frane nasoale, problema veche
![]() ![]() ![]() |
frane nasoale, problema veche
argon |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
ct-03-tvy |
![]()
Post
#2
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
pai daca ii din 95..mai stai la discutii,.?..
incearca sa pui pompa de papuc diesel cu diametru de fi 23mm ...mai stam de vorba dupa ![]() |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
toate Daciile de care vorbeam aveau pompa si servo normala, si tot prindea mult mai bine, deci nu e necesara aia de papuc, desi stiu cum franeaza papucul, te lipeste de parbriz la atingere, nu cred ca as vrea frane asa bune, pentru siguranta, e nasol daca bocheaza rotile prea usor.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
Parera mea este ca ori ai probleme cu placute ( sunt uzate ) sau o alta posibila problema poate sa fie din cauza grosimii discului ( in carte scrie ca grosimea minima trebuie sa fie de 9 mm si nou sa nu depaseasca 1 cm.
|
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#5
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Sa-ti zic ce-am facut eu, poate-ti vine vreo idee.
Inainte de ITP, eu la frane fac urmatoarele:
Schimb furtunele Schimb garniturile Schimb placutele de frana Scot tamburii Scot sabotii Schimb ferodourile Schimb garniturile la cilindri Mai nou am schimbat si repartitorul cu furtunul aferent. Cu aceasta ocazie mi-am dat seama si cum functioneaza. Are doar 2 pozitii de sine statatoare. Una pentru portbagaj gol si alta pentru plin. Ca repartitorul inchide progresiv, e doar in mintile noastre ![]() Pun totul la loc si mi-am facut un capac de rezervor de lichid de frana cu o valva de janta tubeless. Umplu rezervorul cu lichid si bag presiune. Incep aerisirea de la roata stanga spate (da, aia e de fapt cea mai departe pe circuitul de frana, nu cea din dreapta ![]() Bag un furtunas de stropgel pe ventil si furtunasul intr-o sticla de plastic. Las sa curga pana iese lichid curat, nu numai pana nu mai ies bule de aer. Ma mut pe rand la cealalte roti Verific dupa fiecare roata daca mai e lichid in rezervor De obicei reiau ciclul inca o data, uneori mai ies bule de aer la rotile din spate This post has been edited by vis-a-vis: 6 May 2009, 17:36 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
discuri noi, si cu cele vechi prindea la fel doar ca sacadat ca erau 'ovale', placute am schimbat vreo 4 seturi de cand e problema(nu sa testez aiurea, ci ca le venise vremea), ferodouri bune, deci frana spate este, de mana asemenea, etrierii iar au fost scosi de n ori, garnituri schimbate, chiar pistonase de vreo 2 ori(in 3-4 ani), asta de cand e problema cu franele, am impresia ca dintotdeauna
![]() se comporta aproape ca si cand ar fi pompa in avarie, desi nu e, imi semnalizeaza in bord daca ar fi, cum spuneam urmez procedure de scoatere din avarie(scos sonda dat pedale pus sonda inapoi) imediat dupa am frane beton si blocheaza fata la teste, a doua zi ciuciu, desi pedala nu s-a inmuiat, prinde tot acolo. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
kog |
![]()
Post
#7
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
Io cred ca e pompa de vina. Daca zici ca tot e perfect, ce ramane? Doar pompa. Nici franele mele nu sunt extraordinare, nu prea reusesc sa blochez rotile spate, si ma gandesc cu groaza ca e stricat repartitorul. Deci succesc cu alta pompa
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
varu_vyyp |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 133 Joined: 30 April 09 ![]() |
pai daca e asa cum zici tu eu zic ca mai ramane o singura posibilitate.....schimbi ganiturile de la pompa si faci o aerisire direct la pompe.....altceva nu mai are ce sa aiba...
am si eu o dacie mai noua tot cu servo frana si merge bn ....imi curge pe la garniturile de la pompa ceva lichid dar tot tine frana de nu iti vine sa crezi.... |
--------------------
dacia 1300
berlina
1984 veata si acordeoane!...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#9
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
A doua pedală prinde mai bine?
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Alta pompa dar de care, sa dau 2 milioane doar ca e in ambalaj albastru, cand ea iasa de la Satu Mare cu 80 ron? Asam sarim, mai e un fel italiana cica, cu ICP-ul doar de forma.. De comefin nu exista decat tandem. Sa incerc un kit de reparatie?
![]() QUOTE(MAERSK @ 6 May 2009, 17:37) nu, nici a treia , etc, prinde la fel de la prima pana la oricate as face. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#11
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca e din furtune. Sunt imbatranite si se umfla. Incearca sa "faci pedala" in timp ce pui frana, sa vezi ca tine. Daca ar fi pompa naspa, n-ai avea frana nici dupa aerisire.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
pai nu am frana nici dupa aerisire. Doar cateva frane dupa ce soct ICP-ul, fac 2 pedale si pun inapoi, desi nu era in avarie inainte(cel putin nu atata martorul). Pot sa fac 10 pedale in timp ce pun frana, nu prinde mai bine.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#13
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
renotgo |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Eu am avut 2 Dacii si amandoua n-au avut frane eficace indiferent ce "imbunatatiri" le-am adus .Una dintre ele avea acelasi simptom descris de @argon "Problema e ca la o frana brusca la orpirea de urgenta apas cu toata forta si parca nu s emai opreste ". Schimbasem cam tot ce-ar fi trebuit ,pompa,discuri ,placute ,saboti ,furtunase ,limitator ...numai un singur lucru l-am omis ,LICHIDUL DE FRANA ...
![]() |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
pai daca ai schimbat pompa, ai pastrat lichidul vechi si l-ai pus la cea noua? ca daca schimbi pompa si pui lichid nou, aerisesti la fiecare roata, s-a cam dus din lichidul vechi..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#16
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ramane pe teava destul lichid uzat, mai ales in etrieri.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
depinde cum aerisesti, eu las sa curga....
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
renotgo |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Problema este ca nu am schimbat tot lichidul ,am extras lichidul din vas cu o seringa si dupa montarea pompei noi l-am repus in vas
![]() Si o alta problema ...sabotii daca se manjesc cumva cu vaselina-ulei trebuie schimbati ,altfel nicio smirgheluire nu-i va aduce la viata .Acestia absorb ( ca si placutele...) substanta grasa si -si pierd calitatea ,franarea nemaifiind eficace indiferent ce vom face ... This post has been edited by renotgo: 6 May 2009, 18:09 |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#19
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Ah, ce ma mai iubea profu' de hidraulica, ca tare-mi mai placea materia asta
![]() Si la wc cand tragi apa si tot mai ramane un handel cateodata dupa tot torentul ala, d-apai in etrier unde "curentii" sunt atat de mici. Pana nu deversezi tot lichidul, pana nu umpli cu altul nou si nu lasi sa curga pana iese curat, n-ai facut nicio branza. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
renotgo |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
De acord !
![]() |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
ramses86 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 11 January 08 ![]() |
putin off topic as avea si eu o intrebare...vecinu vinde daciuca..dar a stat nemiscat vreo 4 luni, si cam strang franele rotile..ce e de facut?
|
--------------------
Dacia
1310 tx
1987
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#22
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Desfacuti etrierii, scos garniturile de protectie si vazut daca au ruginit pistoanele. Curata-le cu un lemn si unge-le putin, apoi impinge-le la loc si scoate-le de vreo 2-3 ori. Ti-ar trebui o presa.
This post has been edited by vis-a-vis: 6 May 2009, 18:16 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Merced |
![]()
Post
#23
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
La fel face si a mea, cum zice argon doar ca eu n-am nici servo, si n-a facut dintotdeauna, ci de vreo sase luni. Cand am inceput sa merg cu ea in vara lui 2007, desi in afara de mici verificari sa nu curga(si nu curgea), aveam doar lichid de frana nou, in rest tot ce a tinut de garnituri, furtune si toate cele erau vechi si masina statuse si cate un an la rand nemiscata. Dar atunci, cand bagam piciorul in frana se bloca nene fata(spatele sa fiu sincer n-a tinut niciodata grozav), ma duceam taras si pe asfalt lejer.
Eh de la o vreme am ca un fel de ABS. Adica de franat franeaza, chiar si la urgenta nu mi-e frica ca stiu ca ma voi opri, dar nu blocheaza rotile orice ar fi. I-am tot gasit scuze, am zis ca n-or mai fi placute(numai eu facusem un pic peste 15.000km cu masina de cand am repus-o pe roti si cine stie cand or fi fost ultima oara schimbate), am zis ca e de la aer(ca-mi pierdea un pic lichid pe la un cilindru receptor si implicit intra aer), am adunat bani, am strans din buci si m-am dus sa fac franele. Placute Ferodo FSL-114 noi, cilindrii receptori de Setcar echipati, tot noi, lichid de frana de import DOT4(facut prin Cehia, XT parca-i zice). Ce am constatat. Placutele pe care le vaitam eu erau trei sferturi intregi, probabil d-alea de pe vremuri cand inca se faceau cum trebuie de au tinut atat, sabotii ok dar reglati prost, d-aia pedala prindea ceva mai jos decat vroiam eu, cilindrii erau unul blocat, unul pierdea lichid, deci nu-mi pare rau ca i-am schimbat. Am pus toate astea noi, s-a facut reglaj la saboti sa prinda si la mine pedala mai sus, aerisiri zdravene, acum prima pedala e la fel de tare ca a doua, a treia sau a zecea, daaar, daca vreau sa se blocheze rotile nu pot. Insa m-am cam obisnuit, sunt multumit ca nu am discurile chiar zob, nu se misca pedala la franari, acum pare sa nu mai traga nici dreapta cand franez mai brusc, ca inainte asa facea. Ma gandesc ca pompa e de vina, mai exact garniturile ei. Pentru ca p-alea le-am schimbat de fapt prin toamna lui 2007 daca nu ma insel, una fiind crapata si in loc sa se faca presiune in circuit imi scapa pedala la fund. Atunci am luat unicul set de garnituri de pompa cu circuit simplu, d-ala cu eticheta verde daca imi aduc bine aminte, probabil Armcomp. Nu stiu ce garnituri sa mai caut care sa stiu ca-s si bune, as fi luat sa le schimb si p-alea iar, poate poate fac si eu rotile sa se blocheze. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#24
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
@argon:)
ia : -pompa noua de papuc diesel de autonova -lichid frana chimopar dot 4 -racorduri flexibile de arteca jilava -servofrana de papuc diesel de autonova -saboti frana ferodo premier si mai vorbim:) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Lunaticul |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Exact asa se manifesta si a mea. Spatele se blocheaza iar fata nu, insa de tinut tine si fata dar nu cum trebuie(la o frana mai violenta in marsalier se blocheaza si fata). Prima oara am schimbat garniturile la pompa (set reparatie armcorp). Nici o imbunatatire. Am dat jos etrierii, unul l-am schimbat pt ca avea aersitorul rupt, i-am spalat, degresat, schimbat garnituri, furtune, placute de frana Ferodo, lichid de frana nou. Am facut aerisire, inclusiv pompa. Singura imbunatatire: nu mai trage dreapta la franare ca inainte. Fata tot nu vrea sa tina. Singura care a mai ramas e pompa (dublu circuit cu ICP incorporat ).
Se potriveste pompa de papuc pe servofrana de berlina ? |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#26
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
Da,daca iei ia de autonova nu asam sau alte minunatii:))
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#27
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ma repet, nu e nevoie de pompa de papuc, aia normala de Dacie prinde foarte bine daca e sa prinda, si nu e dilie ca a mea. Apropos, servo de papuc intra in locul celei normale? ca e mai lata si locul e limitat intr-o parte..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#28
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da,intra si pompa intra si servo:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#29
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ok, problema minora ar fi ca pompa e 200+ ron, n'as lua petarde,,daca as gasi in ambalaj de Autonova ar fi perfect.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#30
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
incearca sa gasesti,poate totusi pe la vreun magazin mai ai pe vreun raft uitate si prafuite!
intr-adevar e hotie mare astea cu piesa in ambalaj de dacia groupe renault si sa fie dubla la pret,na costa hologram si alte nazbadii. LE:vad ca pe site au pus poze cu tot ce fabrica.si cu pompa dublu circuit in tandem care o cauta cei cu dacii mai vechi. da un telefon/fax/mail la autonova si vezi cum o rezolvi poate ti-o baga la posta/curier...daca iei si servo sa fie echipamentul complet;) This post has been edited by ydaniel: 7 May 2009, 14:24 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 14:57 |