 roni= aprox 12 l benzina.am mers cum a zis asu.schimbat la 2700-3000 rpm,frana de motor etc.e chestia e ca azi am fost iar la benzinarie si am mai bagat de 40.inainte cu 12 l mergeam mult mai mult de 100 km.
|
--------------------
Renault Megane 2.1
Silver
2005 "Concentrati in metropole, condusi de GPS, vom renunta la creier ca se pare ca gandim prea des."
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#56
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Cel mai economic se ruleaza intre 2000-2500 rpm dar tre sa ai rabdare sa nu calci pedala mult pentru accelerare vioaie la ture mici. In oras fac de regula 500-550 km intre 2 plinuri. Fazele cu 12 litri sunt expuse erorilor. Nimeni nu pune 12 litri pe un rezervor complet gol si apoi sa ruleze pana cand ramane fara benzina.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Tince1290 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru cititor Group: Members Posts: 1.795 Joined: 19 September 08 ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 8 May 2009, 14:25) Incearca pe orice masina care are afisaj al consumului instantaneu, pe un drum in rampa accentuata, sa vezi cum consuma mai putin. Intreapta superioara la 100 kmh si sarcina mai mare sau o treapta mai jos si sarcina mai mica ![]() doctore nu te supara ca te intreb....dar cum e mai economic? ![]() ![]() iar referitor la frana de motor o folosesc foarte des dar nu retrogradez...daca sunt in a 4-a sau a 5-a o las pana pe la 1300 ture (uneori ajutat de frana)....si apoi apas ambreajul scot din viteza si restul distantei merg pe liber....e mai comod (eu sunt cam puturos si nici nu vreau sa tot frec ambreajul ala cu retrogradari)...in schimb in treptele 3, 2 si 1 las turattia sa scada pana la 1000....iar atunci cand retrogradez (foarte rar)...si sunt pe frana....prefer sa mai stau putin cu ambreajul in podea pana mai scade putin putin viteza si apoi ridic usurel piciorul de pe ambreaj (in tot acest timp cu piciorul drept pe frana)....si se sincronizeaza foarte bine ![]() ![]() ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Acu sincer sa-ti zic, pe bucata aia eu merg de regula cu pedala in podea
![]() Ca viteza intre 100-120 pe acolo. Dar lasa, recuperezi la intoacere cand cobori ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
balauru_327 |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 710 Joined: 27 February 09 ![]() |
Bucuresti-jud. Botosani= aprox 500km
120-130km/h consum undeva pe la 5.6l( daca nu pierdeam 1 ora pana sa ies din Bucuresti si alte zeci de minute bune in Urziceni si Buzau cred ca mai scadea consumu cu 0.2 ![]() 2.2 bari presiune in roti |
--------------------
dacia
supernova
2001 1.4mpi/rapsodie
- b-83-dip
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 06:47 |