DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> fulie nova, îmbunătățire răcire

C a t a l i n
post 5 May 2009, 22:46
Post #31


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Repet, teoria asta ar fi bună dacă n-ar exista termostat.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 5 May 2009, 22:54
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




prea adevărat maestre.
însă nici nu cred că mai contează. Dacă termostatul existent e bun și deschide corespunzator, chiar dacă prin radiator nu circulă apă permanent asta se întâmplă pt că practic nu este nevoie de o răcire a lichidului în condiții maxime. Respectiv motorul nu este suficinet de încins.
Cu toate astea, vara eu chiar cred că în trafic apa circulă în permanență prin radiator, respectiv termostatul cu siguranță este deschis. Mai ales unul de 82 grade.


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 5 May 2009, 22:58
Post #33


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




La mine și vara și iarna pot observa ușor acul de temperatură care scade brusc atunci când se deschide termostatul. Și asta se întâmplă la fiecare 3-5 minute cam așa. Nu cred că un sistem în care termostatul e permanent deschis (sau nu e deloc prezent) e mai eficient. Acea pauză a apei în radiator, fie ea și de câteva zeci de secunde, aduce o răcire mai eficace.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 5 May 2009, 23:08
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




Tu ai o racire cu adevărat eficace.
Însă nu cred că cineva susținea lipsa termostatului sau regimul său permanent deschis. Nici vorbă.
La tine termostatul acționează la 3-5 min pt că la acest interval de timp motorul atinge cca 85-90 grade. Acul scade brusc foarte probabil datorita lichidului prins în radiator care în prealabil s-a răcit foarte bine...sau ceva de genu.


5 May 2009, 23:15:
întradevăr...dacă ai o răcire corespunzatoare sunt normale , ba chiar de dorit acele fluctuații ale acului, respectiv a temperaturii. Însă la mine chiar și în cele mai bune vremuri dacă stăteam vara în trafic, mai mult pe la semafoare decît în mișcare acul stătea vertiginos la prima liniuță de sus (liniuța de sus mai apropiată de mijlocul cadranului). Deci cu siguranță termostatul era permanent deschis . (termostat bun)

This post has been edited by gangara: 5 May 2009, 23:15


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 5 May 2009, 23:20
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




fulie mica , pompa se invirte mai repede , creste presiunea in sistem , creste viteza de circulatie a apei si se raceste mai bine datorita debitului de aer dat de elice , aceeasi eficienta , poate chiar mai buna se obtine cu electroventilator


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 5 May 2009, 23:25
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




simplu și la obiect.
dar cum am spus și mai sus. De ce majoritatea proprietarilor de Dacii injectate au pus pale în loc de elv? Electroventilatoarele nu se strică chiar așa ușor...deci nu cred că ăsta ar fi motivul.


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 5 May 2009, 23:32
Post #37


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Eu aș da vina pe mentalitate. Din același motiv pentru care se scoate termostatul vara. Că așa se știe din popor. Evident că fără termostat, ELV pornește când toată apa din circuit e prea fierbinte pentru a mai putea fi răcită.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 5 May 2009, 23:43
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




da...în fine. așa e cu mentalitatea. Dar totuși persoanele de care vb cu Dacii injectate și cu pale în loc de elv au termostat pe mașină. Au pus pale că elv-ul nu făcea față vara și de atunci nema probleme.


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 5 May 2009, 23:46
Post #39


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Probabil adevărul e undeva la mijloc... ELV se folosește cu succes pe la case mai mari, deși eu nu pot să concep cum la mașini mai scumpe stă acul de temperatura apei fix la 90 de grade, și nu se mișcă decât foarte rar.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 6 May 2009, 01:02
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




probabil că majoritatea au termostate foarte precise, 2 elv-uri si 2 radiatoare. smile.gif . oricum o răcire foarte precisă (acul inert pe bord) am văzut chiar si la Matiz sau Tico, însă chiar și acestea au 2 radiatoare.


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 6 May 2009, 01:35
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




MAERSK ce zici daca iti zic ca inidcatorul de la masinile astea cu o clasa mai sus au o "intarziere" in masurarea temperaturilor. Sau alea mai smechere au niste electrovalve cu deschiderea variabila.

Low cost-urile au doar termostat.

gangara: cu elicea la mers in oras motorul o sa stea ceva mai cald. Cu elv-ul o sa fie mai bine. Insa la turatii mari ale motorului elicea este mai eficienta. Motorul il tii in 3000 de ture/min iar elv-ul face vreo 2000 - 2500 de ture. Daca alergi cu ea pe european/judetean, mai bine elicea. Daca circuli mai mult prin oras clar elv-ul.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 May 2009, 06:30
Post #42


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(bygy007 @ 5 May 2009, 23:20)
fulie mica , pompa se invirte mai repede , creste presiunea in sistem , creste viteza de circulatie a apei si se raceste mai bine datorita debitului de aer dat de elice , aceeasi eficienta , poate chiar mai buna se obtine cu electroventilator
*




cum sa creasca presiunea tovarase? mai gandeste-te.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 6 May 2009, 08:39
Post #43


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




creste debitul de apa a vrut sa zica:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 6 May 2009, 09:01
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




oricum nu are nici o importanță, dar de ce să nu crească? crește.
păi și tocmai că debitul crește...


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu_
post 6 May 2009, 15:13
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 6 August 07
From: ARAD




Fulia cred ca-i mica, electroventilator, termostat- habar n-am de cat ii, termocontact de 92-82

Attached thumbnail(s)
Imag007.jpg ( Size: 89.79k ) Number of downloads: 344
Imag002.jpg ( Size: 310.62k ) Number of downloads: 393


--------------------
Mercedes-Benz c200 1995 - /////AMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 6 May 2009, 15:14
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




nu creste! E limitata de supapa din capacul de la vasul de expansiune.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
za_kristake
post 6 May 2009, 20:00
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 628
Joined: 9 March 08
From: Sibiu




EV montat in spatele radiatorului wacko.gif


--------------------
1310 L 1997 - SB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 6 May 2009, 20:11
Post #48


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(za_kristake @ 6 May 2009, 21:00)
EV montat in spatele radiatorului  wacko.gif
*



Da' unde ai vrea sa il montezi , daca pt acea pozitie(in spatele radiatorului ) a fost proiectat ... nedumerire.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
za_kristake
post 6 May 2009, 21:04
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 628
Joined: 9 March 08
From: Sibiu




adica sa se opuna fortei aerului care vine din fata radiatorului?
EV directioneaza aerul spre fata masinii, iar curentul de aer creat prin inaintarea masinii, spre sptele acesteia.
Deci da ......mi se pare logic


--------------------
1310 L 1997 - SB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 6 May 2009, 21:08
Post #50


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




ă?

ELV e montat între radiator și motor, și trage aer dinspre radiator, suflându-l spre motor, adică exact în sensul în care circulă natural curentul de aer atunci când mașina înaintează.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 6 May 2009, 22:12
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




Am fost astăzi și am cautat fulie. Din 6 magazine (zona Crângași) doar într-unul am găsit și costa 35 lei (era în cutie albastră cu hologramă). Chiar sper să găsesc la un moment dat...

Că tot mi-am amintit...am văzut aici pe forum, dar și la un mecanic, un așa zis difuzor care se montează pe radiator și dirijează debitul de aer al palelor catre radiator. E un fel de pâlnie mare de plastic.
Dacă are cineva idee despre ce e vorba sau mai bine de unde aș putea să îmi iau...numai bine


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 6 May 2009, 22:31
Post #52


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pai difuzorul-cam am vazut ultima oara costa cam 10-15lei.si fulia maxim 10lei:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 6 May 2009, 22:40
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




păi ar fi ideal să fie așa... ai putea să mă indici de unde aș putea să iau difuzorul respectiv...


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 7 May 2009, 07:17
Post #54


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Adica asa..... rolleyes.gif , atfel aveam eu montat acum un an , inainte de a monta ELV-ul !

Attached thumbnail(s)
Motoru__meu.jpg ( Size: 116.07k ) Number of downloads: 365


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 7 May 2009, 17:19
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(gangara @ 5 May 2009, 23:08)
[...]
La tine termostatul acționează la 3-5 min pt că la acest interval de timp motorul atinge cca 85-90 grade. Acul scade brusc foarte probabil datorita lichidului prins în radiator care în prealabil s-a răcit foarte bine..[...]

Da si nu, mai ales NU. Ori instalatie e neaerisita cum trebuie, ori sint depuneri pe bloc, ori termostatul e defect (gripat) El incepind cu temperatura de inceput de deschidere trebuie sa deschida PROGRESIV, adica temperatura in sistem sa fie cvasiconstanta. Daca merge in salturi inseamna ca acum inchide, acum deschide.

QUOTE(bygy007 @ 5 May 2009, 23:20)
fulie mica , pompa se invirte mai repede , creste presiunea in sistem , creste viteza de circulatie a apei si se raceste mai bine datorita debitului de aer dat de elice , aceeasi eficienta , poate chiar mai buna se obtine cu electroventilator

Creste si presiunea, dar nu presiunea globala, media e aceeasi, ci presiunea locala, imediat dupa pompa, din cauza rezistentelor hidrodinamice. Mai mult creste debitul prin circuit. Gradientul de transfer dintre aer-radiator-unitatea de (volum sau masa) de lichid este acelasi, dar cantitatea de lichid transferata creste, ca urmare si cantitatea de caldura transferata radiatorului creste. Motorul e mai rece in cazul fuliei mici in conditii de semafor. Combinatia fulie mica + GMV e perfecta.

QUOTE(gangara @ 5 May 2009, 23:25)
simplu și la obiect.
dar cum am spus și mai sus. De ce majoritatea proprietarilor de Dacii injectate au pus pale în loc de elv? Electroventilatoarele nu se strică chiar așa ușor...deci nu cred că ăsta ar fi motivul.

Nu GMV se defecteaza ci termocupla. In primul rind ca-s proaste, in al doilea si cel mai deficitar ca multi le pun "pe direct", sa comande fara releu GMV. Din cauza asta, gata, a ramas mitul ca is proaste si se defecteaza rapid, deci, punem "fofeaza". Altii, mai curajosi, dublau termocupla cu buton in bord, sa comande la nevoie. Dar au renuntat, trebuia sa sada cu ochii pe termometru prea mult.

This post has been edited by diaconuliviu: 7 May 2009, 17:22


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gangara
post 7 May 2009, 18:37
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 882
Joined: 30 October 07




minel: da ...in felul acela. Păi și dacă tot ai ... își merită prezența? Ai și fulie mică?

diaconuliviu:" temperatura de inceput de deschidere trebuie sa deschida". Într-adevăr. Asta am observat și eu cînd am fiert un termostat, însă așa mi-am explicat eu scaderea bruscă de temperatură de care vorbea și Maersk.

"Motorul e mai rece in cazul fuliei mici in conditii de semafor". Atât am vrut să "aud". Asta e în principal pb mea.
Azi am reușit să îmi cumpăr și fulie mică, 15 lei, și o să o montez cât de curând pot.

7 May 2009, 18:43:
A...în legătură cu presiunea. Cu toate că nu are nici un strop de importanță asupra topicului.
Cred că pot demonstra matematic că presiunea crește și în radiator, nu doar imediat după pompă după cum bine a spus diaconuliviu datorită forțelor hidrodinamice.

7 May 2009, 18:46:
mă scuzați ..am copiat scurt un citat:"temperatura de inceput de deschidere trebuie sa deschida PROGRESIV" referitor la termostat.

This post has been edited by gangara: 7 May 2009, 18:46


--------------------
Renault Megane 2011/E2 - rosii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 7 May 2009, 18:48
Post #57


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




eu ma termocupla facuta in cehia si de 3 ani merge:)
am releu de iame si gmv de imep:P


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 May 2009, 18:49
Post #58


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Mă rog poate nu am descris prea bine. Când se deschide acul cade destul de rapid spre jumătatea cadranului. Mă îndoiesc că există aer în circuit, fiind vorba de o Nova, unde teoretic se face aerisirea automată, deși am deschis ventilul de deasupra pompei când am schimbat lichidul.

Răcirea e destul de eficientă, atât cât poate fi ea la o Nova. Nu cunosc dacă există sau nu depuneri în bloc.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 7 May 2009, 19:58
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




in bloc destul de slabe sanse daca motorul a mers cu lichid de racire corespunzator. Daca a vazut apa de la robinet dumnezeu cu mila...


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 May 2009, 20:01
Post #60


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu fac eu d-astea...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 18:25
Forum Renault