fulie nova, îmbunătățire răcire
![]() ![]() ![]() |
fulie nova, îmbunătățire răcire
diaconuliviu |
![]()
Post
#61
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|||
gangara |
![]()
Post
#62
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
Dacă tot am avut o zi ceva mai bună astăzi o să schimb și minunea de fulie.
Beleaua cea mare este că tb să dau radiatorul jos. Nu intră nici cea mai suplă cheie încât să desfac palele. Parcă Argon a spus că nu tb să îl dau jos...ar fi fost chiar frumos. Dacă mica asta îmbunătățire ar aduce ceva beneficii răcirii ar însemna că pot să pun la loc termostatul de 86. Actualmente am unul de 82 (l-am pus mai mult din motive nejustificate). Ala de 86 este unul de Vaslui din 2005. Ăsta de 82 este nou de proveniență cehă. diaconuliviu:"Matematic si ideal ea creste pina in imediata apropiere a "intrarii" in pompa, adica din pompa pina la intrarea ei, de la intrare pina la palerti aparind o mica depresiune. Dar, nu are mare importanta aici un studiu tare amanuntit." Așa este. Și din punctul de vedere al modelului matematic ideal și din faptul că nu are rost dezvoltat subiectul. |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#63
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu neaparat dat jos, mai degraba slabit din acel surub cu tampon patrat de deasupra, inlinat spre masca si apoi intra tubulara...
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#64
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ai incercat cu tubulara cotita si nu a intrat? nu se poate..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
gangara |
![]()
Post
#65
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
eh...fir-ar mama ei... Dacă nu am stofă de mecanic (chiar e un neajuns). Mergea și fără să dau radiatorul jos. Nu am avut sculele necesare...și am mai pierdut și tot antigelul.
Până la urmă am schimbat-o după ceva chin de...adaptare. Concluzia...cred că am obținut ce am vrut. Am ținut-o la relanti cca 1 oră, iar acul a stat tot timpul undeva sub jumatea cadranului, însă nu a fost suficient de cald afară. Am dat o tură scurtă ceva mai turat și a mai crescut un pic (până, la jumătate), iar apoi a scăzut la loc când am revenit la relanti. Sper să fac rost într-un final rost și de difuzor...și gata. ms tuturor |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
neamtzu25 |
![]()
Post
#66
|
cu masina nu te plimbi!!fugi cat poate... Group: Members Posts: 175 Joined: 10 March 09 ![]() |
sal,rog pe cineva sa-mi posteze si mie adresa catre linkul unde eset descris procedeul ptr curatirea instalatiei de racire...bafta si multumesc anticipat
|
--------------------
DACIA 1,4 berlina
S
1997
- BR 28 PSM cea mai mare problema la masina:TACANITU dintre volan si scaun:D
|
|
Muttley |
![]()
Post
#67
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Argonel povestise odata niste chestii legate de asta.
Pe scurt, cum am facut eu: - scos termostat; - deschis calorifer incalzire; - turnat un flacon de "radiator flush" in instalatie, 2+2 parca; - pornit motorul si lasat sa mearga cat era indicat pe instructiunile de pe flacon; - oprit motorul, lasat sa se raceasca; - golit instalatia si pe la radiator si pe la stutul de la distributie; - bransat furtun de apa curenta la instalatie, atat ca nu mai imi amintesc unde... ![]() - dat drumul la apa si clatit bine instalatia; - ca sa curat instalatia de apa curenta (asadar NEdistilata) am umplut instalatia cu apa distilata, am lasat motorul sa mearga cateva minute; - am golit instalatia, am pus amestec antigel. Mentionez ca am avut radiator nou. Un radiator vechi merge curatat si separat, anterior procedurii de mai sus. Mai mentionez ca mare lucru nu s-a simtit in cazul meu, cred c-aveam instalatia relativ curata. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
neamtzu25 |
![]()
Post
#68
|
cu masina nu te plimbi!!fugi cat poate... Group: Members Posts: 175 Joined: 10 March 09 ![]() |
ok,multumesc MUTLEY,nu am a vut probleme cu instalatia de racire,dar vreau sai fac o curatare ca nu cred ca vechiul propieter i-a facut asa ceva mas din 97 in coace,apa e calcaroasa si las calamina in interiorul instalatiei,vreau doar s ao curat atat,am in plan montarea unui elv,deja e montat,dar nu e facuta leg la instalatia electrica ptr ca vreau sa schimb si radiatorul sa aibe locasul ptre termocupla....bafta
|
--------------------
DACIA 1,4 berlina
S
1997
- BR 28 PSM cea mai mare problema la masina:TACANITU dintre volan si scaun:D
|
|
payty |
![]()
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
deoarece am si eu probleme cu racirea, am ajuns la topicul asta.
nu m-am lamurit exact: care e diferenta intre berlina si nova? nova are fulie mai mica la pompa de apa, sau mai mare la arborele cotit? vreau sa fac modificare asta, pt ca am avut pe cealalta dacie electroventilator si nu prea ma multumea efectul. Am ajuns la concluzia ca problema e mai mult la faptul ca pompa nu antreneaza cum trebuie lichidul de racire. Daca va uitati la pompele moderne de apa, ele au altfel de palete,care sunt mult mai eficiente, nu cum sunt la dacie mici si drepte. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ghitza |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Pai tu ce vrei defapt ?ca dacia tot dacie este nu poti sa pui pompa de straina asta e clar,daca ai instalatia pusa la punct face fata fara probleme te asigur,Eu am ELV si nu am nici o problema poate sa fie iarna sau vara canicula ca nu face nici o problema dar instalatia de racire este in mintile ei,nu curge nu nimica si e pompa ei de cand o am nu am schimbat-o,deci merge daca e in regula
This post has been edited by ghitza: 4 Jun 2011, 11:15 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
payty |
![]()
Post
#71
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
pai daca citeai ce am scris eu, intelegeai.
ma intereseaza care e diferenta intre nova si berlina: fulia de la pompa e mai mica la nova, sau fulia de la arbore e mai mare (tot la nova)? Poate ai motor de 1.4. La mine asta e a doua masina cu motor de 1,6 si orice as fi incercat, chiar si cu electroventilator, acul de la apa nu statea la jumatate. Cand stau prea mult in trafic urca destul de mult spre zona cu rosu de pe ceas. La cealalta aveam chiar si radiatorul nou nout si electroventilator pe el. This post has been edited by payty: 4 Jun 2011, 12:29 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
ghitza |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Intradevar am 1.4 dar nu cred ca desi ai 1.6 tre sa urce apa asa,sigur ai o problema undeva ,pentru ca nu difera foarte mult cele 2 motoare ,blocu e la fel la amndoua radiatoru la fel ,pompa la fel,racire la fel
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#73
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(payty @ 4 Jun 2011, 12:26) pai daca citeai ce am scris eu, intelegeai. ma intereseaza care e diferenta intre nova si berlina: fulia de la pompa e mai mica la nova, sau fulia de la arbore e mai mare (tot la nova)? Poate ai motor de 1.4. La mine asta e a doua masina cu motor de 1,6 si orice as fi incercat, chiar si cu electroventilator, acul de la apa nu statea la jumatate. Cand stau prea mult in trafic urca destul de mult spre zona cu rosu de pe ceas. La cealalta aveam chiar si radiatorul nou nout si electroventilator pe el. Incearca cu radiator de aluminiu si cu un vas de expansiune de la o straineza. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
payty |
![]()
Post
#74
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am avut pe cealalta dacie radiator de aluminiu din acela mare si efectul era identic.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Minel |
![]()
Post
#75
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(payty @ 4 Jun 2011, 13:26) pai daca citeai ce am scris eu, intelegeai. ma intereseaza care e diferenta intre nova si berlina: fulia de la pompa e mai mica la nova, sau fulia de la arbore e mai mare (tot la nova)? Fulia de la pompa de apa de "Nova" este mai mica in diametru decat cea normala de dacie ......dar acelasi tip de fulie de "Nova" s-au montat si pe dacii mai noi ... Fulia de pe arbore ....sunt identice la cele doua tipuri de motoare ... Am eu schimbata fulia atat cea de la pompa de apa , care este de "Nova" cat si fulia de la alternator , fulie de oltcit .... cureaua este de 1200 ...... Bafta ! ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
payty |
![]()
Post
#76
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
uite un raspuns clar
![]() merci mult. la mine masina e din '96 si fulia are diametrul exact cat partea din spate de la elice, practic partea cu care vine in contact. This post has been edited by payty: 5 Jun 2011, 11:32 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
scorpion |
![]()
Post
#77
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
gangara spune :
QUOTE probabil că majoritatea au termostate foarte precise, 2 elv-uri si 2 radiatoare. . oricum o răcire foarte precisă (acul inert pe bord) am văzut chiar si la Matiz sau Tico, însă chiar și acestea au 2 radiatoare. eu am condus vreo 27.000km un Tico. Cred ca am o oarecare experienta in ceea ce-l priveste. Tico intra pe ELV doar in conditii grele. Eu locuiesc in Bucuresti si uneori fac podul de la Grozavesti ( cam 0,3km ) in 35-40minute!!! Abia atunci intra ELV la Tico. Daca ai Tico cu AC cum aveam eu , atunci auzi mai des electro-ventilatorul de la AC ! Pe rahatul meu de Nova GTi am incercat toate combinatiile la care m-a dus capul si finantele. Am incercat termostate de 89G ,86G si 75G de uzina , apoi am adaptat un termostat de 82G de Tico , am incercat termocuple de 92-82G + 87-82G de uzina , plus 90-85G de Cielo ... rezultatul este ca Nova 1.6 GTi produce mai multa caldura decat sistemul ei de racire ( original , din fabrica, cu radiator mare ) poate disipa in mediul exterior. Am curatat sistemul de racire cu 2+2 Radiator Flush si 0 imbunatatiri, ieri am montat alt ELV , mult mai puternic decat ELV SPAL montat de uzina si fix flosc ! Mi-am stricat o gramada de timp ca sa repar ce-au proiectat cu curu altii ! Oameni bunii : eu am mers cu Tico cu AC , prin Bucuresti , vara trecuta , pe calduri de +40G la pas marunt si nu-mi pornea ELV-ul masinii decat periodic si pentru perioade limitate de timp !!!!! Acum, pe Nova GTi, am termostat de 86G ( de Vaslui ), termocupla italiana ( originala masinii ) de 87-82G + ELV de neam prost ( de Wartburg ) si-mi merge 85-90% din drum ELV-ul , in conditiile in care afara sunt cam 30G ! Sa-mi explice un inginer auto care-i spilul, ca mie-mi scapa !!! Iar ELV original era SPAL , made in Italia , si era maxim 60% din asta nemtesc ca flux de aer. Sa ma lamureasca si pe mine , va rog , cineva care intelege cum merge racirea pe un motor de 1.6 i ! Ca eu am cedat si-mi planuiesc concediul cu alta masina , de vreme ce asta nu-i in toate mintile ei ! Catalin : legat de QUOTE Mă îndoiesc că există aer în circuit, fiind vorba de o Nova, unde teoretic se face aerisirea automată, deși am deschis ventilul de deasupra pompei când am schimbat lichidul. ma indoiesc profund ca NOVA isi face aerisirea singura !!!!!! Poate daca-i montezi termostat de Tico sau Matiz adaptat ( care are supapa de aer ) sau eventual daca-i dai o gaurica de 1mm in termostat in partea superioara ca sa iasa aerul pe acolo ! Va rog din suflet nu mai scrieti ce credeti sau ce doriti sa faca DACIA , rezumati-va la ceea ce face pe bune sau ceea ce-ati vazut mergand la voi sau la altii ! This post has been edited by scorpion: 5 Jun 2011, 18:17 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
maho |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Inginerii aia auto si-or fi imaginat ca-ti faci concediul prin Norvegia
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
payty |
![]()
Post
#79
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
@scorpion:
exact problemele astea le aveam si eu. La cealalata berlina pe care am avut-o, tot cu motor de 1600, deci ca la nova ta, aveam radiator mare, de aluminiu si electroventilator pe el. La drum lung, il tineam in permanenta pornit (nu aveam termocupla) si tot se ridica mult acul de la apa. Practiv vara, il tineam mereu pornit, cat timp mergea motorul. La un moment dat, punand mana pe radiator atunci cand acul de la ceasul de apa se ridicase rau de tot, am constatat ca e destul de rece. De aici am tras concluzia ca nu radiatorul e problema, ci pompa de apa. Am mai strans putin cureaua si s-a mai imbunatatit nitel situatia, desi nu era nici asa satisfacator. Concluzia mea e ca la daciile astea ale noastre, nu lipsa electroventilatorului sau radiatorul reprezinta problema, ci pompa de calitate proasta. Uitati in poza cum arata un rotor de pompa de logan. Are palele mult mai mari, nu cum e porcaria de dacie. Cred ca singura solutie e marirea turatiei de la pompa si asta nu se poate face decat cu fulia de care se tot vorbeste aici, sau alta facuta special. This post has been edited by payty: 6 Jun 2011, 08:29 Attached thumbnail(s) pompa_apa_logan__49646_zoom.jpg ( Size: 39.09k ) Number of downloads: 304 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Minel |
![]()
Post
#80
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Fugi la Remat si ia-ti o fulie de Nova ......prea multa vorba strica .....
![]() This post has been edited by Minel: 6 Jun 2011, 08:36 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
payty |
![]()
Post
#81
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
pai asta o sa si fac. vineri dau o fuga pana acolo.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
sa ne zi ce ai rezolvat cu fulia aia...
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
TRK |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 451 Joined: 30 April 10 From: Constanta ![]() |
De curand am observat ca masina mea are fulia la pompa de apa muuult mai mica decat la o dacie normala. Pompa de apa este originala. Electroventilatorul este montat din fabrica. Electroventilatorul porneste destul de des, dar pe perioade scurte de timp. Concluzie: pentru o racire buna --> fulie cat mai mica.
|
--------------------
ex DACIA 1310
Li 2004/
OPEL ASTRA G-CC 16v
|
|
payty |
![]()
Post
#84
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
o poza poti pune te rog? sa vad si eu asa, macar aproximativ cat e fulia relativ la partea din spate a elicei.
la mine partea centrala de la elice, miezul acela, nu stiu cum sa ii zic, e egal in diametru cu fulia. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
TRK |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 451 Joined: 30 April 10 From: Constanta ![]() |
Scuze. Aveam si poza dar am uitat sa o pun
![]() Attached thumbnail(s) 06062011.jpg ( Size: 299.86k ) Number of downloads: 352 |
--------------------
ex DACIA 1310
Li 2004/
OPEL ASTRA G-CC 16v
|
|
Minel |
![]()
Post
#86
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Exact, aia este !
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(TRK @ 6 Jun 2011, 18:16) De curand am observat ca masina mea are fulia la pompa de apa muuult mai mica decat la o dacie normala. Pompa de apa este originala. Electroventilatorul este montat din fabrica. Electroventilatorul porneste destul de des, dar pe perioade scurte de timp. Concluzie: pentru o racire buna --> fulie cat mai mica. racirea buna o face in cazul tau electroventilatorul ,si nu fulia de la capacul pompei tale de apa ![]() |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
Ov |
![]()
Post
#88
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
fulie mai mica -> se invarte mai repede. Si eu pe injectata am avut fulie mica, dar aveam elice normala nu electroventilator. Ca se plimba apa mai repede prin motor nu cred ca ajuta la racire. Ca se invarte elicea mai repede, da, ajuta. Dar in cazul de fata unde avem electroventilator cred ca asa s-a nimerit. Nu mai aveau fulii mari
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
maho |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Inainte de a testa diverse marimi de fulii, interesati-va daca se gasesc si curelele asortate, pt. fiecare.
Cine vrea racire mai multa, da jos elv-ul. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
ghitza |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Pai de ce sa dam jos ELV-u?crezi tu ca ai racire mai buna fara elv,eu nu cred sa nu mai zicem de avantajele elv-ului pe timp de iarna
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 20:42 |