DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frane nasoale, problema veche

argon
post 6 May 2009, 16:53
Post #1


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu pot spune ca nu prinde frana, de oprit masina opreste, la ITP s-a luat pe bune, dar problema de cand ma stiu, e ca nu are frana ca multe alte Dacii pe care le-am condus, pot spune ca cele mai proaste dintre toate, si nu-s 2-3 ci vreo 10.

Problema e ca la o frana brusca la orpirea de urgenta apas cu toata forta si parca nu s emai opreste, pe drum asfaltat si uscan nu poti sa o convingi de fel sa blocheze fata, in schimb, spatele, functie de reglajul limitatorului prinde bine, daca il mai strang, blocheeaza spatele, momentan e reglat la limita blocarii rotilor, deci spatele e OK. Pedala e normala, prinde la mijloc, e tare, nu elastica, nu se duce in jos dupa un anumit punct, nu prinde mai bine dupa cateva pedale facute, deci aer nu e si nu prinde. La un moment dat, am observat ca, dupa un scos de pompa din avarie(din varii motive, nu intra singura), aveam frana beton, bloca fata daca vroiam, ma rog, nu pentru mult timp, a doua zi a reintrat in normal.

Pompa dublu circ. cu ICP si 4 conducte, originara din 1995, servo functioneaza, fasaie ea usor, pe la simering, dar merge, etriere cu pistonase OK, pistonasele sunt relativ noi, i-am inspectat si sunt ca noi, culiseaza normal, sabotii spate i-am reglat cat mai apropiat de tambbur, dar si inainte tot asa era dpdv al eficientei franarii, doar ca prindea pedala mai jos.

Intrebarea e, care e cauza, cand vad ca alte Dacii te baga in parbriz la o usoara apasare imi vine sa-i dau foc. Pompa e cauza?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 6 May 2009, 16:56
Post #2


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




pai daca ii din 95..mai stai la discutii,.?..

incearca sa pui pompa de papuc diesel cu diametru de fi 23mm ...mai stam de vorba dupa wink.gif


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 May 2009, 17:00
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




toate Daciile de care vorbeam aveau pompa si servo normala, si tot prindea mult mai bine, deci nu e necesara aia de papuc, desi stiu cum franeaza papucul, te lipeste de parbriz la atingere, nu cred ca as vrea frane asa bune, pentru siguranta, e nasol daca bocheaza rotile prea usor.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
varu_vyyp
post 6 May 2009, 17:15
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 133
Joined: 30 April 09




Parera mea este ca ori ai probleme cu placute ( sunt uzate ) sau o alta posibila problema poate sa fie din cauza grosimii discului ( in carte scrie ca grosimea minima trebuie sa fie de 9 mm si nou sa nu depaseasca 1 cm.


--------------------
dacia 1300 berlina 1984
veata si acordeoane!...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 6 May 2009, 17:26
Post #5


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Sa-ti zic ce-am facut eu, poate-ti vine vreo idee.
Inainte de ITP, eu la frane fac urmatoarele:
    Scot etrierii
    Schimb furtunele
    Schimb garniturile
    Schimb placutele de frana
    Scot tamburii
    Scot sabotii
    Schimb ferodourile
    Schimb garniturile la cilindri
    Mai nou am schimbat si repartitorul cu furtunul aferent. Cu aceasta ocazie mi-am dat seama si cum functioneaza. Are doar 2 pozitii de sine statatoare. Una pentru portbagaj gol si alta pentru plin. Ca repartitorul inchide progresiv, e doar in mintile noastre biggrin.gif
    Pun totul la loc si mi-am facut un capac de rezervor de lichid de frana cu o valva de janta tubeless.
    Umplu rezervorul cu lichid si bag presiune.
    Incep aerisirea de la roata stanga spate (da, aia e de fapt cea mai departe pe circuitul de frana, nu cea din dreapta wink.gif ).
    Bag un furtunas de stropgel pe ventil si furtunasul intr-o sticla de plastic.
    Las sa curga pana iese lichid curat, nu numai pana nu mai ies bule de aer.
    Ma mut pe rand la cealalte roti
    Verific dupa fiecare roata daca mai e lichid in rezervor
    De obicei reiau ciclul inca o data, uneori mai ies bule de aer la rotile din spate


This post has been edited by vis-a-vis: 6 May 2009, 17:36


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 May 2009, 17:30
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




discuri noi, si cu cele vechi prindea la fel doar ca sacadat ca erau 'ovale', placute am schimbat vreo 4 seturi de cand e problema(nu sa testez aiurea, ci ca le venise vremea), ferodouri bune, deci frana spate este, de mana asemenea, etrierii iar au fost scosi de n ori, garnituri schimbate, chiar pistonase de vreo 2 ori(in 3-4 ani), asta de cand e problema cu franele, am impresia ca dintotdeauna sleep.gif

se comporta aproape ca si cand ar fi pompa in avarie, desi nu e, imi semnalizeaza in bord daca ar fi, cum spuneam urmez procedure de scoatere din avarie(scos sonda dat pedale pus sonda inapoi) imediat dupa am frane beton si blocheaza fata la teste, a doua zi ciuciu, desi pedala nu s-a inmuiat, prinde tot acolo.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 6 May 2009, 17:34
Post #7


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




Io cred ca e pompa de vina. Daca zici ca tot e perfect, ce ramane? Doar pompa. Nici franele mele nu sunt extraordinare, nu prea reusesc sa blochez rotile spate, si ma gandesc cu groaza ca e stricat repartitorul. Deci succesc cu alta pompa


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
varu_vyyp
post 6 May 2009, 17:36
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 133
Joined: 30 April 09




pai daca e asa cum zici tu eu zic ca mai ramane o singura posibilitate.....schimbi ganiturile de la pompa si faci o aerisire direct la pompe.....altceva nu mai are ce sa aiba...
am si eu o dacie mai noua tot cu servo frana si merge bn ....imi curge pe la garniturile de la pompa ceva lichid dar tot tine frana de nu iti vine sa crezi....


--------------------
dacia 1300 berlina 1984
veata si acordeoane!...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 6 May 2009, 17:37
Post #9


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




A doua pedală prinde mai bine?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 May 2009, 17:39
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Alta pompa dar de care, sa dau 2 milioane doar ca e in ambalaj albastru, cand ea iasa de la Satu Mare cu 80 ron? Asam sarim, mai e un fel italiana cica, cu ICP-ul doar de forma.. De comefin nu exista decat tandem. Sa incerc un kit de reparatie? dry.gif

QUOTE(MAERSK @ 6 May 2009, 17:37)
A doua pedală prinde mai bine?
*


nu, nici a treia , etc, prinde la fel de la prima pana la oricate as face.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 6 May 2009, 17:39
Post #11


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Eu zic ca e din furtune. Sunt imbatranite si se umfla. Incearca sa "faci pedala" in timp ce pui frana, sa vezi ca tine. Daca ar fi pompa naspa, n-ai avea frana nici dupa aerisire.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 May 2009, 17:41
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




pai nu am frana nici dupa aerisire. Doar cateva frane dupa ce soct ICP-ul, fac 2 pedale si pun inapoi, desi nu era in avarie inainte(cel putin nu atata martorul). Pot sa fac 10 pedale in timp ce pun frana, nu prinde mai bine.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 6 May 2009, 17:41
Post #13


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 6 May 2009, 18:39)
nu, nici a treia , etc, prinde la fel de la prima pana la oricate as face.
*


Ma scuzati 04.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 6 May 2009, 17:49
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Eu am avut 2 Dacii si amandoua n-au avut frane eficace indiferent ce "imbunatatiri" le-am adus .Una dintre ele avea acelasi simptom descris de @argon "Problema e ca la o frana brusca la orpirea de urgenta apas cu toata forta si parca nu s emai opreste ". Schimbasem cam tot ce-ar fi trebuit ,pompa,discuri ,placute ,saboti ,furtunase ,limitator ...numai un singur lucru l-am omis ,LICHIDUL DE FRANA ... smile.gif .Acesta ,dupa un timp isi pierde din proprietati si trebuie schimbat ,eu nefacand-o cred ca asta era motivul "neputintei" franei masinii mele .Lichidul de frana se schimba la 120 mii km parcursi sau la 5 ani (parca ...).Numai bine !


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 May 2009, 17:52
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




pai daca ai schimbat pompa, ai pastrat lichidul vechi si l-ai pus la cea noua? ca daca schimbi pompa si pui lichid nou, aerisesti la fiecare roata, s-a cam dus din lichidul vechi..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 6 May 2009, 17:53
Post #16


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Ramane pe teava destul lichid uzat, mai ales in etrieri.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 May 2009, 17:55
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




depinde cum aerisesti, eu las sa curga....


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 6 May 2009, 17:58
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Problema este ca nu am schimbat tot lichidul ,am extras lichidul din vas cu o seringa si dupa montarea pompei noi l-am repus in vas doh.gif .Ca sa nu mai vorbim de "calitatea" lichidului de-acum 10 ani ( de ex.)...

Si o alta problema ...sabotii daca se manjesc cumva cu vaselina-ulei trebuie schimbati ,altfel nicio smirgheluire nu-i va aduce la viata .Acestia absorb ( ca si placutele...) substanta grasa si -si pierd calitatea ,franarea nemaifiind eficace indiferent ce vom face ...

This post has been edited by renotgo: 6 May 2009, 18:09


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 6 May 2009, 18:00
Post #19


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Ah, ce ma mai iubea profu' de hidraulica, ca tare-mi mai placea materia asta tongue.gif
Si la wc cand tragi apa si tot mai ramane un handel cateodata dupa tot torentul ala, d-apai in etrier unde "curentii" sunt atat de mici.
Pana nu deversezi tot lichidul, pana nu umpli cu altul nou si nu lasi sa curga pana iese curat, n-ai facut nicio branza.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 6 May 2009, 18:07
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




De acord ! smile.gif


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramses86
post 6 May 2009, 18:09
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 352
Joined: 11 January 08




putin off topic as avea si eu o intrebare...vecinu vinde daciuca..dar a stat nemiscat vreo 4 luni, si cam strang franele rotile..ce e de facut?


--------------------
Dacia 1310 tx 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 6 May 2009, 18:13
Post #22


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Desfacuti etrierii, scos garniturile de protectie si vazut daca au ruginit pistoanele. Curata-le cu un lemn si unge-le putin, apoi impinge-le la loc si scoate-le de vreo 2-3 ori. Ti-ar trebui o presa.

This post has been edited by vis-a-vis: 6 May 2009, 18:16


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 6 May 2009, 18:39
Post #23


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




La fel face si a mea, cum zice argon doar ca eu n-am nici servo, si n-a facut dintotdeauna, ci de vreo sase luni. Cand am inceput sa merg cu ea in vara lui 2007, desi in afara de mici verificari sa nu curga(si nu curgea), aveam doar lichid de frana nou, in rest tot ce a tinut de garnituri, furtune si toate cele erau vechi si masina statuse si cate un an la rand nemiscata. Dar atunci, cand bagam piciorul in frana se bloca nene fata(spatele sa fiu sincer n-a tinut niciodata grozav), ma duceam taras si pe asfalt lejer.
Eh de la o vreme am ca un fel de ABS. Adica de franat franeaza, chiar si la urgenta nu mi-e frica ca stiu ca ma voi opri, dar nu blocheaza rotile orice ar fi.
I-am tot gasit scuze, am zis ca n-or mai fi placute(numai eu facusem un pic peste 15.000km cu masina de cand am repus-o pe roti si cine stie cand or fi fost ultima oara schimbate), am zis ca e de la aer(ca-mi pierdea un pic lichid pe la un cilindru receptor si implicit intra aer), am adunat bani, am strans din buci si m-am dus sa fac franele.
Placute Ferodo FSL-114 noi, cilindrii receptori de Setcar echipati, tot noi, lichid de frana de import DOT4(facut prin Cehia, XT parca-i zice).
Ce am constatat. Placutele pe care le vaitam eu erau trei sferturi intregi, probabil d-alea de pe vremuri cand inca se faceau cum trebuie de au tinut atat, sabotii ok dar reglati prost, d-aia pedala prindea ceva mai jos decat vroiam eu, cilindrii erau unul blocat, unul pierdea lichid, deci nu-mi pare rau ca i-am schimbat.
Am pus toate astea noi, s-a facut reglaj la saboti sa prinda si la mine pedala mai sus, aerisiri zdravene, acum prima pedala e la fel de tare ca a doua, a treia sau a zecea, daaar, daca vreau sa se blocheze rotile nu pot.
Insa m-am cam obisnuit, sunt multumit ca nu am discurile chiar zob, nu se misca pedala la franari, acum pare sa nu mai traga nici dreapta cand franez mai brusc, ca inainte asa facea.
Ma gandesc ca pompa e de vina, mai exact garniturile ei. Pentru ca p-alea le-am schimbat de fapt prin toamna lui 2007 daca nu ma insel, una fiind crapata si in loc sa se faca presiune in circuit imi scapa pedala la fund. Atunci am luat unicul set de garnituri de pompa cu circuit simplu, d-ala cu eticheta verde daca imi aduc bine aminte, probabil Armcomp. Nu stiu ce garnituri sa mai caut care sa stiu ca-s si bune, as fi luat sa le schimb si p-alea iar, poate poate fac si eu rotile sa se blocheze.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 6 May 2009, 21:58
Post #24


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




@argon:)
ia :
-pompa noua de papuc diesel de autonova
-lichid frana chimopar dot 4
-racorduri flexibile de arteca jilava
-servofrana de papuc diesel de autonova
-saboti frana ferodo premier
si mai vorbim:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 7 May 2009, 13:36
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Exact asa se manifesta si a mea. Spatele se blocheaza iar fata nu, insa de tinut tine si fata dar nu cum trebuie(la o frana mai violenta in marsalier se blocheaza si fata). Prima oara am schimbat garniturile la pompa (set reparatie armcorp). Nici o imbunatatire. Am dat jos etrierii, unul l-am schimbat pt ca avea aersitorul rupt, i-am spalat, degresat, schimbat garnituri, furtune, placute de frana Ferodo, lichid de frana nou. Am facut aerisire, inclusiv pompa. Singura imbunatatire: nu mai trage dreapta la franare ca inainte. Fata tot nu vrea sa tina. Singura care a mai ramas e pompa (dublu circuit cu ICP incorporat ).

Se potriveste pompa de papuc pe servofrana de berlina ?


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 7 May 2009, 13:40
Post #26


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




Da,daca iei ia de autonova nu asam sau alte minunatii:))


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 May 2009, 14:04
Post #27


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ma repet, nu e nevoie de pompa de papuc, aia normala de Dacie prinde foarte bine daca e sa prinda, si nu e dilie ca a mea. Apropos, servo de papuc intra in locul celei normale? ca e mai lata si locul e limitat intr-o parte..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 7 May 2009, 14:09
Post #28


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




da,intra si pompa intra si servo:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 May 2009, 14:11
Post #29


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ok, problema minora ar fi ca pompa e 200+ ron, n'as lua petarde,,daca as gasi in ambalaj de Autonova ar fi perfect.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 7 May 2009, 14:14
Post #30


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




incearca sa gasesti,poate totusi pe la vreun magazin mai ai pe vreun raft uitate si prafuite!
intr-adevar e hotie mare astea cu piesa in ambalaj de dacia groupe renault si sa fie dubla la pret,na costa hologram si alte nazbadii.

LE:vad ca pe site au pus poze cu tot ce fabrica.si cu pompa dublu circuit in tandem care o cauta cei cu dacii mai vechi.
da un telefon/fax/mail la autonova si vezi cum o rezolvi poate ti-o baga la posta/curier...daca iei si servo sa fie echipamentul complet;)

This post has been edited by ydaniel: 7 May 2009, 14:24


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th May 2025 - 14:57
Forum Renault