DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Logan 1.5 vs 1.6

clauditu2002
post 27 Apr 2009, 14:32
Post #1


claudiu


Group: Members
Posts: 166
Joined: 1 October 07




vreau sa imi iau un logan si nu stiu mare lucru despre el. care credeti ca merita mai mult? 1.5 sau 1.6? avantaje, dezavantaje, intretinere


--------------------
Dacia Solenza confort 2005 - CT 33 CLD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 27 Apr 2009, 14:33
Post #2


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




benzina, nu s-au stricat inca destule dci-uri ca sa nu le mai cumparati? wacko.gif


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 27 Apr 2009, 15:04
Post #3


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Ce buget ai? Ce vrei sa faci cu masina? Masina de familie, de "tunning" etc ... ?
1. Daca faci kilometri putini, si vrei revizi ieftine, benzina 1.6 sau daca bugetul permite 1.6 16v.
2. Daca faci kilometri multi, ai de carat, vrei consum mai redus, dCi.


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 27 Apr 2009, 15:18
Post #4


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




@clauditu2002

In general lumea ia diesel pentru consum redus. Trebuie sa ai in vedere pe langa consum si alte cheltuieli aferente care la diesel sunt mai mari: casco, revizii, pret achizitie.
De asemenea dci-urile de la Renault pica pe capete (probleme de turbina, injectoare, plitura), daca esti 'norocos' reparatia unor probleme de genul asta se invarte intre 40-80 milioane lei.

Parerea mea este ca cel mai bine iti iei 1.6 benzina (daca iti permiti ia 16v, daca nu si 8v e ok). Daca vrei economie/cost redus pe km ii pui o instalatie GPL si iesi mai ieftin decat la diesel.

Singurul motiv pentru care ai lua diesel este numai cuplul motor, daca iti place 'cum trage' o masina diesel.

La diesel ai riscuri mai mari de defectiuni decat la benzina. Pe langa ce am scris mai sus se adauga si servodirectia de la diesel (diferita de cea de la benzina) care e mai putin fiabila.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tdan08
post 27 Apr 2009, 15:21
Post #5


JUST A MEMBER


Group: Members
Posts: 464
Joined: 18 November 08
From: B A C A U




avantaje si dezavantaje, e clar ca exista pt fiecare din cele 2 modele. cum au zis si colegii de pe forum mai sus, ca sa-ti dea cineva un sfat bun, trebuie sa spui si tu cate ceva despre felul in care vei exploata masina.

p.s.- studiind forumul mai in amanunt sunt sigur ca iti vei crea o parere despre care model ti se va potrivi mai bine. despre probleme de genul asta se discuta de ani de zile.

This post has been edited by tdan08: 27 Apr 2009, 15:24


--------------------
Ford Mondeo Renault Clio 2019
.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cbogdy
post 27 Apr 2009, 15:56
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 23 January 06




@Andy_ACS
Las-o jos ca macane.
CASCO de ce ar fi la DCI mai scump ca la 1,6 MPI? Ca nu m-am prins.
Cad pe capete? Hai nu ma lasa... de unde sti tu?
Daca la 1,4 se buleste semeringul de la palier in draci, asta inseamna ca-s de rahat? Nu sunt. Il schimbi si merge mai departe....
Riscurile la diesel sunt mai mari daca nu sti sa-l conduci sau ii bagi motorina si ulei de "calitate".

Un criteriu principal dupa care mi-am luat eu dci au fost km facuti/an.
Precum fac peste 40k km/an pentru mine nu era rentabil mpi, eu dupa criteriul asta l-am ales.

Bafta.. si un euros mic la paritate cu leul.


--------------------
Dacia Logan 2006-1.5DCi65Cp berlina, 2009-1.5DCi85Cp MCV - HD***** tot HD*****
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 27 Apr 2009, 16:08
Post #7


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Nu e cazul sa va certati.
Omul nostru a zis ca vrea sa isi cumpere un Logan, asta nu inseamna ca il si va folosi.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 27 Apr 2009, 16:19
Post #8


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




@vijelie - nu ne certam (sper). Argumentam fiecare, iar initiatorul va decide.
@cbogdy - sa o luam asa:
Casco se calculeaza la valoarea masinii. Sa zicem ca e 5% pe an. Daca dci e mai scump cu 1000E ca mpi ar rezulta ca am avea casco mai scump cu 5%*1000E = 50E. (cifre aproximative, exemplu teoretic)
De acord ca la 1.4 mpi sunt probleme cu semeringul de la distributie, dar ce legatura are? El vrea 1.6 8v/16v.
La km/an daca iti faci socoteala s-ar putea sa iesi mai ieftin cu benzina + gpl (daca te intereseaza NUMAI costurile).

In final - fiecare am crezut ca e mai buna varianta pe care am ales-o, asa ca eu sunt convins ca tu crezi cu tarie ca dci e mai bun pt tine, la fel cum si eu cred ca mpi e mai bun pt mine.

Initiatorul va decide singur.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
galeo
post 27 Apr 2009, 17:00
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 2 September 06




Si eu am avut de ales intre dci si1.6 MPI si am ales benzinarul pentru ca:
-dci-ul era mai scump cu 1200 euro
-casco la o masina cu o valoare mai mare cu 1200 euro, inseamna ca as fi platit casco mai mult cu aproximativ 50 de euro pe an.
-masina luand-o pe credit ar fi trebuit sa platesc dobanda in plus pentru cei 12000 euro
-intervalul dintre revizii de 20000 km fata de 15000 km la motorina, si pretul mai mic al reviziilor la benzina.
-fiabilitatea marita al benzinarului fata de diesel( majoritatea prietenilor care au avut probleme cu masina au fost cei care au masini diesel, si nu numai tractoare logan ,ci si nemtoaice)


--------------------
dacia 1310 1984
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fixxxer
post 27 Apr 2009, 18:55
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 25 March 09




Pana la urma iei ce-ti place. Sfatul meu ca totusi m-am bagat in seama este 1.6. Nu mergi mult? 16v e raspunsul. Macar daca tot conduci putin sa ai un plus de putere (cu costurile de rigoare icon_mrgreen.gif ). Desi sincer indiferent de alegere NU o sa uiti ca esti posesor de Dacie. Asta ca sa nu te plangi de lipsa de ocupatie. Succes!


--------------------
Dacia Logan 1.6 mpi 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 27 Apr 2009, 19:08
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.491
Joined: 14 January 06




klaus tot zicea ca dci-urile euro4 is fiabile. SI dadea exemplul pieselor pt euro4 care nu se prea gasesc in targ, in timp ce pt euro3 se gasesc => nu prea este cerere pt piesele pentru euro4.


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 27 Apr 2009, 19:53
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




eu am 1,6 gpl foarte multumit ideea e ca sint la concurenta cu diselul la pret de carburant , ca un sfat citeste , sint destule topicuri la probleme tehnice si in functie de ce gasesti acolo iti poti face alegerea mai sint topicuri pe tema asta

This post has been edited by bygy007: 27 Apr 2009, 20:05


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 27 Apr 2009, 21:03
Post #13


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




Daca iti place sa dai dublu pe consumabile,cum ar fi pretz dublu la ulei vezi ca in DCI intra 4.5 L ,filtru de motorina scump.etc etc smile.gif
Ia diesel tongue.gif


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 27 Apr 2009, 22:38
Post #14


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




In dci "intra" 4L de ulei. Daca pui 4,5L ai sa-l scoti su seringa mai tirziu...
Pentru initiator:
De ce vrei sa-ti iei Logan? Acu' "pe criza" geme piata de oferte mai bune zic eu (la aceiasi bani) si tu vrei Logan?
Uite diesel la 10650E cu TVA:
[attachmentid=1627519334]


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fixxxer
post 28 Apr 2009, 07:50
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 25 March 09




E o alegere mai buna dar nu stiu cum e cu intretinerea. Oricum eu am multumit de service-ul lor. Scumpisor da macar esti tratat cum tb. Conteaza foarte mult.


--------------------
Dacia Logan 1.6 mpi 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 28 Apr 2009, 09:44
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Cam multe pareri in necunostiinta de cauza pe topicul asta rasdiscutat.
Cateva exemplificari (cu comentarii pertinente zic io):

QUOTE(ArtVandelay @ 27 Apr 2009, 15:33)
benzina, nu s-au stricat inca destule dci-uri ca sa nu le mai cumparati?  wacko.gif
*


asta e din ciclul"hai sa zic ceva sa nu tac"....eu nu stiu sa existe o statistica sa sustina afirmatia asta...daca totusi exita rog sa o postati...

QUOTE(Andy_ACS @ 27 Apr 2009, 16:18)
De asemenea dci-urile de la Renault pica pe capete (probleme de turbina, injectoare, plitura), daca esti 'norocos' reparatia unor probleme de genul asta se invarte intre 40-80 milioane lei.

o alta afirmatie total nefondata...

ca un contra argument pot spune ca firma la care lucrez are multe loganuri DCI...au picat doar cele in care a fost pusa motorina din diverse "surse"


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian.paul
post 28 Apr 2009, 10:14
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 23 July 06
From: Bucuresti




Eu am 2 dci-uri. Unul de 65 cp din 2006 euro 3 si unul de 85 cp din 2008 euro 4.
Am pus doar motorina/solutie parbriz si consumabile (filtru ulei, aer, motorina).
Ultima revizie la cel de 85 a costat 500 de lei (~220 ulei (am vrut castrol magnatec), ~120 filtru motorina, ~100 filtru aer si ulei si 50 de lei spaga la mecanic).


--------------------
Logan Prestige 2008 1.5 Dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 28 Apr 2009, 10:23
Post #18


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Nu spune nimeni ca daca iei dci se strica sigur, sau ca daca iei mpi e cea mai fiabila si merge pana la adanci batraneti.
Faptul ca unul sau altul are dci sau mpi care merg bine nu inseamna ca asa sunt toate. La fel, daca unele s-au defectat nu inseamna ca toate se vor defecta.
TOTUSI trebuie sa reconoastem ca procentual apar mai multe probleme la dci decat la mpi, de asemenea trebuie sa recunoastem ca problemele posibile la dci sunt muuult mai scumpe decat la mpi. In conditiile in care dci are pret mai mare, revizii mai scumpe, casco mai mare singurele avantaje sunt cuplul si consumul redus. Cost mic/km se obtine si cu benzina + gpl, asa ca ramane decat cuplul.
Cred ca initiatorul si-a facut o parere cat de cat.
Oricum daca iti iei dci ar fi bine sa il iei nou, sa ai garantie, desi mi-a zis cineva care lucreaza la Dacia ca mai nou daca ai probleme de injectoare, pilitura etc cei din service iti verifica in filtrul de motorina, iar daca gasesc cat de putina apa o scot de sub garantie si dau vina pe combustibil... asa ca ai grija.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 28 Apr 2009, 10:28
Post #19


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Pai baga niste procente daca tot te apropii de cifre.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 28 Apr 2009, 10:30
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(vijelie @ 28 Apr 2009, 11:28)
procente
*


Pai nu exista, de unde sa bage? wink.gif


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 28 Apr 2009, 10:33
Post #21


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




@vijelie - daca vrei sa le afli poti face un poll. Dar sa fii atent sa fie esalon reprezentativ si sa ai in vedere si marja de eroare de +/-3%.
Imi plac oamenii care isi dau seama ca o afirmatie e adevarata, dar baga ei cateva starmbe.

Ca sa fim rigurosi - toate posturile mele de pe acest thread si de pe acest forum sunt rezultatul parerii mele, supusa din plin subiectivismului.

Multumit?

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 Apr 2009, 10:33
Post #22


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




OAP, degeaba incerci sa convingi contrariul, ca tot cu masina nevanduta ramai huh.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 28 Apr 2009, 10:37
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




@argon: stiu ca mie te adresezi...da nu inteleg ce vrei sa spui....si ce legatura are cu topicul...adica ce are prefectura cu pilitura biggrin.gif ...doar asa sa te simti tu bine? ....pentru cei care nu stiu am un Logan 1.5 DCI pe care vreau sa il vand...si nu are pilitura si nici alte probleme...si e mult mai bun ca un estate... radmasa.gif ...si il dearnjaza pe amicul argon...numa` pt asta si tot merita sa-l mai tin icon_mrgreen.gif

28 Apr 2009, 11:40:
QUOTE(argon @ 28 Apr 2009, 11:33)
OAP, degeaba incerci sa convingi contrariul, ca tot cu masina nevanduta ramai huh.gif
*


inca o afirmatie plina de logica...si coerenta...si umor.... wink.gif

This post has been edited by OAP: 28 Apr 2009, 10:40


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 Apr 2009, 10:41
Post #24


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




imi place cand te ofuschezi radmasa.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 28 Apr 2009, 10:45
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Ja, Ja....tocmai imi zmulg parul din cap radmasa.gif


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 28 Apr 2009, 11:01
Post #26


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




@Andy_ACS
Ma bucur ca recunosti ca ti-a scapat porumbelul din taste. E un pas inainte.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
logan1.5dci
post 28 Apr 2009, 11:05
Post #27


Nu Există Informații


Group: Members
Posts: 881
Joined: 29 September 05
From: Dobrogea




QUOTE(vijelie @ 28 Apr 2009, 11:28)
Pai baga niste procente daca tot te apropii de cifre.
*




QUOTE(OAP @ 28 Apr 2009, 11:30)
Pai nu exista, de unde sa bage? wink.gif
*



Sigur procente exista, undeva pe la Renault, mai mult ca sigur ca se centralizeaza interventiile facute asupra masinilor, pentru eliminarea deficientelor la seriile urmatoare. Dar statistica aia nu o s-o vedeti niciodata.

....iar dci-ul nu este un motor asa nou, ca sa nu-i fi remediat producatorul problemele.

This post has been edited by logan1.5dci: 28 Apr 2009, 11:09


--------------------
Nu Există Informații Nu Există Informații Nu Există Informații - Nu Există Informații
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 28 Apr 2009, 11:17
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Ca sa fie relevanta statistica respectiva trebuie ca masinile participante sa fie alimentate cu acelasi tip de motorina, exploatate in conditii identice...etc

...altfel e normal ca masinile alimentate de la "baieti "sa aiba mai multa pilitura dect cele alimentate de la petrom....suspensiile masinilor care circula la deva sa fie altfel afectate decat cele care circula la vienna (exemplul e pur intamplator da sigur o sa sara cineva de la deva ca nu-i adevarat)...etc


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 Apr 2009, 11:19
Post #29


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ca-i calitatea slaba a carburatilor in Romania e stiut, atunci cu ce ma incalzeste pe mine, sau pe orice potential cumparator ca dci e un motor bun, cum va jurati muti p'aici? uite ca nu e bun, e foarte prost, ca nu fug saptamanal la Viena sa iau motorina. De aia e mai bun TDI-ul ca-i bagi motorina de CFR si merge bine mersi.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Arhimede
post 28 Apr 2009, 11:20
Post #30


Membru inferior, lung si tare


Group: Members
Posts: 2.294
Joined: 5 March 05




Pai omu nici nu a spus daca 1.5 dci de 70 sau de 85.Da unu cu piatra in balta si sariti toti s-o scoateti.


--------------------
dacia lgn 2005 Ambition
0% avertisment=0% divertisment
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 17:00
Forum Renault